Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

OunbuRaL

Bewuste gebruiker
Onverwacht een avondje alleen thuis, de hele avond al cravings naar "iets" niet eens een middel specifiek, gewoon iets, geen idee waarom...
Bekijk bijlage 64409
Was al in de kluis aan t scharrelen, heb alles maar weer opgeborgen, moet gewoon werken morgen, en ondanks dat ik best een nachtje over kan slaan is niet doen natuurlijk beter....
Edibles van de pijp?

Jazz35

Wijs gebruiker
Ai ai ai wat een cravings had ik vanavond: drank, coke, 2m, 3m, ghb, keta, een random lekkere man... 🙈 Was echt ON A RAMPAGE. Maar... ik heb een vriend gebeld en heb het gevaar weten af te wenden. Nu met de Sopranos, thee, Isey Skyr (de strawberry white chocolate variant) en m'n avondmedicatie op de bank. Pfffff....Fucking saai, maar ik denk toch beter dan aan de dope. Nu jammer, morgen blij. Zoiets? 🤔

Jazz35

Wijs gebruiker
God zeg, hoe lang blijven die dromen zo intens wanneer je 's nachts na jaren en jaren geen benzo's of slaapmiddelen meer gebruikt??!! Ik raak totaal van de leg als de dromen zo naar en realistisch zijn als vannacht. Kan er echt met een rotgevoel van wakker worden. En ik gebruik al bijna drie maanden geen benzo's meer om te slapen!! 🫥

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik SLAAP, don't get me wrong. Zowaar een uur of zeven per nacht. Dat is al zo veel meer dan waar ik op had durven hopen voor ik stopte. Dus misschien moet ik gewoon niet zeiken en mijn zegeningen tellen. Maar die aanhoudend intense dromen slash nachtmerries zijn mentaal wel écht een uitdaging en kunnen een behoorlijk stempel op de dag drukken.

_shikantaza

Badass junkie
Ik SLAAP, don't get me wrong. Zowaar een uur of zeven per nacht. Dat is al zo veel meer dan waar ik op had durven hopen voor ik stopte. Dus misschien moet ik gewoon niet zeiken en mijn zegeningen tellen. Maar die aanhoudend intense dromen slash nachtmerries zijn mentaal wel écht een uitdaging en kunnen een behoorlijk stempel op de dag drukken.
Goed bezig. Kijk naar wat er wel goed gaat en waar je winst hebt geboekt. PAWS kan lang duren.

Zeiken kan ook lekker zijn :)

XMR

Wijs gebruiker
Al een hele tijd dwaalt het vreslijk slechte idee om meth te proberen door mijn hoofd. Ik wil het het helemaal niet en weet dat zoiets potentieel het begin van het einde kan zijn, maar toch komt het eens in de zo veel dagen weer terug.

Dit is de eerste keer dat ik er wat over schrijf/ het uitspreek en ik merk dat het gelukkig al wat oplucht. Hoop dat het in de komende tijd wat afzwakt.

Kaartje voor masters of hardcore volgende week ook maar verkocht, dan is het ook een stuk makkelijker om van de stimulanten af te blijven. Bovendien heb ik helemaal geen feest verdient en moet ik mijn focus in andere activiteiten steken.

Casrus

DF-koning
Al een hele tijd dwaalt het vreslijk slechte idee om meth te proberen door mijn hoofd. Ik wil het het helemaal niet en weet dat zoiets potentieel het begin van het einde kan zijn, maar toch komt het eens in de zo veel dagen weer terug.

Heb je problemen met middelengebruik (gehad)?

XMR

Wijs gebruiker
Heb je problemen met middelengebruik (gehad)?
Ja, iets minder dan een jaar geleden begon het langzaam uit de hand te lopen (daarvoor was ik terouwns al problematisch wiet gebruiker). Ik begon steeds vaker stimulerende middelen (3-mmc, 4-mmc en speed) te gebruiken dan ik normaal zou doen. Op gegeven moment kwam ik voor het eerst in een binge terecht van 3 dagen (normaal stopte ik altijd zodra een feest klaar was).

Dat opende voor mij de deur richting thuis gebruiken, zonder dat er sprake was van een feest/festival. Sindsdien is het meerdere keren uit de hand gelopen en ben ik op momenten van stress in een binge beland. 4 maanden geleden was ik zo teleurgesteld in mijzelf dat ik stopte met gebruiken.

4 maanden volgehouden, maar met carnaval de mist in gegaan en speed gebruikt. Vervolgens tegelijkertijd weer begonnen met blowen (was daar toen ook mee gestopt). Afgelopen weekend weer de mist in gegaan toen ik een oud zakje 4-mmc vond, terwijl ik alles weggegooid dacht te hebben.

Nu ik dit allemaal opgeschreven heb, komt er eigenlijk maar 1 duidelijk antwoord naar voren: direct weer stoppen met elke vorm van drugsgebruik voor een periode langer dan 4 maanden (met voorkeur een jaar, maar dat voelt voor nu nog zo ver weg).

Laatst bewerkt:

_shikantaza

Badass junkie
Ja, iets minder dan een jaar geleden begon het langzaam uit de hand te lopen (daarvoor was ik terouwns al problematisch wiet gebruiker). Ik begon steeds vaker stimulerende middelen (3-mmc, 4-mmc en speed) te gebruiken dan ik normaal zou doen. Op gegeven moment kwam ik voor het eerst in een binge terecht van 3 dagen (normaal stopte ik altijd zodra een feest klaar was).

Dat opende voor mij de deur richting thuis gebruiken, zonder dat er sprake was van een feest/festival. Sindsdien is het meerdere keren uit de hand gelopen en ben ik op momenten van stress in een binge beland. 4 maanden geleden was ik zo teleurgesteld in mijzelf dat ik stopte met gebruiken.

4 maanden volgehouden, maar met carnaval de mist in gegaan en speed gebruikt. Vervolgens tegelijkertijd weer begonnen met blowen (was daar toen ook mee gestopt). Afgelopen weekend weer de mist in gegaan toen ik een oud zakje 4-mmc vond, terwijl ik alles weggegooid dacht te hebben.

Nu ik dit allemaal opgeschreven heb, komt er eigenlijk maar 1 duidelijk antwoord naar voren: direct weer stoppen met elke vorm van drugsgebruik voor een periode langer dan 4 maanden (met voorkeur een jaar, maar dat voelt voor nu nog zo ver weg).
Herkenbare ontwikkeling. Ik hoop dat het je lukt om te stoppen 👍

Geen alcohol meer drinken scheelde voor mij echt veel, en ik ben een echte stim-binge-fapper (bijna 3 jaar clean overigens).

Vriendlief moet morgen meteen uit zijn werk naar de tandarts. Dus hij had een beetje tandpasta in een plastic zakje gedaan. Maar komt hij zo naar me toe met voor de grap "kijk eens wat ik nog in de vriezer vond" en het leek zo net natte pep.
En nu heb ik dus al een uur echt fk trek 😫
Niet dat ik er wat mee wil/kan doen, hebben geen eens een dealer meer ervoor👍
Maar mn hoofd wil nu echt zo'n "ouderwets" echt weekend met pep ipv 3-FA, NEP of 4MMC wat het toch net niet is🙈

N3K0

Badass junkie
Ik heb echt ontzettende trek in 4M😫
Amper geslapen, sterfdag van mn schoonmoeder en op werk was helaas geen fijne afleiding maar enorm veel frustratie met dingen die niet werkten😓
Waarschijnlijk wordt het dan vanavond toch alcohol drinken ook al is het doordeweeks. Maar moet morgen ook gewoon werken dus 4M is gewoon echt geen optie.
Misschien gewoon lekker verdrietig zijn?

Maakte je schoonmoeder wel eens iets lekkers te eten? Ga dat dan maken samen met je vriend 🌸💜

Sowieso heel veel sterkte vandaag.

(Goeie vriend zijn moeder is 3 jaar gelden overleden (zij was als een moedertje voor me) wij doen op haar verjaardag of sterfdag eten koken uit haar kookboekje. Dan is ze er toch een beetje bij en ondertussen doen we afentoe een traantje pinken en fijne herinneringen ophalen)

Misschien gewoon lekker verdrietig zijn?

Maakte je schoonmoeder wel eens iets lekkers te eten? Ga dat dan maken samen met je vriend 🌸💜

Sowieso heel veel sterkte vandaag.

