Spierspasmen van joint?

Sjeekie

Newbie
Hi

Ik heb nu een paar keer een dikke cm van een goede joint gerookt. Ik ga wel ontspannen, zware benen en de droge mond, maar krijg óók spierspasmen. Lig zit de hele tijd dus enigzins te shaken, niet overdreven veel, maar elke 10sec begint er iets te wapperen.
Is dit normaal "gedrag"?

(het zou nl spierspasmen moeten verminderen bij bepaalde aandoeningen, waaraan ik niet lijd)

Sjeekie

Sarori

Bewuste gebruiker
Het is geen abnormaal gedrag, want het is jouw gedrag :)

Toen ik jaren geleden voor het eerst blowde voelde ik de eerste keer helemaal niets!
De tweede keer heb ik samen met een vriend in een relaxte setting een heel zakje marroccaanse hash opgerookt van fl. 25,= (het was nog de gulden tijd). Allebei hebben we toen ongelooflijk liggen trillen en beven. Het voelde trouwens niet verkeerd. Het was wel zo heftig dat ik niet eens meer naar huis kon lopen.

Daarna heb ik er nooit meer last van gehad, dus ik vermoed dat die spierspasmen alleen optreden als je nog aan het middel moet wennen. Misschien verzet je lichaam zich onbewust wel tegen die verandering in je bewustzijn die de joint teweeg brengt. Gewoon rustig overgeven aan het gevoel en je zult zien dat het als sneeuw voor de zon verdwijnt.

nicolai

Wijs gebruiker
ik heb het soms ook nog weleens hoor. niet heel ernstig ofzo, maar het geeft aan dat het normaal is. niks om je druk over te maken. geniet gewoon van je stoned zijn

martin van nu

Belezen gebruiker
Als het niet om drugs zou gaan (alcohol of slaapmiddelen of etenswaren bijv.), zou iedereen je direct aanraden om er eens met je huisarts over te gaan praten.

Ik zie niet in, waarom je dat nu niet ook zou kunnen doen. Kan nooit kwaad.
(geloof mij, hij is wel wat gewent)

Amaranth

Bewuste gebruiker
Ik heb het soms ook weleens. Vooral met harde muziek als je uitgaat, zeker live en dan metal ofzo, als er dan opeens een onverwachte wending in de muziek komt wil ik nog wel eens een kleine schok voelen in een stel spieren (ledematen met name).

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb het ook wel eens, alleen is het niet in zo'n mate dat ik er last van heb.

Sjeekie

Newbie
Tot zover bedankt, ben dus niet de enigste :rolleyes:

M'n eerste keer was wel flippen, urenlang compleet van de wereld,kon totaal niks meer.
Van warm naar koud, beetje misselijk, alles draaide voor m'n ogen, spierspasmen etc..... en dat van slechts 2,5cm joint.... (advies was slecht 1cm te roken, maarja toe voelde ik nog niks dus effe doorgegaan, met alle gevolgen van dien :flushed: )

geekos

Bewuste gebruiker
Als het je eerste paar keer was kan het gewoon een rare reactie zijn op THC maar dan zal dat wel overgaan als je lichaam al wat meer gewend is, als je dit echter altijd hebt dan zou ik daar toch eens gedetailleerder informatie over opzoeken. Ik heb al veel hardere dingen gehoord/gezien van mensen hun eerste paar joints dus denk dat het daar gewoon aan ligt..

en in welke omstandigheden heb je de eerste keer gerookt? combo met alcohol/andere drugs/medicatie, was het 's morgens of 's avonds en had je al gegeten, was het op een rustige plek, ... ?

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ja, ken ik ook nog wel van vroeger, toen ik nog veel blowde. Kreeg ik af en toe van die schokjes door mijn ledematen. Mijn beste vriend had 't ook vaak. Misschien komt het omdat je je op een bepaalde manier ontspant?? Geen idee, maar komt dus wel vaker voor. Volgens mij kan het niet veel kwaad verder...

Riel

Bewuste gebruiker
heel normaal inderdaad ik heb het zelf ook soms. zal wel iets met je zenuwen te maken hebben ofzo.

Kigh

Bewuste gebruiker
Gisteren voor het eerst gehad,
d8 dat de figuren achter me met een bb-gun op me t schieten waren, schrok me dood. :grin:

Donantzone

Experimenterende gebruiker
Ik heb het soms ook wel is als ik een beetje nerveus of gestressed ben. Probeer je gewoon te ontspannen met je lekkere joint en niet aan te denken en dan gaat het meestal weg/minder.

dokkie

Newbie
Ik heb dat nou nooit he. volgens mij best wel weird... heb wel eens een shock in me been ofzow. als ik lang voor tv lig te staren. danheb ik wel eens spasm moment gehad. maar nee, nooit van een joint. Ik had tot nu ook nooit gehoord dat er wel mensen zijn die spierspasm krijgen van cannabis...mischien domme vraag maar heb je der ook last van als je niet blowed?

peace out

Dokkie :)

Oom Klaas

Badass junkie
Ik heb het in m'n slaap als ik een joint maximaal een uur voordat ik ga slapen rook.

Dan word ik de volgende dag wakker met heftige rugpijn, maar ik maak die spasmen dus niet echt bewust mee zeg maar :confused:

dollegekske

Bewuste gebruiker
Heb ik soms ook (toen ik nog blowde dan), dan ging mn knie ineens trille ofzo echt wazig, weet ook nie hoe het komt maar t kan vast geen kwaad :wink:

Bovenaan