Mijn Wiet Verslaving

Cooper

Bewuste gebruiker
Ik heb besloten om deze vakantie voor langere, onbepaalde tijd te stoppen met blowen. De zomervakantie is denk ik een goede periode om te stoppen, omdat ik dan minder aan mijn hoofd heb. Aan het begin van de vakantie heb ik daarom bijna elke dag van vroeg tot laat geblowd, toen mocht het van mezelf nog :) gisteren heb ik voor het laatst wiet gerookt, vandaag ben ik wel heel erg moe. Dat zal wel liggen aan het twee weken lang stoned zijn, denk ik?

De 6de ga ik 11 dagen op vakantie naar het oostblok, daarvoor moet ik wel uitgerust zijn. Het wordt een zware vakantie met veel feest, een/twee dagen sziget (festival) en ook wat natuur. :) Maar ik zal niet blowen daar, ik heb daar op vakantie toch nooit zo'n behoefte aan + de kans gepakt te worden weegt niet op tegen het genot van een jointje, voor mijn althans.

Dan kom ik de 17e weer thuis, en dan duurt mijn vakantie nog tot 3 september. Die periode ga ik ook niet blowen. Dan heb ik er een maand opzitten! zo lang ben ik dan nog nooit nuchter geweest sinds ik ben begonnen 3 jaar geleden. :sunglasses:

Vermaken jullie je een beetje deze vakantie?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ook is het hier (wat misschien kan helpen), op het tijdstip dat je normaal een jointje rookt moet je het jointje vervangen door een kopje groene thee/wierook of iets anders wat je leuk/lekker lijkt. Met roken ben ik nou nog niet gestopt, dus voor 's avonds rook ik een shag ipv een joint.
Al kan een jointje/bong hier op z'n tijd nog wel maar daar zit echt veel tijd tussen soms zelfs een dikke maand ofzo.

Als ik nog te laat aan de thee zit raak ik moeilijk in slaap, dus das misschien voor 's avond een no go.

Grts!

Cooper

Bewuste gebruiker
Hey, ja goede tip van de thee. Ik drink zelf wel eens kamillethee, dat is caffeinevrij en rustgevend. Ideaal voor als je wilt slapen of rusten. misschien moet ik dat weer eens aanschaffen :)

het verschil tussen deze stoppoging en de vorige stoppogingen is denk ik, dat ik voor mijn gevoel
echt een beetje klaar ben met al dat geblow. Het brengt me niet meer die leuke, zorgeloze roes van vroeger. Elke keer als ik geblowd heb, zeurt er een klein stemmetje in mijn hoofd dat ik het niet had moeten doen. het is dus een stuk minder leuk dan vroeger.

Hoe bevalt het minderen/stoppen jou, Mandragora?

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Cooper zei:
Hoe bevalt het minderen/stoppen jou, Mandragora?

Zéér goed, voel me kiplekker/helder/vol energie en gezond!
Voel me echt beter als voorheen toen ik nog dagelijks blowde.
Ben zo blij dat die regelmaat eruit is en me niet afhankelijk meer voel ervan.
het gaat me zo verdamt makkelijk af, geen craving gehad niets.
Alleen voordelen en gratis elke dag een speed-effect erbovenop, heerlijk!

Gisteren na een lange tijd nog eens een jointje gerookt en daar heb ik vandaag een beetje spijt van, ik voel het direct dat ik de dag nadien minder geconcentreerd ben en wat futloos en moe word ervan.

kamillethee is geen thee de enige echte thee is zwarte, groene en witte thee, (ontgiftend, versnelt de stofwisseling, geeft een heldere geest, stressverlagend, geeft energie/conditie, laat vetcellen krimpen waardoor je lichaam minder vet opneemt uit vet voedsel, vetverbrandend, zuivert nieren, tegen kankers, tegen slijmen, zo kan ik nog wel ff doorgaan :wink: ) vind het echt een wondermiddel! Zeker het proberen waard!

Grts, hopelijk komt jullie hetzelfde toe!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Groene thee? Je hebt het wel vaak over die groene thee he mandragora? Haha, jammer dat ik thee zo'n beetje het smerigste vind wat er te drinken valt. Maargoed...

Je hebt opzich wel gelijk met die energie, ben nu ongeveer 2 volle dagen gestopt, en wil niet zeggen dat ik barst van de energie, maar hij begint terug te komen. (ja en roken ook gestopt, zelfde moment) Ik heb net alle was uit het huis gewassen, gedroogd, gestreken, en gesorteerd.

Damn, dat is lang geleden. Eerst was het altijd wassen, drogen, klaar. Hing daar dan een paar weken te drogen op m'n droogrek, geen zin om te strijken of te sorteren.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Groene thee? Je hebt het wel vaak over die groene thee he mandragora? Haha, jammer dat ik thee zo'n beetje het smerigste vind wat er te drinken valt. Maargoed...

Idd ik spreek veel over groene thee omdat het zo'n heilzaam effect heeft wil ik het iedereen aanraden, voor mij is het alvast een wondermiddel!

Er zijn -tallen van verschillende smaken in groene thee aan jou om te ontdekken welke je wel aanspreekt dan.

Grts!

Cooper

Bewuste gebruiker
pffff ik ben zo gaar nu. Ik weet niet precies waaraan dat nu ligt. Komt het door die 2 weken fulltime stoned? of sport ik te veel? Ik sport elke dag wel, ook toen ik stoned was kon ik het niet laten te sporten. Ik heb wel het lichaam van een olympiër gekregen erdoor, maar ik weet niet of ik daar gelukkig van word. Ik heb de neiging om de drang naar wiet op te vangen met sport, omdat ik daar ook een soort van roes van krijg. Ik weet alleen niet zeker of ik mezelf erdoor uitput, het lijkt me ook wel eens lekker om helemaal relaxed niks te doen.. Maar dat vind ik lastig, omdat als ik niks doe, mijn frustraties en angsten naar boven komen. Zo zijn wel dragelijker geworden dan +- een jaar geleden :) ik denk dat dat komt door de meditatie. Dat mediteren moet ik ook echt weer oppakken!

ps ik schud onbewust ook veel met mn been, jeweetwel als je nerveus bent. grrr..misschien ben ik ook zenuwachtig voor het volgende studiejaar, want studeren vind ik erg stressvol.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Mediteren, klinkt leuk... het probleem bij mij is dat ik altijd weer terugschiet op een of andere rare manier. Ik kom zegmaar tot rust, langzaamaan, dan glijden één voor één de gedachtes en emoties van me af en wordt het allemaal één rustige leegte... maar dan denk ik wtf is dit? En ben ik weer terug bij af. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet terugglijd? Is daar een tip voor, of is het gewoon oefenen?

Cooper

Bewuste gebruiker
Mediteren, klinkt leuk... het probleem bij mij is dat ik altijd weer terugschiet op een of andere rare manier. Ik kom zegmaar tot rust, langzaamaan, dan glijden één voor één de gedachtes en emoties van me af en wordt het allemaal één rustige leegte... maar dan denk ik wtf is dit? En ben ik weer terug bij af. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet terugglijd? Is daar een tip voor, of is het gewoon oefenen?
Hoe bedoel je precies, dat je terug glijdt? Meditatie is idd wel iets dat je door moet krijgen, je merkt op 't gegeven moment wat voor jou werkt en wat niet. Als je het regelmatig gaat doen, dan krijg je vanzelf door wat meditatie betekent voor je en welke manier van mediteren bij je past.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Als ik mediteer kom ik langzaam tot rust. Eerst wordt mijn ademhaling rustiger, dan mijn hartslag, en vervolgens mij ledematen ontspannen zich. Op dat moment begint mijn geest zich te concentreren. Ik voel me dan zeg maar helemaal tot rust komen, de gedachtes verdwijnen 1 voor 1 en uiteindelijk lijkt het net alsof ik naar een tv met mijn gedachtes zit te kijken. ik kijk hoe ze komen en gaan. Helaas duurt dit gevoel maar kort, een seconden of 10. Namelijk, als ik ook maar één afleidende factor heb waar ik niet helemaal op voorbereid ben, schiet ik weer terug bij het begin.

Zou het te maken hebben met mijn add? Dat het voor mij nou net wat meer moeite kost om volledig in meditatie op te kunnen gaan, zonder afgeleid te worden?

Cooper

Bewuste gebruiker
Nou het is iig al top dat je op deze manier kunt mediteren! :grin: echt waar, je bent al heel ver zie ik. Ik begrijp dat het lastig is om in die staat te blijven, ook ik vind dat soms moeilijk. Wat je moet doen als je merkt dat je afgeleid wordt, is om direct het 'ding' dat je afleidt, te isoleren en vaarwel te zeggen. Is lastig, maar dat is iets wat je kunt oeffenen denk ik. Als je nergens aan denkt, gebeurt het zo dat je afgeleid wordt :) Dus het is niet gek ofzo, voor iedereen die serieus mediteert is dit een uitdaging. Take it easy, probeer vooral plezier in het mediteren te houden :wink: Hoe je het nu doet, is al heel heilzaam op zich.

Mandragora, hoe mediteer jij eigenlijk?

Dag allen,

ben compleet nieuw op dit forum, heb er af en toe wel wat topics gelezen, maar zelf nooit iets gepost, tot Nu.

Mijn verhaal is ongeveer hetzelfde als dat van de meeste blowers. Begonnen op mijn 13e, was er altijd erg benieuwd naar. Eerst af en toe op feestjes, toen op mijn 14e elke week met vrienden uit de buurt, eerst een jointje en daarna lekker hangen op de bank en een filmpje kijken. Op mijn 15e begon ik ook tijdens schooldagen te blowen, af en toe in de pauze of whatnot, en op mijn 16e was ik hooked, elke dag gingen er wel meerdere joints tussen de kiezen.

Mijn moeder heeft een alcohol probleem, rookt tevens ook al 30 jaar weed. Om alle onzin en ruzie thuis te kunnen verdragen, rookte ik graag een joint of 4-5, dan kon ik er tegen, gewoon een dikke joint, muziek op en dan was het alsof er helemaal niets aan de hand was, lekker wegspacen en morgen was het weer alsof er niets aan de hand was. Paar van mijn beste vrienden hebben een erg soortgelijke thuissituatie, en daardoor was het alsof wij vonden dat wij het "recht hadden" om ook maar ziekelijk te blowen, want als onze ouders schijt hadden, dan waarom moesten wij verantwoordelijk zijn?

Immiddels ben ik 21 jaar, en probeer al te stoppen sinds mijn 18e. Ik merkte langzamerhand dat blowen alleen maar nadelen gaf, ik werd er lui van, werd snel emotioneel van dingen (af en toe bijna huilen bij onzinnige dingen in films en af en toe zelf reclame spotjes, en vroeg me daarom ook af waarom ik er toch mee door ging? Maar stoppen was zo moeilijk, vrienden doen het allemaal, en nuchter thuis zitten met een alcoholiste die tegen je schreeuwt was nooit echt chill. Woon overigens nu sinds mijn 20e op kamers, dacht dat dat het makkelijker zou maken, maar ook daar blowed iedereen stevig, en ging het feestje eigenlijk door als gewoonlijk.

Bijkomend probleem was dat als ik zelf al mijn weed had weggegooid en niet naar de coffeeshop was gegaan, ik alsnog gewoon meerdere joint van mijn moeder kon jatten om 4 uur in de ochtend als ik niet in slaap viel, soort van eigen coffeeshop thuis, zelfde geld voor mijn kamer, moet 1 deur uit om de stash van vrienden in het huis te vinden

Ben nu 6 dagen gestopt met blowen, wat een hele prestatie is voor mij, nog nooit eerder gelukt. Ik wist dat ik er vanaf moest, maar kon nooit de wil opbrengen, tot ik precies 6 dagen geleden de spirituele psychologe (zo noem ik het maar even) van mijn moeder opzocht en een diep gesprek met haar heb gehad. Het kon zo niet langer door, ik maakte mezelf kapot, en haal gewoon niet de volle potentie uit mijn leven door onze grote groene vriend altijd op te zoeken. Bovendien zette ik de cyclus voort waar mijn moeder in zat, blowen + drinken --> depressief, en dat wou ik echt niet!

Heb nu, na 6 dagen gestopt te zijn zelf wel af en toe last van trek, vooral die ene joint voor het slapen gaan is bijna onmisbaar. Voor de rest gaat het goed, ik voel me na 6 dagen al helderder, wel heb ik het gevoel alsof tijd erg langzaam voorbij gaat, en verveel ik me regelmatig overdag.

Maar ik heb het ervoor over, alles om verlost te zijn van de kleine groene duivel. S'nachts probeer ik te lezen tot ik mijn ogen niet meer open kan houden, en dat werkt eigenlijk verassend goed, er zijn zoveel goede boeken! Wat ook erg goed hielp voor mij was een lijstje maken met ALLE voordelen en nadelen van weed, moet je eens kijken hoeveel langer het nadelen lijstje wordt. Elke keer dat je trek krijgt, moet je even naar dat lijstje kijken, en je dan goed afvragen of je echt wilt blowen

Weet niet precies waarom ik dit allemaal heb opgeschreven, maar ik wou ook even mijn ei kwijt, zoals ze dat zeggen :wink:

L 1-2-3 R, jouw verhaal klinkt erg heftig, en ik heb veel respect voor het lef om alles zo open en bloot weer te geven, Het heeft mij geholpen om nogmaals te realiseren dat weed echt meer kapot maakt dan je lief is, als je het misbruikt, en het maakt mij nog vastberadener om te stoppen! Ga nu proberen te slapen iniedergeval, veel succes mede stoppers!

Cooper

Bewuste gebruiker
Hey gast met een coole nickname, welkom!

Top dat je je verhaal hier neerzet, het is altijd fijn om samen met meer lotgenoten te zijn :) Je bent net als ik nu 6 dagen gestopt, maar ik geloof dat jij veel meer rookte dan ik. Ik ben nog nooit langer dan een maand nuchter geweest, sinds 3 jaar. Toch heb ik het er maar moeilijk mee, omdat wiet voor mij eigenlijk een soort medicijn was die mijn stress en problemen verdoofde. Het was dus niet alleen maar leuk om te blowen, ik was veel meer dan dat. Toch merk ik nu, vooral met behulp van meditatie, dan ik mijn problemen ook zonder wiet kan handlen.

Vannacht ga ik 12 dagen naar het oostblok! succes iedereen met gestopt blijven! :wave:
stay strong :sunglasses:

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hey Cooper, veel plezier in het oostblok, al snap ik niet precies wat je ermee bedoelt en wat het oostblok inhoudt, maargoed :P

Ok, mijn punt. Ik denk op dit moment dat mijn verslaving aan wiet en tabak redelijk de goeie kant opgaat. Wat zeg ik, het gaat perfect. Ik voel geen trek meer. Echt helemaal niet. Het enige wat ik af en toe voel is een flashback naar de tijd hoe het was. Ik weet meteen dat dit een klote tijd was waarin ik soms zelfs suicidaal was. Ik denk dat ik de hele 'confidence-trick' begrijp. Allen carr noemde het zo. En zoals ik heb ontdekt, is die methode van hem niet alleen voor roken. Het is voor alle verslavingen. Het werkt. Het is de makkelijkste methode die er bestaat. Er is geen andere methode die zo goed werkt als deze. Dat wil niet zeggen dat er geen andere methodes bestaan. Tuurlijk. Wilskracht is een methode. Afbouwen is een methode. Maar bij al deze methodes wordt er een illusie gewekt dat de drug de nare gevoelens laat verdwijnen, in plaats van dat het ze veroorzaakt. Wanneer je echt doorhebt dat elke keer dat je de drug neemt, er geen geluk of genot is, maar een reactie van het lichaam omdat het 'zijn shot' heeft gekregen, is het makkelijk. Dit is ook zo bij wiet.

Ja, ik snap de vraagtekens die gaan komen. Als ik blow, vind ik het leuk om stoned te zijn. Tuurlijk. Dat is opzich wel te begrijpen. Het stoned zijn is leuk omdat het spannend is. Het is een gevoel waarin je anders bent, en een andere kant van je bewustzijn ontdekt. In principe is het een vergiftigingsverschijnsel, niets meer en niets minder.

Wanneer iemand niet verslaafd is aan wiet kan het een leuke bezigheid zijn. Diegene blowt af en toe, en voelt zich na het blowen niet aangetrokken tot meer. Hij/zij weet wanneer genoeg ook echt genoeg is, en bij een periode van onthouding is er geen neerslachtigheid, depressie, sterk verlangen naar het middel, etc. De afkick. Maar wanneer iemand constant trek heeft, constant meer wilt en zelfs bij het krijgen van 'zijn shot' nog niet tevreden is, is iemand verslaafd. Ik was er zo een. Zelfs als ik stoned als een garnaal was was ik niet tevreden. Er was een leegte die nooit wegging. Ik kon op mijn kop gaan staan en de polka dansen tot ik erbij neerviel, de leegte bleef.

Ik voel me nog neit gelukkig. Ik moet de problemen die door de wiet zijn onstaan en al die tijd in stand zijn gehouden op lossen. Sociaal, emotioneel, en lichamelijk komt er een hoop op me af. Ik zie mezelf niet terug in de val trappen. Tuurlijk is het uitkijken. Maar het is zo... raar. zo duidelijk, en bizar. Ik had na 5 dagen gestopt met roken laatst een soort van tegenslag. Ik zou chillen met een vriend, maar het ging niet door. Bam, kutgevoel, had alles ingeslagen maar laatste moment is afgezegd. Ik draaide een shaggie. Rookte hem. Hij was vies. Ik voelde me gefaald. Maar nee, ik begreep het. Het shaggie was uit, en het gevoel begon te komen. Het ellendige rotgevoel van 'ik wil er nog een'. Dat kwam helemaal neit door de onthouding. het kwam door het shaggie zelf. Ik heb me een aantal uurtjes lichtelijk leeg gevoeld, en nu, ben ik het helemaal vergeten.

Het is allemaal een toneelstukje. Een grote truuk. Een drug is zo gemaakt om je voor je leven verslaafd te maken. Totdat je doorhebt hoe het werkelijk zit.

Dus, lang verhaal kort gemaakt:
Er is geen genot van het injecteren, roken, slikken, snuiven of wat dan ook van een drug, het enige genot is het signaal van het lichaam dat tevreden is omdat het z'n shot heeft gehad. Het enige wat iemand leuk kan vinden aan een drug gebruiken is het gevoel even anders te zijn, omdat dat spannend is en omdat diegene tot nieuwe inzichten, nieuwe gedachtes, en/of ideeen kan komen. Zo simpel is het, en zo zal het altijd blijven.

Cooper

Bewuste gebruiker
Heej mensen, ik ben terug van vakantie! Was super, wel helemaal uitgeteld. Met het oostblok bedoel ik de landen in oost europa, het is niet de officiele term voor deze landen sinds ze niet meer onder controle zijn van de soviet unie.

anyway, Leon ik ben heel benieuwd hoe het met je gaat!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het gaat fucked up. Alweer. Ik ga er nu niet over praten, ik ga pitten en stel het nog een dagje uit. Ik word echt gek hier...

maar anyway, leuk dat het je beviel, je vakantie

Cooper

Bewuste gebruiker
Ah jammer man, als je er over wilt praten of als je gewoon de boel van je af wilt schrijven, dan mag dat altijd hier op 't forum :wink: We zijn altijd bereid te luisteren.

Hier gaat het wel aardig, beetje een post-vakantie dipje hier..ben naar de winkel gegaan op groene thee, tomaten, magere kwark, muesli en paprika's te kopen. Het is een leuke bezigheid om gezond voedsel te kopen. Het houdt je bezig, en je doet iets goeds voor jezelf. Dus als je een keertje niets te doen hebt...

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hm... als ik mijn gevoelens serieus op ga schrijven krijg je een verhaal van anderhalf a4'tje, dus laten we dat maar niet doen he. Dingen zijn gewoon fucked up. Kan het niet anders verwoorden.

Niet alleen met verslavingen. Ook andere dingen gaan kut. Ik wil gewoon de hele dag op bed liggen en de dagen voorbij laten gaan. Echt doodmoe ben ik. Ik moet de eerste stap maken, uit me schulp komen zoals mandragora wel eens zei, maar tering he, waar moet ik beginnen?

Ik denk vaak, of eigenlijk bijna altijd, nogal zwart wit. Dat is ook iets wat veel add'ers hebben. Het is ja of nee, alles of niets, zwart of wit. Er is geen grijs gebied ertussenin. Ook is het voor mij heel lastig om van dag tot dag te leven. Ik voel me vaak alsof ik in een film zit. Alsof ik droom zegmaar, en alles wat ik op dat moment doe, voelt nutteloos. Ook tijdsbesef begint nogal te vervagen. Soms lijkt het wel alsof ik een uur op de wc heb gezeten, of een paar uur piano heb gespeeld, maar dan blijkt het maar een kwartier op z'n hoogstens te zijn geweest.

Ik haat het gewoon. Het is niet eerlijk, en ik word er zo kwaad van.

Cooper

Bewuste gebruiker
Waarom zou je je gedachten niet opschrijven? Al worden het 10 pagina's, de ruimte is gratis. Het is goed om de brei in je hoofd te ordenen door het op te schrijven. Ons brein is zo complex, het werkt zeer verhelderend om de hele boel vorm te geven in de vorm van een verhaal. het zal confronterend zijn, maar confrontatie met de dingen in je hoofd is goed omdat je die dingen dan leert kennen. Als je ze niet leert kennen, zie je ze niet, maar zijn ze er wel, onbewust.

Openheid naar jezelf toe is op de langere termijn altijd helend, denk ik.

Je zegt dat je de hele dag maar wat aanmodderd en eigenlijk niks doet? En dat je tijdbesef weg raakt. Dat gebeurt als je weinig doet, dan hecht je brein weinig waarde aan de interne klok omdat je hem simpelweg niet nodig hebt. Als je weer dingen gaat ondernemen, komt dat terug.

Ik ben wel benieuwd naar de dingen die je wel doet, denkt en wilt. Ookal is dat voor je gevoel nog zo weinig. Hoe zit het met/denk je over zaken als;
-vrienden?
-vriendje/vriendinnetje?
-school?
-werk?
-toekomst?
-andere zaken van betekenis?

Ik/wij kunnen je beter helpen als je verteld over deze dingen :wink: Ik weet dat de kern van het verhaal hier is, dat je verslaafd bent en daar van baalt. Maar dat geldt voor iedere verslaafde. Het verhaal achter de persoon is veel interessanter :wink:

stay strong!

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Hey dankjewel man, je hebt eigenlijk wel gelijk. Ik ga eens ff wat posten hier, over hoe het nu is, maar dat komt morgen wel. Morgen vrij dag. Kan er dan eens goed over nadenken wat ik nou precies wil in mijn leven. Denk dat het met die doelen al een stuk helderder wordt in mijn hoofd. Ik word echt een beetje depressed van dat uitzichtloze gedoe, en die routine elke keer.

