Tijd van bezinning - waar?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Manu76

Badass junkie
Er staan wel heel verschillende berichten op internet over de halfwaardetijd van diazepam.

Van 8 uur tot 70 uur ongeveer.
Het is dacht ik een halfwaardetijd die hem ideaal maakt om 1x per dag in te nemen. Ideaal, maar je zult bij afbouwen van de hoeveelheden vanalles moeten doorstaan.

Alinde

Badass junkie
Ik krijg nu s avonds en s ochtends en lees veel verschillende dingen.

Hoop in ieder geval op een betere nacht.

Alinde

Badass junkie
Ik merk wel dat de gesprekken gaan over heftige dingen en gebruik, of over ‘de mensen’.

Dus over mensen van andere afdelingen die je op de gang ziet. En ik ben niet echt in contact met die mensen, maar het is luchtiger om daar een beetje in mee te gaan, dan weer de heftigheid op te zoeken.

Gaat lekker met de grenzen dus… maar als ik op mijn kamer zit ben ik weer bang dat ik de gezelligheid mis.

Het werd weer gezegd: ik heb mazzel met deze fijne groep. Het kan natuurlijk in een paar dagen omslaan maar tot nu toe is de sfeer idd goed.

Maar again… zoveel verschillende mensen. Ook zzp die eens in de zoveel tijd een dienst draaien. Dat vind ik wel lastig, dat je ook niet weet welke verpleging er vaker is en wie eenmalig.

Alinde

Badass junkie
Ik heb eigenlijk veel te veel in de huiskamer zitten praten. Iemand begon ook een heftig verhaal van zijn jeugd te vertellen.
Mensen nemen mij makkelijk in vertrouwen. Ik heb t na een tijdje wel afgekapt.

Hij praat er bijna nooit over zegt hij. Lastige dingen zijn dat, ik wil dan ook niet na 2 min zeggen dat ik het niet hoef te horen allemaal.

_shikantaza

Badass junkie
Ik merk wel dat de gesprekken gaan over heftige dingen en gebruik, of over ‘de mensen’.

Dus over mensen van andere afdelingen die je op de gang ziet. En ik ben niet echt in contact met die mensen, maar het is luchtiger om daar een beetje in mee te gaan, dan weer de heftigheid op te zoeken.

Gaat lekker met de grenzen dus… maar als ik op mijn kamer zit ben ik weer bang dat ik de gezelligheid mis.

Het werd weer gezegd: ik heb mazzel met deze fijne groep. Het kan natuurlijk in een paar dagen omslaan maar tot nu toe is de sfeer idd goed.

Maar again… zoveel verschillende mensen. Ook zzp die eens in de zoveel tijd een dienst draaien. Dat vind ik wel lastig, dat je ook niet weet welke verpleging er vaker is en wie eenmalig.
Houd in je achterhoofd waarom je daar zit. Luchtigheid mag best een keertje en lachen ook maar je hebt wel een serieus probleem. Dus ga de serieuze gesprekken ook aan.

Alinde

Badass junkie
Dank je.

Vaak is het over en weer. Gisteren sprak ik iemand die ook veel kennis had van psychofarmaca, ook uit eigen ervaring. Dan deel ik ook veel, t was alleen wel laat op de avond en in die zin onrustig.

verder ging er iemand onverwacht weg wegens zeer onrustige thuissituatie, we waren op de hoogte maar werden er ook wat in meegenomen.

Vannacht weer niet zo’n goede nacht dus even kopje thee gedronken bij de nachtdienst. Dan weten zij ook ff dat ik veel wakker lig en het haalde me ook even uit mijn eigen gedachten en dromen.

Morgen spreek ik weer een arts. Even kijken of het nog oké is met weinig slaap.

Alinde

Badass junkie
Vanuit GGZ gewend dat je genoeg moet slapen om niet uit balans te raken.

Hier is het meer, je moet er doorheen. Ze vragen wel of je wel iets hebt geslapen.

En je hoeft hier niets. Niet aan het verkeer deelnemen etc. Ik heb het idee dat ik deze ochtend al iets helderder ben. Vind het mooi buiten, heb al wat meer corvee gedaan dan andere dagen.

In t weekend is het wat spannender omdat er geen arts is. Morgen heb ik gesprek en kunnen we even kijken.

Alinde

Badass junkie
Wat zorgelijker is, het gevoel dat ik nog niet rock bottom gegaan ben.

Omdat het nog rock-bottomer kan.

Dat gevoel moet ik hier wel bespreken. Want het was verschrikkelijk begin oktober maar ik zit ook in de ontkenning daarvan. Waarschijnlijk omdat ik ook niet meer alles weet.

Misschien dringt het ook door met minder benzo’s. Maar het is zo makkelijk hier om te denken dat de anderen verder weg zijn geweest.

En dat klopt niet…..

Ze zijn een week 24 uur per dag bij me gebleven wegens de verwardheid. Het wil nog niet zo doordringen maar redelijk rock bottom is dat wel.

_shikantaza

Badass junkie
@Alinde bij mij werd dat slapen er ook ingeramd door psychiaters, en als ik dan slaapproblemen besprak kreeg ik vrij snel Benzo’s. Ik heb een groot deel van mijn leven een obsessie gehad met minstens de 8 uur halen. Dat ben ik aan het loslaten. Genoeg slaap kan van alles zijn, en het gaat echt niet meteen mis als ik maar 6 of 7 uur krijg.

Je zult nog wel een tijd minder goed slapen dan je wil. Probeer het te zien voor wat het is - voel ik me goed genoeg? Wees liever voor jezelf, dan maak je de weg die je nog te gaan hebt (en dat duurt wel even) ietsje fijner.

Laatst bewerkt:

Manu76

Badass junkie
Rock-bottom willen bereiken?
Wat is dat voor jouw?

Ik denk dat je genoeg drama gaat voelen komende tijd.

Succes en doe jezelf een plezier en wens jezelf een betere toekomst ipv maximaal drama.

Alinde

Badass junkie
Dank je wel!

Mijn moeder wil vaak weten hoeveel uur ik heb geslapen en als dat weinig is, heeft dat een wat negatieve lading.
Het hielp vannacht wel dat hij zei, je moet er doorheen.
Als hij gezegd had, ik ga meteen pillen voor je regelen, dan had het anders gevoeld.

Ik weet wel dat er een noodplan ligt voor als ik echt niet slaap. En wil morgen even checken of dat dan incidenteel is om ff 1 nacht te slapen, of dat het iets is dat je moet instellen en waar je dan ook weer aan vast zit.

Oa Olanzapine is een optie. Ik zou dat evt oké vinden om ff 1 goede nacht te maken maar ik wil dat niet dagelijks slikken.

Ik voel niet zoveel meer van de overgang van de lora naar de dia.

Verder is er iemand met crimineel verleden die daar veel mee bezig is en ik moet even afstand houden merk ik.

En ik krijg melding van crosspost. Even kijken.

Alinde

Badass junkie
Rock-bottom willen bereiken?
Wat is dat voor jouw?

Ik denk dat je genoeg drama gaat voelen komende tijd.

Succes en doe jezelf een plezier en wens jezelf een betere toekomst ipv maximaal drama.
ik had in mei meer het idee dat ik er echt klaar mee was.

Maar toen met wachtlijst enzo is dat gevoel veranderd. De dingen die in oktober gebeurd zijn druk ik nog een beetje weg.

Slaat ook nergens op. Je ziet hier wel mensen die regelmatig terugkomen en dat moet ik niet willen, ik moet er 1 x doorheen maar niet met het gevoel dat ik altijd hier terecht kan oid. Kan ook niet zomaar.

Ik heb in een soort toxic bubbel gezeten in de winter met mijn drank, benzo’s en andere pillen.

Alinde

Badass junkie
Vanmiddag was iedereen even met verlof of ff rusten en zat ik met 1 huisgenoot in de kamer zonder leiding. Veel gepraat ook over afgelopen jaar en dan dringt het wel wat meer door.

Diegene zit hier voorlopig nog wel dat is wel fijn. Komende week gaan veel mensen weg.

Morgen heb ik gesprek met een behandelaar die hier alle werkdagen is, heb ik begrepen. Dat je daar iets meer het hele verhaal mee kunt bespreken. (Veel zijn parttime/flex/in opleiding)

Ik voel me eigenlijk best oké voor hoe ik geslapen heb en hoe de medicatie gewisseld is.

Vanmorgen gewandeld met de groep. Langs mijn oude huis en de leiding vroeg eerst of dat niet moeilijk was, want dan zouden we ander rondje doen. Maar vond t juist wel leuk.

