Zero tolerance rond drugs faalt

Wackie

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
En het is toch juist leuk, verschillende meningen? Of moet iedereen op een drugsforum dezelfde mening koesteren?

Dat is wel leuk hoor, en soms neem ik ook wel eens een mening die eigenlijk niet echt de mijne is, gewoon om een discussie te maken. Maar wanneer je daarin doordraaft door steeds hetzelfde te blijven roepen in wilders stijl zonder onderbouwing wordt het erg vervelend.

tomz0r

Badass junkie
Wackie zei:
tomz0r zei:
En het is toch juist leuk, verschillende meningen? Of moet iedereen op een drugsforum dezelfde mening koesteren?

Dat is wel leuk hoor, en soms neem ik ook wel eens een mening die eigenlijk niet echt de mijne is, gewoon om een discussie te maken. Maar wanneer je daarin doordraaft door steeds hetzelfde te blijven roepen in wilders stijl zonder onderbouwing wordt het erg vervelend.

Ik heb fucking cijfers beste knul, en mijn redenatie is helemaal zo slecht nog niet volgens mij. Jij zegt helemaal niks. Jij haakt af als het er op aan komt. Leg jouw standpunt eens uit. Leg eens uit waarom mijn verhaal niet klopt.
Maar jij zal het wel belachelijk vinden dat drugs illegaal is, net als dat je belachelijk vindt dat er politie is op feesten zoals in een andere topic. Ik raad je aan om een reeël beeld te creëren van de samenleving die hier heerst. Want dit gaat natuurlijk nergens over.

Noem eens op wat er fout is aan mijn mening. Hoe weet je trouwens zo goed dat dit mijn mening niet is? Heb je me ooit gesproken? Nee! Nou dan.

Die vergelijking met Wilders vind ik trouwens meer op jullie slaan. Wel met een probleem aankomen, maar niet met een goede oplossing.

tomz0r

Badass junkie
Flip Trip zei:
tomz0r zei:
Flip Trip zei:
Wat ik me altijd afvraag is waarom de mensen die tegen legaliseren zijn menen dat ze zelf wel drugs mogen gebruiken. Natuurlijk geldt dit alleen voor mensen die tegen legaliseren zijn en zelf illegale drugs gebruiken.

Beantwoord me aub de volgende vraag.

Waarom staan jullie boven de wet ?

Ik sta niet boven de wet. De overheid heeft een andere doelstelling dan ik. Bij overheidsbeslissingen denk ik aan het welzijn van het volk, en niet alleen aan mezelf. En het is toch juist leuk, verschillende meningen? Of moet iedereen op een drugsforum dezelfde mening koesteren?

Nee je hoeft niet dezelfde mening te hebben, maar ik vind wel dat je je aan regels moet houden waarvan je vindt dat ze moeten gelden. Als je dus vind dat drugs verboden moeten zijn, moet je niet zo hypocriet zijn en gaan zeggen, oh nee, ik kan daar wel mee om gaan dus ik doe het lekker toch, maar mijn buurman, nee die kan niet met drugs om gaan dus verbied het maar.

Daarnaast ben ik er niet van overtuigd dat het welzijn van het volk gediend is door drugs te verbieden. Maar die discussie ga ik met jou niet voeren.

Maar je vindt dus dat je wel drugs mag gebruiken omdat jou doelstelling anders is als die van de overheid. Dan mag ik dus ook belastingfraude plegen in jou optiek, immers is mijn doelstelling dan dat ik zoveel mogelijk geld zelf houd en zo min mogelijk wil afdragen aan de overheid. Of veel te hard rijden met me auto, ik wil immers op tijd komen en het kan me niet schelen of ik daarmee een ongeluk kan veroorzaken. Als jij dat een goede reden vindt, prima, ik vind het bullshit.

Jij doet net alsof ik één of andere voorbeeldfunctie heb. Als ik in de politiek zat en ik zat mijn mening daar te verkondigen dan vond ik je een punt hebben. Dit is echter slechts een simpele forumdiscussie waar mijn persoonlijke levensstijl er niet heel veel toe doet.

Bovendien overtreed ik inderdaad liever de wet met mijn incidentele gebruik en accepteer ik de straf, mocht ik ooit gepakt worden op iets. Liever dat dan dat heel Nederland aan het gebruiken is straks.

En jij hebt toch ook wel eens zonder licht gereden op de fiets, ooit? Vast wel. Vind je nu ook dat zonder licht rijden moet kunnen?

Ik ben ook maar een mens, en ik doe hier niemand kwaad mee. Als ik in de politiek zat en ik zou het legaliseren dan ben ik bang dat ik er mensen veel kwaad mee doe.

deadlock

Badass junkie
tomz0r zei:
Ik heb fucking cijfers beste knul, en mijn redenatie is helemaal zo slecht nog niet volgens mij. Jij zegt helemaal niks. Jij haakt af als het er op aan komt. Leg jouw standpunt eens uit. Leg eens uit waarom mijn verhaal niet klopt.
Kom maar met cijfers die het aantonen dan want ik heb nog niets gezien. Je roept veel maar in de praktijk is er onder andere al in Mexico én Nederland bewezen dat er een hoop geld bespaard wordt als je drugs decriminaliseert.

Maar jij zal het wel belachelijk vinden dat drugs illegaal is, net als dat je belachelijk vindt dat er politie is op feesten zoals in een andere topic. Ik raad je aan om een reeël beeld te creëren van de samenleving die hier heerst. Want dit gaat natuurlijk nergens over.
Ik vind het niet belachelijk hoor maar wat jij niet snapt is dat er ook nog zoiets is als gematigd gebruik. Er zijn heel veel substanties die prima in een weekend of zelfs 's avonds (zoals een klein beetje coke of GHB) gedaan kunnen worden zonder dat je functioneren in gevaar komt. Vergelijk het met een paar biertjes. En dan op vrijdag of zaterdag een keer wat meer (net alsof je in de kroeg hangt). Mensen zijn verstandiger dan je denkt en aangezien de verslavingsindex van veel middelen lager is dan dat van alcohol (en er zijn heel veel mensen die in het weekend los gaan met alcohol en de hele week daarna niet meer drinken en perfect functioneren) zal het alleszins meevallen en niet uitlopen op de doemscenario's die jij voor ogen hebt.

tomz0r

Badass junkie
deadlock zei:
tomz0r zei:
Kom maar met cijfers die het aantonen dan want ik heb nog niets gezien. Je roept veel maar in de praktijk is er onder andere al in Mexico én Nederland bewezen dat er een hoop geld bespaard wordt als je drugs decriminaliseert.

Dat weet ik niet zeker omdat criminaliteit in de praktijk vaak verplaatst wordt. En aangezien legalisatie van drugs nooit heeft plaatsgevonden kan ik niet aantonen dat het werkt, maar het risico dat het veel problemen en kosten oplevert lijken me enorm groot.

deadlock zei:
Ik vind het niet belachelijk hoor maar wat jij niet snapt is dat er ook nog zoiets is als gematigd gebruik. Er zijn heel veel substanties die prima in een weekend of zelfs 's avonds (zoals een klein beetje coke of GHB) gedaan kunnen worden zonder dat je functioneren in gevaar komt. Vergelijk het met een paar biertjes. En dan op vrijdag of zaterdag een keer wat meer (net alsof je in de kroeg hangt). Mensen zijn verstandiger dan je denkt en aangezien de verslavingsindex van veel middelen lager is dan dat van alcohol (en er zijn heel veel mensen die in het weekend los gaan met alcohol en de hele week daarna niet meer drinken en perfect functioneren) zal het alleszins meevallen en niet uitlopen op de doemscenario's die jij voor ogen hebt.

Gematigd gebruik vindt niet altijd plaats. Bij een bepaald percentage van de mensen gaat het gewoon fout. Bovendien zijn harddrugs nog niet veilig te gebruiken omdat er veel te weinig over bekend is. Het risico op een foute afloop is er altijd.

Ik ben het er mee eens dat alcohol maatschappelijk ook een probleem is ja, maar dat valt niet te verbieden aangezien het zo'n algemeen geaccepteerd middel is. Verder is dat volgens mij ook de oorzaak dat alcohol zo problematisch is. Na een paar keer gebruiken kan ik me niet voorstellen dat men verslaafd raakt. Daarvoor moet jarenlang minimaal een paar keer in de week gedronken worden, in de meeste situaties. Veel alcoholproblemen zijn volgens mij dus veroorzaakt door een te makkelijke omgang met het middel, 3% van de mensen rijdt met een niet toegestane dosis alcohol in het bloed in de weekends bijvoorbeeld. Dit risico is er ook als drugs legaal wordt, aangezien het dan ook kans maakt om algemeen geaccepteerd te worden. Voorlichting werkt niet, dat is te zien aan alcohol en sigaretten. Ik zie echt al voor me dat mensen pillen gaan slikken alsof het biertjes zijn. Een klein deel van de mensen, dat wel. Maar ze zullen er zijn. En dat kost bakken met geld.

