Welke drugs gebruik jij op dit moment?

Discussie in 'Drugs' gestart door Bal0n, 15 mrt 2006.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Drugslover43

Drugslover43 Belezen gebruiker

Oké donderwolken bij ons zonnetje Haha.
    Misschien moeten we op t verslavingstopic verder.
    Er zijn zoveel definities van verslaving.
    En wat is nou helemaal verslaving, voor mij zijn dat vooral mensen die moeten stelen om hun verslaving te bekostigen etc.
    Ben hier op t forum nog maar weinig mensen tegengekomen, die echt een zwaar verslavingsproblemen hebben en bijvoorbeeld totaal niet meer kunnen deelnemen aan de samenleving.

2. Drugslover43

3. Roze olifant

Roze olifant Bewuste gebruiker Tripreporter

Vannacht 2C-B-FLY gebrobeerd, het legale familielid van 2C-B. Helaas snap ik over het algemeen geen hout meer van dit forum onder invloed, dus vandaar dat het me nu pas lukt om dit te posten. Reportje volgt wellicht nog. :wink:

SanneBanne vindt dit leuk.
  4. Langspeelplaat

Langspeelplaat Belezen gebruiker

Een verslaving werk je wel degelijk zelf in de hand. Natuurlijk is verslaving een ziekte, maar zodra mensen hier heel trots roepen dat ze weer een gratis pot dexamfetamine hebben kunnen bemachtigen, gaat er bij mij een lampje branden.

Edit: Als je elke dag McDonalds eet, moet je niet raar staan te kijken als je obesitas krijgt.

Laatst bewerkt: 12 aug 2017
    Yaizer vindt dit leuk.
  5. PsyTekZ

PsyTekZ Badass junkie

Benieuwd om je report te lezen en/of het zoveel verschild met 2cb..

Roze olifant vindt dit leuk.
  6. SanneBanne

SanneBanne Bewuste gebruiker Tripreporter

Een lekkere grote sterke bak koffie, een shagje. (Slapen nog wel geprobeerd, maar ging hem niet worden dus dan maar lekker hobbelen. Voel me prima :grin: )

7. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Ben ik het niet mee eens.

Als je een keertje heroïne gebruikt en zegt: ik laat het bij één keer en een week later denk je: naja ik kan het toch wel nog een keer doen? En een week later denk je weer: naja zo erg is het toch niet.

Dan ben je toch dom bezig? Je weet toch waar je voor tekent? Die verslaving zit verdomme om de hoek en mensen gaan zichzelf nog steeds voorliegen dat nog een keertje niet erg is. Is dat dan de verslaving die al spreekt? Dat kan maar dat moet je zelf dan ook wel weten en mensen nemen dan nog te keuze om het te doen. Met welke drugs dan ook.

Of gaan mensen drugs gebruiken als je gemoedstoestand niet helemaal oké is. Net baan verloren, vriendin of vriend kwijt noem maar op en dan ga je drugs gebruiken. Je weet gewoon waarvoor je tekent en vind het belachelijk dat mensen dan drugs gaan gebruiken en later zeggen: "ja kon er niks aan doen, dat is de verslaving".

Drugsverslaafde hebben het aan zich zelf te danken. Ze hebben ergens domme keuzes gemaakt in het verslavingsproces en zitten er nu aan vast.

Hoe kan men het hier niet mee eens zijn? Het is niet dat iemand expres een persoon heeft opgesloten en hem elke dag drugs loopt te voeren om diegene verslaafd te maken? Ja dan kan je er niks aan doen maar een verslaving heb je aan jezelf te danken. Blijf er verdorie van af als die verslaving om de hoek loop te loeren.

En als je dat allemaal niet weet, van de verslavingen enzo? Blijf dan verdorie van drugs af. Lees je in en weet waar je aan begint want als je drugs sporadisch tot je neemt ben je ook dom bezig. Als je dan verslaafd ben geraakt is het weer jou keuze geweest om spontaan drugs te nemen.

Ook mensen die dan 3 pillen opvreten en dan 20 liter water lopen te drinken. Blijf lekker van de drugs af als je niet weet hoe je het moet gebruiken. Dat is ook gewoon dom.

Verslaafde hebben gewoon ergens domme keuzes gemaakt. Punt uit. Ik sta achter mijn punt en zal dit tegen iedereen vertellen. Je bent gewoon dom bezig geweest.

Ik heb geen afkeer tegen verslaafde mensen alleen het is een feit dat je dom bezig bent geweest, klaar. Ben altijd bereid om iemand er van af te helpen maar mijn mening is duidelijk. Vind het raar van je dat je mijn reactie "dom, onwetend, mega dom". Vind mij zelf niet mega dom omdat ik een keer nee zeg tegen een snuif coke en sterk in mijn schoenen sta. Dat ik nee zeg tegen die ene keer drinken. Dat soms genoeg, genoeg is.

En ik vind jou reactie onwetend en dom. Snap niet dat je zo'n uitspraak naar mij kan gooien. Verslaafde hebben domme keuzes gemaakt. Punt uit.

Overigens heb ik in het verleden ook niet hele slimme keuzes gemaakt, avondje te veel drugs op, snuif te veel, net een avondje ghb te veel bij geplakt. Achteraf waren dat domme keuzes maar ik geef het toe.

SanneBanne, Tijdloos, Fenrir en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. Drugslover43

Olanzapine om door te kunnen slapen ipv alleen inslapen. Maximum dosis.:innocent:

9. Dunnetjess33

Dunnetjess33 Badass junkie Tripreporter

Jij kan dat "dom" blijven vinden @Yaizer, kan ook best voor sommige zo zijn. Maar velen weten van te voren niet hoe en wat. Dat merk je toch aan sommige posts die langs komen? En in de tijd dat ik en mijn vrienden aan drugs begonnen wist je nog haast niks. Er was nog geen eens internet. Voorlichting en info was er al helemaal niet. In die tijd kreeg je van sigaretten alleen nog maar longkanker of een hartaanval, meer wisten ze bv niet.
    Ik vind dat je niet alle verslaafden over 1 kam kunt scheren en dat doe jij wel. Niet iedereen is zo supersterk en super slim en super mentaal ontwikkeld als jij blijkt te zijn he.
    Je mag vinden wat je wil, ieder zijn mening maar scheer aub niet een hele groep iver 1 kant. Datis wel erg dom!

Drugslover43 vindt dit leuk.
  10. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Tja, of het dom is dat mensen zichzelf in een verslaving werken? Denk dat de meesten het wel weten dat ze niet handig bezig zijn maar dat ze op het moment geestelijk of lichamelijk zo erg lijden dat ze er alsnog voor kiezen om weer te nemen om maar even van die pijn af te zijn. We hebben het vermogen en de vrije wil om tegen rede in te handelen.

Is het intelligent gedrag? Nee, maar iedereen kent dat moment van 'ah fuck it... als ik me nu maar even goed voel'. En dan ga je vervolgens op je bek. Zolang mensen daar dan maar van leren denk ik dan...

11. Drugslover43

Ik ben t met dunnetjes eens. Je kan niet elke groep of persoon over een kam scheren. Een ieder heeft zijn eigen verleden en reden om drugs te gebruiken. Vind ook dat als je op dit forum zit nooit zo'n denigrerende toon moet aanslaan tegen je medegebruikers. Bij de verslavingszorg hebben ze notabene nog een stuk meer begrip voor je.
    Je hoeft niet perse zwak te zijn om een verslaving te ontwikkelen, kan iedereen, ja echt iedereen gebeuren.
    En laten we ook t alcoholgebruik niet uitvlakken, dat is verreweg de grootste harddrugverslavin in absolute aantallen, maar wordt door sommige mensen niet meegerekend, echt hypocriet.
    Ik ga vandaag weer lekker dexamfetamine consumeren, met een beetje Oxycodon en wat Oxazepam erbij en moet dat helemaal zelf weten. Boeit me absoluut niet wat anderen hier er van vinden!
    Dit is notabene een drugsforum. Waar iedereen de vrijheid heeft om zijn of haar kant van drugs te belichten, en gelukkig ook maar. Laten we blij zijn met dit mooie, informatieve forum come on people!

Dunnetjess33 vindt dit leuk.
  12. Drugslover43

Jij verwoordt t ook goed mindless.