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Het gaat redelijk hoor op dit moment, paar dagen gestopt met tabak en wiet. Zojuist tegen een vriend gezegd dat ik gestopt was toen hij belde om te gaan smoken. Uiteindelijk het besluit om nuchter een film te kijken, hoewel nuchter, wel met wat bier maar niet overdreven puberaal.

Voel me wel sterk nu. En maandag meteen ff me dumbelsett ophalen bij kijkshop. Misschien had ik beter ff thuisbezorgen kunnen doen, nou loop ik met n 30 kilo doos door de stad te slenteren.

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Hee.
Ik ben zelf ook gestopt met blowen maar mij situatie is totaal niet vergelijkbaar met die van jou.
Ik heb namelijk nog niet echt negatieve dingen ervaren van het blowen. Toch maar gestopt met een goede vriend van me. Ik denk dat het meer komt door druk van buitenaf en toch wel het idee om afhankelijk van iets te zijn.

Ik ben nu 5 dagen clean en heb alleen last om in slaap te vallen. Als remedie hiertegen lees ik veel op internet op mijn telefoon. zo kwam ik toevallig bij dit topic uit.
Ikheb zowat het hele topic gelezen en daar heb ik denk ik wel 1.5 uur de tijd voor genomen haha.
Maar wat een heftig verhaal zeg. Echt respect hoe je het allemaal open en bloot opschrijft!

Zoals ik eerder al zei stelt mijn verslaving vrijwel niets voor. Ik heb dan ook wel een luizenleventje moet ik eerlijk bekkenen. Dat maakt dingen vanzelf al heel wat geammekelijker. Maar word ik daar sterker van is een tweede.

Mensen zoals jij zijn inspirered. Je hebt het moeilijk en bent in een constant gevecht met je zelf. Dit vind ik een enorme prestatie en daar heb ik diepe respect voor!

Snoepende-Neerlander

Belezen gebruiker
Ik was eigelijk nog niet klaar met mijn bericht, maar deze site is niet erg gebruiksvriendelijk voor mijn telefoon. (kon niet meer naar beneden scrollen om verder te typen waar ik was gebleven)

Maar wat ik nog wou zeggen is dat ik denk dat veel mensen zonder dat jij het weet heel veel aan jou verhaal hebben. Je laat je vechtlust zien, dat is enorm inspirerend! En iedere poging die je neemt om te stoppen is er weer een meer! Probeer het niet te streng voor je zelf te maken, probeer je zelf ook dingen te gunnen. Een terugval is vervelend maar niet het einde van de wereld!
Iedere poging maakt je sterker, totdat je het helemaal laten kan :wink:

Hoe is het nu overigens met je? Ik ben erg benieuwd!

Heel veel sterkte en succes!

Neerlander

p.s. je zei in eerdere posts dat dit een prachtforum is, dat is het zeer zeker! Hulde aan de moderators en community! Dit forum is al een therapie opzich in bepaalde zaken! Een Xje voor het forum!!!

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Snoepende-Neerlander zei:
p.s. je zei in eerdere posts dat dit een prachtforum is, dat is het zeer zeker! Hulde aan de moderators en community! Dit forum is al een therapie opzich in bepaalde zaken! Een Xje voor het forum!!!

Das altijd leuk te horen zo'n opmerking!
THX, en....een Xje terug van het forumteam :wink: .

OT: Idd als je dit leest ben ik ook wel benieuwd of het je nou nog steeds voor de wind gaat, ergens twijfel ik er niet aan na ons laatste gesprek :grin: .

Peuk werk jonge :rock:

Grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Om te beginnen: dankjewel. Allemaall. Voor ten eerste het forum, maar ook voor de opbeurende woorden die ik steeds krijg. Hé Mandragora, is dat een goed gevonden woordspeling? Peuk werk? :P

Anyway, ontopic. Ik ben inderdaad nog steeds gestopt. Ik rook niet meer, en ik blow niet meer. Ik heb er totaal geen moeite mee. Om eerlijk te zijn, ik kan me niet voorstellen dat het ooit moeilijk is geweest. Ik weet dat er verslaafde mensen zijn die zich hierdoor onzeker gaan voelen maar dat is niet mijn bedoeling. Het is allemaal doodeenvoudig. Maar ik weet dat een verslaafde in paniek leeft. Zijn wereld is niet echt. Ik had dan blowen als drug, en kan me dus niet in andere drugsverslavingen verplaatsen. Maar ik geloof heilig, nee ik WEET dat het stoppen met een drugsverslaving niet moeilijk hoeft te zijn.

Ik ben geen chemicus dus zal die kan van het verhaal niet begrijpen. Maar dat is helemaal niet nodig. Waarom denken we dat stoppen met drugs moeilijk is? Angst. Het is de angst dat het stoppen een periode van helse kwellingen gaat brengen, en dat zelfs als het lukt je nog je hele leven bezig bent met het in de kop drukken van de hersenspoelingen en de overgebleven mechanismes van het gebruik. Dit is niet waar. Ik kan uren doorgaan over de redenen waarom drugs zo gevaarlijk zijn, maar dat weten we allemaal. Iedereen weet dat wanneer hij gaat blowen er een kant aan zit die niet leuk is. Voor de eerste keer zal die kant zich nog niet hebben laten zien, maar de blower weet dondersgoed waar hij mee bezig is. Hij weet heus wel dat wat hij gaat ervaren erg lekker is, en hij het 'waarschijnlijk' nogmaals wilt doen. Omdat het pas de eerste keer is, gaan er geen bellen rinkelen. De blower denkt nu, ah dat was leuk, nog een keer. Eigenlijk zouden er gelijk alarmbellen moeten rinkelen: 'Pas op! Je stopt een vergif in me! Als je dit te vaak gaat herhalen, raak je verslaafd. Je zult in een spiraal raken die alleen maar dieper en dieper naar beneden zakt. Hou het onder controle, en er is niks aan de hand'.

Damn, het is heel moeilijk om mijn woorden precies op het scherm te gooien. Ik weet dat ik totaal geen moeite heb met gestopt te zijn, vanaf het begin niet. Ik weet ook dat er mensen zijn die helse kwellingen meemaken omdat ze 'het punt gewoon niet kunnen zien'. Ik wil niemand ontmoedigen. Maar ik weet dat ik gelijk heb. Het is zo kraakhelder dat het belachelijk is. Ik schaam me aan de ene kant dat ik toch nog zo lang ben doorgegaan. Ik heb dingen gedaan die ik nu niet meer kan bevatten. Waarom? Simpel. Ik snapte de truc niet...

Het leven is geweldig. Werkelijk waar. Al die problemen die ik dacht te hebben waren allemaal veelste groot gemaakt door mijn angst. Ik heb nog steeds problemen. Maar ik los ze op. Ik ga ermee om zoals het moet, en weet dat 'hoe erg ik het ook denk te hebben', ik altijd terug zal denken aan de tijd hoe die vroeger was, hoe vreselijk en hoe eenzaam ik me ALTIJD voelde. En nu is het eindelijk zover. Ik waardeer mezelf weer. Ik zit zelfs plannen te maken om een kamer te gaan huren. Mijn leven op te starten, carriere te gaan maken, geld te verdienen en een gezin te stichten. (wauw, de plannen, de ideeen, het is geweldig om ze weer te hebben!) Ik volg m'n piano studie weer, ik heb les, en ik heb bijna mijn beugel eruit. Ik kijk in de spiegel met mijn mooie gebit en denk:

'Wauw, kerel... waar zijn je wallen? Waar is dat gezicht die een paar jaar onder een vrachtwagen heeft gelegen? Vieze dikke zichtbare aders op je armen? Weg'.

Life's good. Better than it ever was. I LOVE IT! :grin:

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Om te beginnen: dankjewel. Allemaall. Voor ten eerste het forum, maar ook voor de opbeurende woorden die ik steeds krijg. Hé Mandragora, is dat een goed gevonden woordspeling? Peuk werk? :P
Oops....Puik werk jonge :grin: :grin: Onbewust foutje gemaakt :wink:

Ik snapte de truc niet...
Fantastisch dat je 'de truc' doorhebt :rock:

Life's good. Better than it ever was. I LOVE IT! :grin:
Zo hoort het ook, doet zo goed te lezen dat er nu een positieve draad doorheen je leven gaat die steeds sterker en sterker word. Nog eventjes en je bent onbreekbaar :wink:

Doe verder zoals je bezig bent, je hebt talent in vele dingen lees ik zo, mooi dat je ze eindelijk gebruiken/ontplooien kan!

Heel jou topic kan een mooi voorbeeld zijn voor andere hier op het forum, er bovenop vanuit een diep dal. Blijf op de golf van stabiliteit en zelfvertrouwen en zeker niet vergeten..... ENJOY your life!!! Maak er wat van en blaak van geluk.

Grtssss mandra

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Thanks man. Ik wou dat ik andere kon helpen. Ik wou dat ik bijvoorbeeld mijn moeder kon overtuigen hoe het werkt. Ze rookt (tabak), en het vernietigt haar volledig. Ik kan het niet aanzien. Maar elk woord van mij, wordt gelijk tegengehouden door haar. Ik ben bang dat ze het niet meer gaat meemaken, dat moment van openbaring. Damn it...

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Ik wou dat ik bijvoorbeeld mijn moeder kon overtuigen hoe het werkt. Ze rookt (tabak), en het vernietigt haar volledig. Ik kan het niet aanzien. Maar elk woord van mij, wordt gelijk tegengehouden door haar. Ik ben bang dat ze het niet meer gaat meemaken, dat moment van openbaring. Damn it...

Omdat ze er niet 100% achter staat lijkt me, trek je er niets van aan.
Wees blij dat jij uit de put bent de rest moet zelf maar weten of ze het waard vinden te stoppen, als je het niet helemaal zelf wil kan het natuurlijk ook niet.

Grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Dat is waar. Het punt is nou juist dat omdat ik zonder vader ben opgegroeid, me niet voor kan stellen dat mijn moeder dood gaat. Niet nu. Het kan gewoon niet. Ik ben geen moederskindje, maar ik vind het vreselijk hoe erg ze eronder lijdt, fysiek en mentaal, en ik er niets aan kan veranderen. Het is een beetje zo'n gevoel van een dier dat de kudde verlaat. Aan de ene kant is er de opluchting dat het leven eindelijk een echte drastische wending neemt, maar aan de andere kant is daar de angst van het verlaten van het huis waarin je al die tijd hebt geleefd en de moeder die er altijd met je woonde.

mandragora

Badass junkie
Emeritus Mod
Heeft ze longproblemen of ziekte dan?
Stel haar eens de elektronische sigaret voor als ze toch echt persé wil blijven voortteugen...
Dit waterdamp met een smaakje heb ik me laten wijsmaken.

Grts

Stroopwafel

Bewuste gebruiker
Nee, dat werkt niet, ze heeft het geprobeerd maar vond het niks. Dan blijft de nicotine-verslaving zoiezo nog bestaan. En ja, ze heeft al COPD, en hoest zich de longen uit het lijf. Maar ook mentaal vernietigt het haar, ze is vaak depressief en heeft weinig energie meer. Ze heeft steeds minder geld en zei laatst ook dat als de VVD nog meer afpakt, ze haar net zo goed dood konden schieten omdat ze dan toch geen huur meer kon betalen. Ik schrok ervan. Het eerste wat ze deed toen ze dat zei was een sigaret opsteken.

Ik zeg haar zovaak dat als je stopt met roken ej alles veel beter kunt relativeren. Je kunt rustig nadenken over je problemen en ze rustig bekijken om vervolgens met de meest logische oplossing te komen. Ze verdrinkt, zegt ze... En ik kan niks doen.

Cooper

Bewuste gebruiker
Hee! Echt super man dat het zo goed gaat! fijn zo'n positief verhaal te horen. Jammer van het met je moeder wat minder gaat, maar ze is vast ook blij dat het goed met jou gaat :)

Ik blow helaas nog wel..en wil steeds liever stoppen. Ik heb anti depressiva gekregen,
ik voel dat die aanslaan, maar ik zal moeten stoppen met blowen. Anders helpen die dingen ook niet meer...

0-0warior0-0

Experimenterende gebruiker
Was ook gestopt met blowen, helaas weer begonnen (Gisteren eentje na lange tijd -_-). Had er wel professionele hulp bij gezocht en eerlijk gezegt had dat in het begin wel geholpen. Ik kreeg er ook urinetestets bij, vorige week gestopt met de hulp...

Wat tips die zij mij gaven en die ik zelf heb:

1. Als vrienden wat blowen, ga dan ff wat eten of in ieder geval iets anders wat jij leuk/lekker vind en niet samen gaat met blowen.
2. Drink als je het s'avonds te moeilijk hebt 2-3 biertjes, niet meer!
3. Drink veel water en leef gezond.
4. Zoek een hobby, en doe iets wat je afleidt van het blowen.

En oja wist je dat blowen je emoties onderdrukt. Zelfs na een paar weken gestopt te zijn reageer je nog anders op bepaalde emotionele manieren dan geheel clean. Zo kwam ik bij mijn hulp na 6 weken na de laatste joint dat ik mij energieker voel maar ook emotioneler ben. Kreeg het toen zo uitgelegt. Ook iets leuks als je clean bent, je droomt weer! Clean kan trouwens bij stevig gebruik wel 3 maanden duren.

Tot slot, doe niet zoals mij. Ik was clean verklaart en heb dus gisteren weer geblowt, en vandaag weer langs de shop gegaan. Ga zo weer een hasjjoint roken en back to the old circle :(

Succes toegewenst aan alle stoppers!

Bovenaan