Verder gaat de criminaliteit in Mexico veel verder dan drugs. Dat hele land zou hervormd moeten worden, net als Columbia. Dan zou het pas wat helpen. Bovendien los je met legalisatie in Nederland alleen daar helemaal niks op.

deadlock

Badass junkie
tomz0r zei:
Dat weet ik niet zeker omdat criminaliteit in de praktijk vaak verplaatst wordt. En aangezien legalisatie van drugs nooit heeft plaatsgevonden kan ik niet aantonen dat het werkt, maar het risico dat het veel problemen en kosten oplevert lijken me enorm groot.
Dan moet je dus niet lopen nuilen dat je cijfers hebt die het onderbouwen. Sowieso, criminaliteit verplaatsen naar Afghanistan lijkt me verder geen enkel probleem als het om hero gaat, of naar colombia als het om coke gaat. Daar hebben wij namelijk nauwelijks last van.

deadlock zei:
Gematigd gebruik vindt niet altijd plaats. Bij een bepaald percentage van de mensen gaat het gewoon fout. Bovendien zijn harddrugs nog niet veilig te gebruiken omdat er veel te weinig over bekend is. Het risico op een foute afloop is er altijd.
Hetzelfde argument gaat op voor alcohol. Toch is het zo dat het grootste gedeelte van de bevolking regelmatig drinkt en normaal functioneert. Je snapt simpelweg niet wat alcohol voor enorme impact heeft op mensen in vergelijking met andere middelen. Er is gewoon een schaal waarop dat meetbaar is. Alleen opiaten en barbituraten scoren hoger.

Ik ben het er mee eens dat alcohol maatschappelijk ook een probleem is ja, maar dat valt niet te verbieden aangezien het zo'n algemeen geaccepteerd middel is. Verder is dat volgens mij ook de oorzaak dat alcohol zo problematisch is. Na een paar keer gebruiken kan ik me niet voorstellen dat men verslaafd raakt.
Datzelfde geldt met uitzondering voor voorgenoemde soorten, voor alle harddrugs. En dan is de lichamelijke impact nog minder ook.

Daarvoor moet jarenlang minimaal een paar keer in de week gedronken worden, in de meeste situaties. Veel alcoholproblemen zijn volgens mij dus veroorzaakt door een te makkelijke omgang met het middel, 3% van de mensen rijdt met een niet toegestane dosis alcohol in het bloed in de weekends bijvoorbeeld. Dit risico is er ook als drugs legaal wordt, aangezien het dan ook kans maakt om algemeen geaccepteerd te worden. Voorlichting werkt niet, dat is te zien aan alcohol en sigaretten. Ik zie echt al voor me dat mensen pillen gaan slikken alsof het biertjes zijn. Een klein deel van de mensen, dat wel. Maar ze zullen er zijn. En dat kost bakken met geld.
Dat is een drogreden a la Non Sequitur.

Verder gaat de criminaliteit in Mexico veel verder dan drugs. Dat hele land zou hervormd moeten worden, net als Columbia. Dan zou het pas wat helpen. Bovendien los je met legalisatie in Nederland alleen daar helemaal niks op.
Neen. De situatie waarin ik het vergelijk klopt gewoon.

tomz0r

Badass junkie
deadlock zei:
tomz0r zei:
Dan moet je dus niet lopen nuilen dat je cijfers hebt die het onderbouwen. Sowieso, criminaliteit verplaatsen naar Afghanistan lijkt me verder geen enkel probleem als het om hero gaat, of naar colombia als het om coke gaat. Daar hebben wij namelijk nauwelijks last van.

Het risico is aanwezig dat het problematische gevolgen kan hebben. Mensen luisteren blijkbaar niet naar waarschuwingen, en illegalisatie schrikt bij een groot deel van de mensen toch af.

deadlock zei:
deadlock zei:
Hetzelfde argument gaat op voor alcohol. Toch is het zo dat het grootste gedeelte van de bevolking regelmatig drinkt en normaal functioneert. Je snapt simpelweg niet wat alcohol voor enorme impact heeft op mensen in vergelijking met andere middelen. Er is gewoon een schaal waarop dat meetbaar is. Alleen opiaten en barbituraten scoren hoger.

Ik denk dat dat ook met de algemene acceptatie te maken heeft. Je denkt toch niet dat weekenddrinkers sneller verslaafd raken dan weekend cokesnuivers of weekend speedsnuivers?
Alcohol heeft een enorme impact op de samenleving ja, omdat het enorm wordt onderschat. En dat moet niet bij de rest van de drugs gebeuren. Als die er nog bij komen dan wordt het helemaal een ramp.

deadlock zei:
Ik ben het er mee eens dat alcohol maatschappelijk ook een probleem is ja, maar dat valt niet te verbieden aangezien het zo'n algemeen geaccepteerd middel is. Verder is dat volgens mij ook de oorzaak dat alcohol zo problematisch is. Na een paar keer gebruiken kan ik me niet voorstellen dat men verslaafd raakt.
Datzelfde geldt met uitzondering voor voorgenoemde soorten, voor alle harddrugs. En dan is de lichamelijke impact nog minder ook.

Niet waar. Crack, speed, cocaïne en zelfs XTC kunnen bij mensen met problemen na 1 enkele keer al verslavend zijn. De maatschappelijke gevolgen van XTC zijn dan in eerste instantie niet direct problematisch, maar goed.

deadlock zei:
Daarvoor moet jarenlang minimaal een paar keer in de week gedronken worden, in de meeste situaties. Veel alcoholproblemen zijn volgens mij dus veroorzaakt door een te makkelijke omgang met het middel, 3% van de mensen rijdt met een niet toegestane dosis alcohol in het bloed in de weekends bijvoorbeeld. Dit risico is er ook als drugs legaal wordt, aangezien het dan ook kans maakt om algemeen geaccepteerd te worden. Voorlichting werkt niet, dat is te zien aan alcohol en sigaretten. Ik zie echt al voor me dat mensen pillen gaan slikken alsof het biertjes zijn. Een klein deel van de mensen, dat wel. Maar ze zullen er zijn. En dat kost bakken met geld.
Dat is een drogreden a la Non Sequitur.

Nietwaar. Er is een duidelijk verband tussen. Waarom denk je dat mensen als drugs legaal worden daar wel goed mee omgaan terwijlk het bij alcohol GIGANTISCH fout is gegaan? Het zijn allemaal roesmiddelen, dus ik zie niet in waarom mensen met harddrugs wel voorzichtig aan zouden moeten doen.

deadlock zei:
Neen. De situatie waarin ik het vergelijk klopt gewoon.
[/quote]

Nee natuurlijk niet. De overheid zit daar voor spek en bonen, mensen en bedrijven worden afgeperst, criminele bendes schieten elkaar overhoop en nog veel meer. Alleen maar omdat drugs een grote inkomstenbron is los je niet op dat die criminele bendes weg gaan.

Wackie

Belezen gebruiker
tomz0r zei:
Het risico is aanwezig dat het problematische gevolgen kan hebben. Mensen luisteren blijkbaar niet naar waarschuwingen, en illegalisatie schrikt bij een groot deel van de mensen toch af.

Ik daag je uit 1 mens te vinden die zegt "Ik ben eigenlijk erg nieuwscheirig naar drugs, maar ik doe het niet omdat het illigaal is"

En wat betreft die verhouding tussen alcohol en drugs: Nu probeert de overheid te faken dat zij weten wat goed en slecht voor ons is.
Op jonge leeftijd worden je normen en waarden bepaald, en dan trap je daar nog in. Daarom denken veel jonge mensen dat alcohol niet slecht is. Het is immers legaal, in tegenstelling tot drugs. En dus gebruiken ze het. En wanneer ze ouder zijn en zelf kinderen hebben, sja dan weten ze inmiddels vaak wel dat alcohol niet zo goed is als ze dachten, maar ze drinken inmiddels zelf elke dag 2-3 glazen wijn, dus maak dan je kinderen maar eens wijs dat alcohol echt slecht voor je is.

En dat is het gevaar van het ontnemen van mensen hun eigen verantwoordelijkheid. Mensen stoppen met nadenken en het gevolg is een maatschappij verslaafd aan alcohol. Als de overheid nou eens zou ophouden met pretenderen te kunnen zeggen wat goed en slecht voor ons is en mensen moeten zelf denken. Dan zouden mensen ook veel meer zelf die verantwoordelijkheid nemen, en zouden ze denk ik minder alcohol en minder drugs gebruiken.

tomz0r

Badass junkie
Wackie zei:
tomz0r zei:

Ik daag je uit 1 mens te vinden die zegt "Ik ben eigenlijk erg nieuwscheirig naar drugs, maar ik doe het niet omdat het illigaal is"

Dit is natuurlijk paradoxaal. Nieuwsgierigheid komt pas als men zich interesseert in drugs. Illegaliteit zorgt er bij veel mensen voor dat het slecht wordt gevonden en dat die interesse niet ontstaat. Het is immers toch slecht en voor junks, volgens een groot deel van de mensen. Dat moet je met me eens zijn. Als je vrij ergens gebruikt, word je als junk gezien. Mensen worden afgeschrokken. Zou je echter een biertje drinken (op straat illegaal, maar goed, het gaat om het idee) of een peukie roken kijkt niemand je raar aan. Dat heeft met de maatschappelijke status te maken, die deels is gecreëerd door de illegaliteit.

