Vroeger had ik soms wel een kater als ik stevig gezopen had en soms niet. Zo'n beetje fifty/fifty.
Toen ik cocaine erbij begon te snuiven had ik nooit meer een kater, en dit terwijl ik minstens 3x zoveel alcohol dronk en dan nog alles door elkaar. Niet van de drank, niet van de sos, niet de volgende dag, niet de dag daarop, gewoon totaal geen kater. Wel lekker moe zodat ik lang sliep en dan weer fris met een helder hoofd op kon staan.
Sinds ik gestopt ben met snuiven krijg ik vreemd genoeg toch nooit meer katers van de alcohol, ook als ik bij wijze van uitzondering me eens flink te buiten ga. En dat terwijl de laatste snuif al zo lang geleden is dat de herinnering eraan stevig verbleekt is.
Had vroeger eigenlijk sowieso regelmatig hoofdpijn en ook dat is verleden tijd na het leegsnuiven van al die spiegels en sealtjes. Dat is al met al dus after all dus zwaar OK: zowel de hoofdpijn, de katers als de cocaine zijn verleden tijd
Heb even getwijfeld of ik dit wel zou posten want wellicht zijn er DF-ers die dit als een pleidooi voor cocaine opvatten. Die kan ik dan snel uit de droom halen want ik ken een aantal mensen die afschuwelijke katers van de coca krijgen, ook als ze het niet met alcohol combineren.