1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Welke positieve invloed hebben drugs op jou

Discussie in 'Voeding, gezondheid, liefde, seks en relaties' gestart door שמש, 15 dec 2018.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Avīci

Avīci Bewuste gebruiker

@Legio Patria Nostra

Van de tarantula’s

Zie, dit is het hol van de tarantula! Wil je haar zelf zien? Hier hangt haar web: raak het aan, dat het gaat trillen.

Daar komt zij gedwee: welkom, tarantula! Zwart zit op je rug jouw driehoek en merkteken; en ik weet ook wat er huist in jouw ziel.

Wraak huist in jouw ziel: waarin je bijt, daar groet zwarte schurft; met wraak doet jouw gif de ziel duizelen.

Aldus spreek ik in gelijkenis tot jullie, die de zielen doen duizelen, o predikers van gelijkheid! Tarantula’s zijn jullie en verscholen wraakzuchtigen!

Maar ik zal jullie schuilplaatsen wel aan het licht brengen: daarom lach ik jullie mijn lach der hoogte in het gezicht.

Daarom ruk ik aan jullie web, opdat razernij jullie uit je leugenholen zal lokken, en jullie wraak vanachter jullie woord ‘gerechtigheid’ te voorschijn springt.

Want dat de mens verlost zal worden van wraak: dat is voor mij de brug naar de hoogste hoop en een regenboog na lange onweersbuien.

Anders evenwel willen de tarantula’s. ‘Laat juist dit gerechtigheid voor ons heten, dat de wereld vervuld zal raken van de onweersbuien van onze wraak.’ – aldus praten ze met elkaar.

‘Wij willen ons wreken en schimpen op allen die niet zijn zoals wij’ – zo beloven elkaar de tarantula-harten.

‘En wil tot gelijkheid – zo zal deugd voortaan heten; en tegen al wat macht bezit, willen wij ons geschreeuw aanheffen!’

O predikers van gelijkheid, de tirannen-waanzin van onmacht schreeuwt aldus uit jullie mond om ‘gelijkheid’: jullie geheimste tirannen-begeerten vermommen zich aldus in woorden van deugd!

Verbitterde eigendunk, verkropte nijd, de eigendunk en nijd wellicht van jullie vaderen: ze breken uit jullie mond naar buiten als vlam en waanzin van wraak.

Wat de vader verzweeg, dat komt in de zoon tot spreken: en vaak bevond ik dat de zoon het onblote geheim was van de vader.

--

Een passage over wraak uit het boek 'Aldus sprak Zarathoestra', auteur: Nietzsche.

Ben benieuwd hoe dit bij je binnenkomt.

Laatst bewerkt: 3 jun 2019
    Ralou en Roze Olifant vinden dit leuk.
  2. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Dit stukje proza vind ik an sich mooi van opmaak.
    Ik heb het 3 x of 4 x aandachtig doorgelezen en even laten bezinken.
    Dat het nemen van wraak vaak wordt afgeraden is een feit .
    Dat het kan vergiftigen eveneens.
    Op zich vind ik tarantulas mooie nuttige dieren.
    Dat zij ongedierte opruimen is een pré.
    Verder moet ik er over nadenken.

Avīci vindt dit leuk.
  3. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

Tarantula's spinnen geen web. :nerd:

4. lampenkapje

lampenkapje Bewuste gebruiker

Wel. Alleen niet een web zoals bijvoorbeeld de kruisspin hier. Hij gebruikt het niet persé voor jacht maar wel om bewegingen waar te nemen. Ook maken ze vaak een ‘bedje’ van web als ze gaan vervellen. Zo dat ze zachter liggen omdat ze dan erg kwetsbaar zijn.
    De ene soort webt meer dan de ander.

Roze Olifant vindt dit leuk.
  5. oortjes

oortjes Bewuste gebruiker Tripreporter

Door drugs ben ik gaan reizen. Nu net een paar dagen terug van een 11 maandige trip. enorm naar mn zin gehad! mooi om te zien hoe andere mensen leven en dingen ervaren.

Roze Olifant en Avīci vinden dit leuk.
  6. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Klinkt duister. Wat schiet je ermee op?

Mindless vindt dit leuk.
  7. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Hier heb je overigens wel een punt, helaas, althans wat betreft die brutale manieren. Hier worstel ik ook regelmatig mee. Maar dan alsnog: wat schiet je ermee op om tot in de eeuwigheid gefrustreerd boven je zwarte boekje te zitten blijven broeden?