En dat verhaal daarna is niet waar in mijn ogen. Dom houden is niet het doel van de overheid. Veel mensen zijn nou eenmaal dom dus als je ze de volledige vrije wil geeft gaat het fout. Dat is niet alleen bij drugs zo, maar ook bij andere dingen, zoals het verkeer. Drugs zijn niet dermate intelligentiebevorderend dat het legaal moet worden. Aan kennis over drugs heb je in de praktijk niks, dus dat mensen daar een dom beeld van hebben is helemaal geen probleem.
Dat alcohol maatschappelijk problemen oplevert is iedereen keihard met je eens, maar om daar nou nog meer problemen, in dit geval drugsproblematiek bij te voegen is niet gewenst.

En dom houden is sowieso beter dan het leven verneuken van mensen. Want dat is gewoon wat bij een deel van de mensen gebeurt.

deadlock

Badass junkie
tomz0r zei:
Dat is dus niet bekend. Wat wel bekend is, is dat in landen met een liberaler drugsgebruik er minder drugs gebruikt worden per hoofd van de bevolking.

Ik denk dat dat ook met de algemene acceptatie te maken heeft.
Nee, dat was ook niet mijn punt. Het ging mij om de schadelijkheid van het middel.

Je denkt toch niet dat weekenddrinkers sneller verslaafd raken dan weekend cokesnuivers of weekend speedsnuivers?
De kans is bij alle drie de groepen klein maar bij alcoholdrinkers groter dan bij de andere twee groepen.

Alcohol heeft een enorme impact op de samenleving ja, omdat het enorm wordt onderschat. En dat moet niet bij de rest van de drugs gebeuren. Als die er nog bij komen dan wordt het helemaal een ramp.
Juist niet.

deadlock zei:
Niet waar. Crack, speed, cocaïne en zelfs XTC kunnen bij mensen met problemen na 1 enkele keer al verslavend zijn. De maatschappelijke gevolgen van XTC zijn dan in eerste instantie niet direct problematisch, maar goed.
http://drugwarfacts.org/cms/?q=node/28
http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dependence
Zoals je daar kan lezen heb je geen gelijk. En al helemaal niet voor wat betreft speed.

nietwaar. Er is een duidelijk verband tussen. Waarom denk je dat mensen als drugs legaal worden daar wel goed mee omgaan terwijlk het bij alcohol GIGANTISCH fout is gegaan? Het zijn allemaal roesmiddelen, dus ik zie niet in waarom mensen met harddrugs wel voorzichtig aan zouden moeten doen.
Hoezo gaat het bij alcohol gigantisch fout? Het overgrote deel van de bevolking gaat er verantwoordelijk mee om. Heb jij wel eens van De Drooglegging gehoord?

Nee natuurlijk niet. De overheid zit daar voor spek en bonen, mensen en bedrijven worden afgeperst, criminele bendes schieten elkaar overhoop en nog veel meer. Alleen maar omdat drugs een grote inkomstenbron is los je niet op dat die criminele bendes weg gaan.
Ga je eerst alsjeblieft eens even inlezen op de materie voordat je begint te schreeuwen want je hebt totaal geen kaas gegeten van waar je nu over praat. Srsly.

deadlock

Badass junkie
tomz0r zei:
Dit is natuurlijk paradoxaal. Nieuwsgierigheid komt pas als men zich interesseert in drugs. Illegaliteit zorgt er bij veel mensen voor dat het slecht wordt gevonden en dat die interesse niet ontstaat. Het is immers toch slecht en voor junks, volgens een groot deel van de mensen. Dat moet je met me eens zijn. Als je vrij ergens gebruikt, word je als junk gezien. Mensen worden afgeschrokken. Zou je echter een biertje drinken (op straat illegaal, maar goed, het gaat om het idee) of een peukie roken kijkt niemand je raar aan. Dat heeft met de maatschappelijke status te maken, die deels is gecreëerd door de illegaliteit.

En dat verhaal daarna is niet waar in mijn ogen. Dom houden is niet het doel van de overheid. Veel mensen zijn nou eenmaal dom dus als je ze de volledige vrije wil geeft gaat het fout. Dat is niet alleen bij drugs zo, maar ook bij andere dingen, zoals het verkeer. Drugs zijn niet dermate intelligentiebevorderend dat het legaal moet worden. Aan kennis over drugs heb je in de praktijk niks, dus dat mensen daar een dom beeld van hebben is helemaal geen probleem.
Dat alcohol maatschappelijk problemen oplevert is iedereen keihard met je eens, maar om daar nou nog meer problemen, in dit geval drugsproblematiek bij te voegen is niet gewenst.

En dom houden is sowieso beter dan het leven verneuken van mensen. Want dat is gewoon wat bij een deel van de mensen gebeurt.
Dit is een grote drogreden. Je spreekt jezelf zelfs tegen.

tomz0r

Badass junkie
deadlock zei:
tomz0r zei:
Dat is dus niet bekend. Wat wel bekend is, is dat in landen met een liberaler drugsgebruik er minder drugs gebruikt worden per hoofd van de bevolking.

Dat verschilt dus per drug. Het paddoverbod heeft volgens jellinek het gebruik doen afnemen. Toen LSD illegaal werd raakte het langzaam in de vergetelheid.
Je denkt toch zelf niet dat als iets waarvan de algemene bevolking denkt dat het harstikke slecht is (dus geen alcohol of wiet), bij legalisatie minder wordt gebruikt?

deadlock zei:
Ik denk dat dat ook met de algemene acceptatie te maken heeft.
Nee, dat was ook niet mijn punt. Het ging mij om de schadelijkheid van het middel.

Bepaald door de algemene acceptatie. De bron die jij gebruik deelt het aantal verslaafden door het aantal ooitgebruikers, en daarom scoort alcohol zo hoog. Omdat er zo onverantwoord mee wordt omgegaan. Elk weekend tientallen coma's, elk weekend mensen die rustig kunnen drinken zonder dat mensen ze raar aankijken. Met andere drugs gebeurt dit weinig.
En van pillen kan je ook in coma raken, als je te veel gebruikt. Van elke drug. Gelukkig gebeurt dit zelden omdat mensen voorzichtiger zijn, waarvan ik denk dat het is omdat het illegaal is.

deadlock zei:
Je denkt toch niet dat weekenddrinkers sneller verslaafd raken dan weekend cokesnuivers of weekend speedsnuivers?
De kans is bij alle drie de groepen klein maar bij alcoholdrinkers groter dan bij de andere twee groepen.

Zie bovenstaande stukje. En denk logisch na. Kijk naar coke. Denk je echt dat de gemiddelde persoon dat 3 maanden elk weekend kan gebruiken zonder verslavingsdrang te hebben? Bij alcohol lukt dit bijna iedereen.

deadlock zei:
Juist niet.

Ik denk dus van wel. Of in ieder geval, het risico is aanwezig.

deadlock zei:
deadlock zei:
http://drugwarfacts.org/cms/?q=node/28
http://en.wikipedia.org/wiki/Substance_dependence
Zoals je daar kan lezen heb je geen gelijk. En al helemaal niet voor wat betreft speed.

Zie bovenstaand stukje.

deadlock zei:
nietwaar. Er is een duidelijk verband tussen. Waarom denk je dat mensen als drugs legaal worden daar wel goed mee omgaan terwijlk het bij alcohol GIGANTISCH fout is gegaan? Het zijn allemaal roesmiddelen, dus ik zie niet in waarom mensen met harddrugs wel voorzichtig aan zouden moeten doen.
Hoezo gaat het bij alcohol gigantisch fout? Het overgrote deel van de bevolking gaat er verantwoordelijk mee om. Heb jij wel eens van De Drooglegging gehoord?

Alcohol is niet te verbieden, dat ben ik met je eens. Echter, de problemen zijn groot. Omdat het massaal gebruikt wordt.

deadlock zei:
Ga je eerst alsjeblieft eens even inlezen op de materie voordat je begint te schreeuwen want je hebt totaal geen kaas gegeten van waar je nu over praat. Srsly.
[/quote]

Dit is natuurlijk ook onzin. 50% van het BNP bestaat dar uit drugs. Veel mensen hebben geen andere optie dan de drugshandel in. De overheid stelt niks voor daar en als je drugs legaliseert blijven ze gewoon vrolijk doorgaan. Het kan daar immers goedkoper verbouwd worden waardoor het alsnog rendabel is. En zo niet dan gaat het hele land failliet.

tomz0r

Badass junkie
deadlock zei:
tomz0r zei:

Dit is een grote drogreden. Je spreekt jezelf zelfs tegen.

Ik ben nu wel benieuwd waar je het op baseert. Ik noem het logisch redeneren.

W.F.L.

Badass junkie
tomz0r zei:
Toen LSD illegaal werd raakte het langzaam in de vergetelheid.

Dat is onzin. LSD was juist heel populair toen het illegaal was (Het was toch niet legaal in de 60s??) en er zijn nog steeds veel mensen die LSD gebruikt hebben. Dat het niet zo vaak gebruikt wordt is ten eerste omdat drugs onderhevig zijn aan de mode, zoals met alles en ten tweede omdat het absoluut geen verslavend middel is.

tomz0r zei:
Elk weekend tientallen coma's, elk weekend mensen die rustig kunnen drinken zonder dat mensen ze raar aankijken. Met andere drugs gebeurt dit weinig.

Historisch bepaald dat veel alcoholgebruik maatschappelijk geaccepteerd is. De legaliteit of illegaliteit van het middel heeft er weinig mee te maken. Alcohol is ook illegaal geweest en toen werd er niet minder gedronken maar er kwamen wel meer problemen met clandestien geproduceerde alcohol en criminaliteit.

Mensen die drugs willen gebruiken doen dat ook. Een lijntje coke of speed in de WC van een kroeg of uitgaansgelegenheid, pillen, GHB, thuis, een trek crack op straat of in het park. En wat weinig? Er worden juist erg veel drugs gebruikt.

tomz0r zei:
Gelukkig gebeurt dit zelden omdat mensen voorzichtiger zijn, waarvan ik denk dat het is omdat het illegaal is.

Onzin. Goede voorlichting en dergelijke omtrent drugs die zowiezo beter zou zijn bij legalisatie zouden dat soort ongelukken nog meer verhelpen. Haha, dit is echt dom hoor, als je denkt dat mensen voorzichtiger aandoen omdat het illegaal is. Juist heel veel problematiek bij drugs is een gevolg van hun illegaliteit, zoals slechte of wisselende kwaliteit (kijk naar heroïne OD's wat de meest voorkomende overdosissen zijn) een goed voorbeeld is. Decriminalisatie heef juist tot gevolg dat er minder ongelukken gebeuren met drugs, mede omdat er dan een goede voorlichting kan komen en er zijn genoeg bronnen die dat aantonen.

tomz0r zei:
Zou je echter een biertje drinken (op straat illegaal, maar goed, het gaat om het idee) of een peukie roken kijkt niemand je raar aan. Dat heeft met de maatschappelijke status te maken, die deels is gecreëerd door de illegaliteit.

Omdat alcohol al eeuwenlang ingeburgerd is in onze maatschappij en massale consumptie van sigaretten dat ook wel al een eeuw of iets dergelijks is. De maatschappelijke status heeft met andere woorden weinig te maken met de legaliteit of illegaliteit ervan. Neem nu 10 pillen of een halfje heroïne. Misschien is de boete voor pillen hoger. Toch kijken mensen anders op wanneer het om heroïne gaat, ook al zijn pillen hartstikke illegaal. Nou? Denk je dat dat gaat veranderen als heroïne en XTC plots gelegaliseerd worden? Als het nu al zo bekeken wordt terwijl die middelen illegaal zijn?

tomz0r zei:

Niet. Alcohol wordt onderschat omdat we aan massale alcoholconsumptie gewoon zijn. Daarbij denk ik dat illegale drugs nog vaker onderschat worden qua verslaving (O ja! Kijk maar eens naar de mensen die denken dat ze niet verslaafd zullen worden of het er altijd bij kunnen houden met hun eerste keer speed bijvoorbeeld) omdat de voorlichting simpelweg niet goed genoeg is. Zowiezo, zoals gezegd wordt in die docu die ik eerder postte, als alle drugs even ver zitten in het taboe, en daar wordt het voorbeeld van wiet en meth gebruikt.. Je rookt wiet, je snapt dat het dus helemaal niet zo erg is als altijd werd gezegd (en dit gaat dan over de landen waar wiet NIET gedoogd is, dat zegt al genoeg!) en zo gaat het ook met andere drugs. Ik denk dat door het illegaal houden en wegmoffelen van die problematiek juist slecht is voor de geloofwaardigheid van de overheid waardoor mensen drugs gaan onderschatten.

tomz0r zei:
Echter, de problemen zijn groot. Omdat het massaal gebruikt wordt.

Achzo, en mensen die drugs gebruiken zijn een selectief groepje. NOT. Drugs zijn heel algemeen. Daarbij heb ik toch al gezegd dat alcohol nog steeds massaal gebruikt wordt omdat we gewend zijn om dat massaal te gebruiken? Het is niet omdat drugs gelegaliseerd of gedecriminaliseerd worden dat plots iedereen ze gaat gebruiken. Ik snap niet echt waar je dat vandaan haalt. De vergelijking met alcohol en tabak gaat NIET op, zoals ik al zei heeft dat ANDERE redenen. En dat zijn gewoon feiten, dus doe geen moeite. Iets als cocaïne wordt ook massaal gebruikt.

tomz0r zei:

"Being a gang member doesn't mean that you're a drug dealer. Being a drug dealer doesn't mean that you are a gang member. But the War on Drugs in itself gives you the power to sell drugs in a particular neighbourhood."

En wie heeft er hier zitten roepen dat álle criminaliteit weggaat door de legalisatie van drugs? Dat vergt een andere aanpak. Het gaat hier om DRUGScriminaliteit, en die verdwijnt dan wel. Punt. Niemand heeft gezegd dat er geen bankovervallen meer gaan zijn als drugs legaal worden. En ik snap ook niet waar je het vandaan haalt dat íedereen die gemoeid is met drugshandel over gaat naar een andere vorm van criminaliteit. Zowiezo zijn drugs eigenlijk niet crimineel, behalve omdat ze illegaal zijn. Jij hebt vast weleens wat drugs gekocht voor je vrienden. Vind je jezelf nu een crimineel ofzo? Veel (kleinschalige) dealers zijn ook geen criminelen maar gewoon drugsgebruikers of uit op geld. Het enigste wat crimineel is aan dealen is dat je wat verkoopt dat verboden is omdat het gezondheidsrisico's oplevert. Terwijl de mensen die drugs kopen dat toch echt zichzelf aandoen. Ik begrijp dus al niet waarom drugs verboden zijn.

En dat alcohol en tabak niet meer verboden kunnen worden is duidelijk. Maar de overheid heeft er natuurlijk helemaal geen baat bij om dat te verbieden. Maar drugs uitbannen zal toch niet werken, en hoe harder ze proberen, hoe meer criminaliteit er zal komen.

tomz0r zei:
Het is immers toch slecht en voor junks, volgens een groot deel van de mensen

Maar er zijn er die het wel proberen. Die hebben door dat ze voorgelogen werden. En dan gaat het mis. Onderschatting, je zei het zelf al. En de aanpak die jij zou kiezen werkt dat soort gedrag dus juist in de hand.

tomz0r zei:

Wat zit je nu weer te lullen? Er is nu juist héél veel drugsproblematiek, en dat neem je net wég door ze te legaliseren! Wie heeft er jou wijsgemaakt dat er geen problemen zijn met drugs op dit moment? What the fuck? Een groot deel van die problematiek is net op te lossen door ze te legaliseren. Misschien dat het gebruik wat stijgt, maar dat betekent niet dat het gelijk problematisch wordt.

tomz0r zei:
Veel mensen hebben geen andere optie dan de drugshandel in. De overheid stelt niks voor daar en als je drugs legaliseert blijven ze gewoon vrolijk doorgaan.

Achzo, okay. Niet dus. Farmaceutische bedrijven halen hun codeïne, morfine, cocaïne en andere ook ergens vandaan hoor. Voor de duizendste keer: Dat er met drugs geld te verdienen vallen, wat het aantrekkelijk maakt voor armen en criminelen (geen andere opties hé?) is omdat er grote risico's verbonden zijn aan het smokkelen van drugs. Je komt bij drugs die gesmokkeld moeten worden ook meer criminelen tegen, dat is altijd zo naarmate de risico's groter worden. Waarom zouden ze blijven doorgaan als er geen geld mee te verdienen valt.

En o ja, die paddo's. Ten eerste zijn ze niet verslavend, ten tweede kan je ze zelf kweken, ten derde valt er geen geld genoeg mee te verdienen en ten vierde heb je nog steeds truffels. Dan is het helemaal niet vreemd dat het gebruik afneemt als ze verboden worden nee. Maar je ziet toch wel dat iets als cocaïne 1) wel verslavend is 2) niet zelf te kweken valt en 3) veel geld mee te verdienen valt. En hup, kijk naar de V.S., cokegebruiker nummer één en 1 van de landen waar het heel erg illegaal is. Colombia, zelf producent, staat niet eens in de top 10. Hihi. En het is aldaar in elk geval wel beschikbaar, net zoals dat legale drugs beschikbaar zouden worden.

Maar ik ga hier geen energie meer aan verspillen, je roept steeds maar hetzelfde waarvan het grootste deel nog gelul is ook.

Einstein

Badass junkie
Wat ik me altijd afvraag is wat de overheid er überhaupt mee te maken heeft dat sommige mensen graag bewustzijnsveranderende middelen in hun systeem gooien. Als iemand voor de gein een combinatie van crack, LSD en datura zou proberen en vervolgens op straat mensen gaat besnuffelen en opeten, dan zijn er voor zover ik weet legio wetten en regels om die persoon voor een veilige termijn een van overheidswege gesubsidieerd verblijf aan te bieden in een gesloten inrichting bij een vriendelijke meneer met witte jas. Bovendien denk ik niet dat een legalisering van alle drugs een radicale stijging van het aantal combigebruikers van crack, LSD en datura zal teweegbrengen.
De overheid zou zich bij wijze van spreken moeten beperken tot het van de straat halen van de ergste moordenaars en het draaiende houden van de economie, zodra de heren in Den Haag bepalen wat wel en niet mag in het dagelijks leven van de normale Jan Modaal wordt het wat mij betreft al griezelig.
Ik zie sowieso niet in wat voor belemmeringen er zijn voor het legaliseren van kleinschalige drugs als LSD en paddo's, die niet verslavend zijn en voornamelijk door geïnteresseerde psychonauten worden gebruikt.
edit: tangconstructie

Bovenaan