• Hey, waar zijn de Tripreports van de Maand gebleven?

Ben je de Tripreports van de Maand en andere toptripreports kwijt? Deze hebben we onlangs verzameld in een eigen subforum, getiteld Tripreport Toppers. In dit subforum staan alle toppers in chronologische volgorde verzameld. Lekker makkelijk terugzoeken!

Paddotrip in mijn eentje.

Ik ben een man van 50 jaar oud, en woon zelfstandig met mijn Hond.
Afgelopen Zondag een trip voorbereid van eigen gekweekte paddos.
De hele ochtend niets gegeten en s middags om 14:00 ben ik gaan innemen.
Gedroogde PE. Afgewogen een kleine 10 gram droog. In de blender met een geprakte citroen.
Dit prakje een 20 minuten laten intrekken, en toen met frisse tegenzin dit papje naar binnen gelepeld.
Mijn god.Binnen 15 minuten kwam het gevoel al opzetten. De grond verdween letterlijk onder mijn voeten en ik ben diverse keren out gegaan. Mijn hond heeft me een aantal keren wakker geblaft.
Dit was de zwartste trip uit mijn leven, kan me dan ook weinig meer herinneren dan dat ik dankzij mijn hond en door mezelf aan te raken ik weer enigzins bij zinnen kwam.
Wat ik wel kan herinneren is dat ik heb zitten brabbellen gelijk een idioot.
Psychotisch ben ik in het donker weer langzaam bij zinnen gekomen.
Het enigste wat ik kan uitbrengen, is goedendag. Wat ben ik blij dat ik weer bij zinnen ben. Heb me door god en iedereen verlaten gevoelt, en heb nu het besef dat er gewoon niks is na de dood.
Nu twee dagen verder, ben ik nog aan het bijkomen van deze bizarre ervaring.
Vraag me alleen af is het de combinatie met citroen, wat de psylocibine omzet in psylocine. Of is het toch de dosering van een 10 gram droge paddos? Ik ben een ervaren psychonaut, en heb nog nooit een Bad Trip ervaren. Maar deze wil ik niemand toewensen.
Hoelang zou ik moeten wachten op een herhaling.

Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Lijkt me sterk op een te hoge dosis. Mijn hoogste was 8 gram en verder ben ik niet gegaan met paddos. De trip kwam te duister naar mijn gevoel. Citrus zorgt voor een snellere omzet in het lichaam en verminderd de bodyload wat...

Bobsacamano

Badass junkie
Hallo Sjeepie,

Wat ik zo ongeveer omreken uit je gegevens is 100 gram vers. Dat is erg veel natuurlijk zelfs voor een doorgewinterde tripper. Daarnaast heb je ook een LemonTek gedaan en wat ik daar over lees is dat het de trip sterkte enorm kan versterken.

Ik denk dat je je een beetje vergist hebt in hoe hard dit allemaal bij elkaar op kon komen en hoe hard je zou gaan. Hopelijk kan je het allemaal relativeren door je eerdere tripervaringen en kan je tegen jezelf zeggen "Dit was heel stom niet de schuld van de paddo's maar mezelf" En kan je het als les meenemen en er van leren.

Het is ook niet zo verkeerd dat je even van slag bent hierdoor heeft een goede reden :wink:

Hopelijk voel je je snel beter.

Sjeepee1965 zei:
Ik ben een man van 50 jaar oud, en woon zelfstandig met mijn Hond.
Afgelopen Zondag een trip voorbereid van eigen gekweekte paddos.
De hele ochtend niets gegeten en s middags om 14:00 ben ik gaan innemen.
Gedroogde PE. Afgewogen een kleine 10 gram droog. In de blender met een geprakte citroen.
Dit prakje een 20 minuten laten intrekken, en toen met frisse tegenzin dit papje naar binnen gelepeld.
Mijn god.Binnen 15 minuten kwam het gevoel al opzetten. De grond verdween letterlijk onder mijn voeten en ik ben diverse keren out gegaan. Mijn hond heeft me een aantal keren wakker geblaft.
Dit was de zwartste trip uit mijn leven, kan me dan ook weinig meer herinneren dan dat ik dankzij mijn hond en door mezelf aan te raken ik weer enigzins bij zinnen kwam.
Wat ik wel kan herinneren is dat ik heb zitten brabbellen gelijk een idioot.
Psychotisch ben ik in het donker weer langzaam bij zinnen gekomen.
Het enigste wat ik kan uitbrengen, is goedendag. Wat ben ik blij dat ik weer bij zinnen ben. Heb me door god en iedereen verlaten gevoelt, en heb nu het besef dat er gewoon niks is na de dood.
Nu twee dagen verder, ben ik nog aan het bijkomen van deze bizarre ervaring.
Vraag me alleen af is het de combinatie met citroen, wat de psylocibine omzet in psylocine. Of is het toch de dosering van een 10 gram droge paddos? Ik ben een ervaren psychonaut, en heb nog nooit een Bad Trip ervaren. Maar deze wil ik niemand toewensen.
Hoelang zou ik moeten wachten op een herhaling.

