1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1 lijn speed 40-50 mg

Discussie in 'Speed' gestart door Sammeke47, 26 sep 2019.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Sammeke47

Sammeke47 Experimenterende gebruiker

Hallo mede forumlezertjes.
    Ik had een vraag met betrekking tot speed.
    Stel dat je zonder enige tolerantie rond 13u een lijntje snuift en het ook daarbij houd en niet meer bijpakken, kan je dan verwachten om 12u later toch te kunnen slapen of hangt dit af van persoon tot persoon en is dit af te raden rond de middag?

2. Purplext

Purplext Bewuste gebruiker

Het is verschillend van persoon tot persoon inderdaad, maar ook andere factoren spelen mee; hoe zuiver is je speed, hoe uitgerust ben je als je het neemt e.d.

Als je 's nachts wil gaan slapen, zou ik het wel in de middag nemen en niet heel veel later.

Neo-Shulginist en Mezelf vinden dit leuk.
  3. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Ja eigenlijk precies dit.
    Ik zou wel 11uur na 50mg speed kunnen slapen. Maar dan moet ik niet meer nemen en ook niet veel later.

TripJess vindt dit leuk.
  4. Amfitamientje Power

Amfitamientje Power Wijs gebruiker

Ik neem 50 Mg speed 73% vlak voor het slapen gaan.

RCube, PsyTekZ, Mezelf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  5. AphexTwin

AphexTwin Bewuste gebruiker

De vraag komt van iemand ZONDER tolerantie ...

Techneut, Roze Olifant en Sammeke47 vinden dit leuk.
  6. Neo-Shulginist

Neo-Shulginist Bewuste gebruiker

Amfetamine heeft een halfwaardetijd van 12 uur. Dat betekent dat na 12 uur nog de helft van alle amfetamine die je hebt gesnoven in je bloed zit.

Ik zou dus willen zeggen dat je minimaal 12 uur niet kunt slapen na een lijntje amfetamine. Of je daarna wel kunt slapen hangt af van een aantal andere factoren zoals gewenning, hoeveelheid slaaptekort en individuele verschillen.

Sammeke47 vindt dit leuk.
  7. Sammeke47

Ik heb de proef op de som genomen. Was voor gisteren toch al heel lange tijd geleden dat ik pep genuttigd had, en zou volgens een kennis iets in begin de 60 % zuiverheid moeten liggen dus dat zat al goed.
    Heb het keurig uurtje laten drogen want er liep bij ontvangst letterlijk een aanzienlijke hoeveelheid lichtgele olie uit het zakje wat niet zo handig was op mijn broek.
    Dan om 13:50 een bescheiden maar toch ook niet te kleine lijn gelegd en gesnoven. Na het kokhalzen van de chemise smaak in men neus en keelholte was het daar.. Bam!! Klaarwakker, en kwam van pas omdat ik nog heel wat achterstallig werk en klussen te doen had enzo.
    Ik heb de speed effecten toch wel al snel een goede 6 uren aan een stuk gevoeld waarna ik nog tot een uur of 2-3 s'achts wakker Ben gebleven maar dit is perfect want dit is nuchter evenwel mijn gemiddeld slaapuur.
    Moet wel mezelf er even toe zetten iets te eten want dat is ook al een goede 30 uur ofso geleden. Opgestaan met raar maar waar nog een lichte afterglow mini rush.

Al bij al een zeer geslaagde ervaring

Purplext vindt dit leuk.
  8. Sammeke47

wel vergegeten vermelden dat ik woensdag en donderdag bedroevend weinig heb geslapen en dit mij wel geholpen heeft in slaap te vallen tegen dat de halfwaarde net bereikt was.

9. Sammeke47

Ok goed om te weten, werkt het bij vloeitje slikken dan langer omdat die verwerking logischerwijze iets trager verloopt?

10. acht.zes

acht.zes Badass junkie De Leukste Thuis!

@Sammeke47
    Bommetje werkt inderdaad wat langer dan nasaal maar je voelt er wel iets minder van. Per saldo zal het elkaar weinig uitmaken denk ik.

Sammeke47 vindt dit leuk.
  11. Mezelf

Mezelf Wijs gebruiker

Hoe zit dat precies eigenlijk? Dat iets een halfwaarde tijd heeft van 12 uur wil toch niet zeggen dat het effect ook de helft minder is na 12uur? Dit kan jij me vast heel goed uitleggen :).

12. