Psychish in de war

Gabber39

Experimenterende gebruiker
Hej

Had gisteren een joint gerookt en ging daarna mediteren, wat er toen allemaal maar niet door mijn hoofd heen ging klopt niet helemaal.
Ik zat met gedachtes dat ik gehandicapt zou zijn, zwaar laagbegaafd, dom, onhandig, allemaal van zulke dingen. Ook had ik het gevoel dat ik niet helemaal wist wie ik nou eigenlijk was.

Tevens heb ik de laatste tijd ook last van angst tijdens sociale contacten,zo ook bijvoorbeeld op mijn werk etc etc.

Opwat duid dit ?? Psycose ? of wat??

Om dit allemaal te gaan genezen ben ik van plan om binnekort een ayahuasca ceremonie bijtewonen en hopelijk kan dit kruid mij genezen! Of zeggen jullie niet doen?? Hulp nodig?

mvg Michel

Ja precies

Bewuste gebruiker
Bij een psychose krijg je hallucinaties en hoor je vaak stemmen. Zo te concluderen uit je verhaal, ben je gaan trippen van de joint. Dat kan lijken op een psychose, maar een psychose houdt stand, terwijl het trippen stopt als de joint is uitgewerkt. Tijdens het trippen kunnen er onverwerkte emoties naar boven komen. Misschien ben je vroeger gepest of uitgemaakt voor dom, laagbegaafd, enz. en kwam dit nu naar boven??

Gabber39

Mijn vader is altijd wel een erge critucus op me geweest, zo ook mijn broer die me vroeger alijd klote,, de emoties/gedachtes die ik hier kreeg kreeg ik ook toen ik magic mushrooms had gegeten.

phy

Bewuste gebruiker
Als het niet blijvend is, dan is er op zich niets aan de hand. Zie het als een les. Probeer de trip te relativeren en de diepere betekenis eruit te halen. Dat klink allemaal heel zweverig, maar ja, het werkt nou eenmaal zo.

Zoals de vorige poster zei: blijkbaar zit iets uit het verleden jou dwars en is dit naar boven gekomen.

Zit je op dit moment lekker in je vel? Dat kan er ook mee te maken hebben.

Betreft die ceremonie: tja wat verwacht je er zelf van? Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar volgens mij is het een dikke trip met een wijze meneer erbij. Dat zal vast heel leerzaam zijn, maar of het je 'probleem' op zal lossen... Persoonlijk denk ik dat je eerst het 'probleem' grijpbaar moet maken. No diagnose, no cure...

Wil je erover babbelen, you know where to find me
Sterkte maat

donaldduck

Belezen gebruiker
Langdurig blowen maakt je ook minder sociaal, ik heb het ook weleens dat je als je stoned bent alleen maar denkt hoe dom je wel niet bent enzo maar dit gaat altijd over.
Als je je geestelijk niet lekker voelt kan je het beste een paar weken niet blowen en drinken, veel water drinken, gezond eten en veel sporten, dit scheelt heel veel en als je dit om de zoveel tijd doet is het ook beter voor je lichaam :wink:

Riel

Bewuste gebruiker
zeker geen psychose, maar misschien wel een angststoornis. een sociale fobie misschien. of het nou zo verstandig is om ayahuasca te nemen... beter ga je met dit probleem professionele hulp zoeken. Je kan ook het beste voor een tijdje stoppen met drugs.

kapitein-x

Wijs gebruiker
Tripreporter
Een aya-ceremonie lijkt me ook niet perse de beste oplossing. Wellicht heb je er wat aan. Maar misschien is het eerst aan te raden om iig minder te blowen (maar misschien blow je ook niet veel).

Op een dergelijke wijze (meditatie enzo) in jezelf schouwen, kan dit soort dingen omhoog brengen, en hoeft dus niet perse negatief te zijn, in de zin dat het kwesties zijn waar je aan kunt werken.
Maar aan de andere kant, als je echt enorm geblokkeerd wordt in je dagelijkse leven door deze kwesties, dan kan het wellicht nuttig zijn om contact op te nemen met iemand (arts, therapeut, heler?)

