Minderjarig en dealen?

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
ik denk een flinke uitbrander....want is er bewijs?? hebben je ouders je stash gevonden?? zijn er verklaringen van klanten??

atbboy

Bewuste gebruiker
Geen verklaringen van klanten maar me ouders hebben 15 halve gevonden en 110euro erbij.
Politie heeft alles in beslag genomen trouwens en ik heb paar uur op het buro gezeten, ik moest daar voor tekenen dat het ingenomen werdt maar dat wou ik niet ik zij ik hou ze liever zelf :tongueout:

pascal828

Badass junkie
Flameon zei:
aantekening achter je naam, daar gaat een deel van je toekomst (banen etc) :P
Dus in principe verpesten de ouders dan zijn toekomst? Zwaar klote, maar dat is het risico.

OT: Best kut voor je man, maar zoals hierboven al staat, dat is gewoon het risico.

kangaroe

Experimenterende gebruiker
verklaring van goed gedrag kan je voorlopig wel vergeten, niet zo handig voor later als je gaat solliciteren.

Het OM ( Openbaar Ministerie ) zal mogelijk tot vervolging overgaan. als het de eerste keer is zal dat wel meevallen ( hopelijk)

it'sme

Belezen gebruiker
Inderdaad komt er nu een mooie aantekening bij je naam die je nog wel ff meedraagt. Omdat je minderjarig bent zul je niet hoeven zitten. Hoogstens van die opvoedkundige zever.......mss niet zo'n verkeerd idee als je met 16 jaar wilt gaan dealen. Houd je gewoon met school bezig :wink: Heb je veel meer aan in je toekomst.
Van de ene kant begrijp ik je ouders dat ze ingrijpen, maar of aangeven nou de oplossing is? Een flinke trap onder je reet, wat vrijheidsbeperkingen thuis, weken geen zakgeld en een flinke dosis extra opvoeding zouden wat meer nut hebben denk ik :confused: Hier leer je niet echt van en heb je een mooi stempeltje die je je meedraagt in de toekomst....

Axxess

Bewuste gebruiker
kangaroe zei:
verklaring van goed gedrag kan je voorlopig wel vergeten, niet zo handig voor later als je gaat solliciteren....

Het is verklaring omtrent gedrag en het hangt af waarvoor je hem nodig heb of je deze krijg...
Een job bij een bank oid kan je wel vergeten, maar b.v. verkeersregelaar kan prima.

Angramar Temenos

Badass junkie
Als mijn ouders voor wat dan ook aangifte tegen me deden zou ik een juridische procedure beginnen voor een ambtelijke schrapping. Als ze er zelf niet uitkomen, kunnen ze toch bureau jeugdzorg, kinderbescherming, of in het ergste geval aan een internaat denken? Nou ben ik 18, maar... Zelfs als je als ouder je kind zo hard mogelijk wil straffen, is het toch veel beter ze naar een internaat te sturen dan hun toekomst verpesten?

pipo35

Angramar Temenos zei:
Als mijn ouders voor wat dan ook aangifte tegen me deden zou ik een juridische procedure beginnen voor een ambtelijke schrapping. Als ze er zelf niet uitkomen, kunnen ze toch bureau jeugdzorg, kinderbescherming, of in het ergste geval aan een internaat denken? Nou ben ik 18, maar... Zelfs als je als ouder je kind zo hard mogelijk wil straffen, is het toch veel beter ze naar een internaat te sturen dan hun toekomst verpesten?

Help me even. Wie is hier de toekomst aan het verpesten? Is dat nou iemand die op z'n 16e al stevig aan het dealen is of z'n ouders die nu nog kunnen ingrijpen?

pascal828

Badass junkie
pipo35 zei:
Angramar Temenos zei:

Help me even. Wie is hier de toekomst aan het verpesten? Is dat nou iemand die op z'n 16e al stevig aan het dealen is of z'n ouders die nu nog kunnen ingrijpen?
Ingrijpen met hetzelfde resultaat, dus wat zou het uit maken? De ouders zouden beter moeten handelen, dan hier naartoe grijpen. Het enige verschil is nu wie zijn toekomst verpest, hijzelf of zijn ouders, maar zulke grote hoeveelheden waren het ook weer niet, als je op je 16e met een kilo zit, ok. Dan zou er echt wat mis zijn.

STRANQER

Exceptional Insight zei:
Hoe lang mag je niet naar buiten? En uit school wel gelijk naar huis hè!
Biertje zei:

Kom op zeg mensen, wees een beetje aardig tegen die jongen. Hij heeft al genoeg problemen.
Omdat jullie jezelf nou zo geweldig vinden omdat jullie ouders wat jaartjes eerder het bed met elkaar hebben gedeeld hoef je anderen niet af te kraken.

OT: Dat is kut voor je, zeker een aantekening. Als ik je ouder zou zijn zou ik zeker je niet aangeven, gaat meteen je toekomst naar de klote. :confused:

STRANQER

Dr Gonzo zei:
hoe is het afgelopen dan??
misschien zit ie al vast,10 jaar plus tbs en dwangverpleging... :P

Ik denk het niet, volgens mij mag je niet zitten voor je 18e, hoogstwaarschijnlijk zit hij in een jeugdinrichting :rolleyes:

Dr Gonzo

Wijs gebruiker
Immo zei:
7 gram zal toch nog wel onder gebruikers hoeveelheden vallen?

15 pakje?? plus een verklaring van zijn ouders plus dat beetje geld??
nou dan hang je wel hoor, het zal niet veel zijn aan straf, maar hier kom je niet onderuit...
misschien dat hij nog een keer naar het politie buro moet voor een verklaring,dan sturen ze hem naar huis en krijgt ie een dagvaarding opgestuurd....werkstraf of mss een weekje naar zo'n jeugdgevangenis...ligt er ook een beetje aan of er in het verleden al meer van dit soort dingen zijn voorgevallen..

Angramar Temenos

Badass junkie
pipo35 zei:
Angramar Temenos zei:

Ze kunnen ook op een non-juridische manier ingrijpen. Aangifte doen tegen familie doe je gewoon niet.

iSmokex

Bewuste gebruiker
Ben eens verhoort voor xtc handel maar heb er verder geen straf voor gekregen (behalve mn ouders die overstuur waren, dat is al een erge straf opzich...)
Maargoed degene die het aan mij had verkocht, was toen geloof ik ook 16 of 17 moest paar maanden naar een kliniek en kreeg nog een voorwaardelijke straf (weet niet precies hoelang). Nog een ander meisje die er eigenlijk meer bij betrokken was dan ik ( ik kocht volgens hun alleen)
had ook geen straf gekregen. Terwijl zij zich ook schuldig had gemaakt aan dealen. Nouja, ze moest wel naar een ander land voor een paar weken om even tot zichzelf te komen enzo, maar dat kwam vanuit haar ouders. Was best wel een wazige periode toen der tijd dus weet er nog vrij weinig van. Maar hoop toch dat je er wat aan hebt.

TrippleKX

Belezen gebruiker
STRANQER zei:
Dr Gonzo zei:
hoe is het afgelopen dan??
misschien zit ie al vast,10 jaar plus tbs en dwangverpleging... :P

Ik denk het niet, volgens mij mag je niet zitten voor je 18e, hoogstwaarschijnlijk zit hij in een jeugdinrichting :rolleyes:

Je mag misschien niet zitten voor je 18e, maar ik heb toch echt 3 dagen gezeten toen ik 14 was. En niet in een jeugdgevangenis, nee Torentijd bij Middelburg.

Biertje

Bewuste gebruiker
Maar jij bent toch ook n échte big boss he..?
Grapje.
Maar waarom de fuck zou je op je 14e 3 dagen moeten zitten?

STRANQER

TrippleKX zei:
Je mag misschien niet zitten voor je 18e, maar ik heb toch echt 3 dagen gezeten toen ik 14 was. En niet in een jeugdgevangenis, nee Torentijd bij Middelburg.
Sorry, ik moet deze (hele slechte) grap gewoon maken, als je 3 dagen zit, krijg je dan niet stijve benen ofzo? :tearsofjoy:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
STRANQER zei:
Kom op zeg mensen, wees een beetje aardig tegen die jongen. Hij heeft al genoeg problemen.
Omdat jullie jezelf nou zo geweldig vinden omdat jullie ouders wat jaartjes eerder het bed met elkaar hebben gedeeld hoef je anderen niet af te kraken.

OT: Dat is kut voor je, zeker een aantekening. Als ik je ouder zou zijn zou ik zeker je niet aangeven, gaat meteen je toekomst naar de klote. :confused:
Ja hier heeft hij echt iets aan. Mijn excuses voor mijn post.

STRANQER

Exceptional Insight zei:
STRANQER zei:

Ja hier heeft hij echt iets aan. Mijn excuses voor mijn post.

Nee hier heeft hij wat aan! :P

Debris

Bewuste gebruiker
15 Pakjes is niet zoveel.
Oké, het is cocaine. Dat is wel heel iets anders.
Maar toch, reken er maar op dat je tot je 18e met jeugdzorg te maken hebt en een werkstraf ofzo.

Vigilante

Wijs gebruiker
Is er al nieuws?
Wat voor kwaliteit verkocht je eigenlijk?

Anders kan je het misschien proberen met:

"Ja maar meneer de agent... ik wist helemaal niet dat er KOKAIEEENE in zat, ik wou gewoon suiker, caffeïne en lidocaïne verkopen. Kunnen mensen lekker wakker van blijven en is niet zo slecht voor je.
Kan ik het helpen dat 1 of andere randdebiel er 3% coke doorheen heeft gegooid? Pak hem maar op, hij verpest mijn handelswaar!! :openmouth: "

Oom Klaas

Badass junkie
Je bent gewoon een idioot als je op die leeftijd (zoveel) coke hebt.
Goede zaak van die aangifte, behalve als je het niet verkocht maar dat geloof ik niet :P

Zolang je in je ouderlijk huis woont heb je bepaalde regels te volgen, en die regels binnen jouw huis zullen je echt wel duidelijk zijn. Dealen doe je maar vanuit je eigen huisje als je zelf je verzekering betaalt en een grote jongen bent.

Oom Klaas

Badass junkie
Gelukkig niet, ik keek gewoon goed uit.
En mocht ik toen iets hebben gehad dat ik verkocht lag dat bij een maat van me die een eigen huisje had.

Maar dealen vanuit je ouderlijk huis vind ik gewoon triest.

phara

je moet het gewoon slimmer aanpakken en zorgen dat ze het niet vinden?

maar wat je het beste had kunnen doen is zeggen dat je er vrijwillig afstand van doet en dat je er niks mee te maken wilt hebben. en dat je niet weet hoe het er komt. ze kunnen toch niet bewijzen dat het van jou is? :)

W.F.L.

Badass junkie
Ik ben zeker niet de enige die zich afvraagt wat voor een k*tzooi je verkocht als je geld wou verdienen aan 7 gram? :grin: Het is je verdiende loon voor het verkopen van troepsos :grin:

tomz0r

Badass junkie
Axxess zei:
kangaroe zei:
verklaring van goed gedrag kan je voorlopig wel vergeten, niet zo handig voor later als je gaat solliciteren....

Het is verklaring omtrent gedrag en het hangt af waarvoor je hem nodig heb of je deze krijg...
Een job bij een bank oid kan je wel vergeten, maar b.v. verkeersregelaar kan prima.

OH DAT VALT DAN WEL MEE INDERDAAD :sunglasses:

tomz0r

Badass junkie
Angramar Temenos zei:
Aangifte doen tegen familie doe je gewoon niet.

Angramar Temenos zei:
Als mijn ouders voor wat dan ook aangifte tegen me deden zou ik een juridische procedure beginnen voor een ambtelijke schrapping.

:sunglasses:

Wel leuk trouwens dat al die mensen hun mening al klaar hebben liggen. Straks heeft die jongen meerdere waarschuwingen en dergelijke gehad en waren die ouders radeloos.

Bovenaan