Vier hier je clean-tijd mijlpalen

brolaf

Newbie
Schoon en tea totaler sinds 13 Mei 2001
Soms heb ik maanden aan een stuk door dat ik niet een keer denk aan mijn verslavings verleden.
Helaas wordt dit uiteindelijk altijd weer doorbroken doordat iemand het nodig vindt er met geveinsde interesse
naar te informeren en op dat moment herinner ik het me weer.
24 jaar is een lange tijd. Ik ben inmiddels langer clean dan dat ik ooit gebruikt heb.

Gefeliciteerd iedereen. Jullie zijn allemaal BIKKELS!!!

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Schoon en tea totaler sinds 13 Mei 2001
Soms heb ik maanden aan een stuk door dat ik niet een keer denk aan mijn verslavings verleden.
Helaas wordt dit uiteindelijk altijd weer doorbroken doordat iemand het nodig vindt er met geveinsde interesse
naar te informeren en op dat moment herinner ik het me weer.
24 jaar is een lange tijd. Ik ben inmiddels langer clean dan dat ik ooit gebruikt heb.

Gefeliciteerd iedereen. Jullie zijn allemaal BIKKELS!!!

Ik ben dan toch wel benieuwd: wat maakt dat je na zo'n lange tijd clean, je toch aanmeld op een drugsforum?

brolaf

Newbie
Ik ben dan toch wel benieuwd: wat maakt dat je na zo'n lange tijd clean, je toch aanmeld op een drugsforum?
Goeie vraag. Een goede vriend van mij die als ervarings deskundige werkt zei dat ik van waarde zou zijn in de hulpverlening en
dat er momenteel een groot tekort is aan deskundigen.
Sinds ik met pensioen ben ervaar ik een leegte omdat ik niet meer werk en ik ga dit opvullen door me via Tactus tot ervarings deskundige te laten
omscholen en zo met wat ik weet en aan ervaring heb opgedaan proberen mensen te helpen die voor de moeilijke keuze
staan om de grote stap te maken om te gaan afkicken.

n.b. Ik ben ook nog steeds freelance foto journalist en ik maak muziek als gitarist. Het is niet uit verveling.
Maar ik denk echt dat ik positief kan bijdragen.

Om je vraag te beantwoorden, ik hoop hier wat te leren van de situatie van vandaag inzake de scenen en gebruik.
Zo hoop ik een beetje bij te leren zodat ik de medemens straks beter kan helpen.

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
Vaak de eerste periode is wilskracht het sterkst. Daarna is er vaak meer nodig dan wilskracht alleen is mijn ervaring 😅
True… De wilskracht is in het begin sterker dan je gevoel te willen ‘ontspannen’. Na een tijdje word je geconfronteerd met het feit dat je moet dealen met de wereld en jezelf zonder je vertrouwde ontspanningsmethode. Dan wordt het pas moeilijk. Ik heb dit met roken. En dit is precies hoe verslaving je voor de gek houdt en je in zijn greep houdt. Die vertelt je dat je je ‘drug’ nodig hebt om te ontspannen, stress tegen te gaan, enz. It’s an angel in disguise….

BrieMetDeBril

Badass junkie
6 maanden benzo vrij!!
Nooit gedacht dat ik het zou halen.
Met dank aan dit forum het gelukt is en nu de rest nog.
De tips & informatie die hier te vinden zijn heeft mij enorm geholpen en de mensen die je op je vingers tikken wanneer nodig is ook een pluspunt.
Op dat moment kan het confronterend zijn, maar zo nodig!
Vanaf maart ben ik gestopt met dagelijks en daarna een aantal keer recreatief geprobeerd maar dat was gelijk heel naar.. vandaar dat ik nu wel denk dat het 6 maanden is.
Eigenlijk geen inzicht in.
Anyway, 10 jaar lang elke dag minimaal 30mg oxazepam tot op m'n hoogtepunt 1.5mg clonazepam nu niks!

Tinus Teelbal

Bewuste gebruiker
6 maanden benzo vrij!!
Nooit gedacht dat ik het zou halen.
Met dank aan dit forum het gelukt is en nu de rest nog.
De tips & informatie die hier te vinden zijn heeft mij enorm geholpen en de mensen die je op je vingers tikken wanneer nodig is ook een pluspunt.
Op dat moment kan het confronterend zijn, maar zo nodig!
Vanaf maart ben ik gestopt met dagelijks en daarna een aantal keer recreatief geprobeerd maar dat was gelijk heel naar.. vandaar dat ik nu wel denk dat het 6 maanden is.
Eigenlijk geen inzicht in.
Anyway, 10 jaar lang elke dag minimaal 30mg oxazepam tot op m'n hoogtepunt 1.5mg clonazepam nu niks!
Wow, dat is zeker iets om trots op te zijn! Well done!

ReggaeBlaster

Bewuste gebruiker
Nu weer gelukkig bijna 2 weken vrij van de ketamine. Wat een extreme haat-liefde verhouding heb ik met ket. Nu ik erover typ krijg ik direct weer zin om t tot me te nemen. Heel gevaarlijk. Gelukkig niks in huis. Mede dankzij de nieuwe microdose journey die ik ben gestart sinds anderhalve week hou ik t aardig onder controle. Dankbaar dat ik elke dag weer eentje nuchter ben. T extreme ketamine gebruik sinds vorig jaar september (dat ik voor t allereerst het had gesnoven) heeft me nu al 2x een aantal dagen flinke blaaspijn gegeven. Verder ervaar ik dagelijks een dissociatief gevoel. Van een minimaal gevoel tot sommige dagen dat ik t gewoon niet meer trek. T gevoel dat de wereld niet echt is. Ik vergelijk t altijd alsof je in gta 5 in first person in een auto rijdt. Je zit niet in de situatie maar bekijkt t van een afstand. T is lastig uit te leggen. Ik maak me erge zorgen dat het nooit meer overgaat. Dat de ketamine permanent mijn gevoel van "grounding" kapot heeft gemaakt. Maar goed voor nu afgelopen 2 weken gaat t redelijk goed. Dus nogmaals erg dankbaar dat ik me sterk hou.

Bovenaan