Fnea heeft het e.e.a. opgezocht...
Antihistaminicum met sederende en anticholinerge werking.
Naprox: klinkt als een preparaat van de eenvoudige pijnstiller naproxen. In nderland niet onder de merknamen die jij noemt in de handel.
Seroxat: een SSRI met heel veel bijwerkingen, vreemd genoeg toch het meest voorgeschreven antidepressivum in Nederland.
Ferrosi fumaras: dit is ferrofumaraat. Oftewel ijzer. Toegepast bij bloedarmoede.
En je vraag welke van die medicijnen je recreatief kan gebruiken? Tripelennamine is in NL alleen als crème op de markt (Azaron®). Je noemt de naam Plimasin®, hiervan leid ik af dat je het van buiten Nederland hebt. Als het tabletten zijn, tja het is een antihistamine dus het heeft wel psychotroop effect, maar of je het prettig zal vinden is een ander verhaal. Voor
dimentideen (Fenistil®) zal hetzelfde gelden. Je schrijft dat je een retardpreparaat hebt, wat inhoudt dat de werkzame stof(fen) langzaam uit een pil worden vrijgegeven, bijvoorbeeld gedurende acht uur. Dit wordt veel gebruikt bij medicijnen die bijvoorbeeld maar twee uur werken, zodat de patiënt niet iedere twee uur eraan moet denken om een pilletje te nemen. Nadeel voor ons toxicomanen is dat het meestal nodig is om retardpillen grondig te verpulveren, zodat het mechanisme van vertraagde afgifte kapot gaat en alles aan werkzame stof in één keer werkt. Dit is een antihistamine die tevens sederend en anticholinerg werkt. Dus je zal er zeker wel wat van voelen... Of je dat effect prettig vindt weet ik niet. Van de sederende werking wordt je suf en slaperig, van de antihistaminerge en anticholinerge werking krijg je een soort delier.
Naproxen is ongeveer even recreatief als paracetamol, niet dus, voor de ijzertabletten
ferrofumaraat geldt hetzelfde. Dan nog
paroxetine, Seroxat®... In doseringen vanaf 20 mg is het mogelijk dat je bijwerkingen van het middel ervaart zoals droge mond, verminderd libido/erectievermogen/orgasme, trillende handen, moeite met urineren, slaperigheid et cetera et cetera. Ieder z'n smaak, maar de meesten zullen het met me eens zijn: recreatief is anders.
misschien recreatief zou kunnen vinden. Vooral met Fenistil® zie ik veel overeenkomsten met een ander medicijn, dat net als Fenistil® zowel antihistaminerge, anticholinerge en sederende werking heeft. Ik heb het hier over difenhydramine. Dit is in Amerika zonder recept gewoon te koop bij drogisten en apotheken. Het is beter bekend onder de merknaam Benadryl®. Klik
hier voor de
Diphenhydramine (Benadryl®) Vault op Erowid. Onder
Effects vindt je de effecten van dit soort middelen. Tevens staan er een aantal ervaringen van mensen met dit middel onder
Experiences.
werkzame stoffen er in een medicijn zitten! Bij Seroxat® zal dit enkel paroxetine zijn, van die ijzertabletjes verwacht ik ook niet te veel... Maar het zóú kunnen dat er bij één van die antihistaminica bijvoorbeeld een relatief vrij giftig middel zoals paracetamol is toegevoegd. Pijnstillers zijn hier het beruchtst, die veroorzaken namelijk snel leverschade, maagbloedingen en andere complicaties in relatief lage doseringen, vandaar dat ik hierboven paracetamol 'relatief vrij giftig' noemde. Van paracetamol mag je
maximaal drie gram per etmaal nemen (zes tabletten à 500 mg). Bij acetylsalicylzuur (beter bekend als Aspirine®) is dit vier gram (acht tabletten à 500 mg), maar ik vond het volgende op
deze pagina:
Voor acetylsalicylzuur is de kans op hoorproblemen bij gebruik van 2,7 gram of meer per dag duidelijk verhoogd. Voor
ibuprofen ligt het maximum op 2,4 gram per dag, dit komt overeen met zes tabletten à 400 mg of twaalf tabletten à 200 mg. Voor
naproxen (wat je ook hebt 'gevonden') ligt, afhankelijk van de indicatie, de maximumdosis tussen de 0,6 en 1,0 gram.