Vaccin tegen het Coronavirus

Status
Niet open voor verdere reacties.

ljuv

DF-koningin
Nou… lees eens terug, Eik… Je praat over totaal iets anders dan waar we het over hadden. Dan ben je toch per definitie de draad kwijt?
Doe nou effe niet zo poepdom, als je had teruggelezen kon je zien dat Eik precies reageert op een vraag van jou over testen vs qr code. Verder loop je alleen maar te roepen dat mensen dingen niet snappen, zonder op inhoudelijke argumenten in te gaan. Vet jammer. Fijne avond verder!

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar als je stopt met testen en met 2G aan de slag gaat, vinden er alsnog enorm veel besmettingen plaats, want het vaccin werkt nou eenmaal feitelijk niet zo goed om besmettingen te voorkomen… en dat probleem neemt alleen maar toe nu vaccinaties beginnen uit te werken/uitgewerkt zijn.

Die 2G regels zijn absoluut geen verbetering voor de volksgezondheid, het is een achteruitgang…
Maar volgens mij zijn we het er grotendeels over eens hier dat het testbeleid juist uitgebreid zou moeten worden, dus in hoeverre staat dat nog ter discussie?

Mevrouw Pløp

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Nee. Ik verwijs graag naar de bron in het andere corona topic. Genezen ongevaccineerden hebben 12x (1200%) minder kans om het virus te verspreiden dan een gevaccineerde. Terwijl een gevaccineerde slechts 50% minder verspreid dan een onbesmette ongevaccineerde. Dit is tenminste volgens de bron die jij gedeeld hebt in andere topic.

Je zou eigenlijk iets van een som moeten maken hoeveel mensen natuurlijk besmet zijn + onbesmet vs gevaccineerd * bescherming.
En hoe is de bescherming van een gevaccineerde mét een doorgemaakte besmetting?

Flualhamdulillam

Badass junkie
als je had teruggelezen kon je zien dat Eik precies reageert op een vraag van jou over testen vs qr code
🤨
Hij zegt dat eerst 2G geen achteruitgang is. Maar een onderdeel van het beleid waar hij (en wij ook) waarde aan hecht en uitgebreid wilt zien (testen) wordt met 2G compleet geschrapt.
Nu testen we wel en is het advies dat gevaccineerden zich ook laten testen. Hoe is 2G dan geen achteruitgang? Dat vroeg ik namelijk.

‘Heb ik gezegd dat ik tegen testen ben?’ Is daar absoluut geen antwoord op.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Het afschaffen van het testbeleid wordt niet gezien als achteruitgang, door Eik tenminste. Dus ja, vreemd genoeg staat het nog wel ter discussie
Ik dacht dat jij gekapt was?

Ik ben voor testen, ook voor gevaccineerden. Ik ben ook voor een hogere druk op mensen om te doen wat goed is… namelijk vaccineren. Helder?

ljuv

DF-koningin
🤨
Hij zegt dat eerst 2G geen achteruitgang is. Maar een onderdeel van het beleid waar hij (en wij ook) waarde aan hecht en uitgebreid wilt zien (testen) wordt met 2G compleet geschrapt.
Nu testen we wel en is het advies dat gevaccineerden zich ook laten testen. Hoe is 2G dan geen achteruitgang? Dat vroeg ik namelijk.

‘Heb ik gezegd dat ik tegen testen ben?’ Is daar absoluut geen antwoord op.
Nee hoor, je verdraait hier niet alleen andermans woorden mee, maar ook die van jezelf. Je vraag was namelijk "Testen en weten is toch veel beter dan QR scannen en hopen op het beste?" en het antwoord daarop was "Heb ik ergens gezegd dat ik tegen testen ben? Ik heb zelfs gezegd dat wat mij betreft ook gevaccineerden meer moeten testen."
Dus nogmaals, leg aub geen woorden in iemands mond.

Dirkdirk

DF-koning
En in de linkerhoek, eik, al jaren een begrip met zijn vaste wortels in de grond, en in de rechterhoek, Flual- 100 kilo argumenten met een felle rechtse stomp

Dingdinging

Round 1

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
En in de linkerhoek, eik, al jaren een begrip met zijn vaste wortels in de grond, en in de rechterhoek, Flual- 100 kilo argumenten met een felle rechtse stomp

Dingdinging

Round 1
Wat fijn dat je me in de linkse hoek stopt… daar voel ik me wel thuis 😉

Flualhamdulillam

Badass junkie
"Testen en weten is toch veel beter dan QR scannen en hopen op het beste?"
Testen en weten = actief testbeleid

QR scannen en hoor. Op het beste = 2G

Eik is voor het testbeleid, ook voor gevaccineerden. Toch zegt hij dat de afschaffing ervan geen achteruitgang is. Vandaar de vraag, testen is toch beter dan 2G?

ik suggereerde helemaal niet dat hij tegen testen was ofzo, dat vulde hij verkeerd in en gaf daardoor geen antwoord op m’n vraag

Rivalrie

Badass junkie
Jij bent echt zo'n rechtserd volgens mij, strak in uniform het volkslied zingen elke morgen. Ben jij niet de maker van de facebookgroep "Nederland mijn Vaderland"?
Haha ik ben juist tegen het uitsluiten van mensen in welke vorm dan ook. Dat is volgens mij links. Daarnaast strijdt ik voor het behoud van cultureel en milieu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan