paddokweeksetje vraagske

tuscani

Newbie
iepse,
ik heb zondag een paddokweeksetje gekocht. Bij de heksenketel in Sluis. Ik kwam thuis ik trek die doos open, en er zat geen handleiding in, deju. Ik kijk op internet en zo begin ik er aan.
Zondagavond laten soaken (12u), maandagmorgen laten uitdruipen. Dekseltje aan de kant, bakje in de bijgeleverde zak met filters gedaan, beetje water in de zak en paperclips der aan.
Het setje staat 13 tot 14u per dag in het daglicht en overdag 21-24graden, en s'nachts 14-17graden. En in de zak zie ik een lichte beneveling. Nu vraag ik mij af wanneer ga ik iets zien groeien (in de set é :tongueout:).
En staat mijn setje in goede omstandighedn.
Kan iemand mij helpen of moet ik een paar foto's plaatsen.

groeten

KoxBox

Badass junkie
14-17 graden is veel te koud het moet altijd rond de 21-22 graden zijn. Normaal gezien gemiddeld tussen de 10 en 14 dagen beginnen ze door te komen en dan duurt het nog een goede week eer ze oogstklaar zijn. Succes!

tuscani

Newbie
KoxBox zei:
14-17 graden is veel te koud het moet altijd rond de 21-22 graden zijn. Normaal gezien gemiddeld tussen de 10 en 14 dagen beginnen ze door te komen en dan duurt het nog een goede week eer ze oogstklaar zijn. Succes!

owkej s'nachts ook de verwarming laten aan liggen hé :tongueout:, alles vo de stoeltjes hé.
thanks vo de raad.

tuscani

Newbie
Het setje heeft nu s'nachts geslapen bij 14-17graden, denk je dat dit de groei van het setje zou verhinderd hebben? Nu staan ze s'nachts ook op een lekker warme plaats.
Er staat een klein beetje water in de zak, moet ik nu nog water sproeien op de set?
grtz

KoxBox

Badass junkie
Het kan dat het een paar dagen langer zal duren eer ze er door komen maar verder zou dit geen problemen mogen geven.

Ik zou geen water meer op de set verstuiven als je al water in de zak gedaan hebt. Tenzij dat er echt geen condens staat op de binnenkant van de zak maar dat zou mij verwonderen.

Antow

Experimenterende gebruiker
ik raad je wel aan om tege de wand van de zak te sproeien om de 2 - 3 dagen, niet op het kitje zelf.

KoxBox

Badass junkie
Op de kweekset zelf is normaal gezien ook niet erg, tenzij je er echt water op zou gieten dan wordt het mycelium beschadigd...

Antow

Experimenterende gebruiker
ja, lichtjes dan... Als je u spuiter op mist-modus zet :)

verder mag er ook niet zo veel water op staan dat het bakje overloopt, het moet gewoon goed vochtig zijn ^^ . Ik heb het op de harde manier en met veel enthousiasme ondervonde .. Overdaad Schaadt !!

KoxBox

Badass junkie
Antow zei:
ja, lichtjes dan... Als je u spuiter op mist-modus zet :)

verder mag er ook niet zo veel water op staan dat het bakje overloopt, het moet gewoon goed vochtig zijn ^^ . Ik heb het op de harde manier en met veel enthousiasme ondervonde .. Overdaad Schaadt !!

Ja inderdaad ik heb het ook mogen ondervinden. Eerlijk gezegd vind ik het niet zo een goed idee om water in de zak te gieten... Als je lang genoeg gesoaked hebt en al dan niet wat water bij verstuift is de vochtigheidsgraad meestal wel hoog genoeg!

tuscani

Newbie
yo thanks,
Nu maar hopen dat ze vlug uitkomen, elke dag staan de vriendin en ik vol bewondering te kijkn naar het setje, hopende op veel op stoeltjes :grin:.
Dat ik maar vlug de eerste pins zie te voorschijn komen. Nujah geduld is een schoone kunst hé.
Trouwens hoe oogst je de stoeltjes het best? En drogen?
En dan trriiiiippppennn. :hearteyes:

KoxBox

Badass junkie
Gewoon je paddestoelen onderaan de steel vastpakken en ze met een draaibeweging plukken.

Ik droog ze altijd in een kartonnen doos met veel keukenrol onder de paddestoelen en er op, elke dag verversen en na een paar dagen zijn ze knisperdroog!

tuscani

Newbie
Nu vanavond rond 21u zag ik allemaal (stuk of 20) kleine wit-bruin bollekes in mijn setje, zou dit het begin zijn van plezier of is dit eerder schimmel? Ik heb de zak eens open gedaan en ik rook een lekkere champignon geur :grin: .

