Damius
Bewuste gebruiker
Wat een opeenstapeling van heftige berichten hier. Heel veel sterkte @Jesse Pinkvrouw, @StraatPiraat en @Cardboard
Onderwerp '3mmc verslaving rush na 8 jaar recreatief gebruik'Oohh ik wou hier net op een bericht reageren maar die is ineens weg...
Oeh, zoooo herkenbaar!!! Wij hebben hier een vette thuisstudio en ik ben nog niet zo lang muziek, aan het maken, maar áls we muziek maakten samen hier, dan was het vrijwel altijd onder invloed van 2- of 3mmc. De drempel om nuchter te gaan maken/jammen is er tóch merk ik. Vind ik stom, maar is helaas wel zo. Ben benieuwd hoe het je afgaat!Vandaag ook weer cravings. Ik laat ze maar 'gewoon' opkomen en geef er niet aan toe.
Zometeen maar muziek maken om mezelf er vanaf te leiden. Dat moet ik ook zonder drugs gebruikt te hebben leuk vinden, hoop ik. Lastig dat die hobby voor mij zo aan drank en drugs lijkt gekoppeld, maar het gaat me vast lukken zonder.
Nuchter is muziek maken ook leuk. Wanneer je eenmaal echt bezig bent, werkt het op zichzelf staand als iets dat je bevrijdt van stress, verveling etc. Bijna als een drug.Oeh, zoooo herkenbaar!!! Wij hebben hier een vette thuisstudio en ik ben nog niet zo lang muziek, aan het maken, maar áls we muziek maakten samen hier, dan was het vrijwel altijd onder invloed van 2- of 3mmc. De drempel om nuchter te gaan maken/jammen is er tóch merk ik. Vind ik stom, maar is helaas wel zo. Ben benieuwd hoe het je afgaat!
Heel verstandig ja, niets in huis hebben! Maakt de drempel alweer ietsje hoger. Zelf heb ik de nummers van mijn dealers uit m'n telefoon gemikt om mezelf te behoeden. Hehe, die komen toch op den duur zelf wel weer op de lijn met een nieuw telefoonnummer. Maar voor nu heb ik even NUL dealers in mijn phone staan. Werkt ook!Gister weer stimulanten gebruikt terwijl ik mezelf had voorgenomen om dat minder te doen, heb inmiddels wel mijn zakjes 2-FEA en 2-FMA weggegooid.
De drempel om dat te gebruiken is lager en leidt meestal tot gebruik van meer/andere drugs.
Ik wil ook een soort "schema" maken zodat mijn weekend veel voller is qua planning zodat er geen ruimte is om drugs te gebruiken.
Dit wilde ik ff van me afschrijven.
Poh, lastig is dat inderdaad. Eigenlijk zit je in hetzelfde schuitje, tegelijkertijd hebben jullie beiden je eigen proces te doorlopen. Het helpt denk ik wel goed om telkens bij een tegenvaller of negatieve emoties richting je partner (rondom zijn gebruik), voor jezelf scherp te houden waar die emotie vandaan komt. Wordt het veroorzaakt vanuit jouw liefde / betrokkenheid en daaruitvolgende bezorgdheid naar je partner? Of vanuit een gevoel van door jou ervaren 'disrespect' doordat jouw partner de door jou getrokken grens niet respecteert? Op basis daarvan kun je ook passend reageren. En ik zou dit ook elke keer expliciet uitspreken naar je partner. Dan loopt het niet onterecht door elkaar. Een bezorgde reactie kan ook een andere respons teweeg brengen (en toon hebben) dan je partner aanspreken omdat hij jouw grens niet respecteert.OT: En dan ben ík dus braaf sober deze periode, lukt het mijn man niet verdorie. Kom ik gisteren thuis, zit-ie weer te drinken. En niet voor het eerst deze weken. Terwijl thuis wat mij betreft echt een non alcohol zone is. Was het ook lange tijd. Ontzettend ergerlijk. Ik heb dit besproken hoor, en hij is er bijna geloof ik, bij het zelf omzetten van de knop. Maar ik vind het écht niet chill. Maakt het ook voor mijzelf niet makkelijker, los van de zorgen die ik voel als ik zie dat een stressvolle dag op het werk bij hem meteen leidt tot een tripje naar de AH voor bier. Verdoven verdoven verdoven. Ik ken het maar al te goed natuurlijk. Maar toch... ik zou willen dat we samen in dezelfde fase zaten.
Niet toegeven hoor, je was zo lekker bezig! De banen in je hersens zijn gewoon weer even geactiveerd door gebruik onlangs, gaat ook weer over na een paar wekenZin in pep. Ook vrijaf tot maandag.
Maar ik wil niet toegeven. 💁♂️
Je hebt helemaal gelijk hoor topper!Niet toegeven hoor, je was zo lekker bezig! De banen in je hersens zijn gewoon weer even geactiveerd door gebruik onlangs, gaat ook weer over na een paar weken
Ik heb nog een hele zooi in huis aan RC's maar alleen de meer serotoninereleasers die vaak ook lang werken en ik heb geen zin in een dinsdagdip.Heel verstandig ja, niets in huis hebben! Maakt de drempel alweer ietsje hoger. Zelf heb ik de nummers van mijn dealers uit m'n telefoon gemikt om mezelf te behoeden. Hehe, die komen toch op den duur zelf wel weer op de lijn met een nieuw telefoonnummer. Maar voor nu heb ik even NUL dealers in mijn phone staan. Werkt ook!
Haha o ja, de RC-thuisapotheek, natuurlijk. Die heb ik inmiddels ook het huis uitgeknikkerd. Onmogelijk, om al die lekkere poedertjes en pilletjes te hebben liggen en er niet zo nu en dan (of gewoon lekker vaak) een likje of snufje van te nemen. 😅Ik heb nog een hele zooi in huis aan RC's maar alleen de meer serotoninereleasers die vaak ook lang werken en ik heb geen zin in een dinsdagdip.
Het kwam ook wel doordat ik zaterdag een date had met een hele leuke meid en een bericht van haar kreeg dat ze nog veel twijfels had.
Dat voelt dan ook wel als een stomp in je hart waardoor je weer in een dip komt en motivatie verliest.
Voor dit weekend heb ik waarschijnlijk al aardig wat plannen dus kan ik het volhouden.
Zoveel zin om te blowen. Heftige cravings vanavond. Meerdere triggers gehad afgelopen dagen. Zag mijn dealer gisteren en vanavond was ik eten bij een maatje die daar vlakbij woont.
Toen ik net vanaf hem naar huis reed bedacht ik me ineens; ik hoef nu alleen maar naar hem toe te rijden nu en ik kan wiet halen. En dan voel ik me ineens weer ontzettend kwetsbaar!!
Hij kent je traject gok ik ... zou hij je wiet geven als je aan de deur komt, of kun je met hem een afspraak maken dat hij nee zegt?
Balen Raver.
Maar daadkrachtig van je dat je niet bij de dealer hebt aangebeld.
Hij kent je traject gok ik ... zou hij je wiet geven als je aan de deur komt, of kun je met hem een afspraak maken dat hij nee zegt?
@Raver wat heb je er tegenover gezet om het niet te doen? Heb je er iets tegenover gezet? (Bijv. Fellow bellen, hogere macht aanspreken, bandje vooruit spoelen, etc.)
Zo niet, is het misschien wel gewoon een kwestie van tijd tot het kwartje de andere kant opvalt.
Ben eerst zsm naar huis gereden en ondertussen in mijn brein alles erbij gehaald waarom ik zo graag clean wil blijven. Eenmaal thuis m'n sponsor gebeld en mijn vriendin. Even lekker wat gegeten en Olympische spelen aangezet.
Pas ermee op, glad ijs.Ben nu al 1-2 weken flink aan het drinken
Thanks, weet dat het veel is. Heb maanden hiervoor jarenlang maar 1-2 keer in de week gedronken. Ik ga na m'n verjaardag weer aan mezelf werken. Ik voel mezelf nu al vergeetachtig worden. Het leven was veel afgelopen weken, pa chronisch ziek, oma in het ziekenhuis, stiefmoeder burnout en een psychotische huibaas. alcohol is dan een makkelijk escapisme. Maar het is geen definitieve uitweg.Pas ermee op, glad ijs.
Voor je t weet zit je 12 jaar lang in alcoholisme zoals ik.
Ga lekker wandelen joh. Het is heerlijk weer. Word je veel blijer van dan dat nestje van jeGa nu tot mn verjaardag niet drinken. Ookal is dat maar een aantal daagjes. Het moet weer ff mn systeem uit. Blijf vandaag ook lekker in m’n nest liggen![]()
Weet niet waar jij woont maar hier is het grijs en waait het hard en gaat het zo regenen 😂Ga lekker wandelen joh. Het is heerlijk weer. Word je veel blijer van dan dat nestje van je![]()
In mijn hoofd schijnt altijd de zon tegenwoordigWeet niet waar jij woont maar hier is het grijs en waait het hard en gaat het zo regenen 😂
Weet niet waar jij woont maar hier is het grijs en waait het hard en gaat het zo regenen 😂
haha ik had een edit toegevoegd met dat het gelul was en dat het best oke was maar vergeten op confirmeren te drukken.Waar woon jij dan joh? Ik zie op buienradar helemaal niets 🤣
Het is hier al wel iets grijzer dan vanochtend maar nog best lekker buiten. Het was in elk geval te warm om comfortabel te hardlopen.
Precies. Hopla eruit! 😄haha ik had een edit toegevoegd met dat het gelul was en dat het best oke was maar vergeten op confirmeren te drukken.
Houd vol, deze gedachten gaan voorbij!Na 1 jaar en 2 maanden sober deze week toch erg veel last van cravings gehad, vooral gewoon heel erg veel zin in een party on my own.
De cravings zijn zeker niet meer zo vaak/heftig aanwezig als in de eerste maanden, maar deze week dus wel heel erg. Eigenlijk is het enige wat me op de been houdt op dit moment vooral dat ik niet nog een keer door die afkick-hell heen wil.