Waarom gebruik jij drugs?

miles

Wijs gebruiker
Voor mij was het vooral verveling en ee eenzaamheid ontlopen ik heb met mijn nieuwe vriendin en een maat van me op 21 september voor t laatst mdma gebruikt, maar merk eigenlijk weinig behoefte op t moment, als we weer eens een kinderloos avondje hebben met de kerst ofzo denk ik dat er miss wel wat gebruikt gaat worden, miss mdma of truffels ofzo, maar ik maak er niet meer apart ruimte voor in m'n leven om te gebruiken.
Wat komt dat komt, ik heb nog steeds een heel goed gevulde kluis met van alles en nog wat, en ik wil nog vanalles proberen, maar het dwangmatige is er af.
Het enige wat ik ontwijken blijf is coke, ik heb nooit meer cravings, maar ik ben er niet 100 punten zeker van wat er gebeurt als ik dronken ben en iemand bied me n nakkie aan.
Gelukkig weten m'n oude gebruiks maten er van, en zijn er meerdere van dezelfde groep gestopt, dus ook degenen die nog wel gebruiken doen dat discreet.
Wel gebruik ik af en toe nog 2-fma, puur functioneel, en alleen oraal wat cravings en neiging tot bijpakken helemaal voorkomt, houdt het eigenlijk altijd bij 1 keer nemen om de administratie bij te werken, de enkele keer dat ik een hele dag achter de laptop moet, moet ik een wekker zetten om aan het herdoseren te denken

StraatPiraat

Badass junkie
Met mijn neus kan ik het meest rechtstreeks zuid Amerikaanse voetbalverenigingen sponsoren. Ze lopen niet met mijn naam op hun shirt rond ofzo maar ik wel met hun rommel in m'n neusslijmvlies.
Gaat allemaal om die naamsbekendheid.

knikkeboller

Belezen gebruiker
Ik ben al bijna twee jaar clean en vind het nuchter zijn maar niks. Nog steeds niet. Mocht ik ooit van de zorgmachtiging afkomen, dan ga ik weer verder met gebruiken. Poppers, xtc, heroïne, wiet... Het leven zonder drugs is voor mij niks, ook al heb ik liefdevolle relaties, vriendschappen, leuk werk, een kat als huisdier, etc. Dan ga ik juist gebruiken om dat gevoel van geluk te versterken, omdat mij gelukkig voelen zeldzaam is.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik ben al bijna twee jaar clean en vind het nuchter zijn maar niks. Nog steeds niet. Mocht ik ooit van de zorgmachtiging afkomen, dan ga ik weer verder met gebruiken. Poppers, xtc, heroïne, wiet... Het leven zonder drugs is voor mij niks, ook al heb ik liefdevolle relaties, vriendschappen, leuk werk, een kat als huisdier, etc. Dan ga ik juist gebruiken om dat gevoel van geluk te versterken, omdat mij gelukkig voelen zeldzaam is.
Dit gevoel heb ik ook vaak, dat ik in nuchterheid te weinig dat warme contente geluksgevoel mis. Maar het lijken te ontbreken van dat is in echte zin de intelligentie van het lichaam om echt inwaarts te kijken: wat scheelt er? En belangrijker: te voelen: wat is er in mij dat - hoewel pijnlijk of comfortabel - verlangt om gevoeld te worden? Door mij.

Elke keer in plaats daarvan iets nemen om dat uit de weg te gaan is eigenlijk alleen maar uitstel van dat. En dat niet alleen. Dat wat je wegstopt komt er later nog extra bij om gevoeld te worden. Het gaat niet vanzelf weg, totdat je het onder ogen komt.

Dat gezegd hebbende, ik doe hetzelfde ook vaak hoor. Want zonder dat warme contente geluksgevoel lijken te zijn is op zijn zachtst gezegd niet fijn. Dus dan vaak tegen beter weten in: toch maar even die uitvlucht in dit of dat, terwijl ik heel goed weet dat het maar tijdelijk is en er ook een dal komt na die piek.

Ketamingo23

Belezen gebruiker
alcohol gebruik ik vooral gewoon zodat ik me blijer voel denk ik en verdoofd ben.
3mmc omdat ik dan niet geleid wordt door mijn gevoelens en impulsen, kom dan eindelijk toe aan de was doen, familiebanden onderhouden en andere dingen die moeten gebeuren wat ik normaal niet zou doen.
Voordat iedereen er weer op springt dat ik niet moet zelf medicaten: dat weet ik en ik ben met mijn psycholoog hierover in conclaaf wat een goed alternatief zou zijn

Damius

Bewuste gebruiker
alcohol gebruik ik vooral gewoon zodat ik me blijer voel denk ik en verdoofd ben.
3mmc omdat ik dan niet geleid wordt door mijn gevoelens en impulsen, kom dan eindelijk toe aan de was doen, familiebanden onderhouden en andere dingen die moeten gebeuren wat ik normaal niet zou doen.
Voordat iedereen er weer op springt dat ik niet moet zelf medicaten: dat weet ik en ik ben met mijn psycholoog hierover in conclaaf wat een goed alternatief zou zijn
Ik stuurde aanvankelijk ook aan op therapie met een psycholoog. Enigszins vergelijkbare redenen om drugs te gebruiken als door jou geschetst. Realiteit is dat je inderdaad een psycholoog nodig gaat hebben, maar vanuit verslavingszorg.

Nicotriprenner

Experimenterende gebruiker
Om even te ontsnappen van mezelf/mijn gedachten/gevoelens.

Bedenk je dat je die ondraaglijke gevoelens wel draagt. Niet dat ze niet heel pijnlijk of oncomfortabel zijn, maar je hebt dat waarvan je zegt dat het ondraaglijk is gedragen.
In eerst instantie vond ik het gewoon lekker , later wer het meer een leefstijl, dat het uiteindelijk uitkwam dat het vooral om verdoven en symptoom bestrijding ging, was nooit mijn eerst gedachte.

Maar nu na 10 jaar nuchter en vrijgezel , merk ik dat het vooral zelfmedicatie is voor alledaagse chronisch issues waar ik last van heb. maar ook door die issues als ik nuchter ben, lijkt het wel also ik niet echt lief, ik isoleer , anti social, dissocieer, leef in me hoofd, veel geen positive shit meer bij just alles wat eigenlijk mooi is in het leven.

en ik wet als ik zelf medicatie regel heb ik al teveel, neem ik meer, drempels weg wil ik wat anders die spiral.
Maar ik weet weekend middelen mijngoed helpen en die worden gebruikt, ook voor mensen met mijn problematiek, maar ik krijg ze noontime zover om de juste dosering, regelmaat, veiligheidsafspraken en ritme te crieen . x is he gelukt maar noble verkeerde doses en combi en daarna door wisseling vanzorg, alles else keer opnieuw weer uitleggen , overtuigen , proberen. Ben nu nog bezig, maar zit bijn een goeie instantie denk ik.

Nicotriprenner

maar iknben ff los geslagen dezen week en die terugvallen, die gebeueren, maar als ik ze heb haal ik er meestal het uiterste uit.

Deze week starten me praat sessies vooral aan de therapieen en lifestyle plannen beginner.... vorige week mijn grote liefde te misbruiken nog 1 keer voor werken aan mezelf. mentally kracht en motivatie en help die ik gabgebruiken en opeisen
Is dat laatste keer is dat ik dat ga doen als eindig waar ik begon.

Manu76

Badass junkie
Vandaag wilde ik een beetje trippen en blijkbaar was 42 mg MAL niet genoeg. 3 uit later maar een 100 mcg 1P LSD erbij genomen. Mocht dit niet werken, dan doen we het in de lente op een andere manier.

Fisherman's friend

Badass junkie
Mijn excuus was dan om een keer goed te kunnen slapen.
Wiet,phenibut,benzos,alcohol.

Of om hobby's langer vol te houden en daar bij meer focus te hebben.
Uppers.

Als er ook maar een kans bestaat dat ik het deed, onbewust om nare gevoelens te onderdrukken, vluchtgedrag voor de realiteit, dan erken ik dat.

Gebruik werd wel steeds minder en nu al een tijdje niks.

Ik ben juist goed mijn best aan doen om onderliggende problemen aan te pakken.
Een probleem is ptss, dat krijg ik zelf niet opgelost, therapie daar voor is onderweg.
Voor de rest moet ik rust nemen, en dat helpt ook wel.

Nicotriprenner

I slaapnook slecht door me issues krijg iknniet genoeg diepe slaap. alsnikn3nx in de week een goeie nacht heb, trek ik de rest wel, maar tot nu toe luktn dat alleen met een goeie combi pam 1 voor zenuwstelsel chill en een inslaper. werkte perfect haalde ikn3 x in de week op bijn de apptheek. pam 3x want dan ga je ook niet meer of afhankelijkheid krijgen.

pluspunt is dat alsnik niet wakker lig, ik geen zucht krijg in speed. Niksnerger als bagger in bed I.m.m. en de energies extra kon iknook verdelen over de rest vande week
Overdag graag een stimulant zodat ok ook nog leef .
mijn autisme zorgen ervoor dat mijnninformatie verwerking zo ongeregeldbis dat ik onmogelijk alles kan managen maar opstappeling is nhetbergst want dan komt me coping zelfmedicatie ongezien tussendoor geglipt

Manu76

Badass junkie
Bij mij werkt 63 MG pas.
Ja, bij mij waarschijnlijk ook. Vandaag is verder wel een mooie dag, maar van het trippen hoef ik niet teveel te verwachten. Bij mij werkt 1P LSD ook alleen optimaal na enkele maanden niet trippen, dus dat heb ik ook weer geleerd.
Ik heb nog netjes 63 mg MAL voor een leuk moment deze (na) zomer met mijn vrouw erbij.

Laatst bewerkt:

Nicotriprenner

Dat is van de cactus toch.

geinig op wiki stond een lijst met vergelijkbare dingen

Is mal heel natuurlijk zoals paddo of truffels in het lief of net als lsd en andere chemische trippen?

Manu76

Badass junkie
Dat is van de cactus toch.

geinig op wiki stond een lijst met vergelijkbare dingen

Is mal heel natuurlijk zoals paddo of truffels in het lief of net als lsd en andere chemische trippen?
Nee de MAL is een chemisch pilletje die het effect van de cactus probeert na te bootsen volgens mij.

• Like
Waarderingen: XMR
Rook het al een jaartje of 35 het heeft ook heel lang geduurd voordat ik er mee om kon gaan.meer mensen met de zelfde ervaring?

Dante

Newbie
Xtc ongeveer 4 x per jaar op een feestje of thuis gewoon voor de lol en de verdieping die t geeft (m'n vriend is geen goede prater en met xtc praat hij veel makkelijker). Daarbij op feestjes een beetje CK want heb m'n rug gebroken gehad en die is sindsdien a bit F*. Als ik thuis xtc doe dsn eindigen we altijd met ketamine erbij. Truffels gebruik ik alleen als ik soulsearching nodig heb (hoge dosissen, altijd in mn eentje) dit gebeurd zelden. Lsd samen met m'n partner, op vakantie in de natuur zonder NPC's (voor de niet gamer nerds, non playable character, oftewel nuchtere mensen) of lekker thuis (heb een hele psychedelische zolder gehad maar ben 2 weken geleden verhuisd en is niet mogelijk in het nieuwe huis, maar als we trippen kan ik die doeken altijd ophangen) en 2cb doe ik heel soms op feestjes als k geen zin heb in een kater vd xtc of ook in de natuur (60 mg) of een simpelere/kortere trip wil dan lsd.

Piet Zahut

Bewuste gebruiker
Ik vind het heerlijk om lekker space te zijn in mijn drukke leven gezien werk en het sporten. Even heerlijk samen met mijn vrouw samen naar wat feesten te gaan (techno en trance) en lekker los te gaan. Beide van ons praten niet veel tijdens gebruik, gaan lekker spacen op de muziek. Heerlijke ontspanning samen (gebruiken alleen XTC)

Laatst bewerkt:

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Ik ga nagenoeg nooit uit het huis als ik iets neem. Heb eigenlijk vooral ervaring met allerhande pychedelica. Mijn eerste ervaring was truffels en dat was zo gieren en buikpijn van het lachen. Later leerde ik syrian rue kennen en kon de ervaring niet diep genoeg gaan. Daarna een hele tijd veel van RC pyschedelica willen proberen, maar dit was meer de "wat zou het verschil zijn tussen 2C-x en 25E-NBOH en bvb het verschil tussen LSZ, AL-LAD, 1cP-LSD etc etc. Uiteindelijk lijken de meeste van die dingen wel op elkaar. Ik hou enkel bij dewelke meer introspectief zijn en welke mij geen minduck gaven (zoals 2C-E, AL-LAD, 25E-NBOH of 2C-B-Fly, 4-HO-MET, etc). Of welke echt vooral recreationeel zijn, actief of passief, binnen of buiten, sociaal of niet.

Heel uitzonderlijk neem ik een hogere dosis LSD (1 of 2x/jaar, rond 300mcg) en daarvan weet ik dat ik helemaal alleen moet zijn, geen gsm of internet en vooral mezelf er goed aanvoelen op voorhand. En ik heb het vaak nodig om dan eerst goed te gaan wandelen, totdat het helemaal inkickt en dan zwetend thuis te komen en dan te douchen. Dan voelt het alsof ik er klaar voor ben om er helemaal aan over te geven. Ik groeide laatst Copelandia Cyanescens en die ervaring van 2g was zo mooi dat ik die niet durf meer durf nemen uit respect voor die ervaring.

En voor de rest es heel af en toe (2 of 3x op een jaar) iets van de serotonine slurpers zoals Borax combo of NewPhoria of puur 3-FEA.

En extreem uitzonderlijk, maar ik moest es op een zaterdag werken na 3u slaap omdat ik niet was thuis geraakt en toen nam ik 60mg 2-FEA om de dag door te komen. Of die keer dat ik een gram 2-MMC had opgebruikt in 4 capsules op 3 dagen tijd.

Voor de rest is mijn therapeutische soulsearch drug van keuze 25mg o-pce, ongeveer elke 2 maand in een capsule. Deze trips gaan op een of andere manier dieper dan psychedelica tegenwoordig. De visuals en de muzikale vervorming zijn zo anders dan klassieke psychedelica en toch voelt het allemaal een beetje hetzelfde, moeilijk te beschrijven sowieso. Maar dit geeft me steeds een gevoel dat alles gewoon goed is, ik zelf de schepper van het universum ben, en op een rare manier klopt alles even en valt alles op zijn plek en is het bevattelijk. Dus helemaal geen loops of paradoxen hier voor mij. Je lichaam is wel 6u lang dronken en daarna kon je de moeilijk de slaap vatten dus tis eentje die je best niet te laat aan begint. En dan na 6u loop je nog steeds rond alsof je gezopen hebt en knijp je een oog dicht om een bericht te typen. Vorige huisgenoot snoof hier eens tussen tussen 5 a 10mg van, die kende straat keta maar dit niet en viel omver van hoe krachtig dit was voor hem.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik groeide laatst Copelandia Cyanescens en die ervaring van 2g was zo mooi dat ik die niet durf meer durf nemen uit respect voor die ervaring.
Dat is toch ook een hele sterke soort?

Ik zou ook lekker niet meer nemen dan dat als dit beviel. Dat steeds meer nemen gaat geheid een keer uitlopen op dat het als teveel wordt ervaren en man, psilo is dan onvergeeflijk.

Beter er respect voor hebben ja.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Dat is toch ook een hele sterke soort?

Ik zou ook lekker niet meer nemen dan dat als dit beviel. Dat steeds meer nemen gaat geheid een keer uitlopen op dat het als teveel wordt ervaren en man, psilo is dan onvergeeflijk.

Beter er respect voor hebben ja.
Exact. Dit is niet de soort waar ik nog es wijnruit bij zou nemen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik al heel wat ervaringen had op hoge dosissen psilo (met of zonder wijnruit) en ik heb (althans voorlopig) nooit dat onvergeeflijke ervaren. Het is te zeggen, het voelt alsof zelfs de moeilijke thema's mij aangereikt werden op een manier dat ik er mee om kon. Dat heb ik dan met LSD weer veel minder en merk ik van mezelf dat ik het moeilijker heb om me helemaal over te geven aan de ervaring.

Maar onze breintjes zijn allemaal een beetje anders en we zullen allemaal wel dat ene middel hebben dat best correspondeert met wat we willen ervaren :)

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Exact. Dit is niet de soort waar ik nog es wijnruit bij zou nemen.

Nu moet ik wel zeggen dat ik al heel wat ervaringen had op hoge dosissen psilo (met of zonder wijnruit) en ik heb (althans voorlopig) nooit dat onvergeeflijke ervaren. Het is te zeggen, het voelt alsof zelfs de moeilijke thema's mij aangereikt werden op een manier dat ik er mee om kon. Dat heb ik dan met LSD weer veel minder en merk ik van mezelf dat ik het moeilijker heb om me helemaal over te geven aan de ervaring.

Maar onze breintjes zijn allemaal een beetje anders en we zullen allemaal wel dat ene middel hebben dat best correspondeert met wat we willen ervaren :)
Haha, hoge dosering psilo is like:

Laat je staan voor een bad vol met alle shit die je niet wilt zien/voelen. En schopt je er dan in. Good luck buddy!

En dan na uren daar doorheen ploeteren bereik je de andere kant waar je jezelf ziet zonder al die troep, als herboren in puur licht.

Maar goed, zo vaak die ervaring gehad en dat bleef het ook: een ervaring. Die komt, en gaat.

Imo: de échte trip en het echte pad is dit leven zelf.

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Haha, hoge dosering psilo is like:

Laat je staan voor een bad vol met alle shit die je niet wilt zien/voelen. En schopt je er dan in. Good luck buddy!

En dan na uren daar doorheen ploeteren bereik je de andere kant waar je jezelf ziet zonder al die troep, als herboren in puur licht.

Maar goed, zo vaak die ervaring gehad en dat bleef het ook: een ervaring. Die komt, en gaat.

Imo: de échte trip en het echte pad is dit leven zelf.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kunt pas in het reine staan naar je trips als je in het reine staat in je huidige bestaan. Ik heb mezelf ook al verloren in periodes van verdoving en escapisme, maar ik zag uiteindelijk in hoe ik mezelf in die depressie had gestopt en ben eraan gaan werken. Ik kan nog steeds genieten van hier en daar een middeltje, maar dan is het een extraatje, geen ontsnapping.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Daar ben ik het helemaal mee eens. Je kunt pas in het reine staan naar je trips als je in het reine staat in je huidige bestaan. Ik heb mezelf ook al verloren in periodes van verdoving en escapisme, maar ik zag uiteindelijk in hoe ik mezelf in die depressie had gestopt en ben eraan gaan werken. Ik kan nog steeds genieten van hier en daar een middeltje, maar dan is het een extraatje, geen ontsnapping.
Ja same.

Heb dat ook best lang gedaan en dacht dat psychedelica echt anders was dan de rest, maar gebruikte ook dát als escapisme.

Wil niet zeggen dat het niet naast een leven dat op de rails zit een goede toevoeging kan zijn. Maar hoe ik het toen gebruikte: ik dacht er alle antwoorden in te gaan vinden. En dan vervolgens de problemen in mijn dagdagelijkse leven negeren...

Metalcored00d

Bewuste gebruiker
Ja same.

Heb dat ook best lang gedaan en dacht dat psychedelica echt anders was dan de rest, maar gebruikte ook dát als escapisme.

Wil niet zeggen dat het niet naast een leven dat op de rails zit een goede toevoeging kan zijn. Maar hoe ik het toen gebruikte: ik dacht er alle antwoorden in te gaan vinden. En dan vervolgens de problemen in mijn dagdagelijkse leven negeren...
Dat resoneert enorm. Toen ik de eerste keer o-pce nam besefte ik ineens dat al mijn ervaringen op psychedelica niet "de waarheid" of alle antwoorden bevatten, maar dat je jezelf daarin ook kan gaslichten of mental gymnastics naar kan hebben.

Als ik nu nog iets neem verwacht ik niet langer een les ofzo, maar geef ik mezelf biologisch gezien puur over aan het effect van x molecuul op x neuroreceptor zonder er al teveel invulling aan te geven :)

Bovenaan