1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Psychedelische kunst

Discussie in 'LSD' gestart door Mindless, 11 jun 2017.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Mooi ja!

2. lysergic bink

lysergic bink Bewuste gebruiker

myvibe.jpg

De vibe waar ik doorgaans probeer op te zitten !

Roze olifant vindt dit leuk.
  3. Acidfreakx

Acidfreakx Belezen gebruiker

Zowiezo, heb ook alle afbeeldingen opgeslagen :)

4. Mindless

5. ZERO-

ZERO- Badass junkie

Volgende keer dat ik ga trippen ga ik duidelijk ff een kijkje nemen in dit topic

6. Mindless

Ken de meeste van Alex Grey's werken wel dacht ik, maar deze kon ik me niet herinneren. Op de een of andere manier geeft dit perfect weer voor mij hoe diepe depressie voelt. Vooral toen ik jaren geleden met psilocybine begon en die gevoelens daardoor versterkt werden. Zeer knap gedaan.

verwondering, Fenrir en Langspeelplaat vinden dit leuk.
  7. acht.zes

acht.zes Wijs gebruiker

Leuk topic, mooie plaatjes!

Ik heb het volgende album in de kast staan, ooit gekocht voor een euro omdat ik de hoes wel mooi vond. Ook leuke muziek, trouwens.

edit;
    Zal hem posten in het 'wat luister je nu' topic voor wie nieuwsgierig is naar de muziek op deze plaat.

Laatst bewerkt: 8 feb 2018
  8. verwondering

verwondering Experimenterende gebruiker

9. Flynn

Flynn Newbie

Laatst bewerkt: 11 mrt 2018
  10. Flynn

Flynn Newbie

11. verwondering

Die is van Andy Thomas.

Hij maakt ook driedimensionale, bewegende kunst, zoals deze vogelgeluiden die hij visualiseert:

Deze vind ik ook erg mooi:

Zijn Instagram staat vol met voorbeelden. Ik ben het pas kortgeleden tegengekomen. Tijdens mijn eerstvolgende trip maar eens naar kijken... https://www.instagram.com/andythomasartist/

Je kunt ook afdrukken kopen van een aantal van zijn werken, maar die zijn best prijzig: https://andythomas.com.au/collections/art-prints/products/potassium-tree?variant=54054510677

Roze olifant en Flynn vinden dit leuk.
  12. Flynn

Flynn Newbie

Wauw! Idd erg leuk! Thx! The visuals van Android Jones zijn ook echt de max. Moet je zeker eens checken op YT. Dat in combinatie met z'n muziek...heerlijk gewoon.

13. Parfumflesje

Parfumflesje Belezen gebruiker

7D454369-571F-41C8-AA4D-814C5EECF42A.jpeg Deze heeft SWIM gemaakt. Droste effect. Het middelste stukje met zwarte rand is het hele schilderij 90 graden gedraaid.

100 X 70 cm. Zwarte lijst met ontspiegeld en UV werend glas.

Watervaste zwarte liner met ecoline op wit karton. Klik voor uitvergroting.

Laatst bewerkt: 30 mrt 2018
    mikoz, Roze olifant en verwondering vinden dit leuk.
  14. verwondering

Leuk gemaakt! Lekker kleurrijk. En die 35 gulden, betekenen die nog iets? :tongueout:

Ik wil zelf ook nog eens een keer creatief doen terwijl ik aan de psychedelica ben. Iets met verf en doek. Nu heb ik totaal geen schilderervaring, maar we zien wel waar het schip strandt. Onder het mom van 'abstract' kan ik anders altijd nog zeggen dat het precies geworden is zoals ik het bedoeld had. En als men het niet begrijpt, ligt dat aan hen. :upsidedown:

Misschien begin ik eens - om meteen met de deur in huis te vallen - met een deurschildering. Die moest ik toch binnenkort verven, dus waarom niet eentje beschilderen?

Parfumflesje vindt dit leuk.
  15. Parfumflesje

Die 35 euro staan er gewoon leuk bij kwa kleur. Abstrakte kunst is altijd goed. Je hoeft niets uit te leggen.

16. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter Donateur

Wow, deze had ik even over het hoofd gezien. Wat vet zeg! En ook wel in zekere zin herkenbaar, die manier waarop geluiden visueel beleefd kunnen worden op psychedelica. Bedankt voor het delen, ga ik zeker meer van bekijken.

@Parfumflesje, die van jou is ook tof gemaakt zeg! Wist niet dat parfumflesjes zo creatief konden zijn. :tongueout:

Parfumflesje en verwondering vinden dit leuk.
  17. Parfumflesje

Gooi een beetje lsd in een parfumflesje en er ontstaat geurige, auditieve en visuele trip met autoscript waardoor de pen bijna vanzelf over het papier gaat. Achteraf bleek dat ik er waarschijnlijk toch zelf over heb nagedacht want het lijntjes trekken heeft 19 uur geduurd (volgens mijn vriendje). Parfumflesjes kleuren het karton pas dagen na zo een trip in. Op die manier krijg je twee lagen. Een trippy en een nuchtere laag. Waarschijnlijk was ik er na 19 uur ook gewoon klaar mee hoor.

Met dank aan mijn vriend die me gewoon 19 uur achter elkaar laat trippen zonder me af te leiden. Het was erg leuk om te maken.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2018
    Roze olifant vindt dit leuk.
  18. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

super mooie kunst hier!:grin:

Parfumflesje vindt dit leuk.
  19. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Love is a Riot.jpg

Wat minder psychedelisch, maar wel door een psychedelisch artiest - Android Jones - ontworpen. Politie battalion in de vorm van een mannengezicht dat een Turks protest in de vorm van een vrouwengezicht tegemoet gaat in een destructieve verzoening.

20. Pionier

Pionier Experimenterende gebruiker

Deze plaatjes zijn voor mij bij uitstek ook psychedelisch te noemen.
    Een beetje offtopic; ook al worden bij deze plaatjes niet noodzakelijk bedoelt hoe het eruit kan zien op LSD, maar dit laat voor mijn gevoel vooral goed zien hoe een salvia trip eruit zou kunnen zien.

Salvia 3.jpg Salvia 2.png Salvia 1.jpg Salvia 4.png

Mindless, Roze olifant en mikoz vinden dit leuk.
  21. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Doet mij er inderdaad ook aan denken. Die draaiende patronen en tandwielen komen erg bekend voor.

De enige keer dat ik salvia deed, werd ik helemaal platgereden door een mega tractor band waarnaast een boertje stond met overal aan, strohoed op en een sprietje in zn mond. Werd helemaal uitgerekt en erin gezogen, alles draaide naar 1 kant, in 2D. Heel vaag.

Langspeelplaat, Pionier en Mindless vinden dit leuk.
  22. Pionier

Daar kan ik mezelf wel in terugvinden ja. Wat ik me nog kan herinneren toen ik salvia probeerde, was dat ik door geforceerde krachten mee moest in het "salvia schoolbusje".

De omschrijving was te noemen als zo'n typisch rechthoekig voertuig, eveneens een échte karakteristieke uitstraling (tussen cartoon en realiteit in). Ik wist totaal niet waar ik het van herkende, maar wist het zeker.

Eenmaal in het salviabusje ervaarde ik de rit alsof ik in fragmenten werd bewogen, maar niet zozeer naar een specifieke richting.

Salvia blijft leuk, alleen jammer dat ik snel erna al hee veel vergeten ben van de trip. Bij elke trip ervaar ik wel in het begin; "poh, nu weet ik weer hoe salvia ook weer aanvoelt" of "jahoor, daar gaan we weer.."

Deze foto is een simplistische weergave over die geforceerde G-krachten die ik bedoel. IMG_0946.JPG

Mindless, mikoz en Roze olifant vinden dit leuk.
  23. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter Donateur

Heel vet! :) Erg herkenbaar ja, die layers met patronen, draaikolken en ogen, en dat pixel-achtige. (*Edit: Ken het alleen van psychedelica trouwens, geen ervaring met salvia.)

Pionier vindt dit leuk.
  24. mikoz

mikoz Bewuste gebruiker

Inderdaad tussen cartoon en realiteit in. Overwegend realistisch ingekleurd, maar wel in 2D als lichtelijk haperende, gefragmenteerde delen die bewegen.

Beetje stop-motion achtig, met een beetje vertraging waardoor er een 'tracer' effect optrad. Vooral die band die over het geheel heen reed in mijn trip. Ook wel een mix tussen een tikkende klokwijzer en een klokwijzer die vloeiend gaat.

Dat je veel vergeet van de trip herken ik ook. Ik herinner echt maar 1 scene, 1 tekening die langzaam beweegt (of dit was de hele ervaring)

Dat gevoel van die geforceerde krachten waren bij mij zo heftig dat ik van de bank onder de tafel was gegleden/gekropen. Maar ik heb het idee dat dat kwam doordat ik van die band probeerde te ontsnappen, terwijl die me al geheel had platgedrukt, longen plat, ademnood (in die ervaring). Een boertje die daar maar stond met een domme grijns, tanden die alle kanten op staan en ogen op standje stoned. Beetje als een cartoon figuur die op z'n hoofd geslagen is.

En dat je wist dat je het herkende.. Was het in jouw ervaring ook alsof je in een andere realiteit kwam, waar je altijd al was geweest. Alsof die salvia wereld dé realiteit was, terwijl de realiteit die je normaal gesproken ervaart totaal weg was? Volledig weggevaagd uit je herinnering, waarna langzaam het besef komt dat je zojuist salvia hebt gebruikt, en je lacht om een van de meest vage ervaringen die je ooit hebt meegemaakt.

Pionier vindt dit leuk.
  25. Pionier

Ik ervaar salvia als een knusse, en vooral eigenaardig sfeertje waar je wordt in gezogen. Het lijkt alsof je als entiteit mag beginnen, maar kort daarna wil de salvia dat je overgaat als 'voorwerp'.

Een voorwerp die oplost om eventjes een te worden met het ander voorwerp waarmee je lichamelijk contact hebt. Ik ervaar het als dat ik door de zwaartekracht vast ga groeien en zo vastgeworteld zit.

Dat besef heb ik ook, dat je wakkerder wordt met de realisatie die fel terugkomt, en denkt; hoelang ben ik weggeweest? Tijdens deze fase wordt ik ook veel lacheriger inderdaad.

Doordat je dit als een ander dimensie ervaart, komt vooral omdat salvia een sterke dissociatieve werking heeft.

mikoz vindt dit leuk.
Laden...

Deel Deze Pagina