Xyrem recept .

Spyro

DF-koning
Ik denk dat hij/zij, weet niet steeds niet of Pleuny man/vrouw is. Maar je hebt Xyrem echt niet nodig.

Je hebt goede hulp nodig voor je onderliggende klachten.

Drugs is niet de oplossing voor je problemen. Je stopt ze weg, je moet er toch een keer echt actie mee gaan ondernemen…

Hoe zie je dit voor je? Voor altijd aan de Xyrem? Daar gaan ze echt niet mee akkoord.

Mag ik vragen welke klachten je allemaal in het dagelijks leven ervaart, waarvan je denkt, ik heb hier echt drugs voor nodig.

Het is letterlijk alleen uitstellen van iets wat je uit eindelijk onder controle moet zien te krijgen.

Hoop snel dat het beter met je gaat.

Pleuny

Bewuste gebruiker
Ik denk dat hij/zij, weet niet steeds niet of Pleuny man/vrouw is. Maar je hebt Xyrem echt niet nodig.

Drugs is niet de oplossing voor je problemen. Je stopt ze weg, je moet er toch een keer echt actie mee gaan ondernemen…

Hoe zie je dit voor je? Voor altijd aan de Xyrem? Daar gaan ze echt niet mee akkoord.

Mag ik vragen welke klachten je allemaal in het dagelijks leven ervaart, waarvan je denkt, ik heb hier echt drugs voor nodig.

Het is letterlijk alleen uitstellen van iets wat je uit eindelijk onder controle moet zien te krijgen.

Iedereen denkt dat ik een vrouw ben ofz nee ik ben een man ...

Pleuny

Bewuste gebruiker

Zware chronische depressie vanaf me 12e, hulp is bullshit en medicijnen werken niet .

Pleuny

Bewuste gebruiker

Ik ben minder hopeloos met ghb dan zonder , zegt voor mij genoeg . Langdurige heroine verslaafden blijven soms ook op een onderhouds dosissen van weet ik het . Waarom dan ?

Pleuny

Bewuste gebruiker

Hetzelfde standaard zoek hulp hoor ik mijn hele leven al . Ik zit bij verslavings instantie , ik krijg therapie , ik zit op medicatie wat ik moet af gaan bouwen . Sommigen hebben gewoon wat nodig waar ik 1 van ben .

Pleuny

Bewuste gebruiker

Maar ik weet zelf ook wel dat ik dat nooit voorgeschreven ga krijgen. Iemand hier zei dat alleen een neuroloog dat kan voorschrijvem . Maar ja anyway in italie gebruiken ze ook ghb voor alcohol verslaafden onder naam "Alcover"
Hoe the fuck is dat dan logisch ? Heb echt haat aan die nieuwe gbl wet geving , fuck dat ..

Paranoize.

Badass junkie
Ik ben minder hopeloos met ghb dan zonder , zegt voor mij genoeg . Langdurige heroine verslaafden blijven soms ook op een onderhouds dosissen van weet ik het . Waarom dan ?
Klopt maar toch wil je liever van de heroïne af. Voor veel mensen is het gewoon te moeilijk en die proberen er vaak mee oud te worden. Of switchen naar methadon of buprenorfine omdat je dan veel minder last hebt van je verslaving (1x per dag doseren ipv iedere 6 uur )

Ik gebruik nu 2 jaar heroïne en al 4 jaar ongeveer opiaten zoals oxycodon, morfine, codeïne, tramadol.

Op de lichamelijke pijn na wat voor mij de nummer 1 reden is dat ik opiaten gebruik houd het je natuurlijk wel verdoofd en eigenlijk is dat helemaal kut. Moeite hebben met vreugde voelen of omgaan met verlies. Het word allemaal niet zo goed verwerkt omdat je verdoofd bent en dit werkt ook zo met ghb natuurlijk.

Ik ga je niet oordelen over je ghb gebruik, dat zou heel hypocriet zijn. Ken zelf ook tien redenen opnoemen om me gebruik goed te praten.

Máár ondanks al dat, er zijn ook voordelen aan de momenten dat je (ff) clean bent. Alleen al de vogels die fluiten en de geur van het bos. De weerkaatsing van de zon op het water. Alleen al die kleine dingen al voelen zoveel beter aan als je nuchter bent.

Ik moest een keer keihard janken dat ik me zwaar depressief en suicidaal voelde. En niet omdat ik mij zo voelde, maar juist van blijdschap DAT IK DAT VOELDE. Denk daar eens over na.

Fijne avond @Pleuny het beste ✌🏼

Pleuny

Bewuste gebruiker
Klopt maar toch wil je liever van de heroïne af. Voor veel mensen is het gewoon te moeilijk en die proberen er vaak mee oud te worden. Of switchen naar methadon of buprenorfine omdat je dan veel minder last hebt van je verslaving (1x per dag doseren ipv iedere 6 uur )

Ik gebruik nu 2 jaar heroïne en al 4 jaar ongeveer opiaten zoals oxycodon, morfine, codeïne, tramadol.

Op de lichamelijke pijn na wat voor mij de nummer 1 reden is dat ik opiaten gebruik houd het je natuurlijk wel verdoofd en eigenlijk is dat helemaal kut. Moeite hebben met vreugde voelen of omgaan met verlies. Het word allemaal niet zo goed verwerkt omdat je verdoofd bent en dit werkt ook zo met ghb natuurlijk.

Ik ga je niet oordelen over je ghb gebruik, dat zou heel hypocriet zijn. Ken zelf ook tien redenen opnoemen om me gebruik goed te praten.

Máár ondanks al dat, er zijn ook voordelen aan de momenten dat je (ff) clean bent. Alleen al de vogels die fluiten en de geur van het bos. De weerkaatsing van de zon op het water. Alleen al die kleine dingen al voelen zoveel beter aan als je nuchter bent.

Ik moest een keer keihard janken dat ik me zwaar depressief en suicidaal voelde. En niet omdat ik mij zo voelde, maar juist van blijdschap DAT IK DAT VOELDE. Denk daar eens over na.

Hey bedankt man ik waardeer je berichtje ! Klote voor je van die pijn , hoop dat alles oke met je gaat !

Pleuny

Bewuste gebruiker

Misschien een domme vraag maar kan kratom eventueel niet helpen voor je om van die zwaardere shit af te komen ?

Paranoize.

Badass junkie
Misschien een domme vraag maar kan kratom eventueel niet helpen voor je om van die zwaardere shit af te komen ?
Eraf komen, is niet makkelijk maar lukt me wel.

Da's het probleem niet ook na de ontwenning is me leven kut en ben ik dood beter af

Pleuny

Bewuste gebruiker
😲

Dus fuck jezelf ook? Door door zeuren en dit als een RECHT zien werk je er aardig aan mee he!

Totaal ansurd
Ja ja het was ook maar een grapje gedeeltelijk , niet alles zo letterlijk nemen man wat ik lul
Eraf komen, is niet makkelijk maar lukt me wel.

Da's het probleem niet ook na de ontwenning is me leven kut en ben ik dood beter af
Ja zo voel ik me dus ook zonder g vaak .

Brakka Mang

Badass junkie
Ergens ben ik het met @Pleuny eens dat het voor de ene groep wel geldt en voor de ander niet. Je hele leven aan de pillen zitten wordt ook niet iedereen gelukkig van, en kan zelfs averechts werken. Daarnaast is er gewoon een groep mensen voor wie geen enkel pilletje de kwaliteit van leven naar aanvaaardbaar niveau brengt. Dan zal er toch naar alternatieven gekeken moeten worden want iedereen heeft naar mijn mening recht op geluk. Er kunnen velen oorzaken zijn, naast geestelijke ook fysieke afwijkingen in de hersens waardoor het sommigen niet gegund is en ook niet onderzocht wordt omdat er gewoon een draaiboek is wat ze DSM noemen aan de hand waarvan je een label krijgt. Ik heb lang gedacht dat ik in de groep viel die gewoon een middel nodig had om kwaliteit van leven te ervaren, gelukkig weet ik nu beter maar dat neemt niet weg dat er altijd mensen kunnen zijn voor wie dat niet geldt.

Pleuny

Bewuste gebruiker
Ergens ben ik het met @Pleuny eens dat het voor de ene groep wel geldt en voor de ander niet. Je hele leven aan de pillen zitten wordt ook niet iedereen gelukkig van, en kan zelfs averechts werken. Daarnaast is er gewoon een groep mensen voor wie geen enkel pilletje de kwaliteit van leven naar aanvaaardbaar niveau brengt. Dan zal er toch naar alternatieven gekeken moeten worden want iedereen heeft naar mijn mening recht op geluk. Er kunnen velen oorzaken zijn, naast geestelijke ook fysieke afwijkingen in de hersens waardoor het sommigen niet gegund is en ook niet onderzocht wordt omdat er gewoon een draaiboek is wat ze DSM noemen aan de hand waarvan je een label krijgt. Ik heb lang gedacht dat ik in de groep viel die gewoon een middel nodig had om kwaliteit van leven te ervaren, gelukkig weet ik nu beter maar dat neemt niet weg dat er altijd mensen kunnen zijn voor wie dat niet geldt.
Wat voor middel had jij nodig dan ? En hoe gaat het nu?

Pleuny

Bewuste gebruiker
Ik ben al heel lang van mijn favoriete drugs alcohol af, heb nog een tijd aan de ghb gezeten maar daar was ik op een gegeven moment ook klaar mee. Naarmate ik ouder wordt vind ik meer zin in het leven en nuttige dingen doen zonder drugs dan met merk ik.
Ja dat ghb is linke soep voor mij , ik kan dat spul niet niet 24/7 meer gebruiken . Wou dat ik er klaar mee was maar het heeft me altijd in de greep als ik eraan zit helaas.

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Hoe lang is het langste dat je 100% nuchter bent gebleven?

Oke en is het leven niet uber saai ?
Goed van je man respect !
Als je leven saai is nuchter, is er bij de bron iets niet oke.
Dat geldt dan ook voor anderen die zich zo voelen zoals @Dopemonster .

Ook is het zo dat als je al jaaaaasren lang drugs gebruikt en dus je gevoelens en emoties zo lang onderdrukt je hersenen, denkwijze, inzichten etc niet beter weten.
Het kan zelfs na erg lang/veel drugs gebruik je brein (persoonlijkheid?) blijvend veranderen.

Net als bv mensen die al zeg, 20
Jaar veel te dik zijn door teveel eten en ongezond leven na een dieet zich ook niet meteen goed voelen. Als je je al 20+ jaar volpropt moet je niet verwachten dat je binnen weken of maanden je weer 100% voelt.

Kan wel jaren duren tot je lijf en brein als een nuchtere KAN functioneren. Komt die tijd eindelijk dan voel je je zonder drugs of (over)eten veel beter als met!

Je lijf en brein hebben veel tijd nodig om af te kicken van wat eerst “normaal” was.

Knap hoor @Brakka Mang !

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
6 weken. Drugsvrij heb ik langer vol gehouden maar niet medicijnenvrij. Denk dan aan anti depressiva, anti psychotica, en uiteindelijk weer benzodiazepines en opioïden
6 weken is heel erg kort. Dan kun je denk ik nog geen oordeel vellen hoe echt nuchter zijn is. Blijf eens minimaal 6 maanden tot een jaar 100% nuchter. Dan merk je het wel.

Paranoize.

Badass junkie
6 weken is heel erg kort. Dan kun je denk ik nog geen oordeel vellen hoe echt nuchter zijn is. Blijf eens minimaal 6 maanden tot een jaar 100% nuchter. Dan merk je het wel.
Ik heb een lichamelijke conditie die zonder die meds weer erg lijden toebrengen in me leven dus het is een beetje dubbelop voor mij. Lichamelijk voel ik me beter en minder pijn ( heb chronische zenuwpijn) Maar het beinvloed me psyche wel enorm idd en misschien dat leven = lijden wel een goeie conclusie is. Dat ik beter nuchter lijdend kan genieten dan verdoofd niks meer voelen.

Brakka Mang

Badass junkie
Ja dat ghb is linke soep voor mij , ik kan dat spul niet niet 24/7 meer gebruiken . Wou dat ik er klaar mee was maar het heeft me altijd in de greep als ik eraan zit helaas.
Das een beetje het nare eraan, dat hebben een heleboel mensen. Het is me een tijd goed af gegaan maar op een gegeven moment wogen de voordelen niet meer op tegen de nadelen.

LucidLucy

Verslaafde in herstel
Nou in zes weken kan je enorme verschillen merken hoor. Tuurlijk zal lang niet alles hersteld zijn. Sterker nog je hersenen zijn in die tijd nog amper aangepast aan het normale leven. Die schommelingen zijn vaak juist wel Interessant omdat je je met periodes ook heel erg goed kan voelen (dan heeft je hoofd toevallig zelf teveel stofjes aangemaakt).

Meestal na 9 maanden tot een jaar inderdaad is het grootste deel wel gestabiliseerd.

Toch is mentale ondersteuning hierbij vaak erg belangrijk. Zeker als er al sprake is van depressie of andere psychische klachten of stoornissen. Het is makkelijk om in het negatieve te denken. Of bijvoorbeeld hele hoge eisen te stellen en balen als het niet lukt. Dan is het lastig om zo'n lange tijd clean door te komen. Is mijn ervaring in elk geval.

Dirkdirk

DF-koning
Dat is eigenlijk wel een goede vraag, en ik ga hem zelf ook beantwoorden (ook al zit niemand daarop te wachten). Eens kijken. Begonnen met roken op mijn 13e, maar die tel ik niet mee. Begonnen met blowen op mijn 15 tot 19 ofzo gok ik? Geen idee eigenlijk, daarna tussenpozen gehad. Ongeveer 3 á 4 jaar elke avond mezelf klem gezopen.

Oei. Dit is confronterend. Ik heb eigenlijk geen idee. Waarom doe je me pijn met de waarheid, @De Dunne ? Ik neem nu af en toe een stim, of een benzo, maar verder niks. Ja dat is inderdaad niet nuchter, dus hoogstens een week (helemaal nuchter)

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Dat is eigenlijk wel een goede vraag, en ik ga hem zelf ook beantwoorden (ook al zit niemand daarop te wachten). Eens kijken. Begonnen met roken op mijn 13e, maar die tel ik niet mee. Begonnen met blowen op mijn 15 tot 19 ofzo gok ik? Geen idee eigenlijk, daarna tussenpozen gehad. Ongeveer 3 á 4 jaar elke avond mezelf klem gezopen.

Oei. Dit is confronterend. Ik heb eigenlijk geen idee. Waarom doe je me pijn met de waarheid, @De Dunne ? Ik neem nu af en toe een stim, of een benzo, maar verder niks. Ja dat is inderdaad niet nuchter, dus hoogstens een week (helemaal nuchter)

Sorry voor de “wake-up call… 🤗 Was niet als een klap bedoeld hoor!
Helemaal nuchter zijn mensen hier zelden denk ik. Ik zelf ook niet echt. ik gebruik niet dagelijks drugs maar blow in het weekend veel vrij+za en dan zondag een beetje. Om de week op woensdag vrij of andere dag vrij dan blow ik die avond er voor ook door de weeks. Weekends regelmatig een upper of tryptamine of iets. Alcohol dan weer zelden of nooit. Al heel lang. Ook niet op feestjes of uit eten of zo. Dan drink ik fris en als het daar kan een rook ik een blowtje.

De Zandman

DF-koning
Ik heb ook jaaarenlang gebruikt en gezopen om verdriet en nare ervaringen te onderdrukken met drugs en drank.
Het resultaat van deze actie was, dat het verwerken van die ervaringen tot stilstand kwam, en wanneer je dan op een gegeven moment stopt, komt al de shit weer naar boven en moet je alsnog het gehele verwerkingsproces doormaken.
Ik had beter niet moeten gaan onderdrukken.
Wel wat laat om daarachter te komen helaas...

FerdFatoehaus

Badass junkie
Ik heb ook jaaarenlang gebruikt en gezopen om verdriet en nare ervaringen te onderdrukken met drugs en drank.
Het resultaat van deze actie was, dat het verwerken van die ervaringen tot stilstand kwam, en wanneer je dan op een gegeven moment stopt, komt al de shit weer naar boven en moet je alsnog het gehele verwerkingsproces doormaken.
Ik had beter niet moeten gaan onderdrukken.
Wel wat laat om daarachter te komen helaas...
Wat laat maar niet te laat!

Bovenaan