KoxBox

Badass junkie
Dat kan inderdaad wel eens het begin van het plezier zijn! Maar ik zou de zak niet onnodig openmaken, kwestie van op safe te spelen...

tuscani

Newbie
Die "bollekes" zijn nu beetje gegroeid, nie super veel. Maar der zijn der lik zoveel ik tel ongeveer 23 bollekes. Mss tegen vanavond weer verandering. Hou jullie op de hoogte.
groeten

KoxBox

Badass junkie
tuscani zei:
Die "bollekes" zijn nu beetje gegroeid, nie super veel. Maar der zijn der lik zoveel ik tel ongeveer 23 bollekes. Mss tegen vanavond weer verandering. Hou jullie op de hoogte.
groeten

En is dat dan een probleem dat er zoveel zijn?? :) Dit is normaal bij de eerste flush dat er zo veel zijn er zullen er waarschijnlijk nog meer bijkomen, bij latere flushes komen er meestal minder in aantal maar worden ze wel een stuk groter en zwaarder!

tuscani

Newbie
KoxBox zei:
tuscani zei:
groeten

En is dat dan een probleem dat er zoveel zijn?? :) Dit is normaal bij de eerste flush dat er zo veel zijn er zullen er waarschijnlijk nog meer bijkomen, bij latere flushes komen er meestal minder in aantal maar worden ze wel een stuk groter en zwaarder!

neen dat is totaal geen probleem :tongueout: zeker nie :grin:
Nee maar ik dacht omdat ikr er nu vanavond nog meer zag, dat het geen paddestoeltjes waren.
Ze zijn met inmens veel :grin:
We zullen wel zien of het stoeltjes zijn hé.
Ik zal vanavond nog een foto plaatsen, zodat jullie eens kunnen kijken hé.
groeten

tuscani

Newbie
Ik zal geen foto plaatsen, het beeld is niet mooi. (door de zak kun je geen mooie foto's trekken hé)

grtz

Tigg

Belezen gebruiker
De bolletjes waar je het over hebt zijn witte pluizige bolletjes neem ik aan? Dan zijn het de schimmeldraden waar je pins over een dag of 5 uit zullen verschijnen.

Over hoeveelheid moet je je geen zorgen maken, als je minder paddo's hebt groeien ze groter dus dat compenseert dus meteen een beetje in de hoeveelheid.

tuscani

Newbie
Wihhiiiii vanmorgen waren de eerste pins zichtbaar.
Nu vanavond telt de vriendin er 12, en sommige zijn ongeveer 1cm.
Moet ik iets speciaals doen nu ze beginnen te groeien, bv nu en dan zuurstof geven of water sproeien.

Nu maar wachten tot de oogst hé.

grtz

KoxBox

Badass junkie
tuscani zei:
Moet ik iets speciaals doen nu ze beginnen te groeien, bv nu en dan zuurstof geven of water sproeien.

grtz

Dat gaat wel zeer snel daar, al na 5 dagen??

Nee, je hoeft niets te doen gewoon de zak dichtlaten en wachten! :)
Tenzij dat er helemaal geen condens meer is dan moet je wat water verstuiven in de zak.

tuscani

Newbie
KoxBox zei:
tuscani zei:

grtz

Dat gaat wel zeer snel daar, al na 5 dagen??

Nee, je hoeft niets te doen gewoon de zak dichtlaten en wachten! :)
Tenzij dat er helemaal geen condens meer is dan moet je wat water verstuiven in de zak.[/

Het is langer dan 5 dagen hoor. Ik heb za laten soaken zondagnacht op maandag 22op 23 november.
Dusjah een 10tal dagen, zoals jullie gezegd hebben :grin:
Nu zijn ze allemaal al 1cm, enkele iets groter. Ik tel er 14.

groeten

tuscani

Newbie
Nog een vraagske? De paddestoeltjes uit de setjes, zijn ze goed om te trippen?
Hoeveel heb je er ongeveer nodig. Het is men 3é keer.

grtz

KoxBox

Badass junkie
tuscani zei:
Nog een vraagske? De paddestoeltjes uit de setjes, zijn ze goed om te trippen?
Hoeveel heb je er ongeveer nodig. Het is men 3é keer.

grtz

En of ze goed zijn :hearteyes:! Ik zou 20gram aanraden (2gram gedroogd) want ze zijn een stuk sterker dan uit de smartshop! En moest het dan toch niet genoeg zijn kan je altijd nog de volgende keer meer pakken, als je dan toch ongeveer 140gram zal liggen hebben :tearsofjoy:.

tuscani

Newbie
Hah ti bere :tongueout:
Vanmorgen waren ze ongeveer 2cm groot.
Er zit wel nen raren in hoor, kzal nog keer proberen een foto te nemen.
Maar anders zien der er goed uit, het zijn er ongeveer 20. En allemaal even groot.

grtz

Bovenaan