• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Plaats je concrete korte termijn goede voornemen(s)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Salvia

Bewuste gebruiker
Nu al stressen over iets wat nog 2 maanden duurt en nog langer voor je de uitslag hebt. Ik heb met je te doen...
Ja, ik ben nu gewoon op een punt gekomen dat ik gewoon opsta met de gedachte "ik moet NU voor wiskunde leren" en ermee naar bed ga. Ik word er niet bepaald kalmer op. :sweatsmile:

Salvia

Bewuste gebruiker
Ben je al begonnen met studeren?
Al 2 weken, zit ook al bijna op de helft van alle stof, maar ik heb gewoon het idee dat ik me niet genoeg kan voorbereiden hiervoor. Ben ook sinds 2 dagen eigenlijk alleen maar koffie aan het drinken bovenop m'n ADHD-medicatie om maar bezig te blijven, want na urenlang achter elkaar leren heb ik het idee dat ik in slaap kan vallen en dat is ook niet ideaal als het 3u 's middags is.

Ganggang💯

Badass junkie
Al 2 weken, zit ook al bijna op de helft van alle stof, maar ik heb gewoon het idee dat ik me niet genoeg kan voorbereiden hiervoor. Ben ook sinds 2 dagen eigenlijk alleen maar koffie aan het drinken bovenop m'n ADHD-medicatie om maar bezig te blijven, want na urenlang achter elkaar leren heb ik het idee dat ik in slaap kan vallen en dat is ook niet ideaal als het 3u 's middags is.
Gewoon steady doorgaan. Wat mij altijd hielp op de middelbare school met studeren was per hoofdstuk een tussentijdse toets maken om te kijken of je het beheerst.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Even een update. De 2 weken goede voornemens zitten erop. Ten eerste, het wiet voornemen is gefaald... Toen ik een keer buikkramp had, heb ik wiet gebruikt om de pijn wat te verzachten. Tenminste, dat vertelde ik mezelf. Toen dat idee in me opkwam, merkte ik namelijk dat ik wel heel snel om was om mijn voornemen te verbreken. Ik had er gewoon ook stiekem zin in. Good-old zelf-manipulatie dus. :laughing: Ik voelde me ook zo sloom die dag na gebruik... Een teken dat ik echt moet stoppen met dat spul. Maar mijn voornemens van geen cafeïne en junkfood en me strikt houden aan mijn trainschema zijn wel hartstikke goed gegaan. Tot mijn verbazing was totaal van de cafeïne afstappen helemaal niet moeilijk en ik voel me er veel beter door. Daar hoef ik dus geen nieuw voornemen voor te stellen, ik blijf gewoon geen cafeïne gebruiken. Wiet wil ik wel weer echt strenger op worden voor mezelf. Al zal dat misschien sowieso wat makkelijker worden, want al mijn goede wiet is op en ik heb alleen nog maar crap wiet liggen die ik toch niet hoef.

Nieuwe voornemens dus 2 weken helemaal geen wiet, geen junkfood en me houden aan m'n trainschema. En o ja, elke ochtend sap blenden (selderij, citroen, gember, etc.) om een extra boost aan mijn gezondheid te geven.

Begindatum: 17-6-2020
Einddatum: 1-7-2020

Gympie

Wijs gebruiker
: geen drugs meer kopen.
telkens raak ik hier weer enthousiast over een nieuw stofje doordat iemand het er over heeft.
kheb genoeg liggen om m'n leven mee uit te te kunnen zingen.

tenzij iemand echt nog wat geheel nieuw en interessants weet? jkjk :tearsofjoy:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Alle goede voornemens van 2 weken geleden behaald. :) Gisteren (ruim na einddatum) wel weer ff wiet gesmoked ivm stijve nek. Had nog een heel klein beetje goeie wiet over. Was wel weer even lekker na een tijd niet smoken, maar is natuurlijk weer laat geworden en voel me niet bepaald uitgerust nu... Blijf er nu dus weer lekker vanaf.

Ik ga nu denk ik eerst gewoon even door zonder weer voornemens te stellen. Het kost de laatste tijd niet zoveel discipline.

geflipt

Belezen gebruiker
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt @Mindless :

Goed voornemen: MDMA- en speedgebruik afbouwen (en ja, ik weet dat je MDMA beter gewoon links laat liggen, maar ik ben van de lijstjes en schema's). Doel is om weer te gaan naar een MDMA-gebruik van om de twee-drie maanden, en een speedgebruik van eens per maand. Een soort van 'gecontroleerde verslaving' of gewoonte dus. Beide geven mij veel voordelen, dus wil ik ze ook niet per sé opgeven...
Hoe: dmv een afbouwschema dat ik zelf heb opgesteld en volgende week met de psych ga overlopen.
Begindatum: 1/7/2020
Einddatum: 1/10/2020

Hoe het loopt so far? Ik nam 1 tot 2 keer per week MDMA (100-400mg ongeveer, de laatste maanden wel meer naar de 100 gezakt), en sinds een paar weken 4-7 lijnen speed per week (newbie). Ondertussen zit ik in de eerste stap (wou niet wachten op de psych en al beginnen), heb ik al 2 dagen geen speed meer genomen en al bijna 2 weken geen MDMA meer. Gaat goed zo dus...

Ik leg de lat bewust niet te hoog, omdat ik zeker wil zijn dat ik het vol kan houden.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik hoop dat dit is wat je bedoelt @Mindless :
Helemaal!

Ik kwam waarschijnlijk wat te controlerend over en schoot daar ook wel wat in door, maar ik zag hoe mensen vage wensen in de verre toekomst plaatsten, terwijl dit topic bedoeld is voor concrete plannen en motivatie van elkaar krijgen. Actief bezig zijn die voornemens ook echt werkelijkheid te laten worden. :)

Goed voornemen: MDMA- en speedgebruik afbouwen (en ja, ik weet dat je MDMA beter gewoon links laat liggen, maar ik ben van de lijstjes en schema's). Doel is om weer te gaan naar een MDMA-gebruik van om de twee-drie maanden, en een speedgebruik van eens per maand. Een soort van 'gecontroleerde verslaving' of gewoonte dus. Beide geven mij veel voordelen, dus wil ik ze ook niet per sé opgeven...
Hoe: dmv een afbouwschema dat ik zelf heb opgesteld en volgende week met de psych ga overlopen.
Begindatum: 1/7/2020
Einddatum: 1/10/2020

Hoe het loopt so far? Ik nam 1 tot 2 keer per week MDMA (100-400mg ongeveer, de laatste maanden wel meer naar de 100 gezakt), en sinds een paar weken 4-7 lijnen speed per week (newbie). Ondertussen zit ik in de eerste stap (wou niet wachten op de psych en al beginnen), heb ik al 2 dagen geen speed meer genomen en al bijna 2 weken geen MDMA meer. Gaat goed zo dus...

Ik leg de lat bewust niet te hoog, omdat ik zeker wil zijn dat ik het vol kan houden.
Hartstikke goed bezig, vooral het zelf initiatief nemen ipv wachten op je behandelaar!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Zucht... Ik ga weer veel te laat op bed de laatste tijd... Het sluipt er gewoon steeds weer in.

Maar weer even een paar goede voornemens/doelen stellen... 1 week lang hooguit 11 uur op bed en 1 uur daarvoor niet meer naar schermen kijken.

Startdatum: 12-7-2020
Einddatum: 19-7-2020

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan