Speed

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik moet echt eens een goed weegschaaltje kopen. Zeker als ik voor op feestjes bommetjes wil maken. Zo is het natuurlijk niet echt betrouwbaar.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Daar hou je nog geen baby wakker mee
Zei de junk
Maar las dat dat als starter al aardig is
Nou ik heb niet heel veel nodig denk ik. Met coke gebruik ik een halve gram maximaal op een hele dag/feest. Meesten snuiven toch bijna een gram weg dan.
Coke is wel al 2,5 jaar geleden voor mij en maar 4x ooit gebruikt.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
175mg? Geen idee.

Als je twijfelt, misschien een kwartier/20 min wachten en dan nog eens je hartslag en bloeddruk meten. Als die relatief laag blijven en je vindt het effect nog wat mild, kun je veilig nog wel wat erbij nemen lijkt mij.

Maar Lysergic Bink heeft wel een punt wat betreft 'onverzadigbaar hedonisme'; ik vond het ook lastig inschatten of ik wel/niet genoeg had bij speed omdat het effect relatief subtiel is en je zo helder blijft. Je denkt al snel dat het echt nog wel wat heftiger mag. Bij mij was dat toen een onderschatting van het effect, achteraf, want de come down en kater waren niet mis. Pas daar dus een beetje mee op. Maar op jouw dosis van nu zit je nog prima safe hoor!

Ik werd er ook niet fysiek actief van trouwens. Hele nacht lekker op de bank gelegen/gezeten. :)

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik ben dan zeker geen junk, kan maanden of zelfs jaren geen speed doen en dan ineens 10 gram natte halen om een paar keer flink uit m'n dak te gaan. maar ook voor mij is alles onder de 300mg weinig.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Als je twijfelt, misschien een kwartier/20 min wachten en dan nog eens je hartslag en bloeddruk meten. Als die relatief laag blijven en je vindt het effect nog wat mild, kun je veilig nog wel wat erbij nemen lijkt mij.

Maar Lysergic Bink heeft wel een punt wat betreft 'onverzadigbaar hedonisme'; ik vond het ook lastig inschatten of ik wel/niet genoeg had bij speed omdat het effect relatief subtiel is en je zo helder blijft. Je denkt al snel dat het echt nog wel wat heftiger mag. Bij mij was dat toen een onderschatting van het effect, achteraf, want de come down en kater waren niet mis. Pas daar dus een beetje mee op. Maar op jouw dosis van nu zit je nog prima safe hoor!

Ik werd er ook niet fysiek actief van trouwens. Hele nacht lekker op de bank gelegen/gezeten. :)
Laatsje mini lijntje is 25 minuten geleden. Hartslag nog steeds goed. Dus neem nog 1 zo een mini lijntje.

lysergic bink

Bewuste gebruiker
Nou ik heb niet heel veel nodig denk ik. Met coke gebruik ik een halve gram maximaal op een hele dag/feest. Meesten snuiven toch bijna een gram weg dan.
Te weinig zorgt soms voor korte rush en slepende saaie nastimulatie
Wat je een vertekend beeld kan geven en meer kater dan bang geven.
Doe je de sweet spot aan zit jer langer euforischer en nadien verzadigd de kater aanvaardend bij
Maar ik bom plus ik ga geen advies geven aan la
Bek houwe
Neus volstouwe

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
oe, die eerste keer weet ik eigenlijk helemaal niets meer van.

dat was in de jaren 90, housefeestjes op een halve tot een hele gram pep en dan nog een paar pilletjes er bij.

ik heb een korte tijd gehad dat ik echt vaak speed gebruikte. elke week werd van vrijdag tot zondag, en toen van donderdag tot maandag. en toen werd ik heel erg prikkelbaar door de week op de dagen zonder speed en toen ben ik er maar mee gestopt. want echt elke dag leek me niet zo'n goed idee lol. en ik had ook al geen zin in een puistenkop zoals sommige van mijn vrienden kregen.

lysergic bink

Bewuste gebruiker

Oei van jou een veralgemening lezen doet me even hard schrikken als hier een paradijsvogel een gedicht voordroeg

Soms zingt een vogel een lied .
Soms barft ie een worm op.

Gedicht niet op jou nemen die snertvogel wauweld.
Maar goede speed kan je ook katerloos laten hoor

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Ohhh leuk! Een eerste keer speed en ook nog een live report! Ik heb nog niet alles goed gelezen maar ik ga wel alvast een klein adviesje erin gooien: Neem niet teveel. Door je (vermoedelijk) ADHD heb je een andere ervaring dan niet-ADHD'ers en ben je allicht opzoek naar een effect dat speed voor jou allicht niet zal geven. Ik weet niet wanneer je uiterlijk wilt slapen, maar als ik 150mg genomen heb slaap ik minstens 12 uur zeker niet. :grimacing::grin:

Geniet ervan! Ik ga alles even lezen tot nu!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ohhh leuk! Een eerste keer speed en ook nog een live report! Ik heb nog niet alles goed gelezen maar ik ga wel alvast een klein adviesje erin gooien: Neem niet teveel. Door je (vermoedelijk) ADHD heb je een andere ervaring dan niet-ADHD'ers en ben je allicht opzoek naar een effect dat speed voor jou allicht niet zal geven. Ik weet niet wanneer je uiterlijk wilt slapen, maar als ik 150mg genomen heb slaap ik minstens 12 uur zeker niet. :grimacing::grin:

Geniet ervan! Ik ga alles even lezen tot nu!
Zit nu denk op zo een 175/200 mg. Pure gok. Kan misschien 220 zijn maar denk t nog niet. Ja ik pas op hoor.
Niet slapen is een beetje ingecalculeerd. Daarom ben ik middags begonnen al. Enheb voor later nog wiet in huis. Morgen geen afspraken vroeg.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Apart. Bloeddruk stijgt nog steeds maar hartslag niet.
Nu 157-86 (!) en hartdlag 59. Hartslag zakt zelfs...
Begon met 117-71 en 65 hartslag.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Mini lijntje 5 zit er in. Ik doe 1 lijntje over 2 neusgaten. Brand nu wel meer dan eerst hoor. Maar (nog) geen Colombiaanse verkoudheid!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Tikkie kaakspanning maar niet noemenswaardig. Nog steeds klam en wat zweterig maar niet echt. Voel me goed! Het is anders dan ik had verwacht.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
nu zit je toch wel tegen een volwassen dosis aan, en dat voor de eerste keer.

ik zou nu niet hoger gaan dan 300mg. en dan kan je vannacht nog altijd de keuze maken: je suf blowen en proberen te slapen of als je denkt toch niet te kunnen slapen (heb je wel wat ervaring voor nodig om die grens te weten) beetje bijpakken en gewoon zonder slaap fris aan de dag te beginnen. :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
nu zit je toch wel tegen een volwassen dosis aan, en dat voor de eerste keer.

ik zou nu niet hoger gaan dan 300mg. en dan kan je vannacht nog altijd de keuze maken: je suf blowen en proberen te slapen of als je denkt toch niet te kunnen slapen (heb je wel wat ervaring voor nodig om die grens te weten) beetje bijpakken en gewoon zonder slaap fris aan de dag te beginnen. :)
Zit nu gok ik op 225/250 mg. Voelt als genoeg nu.
Al merk ik dat ik idd wel op moet letten om niet teveel te pakken. Je neemt (te) makkelijk bij.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Hahah! Best veel al! Ik zit met 250mg echt te stuiteren op mijn bank, maar goed ik heb geen ADHD. Een vriend van mij heeft dezelfde effecten als jij. Interne warmte, helemaal typziek en praatgraag, maar vooral ook rust in hoofd en niet dat hele energieke/opgejaagde euforische wat ik heb. Ik kan dat euforische trouwens soms ook echt letterlijk "activeren" door een goed, hard trance liedje op te zetten. Haha! :hearteyes::grimacing:

