Welke als recreatief gebruik?

J0rrit

Badass junkie
Welke van deze medicijnen kan ik als recreatief gebruiken?:

- plimasin
- fenistil retard ( met als werkzame stof dimetindeenwaterstofmaleaat )
- naprox/naprosyne
- seroxat paroxetinehydrochloridehemihydraat
- ferrosi fumaras

en verder zit er in het hoestmiddel VSM ( homeopatisch geneesmiddel tegen hoest ) de stof DXM? op de ingredienten stond dat er niet bij maar ik weet ook niet de volledige naam ervan.

Alvast bedankt.

ik ken alleen seroxat en dat is gewoon een lichte SSRI dus daar heb je weinig tot niets aan. fenistil is een anti histamine voor allergische aandoeningen dus have fun! :p

op die middelen stond wel het kan je reactie-vermogen en rijvaardigheid beinvloeden, ik dacht dat het allemaal zoiets als diazepam ofzoiets was?

BillyBilo zei:
ik ken alleen seroxat en dat is gewoon een lichte SSRI dus daar heb je weinig tot niets aan. fenistil is een anti histamine voor allergische aandoeningen dus have fun! :p

SSRI?
anti histamine?

SSRI is iets als Zoloft. Moet je dus een hele kuur van doen voor het werkt en dat effect is absoluut niet chill. Wil je dus niet.
Anti-histamine is iets tegen allergie.
Heb je je buurvrouws medicijnenkastje geplunderd ofzo?

matthijs zei:
SSRI is iets als Zoloft. Moet je dus een hele kuur van doen voor het werkt en dat effect is absoluut niet chill. Wil je dus niet.
Anti-histamine is iets tegen allergie.
Heb je je buurvrouws medicijnenkastje geplunderd ofzo?

nee was ergens waar ik een medicijnenkastje vond. Daar had ik ook valium vandaan. Dus al die stoffen hebben geen kalmerend, drugs-achtig effect? :(

Fnea heeft het e.e.a. opgezocht...

Plimasin: een buitenlandse merknaam voor wat in Nederland onder de naam Azaron verkrijgbaar is, een crème, met als werkzame stof tripelennamine. Quote van het Farmacotherpeutisch Kompas: Tripelennamine is een antihistaminicum dat bij toepassing op de huid een lokaal anesthetisch effect heeft, waardoor symptomen van lokale allergische reacties (jeuk, pijn) kunnen worden bestreden.
Fenistil: je schrijft erbij dat je een retardpreparaat hiervan hebt, maar die is in Nederland niet in de handel. De werkzame stof is dimetindeen en hierover zegt het FK: Antihistaminicum met sederende en anticholinerge werking.
Naprox: klinkt als een preparaat van de eenvoudige pijnstiller naproxen. In nderland niet onder de merknamen die jij noemt in de handel.
Seroxat: een SSRI met heel veel bijwerkingen, vreemd genoeg toch het meest voorgeschreven antidepressivum in Nederland.
Ferrosi fumaras: dit is ferrofumaraat. Oftewel ijzer. Toegepast bij bloedarmoede.

In een homeopathisch hoestmiddel zit geen dextromethorfan. Daar zitten überhaupt geen echt psychotrope stoffen in.

En je vraag welke van die medicijnen je recreatief kan gebruiken? Tripelennamine is in NL alleen als crème op de markt (Azaron®). Je noemt de naam Plimasin®, hiervan leid ik af dat je het van buiten Nederland hebt. Als het tabletten zijn, tja het is een antihistamine dus het heeft wel psychotroop effect, maar of je het prettig zal vinden is een ander verhaal. Voor dimentideen (Fenistil®) zal hetzelfde gelden. Je schrijft dat je een retardpreparaat hebt, wat inhoudt dat de werkzame stof(fen) langzaam uit een pil worden vrijgegeven, bijvoorbeeld gedurende acht uur. Dit wordt veel gebruikt bij medicijnen die bijvoorbeeld maar twee uur werken, zodat de patiënt niet iedere twee uur eraan moet denken om een pilletje te nemen. Nadeel voor ons toxicomanen is dat het meestal nodig is om retardpillen grondig te verpulveren, zodat het mechanisme van vertraagde afgifte kapot gaat en alles aan werkzame stof in één keer werkt. Dit is een antihistamine die tevens sederend en anticholinerg werkt. Dus je zal er zeker wel wat van voelen... Of je dat effect prettig vindt weet ik niet. Van de sederende werking wordt je suf en slaperig, van de antihistaminerge en anticholinerge werking krijg je een soort delier. Naproxen is ongeveer even recreatief als paracetamol, niet dus, voor de ijzertabletten ferrofumaraat geldt hetzelfde. Dan nog paroxetine, Seroxat®... In doseringen vanaf 20 mg is het mogelijk dat je bijwerkingen van het middel ervaart zoals droge mond, verminderd libido/erectievermogen/orgasme, trillende handen, moeite met urineren, slaperigheid et cetera et cetera. Ieder z'n smaak, maar de meesten zullen het met me eens zijn: recreatief is anders.

Dus alleen de antihistaminica die jij noemt als Plimasin® en Fenistil® zullen een effect hebben wat je misschien recreatief zou kunnen vinden. Vooral met Fenistil® zie ik veel overeenkomsten met een ander medicijn, dat net als Fenistil® zowel antihistaminerge, anticholinerge en sederende werking heeft. Ik heb het hier over difenhydramine. Dit is in Amerika zonder recept gewoon te koop bij drogisten en apotheken. Het is beter bekend onder de merknaam Benadryl®. Klik hier voor de Diphenhydramine (Benadryl®) Vault op Erowid. Onder Effects vindt je de effecten van dit soort middelen. Tevens staan er een aantal ervaringen van mensen met dit middel onder Experiences.

Let op! Controleer altijd welke werkzame stoffen er in een medicijn zitten! Bij Seroxat® zal dit enkel paroxetine zijn, van die ijzertabletjes verwacht ik ook niet te veel... Maar het zóú kunnen dat er bij één van die antihistaminica bijvoorbeeld een relatief vrij giftig middel zoals paracetamol is toegevoegd. Pijnstillers zijn hier het beruchtst, die veroorzaken namelijk snel leverschade, maagbloedingen en andere complicaties in relatief lage doseringen, vandaar dat ik hierboven paracetamol 'relatief vrij giftig' noemde. Van paracetamol mag je maximaal drie gram per etmaal nemen (zes tabletten à 500 mg). Bij acetylsalicylzuur (beter bekend als Aspirine®) is dit vier gram (acht tabletten à 500 mg), maar ik vond het volgende op deze pagina: Voor acetylsalicylzuur is de kans op hoorproblemen bij gebruik van 2,7 gram of meer per dag duidelijk verhoogd. Voor ibuprofen ligt het maximum op 2,4 gram per dag, dit komt overeen met zes tabletten à 400 mg of twaalf tabletten à 200 mg. Voor naproxen (wat je ook hebt 'gevonden') ligt, afhankelijk van de indicatie, de maximumdosis tussen de 0,6 en 1,0 gram.

Anders zet je ff een hele grote lap tekst neer waarvan meer dan de helft volstrekt overbodige informatie is. Ja ach, dat is nou eenmaal de werking van pep hè... :D :P

DarkScope zei:
BillyBilo zei:

SSRI?
anti histamine?

Dit hoef je niet te vragen. Dit kan je heel gemakkelijk op internet opzoeken. Sorry, maar als iedereen die nieuw is, alles, écht alles gaat vragen, ook zulke kleine dingen, dan zou dat zonde zijn van de tijd van de members die wat meer van dope af weten... Als mensen zoveel mogelijk opzoeken op internet, hebben de ervaren gebruikers meer tijd om in lastige vragen te steken, vragen die niet zomaar 1-2-3-hocus-Google-pas te vinden zijn binnen een seconde of twee.

Nu ik toch al aan het typen ben:
SSRI's: 'selective serotonin re-uptake inhibitors'. Remt dus de héropname van serotonine, waardoor er meer van deze stof beschikbaar is in de hersenen. De klinische relevantie hiervan is onbekend. Wat we wel weten is dat SSRI's helpen tegen heel veel klachten: depressie, angst, paniek, om maar de drie belangrijkste te nomen. Ik zit zelf ook aan een SSRI (sertraline, 100 mg d.d.), maakt het leven een stuk makkelijker. Onafhankelijk van de indicatie laat de werking een poosje op zich wachten; kan variëren van een paar dagen tot een paar weken. Gemiddeld twee weken. SSRI's die in Nederland op de markt zijn: paroxetine (Seroxat®), sertraline (Zoloft®), citalopram (Cipramil®) en de 'gezuiverde' vorm ervan, escitalopram (Lexapro®), fluvoxamine (Fevarin®) en fluoxetine (Prozac®).

Antihistaminica: blokkeren de werking van de stof histamine. Histamine komt in extreme hoeveelheden vrij bij allergische reacties en zorgt dan voor symptomen zoals jeuk. Er zijn antihistaminica van de 'oude' en 'nieuwe' generatie. Belangrijkste verschil is dat de 'oude' vaak (hypno)sedatie (sufheid/slaperigheid) als bijwerking hadden, en de 'nieuwe' niet of veel minder. 'Oude' antihistaminica zijn vanwege hun slaapverwekkende werking ook wel als hypnoticum ('slaappil') toegepast. Phenergan® is het meest als slaapmiddel gebruikt van de antihistaminica. Phenergan®, met als werkzame stof promethazine, behoort tot de 'oude' generatie, evenals alimemazine (Nedeltran®). Tot de 'nieuwe' behoren o.a. cyclizine en loratidine. Antihistaminica worden naast allergiemiddel ook gebruikt als niet-verslavend slaapmiddel, als kalmeringsmiddel en verder bij wagenziekte, misselijkheid, braken,

matthijs zei:
Ik zou zeggen probeer het...of zoek het op. Ik ben geen encyclopedie.

"Probeer het"????

Dat vind ik niet zo verstandig van je om dat te adviseren. En eerlijk gezegd had ik dit ook niet van jou verwacht. Was je zwaar onder invloed?

Stel dat de poster een zwangere vrouw was, en dat er in één van de middelen die hij opnoemde, thalidomide zat.

Oké. extreem voorbeeld, maargoed.

Het zou ook kunnen dat één van die stoffen een sterk opioïde was, hoog gedoseerd. Stel dat hij een MS Contin 200 tablet had en hem kauwde en doorslikte, of op het geniale idee kwam van verpulveren & opsnuiven...

Ach, misschien zeur ik... Nja :p

Grtz
fnea.

fneawognfkgln zei:
matthijs zei:

"Probeer het"????

Dat vind ik niet zo verstandig van je om dat te adviseren. En eerlijk gezegd had ik dit ook niet van jou verwacht. Was je zwaar onder invloed?

Ja eigenlijk wel ja :p Heb gisteravond voor het eerst benzo's geprobeerd. Weet niet eens meer dat ik dit heb geantwoord.

Toch weer dat "bastard" effect die je ook al beschrijft in je LSD clash tripreport.... matthijs onder invloed is een menace to society en ik vind persoonlijk dat het zo niet langer kan! Aller eerst is castratie een goede oplossing om op de lange termijn te voorkomen dat matthijs nog meer schade aan zal richten! hah! Effe letten op je posts matthijs... we willen geen ongelukken zoals dat altijd zo mooi gezegt word! :P Zie je vanavond!!

matthijs zei:
fneawognfkgln zei:
matthijs zei:

"Probeer het"????

Ja eigenlijk wel ja :p Heb gisteravond voor het eerst benzo's geprobeerd. Weet niet eens meer dat ik dit heb geantwoord.

Probeer het dus niet uit!!!

@fneawognfkgln:

super tnx voor de info die je me gaf. Je schrijft dat een paar middelen hier niet te krijgen zijn, maar ik heb ze gewoon allemaal zien staan in het medicijnenkastje waar ook diazepam instond.

EDIT:

dit is de effectenlijst van diphenhydramine

EFFECTS LIST #
POSITIVE
Increased awareness and appreciation of music
Dreamlike experiences
Muscle relaxation
NEUTRAL
Visual and auditory hallucinations, visuals
Unusual thoughts and speech
Flushed skin
NEGATIVE
Sensitivity to sunlight
Loss of coordination
Dry mouth
Blurred vision
Confusion, disorientation
Dizziness
Drowsiness during daytime
Muscle cramps
Nausea, vomitting (at higher doses)
Nervousness
Difficulty differentiating hallucinations from reality

Heeft dit (ongeveer) hetzelfde effect als dat middel wat ik zag staan, dat volgens jou hiermee veel overeenkomsten vertoont?Dan is het toch wel een heel heftig medicijn.

DarkScope zei:

[...]

Heeft dit (ongeveer) hetzelfde effect als dat middel wat ik zag staan, dat volgens jou hiermee veel overeenkomsten vertoont?Dan is het toch wel een heel heftig medicijn.

Ja, dit is heel goed vergelijkbaar met de twee middelen die je had, de twee antihistaminica. Eén daarvan had ook een antiCHOLINERGE werking. Die zal zeer goed overeenkomen met difenhydramine. De andere, die wel antiHISTAMINE was maar niet antiCHOLINERG (voor zover ik weet), daar durf ik niks over te zeggen, maar positief effect zal het niet geven dnek ik

Somige antihistaminica zoals cyclizine zijn zonder recept verkijgbaar.

Een te hoge dosis van een anticholinergicum veroorzaakt een delier. Het worden ook wel 'deliriants' genoemd in het engels http://en.wikipedia.org/wiki/Deliriant <--- lees

Maar het is echt af te raden hoor. Rotspul

fneawognfkgln zei:
DarkScope zei:

[...]

Ja, dit is heel goed vergelijkbaar met de twee middelen die je had, de twee antihistaminica. Eén daarvan had ook een antiCHOLINERGE werking. Die zal zeer goed overeenkomen met difenhydramine. De andere, die wel antiHISTAMINE was maar niet antiCHOLINERG (voor zover ik weet), daar durf ik niks over te zeggen, maar positief effect zal het niet geven dnek ik

Somige antihistaminica zoals cyclizine zijn zonder recept verkijgbaar.

Een te hoge dosis van een anticholinergicum veroorzaakt een delier. Het worden ook wel 'deliriants' genoemd in het engels http://en.wikipedia.org/wiki/Deliriant <--- lees

Maar het is echt af te raden hoor. Rotspul

maar er staat dreamlike experience hallucinations, dat soort dingen. toch wel heftig voor een medicijn. maar zal het geen "lekkere" trip worden?

Als je door een medicijnkastje gaat en je weet niet goed wat interessant zou kunnen zijn En je moet snel zijn:

(in Belgie) Heb ik gemerkt dat witte doosjes met 2 rode strepen op altijd een goede keuze zijn.

Neem geen crémes mee, kan je toch niet recreatief gebruiken. :)

Best is het gewoon iets te leren over merknamen, kleur doosje etc. Dan maak je veel minder fouten. Je kan elk middel opzoeken op internet.

Jullie deden me denken aan een medicijn dat ik ooit nam, maar weet de naam niet meer en vind het niet zo meteen op internet. Het was een antihoestmiddel. Heb er een 10tal genomen toen en was zalig. Was wel snel uitgewerkt. Het was zo'n wit doosje met rode strepen :) Voor 'normal mensen' betekent dat gevaar, voor mij: interessant.

Ik laat iets weten als ik de naam terugvind.

een handige knop
icon_edit.gif

Terug
Bovenaan