[ Ja, sorry voor het tweemaal achter elkaar posten, ben een schaamteloze mod. Maar quotes kopiëren in een bewerking is te hoge wiskunde voor mij op m’n telefoon. ]

Mindless vindt dit leuk.
  8. Mindless

Mindless Badass junkie Zweefkees Emeritus Mod Top Tripreporter

Misdaad loont in deze wereld, dat is waar. Je kunt het ver schoppen door over lijken te gaan. Maar je kunt denk ik alleen over lijken gaan als er in jezelf iets goed fout zit. Iemand die een goede connectie heeft met zijn eigen hart, zal niet over de rug van anderen beter willen en zelfs kunnen worden. Ook zal zo iemand begrijpen dat oneindige gulzigheid en vergaring van materiële zaken nooit voldoening zal geven. De mensen die bezeten zijn door 'greed' zijn vooral zielig imo, omdat ze die connectie met zichzelf compleet missen en wanhopig dat gevoel van gebrek proberen op te vullen met van alles en nog wat en daarin onoverkomelijk falen. Het eerste miljoen bereikt, op naar het tweede. Zal dat dan genoeg zijn? Natuurlijk niet.

Je kunt er boos om worden dat er zulke mensen zijn, maar deze mensen leren een les denk ik. Een hele harde les dat misdaad uiteindelijk niet écht loont. Dat lijkt misschien zo aan de oppervlakte, maar het is nooit echt zo denk ik.

En dat zwarte boekje, daar heb je toch echt alleen jezelf mee. Je schiet er niet alleen niets mee op, maar je draagt die wrok ook altijd met je mee. Zelfs wanneer je de rekening zult vereffenen, zal dat je niet met echte voldoening achterlaten. Maar dit zijn dingen die we vaak in de praktijk moeten ondervinden, in plaats van aan te nemen van een ander.

Ralou, verwondering, oortjes en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Legio Patria Nostra

Legio Patria Nostra Bewuste gebruiker Donateur

Wraak smaakt..... zoet!!
    Let wel, in dit boekje on casu kom je niet zomaar terecht.
    Daar moet je toch écht wel wat voor doen...
    En ikzelf heb er geen last van.
    Sterker nog. Het houdt mij overeind.
    En, is Het moment suprême dan daar?
    Dan is het feest!!

Albedo vindt dit leuk.
  10. Mindless

@Legio Patria Nostra
    Wraak houdt je overeind? Dat is een duistere motivatie om te leven zeg.

Ik ben het met je eens dat er een soort (korte) emotionele genoegdoening komt kijken bij wraak/vergelding. Maar dat is toch niet het soort zoetheid dat je een warm gevoel van binnen geeft. Niet het soort zoetheid waarop je aan het eind van je leven terugkijkt en denkt, daar volgde ik mijn hart. Daar deed ik het juiste ding. Er zit een bittere nasmaak aan.

AphexTwin, Bee en verwondering vinden dit leuk.
  11. acht.zes

@Legio Patria Nostra
    Ooit kom je er achter dat vergeving meer voldoening geeft dan wraak en dat die rugzak vol negativiteit en vergeldingsdrang je alleen maar hindert in de reis die je door het leven maakt.

Althans, dat hoop ik voor je.

Ik zag laatst bij een aflevering van ehh, hoe heet dat ook al weer, The story of God of zoiets (Morgan Freeman) een man wiens dochter vermoord was die het woord nam in de rechtszaal en de dader vergaf, naar hem toe liep en hem knuffelde. Ongelooflijk mooi om te zien vond ik in ieder geval.

Ralou, Bee, AphexTwin en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

Idd, vergeven doe je niet voor de ander maar voor jezelf. Een dijk van een cliché, maar oh zo waar. Vergeven betekent ook niet hetzelfde als vergeten eh.

OT:
    Vooral psychedelica hebben me geleerd om alles meer te relativeren, om alles beter in perspectief te zien.

verwondering, Albedo en acht.zes vinden dit leuk.
  13. Revolutionair

Revolutionair Bewuste gebruiker

Elke dag de zelfde sleur altijd wakker worden met de zelfde gedachtes. Nooit een keer een gekke dag of avond. Nooit de wereld een keer van de andere kant zien en even alles anders. Ik moet er niet aan denken!

Roze Olifant en verwondering vinden dit leuk.
  14. Ralou

Ralou Experimenterende gebruiker

Prachtig topic.

Ik heb geleerd dat goed enkel kan bestaan door kwaad en dat het 'kwaad' misschien ook 'goed' is, ik heb geleerd dat hard niet hard is en dat het nemen van de sprong en het tonen van durf door je dood in de ogen te kijken , je kan vrijzetten en losmaken van de ketens die je vasthouden in het systeem, in de blinde maatschappij, in het leven als een schaap in de kudde.

Langzaam aan bij elke bewust verwerkte ervaring groei je meer naar je kern en kom je los van het ego waarmee je je hele leven geïdentificeerd bent geweest.

Je leert te zien dat je je pad hoe dan ook zal bewandelen maar dat je steeds de keuze hebt tussen angst en liefde, kies voor liefde steeds opnieuw en je zult vrijkomen van ego en een kans vinden om het leven in de fysieke vorm die je als ziel gekregen hebt echt te mogen ervaren met intens en oprecht gelukkig zijn.

Dat en nog een tal van afgetakte positieve gedachten en ideeën zijn voortgekomen voor mij uit het nemen van LSA, Psylocobine (voornamelijk) en Ayahuasca.

Naar mijn ervaringen kan ik helaas geen positieve aspecten delen omtrent middelen als tabak, marihuana (zoals deze tegenwoordig verkocht wordt, over de natuurlijk groeiende in Italië bv heb ik een ander idee) of alcohol...

שמש, Eik, NiandraLades en 4 anderen vinden dit leuk.
  15. Socialrealist

Socialrealist Belezen gebruiker

Speed.

Als ik tijdens een depressie speed gebruik en daar vervolgens 2 nachten wakker van ben, helpt dat om uit de depressie te komen.
    Het is niet de speed zelf, puur het slaapgebrek waardoor ik mezelf weer kan resetten.

16. Robbert40

Robbert40 Newbie

Mooi topic,

Ik gebruik 4 keer per jaar shrooms, soms in combinatie met wiet, de laatste keer met salvia en lachgas.
    De laatste 20 jaar voor mijn eerste trip ben ik kwijt.
    20 jaar met bagage, depressie, emotionele en fysieke pijn, haatte mezelf maar hield ternauwernood vast aan het leven.
    20 jaar de zelfde standaard zinnen, standaard acties, ik leefde op automatische piloot.
    De eerste trip was niet bijzonder, een doosje verse truffels, 15 gram, geen vissuals, geen gekkigheden, ik heb gelachen, voor het eerst in jaren.
    Wel kwam er 1 set met veranderingen achteraf, ik ervaarde muziek anders, begreep gesprekken (autistisch), kleuren waren helderder, prikkels die me normaal gesproken van de buitenwereld en sociale contacten houden waren verdwenen.
    Het gaf me hoop, hoop dat de komende jaren niet in isolement hoefde doorgebracht te worden, hoop dat ik mischien plezier in het leven zou kunnen hebben.

Over de tijd ben ik zwaardere dosis gaan gebruiken, ik heb eindelijk de befaamde visuals gezien (en de ademende muren).
    Ik heb een zwaardere dosis nodigd de meeste mensen (ben ook wat groter dan gemiddeld ), daarom durf ik nog niet op chemicalien die in micro grammen worden verkocht te trippen, alhoewel mdma en lsd op mijn "bucketlist" staan durf ik nog niet het risico van een te hoge dosis aan te gaan. Ooit eens.....

De veranderingen die uit mijn drugs "ervaringen kwamen leidde me tot een rijker sociaal leven, beter contact met familie, betere voeding en beweging, verwerking van oud zeer en een rijker, voller leven dan dat ik in de decenia hiervoor had.

Ik ben nu zelfs voorbereidingen aan het maken voor halloween:)
    Een feestje in huis met veel gasten(&kids), al die druikte had nooit gekund 3 jaar terug.

Betaal ik daar een prijs voor? Vast wel.
    Ik heb geen idee of de hoeveelheid die ik trip(4x per jaar) geld als een verslaving.
    Zal ik het blijven doen? Ook hier, geen idee, ik kan me niet voorstellen wat shrooms doen op langer termijn, ik weet niet eens tot welke leeftijd je dit kan blijven gebruiken. Maak ik me daar zorgen over? Zeker, maar tot nu toe lijkt het het waard te zijn, alles lijkt beter dan nog eens 20 jaar met depressie rond te lopen.

Ondanks de positieve ervaring weet ik inmiddels dat het geen wondermiddel is. Wat het voor mij doet zal anders zijn dan voor ander mensen.

17. Mindless

Nee joh, dat is geen verslaving.

Natuurlijk kan het geestelijk altijd wat teweegbrengen of losmaken, maar van psilocybine is wel bekend dat het lichamelijk een erg veilig middel is. Het wordt al duizenden jaren gebruikt en de gekende geschiedenis ervan laat weten dat mensen er op de lange termijn in de meeste gevallen juist beter van worden.

Ralou, Robbert40 en acht.zes vinden dit leuk.
  18. Robbert40

Robbert40 Newbie

Tja, i denk dat het wezenlijke verschil is dat ik het niet gebruik als een middel om plezier te hebben, ik heb er ook geen zucht naar, geen mentale of lichamelijke hang om het weer te gebruiken.
    Het is meer alsof de ruis&d drukte in mijn hoofd terugkeert na een maand of 3-4, dan neem ik een weekje / lang weekend vrij, waarbij ik me voorbereid op een tripje.

Blij om te horen, ik blijf het moeilijk vinden gedegen onderzoek te vinden op langdurig paddo gebruik.
    Het meest behulpzame stukje tekst stond op wiki, psilocybine werkt op je serotinine receptoren, een serotinine tekort word in verband gebracht met depressies en word gemeten bij bepaalde vormen van autisme...1+1=2, mijn kwartje viel....20 jaar te laat XD

Ik denk dat het leren loslaten van groot belang was, iets wat ik hoop te blijven doen tot de dag dat ik dood neerval.

Mindless en acht.zes vinden dit leuk.
  19. acht.zes

@Robbert40
    Das een heel mooi inzicht en top dat je dat inzicht ook nog in praktijk hebt kunnen brengen!

Als ik het goed begrepen heb dan lijdt je fysiek niks onder langdurig paddogebruik. Mentaal wel, maar het kan 2 kanten op. Je kan door inzichten en die in praktijk brengen de kwaliteit van je leven verbeteren, angsten overboord gooien, het verleden loslaten (zoals je al gemerkt hebt) en dergelijke, maar bij sommigen kan het juist angsten versterken en voor psychische problemen zorgen.

שמש, Robbert40, Ralou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. Mindless

@Robbert40
    Psilocine werkt op de serotonine receptoren ja, het verbruikt echter niet (de lichaamseigen) serotonine, zoals bijvoorbeeld MDMA wel doet. Daar hoef je dus al niet over in te zitten. :)

Ik heb trouwens ook het loslaten van psilocybine geleerd. :) Dat loslaten kun je overigens ook prima doen zonder psychedelica, maar het is soms wel heel erg prettig dat het je daar wat in kan helpen. Al geloof ik wel dat het een must is om het ook nuchter te leren doen.

שמש, Robbert40, Ralou en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  21. Ralou

Mindless en Robbert40 vinden dit leuk.
  22. Robbert40

Robbert40 Newbie

Waar ik last van heb zijn dingen die normaal gesproken toegeschreven worden aan autisten, stimuleren (door te tikken/ op en neer te knikken, etc), mijn interne klok slaat soms op hol, waardoor mijn perceptie van tijd anders word, alles lijkt daardoor trager te gaan, werkt geweldig in nood situaties&martial arts wedstrijden, rampzalig gedurende sociale conflicten, ik zie iemands boze gezicht niet 1keer maar honderden keren per minuut, wat heel erg bedreigend overkomt.
    Het zorgt er ook voor dat ik me enorm verveel tijdens een normale sociale interactie.
    Ik heb enorm last van prikkels, als ik mijn hersenen vergelijk met een computer dan heb ik een duizend tabbladen tegelijk openstaan. Als ik een auto zou besturen dan opent er een nieuw tab blad voor elk geluidje, elk voorwerp dat ik zie. (Ik reed daarom geen auto)
    Als ik mijn tab bladen weet te sluiten dan word ik een gevaar voor mezelf en mijn omgeving. Er zijn momenten waarbij dat gebeurt, op mijn werk, waar ik mijn eigen ruimte en werk schema heb, maak ik gebruik van muziek om de processen in mijn hoofd te stroomlijnen.
    Als collegas (die dit weten) me niet af en toe wakker schudden, zou ik een paar dagen achter elkaar door kunnen gaan zonder te stoppen.
    In deze modus verzet ik meer werk op hoog kwalitatief nivo dan wanneer ik zou werken in een grotere ruimte met andere mensen.
    Dit kan leuk maar soms ook vervelend zijn voor mijn partner die meestal na een paar uur wel genoeg aandacht heeft gehad.
    Ik werk met een team maar niet in constant contact in het team.
    Gedurende noodsituaties (bij rijder van auto ongelukken) heb ik een 100% aandacht, er zijn dan geen afleidingen in mijn hoofd.
    Wanneer ik train of dans ga ik in een trance en schakelen de tab bladen zich uit.

Door de jaren heen heb ik allerlei truukjes geleerd om normaal over te komen:
    Van ritmisch geluid gebruik maken om te focussen,
    Langs mensen heen kijken ipv aan te kijken,
    Prikkels te verminderen,
    Pauzes gebruiken om af te zonderen/te focussen gedurende werk uren,
    Meditatie om de schakelaar te vinden, ik kan het niet af zetten maar kan het wel oproepen, door mijn ademhaling en hartslag aan te passen, waardoor de tijd vertragende eigenschappen in mijn hoofd op de voor grond komt, meestal doe ik dit voor wedstrijden.
    Na apen van sociaal contact, ik zeg de woorden maar er zat geen emotie achter,
    Etc.

Al deze problemen verdwenen door de trip. Vooral bij een "ego death"
    Doordat al die tab bladen dan uit staan kan ik (wanneer ik uit getript ben), eindelijk dingen verwerken, geheel nuchter.
    Het probleem is dat die problemen op gegeven moment terug komen.

Wat betreft angsten, die heb ik niet veel meer, meer zorgen/ bezorgdheid maar sinds ik zoveel ben ga loslaten.

Wel lees ik dingen en hoor verhalen over angstige situaties gedurende een trip, mensen die een entiteit/de duivel/aliens/etc zien, zelf heb ik dit nooit gezien, ondanks de zware trips. Niet dat ik daar naar opzoek ben XD . Maar ik vermoed dat het komt door dat mensen zelf hun trip "inkleuren", ik ben wat dat aangaat zo "leeg" mogelijk, zo min mogelijk bagage.

Wat ik me wel afvraag is, omdat ik op deze manier reageer en deze effecten na de trip heb, is dit een standaard reactie?
    Zijn er meer autisten die dit ervaren? Hoe ervaren "normale mensen" dit?

שמש en Mindless vinden dit leuk.
  23. שמש

שמש Wijs gebruiker

Wist het niet van de serotonine. Uit de periode dat ik regelmatig veel psilo's at (soms tot 100 stuks per keer, kaalkopjes zelf geplukt) heb ik mij nog nooit vermoeid gevoeld. Het voelde integendeel, heel natuurlijk. Bij andere drugs voel ik wel een soort come down (vooral alcohol) maar om eerlijk te zijn, kan me geen extreme dip na gebruik herinneren bij andere drugs (dan alcohol). Misschien heb ik er minder last van, zou kunnen. Wel meer prikkelbaarheid. Maar zoals gezegd, niet bij psilo's.

Robbert40 en Mindless vinden dit leuk.
  24. שמש

שמש Wijs gebruiker

De benaming drugs welke gebruikt wordt in onze maatschappij vind ik zelf wat generaliserend. In het algemeen praten veel niet-gebruikers alsof heroïne hetzelfde zou zijn als paddestoelen. Natuurlijk weten wij als gebruikers wel beter. Maar het sluipt toch af en toe ook in ons eigen bewustzijn. Dingen als drugsverslavingen zijn toepasbaar op bepaalde drugs, maar dat geldt niet voor paddestoelen en volgens mij voor geen enkele psychedelische drug (alhoewel verslaving vaak ook puur geestelijk is (daarom niet minder vervelend) en er misschien in een enkel geval sprake is van misbruik (bijv LSD) heb ik nog niet gehoord van verslaving aan psycho-actieve planten. Lijkt mij niet heel waarschijnlijk ook).
    Wat betreft paddestoelen hoef je je geen zorgen te maken. Ik zie het zelf als een heilige plant... En geeft bij mij persoonlijk de perfecte verbinding met mijn innerlijk. Dat zal voor iedereen misschien weer anders liggen. Omdat we allemaal verschillen als persoon, maakt iemand anders weer een betere verbinding met bijvoorbeeld LSD of DMT. Wanneer jij je ongemakkelijk voelt bij het idee van chemische middelen zou ik zeggen hou het (voorlopig ieg) bij paddo's. Ik zie psycho-actieve middelen als een sleutel tot je bewustzijn. Bij de één past deze sleutel, bij een ander een andere.

Een vraag, trip jij (als iemand met autisme) alleen of met anderen?
    Ik ben zelf geen autist, maar ben wel graag alleen. Heb ook alleen maar alleen getript, wat ik heel prettig vind. Ik kom zelfs niet onder de mensen als ik trip, maar zonder me liever af.
    Wanneer ik tripreports lees op DF, ondernemen ze vaak allerlei dingen. Ik zelf doe helemaal niets en laat alles 'gebeuren'. Ik zit op één plek en observeer. Daardoor ga je volgens mij ook dieper dan wanneer je activiteiten onderneemt (ik verbind er geen waarde oordeel aan trouwens, voor iemand anders werken dingen weer heel anders! :) )

Laatst bewerkt: 16 sep 2019
  25. Mindless

Ik heb geen autisme, maar het is denk ik wel een normaal ding dat je met psilocybine minder in je hoofd (de tabbladen) gaat zitten en meer in het nu (de wereld van de zintuiglijke waarneming) bent.

Het is waarom ik zo van psilocybine hou. Het voelt zo natuurlijk dat het vaak helemaal niet voelt als een 'drug-ervaring'. En je hebt dus naderhand niet het idee dat je nu moet betalen voor het plezier dat je ermee hebt gehad, zoals met zoveel drugs het geval is. Ik voel me zelfs bijna altijd als herboren in de periode na een psilo trip.

Eens met je dat je zeker dieper gaat als je op 1 plek blijft en inactief bent. Zo heb ik ook altijd getript op psilo. Maar in de laatste jaren heb ik ook ontdekt dat het geweldig is om met LSD (en derivaten daarvan) de wereld in te gaan. Dit doe ik dan op de fiets. Deze trips zijn dan minder visueel, omdat er meer stimulatie van buitenaf is, maar ze zijn ook avontuurlijker omdat je echt ergens heen gaat en mensen tegenkomt. Imo leent het meer stimulerende LSD zich hier ook prima voor. Fijn om die energie daar in kwijt te kunnen.

שמש en Ralou vinden dit leuk.
  26. Ralou

@Mindless
    Het is inderdaad afhankelijk welke soort beleving, ervaring je op het moment verkiest. Ik heb enkele van mijn trips op Psylocobine gedaan in de bossen van Duitsland en in de Ardennen, tentje in het wild opgezet, omgeving verkend en gezorgd dat er in de wijde omtrek geen volk te zien was en dan gaan trippen. Mijn eerste trip ooit was bijvoorbeeld in de bossen van Duitsland. Onvergetelijke ervaring wanneer je omgeving in een sprookjeswereld verandert.

Daartegenover heb ik ook al diverse trips alleen op mijn kamer in het donker gedaan , waar ik dan weer heel diep ging in mijn onbewuste.

Met de fiets klinkt als een heel avontuur, kan me dit op LSA ook wel inbeelden:grinning: ook eens overwegen misschien <^^>

PS als je gaat trippen in de bossen, trek lange kleren aan... Na mijn eerste trip welke deels bestond uit rondrollen van plezier was het resultaat 30 teken :'), zou het mits die aanpassing zo overdoen :joycat:

27. שמש

שמש Wijs gebruiker

Dat van die LSD en buitenervaringen is een prima tip. Ga ik eens proberen :)

Mindless en Ralou vinden dit leuk.
  28. Mindless

Klinkt geweldig om te trippen in een echt groot mooi bos waar je niet steeds mensen tegenkomt (dit is onmogelijk waar ik woon). Psilo gaat natuurlijk geweldig goed samen met natuur, al heb ik dat eigenlijk alleen nog maar meegemaakt in de achtertuin van een vriend en met wat ik zie uit mijn raam en vanaf mijn balkon hier. :wink: (al heb ik wel een mooi uitzicht met veel bomen en water).

Het is awesome, ik raad het je echt aan! Als je je deur uitstapt terwijl je tript op LSD, voelt het echt alsof je op een soort queeste gaat. De grote wereld wacht op jou om verkend te worden. :grin: Het is nog extra spannend om overal mensen tegen te komen, die in mijn geval ook nog eerder contact met mij zoeken omdat LSD me meer open maakt haha. Wel een zonnebril op doen!

Van LSA echter kan ik me niet voorstellen dat het leuk is om de wereld in te trekken. De twee keren dat ik überhaupt LSA had gedaan was ik nog veel lomer dan op psilo en wou ik alleen maar op de bank liggen...

Jij ook zeker eens doen!

Ik hoor dan graag hoe dat gegaan is. :)

29. Ralou

Ja , na de velen verhalen hier en al wat gespeculeer op mezelf staat LSD zeker op mijn to do - lijst.

De aantal keren dat ik LSA heb gedaan was ik voornamelijk in diepgaande inzichtvolle zeer drukke gesprekken... Dus kan me inbeelden dat ik misschien niet vergeraak als ik de fiets zou nemen vermits ik dan bij de eerste beste persoon stop en uren begin te zeveren, aangezien ik zo al genoeg praat. :joycat:

Mindless vindt dit leuk.
  30. שמש

שמש Wijs gebruiker

Mooi

Ralou vindt dit leuk.
  31. Mindless

Als je nog geen LSD hebt gedaan, dan staat je nog wat te wachten. :grin:

Het was voor mij de eerste keer een verrassing dat LSD zo anders is dan de psychedelica die ik al had gedaan. Heel veel energie en alertheid, die het geschikt maken om actief te zijn. Je moet wel een beetje rustig aan doen met de dosering imo, omdat je toch gaat deelnemen aan het verkeer als je gaat fietsen, maar op een lage tot normale dosering (max op de fiets tot nu toe is 100 ug voor mij, al was dat ALD-52 om precies te zijn) is het imo prima te doen, mits je niet in een al te druk gebied bent.

32. Ralou

Haha,ik zocht wat bij informatie op en kwam dit tegen.

Duidelijk moet je fietsen op LSD , zo dus ook voor Albert Hoffman x)

https://allthatsinteresting.com/bicycle-day-albert-hofmann

Denk wel dat ik me bij jouw advies qua dosis ga houden als ik het zo lees.

(Dit was even een zijsprong van het topic ) :)

שמש en Mindless vinden dit leuk.
  33. שמש

שמש Wijs gebruiker

Was je ervaring met ALD-52 identiek / vergelijkbaar met LSD?
    Mijn eerste ervaring met psychedelica was LSD. Psilo's kwamen pas jaren later. Welke psychedelica heb je gebruikt voor LSD?

Mindless vindt dit leuk.
  34. Mindless

Voor mijn idee is het identiek. Al is het al wel een tijdje geleden dat ik echte LSD heb gedaan.

Ik had toen truffels, paddo's, 2C-B, LSA gedaan geloof ik. Misschien dat ik nog een vergeet.

שמש vindt dit leuk.
  35. שמש

שמש Wijs gebruiker

Ik zou willen dat ik iets gelijkmatiger in contact was gekomen met psychedelica. Maar goed, ieder zijn eigen weg en heb verder nergens spijt van...

Zit er over te denken op korte termijn een trip te nemen. Misschien meerdere achter elkaar. In elk geval truffels, maar mogelijk ook (niet gelijktijdig) ALD-52. 100ug om mee te beginnen. Heel benieuwd hoe dat gaat zijn. Mdma heb ik vreemd genoeg nog steeds niet gedaan en staat ook op mijn lijstje. Zowel LSD/ALD-52 en MDMA zie ik als therapeutische drugs en wil de setting er speciaal voor uitkiezen. Denk aan een feestje :wink:

Robbert40, Mindless en Ralou vinden dit leuk.
  36. Mindless

Hoe ver ga je eigenlijk met je meditatie? In de zin van, hoe intens? Het is mijn ervaring dat het knap oncomfortabel kan worden, tot het punt dat het bijna pijnlijk is. Om je meditatie zo effectief mogelijk te maken, moet je imo dat gevoel van onbehagen - die vexatie - laten groeien tot het punt dat het eigenlijk niet meer te houden is. Op dat moment begin je ervan te dissociëren waardoor de intensiteit niet meer als oncomfortabel wordt ervaren. Als je het dan nog verder pushed, dan beginnen er hele lagen spanning van je af te vallen. Bij mij meestal ervaren in de rug/nek/schouders. Dit heeft dan vervolgens weer groot effect op mijn mentaal en lichamelijk functioneren.

Het is mijn opvatting dat meditatie het steeds beter verdragen van die vexatie is. Waardoor je langzaamaan steeds meer in die staat van gedissocieerd bewustzijn kunt functioneren, ook in het dagelijks leven. Dus niet slechts tijdelijk mediteren en daarna gewoon verder gaan met je normale state of mind. In dat gedissocieerd bewustzijn zal vervolgens je ademhaling automatisch rustig worden, wat dan weer grote invloed heeft op je lichamelijk en geestelijk functioneren. Zelf heb ik normaliter vaak last van concentratie problemen, overmatig denken (de tabbladen waar je het over hebt denk ik), depressie, et cetera. Die dingen verdwijnen wanneer er sprake is van meditatie. En zoals gezegd is het imo de bedoeling van meditatie om dat beetje bij beetje de standaard state of mind te maken. Door dus steeds meer de weerstand/vexatie te verdragen.

Dit geeft voor mij aan dat je lichamelijk en geestelijk gewoon in staat bent om op die manier te functioneren. Dit gegeven heeft mij (middels psychedelica) destijds doen inzien dat ook ik daartoe in staat ben en sindsdien ben ik bezig om meer en meer meditatie in mijn leven te brengen. Ik wil niet zeggen dat meditatie alle problemen kan oplossen, maar persoonlijk denk ik dat het veel en veel meer kan doen dan mensen denken. Omdat meditatie dus tot die gedissocieerde state of mind kan leiden, waarin je brein en daarmee je lichaam op een heel andere manier begint te werken. "Probleem" is alleen dat het beoefenen van die constante meditatie mensen de hele tijd uit hun comfort zone haalt. En wij mensen proberen nou eenmaal standaard dat uit de weg te gaan (weg van de minste weerstand).

Robbert40 en שמש vinden dit leuk.
  37. Robbert40

Robbert40 Newbie

Ik moet bekennen dat ik90% van je bericht niet begreep.
    Ik heb geleerd mijn hoofd leeg te maken voor de sportles, ik heb me verder nooit verdiept in meditatie.

Wat ik geleerd tot zo ver is:
    Hoe ik, voor een korte periode mijn lichaam en geest voorbereid op de training/wedstrijd,
    Hoe ik weer tot rust kom erna,
    Hoe ik mijn lichaam kan lezen (merken wat er scheelt)
    Hoe ik, voor een korte tijd al mijn focus op mijn waarnemingen kan leggen, waardoor het lijkt alsof tijd vertraagd en ik meer tijd heb om te reageren.

Maar ik ben verder absoluut niet bekend met meditatie.

Mindless en שמש vinden dit leuk.
  38. שמש

שמש Wijs gebruiker

Wat @Mindless bedoeld is, dat je kan leren via meditatie 'voorbij de pijn te gaan'. Een plek in het nu te zien / voelen waar je rust hebt, voorbij pijn. In yoga is er ook zoiets. Te leren ontspannen in een staat van ongemak. Yoga doet dat via stretching en het ontspannen in pijn. wanneer je pijn voelt is de eerste respons vechten of vluchten. In yoga leer je dan te blijven en te ontspannen ipv de flight/fight respons. (dit heeft ook een positief effect op hoe je in het dagelijkse leven kan omgaan met moeilijke situaties) Mindless heeft het wat meditatie betreft over dissociatie, of 'abstract worden' als een manier (om in het nu te blijven, ook in ongemakkelijke situaties, zonder te vluchten of te vechten). Dit is een manier. Maar je kan ook tijdens meditatie proberen te ontspannen in pijn. Ik geloof dat dat grofgezegd het verschil in zienswijze is tussen bijv. Japanse (zen) meditatie en Indiaase (yoga gerelateerde) meditatie. Beoefen jij @Mindless zen meditatie?
    Te leren hoe je in het nu kan blijven, is overigens ook mogelijk via het beoefenen of genieten van kunst/muziek/natuur/liefde...

Mindless vindt dit leuk.
  39. Mindless

@Robbert40
    Sorry, ik wou niet verwarrend overkomen.

Precies ja. De dissociatie zorgt ervoor dat je je gedachten, je gevoel en je spanning van een "afstandje" begint te bekijken. Althans, zo wordt het ervaren. Er is een ontkoppeling, waardoor je een soort van neutrale positie aanneemt. Op die manier zie je hoe al de dingen die je ziet niet jou zijn. En zo zullen deze dingen automatisch loslaten/oplossen, mits er voldoende bewustzijn en intensiteit is. Wat overblijft is een lichter bewustzijn, dat minder belemmerd wordt door deze dingen.

Ik praktiseer niet specifiek zen meditatie in de zin van dat ik dat heb geleerd en dat op die manier doe, maar het zou goed kunnen dat mijn manier van mediteren met zen meditatie overeenkomt.

Hoe ik meditatie zie, is als het benaderen van een storm of tornado. Eerst wordt alles intenser. Gedachten en gevoelens vliegen je om de oren. Maar nog dichterbij en je komt in het oog van de storm, waar alles stil is. Je ziet nog steeds alle rumoer om je heen, maar jijzelf gaat daar niet in mee. Je bent zelf het oog van de storm.

שמש vindt dit leuk.
  40. שמש

שמש Wijs gebruiker

In Vipassana zijn er retreats waarbij je een maand lang niet mag praten of op andere manieren communiceren. Iets voor jou misschien?

Voor mij zou het niets zijn, omdat ik meer de zachte manier van meditatie aanhang (die van ontspanning zeg maar en niet die van dissociatie). Heb in het verleden wel Zen meditatie gedaan en het was eigenlijk behoorlijk spacy wanneer je in die stilte en gedachtenloosheid terecht komt. Maar langer dan een uur mediteren is niet echt aan mij besteed. Laat staan een maand. Ik heb wel een yoga retreat van een maand in een ashram in India gedaan, met heel veel plezier. Daar waren ook dagen van stilte, waarbij niet gecommuniceerd mocht worden. Maar dat is dus een zachte manier van mediteren (ik zie yoga als meditatie). De maand bestond uit 3 keer per dag yoga sessies van 2 uur, pranayama, meditaties. Karma yoga, satvisch eten, niet buiten het terrein van de ashram mogen, geen internet of andere vormen van afleiding (behalve boeken).Na 3 weken voelde ik mijn chakra's letterlijk opengaan en kwam ik er half verlicht uit.

Vind het kijken op afstand naar jezelf wel heel vruchtbaar en bruikbaar.

Mindless vindt dit leuk.
Azarius vaporizers and accessories
Laden...