Propylfenidaat

ATGC

Bewuste gebruiker
Wat zijn hier de ervaringen mee? Bij een NL vendor gekocht, in mijn ogen redelijk vergelijkbaar met methyl en ethylfenidaat.

Ik los het op in fys. zoutloplossing (paar honderd mg op 10ml) en spray het. Recreatieve waarde vind ik matig, het heeft vooral een lichamelijke uitwerking.

Ik snuif uit gewoonte geen poeders maar dat raad ik bij deze stof ook zeer af, in neusspray brandt het al als de $%#!
Waarschijnlijk heeft dat te maken met het zuur wat er aan hangt, acetaat. Zijn er ook hydrochloride varianten dat iemand weet?

dexedrine

Experimenterende gebruiker
Ik had deze een hele tijd gekocht als vervanger voor methylfenidaat (redelijk moeilijk te krijgen en heb totaal geen zin om lang te zoeken op van die dubieuze fora, je weet wel) dus heb propylfenidaat gekocht. Ik heb het hier nog liggen, althans, de sporen in het zakje die er van over zijn want het doet letterlijk niks. Heb het gesnoven, in capsules ingenomen, niks werkt. Heel jammer van de
*Geen prijzen vermelden
Op deze vendor waar ik toen dus propylfenidaat heb gekocht heb ik ook 4F-MPH gekocht.

4F-MPH is een gesubstitueerde methylfenidaat. Vraag me niet hoe het chemisch precies zit, maar ergens zit een halogeen, in dit geval fluor, vast aan een van de benzeenringen waardoor de molecuul sterker wordt. De molecuul kan wel de bloed/hersenbariere passeren maar wordt niet zo veel aangetast in je metabolisch systeem als methylfenidaat waardoor de half-time extreem verlengd wordt.

Methylfenidaat werkt bij mij bijvoorbeeld maar 2.5 uur ongeveer, en 4F-MPH wel 10 uur! En de dosis is veeeel lager. Maar kijk maar eens naar het plaatje:
1200px-Methylphenidate-2D-skeletal.png image.png Zie je het verschil? Identiek op de Fluor-atoom na.
https://psychonautwiki.org/wiki/Methylphenidate
https://psychonautwiki.org/wiki/4F-MPH

10mg methylfenidaat = +/- 3.5 mg 4F-MPH

Persoonlijk bevallen phenidaten mij niet zo. Heb een veel positiever effect op amfetaminen (bijf 2-FMA, ook een goede studiehulp veel beter dan ritalin imho) Misschien dus een aantal tips als je later nog eens bestelt.

P.S. Als dat je vendor is, waar het *Geen prijzen vermelden. per gram kost, zoek dan aub een andere.. Duur, duur en nog eens duur.

Nog over die propylfenidaat. Er is zeer weinig over te vinden, daarom vind ik het ook best een eng stofje, dus neem eerst een heel klein beetje om te kijken of je geen allergische reactie hebt. Doseer daarna telkens een beetje bij. Volgens http://drugs.tripsit.me/propylphenidate:

Screenshot 2019-02-25 at 09.24.03.png

Met schijnt overigens ook maar 1 uur aan te houden volgens tripsit.me, wat ik wel kan beamen..

veel succes en wees verstandig met deze onbekende substantie! Ter illustratie: psychonautwiki heeft er niet eens een artikel over.

EDIT:

Ik lees topics altijd met veel te weinig aandacht.... Over je spraybottle, als je 1g op zou lossen in 10 ml, een een spraybus doet zo'n 200 sprays, dan moet je voor een normale dosis van 60mg 12 keer spuiten.. 12 keer pijn! Lijkt me geen goed plan. Beter gebruik je het sublinguaal, doe ik ook bijna altijd met phenidaten en amfetaminen. Smaakt beetje vies in het begin maar je went er aan. Dan is het best lekker of zo. En het werkt super snel.

Laatst bewerkt door een moderator:
  • Like
Waarderingen: ATGC

ATGC

Bewuste gebruiker
Dank je voor de uitgebreide reactie.

Over neussprays, hoe kom je aan 200 sprays? Ik heb eens 10ml water in een flesje gedaan (Kruidvat oxymetazoline volwassenen ) en ik kwam op ca 75-80 sprays. Ik tel altijd alleen de volledige sprays, niet de halve aan het begin en het gesputter aan het einde.

60mg zou ik best veel vinden voor een losse dose. Ik kan al hyper worden van 10mg methylfenidaat oraal wat ik op recept heb.:flushed:

4FMPH lijkt me ook wel interessant maar is voor zover ik zie duurder.

dexedrine

Wel raar dat je hyper wordt van voorgeschreven ADHD-medicatie.. 4F-MPH lijkt hetzelfde mechanisme als ritalin te hebben, maar veel potenter en langer aldus psychonautwiki. Die 60 mg bedoel ik uiteraard voor propylphenidaat! Als je een middel probeert dat je niet kent, titreer dan altijd. Begin met een zeer klein mespuntje om na te gaan of je allergisch bent.
image.png
In deze afbeelding staan de normale doseringen volgens tripsit.me.

Propylfenidaat zou ik toch echt willen afraden omdat er zo weinig over bekend is. Ik heb er persoonlijk ook een slechte ervaring mee, het lijkt goedkoop maar je snuift het zo weg en je merkt er amper iets van. De werkingstijd is ook maar iets van een uurtje, tenminste, als je tripsit.me moet geloven. Mijn ervaring bevestigd dat wel.

Wat is eigenlijk precies je doel? Wil je hard gaan tijdens een feestje of gebruik je het voor studeren?

Misschien is het in jou geval, omdat je ADHD medicatie krijgt, een beter idee om met je voorschrijvend arts eens te overleggen over hoe effectief je medicijnen zijn. Als je hyper wordt van 10mg voorgeschreven, dan ben je misschien een non-responder. (Of je hebt een misdiagnose) Een arts zou kunnen proberen jouw ADHD-symptomen te verminderen met andere middelen.

Screenshot 2019-02-26 at 10.19.53.png
ADHD richtlijn kinderen en jeugdigen.pdf

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik had een gratis 2 gram sample PPH ontvangen van een NL vendor die zo aardig was en het sinds vorig jaar verkoopt.
Dacht in eerste instantie gênant genoeg dat het om een IPPH sample ging omdat ik nog niet eerder van PPH had gehoord.

Was een zeer net GM/CS referentie sample dat 99%+ zuiver was. Ik heb PPH een poosje uitgeprobeerd om een review te schrijven. Ik kreeg het idee dat PPH het best vergelijkbaar is met IPPH maar dat het wel net een stukje steviger aanvoelt in de richting MPH.

Nu zijn er substanties als 2-FMA en Dexamfetamine, maar met oog op misbruikgevoeligheid is PPH wellicht een van de meer geschikte opties voor functionele toepassing. Ik ben er vrij zeker van dat ik PPH zou preferen boven MPH welke mij minder aanspreekt vanwege de (fysieke) bijwerkingen. Dat gezegd hebben blijft PPH natuurlijk een RC waarvan nog maar beperkt informatie beschikbaar is.

Begin met een zeer klein mespuntje
https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XHUMkLiNyUk

dexedrine

Ik had een gratis 2 gram sample PPH ontvangen van een NL vendor die zo aardig was en het sinds vorig jaar verkoopt.
Dacht in eerste instantie gênant genoeg dat het om een IPPH sample ging omdat ik nog niet eerder van PPH had gehoord.

Was een zeer net GM/CS referentie sample dat 99%+ zuiver was. Ik heb PPH een poosje uitgeprobeerd om een review te schrijven. Ik kreeg het idee dat PPH het best vergelijkbaar is met IPPH maar dat het wel net een stukje steviger aanvoelt in de richting MPH.

Nu zijn er substanties als 2-FMA en Dexamfetamine, maar met oog op misbruikgevoeligheid is PPH wellicht een van de meer geschikte opties voor functionele toepassing. Ik ben er vrij zeker van dat ik PPH zou preferen boven MPH welke mij minder aanspreekt vanwege de (fysieke) bijwerkingen. Dat gezegd hebben blijft PPH natuurlijk een RC waarvan nog maar beperkt informatie beschikbaar is.

https://www.dx.com/p/50g-0001g-lcd-...electronic-balance-black-2034101#.XHUMkLiNyUk
Er is idd weinig over PPH te horen/vinden. Had het bij jou wel een duidelijk effect dan? Ik had 1 gram en heb er maar kort mee gedaan, en het was net alsof ik bakpoeder snoof..

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Het is op vlak van merkbare effecten meer met 2-FMA en Modafinil vergelijkbaar, hoog doseren met deze middelen werkt niet zo goed. De prettige effecten hebben een relatief laag plafon en de bijwerkingen worden op een gegeven moment wel steeds duidelijker merkbaar.

IPPH is ook minder bewust merkbaar, het is overwegend een functioneel middel zonder al teveel recreatieve waarde, al vond ik de effecten op zich wel merkbaar. Maar het was zogezegd geen MPH of Amfetamine, stukje subtieler wel.

ATGC

Bewuste gebruiker
Was een zeer net GM/CS referentie sample dat 99%+ zuiver was.

"Only for GC/MS reference" stond er bij mij ook op. Bij eerdere leveringen stond dat er niet op. Nogal ironische manier om aan te geven dat het niet voor menselijke consumptie is.
Vraag me af hoe ze die claim kunnen onderbouwen, testservice of een connectie in een lab? GC/MS is geen goedkope apparatuur.

ATGC

Bewuste gebruiker
Wel raar dat je hyper wordt van voorgeschreven ADHD-medicatie..
Wat is eigenlijk precies je doel? Wil je hard gaan tijdens een feestje of gebruik je het voor studeren?

Met hyper bedoel ik gespannen, sneller afgeleid, etc. De werking van de methylfenidaat wil nogal verschillen per moment. Ik kan voor zover ik weet redelijk inschatten wanneer de werking goed is of niet.

Stimulanten hebben ook een optimale dose, neem je te veel dan daalt de effectiviteit. Ik heb het gevoel dat mijn reactie op de stof gewoon varieert. Het is ook gewoon een bijwerking die niet echt zeldzaam is.

RC's vind ik gewoon interessant om te proberen. Het komt ook beter uit dan MPH anders dan functioneel te gebruiken, ze letten er wel op bij de pillenboer dat je niet te vroeg weer komt halen :mask:

dexedrine

Met hyper bedoel ik gespannen, sneller afgeleid, etc. De werking van de methylfenidaat wil nogal verschillen per moment. Ik kan voor zover ik weet redelijk inschatten wanneer de werking goed is of niet.

Stimulanten hebben ook een optimale dose, neem je te veel dan daalt de effectiviteit. Ik heb het gevoel dat mijn reactie op de stof gewoon varieert. Het is ook gewoon een bijwerking die niet echt zeldzaam is.

RC's vind ik gewoon interessant om te ggghhhhhhhh. Het komt ook beter uit dan MPH anders dan functioneel te gebruiken, ze letten er wel op bij de pillenboer dat je niet te vroeg weer komt halen :mask:

Wellicht komt dat doordat ritalinderivaten mono-amine-neurotransmitter heropname remmers zijn en amfetaminen releasing agents zijn voor monoamine neurotransmitters.

Heropname-remmer zorgt ervoor dat een bepaalde eiwitten in je brein die verantwoordelijk zijn voor het heropnemen van dopamine/norephedrine minder hun werk kunnen doen en daardoor wordt de hoeveelheid neurotransmitters tussen hersencellen vergroot.

Amfetaminen binden juist aan een ander eiwit die er voor zorgt dat meer dopamine wordt aangemaakt. Wanneer je een amfetaminen gebruikt voor lange tijd zal je er op gegeven moment aan raken en zal je brein uit zichzelf minder dopamine aanmaken.

Mijn theorie is dus dat wanneer je ritalin en amfetaminen afwisseld, je een nogal onvoorspelbaar effect zal krijgen. Na amfetaminegebruik is de natuurlijke aanmaak van dopamine verlaagd en heeft het effect van recyclen (remmen van de heropname) minder zin.

Maar het kan ook zijn dat ik poep lul; biologie is lang geleden en ik heb de neiging teksten te skimmen ipv te lezen.

Bovenaan