Schreeuw je cravings en frustratie eruit!

Kordie

DF-koning
Zo tering klaar met de ontwenningsverschijnselen en het daardoor elke dag moeten drinken. Ik probeer af te bouwen maar het lukt me niet meer op eigen kracht. Ik zit te kloten met norflurazepam om de ontwenning op te vangen, maar zo simpel ligt dat zo te merken niet...

Goed dat je het probeert en balen dat het jezelf niet lukt. Alcoholverslaving is ook zware dobber, dus schaam je niet.

Drink je veel en praktisch de hele dag door?
Of functioneert je rem wel nog?

Cardboard

Wijs gebruiker
Goed dat je het probeert en balen dat het jezelf niet lukt. Alcoholverslaving is ook zware dobber, dus schaam je niet.

Drink je veel en praktisch de hele dag door?
Of functioneert je rem wel nog?
Dankjewel. Ik schaam me er heel erg voor maar het is fijn om een tegengeluid en wat troost te horen.

Helaas drink ik de hele dag door, probeer het te doseren (elke keer zo nodig een drankje) maar merk dat het steeds verder uit de hand loopt. Gaat het 2 dagen beter, val ik daarna nog harder terug...

Kordie

DF-koning
Ik schaam me er heel erg voor maar

Dat kan ik me goed voorstellen en is ook niet gek.
Maar het is niet nodig. Verslaving is een ziekte en alcohol schijnt een van de zwaarste verslavingen te zijn.

Helaas drink ik de hele dag door,

Ik waardeer je openheid en eerlijkheid.
Met deze eigenschap kom je ver in je herstelproces. Al zal het professionele hulp zoeken een lastige keuze zijn.

_shikantaza

Badass junkie
Zo tering klaar met de ontwenningsverschijnselen en het daardoor elke dag moeten drinken. Ik probeer af te bouwen maar het lukt me niet meer op eigen kracht. Ik zit te kloten met norflurazepam om de ontwenning op te vangen, maar zo simpel ligt dat zo te merken niet...
Ga op zoek naar hulp. Zelf klooien met Benzo's maakt het alleen maar nog erger. Zet de eerste stap naar de huisarts.

Cardboard

Wijs gebruiker
Al zal het professionele hulp zoeken een lastige keuze zijn.
Dat klopt helemaal.. ik heb nog geen passende hulp gevonden, alleen een hardcore detox waar je heel snel moet afbouwen middels medicatie. Helaas geeft dat bij mij (zodra ik buiten sta) een grote kans op terugval heb ik gemerkt.

Ik blijf zoeken. Bedankt voor je woorden!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dat klopt helemaal.. ik heb nog geen passende hulp gevonden, alleen een hardcore detox waar je heel snel moet afbouwen middels medicatie. Helaas geeft dat bij mij (zodra ik buiten sta) een grote kans op terugval heb ik gemerkt.

Ik zou zeggen, stop niet na de detox. Uiteindelijk zijn er onderliggende redenen waarom je zoveel gebruikt. Daarom is een diepgaande behandeling vaak nodig. Gevolgd door nazorg en liefst een jaartje safehouse. Dat is vaak een heel succesvolle route.

Cardboard

Wijs gebruiker
Ik zou zeggen, stop niet na de detox. Uiteindelijk zijn er onderliggende redenen waarom je zoveel gebruikt. Daarom is een diepgaande behandeling vaak nodig. Gevolgd door nazorg en liefst een jaartje safehouse. Dat is vaak een heel succesvolle route.
Die onderliggende redenen zijn inderdaad hetgeen wat behandeld moet worden. Die lichamelijke detox is daarbij vergeleken peanuts.. Nu nog mijn behandelaar zien te overtuigen, want tot nu toe proef ik de teleurstelling bij elke terugval (3x nu in 4 jaar).
Wat het moeilijk maakt is dat ik thuis niet weg kan... Anders zou ik zeker naar een safehouse gaan. Nu op zoek naar alternatieve manieren om de nazorg vorm te geven.

Dankjewel voor je behulpzame reactie!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Wat het moeilijk maakt is dat ik thuis niet weg kan... Anders zou ik zeker naar een safehouse gaan. Nu op zoek naar alternatieve manieren om de nazorg vorm te geven.

Ik ga hier toch even advocaat van de duivel spelen. Dus vat dit niet persoonlijk op.

Maar hoezo zou je thuis niet weg kunnen?

Cardboard

Wijs gebruiker
Ik ga hier toch even advocaat van de duivel spelen. Dus vat dit niet persoonlijk op.

Maar hoezo zou je thuis niet weg kunnen?
Ik wil hier wel op antwoorden maar vrees dat het belachelijk kan klinken. Dus ga ik het zo algemeen mogelijk beantwoorden.

Ik heb thuis iemand met een chronische aandoening die dagelijks mijn zorg nodig heeft. Een netwerk is er helaas niet.

Via de hulpverlening probeer ik al heel lang iets te regelen wat maar niet lukt.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Ik wil hier wel op antwoorden maar vrees dat het belachelijk kan klinken. Dus ga ik het zo algemeen mogelijk beantwoorden.

Ik heb thuis iemand met een chronische aandoening die dagelijks mijn zorg nodig heeft. Een netwerk is er helaas niet.

Via de hulpverlening probeer ik al heel lang iets te regelen wat maar niet lukt.

Ja dit soort situaties zijn inderdaad lastig. Ik zou je toch willen meegeven om de optie langere tijd weg te blijven, niet direct af te strepen. Zo kan je je opties open houden en kijken of daar andere oplossingen voor zijn.

Maar zeker als je zorg draagt voor anderen, kan dat extra lastig zijn. Toch, wie weet doet er een kans zich voor.

Cardboard

Wijs gebruiker
Ja dit soort situaties zijn inderdaad lastig. Ik zou je toch willen meegeven om de optie langere tijd weg te blijven, niet direct af te strepen. Zo kan je je opties open houden en kijken of daar andere oplossingen voor zijn.

Maar zeker als je zorg draagt voor anderen, kan dat extra lastig zijn. Toch, wie weet doet er een kans zich voor.
Dankjewel, ik ga zeker kijken waar er ruimte in mijn leven is om een veilige plek te vinden voor na een detox. Zoeken naar oplossingen ga ik nog niet opgeven. Dank voor je bemoedigende woorden.

_shikantaza

Badass junkie
Dankjewel, ik ga zeker kijken waar er ruimte in mijn leven is om een veilige plek te vinden voor na een detox. Zoeken naar oplossingen ga ik nog niet opgeven. Dank voor je bemoedigende woorden.
Houd de moed er in en blijf zoeken inderdaad. Altijd beter om gepland en voorbereid weg te gaan dan dat je hals over kop iets moet verzinnen omdat je verslaving de zorg onmogelijk maakt.

Kordie

DF-koning

Ik kan me heel goed voorstellen dat de stap naar een behandeltraject dan een stuk ingewikkelder is. En ook dat de thuissituatie heftig is. Respect voor jou zorgen!

Maar ... en dat bedoel ik niet verkeerd maar echt als vriendelijke eye-opener. Je gaf aan dat je de hele dag drinkt. Wat als je acuut wat gebeurd door de alcohol en je bv plotseling opgenomen moet worden voor langere tijd?
Dat maakt het denk ik alleen maar erger dan.

Sterkte.
Respect. Oprecht.

Jazz35

Wijs gebruiker

Oeh dit klinkt echt niet goed. Ik gun je zó dat je passende hulp vindt! Ik vond die via de huisarts en uiteindelijk de ApareeGGZ. Waar ik ambulante hulp kreeg met het afbouwen van mijn benzo's en tegelijkertijd wekelijks therapie kreeg om te leren dealen met mijn hypomanie en angststoornis. Nu nog bezig met schematherapie, maar al zooooo veel stappen gezet. Ik hoop dat zo'n traject voor jou ook haalbaar is. Afbouwen van benzo's met alcohol... ik weet er helaas alles van: je werk doorkomen met een fles vodka-jus in je tas. En altijd pepermuntjes om te verdoezelen. 😬 Treurnis was het. En alcohol gaat het niet beter maken natuurlijk, maar dat weet jij ook wel. Blijf zoeken hoor!! Je hebt écht goede begeleiding nodig hierbij. You can do this, écht!! Sterkte! 😘

Brakka Mang

Badass junkie
Probeer je af te kicken van de GHB omdat je zegt dat je elke dag moet drinken?

Jazz35

Wijs gebruiker
Zelf nu een week niet gebruikt en de saaiheid begint toe te slaan hier. Niet dat ik per se iets 'moet' of zo, er vanaf blijven gaat op zich prima. Het is vooral het vooruitzicht dat ik de komende tijd echt geen alcohol en uppers mag van mezelf. Dus dat het nog wel even gaat zijn zoals het nu is. Braaf en saai (naar mijn eigen maatstaven).

