• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Waarom nemen jullie disso's ? (O-pce)

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Heb 1 keer te snel bij gepakt en wij (ik en @Blyatman) zijn gewoon hele delen kwijt van de avond. Je komt maar moeilijk inslaap ook daarna. Ik vond het niet chil. Uitwerking duurt naar mijn idee ook veel te lang en had lang moeite met normale zinnen uitspreken.
O-PCE is relatief populair om te vapen vanwege zijn relatief trage opkomst en lange duratie, als je het vaped wordt het zogezegd iets meer gebruiksvriendelijk meer gelijkend aan Ketamine.

Spyro

Wijs gebruiker
Hoho, je doet nu vrij veel aannames. Ik probeer altijd objectief naar iets te kijken. En als mensen dat uitspraken doen die daar niet helemaal mee stroken probeer ik ze daar op te wijzen. Het is dus niet aanvallend bedoeld, daar kiest men zelf voor.

Ik heb net nog even de posts van @Spyro terug gelezen en daar zie ik dat ze 3x heeft bijgenomen in een vrij korte tijd en daarna ook nog etizolam heeft genomen om te slapen. Dat zorgt natuurlijk voor een heftigere kater. Dat gecombineerd met een disso tolerantie wijst mij er op dat je niet perse een objectief beeld kan vormen over een stof.

Tuurlijk kunnen de effecten je niet bevallen, maar er speelt ook meer dan dat.

That's all I wanted to say about it.
Hoe ik me daarna heb gevoeld daar gaat het niet eens om. NOGMAALS, voor de laatste keer!!! Ik vind het gestimuleerde met een disso niet fijn. That’s it. Kap nou eens. Ik heb die dagen erna prima gedoseerd maar het effect bevalt me niet!

Spyro

Wijs gebruiker
O-PCE is relatief populair om te vapen vanwege zijn relatief trage opkomst en lange duratie, als je het vaped wordt het zogezegd iets gebruikvriendelijker meer gelijkend aan Ketamine.
Kijk, dat is nou een goede tip. Thanks. 😁

Ganggang💯

Badass junkie
Hoe ik me daarna heb gevoeld daar gaat het niet eens om. NOGMAALS, voor de laatste keer!!! Ik vind het gestimuleerde met een disso niet fijn. That’s it. Kap nou eens. Ik heb die dagen erna prima gedoseerd maar het effect bevalt me niet!
Ik vraag me gewoon af hoe je zeker weet of je het juiste effect hebt gemerkt door alle die factoren die mee spelen.

Gympie

Bewuste gebruiker
het verbaasd me echt hoe verschillend het bij mensen kan werken..
maar het lijkt toch dat het mensen met keta tolerantie minder fijn werkt.. klam, kil, zweten, leeg.. en de mensen zonder keta tol. het tegenovergestelde.
ben benieuwd hoe deze vergelijking zich ontwikkeld als er meer mensen zich hier melden met hun ervaringen..

Spyro

Wijs gebruiker
Ik vraag me gewoon af hoe je zeker weet of je het juiste effect hebt gemerkt door alle die factoren die mee spelen.
Na de eerste keer was er de volgende dag niks aan de hand? Ik heb het spulletje gewoon opnieuw kunnen testen maar vond het weer niets. Waarom moet je hier zo nodig over discussiëren?

Blyatman

Experimenterende gebruiker
Hoho, je doet nu vrij veel aannames. Ik probeer altijd objectief naar iets te kijken. En als mensen dat uitspraken doen die daar niet helemaal mee stroken probeer ik ze daar op te wijzen. Het is dus niet aanvallend bedoeld, daar kiest men zelf voor.

Ik heb net nog even de posts van @Spyro terug gelezen en daar zie ik dat ze 3x heeft bijgenomen in een vrij korte tijd en daarna ook nog etizolam heeft genomen om te slapen. Dat zorgt natuurlijk voor een heftigere kater. Dat gecombineerd met een disso tolerantie wijst mij er op dat je niet perse een objectief beeld kan vormen over een stof.

Tuurlijk kunnen de effecten je niet bevallen, maar er speelt ook meer dan dat.

