Speed werkt niet???

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst speed gebruikt op een festival. Enige probleem is dat ik er helemaal niks van gemerkt heb. Ik heb in totaal 5 sleutelpunten gesnoven, na de laatste nog een uur gewacht en gewoon werkelijk nul effect. Nu ben ik toch wel redelijk zeker van dat het echt speed is, zo ziet het eruit en zo ruikt het, maar desondanks brandde het amper in mijn neus. Het is na het drogen wel nog een keer nat geworden door de regen maar volgens mij zou dit niet erg moeten zijn? Ik heb het daarna weer goed laten drogen en het is nu weer een fijn wit poeder.

Overigens was ik niet de enige die geen effect voelde dus het lag ook niet aan mij. Wel hadden we de dag ervoor al 4F gebruikt maar het lijkt me ook sterk dat het daaraan heeft gelegen. Dus kortom is mijn vraag; hoe kan dit???

mikoz

Bewuste gebruiker
Heb je het laten testen?

Verder weet ik niet in hoe verre 4-fa van de dag ervoor invloed kan hebben op het effect van de speed, maar het lijkt me wel dat je iets van stimulatie moet kunnen merken.

Fool

Badass junkie
De dag ervoor 4-F gebruikt hebben maakt zéker verschil. Vooral als je speed niet zo sterk is.

Heb je je speed laten testen?

MeejheM

Badass junkie
vast niet, maar het was wit poeder en het is een keer nat geworden.

Ik denk dat 4-fa/4-fmp wel in zekere mate je neurotransmitters opmaakt, dan kan speed ze niet meer loslaten.

simonsnel

Experimenterende gebruiker
Het kan hele slechte speed geweest zijn. Als hij dan ook nog eens een keer nat wordt, kan de kwaliteit nog verder afnemen.

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Ik heb het niet laten testen nee, maar ik dacht dat slechte speed wel juist sterk brandt in de neus en enigszins gelig van kleur is? En zoveel invloed kan die 4F toch ook niet hebben gehad? Dit was mijn eerste keer speed, dus nul tolerantie, ik heb denk ik meer dan 250mg gesnoven en echt nul effect, ook geen verhoogde temperatuur of iets dergelijks...

Fool

Badass junkie
Sæglópur zei:
Ik heb het niet laten testen nee, maar ik dacht dat slechte speed wel juist sterk brandt in de neus en enigszins gelig van kleur is?
Niet persé, de enige manier om uit te vinden of je goeie/slechte speed hebt is door te testen óf door dit uit ervaring te beoordelen.

En zoveel invloed kan die 4F toch ook niet hebben gehad?
Als je maar moe genoeg bent of door je reserves heen bent zal speed niet zoveel meer doen.

Dit was mijn eerste keer speed, dus nul tolerantie,
Je had dus wel tolerantie, je had namelijk de dag ervoor 4-FA gebruikt.

ik heb denk ik meer dan 250mg gesnoven en echt nul effect, ook geen verhoogde temperatuur of iets dergelijks...
Waarschijnlijk dus een combinatie van kutspeed en 4-FA gebruikt hebben. Laat het nog eens testen?

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Wat ik nog was vergeten te vermelden was dat ik die dag erna, toe de speed niet bleek te werken, weer 4F heb gebruikt, die me wel meer dan genoeg energie gaf. Maar het zal dus inderdaad zwaar matige speed zijn dan...

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Sæglópur zei:
Wat ik nog was vergeten te vermelden was dat ik die dag erna, toe de speed niet bleek te werken, weer 4F heb gebruikt, die me wel meer dan genoeg energie gaf. Maar het zal dus inderdaad zwaar matige speed zijn dan...

En ja ik weet heel goed dat twee dagen achter elkaar 4F gebruiken best dom is.

MeejheM

Badass junkie
oranje of gelige kleur is meestal geloofwaardiger dan spierwit, maar dat is zeker geen exacte wetenschap. ook de stank en irritatie aan je neus is normaal, dat zegt helaas ook niets over de zuiverheid.

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Gisteren nogmaals dezelfde speed geprobeerd, na een aardige hoeveelheid (denk een halve gram) toch wat effecten gekregen, alhoewel erg subtiel, lichte praatkick, zelfvertrouwenboost en klein beetje energie. Meer werd het echter niet. Later op de dag nog een klein beetje andere speed geprobeerd dat wat meer energie gaf dan mijn eigen, maar het kwam niet in de buurt van de energie die ik krijg van 4F. Ik voelde me van de pep vooral alert en een beetje druk in mijn hoofd, maar mijn lichaam voelde aan alsof ik nuchter was en zelfs wat slapjes, motoriek leek soms ook wat minder.

Is dit het normale effect van speed? Had ik er teveel van verwacht? Maar het lijkt me toch vreemd dat ik van 4F een veel grotere energieboost krijg (vooral lichamelijk, het lichte gevoel van "zweven") dan van een aardige hoeveelheid speed?

ooscaar

Wijs gebruiker
Nee, dat is niet het effect dat je ervan hoort te verwachten. 4-FA is wel wat heftiger, maar lijkt op de euforie na erg op speed. Je hebt gewoon slecht spul, dat blijkt wel. Van dergelijke doseringen hoor je twee nachten wakker te zijn.

Fool

Badass junkie
Fool zei:
Laat het nog eens testen?

Als ik jou tien keer vraag hoe ik iets in het Engels zeg, waarop jij mij steeds een linkje naar een woordenboek stuurt. Hoe reageer jij dan als ik de 11e keer weer vraag wat het Engelse woord voor stoeptegel is?

ooscaar

Wijs gebruiker
Dan geef je maar gewoon de vertaling. Hier dan ook het sluitende antwoord: je sample was 3,8% amfetamine, 15,7% cafeïne en verder niet actieve versnijdingsmiddelen. Daarmee weten we zeker dat je kutspul had en kan dit topic nu gesloten worden.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sæglópur zei:
Afgelopen weekend heb ik voor het eerst speed gebruikt op een festival. Enige probleem is dat ik er helemaal niks van gemerkt heb. Ik heb in totaal 5 sleutelpunten gesnoven, na de laatste nog een uur gewacht en gewoon werkelijk nul effect. Nu ben ik toch wel redelijk zeker van dat het echt speed is, zo ziet het eruit en zo ruikt het, maar desondanks brandde het amper in mijn neus. Het is na het drogen wel nog een keer nat geworden door de regen maar volgens mij zou dit niet erg moeten zijn? Ik heb het daarna weer goed laten drogen en het is nu weer een fijn wit poeder.

Overigens was ik niet de enige die geen effect voelde dus het lag ook niet aan mij. Wel hadden we de dag ervoor al 4F gebruikt maar het lijkt me ook sterk dat het daaraan heeft gelegen. Dus kortom is mijn vraag; hoe kan dit???

Nul effect zeg je? Dan heb je ofwel een gigantische tolerantie ofwel baggerspeed. Ik gok dat laatste.

Was je katjelam? Dat scheelt enorm bij het brandende gevoel :)

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fool zei:
Sæglópur zei:
Ik heb het niet laten testen nee, maar ik dacht dat slechte speed wel juist sterk brandt in de neus en enigszins gelig van kleur is?
Niet persé, de enige manier om uit te vinden of je goeie/slechte speed hebt is door te testen óf door dit uit ervaring te beoordelen.

Per se niet.

Amfetaminesulfaat is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, een hagelwit, zeer fijn (als in niet klonterend of kristallen vormend), kurkdroog, geurloos poeder. Het brand niet of nauwelijks in de neus. Een 0.5% onzuiverheid kan echter al in overdonderende mate zorgen voor die helse geur en dat gevoel alsof er een mes in je neus is gestoken.

Fool

Badass junkie
Tommie_K zei:
Fool zei:
Sæglópur zei:

Per se niet.

Amfetaminesulfaat is, in tegenstelling tot wat veel mensen denken, een hagelwit, zeer fijn (als in niet klonterend of kristallen vormend), kurkdroog, geurloos poeder. Het brand niet of nauwelijks in de neus. Een 0.5% onzuiverheid kan echter al in overdonderende mate zorgen voor die helse geur en dat gevoel alsof er een mes in je neus is gestoken.
Poedersuiker ook.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Tenzij die affaire met die 4F een paar weken heeft geduurd zonder tussentijdse pauzes gaat niemand NIKS merken van een achtenswaardige dosis amfetamine. Juah, minder euforisch, prima prima, maar je afvragen of je iets voelt, ECHT niet.

Regen eroverheen??

Amfetamine lost zeer gemakkelijk op in water. En dan bedoel ik dus hele grammen die spoorloos verdwijnen in een borrelglaasje kraanwater (tenzij je een nipje besluit te nemen natuurlijk).

ALs je een buitje over je pep hebt zien trekken en het echt moest laten drogen, ik weet niet hoor, maar volgens mij raden ze ex-junkies aan om zo een soort surrogaatgevoel te creeereb zonder dat ze iets schadelijks binnenkrijgen :grin:

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
MeejheM zei:
oranje of gelige kleur is meestal geloofwaardiger dan spierwit, maar dat is zeker geen exacte wetenschap. ook de stank en irritatie aan je neus is normaal, dat zegt helaas ook niets over de zuiverheid.

Ja alleen "geloofwaardig" is dus een rekbaar begrip, terwijl amfetaminesulfaat = amfetaminesulfaat = spierwit.

Fool

Badass junkie
Als je die poedersuiker in een vochtvrije omgeving opslaat (net zoals je in jouw voorbeeld aanneemt dat de amfetamine in een vochtvrije omgeving opgeslagen word) gaat ie echt niet klonteren hoor. Kristallen vormt het ook niet zomaar.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Fool zei:
Als je die poedersuiker in een vochtvrije omgeving opslaat (net zoals je in jouw voorbeeld aanneemt dat de amfetamine in een vochtvrije omgeving opgeslagen word) gaat ie echt niet klonteren hoor. Kristallen vormt het ook niet zomaar.

Oh goddank, ik dacht effe dat je er die helse geur en dat gevoel, enfin...

Ja vochtvrije omgeving is leuk en aardig maar deze figuur hier heeft zijn pep met wasknijpers aan de lijn te drogen gehangen.

Hell & devil. Die verrekte DOM begint er eindelijk in te hakken...

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
"Overigens was ik niet de enige die geen effect voelde dus het lag ook niet aan mij. "

Enfin, concluderend zullen we stellen: baggerpep gekocht van een beunhaas. Wie twijfelt aan zijn vermogen om van pep strak te staan moet zich maar even melden.

Opeenrodepaddestoel

Belezen gebruiker
Ja kutspeed dus, die waarschijnlijk nog kutter is geworden door de regen. Maar dat die speed die ik later van iemand anders probeerde dus ook niet goed was vond ik wel frappant, is er dan zoveel slechte speed in de omloop?

Als ik jou tien keer vraag hoe ik iets in het Engels zeg, waarop jij mij steeds een linkje naar een woordenboek stuurt. Hoe reageer jij dan als ik de 11e keer weer vraag wat het Engelse woord voor stoeptegel is?

Testen was niet echt een optie aangezien ik maar iets meer dan een grammetje over had en testen te lang zou duren voor ik het weer wilde gebruiken.

Was je katjelam? Dat scheelt enorm bij het brandende gevoel

Helemaal nuchter. Beide units speed brandden niet/nauwelijks, ze hadden allebei wel een compleet andere geur.

Tommie_K

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Sæglópur zei:
Ja kutspeed dus, die waarschijnlijk nog kutter is geworden door de regen. Maar dat die speed die ik later van iemand anders probeerde dus ook niet goed was vond ik wel frappant, is er dan zoveel slechte speed in de omloop?

Ja.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
Zoals anderen al zeiden, waarschijnlijk heb je gewoon echt slechte speed gekocht. Ook al heb je maar een gram, ik zou je echt aanraden naar het testcentrum te gaan en het te laten testen. Ze hebben niet zoveel nodig (100-150mg), dus je houdt dan nog genoeg over. Als je het uiterlijk zaterdag inlevert (kan bij de GGD in Amsterdam bijvoorbeeld), kan je de donderdag erop al bellen voor resultaat. Want nu snuif je jezelf een ongeluk, en het zou zomaar kunnen dat er gewoon nog vele productieresten in zitten waardoor dat ineens echt gevaarlijk kan worden. Het kost ook maar 2,50 joh, en het kan je leven (of in ieder geval de avond) redden :).

Overigens is er niet alleen maar slechte speed in omloop. Ligt eraan waar in Nederland je het koopt (boerenlandschap dat niet in Brabant/Limburg is of Amsterdam), meestal is het in steden van betere kwaliteit (als je tenminste een goede dealer hebt, en het niet zomaar van de straat haalt).

MeejheM

Badass junkie
Voor zover ik weet komt het meeste toch wel uit het zuid-oosten van het land.

Hier in Eindhoven verwachten ze trouwens dat je 200mg of meer meebrengt, voor als ze nog een deel naar het lab moeten sturen, en minder dan 1000mg, anders vinden ze het geen gebruikers hoeveelheid meer.

Met de kwaliteit moet je rekening houden hoeveel mensen er aan verdient moeten hebben voordat het bij jou uitkomt, en of je een goede afnemer bent. Als recreatief gebruiker trek je meestal aan het kortste eind. Of de prijs gaat omhoog, of hij word versneden. Iedereen moet er wel wat aan verdienen natuurlijk.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
Voor zover ik weet komt het meeste toch wel uit het zuid-oosten van het land.
Vandaar dat ik Noord-Brabant en Limburg ook niet echt meerekende bij boerenlandschap.

MeejheM zei:
Hier in Eindhoven verwachten ze trouwens dat je 200mg of meer meebrengt, voor als ze nog een deel naar het lab moeten sturen, en minder dan 1000mg, anders vinden ze het geen gebruikers hoeveelheid meer.
Verschilt denk ik per instituut dan, voor TS (en voor ieder ander wie dit handige info is) raad ik aan om gewoon een gripzakje mee te nemen met daarin ongeveer 0.5 gram, en van tevoren even al je speed op een bordje te laten drogen zodat een aantal vluchtige stoffen alvast kunnen verdampen, komt alleen maar ten goede voor de puurheid. :)

En als je meer dan een gram hebt, kan je het ook nog wassen zodat het nog puurder wordt.

MeejheM

Badass junkie
Hierzo hadden ze iets van 50mg nodig om een marquistest te doen, die pakte heel goed uit, maar ik wilde gewoon percentages weten, omdat ik er best wel wat van heb, dus maar een smoes gegeven. toen moesten ze 150-200mg droog spul hebben, dat is al sinds begin 2016 zo, voorheen was dat vaak minder.

Niet echt relevant bij speed, omdat je maar ergens tussen de 15 cent en 2 euro kwijt bent.

Ik had hier op het forum iets gelezen over een IR spectrum machine die de GMS vervangt. het fijne weet ik er niet van. de uitslag was gelukkig goed.

Peppi en Coki

Bewuste gebruiker
MeejheM zei:
Hierzo hadden ze iets van 50mg nodig om een marquistest te doen, die pakte heel goed uit, maar ik wilde gewoon percentages weten, omdat ik er best wel wat van heb, dus maar een smoes gegeven. toen moesten ze 150-200mg droog spul hebben, dat is al sinds begin 2016 zo, voorheen was dat vaak minder.

Niet echt relevant bij speed, omdat je maar ergens tussen de 15 cent en 2 euro kwijt bent.

Ik had hier op het forum iets gelezen over een IR spectrum machine die de GMS vervangt. het fijne weet ik er niet van. de uitslag was gelukkig goed.
Bij mij (GGD Amsterdam) hadden ze voor die marquistest (zuurtest) echt maar een heel klein beetje nodig (10-20 mg), en voor laboratorium getest 150 mg. Is inderdaad goedkoop, 2,50 per sample (dus per pil of per poeder die/dat je wil testen) vergeleken met hoeveel je voor een gram betaald (prijzen mogen niet genoemd worden, maar het is echt een stuk goedkoper dan coke bijvoorbeeld :)).

Ze hebben inderdaad een nieuwe machine die nog even gefinetuned moet worden (werd aan mij verteld toen ik belde voor de uitslag), maar over het algemeen werkt die wel redelijk nauwkeurig.

Zinnentuimel

Bewuste gebruiker
Sæglópur zei:
Hoeft niet per se. Ik heb nu speed in huis die door het testcentrum is getest op 63%, brandt keihard in je neus en is behoorlijk aan de gele kant. Komt door een "foutje" in het productieproces waardoor er zwavelresten in de pep zijn achtergebleven. Een wasje met aceton kan dit verhelpen. Wel is het vaak zo dat gele en branderige pep veel cafeïne bevat en dat is niet zo heel chill, maar het hoeft dus niet zo te zijn dat gele, branderige pep per definitie weinig amfetamine bevat.

Sæglópur zei:
Ik voelde me van de pep vooral alert en een beetje druk in mijn hoofd, maar mijn lichaam voelde aan alsof ik nuchter was en zelfs wat slapjes, motoriek leek soms ook wat minder.
Klinkt alsof er hoofdzakelijk cafeïne in je pep zat, maar goed, dat weet je alleen zeker als je het laat testen. Dus mijn tip: doe dat de volgende keer zodat je weet wat je in je neus stopt.

MeejheM

Badass junkie
Peppi en Coki zei:
MeejheM zei:

Bij mij (GGD Amsterdam) hadden ze voor die marquistest (zuurtest) echt maar een heel klein beetje nodig (10-20 mg), en voor laboratorium getest 150 mg. Is inderdaad goedkoop, 2,50 per sample

Ik was stuivers kwijt denk ik, ik heb niet gechecked wat het gewicht vochtig was. Mijn sample heb ik wel laten drogen. 2,50 lijkt me best aan de hoge kant. Relatief dan, want in de meeste landen ben je een stuk meer kwijt voor je test, ook hier, als je een testrapport wilt.

Bovenaan