Ik doe mijn best hoor, en probeer leuke dingen te doen: veel muziek maken, naar de bios gaan, lekker koken, gezond eten, veel sporten etc. Maar ik droom tóch nog net te vaak en levendig van zomerse cocktailtjes in een goed restaurant, een ijskoud biertje in de zon, decadente bubbels met oesters, een dikke lijn coke of een paar dagen stevig doorjenken op de 3mmc. 😬😅

Pffff... Een beproeving vind ik het, januari.

Laatst bewerkt:

Brakka Mang

Badass junkie
Zelf nu een week niet gebruikt en de saaiheid begint toe te slaan hier. Niet dat ik per se iets 'moet' of zo, er vanaf blijven gaat op zich prima. Het is vooral het vooruitzicht dat ik de komende tijd echt geen alcohol en uppers mag van mezelf. Dus dat het nog wel even gaat zijn zoals het nu is. Braaf en saai (naar mijn eigen maatstaven).

Ik doe mijn best hoor, en probeer leuke dingen te doen: veel muziek maken, naar de bios gaan, lekker koken, gezond eten, veel sporten etc. Maar ik droom tóch nog net te vaak en levendig van zomerse cocktailtjes in een goed restaurant, een ijskoud biertje in de zon, decadente bubbels met oesters, een dikke lijn coke of een paar dagen stevig doorjenken op de 3mmc. 😬😅

Hoort er ook wel een beetje bij toch nat e hebben gebruikt met een achtergrond van verslaving aan middelen. Het weer hielp ook niet echt mee deze week.

Ik heb precies hetzelfde hier. Ook een week geen alcohol en wiet nu (op paar hijsjes gister na aanrijding na). Al maanden geen uppers gehad. Wel al bijna een maand Kerstvakantie samen. Ik leef heel gezond, ben al 2 kg afgevallen dit jaar, maar ik voel me echt niet fit en vandaag is ook echt weer een blegh dag met hoofdpijn en nergens puf voor hebben. Dan vraag ik me ook echt af waar ik het allemaal voor doe🤔 En heeft mijn lijf ook zoiets van haal maar weer drank of coke of 4M en ga lekker los.

Maarja ga ik ook niet doen, sowieso heel januari geen alcohol ook is het plan en daarna echt alleen nog bij speciale momenten als dat we naar de voetbal gaan. Want ik ben nu 39 en merk echt dat de perimenopauze is begonnen en ik er minder goed tegen kan/ minder lekker in kom als ik gewoon thuis drink.

Laatst bewerkt:

Jazz35

Wijs gebruiker
Ik heb precies hetzelfde hier. Ook een week geen alcohol en wiet nu (op paar hijsjes gister na aanrijding na). Al maanden geen uppers gehad. Wel al bijna een maand Kerstvakantie samen. Ik leef heel gezond, ben al 2 kg afgevallen dit jaar, maar ik voel me echt niet fit en vandaag is ook echt weer een blegh dag met hoofdpijn en nergens puf voor hebben. Dan vraag ik me ook echt af waar ik het allemaal voor doe🤔 En heeft mijn lijf ook zoiets van haal maar weer drank of coke of 4M en ga lekker los.

Maarja ga ik ook niet doen, sowieso heel januari geen alcohol ook is het plan en daarna echt alleen nog bij speciale momenten ais dat we naar de voetbal gaan. Want ik ben nu 39 en merk echt dat de perimenopauze is begonnen en ik er minder goed tegen kan/ minder lekker in kom als ik gewoon thuis drink.
Wat knap van je! Al maanden geen uppers ook, wist ik helemaal niet. Goed joh! :cheerpompom:

Zit nu dus naar de films in de bios te kijken, maar ben nu echt te bang dat ik er dan toch een drankje bij ga bestellen, dus maar even niet doen gewoon. Sneue rakker voel ik me, maar het kan over een poosje echt wel weer. Ik drink al jarenlang slechts bij gelegenheden en nooit meer thuis. Maar in december toch net te vaak 'gewoon leuk' een paar drankjes gedaan (ook weer een paar keer thuis), waardoor het weer normaal is geworden. Ja hé, gewoon fakking veel gelegenheden in december. 🙈 Dan gaat het stiekem best snel. Hop, en het is weer een gewoonte. Dus echt effe streng blijven. Meh.

En ja @Brakka Mang natuurlijk hoort het erbij in januari. Zeker na een maand lang lekker zuipen en snatsen. The price we have to pay. ^_^ Komt ook goed hoor, maar effe klagen helpt soms. En nu gewoon nog maar een keer thee zetten. Huts.

Cardboard

Wijs gebruiker
Maar ... en dat bedoel ik niet verkeerd maar echt als vriendelijke eye-opener. Je gaf aan dat je de hele dag drinkt. Wat als je acuut wat gebeurd door de alcohol en je bv plotseling opgenomen moet worden voor langere tijd?
Dat maakt het denk ik alleen maar erger dan.

Sterkte.
Respect. Oprecht.
Dit is ook een hele grote zorg.. wat als dit gebeurt. Ik hoop het voor te zijn maar het hangt allemaal aan een zijden draadje...

Dankjewel voor je respect. Dat is lief en sterkt me wat. Ik ga echt alles op alles zetten.
Nu nog de juiste hulp vinden, niet alleen een detox maar ook goede, realistische en passende nazorg.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Dit is ook een hele grote zorg.. wat als dit gebeurt. Ik hoop het voor te zijn maar het hangt allemaal aan een zijden draadje...

Dankjewel voor je respect. Dat is lief en sterkt me wat. Ik ga echt alles op alles zetten.
Nu nog de juiste hulp vinden, niet alleen een detox maar ook goede, realistische en passende nazorg.

Wat Jazz al zei is misschien ook een optie. Eerst detoxen en daarna een ambulant traject. Ik zou je wel aanraden om iets intensiefs te doen. Bijvoorbeeld twee dagen per week in een groep en daarnaast nog een individueel gesprek + huiswerk. Dan ben je 2,5 dag in de week zoet. Kan heel effectief zijn, maar kan je wèl thuisblijven.

Mijn eerste ambulante traject was een halve dag per week. En dat was voor mij onvoldoende om het ècht anders te gaan doen. Was ook niet in een groep, terwijl dat veel kracht kan toevoegen. Ik ervaar dan vooral dat ik niet de enige ben en daarmee wordt schaamte een stuk kleiner (door het te ervaren ipv over te horen of te lezen).

Zelf vond ik schematherapie ook erg helpend. Als je rondkijkt en vraagt vind je hopelijk de passende zorg! ❤️

Cardboard

Wijs gebruiker
Wat Jazz al zei is misschien ook een optie. Eerst detoxen en daarna een ambulant traject. Ik zou je wel aanraden om iets intensiefs te doen. Bijvoorbeeld twee dagen per week in een groep en daarnaast nog een individueel gesprek + huiswerk. Dan ben je 2,5 dag in de week zoet. Kan heel effectief zijn, maar kan je wèl thuisblijven.

Mijn eerste ambulante traject was een halve dag per week. En dat was voor mij onvoldoende om het ècht anders te gaan doen. Was ook niet in een groep, terwijl dat veel kracht kan toevoegen. Ik ervaar dan vooral dat ik niet de enige ben en daarmee wordt schaamte een stuk kleiner (door het te ervaren ipv over te horen of te lezen).

Zelf vond ik schematherapie ook erg helpend. Als je rondkijkt en vraagt vind je hopelijk de passende zorg! ❤️
Dit klinkt als een mooi idee en in mijn oren zou dit ook een kans van slagen kunnen hebben. Bedankt voor het meedenken! (Ook aan anderen)

Een intensief ambulant traject zal nodig zijn. Zoals wat je zelf hebt ervaren, zo ervoer ik het ook. Een 'beetje' ambulante zorg was toen niet voldoende. Een deeltijd traject klinkt als een goede kans van slagen. Aankomende maandag zie ik mijn behandelaar en ga met diegene bespreken of dit een mogelijkheid voor mij is - ik hoop van wel.

Dankjewel voor je helpende tips en het meedenken, je input is veel waard ❤️

Tzt zal ik delen hoe het allemaal verloopt/verlopen is.

StraatPiraat

Badass junkie
Het is godverdomme ongelooflijk. Ongeloveloos, ongeloofbaar.
De feestdagen kunnen niet anders beginnen dan met een domper. Het k woord.
Een kanker tumor in mn vaders kanker been en het ziet er niet fraai uit.
Graftering
Mijn moeder, die 1.5 jaar terug genezen was verklaard na chemo en afstaan borst plus lymfe, heeft nu dus toch uitzaaiingen.
Bot, nier, blaas, wederom lymfe...
Beide mijn ouders tegelijk en ineens ziet het er erg slecht uit voor mn moeder.
Godsamme

Deadwing

Wijs gebruiker
Mijn moeder, die 1.5 jaar terug genezen was verklaard na chemo en afstaan borst plus lymfe, heeft nu dus toch uitzaaiingen.
Godsamme
Vreselijk.
Ik heb beide ouders jaren geleden al moeten afstaan. Binnen anderhalf jaar waren ze uit mijn leven verdwenen.
Alles went, al voelde ik ook jaren een pijnlijk gemis in mijn leven. Maar aan deze woorden heb je nu niet zoveel.

Wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd.

_shikantaza

Badass junkie
Godsamme
Sterkte man. Ouders verliezen hoort bij het leven maar het is niet makkelijk.

Cardboard

Wijs gebruiker
Godsamme
Afschuwelijk voor je. Heel veel sterkte!

Jazz35

Wijs gebruiker
Godsamme
Wat afschuwelijk! Heel veel sterkte! :kissingheart:

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Maakt niet uit waar je naar toe verhuist, hoe clean je denkt te zijn, hoe duur de drugs is in andere landen. Het blijft je achtervolgen en er is niks en niemand die je kan helpen. Het is en blijft en voodoo die je blijft achtervolgen

had mezelf beloofd dit forum nooit meer te openen en Well, here I am.
we live and we learn.

this geen falen, het is herinneren waarom ik wou stoppen en ben gestopt, en ik denk dat het een goede les is.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Maakt niet uit waar je naar toe verhuist, hoe clean je denkt te zijn, hoe duur de drugs is in andere landen. Het blijft je achtervolgen en er is niks en niemand die je kan helpen. Het is en blijft en voodoo die je blijft achtervolgen

we live and we learn.

Drugs is in elke uithoek van de wereld te vinden. Verhuizen om clean te blijven heeft dus niet zoveel zin 😅🤣

Houd je het nog een beetje vol daar in de hitte?

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Drugs is in elke uithoek van de wereld te vinden. Verhuizen om clean te blijven heeft dus niet zoveel zin 😅🤣

Houd je het nog een beetje vol daar in de hitte?
Nah helft van de plek waar ik heb gewoond staat in brand, ben kapot van het evacueren en helpen, maar ook omdat het dorp waar ik Australië heb leren kennen niet meer bestaat.
Op dit moment veilig maar de wind is zo hard atm dat de rook niet te doen is.
Dit was vanmorgen, vriendin geholpen met paarden en geiten evacueren. Het is vreselijk. Ergste zomer sinds black Saturday 2019/2020

hitte golf is voorbij maar de wind niet, zolang er geen regen is zal het blijven branden. Nu dicht bij de kust om iets van rust te krijgen

Bijlagen

• IMG_8994.jpeg
    IMG_8994.jpeg
    138,6 KB · Weergaven: 19

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Nah helft van de plek waar ik heb gewoond staat in brand, ben kapot van het evacueren en helpen, maar ook omdat het dorp waar ik Australië heb leren kennen niet meer bestaat.
Op dit moment veilig maar de wind is zo hard atm dat de rook niet te doen is.
Dit was vanmorgen, vriendin geholpen met paarden en geiten evacueren. Het is vreselijk. Ergste zomer sinds black Saturday 2019/2020

hitte golf is voorbij maar de wind niet, zolang er geen regen is zal het blijven branden. Nu dicht bij de kust om iets van rust te krijgen

Pffff heftig zeg! Veel sterkte daar en hopen op de regen.

Jesse Pinkvrouw

Badass junkie
Pffff heftig zeg! Veel sterkte daar en hopen op de regen.
Dankje, denk niet dat de regen snel komt, maar alle locals doen hun best om alles onder controle te krijgen met de brandweer.
het is vreselijk maar ergens is het zo fijn en goed om te zien hoe we elkaar helpen. Klinkt raar maar ‘gives me back faith in humanity’
Hoe we elkaar helpen hier is onwerkelijk

Purplext

Badass junkie
Godsamme
Wat een afschuwelijk bericht voor jou.
Ik wil je heel veel sterkte en liefde wensen ✨

CuriousExplorer

DF-koning

we live and we learn.
Even dit stukje eruit gelicht.
Open je dit forum nadat je drugs nam?
Of nam je drugs na het openen van dit forum?
Want wat zou er gebeuren mocht je wel drugs gebruiken maar dit forum niet meer openen? Zou je daar gelukkiger van worden?

Zoals ik het lees ligt je frustratie in dit forum, kan het verkeerd interpreteren natuurlijk.
this geen falen, het is herinneren waarom ik wou stoppen en ben gestopt, en ik denk dat het een goede les is.
Stoppen gaat in stappen. Las eerder ergens dat je 4 maanden niet gebruikt had.
Wat gewoon heel, heel goed is!

Je bent gewoon goed bezig meid! 🫶

_shikantaza

Badass junkie

we live and we learn.

Waar je ook gaat, je neemt je verslaving mee. Maar die verslaving is wel onder controle te krijgen. Niet meer voor jezelf weglopen.

Succes met je situatie daar, klinkt heftig!

Bovenaan