Alinde

Badass junkie
Broer was op bezoekuur, gelukkig hadden we rustige plek.

Ik kon eigenlijk wel concluderen dat ik heel tevreden ben hier.

Natuurlijk kan de groep veranderen, kan de sfeer omslaan. Kan er een onruststoker bij komen. Maar de eerste 5 dagen waren een warm bad.

Manu76

Badass junkie
Mooi zo! Kunnen ze nu het warme water sluiten en gaat de temperatuur dagelijks 5 graden omlaag. Spannend!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Ik ga morgen even wat info uit mijn slaaptherapie (bij de reguliere ggz hier) samenvatten, 8u slapen is dus echt helemaal nier per se nodig! En je daar druk over maken nog erger niet

Alinde

Badass junkie
Dank jullie wel!

Ik kan eigenlijk niet zo heel veel schrijven nu omdat het dan al snel over andere mensen gaat.

Ik heb vannacht beter geslapen. Wilde op gegeven moment alleen even kopje thee halen en toen bleek dat er al 3 mensen beneden zaten.
Heb eerlijk gezegd dat ik ff niet voor de gezelligheid kwam en ff niet ging socializen.

Er is nu iemand die ook voor benzo’s en alcohol zit. Die heeft de benzo’s afgebouwd bij eerdere opname en kon ook uitleggen hoe en wat.
Alcohol is nu t volgende doel, dat was ff niet gelukt bij diegene.

Alinde

Badass junkie
Thanks trouwens voor alle duimpjes en steun.

Vanmiddag kwam er nog iemand bij, zij komt ook voor benzo’s en alcohol. Ze is heel aardig, we kunnen veel aan elkaar hebben denk ik.

Verder als ik sommige mensen zie, moet ik aan mijn neef denken. Hij is dit jaar aan zijn alcoholisme overleden. Ik heb het nog geen plekje gegeven.

Bij mij was t lichamelijke onderzoek nog helemaal goed. Zelfs de leverwaarden. Er is nog een weg terug.

Naar wat ik begreep was hij lichamelijk ook op.

Hij is hier vaak geweest. Ik weet zeker dat de verpleging hem kent. Dat is best raar te beseffen.

We hebben dezelfde genen dus ik moet het vooral niet bagatelliseren.

Alinde

Badass junkie
Dank je!

Ik ben blij dat ik hier zit, thuis ging het echt niet. Natuurlijk moet daar iets veranderen maar daar praat ik nu ook over.

Er zijn sportlessen die je ook na je opname kunt blijven doen. Dat vind ik echt heel cool. Dat is iig al iets.

Alinde

Badass junkie
Overigens heb ik bij een paar sterfgevallen in mijn omgeving niks laten horen. Geen kaart, geen condoleance, geen uitvaart, helemaal niks.

En dan voel ik mij elke dag schuldig maar kom niet in actie.

Van 1 van die mensen had ik nu per post een lieve kaart. Nu ga ik zeker iets sturen.

(Um ik bedoel van de nabestaanden natuurlijk)

Alinde

Badass junkie
Slapen wordt niks denk ik. Te lang zitten praten.

Je mag er s nachts uit als je niet kunt slapen. Maar als meerdere mensen dat doen zit je alsnog in de drukte.

Er is wel iemand met wie ik goed kan praten, een groepsgenoot. Diegene blijft ook nog een paar weken. Tenminste als die persoon dat vol gaat houden… er zijn er die hun periode niet vol maken.

Ik lig wel wakker maar deze keer niet zo angstig.

Een bevriend stel gaat tijdens mijn opname mijn huis schoonmaken. Zij houden van schoonmaken en hebben gezien dat het bij mij stagneert.
Van WMO weet ik inmiddels wat ze allemaal niet doen, maar nog steeds niet wat ze nou wel doen. Voorlopig doen ze sowieso helemaal niks.

Super blij natuurlijk met hun aanbod. Er slingeren geen flessen meer. Ook geen sederende medicatie. Iemand anders is misschien in een paar uurtjes klaar. Ik heb geen aanleg voor huishouden.

Alinde

Badass junkie
vandaag brak ik.

Mijn neef is in april overleden aan de alcohol. Niet iets voor de hele groep op zich maar ik sprak de verpleging even aan. Er kwam namelijk gisteren iemand binnen en dat was precies neef J.

Toen bleek dat diegene hem heel goed kende. Dat hij veel langer en vaker hier geweest is dan ik wist. Dat hij zijn moeder kent, etc. En ik brak.

Ik heb het helemaal nog geen plekje gegeven en hier heb ik nauwelijks meer verdoving en ik moest zo huilen.

Mijn behandelaar zag mij huilend op de gang. Die heeft neef ook behandeld.

Ik ben nog goed gezond, ik kan voor het leven kiezen. Of niet. Maar ik voel m wel ff.

Alinde

Badass junkie
Love is in the air.

Maar er kan en mag natuurlijk helemaal niks. En het is voor beiden super belangrijk om de behandeling af te maken en dus de regels te volgen.

Naast elkaar op de bank is al een issue.

Jullie vinden het vast ook geen goed idee. Maar je bent 24/7 bij elkaar en dan gebeurt dit.

Nog ff twee weken het hoofd koel houden. Minimaal.

Alinde

Badass junkie
Ondertussen ben ik weer terug bij de beginvraag: waar ga ik heen na deze detox?

Het schijnt dat het ergste nog gaat komen qua slaapproblemen enzo. Ik ga toch overleggen of er nog een tussenstation is voor ik naar huis ga.

L (die man) was ook even met mij mee aan het kijken. Zal eens vragen wat de behandelaar vindt. Ik weet niet of ik het hardop mag zeggen… maar met de geschiedenis van mijn neef in t achterhoofd gaan ze hopelijk niet meer zeggen ‘dat ik het wel red omdat ik slim ben’.
Hebben ze hier niet gezegd. Zo’n vrouwtje van de WMO zei dat.

Manu76

Badass junkie
Tussen station? Hmmm, geen idee hoe lang je nog onder 24/7 toezicht zit, maar komt er geen dagverblijf daarna?

Succes en klinkt bijna te leuk daar :)

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Mijn ervaring leert wel (wat ik tijdens opnames rond me heen heb gezien, zelf niet gehad) dat romances binnen de kliniek 9 vd 10 keer niet goed zullen eindigen.

Focus je op jezelf, benut de tijd die je hebt om voor de volle 100% aan je herstel te werken.

Voor de rest fijn te horen dat je een leuke groep hebt, dat scheelt echt heel veel. Ik ben gister toevallig ook nog even wezen buurten bij degene die nog in opname zitten.

Tip: deel geen telefoonnummers uit. Voorkomt ook ellende en triggers in de toekomst.

Voor de rest heb ik bewondering voor je dat je deze stap hebt gezet. De sterkste mensen komen hun problemen onder ogen en doen er wat aan! 💪💪❤️

_shikantaza

Badass junkie
Ondertussen ben ik weer terug bij de beginvraag: waar ga ik heen na deze detox?

Het schijnt dat het ergste nog gaat komen qua slaapproblemen enzo. Ik ga toch overleggen of er nog een tussenstation is voor ik naar huis ga.

L (die man) was ook even met mij mee aan het kijken. Zal eens vragen wat de behandelaar vindt. Ik weet niet of ik het hardop mag zeggen… maar met de geschiedenis van mijn neef in t achterhoofd gaan ze hopelijk niet meer zeggen ‘dat ik het wel red omdat ik slim ben’.
Hebben ze hier niet gezegd. Zo’n vrouwtje van de WMO zei dat.
Regel een kliniek of dagbehandeling voor verslaving.

OtherShore

Badass junkie
Ondersteuning na de kliniek is goed en belangrijk en ik verwacht dat je in principe gewoon aan de slag blijft met een ambulant (alvast navraag doen is vast een goed idee).

Maar je bent niet machteloos en ik denk dat je zelfstandig met een (hopelijk) wekelijkse afspraak ver kunt komen. Je bent er aan gewend geraakt om negatieve gevoelens te onderdrukken met drank/medicijnen. In je herstel gaan er negatieve gevoelens komen, dat is onvermijdelijk. Dus ik zou toch een beetje aan die gedachte proberen te wennen.

Wel op een positieve manier natuurlijk, in de trant van “Die paar weken slapeloosheid is een kleine prijs voor een leven zonder drank/medicijnen”. Dan sta je toch sterker. En het kan allemaal ook nog meevallen.

Alinde

Badass junkie
Thanks mensen, het is teveel om te lezen nu maar ben er blij mee.

Het duizelt me. Alles is discussie nu in de groep. Elke ochtend geneuzel over gevoelens etc.

Een activiteit waarbij geen leiding komt wat ook weer gezeur geeft.

Ik heb het aangegeven hoor. Ik houd het zo niet vol, ik wil even op mijn kamer.

Medische afspraken die verschuiven.

Ik zie vandaag mijn behandelaar dus komt goed. Heb even gestofzuigd op de kamer en wil eigenlijk een soort ‘kamer arrest’. Bij ggz kreeg ik dat juist opgelegd maar hier zijn de groepsdingen belangrijk.

En er wordt ook gedeald en ik weet het… das ook heul irritant.

Alinde

Badass junkie
En dat dealen wil ik helemaal niks mee te maken hebben en die gast moet uit mijn buurt vanaf nu.

Manu76

Badass junkie
En dat dealen wil ik helemaal niks mee te maken hebben en die gast moet uit mijn buurt vanaf nu.
Tja, in de buitenwereld wordt ook gedeald, dus vooral onthouden, dat jij geen drugs meer hoeft.
Dealers gaan vaak jankende vervroegd naar huis omdat ze gepakt worden. Bemoei je er niet mee raad ik aan en geniet van de rust die je even op je eigen kamer kunt pakken.
Succes!

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Wel op een positieve manier natuurlijk, in de trant van “Die paar weken slapeloosheid is een kleine prijs voor een leven zonder drank/medicijnen”. Dan sta je toch sterker. En het kan allemaal ook nog meevallen.
Slapeloosheid moet je niet onderschatten.

Ik keek zelf het meest op tegen slapeloosheid, en vooral ook omdat die in mijn geval ruim 7 weken duurt (wist ik uit eerdere pogingen tot blijvend herstel).

@Alinde je zou eens kunnen informeren naar het middel Promethazine.

Zelfs bij detox van pammen werd dat regelmatig voorgeschreven bij ons in de kliniek. Zelf heb ik ze sinds ontslag in pilvorm, daarvoor in kliniek kreeg ik het als drank, 25ml. 2 uur voor het slapengaan innemen.

Doet geen wonderen, maar helpt wel iets.

Verder ben ik niet zo van doktertje spelen, echter wou ik deze tip wel even meegeven.

Alinde

Badass junkie
Thanks allemaal.

op promethazine heb ik helaas een heftige reactie gehad. Dat was toen wel in combinatie met veel seroquel en alle andere middelen die ik slikte.
Toen nog alles op voorschrift trouwens.

Het is iemand van een andere groep met die duistere praktijken. Ik wil eigenlijk gewoon niks met diegene te maken hebben. Ik Bonjour m er uit als hij hier loopt maar wil er geen energie in steken.
Wat hij dealt gebruik ik zelf niet.
Misschien erg kort door de bocht maar iig vandaag kan ik het niet meer opbrengen.

Ik dacht dat ik sportles zou hebben maar dat werd weer 1,5 uur praten. Ik kan niet meer.

sorry ff telefoon

LifeIsAlmostGreatAgain

Bewuste gebruiker
Thanks allemaal.

op promethazine heb ik helaas een heftige reactie gehad. Dat was toen wel in combinatie met veel seroquel en alle andere middelen die ik slikte.
Toen nog alles op voorschrift trouwens.

Het is iemand van een andere groep met die duistere praktijken. Ik wil eigenlijk gewoon niks met diegene te maken hebben. Ik Bonjour m er uit als hij hier loopt maar wil er geen energie in steken.
Wat hij dealt gebruik ik zelf niet.
Misschien erg kort door de bocht maar iig vandaag kan ik het niet meer opbrengen.

Ik dacht dat ik sportles zou hebben maar dat werd weer 1,5 uur praten. Ik kan niet meer.

sorry ff telefoon
De eerste 2 weken zijn het vervelendste, daarna word het echt beter en makkelijker. Echt doorheen bijten, deze dagen zijn de dagen waarin jij moet laten zien aan jezelf dat je dit echt wilt.

Je storen aan externe factoren etc hoort daar ook bij, lees mijn topic maar eens de eerste pagina. Was ik ook aan het klagen over medebewoners.

Zodra je draai hebt gevonden, jezelf daadwerkelijk voelt aansterken en weer een beetje Alinde in de spiegel begint terug te zien, dan kan je echt aan je herstel gaan werken.

Volhouden! 💪❤️

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan