Drugs heeft zowel negatieve als positieve op mij gehad.
Mijn ouders zijn gescheiden toen ik 6 was en een jaar later kreeg mijn moeder een nieuwe vriend. Die nieuwe vriend was net afgekickt van zijn heroïneverslaving, maar was altijd best agressief. Zo sloeg hij me regelmatig en tilde hij mij bij mijn voeten op terwijl hij mij over het balkon hing als ik iets deed wat niet mocht. Mijn biologische vader begon op mijn 14e te dealen, maar gebruikte regelmatig zelf ook cocaïne waar hij behoorlijk agressief van werd. Sloeg zijn nieuwe vrouw regelmatig, ging vreemd en de jack russel mocht ook regelmatig het slachtoffer zijn. Soms nam mijn vader ook XTC, dan was hij altijd heel lief tegen me, maar ik wist dat dit de drugs was, ik zag hem dan ook niet meer als mijn vader. Toen ik erachter kwam dat hij dealde, mocht ik meehelpen als bijvoorbeeld coureur om wat zakgeld te krijgen. Uiteindelijk ben ik het contact met beide ouders gestopt, omdat ik merkte dat zij psychisch enorm ongezond voor mij waren. Ook heb ik drugs altijd afgezworen en is er een antipathie ontstaan tegen drugs.
Sinds 30 oktober heb ik een nieuwe vriendin, zij is 16 jaar ouder dan ik en heeft juist altijd positieve ervaring met drugs gehad. Uiteindelijk heb ik besloten om mee naar een feest te gaan en voor het eerst XTC te nemen. Ik vond het doodeng, omdat ik niet zoals mijn vader wilde zijn. Aan de andere kant wist ik dat het een behoorlijke stap is die ik van mezelf moest nemen om de positieve effecten van drugs te ervaren. Kortom, ik heb de avond van mijn leven gehad. Het heeft echt zo'n helend effect op mij gehad. Ondertussen zijn we 6 maanden verder en heb ik inmiddels verschillende dingen mogen proberen. Zo heeft LSD mij zo dichtbij mezelf en mijn vriendin gebracht en heeft mijn geest enorm verruimd, met 350 ug heb ik echt prachtige trips gehad waar ik enorm dankbaar voor ben.
Sinds 2015 inmiddels ook weer contact met mijn vader, die zijn excuses heeft aangeboden en alleen contact met mij wil als dit voor mij een toegevoegde waarde heeft. Sindsdien is mijn relatie met mijn vader beter dan ooit. Zelf gebruikt hij niet meer, maar ik krijg wel de nodige tips en trucs van hem om zo verantwoord van drugs te genieten.
Ook op werkgebied heeft drugs een positief effect op mij, ik ben werkzaam als psychiatrisch verpleegkundige en kom daardoor geregeld patiënten tegen die onder invloed zijn. Ik kan hen beter helpen omdat ik beter begrijp wat zij ervaren.
Cocaïne durf ik in ieder geval (nu) niet te nemen, ervaar nog best veel last van mijn jeugd en heb daar ook geregeld heftige nachtmerries van. Om deze reden rook ik elke avond een ¼ joint met polm en skunk om goed te kunnen slapen en dat helpt.
Ik weet trouwens niet of dit bericht in het juiste topic past, maar het heeft mij in ieder geval veel geholpen om dit op te kunnen schrijven

.