De anijs geur zou voorkomen uit de productie waar safrol olie gebruikt werd.
Dat heeft ook een typerende anijsgeur en volgens velen is MDMA uit die synthese een beter product tegenover de MDMA die met PMK geproduceert word.
Ik had ook het idee dat deze met die geur beter binnen kwamen maar kan ook de gedachte zijn.
Super late reactie (kwam per ongeluk bij dit topic uit), en ook off-topic, maar toch. Ik ken die typische anijsgeur zelf niet van MDMA maar wél weer van een batch blauwe pillen 3-MMC die ik voor het verbod heb gekocht en waarvan ik nu nog een deel heb liggen. Die hadden in het begin zo’n enorme sterke geur dat ik ze niet, in hun zakje, in een houten theedoos, in nog een houten kist op hun gebruikelijk plek in m’n (destijds) woonkamer kon hebben liggen, want m’n hele kamer nam de geur over.
Een geur die ik persoonlijk niet perse als lekker zou omschrijven trouwens (zoals iemand verder naar boven in het topic), eerder ‘weeïg zoetig chemische anijs’.
Dat is de eerste keer dat ik ‘Dé Anijsgeur’ waar men het over heeft (als het over XTC-labs gaat etc.) echt full-blown tegen het lijf liep. Moest dat zakje echt heel ver in m’n huis opbergen. 😅
En dus specifiek bij die batch pillen, ik had eerder wat 3-MMC-poeder gehad dat niet zo rook, en bij XTC-pillen en MDMA dus ook nooit opgemerkt.
Het restant van die batch dat ik nog heb liggen heeft nu nog steeds die geur, maar niet meer in die mate dat het te ruiken is door de houten theedoos heen, laat staan door een hele kamer. Gelukkig, haha.
Grappig om te lezen dat dit met de synthese samenhangt. En die geur kan dus ook met andere amfetamine-achtige stoffen (sporadisch) je huis komen overnemen. :’) Jullie ooit meegemaakt?