Hartslag vind ik zeker bijzonder! Bij mij stijgt ie ongeveer met 20bpm per lijntje dat ik bijneem (ongeveer zelfde sterkte en ook zonder cafeïne). Had laatst eens bijgehouden: (Mijn gewone hartslag in rust is 90bpm)
50mg: 105 per minuut, na 10 minuten 50mg erbij: 120 per minuut, na 10 minuten 50mg erbij: 140 per minuut.
Dus 150mg levert mij een hartslag op van 140bpm.
Denk dat het bij ieder mens weer verschillend is. Mijn hartslag is van zichzelf al hoog (door roken en weinig uithoudingsvermogen) dus zal ook sneller stijgen dan bij gemiddeld "gezond" persoon.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hahah! Best veel al! Ik zit met 250mg echt te stuiteren op mijn bank, maar goed ik heb geen ADHD. Een vriend van mij heeft dezelfde effecten als jij. Interne warmte, helemaal typziek en praatgraag, maar vooral ook rust in hoofd en niet dat hele energieke/opgejaagde euforische wat ik heb. Ik kan dat euforische trouwens soms ook echt letterlijk "activeren" door een goed, hard trance liedje op te zetten. Haha! :hearteyes::grimacing:

Hartslag vind ik zeker bijzonder! Bij mij stijgt ie ongeveer met 20bpm per lijntje dat ik bijneem (ongeveer zelfde sterkte en ook zonder cafeïne). Had laatst eens bijgehouden: (Mijn gewone hartslag in rust is 90bpm)
50mg: 105 per minuut, na 10 minuten 50mg erbij: 120 per minuut, na 10 minuten 50mg erbij: 140 per minuut.
Dus 150mg levert mij een hartslag op van 140bpm.
Denk dat het bij ieder mens weer verschillend is. Mijn hartslag is van zichzelf al hoog (door roken en weinig uithoudingsvermogen) dus zal ook sneller stijgen dan bij gemiddeld "gezond" persoon.
Ik heb met xtc op een festival wel een stuk hogere hartslag. Kan dan wel 100 tot 120 zijn. Normaal in rust zit ik op 65 ongeveer. Nu nog steeds op 60 bpm.
Heb nog geen behoefte om te roken. (Jointjes in mijn geval, geen sigaretten) . Met xtc, coke, drank (vooral met drank) of 2cb wil ikwel meer roken dan normaal.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Is 250 al veel? Ik weet dat ik door adhd oid anders reageer. Hahahaha nu weet ik nog meer zeker dat ik zo een mankement heb in mijn hoofd . Hahahahaha!
Moet nu wel inhouden want zou best nog meer willen. Maar ik doe verstandig en wacht of neem helemaal niks meer vandaag. Ik merk dat mijn lijf wat onrustig word. Bedoel niet dat ik wil bewegen letterlijk maar lichaam is wel wat gespannen zegmaar.

Maddog

Bewuste gebruiker
Geen idee hoeveel ik naar binnen werk per keer, ovchipkaart als maateenheid
photo_editor_1515167125812.jpg
niet gebruiken om te kappen, maar ik had mijn id kaart liever niet in beeld.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
ik heb zelf ADD, en bij mij werkt het net zoals bij jou. maar bij hoge doseringen ga ik wel degelijk stuiteren maar toch wel wat minder dan normale mensen denk ik.

en ja, ik heb ook de neiging om teveel te pakken. dus het is zelden tot nooit dat ik slaap na speed gebruik. maar die zelfkennis is er, dus ik plan mijn speedgebruik gewoon in zodat ik geen verplichtingen heb de volgende dag.

en wat is te veel? als je het 24 uur perfect naar je zin hebt gehad is er toch helemaal niks aan de hand?

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Geen idee hoeveel ik naar binnen werk per keer, ovchipkaart als maateenheid
Bekijk bijlage 2895
niet gebruiken om te kappen, maar ik had mijn id kaart liever niet in beeld.
Ik gok dat mijn lijntjes net een tikkie kleiner zijnmaar dat kun je zo niet echt goed zien. Maar ik heb der al 5 op. Ga je toch ook maar overstag..? :tonguewink:

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Ik heb geen ADHD, maar ik herken me heel erg in wat jij er allemaal over schrijft @De Dunne. We lijken er (mentaal iig) een beetje hetzelfde op te reageren, ik heb dat hele energieke ook niet. Van geen enkele upper tot nu toe trouwens. Mijn dosering was ook vergelijkbaar met de jouwe, mijn eerste keer speed.