Een psychose?
Tja, dat lijkt me tricky om daar iets over te zeggen. Het is wel zo dat een psychose zich in de loop van weken of maanden (?) kan ontvouwen, tot het uitmondt in een 'daadwerkelijke' psychose. Dus het kan zo subtiel beginnen. Maar het feit dat je zelf deze veranderingen bij jezelf gewaar bent, doet mij aannemen dat het hier niet om een beginnende psychose gaat. Maar is het is goed om de vinger aan de pols te houden, uiteraard. En ik ben geen arts! Dus ga vooral ook zelf op zoek naar info, bijvoorbeeld op het internet.

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
wietpara inderdaad, hoort erbij.
zelf heb ik dat ook wel af en toe eens een periode gehad, negatief denken over mijzelf of juist heel ego boostend + dalend zelfvertrouwen, regelmatig schaamrood enzo terwijl ik best wel heel sociaal ben. De laatste keer was het het ergst, het bleef ook steeds erger worden, maar aangezien ik niet rook kon ik mijn dagelijkse joint niet laten. op een belaald moment had ik er genoeg van en had ik voldoende motivatie om te stoppen met blowen, na een paar weekjes was ik weer volledig de oude.

JJJ

Bewuste gebruiker
Het klinkt als een beetje depersonalisatie en angst daarbij. Ik weet niet hoe vaak je blowt of tript, maar wanneer je dit soort verschijnselen krijgt is volgens mij advies nr. 1: er een tijdje helemaal mee stoppen. En wat afleiding zoeken en gezonde dingen doen (gezond eten, sporten) lijkt me idd ook goed. Ik denk dat iedereen die er verstand van heeft je die dingen zou adviseren.

Gabber39

Hej

Opzich blow ik nietzoveel, 1 jointje per dag ongeveer, wat duidt dat ik toch wel ongeveer een hele avond stoned ben.

Ik ga dus maar is eventjes een tijdje niks meer gebruiken, gewoon gezond leven en weer wat gaan sporten op jullie raad.

Ik hoop dat dit me goed zal doen want zo zie ik eventjes de fun van het leven niet in.

bedankt voor de tips

Opa

Bewuste gebruiker
Michel1989 zei:
Hej

Had gisteren een joint gerookt en ging daarna mediteren, wat er toen allemaal maar niet door mijn hoofd heen ging klopt niet helemaal.
Ik zat met gedachtes dat ik gehandicapt zou zijn, zwaar laagbegaafd, dom, onhandig, allemaal van zulke dingen. Ook had ik het gevoel dat ik niet helemaal wist wie ik nou eigenlijk was.

Tevens heb ik de laatste tijd ook last van angst tijdens sociale contacten,zo ook bijvoorbeeld op mijn werk etc etc.

Opwat duid dit ?? Psycose ? of wat??

Om dit allemaal te gaan genezen ben ik van plan om binnekort een ayahuasca ceremonie bijtewonen en hopelijk kan dit kruid mij genezen! Of zeggen jullie niet doen?? Hulp nodig?

mvg Michel

Hey Michel,

Ik denk dat je vooral ff moet nagaan hoe je voelt als je nuchter bent idd. Als je je na een paar nuchtere avondje lol de volgende ochtend nog steeds zo voelt, zou je richting een depressie kunnen gaan. Praat er vooral met mensen over die je vertrouwt, en anders de huisarts. Er zijn iets van 600.000 mensen die anti-depressieva slikken in Nl, dus je bent echt niet alleen.
Ik spreek uit ervaring, been there, done that.. :(

Wees trouwens vooral niet bang voor een psychose, dat is echt een haal ander verhaal... Jij en ik kunnen ons niet voorstellen hoe dat is, je bent dan het volledige besef van de realiteit kwijt. Dat gaat echt een stuk dieper dan wat stemmetjes, gebrek aan zelfvertrouwen of negatieve ideën.

Over die ceremonie: ik denk dat het meer kwaad dan goed kan, maar je moet doen waar je je goed bij voelt!

Vertrouw op de toekomst, en vecht voor jezelf!

Succes!

Gabber39

Hoi, ik ben niet meer van plan om antidepressiva te slikken, dit gaat niks oplossen. Gaat me wel een beter gevoel geven, maar het probleem ligt ernog waarom ik depressief ben.

Ik ga eens contact opnemen met awaskan en de gewijde reis

mvg

Opa

Bewuste gebruiker
Ik zeg ook helemaal niet dat je aan de anti-depressieva moet, ik zeg alleen dat statistisch gezien 1op32 mensen zich dagelijks klote voelen...
Sporten, een vriend(in) en/of een doel in je leven kan iemand veel meer brengen dan die rommel!

Succes, ik hoop dat het je wat brengt en ik zie je ervaringen graag verschijnen op DF!!!

Mzl

J0rrit

Badass junkie
GABA en Serotonine spelen ook een grote rol in angst/paniek. Daarmee bedoel ik dus als je veel drinkt of ghb gebruikt of je serotonine laag is van de mdma ofzo dan kan je daarvan angstig worden,

Gr,

Gabber39

Heuy ik zal zeker nog wel wat post plaatsen over hoe ik me voel, gewoon elke week eventjes beschrijven hoe en wat, sporten of niet etc etc.

bedankt voor de tips nogmaals :)

DreamerOfDreams

Bewuste gebruiker
neen je hebt geen psychose, neen je moet geen pillen slikken, neen je moet je drugsproblemen niet oplossen door meer drugs te nemen, neen je gaat niet dood en je lul gaat er ook niet afvallen, stop een paar weken met paffen, tussendoor een beetje sporten en je zal zo weer de oude zijn. (ik erger mij soms een beetje aan de adviezen die mensen rond hun oren geslingerd krijgen)

Riel

Bewuste gebruiker
Michel1989 zei:
Hej

Opzich blow ik nietzoveel, 1 jointje per dag ongeveer, wat duidt dat ik toch wel ongeveer een hele avond stoned ben.

Ik ga dus maar is eventjes een tijdje niks meer gebruiken, gewoon gezond leven en weer wat gaan sporten op jullie raad.

Ik hoop dat dit me goed zal doen want zo zie ik eventjes de fun van het leven niet in.

bedankt voor de tips

nee 1 joint per dag is niet veel hoor :rolleyes:

en ben het eens met dreamerofdreams.

vogel

Bewuste gebruiker
neem LSD, LSD-therapy
zoek een goede vriend/vriendin,, en voer met , hem/haar een LSDialoog,
probeer bij je gespreksmaatje zijn kwetsbaarheden te analyseren en die op hem/haar te projecteren,,
degene met de (psychiscijnhe) wonden moet met zijn eigen krachten die geinspireerd door de projectie van de analysticus zichzelf beter maken,,

je eigen kracht dus,, plus gespreksmaatje, ,plus die van de LSD-trip erbij,,,

je bent een sjamaan door de amalgaam,, zegt de analyserende jungiaan,
en ze voeren een LSDialoog aan het end van de regenboog

of je neemt AYAhuasca-therapy,, kan ook,,
this meer natuurlijker, meer ziel , meer plantspirit ,,

Dumpy

Wijs gebruiker
Tripreporter
Vogel voordat je andere mensen wilt helpen dien je eerst jezelf te helpen. 'LSD therapie' heeft voor jou meer schade gedaan dan je denkt waarschijnlijk...

Aan de topicstarter: ik heb je een pm gestuurd...

JJJ

Bewuste gebruiker
Oh, denk er ook aan dat het waarschijnlijk ook voor een deel aan de tijd van het jaar ligt! Heel veel mensen voelen zich deze maanden wat minder, en het weinige daglicht maakt je ook wel gevoeliger voor psychische probleempjes zoals depersonalisatie denk ik. Dus het kan zo dat het al een heleboel scheelt wanneer over een paar maandjes de zon weer lekker fel wordt en de vogeltjes weer gaan fluiten :) .

azgaza

Badass junkie
Het klinkt meer als een milde depressie en gebrek aan zelf vertrouwen, kan een beetje wiet paranoia zijn of gewoon aan de tijd van het jaar liggen. Als het lang duurt is het natuurlijk vervelend maar meestal gaan negatieve gevoelens wel weer vanzelf over. Het beste is je eigen kracht zélf vinden, realiseren dat je totaal niet stom/dom/idioot etc. bent maar juist dingen hebt om op door te bouwen en trots op te zijn en vannuit daar positieviteit vinden en als dat lukt wordt het sociaal ook vanzelf makkelijker.

Bovenaan