13. Mindless

En dan nog iets wat ik denk dat erg belangrijk is en hier alles mee heeft te maken:

Dat het gebruiken van die vrije wil om het vermogen om tegen rede in te gaan op te geven ware volwassenheid inhoudt. De geboorte van verantwoordelijkheid nemen en het einde van verslaving (aan wat dan ook). Daarvoor is men een kind, hoe oud men ook is. (Ondanks dat ik dit zie, ben ik meestal nog een kind :sweatsmile: )

Maar dit is een moeilijk iets en zoals gezegd staat het ons vrij om fouten te maken, wat dé manier is om te leren. Zonder "dom" gedrag kan er ook geen intelligent gedrag zijn.

14. Roze olifant

Ik denk dat Yaizer gewoon bedoelt dat er altijd een min of meer onverstandige beslissing (of meerdere) aan verslaving vooraf gaat. Of dat 'dom' is valt over te twisten en is afhankelijk van de situatie. In bepaalde individuele gevallen kan ik verslaving best goed begrijpen, het sluipt erin als het ware. Maar verstandig is het niet. Onverstandig is niet perse gelijk aan dom i.m.o.

@Dunnetjess33: mag ik vragen hoe oud jij bent en wanneer je aan drugs begon? Vind het namelijk wel typisch dat je roken als voorbeeld aandraagt van dat in die tijd 'alleen' bekend was dat het tot longkanker en een hartaanval kon leiden. Voor mij is roken nu net het ultieme voorbeeld van iets waar ik nooit aan heb willen beginnen, JUIST vanwege die extreem duidelijke gevaren op langere termijn: met name dat risico op longkanker. Er was inderdaad minder informatie over drugs te vinden vroeger (door gebrek aan internet) maar volgens mij waren de gevaren van de meest belangrijke/voorkomende drugs wel min of meer algemeen bekend.

15. Fruitvlieg

Fruitvlieg Newbie

Momenteel lekker jointje. Ben erg blij sinds kort weer te blowen. Het maakt me relaxt en rustig en het houdt me in toom. Ik ben best een extravert feestbeest: het begint met een paar biertjes en ik eindig de volgende ochtend brak op een hoop (zeker op vrij-en zaterdagen, maar soms 'overkomt' het me ook doordeweeks). Nu lekker jointje, fijn muziekje, beetje lezen, beetje hangen, theetje drinken. Een jointje is voor mij echt weer lekker leren relaxen in het weekend (en doordeweeks, dus....)!

Ik neem trouwens gewoon een teug of vier van een voorgedraaide (liefst buitenwiet)joint en ik ben uren onder de pannen. :blush:

16. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

@Dunnetjess33 ; als je aangeeft niet wist waar je aan begon was dat dus geen slimme keuze om het dan als nog te doen. Drugs blijft drugs en veel was ook al illegaal in jou tijd. Je wist dat het niet mocht.

Ik heb veel al respect voor mede-gebruikers en mensen op het forum. Ik ben een voorstander dat de taboe over drugs doorbroken moet worden. Veel mensen experimenteren of genieten soms van drugs maar het lijkt alsof hier niet over gepraat kan worden in deze maatschappij. Vandaar dat ik het drugsforum een enorm tof iets vind waar mensen leren openlijk over drugsgebruik te praten.

Ik heb ook geen afkeer tegen verslaafde maar zoals ik al heb verteld; een verslaafde is dom bezig en daar blijf ik achter. Snap niet dat dit zo'n "gekke" gedachte is en dat ik door jou verkozen ben door "domste comment van 2017" omdat ik vind dat verslaafde dom bezig zijn. Ik heb niks tegen verslaafde, echt waar maar kom op...je kan mij niet vertellen dat een drugs gebruiker slimme keuzes maakt om elke keer drugs te gaan nemen. Ik kan jou en @Drugslover43 niet begrijpen en ook totaal niet de mening dat het dus helemaal geen domme keuze is en dat ze dom bezig zijn.

Maar misschien ben ik dan wel kortzichtig dat ik niet inzie dat ze wel goed bezig zijn?

OT: ghb al een aantal uur geleden.

17. HardstyleGabber

HardstyleGabber Bewuste gebruiker

Een poging tot een grote joint de draaien om hem daarna met alle rust op te roken. (2 vloeitjes aan elkaar)

Edite: Na een half uur kutte is het me gelukt :grin::stoned:

Laatst bewerkt: 13 aug 2017
  18. Langspeelplaat

Dat vind ik persoonlijk best dom. Tuurlijk heeft iedereen in zijn leven een experimentele fase gehad. Ik ook. Ik wist dat ik roofbouw op mijn lichaam pleegde, maar goed. Ik gaf geen fuck, om het maar even zo te zeggen. Was ik dom bezig? Ja! Was het mijn eigen schuld? Volledig! Ik vind dat verslaafden ook te makkelijk de schuld bij een ander neerleggen. Daar winnen ze geen zieltjes mee. Aan zelfreflectie doen zou niet verkeerd zijn.

En verder vond ik je reactie overtrokken. Yaizer zei mijns inziens niet zoveel verkeerd.

OT: Koffie

19. SanneBanne

Koffie en een shaggie.

Heerlijk weekend gehad en echt wel de echte werking van speed meegemaakt. Vrijdagnacht om 23:30 het laatste lijntje, en ergens wel gedacht dat ik dan uiterlijk zaterdag rond 15:00 max wel even zou kunnen slapen. Mooi mis! Haha. Zeker twee uur wel in bed gelegen, maar geen minuut echt geslapen. Daarna er maar weer uit, beetje schoongemaakt en gedoucht. Voelde me heerlijk. Toevallig had ik juist die zaterdagavond bezoek (ik ben niet erg sociaal dus het komt niet zo vaak voor haha) en een DJ set om 1:00 tot 3:00 die nacht dus het kwam niet helemaal handig uit dat ik niet geslapen had. Was bang dat ik allicht dan ergens zaterdagavond alsnog zou crashen. Samen met bezoek lekker patatje gegeten en toen na een korte overweging toch maar een lijntje rond 21:30 om zeker te weten dat ik nog leuk gezelschap zou blijven :sweatsmile: en ik voelde me lichamelijk en mentaal gewoon hartstikke lekker ook dus "Why not huh?"
    Perfecte timing en prima avond/nacht zaterdag die ik niet snel zal vergeten. Pas rond 6:00 werd ik eindelijk wat moe en ben ik uiteindelijk om 7:30 naar bed gegaan en snel lekker in slaap gevallen.
    Ik vond het leuk dit eens zo mee te maken, die volle effecten en zolang wakker te blijven zonder het te voelen dat je al zo lang wakker bent. Nu wel de komende weekenden even rustig aan. Het moet wel speciaal blijven. :hearteyes:

20. Mindless

Nou word ik toch weleens benieuwd naar speed door al jouw lofuitingen erover Sanne.:laughing::wink:

HardstyleGabber en SanneBanne vinden dit leuk.
  21. Drugslover43

Als je mij niet kan begrijpen moet je Maby beter lezen, of al wat ik schreef nog eens tot je door te laten dringen!
    Jij bent hier echt degene die fokking raar doet. Je geeft af op drugsgebruik in t algemeen, geeft af op gebruikers...
    En tot mijn grote verbazing draai je telkens in je verhalen als een blad aan de boom om. Je gebruikt zelf ook en praat graag over drugs, dat is toch de omgekeerde Wereld. Ik denk niet dat jij veel levenservaring hebt opgedaan in je leventje tot nu toe!
    Ik zal vast meer en vaker gebruiken als jou, maar maakt mij dat als persoon dan ook per definitie minder, dacht t toch ff niet. Ik gebruikte in de jaren 90 al drugs en toch lig ik niet in de goot en dat op eigen kracht.
    En tot slot nog ff een vraag: wat is voor jou de definitie van een verslaving? Misschien ben je zelf ook wel verslaafd, zonder t misschien zelf te weten, je gebruikt ten slotte ook drugs en zit niet voor niets op dit forum.
    Mensen die overdreven anti gay zijn, hebben zelf ook vaak problemen met hun sexuele geaardheid.
    Misschien werkt t bij jou net zo en geef je af op verslaafden terwijl je zelf ook een drugsprobleem hebt!

22. SanneBanne

Ik raad het aan in ieder geval. Ik heb meestal bij drugs dat ik er meer/anders van verwacht dan dat het in werkelijkheid is, maar speed heeft mij echt enorm verbaasd. Had het "happy/euforie" laagje toch niet echt verwacht. Althans, wel een beetje, maar niet zo dicht bij MDMA zoals ik het ervaar.

23. Roze olifant

Anders ik wel!

24. Drugslover43

Dan zal deze "verslaafde" nog ff doorgeven wat er in zijn bloedbaan zit: amfetamine, Oxazepam en Oxycodon. :fearscream:

25. Langspeelplaat

Wat is dit voor onzin reactie? Doe eens niet zo opgefokt joh. Yaizer heeft een mening, die hij daarbij goed beargumenteert. Jij voelt je aangesproken en doet vervolgens denigrerend, niet hij. Met kreten zoals: ''Ik denk niet dat jij veel levenservaring hebt opgedaan in je leventje tot nu toe'', come on... Grow up. Wat mij betreft drogeer jij jezelf de hele dag, het zal mij een zorg zijn. Als jij het zo vervelend vindt om te horen dat je verslaafd bent is dat jouw probleem.

Fruitvlieg en Fenrir vinden dit leuk.
  26. Drugslover43

Waar baseer jij je diagnose op, dat ik opgefokt ben? Mijn bericht was trouwens voor yaizer bedoelt, nu mis ik zijn reactie. Al is t gemakkelijk jou nu te dicteren natuurlijk.
    Ik heb mijn verslaving allang geaccepteerd, maar wens niet daarmee geconfronteerd te worden, door iemand die zelf met regelmaat gebruikt. Iemand die geheelonthouder is en met goede argumenten komt, mag mij daarentegen wel op de vingers tikken.
    Oja, zal aan je denken hoor als ik mezelf weer drogeer haha

27. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Zoals ik heb gezegd: ik vind mensen die verslaafd zijn aan drugs niet slim bezig zijn. Oftewel ik vind dat ze dom bezig zijn. Dat ze verslaafd zijn geraakt vind ik gewoon dom en daar ben ik eerlijk over (als jij dat een slimme keuze vindt, prima).

Ik heb niks tegen drugsgebruikers, als je mijn laatste stuk had gelezen zei ik nog dat ik de taboe probeer te doorbreken dat er openlijk over drugsgebruik gepraat moet worden in de maatschappij. Ik snap niet waar je dit vandaan hebt getoverd. Ik heb niks tegen drugsgebruik in het algemeen. Sorry dat ik dit zeg maar dat is gewoon een vuile leugen. Ga alsjeblieft niet lopen liegen want ik heb nergens vermeld dat ik iets tegen drugs gebruik in het algemeen heb. Nergens. Ik verwijs altijd naar de verslaafde en ik heb vaker gezegd: ik heb niks tegen verslaafde mensen. Ik vind dat ze domme keuzes hebben gemaakt en niet slim bezig zijn geweest. Ik vind een verslaving dus vreselijk en wil er niks mee te maken hebben.

Nogmaals ga geen dingen bedenken die ik niet heb gezegd ik vind dat echt heel vervelend.

En ja je zal vast en vaker meer gebruiken als mij. Nee dat maakt je niet als persoon definitief minder (heb ik ooit ergens verteld dat dat zo is?) Ja je hebt meer levenservaring als mij, ik kom nog net uit het ei.

Maar ik snap niet hoe jij met al je levenservaring nog dingen loopt te verzinnen. Leugens. Excuses maar dit maakt mij van slag.

Fruitvlieg en Fenrir vinden dit leuk.
  28. Drugslover43

Als ik je echt verkeerd geciteerd heb, wil ik daar best mijn excuses voor aanbieden hoor gozer. Maar als ik tussen de zinnen doorlees proef ik toch een soort van walging van jou kant, als t gaat over verslaafde gebruikers.
    Geloof mij nou, jij kan ook verslaafd raken. Je weet ook nog niet wat je allemaal in je leven gaat doormaken, en hoe je daarop gaat reageren. Believe iT, een verslaving ligt altijd op de loer als je bekend bent met middelengebruik, ook al ga jij er nu verstandig mee om. Geloof me, het is deels inderdaad een keuze, maar een verslaving ligt voor iedereen op de loer.
    Ik zal ff melden hoe dat met mij is gegaan, mag iedereen hier best weten, ik heb weinig geheimen.

Oxycodon: begonnen als medicijn na een vrij ernstige rugaandoening. Als je veel pijn hebt wil je daar vanaf en op een gegeven moment was Oxy nog de enige optie.
    Het is t meest verslavende pharmaceutische medicijn wat er is, de gewenning gaat snel en je hebt steeds meer nodig. Je bent verslaafd voordat je t goed en wel beseft en nu heb ik t ook nodig als ik geen pijn heb.

Dexamfetamine: begonnen als voorschrift voor adhd, omdat ik van de ritalin te veel bijwerkingen had, dat vind ik echt rommel. Dan krijg je met een vervelende echtscheiding te maken en zie je je dochtertje nog zelden. Door mijn depressie ben ik meer dexamfetamine gaan gebruiken en ook meer Oxycodon trouwens.

Oxazepam: jaren geleden als medicijn voorgeschreven wegens angst en paniekstoornis. Ook van dit middel gaat de gewenning snel en heb je steeds meer nodig. Heb weinig of geen last meer van die stoornis, maar me lichaam en geest willen die stof nog steeds erg graag.

Temazepam en Zopiclon (slaapmedicatie): voorgeschreven na ernstige slaapstoornis vanwege me echtscheiding en depressie. Als je lichaam en geest om rust schreeuwen ben je blij dat er medicijnen voor zijn.
    De eventuele verslaving boeit je dan echt niet in die situatie. Nu doe ik geen oog meer dicht zonder deze pillen en ben er dus verslaafd aan geraakt.

Dit was mijn verhaal in t kort, ga er maar vanuit dat achter vrijwel elke verslaving een verhaal zit.
    Ik kon geen nee zeggen, daar was de situatie ook niet naar. Je moet echt heel sterk in je schoenen staan wil je in mijn geval niet verslaafd raken. Ik had er in elk geval de kracht niet voor.

Ondertussen wordt er hier erg off topic geluld, zal zo wel een waarschuwing komen...

Fenrir vindt dit leuk.
  29. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

Dank voor de excuses en je advies.

Er is totaal geen walging naar verslaafde mensen, alleen vindt dat ze gewoon domme keuzes maken. Zelfde dat ik vannacht de domme keuze heb gemaakt om toch alcohol te drinken bij mijn ghb.

En ik ken de oxycodon verhaal. Zelf ook na een ernstige rugoperatie paar maanden oxycodon moeten slikken (oxycodon, oxynorm en oxycontin). Was zeker 80+ mg per dag (dacht 110 ofzo).

Toen de pijn zo'n beetje over was ook cold turkey mee gestopt. Vreselijke week gehad met weinig slaap, trillen, zweten, ziek voelen. Was ik verslaafd? Mijn lichaam was er wel degelijk verslaafd aan maar ben er vrij wel meteen mee gestopt omdat ik weet welk pad ik zou bewandelen als ik het bij een dealer ging halen.

Maar de discussie moet nu wel ten einde lopen want we gaan te ver off-topic. Laten we er op houden dat ieder zijn eigen mening heeft en dat dat maar goed is ook :smile:

Fenrir vindt dit leuk.
  30. Drugslover43

Ja laten we de discussie maar sluiten
    We hebben t er nu wel genoeg over gehad. Laten we t er maar op houden dat we beiden mensen zijn, en mensen maken nu eenmaal fouten.
    Tot slot wil ik je nog complimenteren dat je cold turkey met de Oxy bent gestopt. Ik heb t wel eens een paar dagen geprobeerd maar mijn zucht grensde dan aan de waanzin!
    En nog ff dit: je gebruikt GHB, wist je dat dat momenteel gierend uit de klauwen loopt bij de verslavingszorg. Als je daar aan verslaafd raakt kan je niet eens cold turkey stoppen, want dat kan o.a. leiden tot (ernstige) hartklachten.

31. Dunnetjess33

Het enige wat ik er nog over wil melden is dat ik nog steeds vind dat niet elke verslaafde dom heeft gehandeld zoals Yaizer zei. Een volledige groep over die ene kam he... Maar goed, laten we er idd maar over ophouden want we gaan het nooit eens worden. Ik blijf bij mijn mening en de rest ook, prima.
    Het enige is dat ik dan toch wel excuses naar Yaizer wil maken. Niet voor mijn mening (want die is nog zo) maar wel voor het op grove manier beschuldigen van dom. Dat had wat genuanceerder gekunt.

Fenrir en Drugslover43 vinden dit leuk.
  32. Tijdloos

Tijdloos DF Staff Medewerker Moderator

@Dunnetjess33 Netjes van je!

OT Tramadol wat mijn neus uitkomt.. met wat heerlijke wiet van de boeren jongens :smile:

Dunnetjess33 en lysergic bink vinden dit leuk.
  33. Yaizer

Yaizer Bewuste gebruiker

@Drugslover43 Ja het was een zware week op de afkick, ook veel waanideeën en weet ik veel wat maar stond er volledig achter en had het niet meer nodig voor mijn rug dus zo snel mogelijk kappen met die handel. Was toen 17. Ja ik ben er volledig van bewust dat ghb zeer verslavend is en dat de afkick een hell is (dat je inderdaad niet in één keer kan stoppen door die GABA-geval).

@Dunnetjess33 Super bedankt voor de excuses, hoefde niet maar laat toch zien dat je niet die gene bent die ik dacht dat je was. Excuses van mij dat ik "alle" verslaafde domme keuzes vindt maken. Als ik voortaan weer met iemand in discussie ga over dit onderwerp zal ik het "de meeste" noemen, te danken aan jou:wink:

On topic: Koffie voor het sporten!

Tijdloos en Dunnetjess33 vinden dit leuk.
  34. lysergic bink

lysergic bink Belezen gebruiker

Koffie na een woelige bijna slapeloze nacht

35. Dunnetjess33

36. Drugslover43

Zelfde recept als gister maar beduidend minder

lysergic bink vindt dit leuk.
  37. Dunnetjess33

@Roze olifant

Sorry citeren is weer mis gegaan.

@Dunnetjess33: mag ik vragen hoe oud jij bent en wanneer je aan drugs begon? Vind het namelijk wel typisch dat je roken als voorbeeld aandraagt van dat in die tijd 'alleen' bekend was dat het tot longkanker en een hartaanval kon leiden. Voor mij is roken nu net het ultieme voorbeeld van iets waar ik nooit aan heb willen beginnen, JUIST vanwege die extreem duidelijke gevaren op langere termijn: met name dat risico op longkanker. Er was inderdaad minder informatie over drugs te vinden vroeger (door gebrek aan internet) maar volgens mij waren de gevaren van de meest belangrijke/voorkomende drugs wel min of meer algemeen bekend.[/QUOTE]

Ik ben in 1986 met alcohol en sigaretten begonnen (16 jaar) en toen was er echt haast niks over bekend. Zelfs Johan Cruijf stond nog op de reclame zuilen te paffen samen met de Marlboro man.. Mijn hele familie rookt(e) en bij ons stonden de peuken in een glas op tafel, voor de visite. Ouders rookten volop in de auto terwijl wij kids achterin zaten. (Moet je nu eens proberen, heb je gelijk jeugdzorg op je dak) . Wij moest peuken en drank kopen voor ouders (ja dat kon ook nog toen onder de 16.
    Ook was er mijn prive omgeving helaas veel alcohol misbruik. Alles was zo gewoon in die tijd. Snap je nu wat ik bedoel? Natuurlijk had ik best in de bieb iets kunnen opzoeken over sigaretten maar of dat dan "geholpen" had als niemand in je omgeving iets weet? Op school was 0,0 voorlichting. Ja over zwangerschap hahahaha.
    Met blowen ben ik zo rond 1990 mee begonnen. Alleen meeroken met een ander. Zelf kopen van wiet was pas een jaar of 10 a 13 geleden. Harddrugs (ja ja alcohol is dat ook eigenlijk) pas in 2007 voor het eerst.
    Alcohol gebruik ik nu zeer zelden.

Dit is mijn situatie als voorbeeld maar er zullen vast meerderen zijn die zo "onwetend" zijn.

38. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Hoewel ik de hele discussie over verslaving hier best interessant vind, wil ik een ieder wel vragen om weer enkel on topic te reageren. Mocht er behoefte zijn om verder te discussiëren, maak dan even een apart topic aan in het verslavings subforum.

Mindless vindt dit leuk.
  39. Dunnetjess33

Is het mogelijk @Psychedelibee om de berichten over dat onderwerp in een apart topic te zetten? Dus alleen de berichten over deze discussie?

Aan de andere kant is de discussie misschien wel klaar. Toch?

40. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Dat kan, alleen daar heb ik op het moment even geen tijd voor. Mocht daar behoefte voor zijn kan ik dat later in de week wel even doen.

Laden...
Vergelijkbare Topics - Welke drugs gebruik
  1. randomd00d
    Reacties:
    30
    Weergaven:
    4.308
  2. Gemini
    Reacties:
    52
    Weergaven:
    16.023