Afgezien van ADHD wel of niet, ieder mens reageert anders. Het is sowieso een fabel dat ADHD'ers totaal anders reageren dan niet-ADHD'ers. Dat ADHD'ers er mentaal rustiger van worden heeft vooral met de toegenomen focus te maken die bij ADHD meer opvalt, omdat die normaal ontbreekt. We zijn gewoon allemaal individuen met verschillende verwachtingen en reacties.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Ik heb geen ADHD, maar ik herken me heel erg in wat jij er allemaal over schrijft @De Dunne. We lijken er (mentaal iig) een beetje hetzelfde op te reageren, ik heb dat hele energieke ook niet. Van geen enkele upper tot nu toe trouwens. Mijn dosering was ook vergelijkbaar met de jouwe, mijn eerste keer speed.

Afgezien van ADHD wel of niet, ieder mens reageert anders. Het is sowieso een fabel dat ADHD'ers totaal anders reageren dan niet-ADHD'ers. Dat ADHD'ers er mentaal wat rustiger van worden heeft vooral met de toegenomen focus te maken die bij ADHD meer opvalt, omdat die normaal ontbreekt. We zijn gewoon allemaal individuen met verschillende verwachtingen en reacties.
Dat is zeker waar! Een ieder regaeerd anders op alle drugs. Met xtc had ik in het begin bij gebruik echt veel energie. kon echt niet stoppen met dansen of bewegen. Na eenpaar x gebruik zette dat om in alle positieve dingen van xtc maar zonder de bewegingsdrang. Al houd ik wel alles veel langer vol.

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
Is 250 al veel? Ik weet dat ik door adhd oid anders reageer. Hahahaha nu weet ik nog meer zeker dat ik zo een mankement heb in mijn hoofd . Hahahahaha!
Moet nu wel inhouden want zou best nog meer willen. Maar ik doe verstandig en wacht of neem helemaal niks meer vandaag. Ik merk dat mijn lijf wat onrustig word. Bedoel niet dat ik wil bewegen letterlijk maar lichaam is wel wat gespannen zegmaar.

Verstandig inderdaad om nu te stoppen. Wat je een volgende keer kunt doen is proberen te starten met meer. Dus iets dikkere lijnen en iets kortere tijd ertussen laten. Dat kan nog wel eens een andere ervaring geven dan dezelfde dosis meer verspreid over een aantal uren. Voor nu klinkt het als dat je een prima kennismaking gehad hebt. :)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
ik heb zelf ADD, en bij mij werkt het net zoals bij jou. maar bij hoge doseringen ga ik wel degelijk stuiteren maar toch wel wat minder dan normale mensen denk ik.

en ja, ik heb ook de neiging om teveel te pakken. dus het is zelden tot nooit dat ik slaap na speed gebruik. maar die zelfkennis is er, dus ik plan mijn speedgebruik gewoon in zodat ik geen verplichtingen heb de volgende dag.

en wat is te veel? als je het 24 uur perfect naar je zin hebt gehad is er toch helemaal niks aan de hand?
Ik wil nie zo heel veel nemen. Ben in de middag begonnen en morgen pas in de avond een afspraak. Geeft idd niet als je lang wakker bent hoor maar ik ben ook liever wat zuinig met speed. Tis toch niet zo heel gezond enik kan er ook niet zo 123 makkelijk aan komen.

Maddog

Bewuste gebruiker
Ik gok dat mijn lijntjes net een tikkie kleiner zijnmaar dat kun je zo niet echt goed zien. Maar ik heb der al 5 op. Ga je toch ook maar overstag..? :tonguewink:

laatste lijntje bewaar ik meestal even voor later. Was al overstag, maar daar is niet veel voor nodig soms.

een pasje en een bord

Van die nieuwe 20jes kan je bijna niet een fatsoenlijk rolletje maken zonder plakband.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
laatste lijntje bewaar ik meestal even voor later. Was al overstag, maar daar is niet veel voor nodig soms.

een pasje en een bord

Van die nieuwe 20jes kan je bijna niet een fatsoenlijk rolletje maken zonder plakband.
Heb een afgeknipt dik rietje om mee te snuiven.

Bovenaan