(Goeie vriend zijn moeder is 3 jaar gelden overleden (zij was als een moedertje voor me) wij doen op haar verjaardag of sterfdag eten koken uit haar kookboekje. Dan is ze er toch een beetje bij en ondertussen doen we afentoe een traantje pinken en fijne herinneringen ophalen)

Dankjewel en ja laat het verdriet er ook wel zijn, huil al sinds gistermiddag. Maar nu toch een fles Malibu gehaald ook
Dat is een mooie traditie idd, maar zoiets had mn schoonmoeder niet. En ik heb gewoon al een restje pastasaus voor vanavond.
Maarja iig geen 4M en me dan morgen ziek melden👍

Raver

Badass junkie
Ikke had gisteren een middagje verlof thuis. Man man man, wat een trek heeft dat gegeven. Zoveel zin om te blowen, terwijl ik daar helemaal niet mee bezig was de dagen ervoor.

Niet alleen trek, maar ook het toestemmingsgevende gevoel erbij. Verslaving is een focking bitch man echt!

wAnT HEt Is mAaR EEn PlAntje!! 😒

Hippie Langwaus

DF-koning
wAnT HEt Is mAaR EEn PlAntje!! 😒
Het is echt een verslaving @Raver. En door die verslaving probeer ik mezelf steeds te overtuigen dat het wel meevalt en ik er zo mee kan stoppen. Al meer dan 30 jaar maak ik mezelf dat dagelijks weer wijs.

Sterkte en ik ben reuze trots op elke dag dat je niet blowt. Maar vergeet niet dat je andere verslavingen ook hebt kunnen afschudden. Dus hebt al veel bereikt.

Coffeecup2

Experimenterende gebruiker
Uit schreeuwen doe ik het nog niet. Maar jammer vind ik het altijd wel als de halve liter g op zijn einde is. En dat was gisteravond. 2x per jaar halen we een halve liter, en daar doen we echt heel lang mee. Van de laatste vonden we beiden de kwaliteit iets minder, maar zijn we nooit hoger en meer gaan doseren. Nu is het weer mooi geweest. Voor een aantal maanden.

Kordie

DF-koning
Ikke had gisteren een middagje verlof thuis. Man man man, wat een trek heeft dat gegeven. Zoveel zin om te blazen, terwijl ik daar de dagen ervoor helemaal niet mee bezig was.

Niet alleen trek, maar ook het toestemminggevende gevoel erbij. Verslaving is een echte bitch man!

WIL HET IS MAAR EEN PLANtje!! 😒

@Raver knap dat je het in ziet en deelt. Gaat de kliniek je daarbij (zucht) goed bij ondersteunen? Hoe voorkom je dat je straks thuis gelijk de dealer belt of shop in duikt? Dat lijkt me het moeilijkste. Dat thuis komen

Raver

Badass junkie
@Raver knap dat je het in ziet en deelt. Gaat de kliniek je daarbij (zucht) goed bij ondersteunen? Hoe voorkom je dat je straks thuis gelijk de dealer belt of shop in duikt? Dat lijkt me het moeilijkste. Dat thuis komen

De kliniek geeft me vooral de handvaten om clean te blijven. Ik moet het uiteindelijk gaan doen. Dmv verblijf in safehouse straks en het oppakken van meetings.

Thuiskomen is zwaar. Maar het gaat nog zeker 2 maanden duren voor ik weer thuis kom. En als ik naar een safehouse ga, zal het nog zeker 12 maanden duren.

Sowieso is het thuiskomen zwaar na zo'n traject. Maar zo meteen de dealer bellen of naar de coffeeshop rijden is vaak iets wat vooraf onbewust dan is besloten. Ik geloof niet zo in "ineens" teruggevallen.

Anders had ik tijdens m'n verlof ook de keuze kunnen maken om weer te gaan gebruiken. Ik wil oprecht een ander leven, ik wil reizen, ik wil er zijn voor familie. Ik heb zoveel meer in mijn mars dan leven in verslaving.

Koffieb00n

Bewuste gebruiker
Anders had ik tijdens m'n verlof ook de keuze kunnen maken om weer te gaan gebruiken. Ik wil oprecht een ander leven, ik wil reizen, ik wil er zijn voor familie. Ik heb zoveel meer in mijn mars dan leven in verslaving.
Ergens brandt daar binnenin je hart dus toch nog een klein vlammetje. Koester dat en zorg ervoor. Herstel op 1 en dan komt de rest vanzelf wel. Sta ermee op ga ermee naar bed met dit mantra en je zult een ander leven krijgen.

Verslaving houd je wereldje en jezelf klein. Tussen vier muurtjes, met jou en je middeltjes, verwaasd in absentie van zelfliefde, wrok en onverbondenheid met de wereld.

Jij verdient het niet om zo te leven en je zo te voelen. Je bent meer waard dan dat.

Jester

Experimenterende gebruiker
De laatste keer dat ik gebruikte (2 februari) ben ik in een soort alcohol psychose beland (na maaaanden dagelijks gebruik), daarna wijs geworden en gestopt.
En nog steeds kunnen de cravings jnfosnfsjfd zijn.
Nee, ik wil niet meer terug. Maar de verleiding is vaak toch wel killing, en het constant mezelf toespreken dat ik het ook vandaag weer niet ga doen zeer vermoeiend.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
MAN MAN MAN WÁT EEN ENORME CRAVINGS HEB IK DEZE DAGEN!!!😶‍🌫️

Moest vandaag werkelijk ALLE zeilen bijzetten om niets te pakken. Gelukkig gelukt! Ik zal godsgruwelijk balen én opgelucht tegelijk zijn als mijn rap slinkende voorraadje 2mmc op is zeg. Maar inmiddels heb ik gewoon cravings naar drugs. WHATEVER KIND. Coke, pep, ghb, x, m., random designer drugs... Ja joh lekker dank u feestelijk, u hoeft het niet in te pakken, ik neem het direct in. Nee hoor geintje. Vandaag keurig nuchter gebleven. Zaterdag Boothstock. Dan mag ik van mezelf. Nu even keihard werken om sterker te zijn dan die klotemiddelen. Ik ben verdorie geen zestien meer. Effe mezelf bij elkaar (sch)rapen hoor.

Edit: ik ga vanillevla met hagelslag pakken als alternatief.

Alcohol gelukkig geen behoefte aan en benzo's óók niet. ♥️

LucidLucy

Verslaafde in herstel
MAN MAN MAN WÁT EEN ENORME CRAVINGS HEB IK DEZE DAGEN!!!😶‍🌫️

Moest vandaag werkelijk ALLE zeilen bijzetten om niets te pakken. Gelukkig gelukt! Ik zal godsgruwelijk balen én opgelucht tegelijk zijn als mijn rap slinkende voorraadje 2mmc op is zeg. Maar inmiddels heb ik gewoon cravings naar drugs. WHATEVER KIND. Coke, pep, ghb, x, m., random designer drugs... Ja joh lekker dank u feestelijk, u hoeft het niet in te pakken, ik neem het direct in. Nee hoor geintje. Vandaag keurig nuchter gebleven. Zaterdag Boothstock. Dan mag ik van mezelf. Nu even keihard werken om sterker te zijn dan die klotemiddelen. Ik ben verdorie geen zestien meer. Effe mezelf bij elkaar (sch)rapen hoor.

Edit: ik ga vanillevla met hagelslag pakken als alternatief.

Alcohol gelukkig geen behoefte aan en benzo's óók niet. ♥️

Neem het jezelf niet al te kwalijk. In mijn ervaring heeft clean zijn niets te maken met sterk zijn. Integendeel zelfs....

_shikantaza

Badass junkie
Die snap ik niet helemaal, dat het niet met sterk zijn te maken heeft. 🤔 Vandaag voelde het in ieder geval wél zo. Zucht.... 🥹
Omdat een gevecht tegen verslaving maar één mogelijke winnaar heeft… Juist acceptatie maakt ‘m machteloos. En met het juiste onderhoud en een spiritueel pad zijn er (voor mij iig) geen cravings meer.

Maar je mag bijna, geniet er van 🥳

Jazz35

Wijs gebruiker
Omdat een gevecht tegen verslaving maar één mogelijke winnaar heeft… Juist acceptatie maakt ‘m machteloos.

Maar je mag bijna, geniet er van 🥳
Bedoel je acceptatie van de cravings?
Maar.... Als ik accepteer, dan PAK IK DOPE @_shikantaza . 🥹

Of bedoel je het anders? In mijn anxiety disorder werk ik wel met ACT (acceptance commitment therapy), dus ik snap het concept. Maar zie niet helemaal hoe ik dat hier kan toepassen.

Bovenaan