Bedankt voor jullie reacties.
Denk ook dat het mijn fout geweest is. Weet het eigenlijk wel zeker.
Heb altijd de paddo s 20 minuten laten trekken in heet water, tegen de kook aan. Door een theezeef gegoten. En daarna weggegooid. De Psylocibine vermindert door verhitting.
Dit met die citroen is veel economischer. Haha.
Ga over een paar weken opnieuw een reisje maken met dezelfde PE met 2 gram in een citroen.
Eerst weer zorgen voor een goede setting, en ben nu eigenlijk minder bang voor een eventuele bad trip. Die les heb ik nu inmiddels wel geleerd.
Foei respect gekregen voor die kleine rakkers.

Psychedelibee

Badass junkie
Oppersjamaan
Emeritus Mod
Tripreporter
Zo, 10gr droog is wel echt een bizar hoge dosering. 5gr droog wordt al als redelijk zwaar ervaren door de meesten.

Daarbij heb je inderdaad een lemon tek gedaan. Was dit je eerste keer lemon tek? Ik weet nog goed mijn eerste keer lemon tek met truffels, dacht dat het allemaal niet zo'n verschil zou maken maar dat heb ik toen ook wel geweten. Achteraf een van mijn meer bijzondere trips gehad met uit het lichaam treden enzo, maar schrok toen ook wel een beetje van de sterkte door de lemon tek. Daarbij zorgt de lemon tek ervoor dat het extreem snel komt opzetten, inderdaad al vanaf 15 minuten zoals jij beschrijft. Ik heb de lemon tek daarna nog vele malen gedaan, en inmiddels heb ik het idee dat de truffels of paddo's zo'n 1,5 a 2x sterker maakt. Zeer economisch, maar je kunt je doseringen er echt wel op aanpassen.

Je bent even goed op je plek gezet door de paddo, laat dat vooral ook allemaal even op je inwerken. Je geeft aan een ervaren psychonaut te zijn, dan weet je als het goed is ook dat het wel een aantal weken tot maanden kan duren voordat je echt ingrijpende trips verwerkt heb. In theorie is je tolerantie na 2 weken weer weg en zou je weer kunnen trippen, maar ik zou er net zo lang mee wachten tot je deze trip verwerkt heb voor jezelf. Jij weet zelf uiteindelijk het best wanneer dat zover is. 2gr droog lemon te lijkt me inderdaad een betere dosering voor de volgende keer. Kan het dan wat sterker, kun je het in een volgende trip altijd weer iets opschroeven.

Eerste keer Lemon. Daarvoor altijd zoals beschreven in mijn vorige bericht.
Ik heb nu nog steeds dat ik een aantal keren per dag zeg. Foei foei, zo hard ben ik nog nooit van mijn ego vertrokken. Compleet van mijn padje af. Het enigste wat me nog bijstaat is dat gebrabbel. En heel diep van binnen het besef dat er helemaal niets is, en er zal ook nooit iets zijn. Beangstigend. Nee niet voor mij. We zijn helemaal niet zo belangrijk, als we zelf ook menen te zijn. Als er niets is, is er ook niets belangrijk. Goed voor jezelf en de ander zorgen is mijn conclusie uit deze ervaring geworden.
Gelukkig moet ik nu lachen om mijn onverschilligheid.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Sjeepee1965,

Dat is inderdaad een flinke dosis. En dan ook nog een lemontek. Ik ben ook van mening dat je beter niet alweer zo gauw gaat trippen, zeker niet na zo'n ervaring. Bij mij laat psilocybine me altijd duidelijk weten dat ik weer te kort op de vorige keer ga trippen. Tijdens mijn laatste trip op truffels maakte het me dat zelfs zo duidelijk door me midden in de trip een paar keer compleet uit de trip te gooien. Alsof ik ineens compleet als mijn normale ego weer terug was en helemaal niets genomen had. Heel erg confronterend en niet fijn.

Ik heb (denk ik) trouwens een goed idee van je ervaring Sjeepee1965. Ik heb mij meerdere keren vlak na een ego-oplossing compleet verstoten van al het goede (of je dat nou God wilt noemen of niet) gevoeld. Het niets is naar mijn mening niet het probleem, maar het ego zijn interpretatie ván dat niets is het probleem. Er bestaat naar mijn mening geen grotere horror dan dat. Wanneer je gaat luisteren naar je gedachten óver dat niets, is wanneer de verschrikking begint. Maar het niets zelf is niet goed of slecht, het staat daar compleet los van. Er is altijd alleen dat niets geweest en dat is ook het enige wat er ooit zal zijn, maar de "truc" is om dat niets te herkennen als jezelf en er niet naar te kijken vanuit het ego.

Maar je hebt gelijk, deze stof dwingt respect af.

Ik ben niet bang van het niets.
Meer bang ben ik van mijn, ons ego.
In het dierenrijk komt dit alleen voor bij de mens. Mijn hond herkend zichzelf niet in de spiegel.
De natuur is onverbiddelijk kei hard. Maar wel eerlijk.
Wij mensen houden onszelf voor de gek.

MeejheM

Badass junkie
Volgens mij zit de bad trip niet perse in de dosering, het is meer hoe je het ervaart. een erg hoge dosering kan natuurlijk schrikken zijn, met alle gevolgen daarvan.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Dit is precies de reden waarom ik bij nieuwe stofjes/batches langzaam mijn weg omhoog 'bouw' vanaf threshold niveau. :P

Bij Paddo s gaat dat volgens mij niet op.
Je moet meteen de juiste dosis hebben.
Ik ben altijd teleurgesteld als ik mijn dosis te laag heb ingeschat.
Heb ik meer zoiets van zonde van de voorbereiding en de setting.
De juiste diepte bereik ik slechts een of twee keer per tien trips.
Die standaard trips met de bekende fases zijn altijd voorspelbaar. Dit omdat je net te weinig hebt ingenomen.
Ga je diep, dan ga je vaak net iets te diep. Dat is tenminste mijn ervaring.
Diep gaan en het daarna nog precies weten te herinneren is meer geluk dan dosering

reverb

Bewuste gebruiker
Sjeepee1965 zei:
Ga je diep, dan ga je vaak net iets te diep. Dat is tenminste mijn ervaring.
Diep gaan en het daarna nog precies weten te herinneren is meer geluk dan dosering

Ja, dat blijft lastig. Nou is 10 gr gedroogd wel heroisch veel, dan neemt je ego snel afscheid.
Ik had laatst iets vergelijkbaars (teveel lsd) en kan er mij niet veel meer van herinneren, anders dan, wauw. Er zijn geen woorden voor, of ze zijn nog niet uitgevonden. Alles leek energie, ik kan mij ook herinneren dat ik even (maar hoe lang is dat in triptijd?) niet meer kon horen, heel apart. En ik had iets met getallen, dat gaf wat houvast, tien vingers, twee handen, dat soort dingen. Op het moment had het betekenis, maar nu weet ik niet meer wat.
De kat begeleidde mij, dat is nu wel een mooie herinnering.

Wat heb ik geleerd, iets minder is toch leuker.

Trip ze :)

Wauw, vandaag weer gegaan met 1.5 gr en de citroen.
Geweldig door een heel even donkere periode, kreeg ik plots het Eureka ogenblik.
Mijn jaar kan niet meer stuk.
Heb respect voor onze gemeenschappelijke vriend, en hij geeft je veel meer dan dat terug.
Iedereen een geweldig 2016 van uit mijn hart gemeend mensen :wink:
Geweldige zaterdag

Bovenaan