That's all I wanted to say about it.
TL;DR
Wordt je nooit moe van jezelf? Sommige van ons moeten werken, dus die gaan werken. Nogmaals: Fijne dag!

Spyro

Wijs gebruiker
het verbaasd me echt hoe verschillend het bij mensen kan werken..
maar het lijkt toch dat het mensen met keta tolerantie minder fijn werkt.. klam, kil, zweten, leeg.. en de mensen zonder keta tol. het tegenovergestelde.
ben benieuwd hoe deze vergelijking zich ontwikkeld als er meer mensen zich hier melden met hun ervaringen..
Ik heb er vrede mee dat het bij mij niet fijn werkt. Snap de discussie niet zo goed. Iedereen moet het gewoon lekker zelf testen. 😁

Gympie

Bewuste gebruiker
O-PCM / DCK heeft ook veel weg van O-PCE maar is van zichzelf al meer gelijkend aan Ketamine qua gebruiksvriendelijkheid.

Ik kan mij voorstellen dat vapen van RCs niet voor iedereen weg gelegd is.
oh, shit.. nog meer lettertjes?
kijken of ik die legaal kan krijgen..DCK kende ik wel maar leek me niet bijzonder/anders genoeg.
2f-dck heb ik ooit een gekocjt van die vendor waar alles op snoepjes verpakkingen lijkt.
vond ik niet fijn.. kleine headspace(?) en het gevoel dat mijn wangen werden samen geknepen (?)

transformated

Badass junkie
Je raakt gestimuleerd in plaats van vaag. Je krijgt totaal niet het wazige dat je met Keta wel hebt. Opkomen duurt super lang waardoor ik al snel de neiging krijg om bij te pakken. Duurt zeker een dik uur voordat het is ingewerkt... Heb 1 keer te snel bij gepakt en wij (ik en @Blyatman) zijn gewoon hele delen kwijt van de avond. Je komt maar moeilijk inslaap ook daarna. Ik vond het niet chil. Uitwerking duurt naar mijn idee ook veel te lang en had lang moeite met normale zinnen uitspreken. Struikelde steeds over mijn woorden.
Dit is waar dat het lang duurt voor het inwerkt maar als je een gewone dosis 10mg neemt werkt dit prima zelfs met 15mg functioneer je nog altijd goed.
Nu ik weet dat je alle dosissen eens heb geprobeerd maar zoals @8️⃣6️⃣ zegt is dit wss niet voor iedereen weggelegd.
Ik kan bv. op een lage dosis genieten van de werking waar voor andere hier geen plezier aan is.
De ene gaat liever aan de Ketamine en de ander aan de O-PCE. Zo vind ik 3-Ho-PCP ook heel fijn maar ketamine heb ik dan minder graag.

@Ganggang💯 met een disso-tolerantie zoals @MDMAZING voelde dat wel degelijk maar hij moest enorm veel snuiven en had effect. Maar ik denk dat hij een break moet houden zo kan ik ie ook van ketamine weer genieten.

@Ganggang💯 het is niet voor iedereen weggelegd. Ik geef een voorbeeld, de ene gaat liever dit middel benuttigen en de ander dit middel. Zo rook ik weed uit een joint niet graag maar uit een bong vond ik het dan wel lekker.

Tolerantie kan bij sommige een probleem zijn waardoor je het effect niet volledig evenaart maar dan kan het ook zijn om dat je er minder gevoelig aan bent. Verschillende factoren spelen mee. Je kan hier nu een heel discussie beginnen op dit topic nu en als je dan nog over tolerantie moet beginnen...
De ene heeft liever RC-disso's maar de ander liever Ketamine.

@Spyro en @Blyatman hebben liever Ketamine dan O-PCE, voor mij is het dan omgekeerd.
Ik heb liever de RC-versie dan het product zelf.

Niet iedereen kan het zelfde leuk vinden. We kunnen alleen maar ervaringen delen waardoor andere nieuwsgierig worden en kunnen proberen.

Zo lust ik fristi, chocomelk maar geen melk. Verschilt van persoon tot persoon.

Spyro

Wijs gebruiker
Dit is waar dat het lang duurt voor het inwerkt maar als je een gewone dosis 10mg neemt werkt dit prima zelfs met 15mg functioneer je nog altijd goed.
Nu ik weet dat je alle dosissen eens heb geprobeerd maar zoals @8️⃣6️⃣ zegt is dit wss niet voor iedereen weggelegd.
Ik kan bv. op een lage dosis genieten van de werking waar voor andere hier geen plezier aan is.
De ene gaat liever aan de Ketamine en de ander aan de O-PCE. Zo vind ik 3-Ho-PCP ook heel fijn maar ketamine heb ik dan minder graag.

@Ganggang💯 met een disso-tolerantie zoals @MDMAZING voelde dat wel degelijk maar hij moest enorm veel snuiven en had effect. Maar ik denk dat hij een break moet houden zo kan ik ie ook van ketamine weer genieten.

@Ganggang💯 het is niet voor iedereen weggelegd. Ik geef een voorbeeld, de ene gaat liever dit middel benuttigen en de ander dit middel. Zo rook ik weed uit een joint niet graag maar uit een bong vond ik het dan wel lekker.

Tolerantie kan bij sommige een probleem zijn waardoor je het effect niet volledig evenaart maar dan kan het ook zijn om dat je er minder gevoelig aan bent. Verschillende factoren spelen mee. Je kan hier nu een heel discussie beginnen op dit topic nu en als je dan nog over tolerantie moet beginnen...

@Spyro en @Blyatman hebben liever Ketamine dan O-PCE, voor mij is het dan omgekeerd.

Niet iedereen kan het zelfde leuk vinden. We kunnen alleen maar ervaringen delen waardoor andere nieuwsgierig worden en kunnen proberen.

Niks meer aan toe te voegen! En meneer @Ganggang💯 houdt van stimulanten terwijl ik dat dan weer minder heb. We zijn allemaal verschillend en dat is maar goed ook.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb er vrede mee dat het bij mij niet fijn werkt. Snap de discussie niet zo goed. Iedereen moet het gewoon lekker zelf testen. 😁
O-PCE is ook gewoon minder populair omdat de opkomst van effecten zo traag is en de nasleep zo lang bij blijft. Als iemand de gemakken van Ketamine gewent is kan O-PCE extra tegen vallen. Dat er mensen zijn die LSD gebruiken slaat natuurlijk ook nergens op. :upsidedown:

Maar als jij zegt dat de effecten op zichzelf je niet bevallen kan dat ook gewoon zo wezen natuurlijk, kan ik ook wel begrijpen. Zelf heb ik ook relatief weinig O-PCE gebruikt omdat dit dissociatief vaak toch wel relatief veel energie kost. Onder dissociatieven is het toch wel relatief zwaar geschut.

Destijds had je allemaal mensen die bad gingen op MXE (het beste dissociatief dat ooit zal bestaan). Met O-PCE zal dat natuurlijk nog veel meer geouwehoer geven, ik zie sommige mensen zo een lijntje nemen zonder er bij na te denken. Kwam laatst ook een hilarisch topic over voorbij op de facebook van changing perspective, zoontje van mevrouw had een lijntje O-PCE 'per ongeluk' op afstand 'ingeademd'. En ook nog benoemen dat haar zoon nooit zou liegen. :tearsofjoy:

Gympie

Bewuste gebruiker

bedankt voor de samenvatting, lol.

Blyatman

Niks meer aan toe te voegen! En meneer @Ganggang💯 houdt van stimulanten terwijl ik dat dan weer minder heb. We zijn allemaal verschillend en dat is maar goed ook.
En elke stof werkt anders op elk ander brein. Heeft niks met objectiviteit te maken.. maarja he! Vermoeiend dit.

Spyro

Wijs gebruiker
O-PCE is ook gewoon minder populair omdat de opkomst van effecten zo traag is en de nasleep zo lang bij blijft. Als iemand de gemakken van Ketamine gewent is kan O-PCE extra tegen vallen. Dat er mensen zijn die LSD gebruiken slaat natuurlijk ook nergens op. :upsidedown:

Maar als jij zegt dat de effecten op zichzelf je niet bevallen kan dat ook gewoon zo wezen natuurlijk, kan ik ook wel begrijpen. Zelf heb ik ook relatief weinig O-PCE gebruikt omdat dit dissociatief vaak toch wel relatief veel energie kost. Onder dissociatieven is het toch wel relatief zwaar geschut.
Helemaal mee eens. Ik vind de trage opkomst vervelend maar ook de lange uitwerking. Daarbij ook het gestimuleerde en ondertussen toch gedesoriënteerd. En dat is misschien ook omdat Keta gewoon snel opkomt en snel uitwerkt. Maar dat heb ik persoonlijk gewoon liever.

Ganggang💯

Badass junkie
dude.. let it go, lol
Na de eerste keer was er de volgende dag niks aan de hand? Ik heb het spulletje gewoon opnieuw kunnen testen maar vond het weer niets. Waarom moet je hier zo nodig over discussiëren?
Het enige wat ik wilde bereiken was dat je in zou zien dat er misschien meer factoren mee spelen in het beeld dat je van o-pce hebt gekregen. En een inhoudelijke discussie starten over tolerantie. Maar ik begrijp dat dat er niet in zit dus ik zal het laten rusten. Mijn excuses als het verkeerd overkwam.
TL;DR
Wordt je nooit moe van jezelf? Sommige van ons moeten werken, dus die gaan werken. Nogmaals: Fijne dag!
Soms wel, maar dan steek ik een jointje op.
Werkze! Wel chill dat je pas om 10:00 hoeft te beginnen, wat doe je precies?
Dat snap ik. Wat ik me afvraag is of je bij zulke dosissen nog wel hetzelfde effect hebt als bij iemand die een dosis van 15 mg neemt en geen andere kruistolerantie heeft. Dat is bij veel andere drugs namelijk niet zo.
Smaken verschillen, absoluut.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
kijken of ik die legaal kan krijgen..DCK kende ik wel maar leek me niet bijzonder/anders genoeg.
DCK / O-PCM kun je online vinden dezer dagen.
2f-dck heb ik ooit een gekocjt van die vendor waar alles op snoepjes verpakkingen lijkt.
vond ik niet fijn.. kleine headspace(?) en het gevoel dat mijn wangen werden samen geknepen (?)
2F-O-PCM / 2F-DCK is Ketamine met een Fluor atoom ipv Chloor atoom, zou in principe sterk gelijkende effecten moeten faciliteren.

Blyatman

Het enige wat ik wilde bereiken was dat je in zou zien dat er misschien meer factoren mee spelen in het beeld dat je van o-pce hebt gekregen. En een inhoudelijke discussie starten over tolerantie. Maar ik begrijp dat dat er niet in zit dus ik zal het laten rusten. Mijn excuses als het verkeerd overkwam.

Soms wel, maar dan steek ik een jointje op.
Werkze! Wel chill dat je pas om 10:00 hoeft te beginnen, wat doe je precies?

Dat snap ik. Wat ik me afvraag is of je bij zulke dosissen nog wel hetzelfde effect hebt als bij iemand die een dosis van 15 mg neemt en geen andere kruistolerantie heeft. Dat is bij veel andere drugs namelijk niet zo.

Smaken verschillen, absoluut.
Begon al om 08:00, dus geen 10 uur pas. Plus mijn werk is mijn privé, voel de behoefte niet om dat hier te delen tbh.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
yo @Jmths .. nog andere aanraders?
3-MeO-PCP is het goedkoopste dissociatief op de markt. :nerd:

Deze weegschaal raad ik mensen meestal aan:

Persoonlijk vind ik MXPr interessant omdat ik persoonlijk wel een voorkeur heb voor dissociatieven met een Methoxy / MeO groep en een Oxy met dubbele koolstofverbinding. Ik verwacht een dezer dagen een 100mg MXPr sample, jammer genoeg liggen grotere hoeveelheden hiervan boven mijn budget.

Ik vind 3-HO-PCP ook wel een interessant dissociatief mede vanwege de prijs maar ook omdat het in theorie opioïde ontwenning aardig zou kunnen opvangen al heb ik daar al aardig lang geen last meer van ondervonden, maar alsnog.

3-Methallyloxy dissociatieven lijken mij ook wel interessant al moeten die nog uitgevonden worden. De Oxy met dubbel koolstofketen verbinding is vrij instabiel wat synthese van Ketamine en gelijkende dissociatieven erg lastig maakt, ik vraag mij eigenlijk ook een beetje af of je daar niet eventueel kunt variëren.

Gympie

Bewuste gebruiker
DCK / O-PCM kun je online vinden dezer dagen.

2F-O-PCM / 2F-DCK is Ketamine met een Fluor atoom ipv Chloor atoom, zou in principe sterk gelijkende effecten moeten faciliteren.
aah, okay vandaar.. ik vind keta op mijn beurt dan weer niet zo interessant..dus kan ik deze beter laten schieten.
kort, vlak.. paar weken geleden wel een wat alcohol bij gedronken toen werd het wat warmer en euforischer

3-MeO-PCP is het goedkoopste dissociatief op de markt. :nerd:

Deze weegschaal raad ik mensen meestal aan:

Persoonlijk vind ik MXPr interessant omdat ik persoonlijk wel een voorkeur heb voor dissociatieven met een Methoxy / MeO groep en een Oxy met dubbele koolstofverbinding. Ik verwacht een dezer dagen een 100mg MXPr sample, jammer genoeg liggen grotere hoeveelheden hiervan boven mijn budget.

Ik vind 3-HO-PCP ook wel een interessant dissociatief mede vanwege de prijs maar ook omdat het in theorie opioïde ontwenning aardig zou kunnen opvangen al heb ik daar al aardig lang geen last meer van ondervonden, maar alsnog.
yes, 3-meo-pcp vorig jaar mee begonnen.

MXPr zal ik eens checken.. ik koop niet op darkweb..alleen bij nl legale vendors.

3-ho-pcp laatst op.. was ook fijn ja :)

transformated

Badass junkie
Als je 15mg neemt zonder tolerantie of kruistolerantie voel je dat sowieso maar als je als veel Ketamine heb gesnoven heb je veel meer O-PCE nodig.
Nu @Spyro had ook een disso-tolerantie maar die kon het ook nog voelen aan 15mg. Zij heeft gewoon liever Ketamine en ik liever O-PCE.

@MDMAZING is een apart gevalletje. Sorry man maar als jij snuift moet ik me intellect bovenhalen over alles en dat is veel werk. Ik vraag het aan een mage op WoW (World of Warcraft)

Appels en peren, dames en heren, boeren en boerrinen, gaat u zitten want dit is een mooie discussie.

MDMAZING

Badass junkie
Als je 15mg neemt zonder tolerantie of kruistolerantie voel je dat sowieso maar als je als veel Ketamine heb gesnoven heb je veel meer O-PCE nodig.
Nu @Spyro had ook een disso-tolerantie maar die kon het ook nog voelen aan 15mg. Zij heeft gewoon liever Ketamine en ik liever O-PCE.

@MDMAZING is een apart gevalletje. Sorry man maar als jij snuift moet ik me intellect bovenhalen over alles en dat is veel werk. Ik vraag het aan een mage op WoW (World of Warcraft)

Appels en peren, dames en heren, boeren en boerrinen, gaat u zitten want dit is een mooie discussie.
Wat lul je nou dom joh. Jij bent lekker helder

Ganggang💯

Badass junkie
Ik snap hoe tolerantie werkt :wink: ik vraag me gewoon af wat hoge dosissen doen met het effect. Bij bijvoorbeeld mdma kun je bijnemen wat je wil als je een forse tolerantie hebt maar je gaat het gewenst effect niet meer bereiken. In hoeverre geldt dat ook voor disso's vraag ik me af.

transformated

Badass junkie
Ik snap hoe tolerantie werkt :wink: ik vraag me gewoon af wat hoge dosissen doen met het effect. Bij bijvoorbeeld mdma kun je bijnemen wat je wil als je een forse tolerantie hebt maar je gaat het gewenst effect niet meer bereiken. In hoeverre geldt dat ook voor disso's vraag ik me af.
Hoge dosissen ga je holen wat lastig is op dat spul, gewoon KO op je bed, robot wandelen, geen correcte motoriek zoals niet juist kunnen spreken, zweverig gevoel zeg maar een bubbel onder water in de space in mijn woorden.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan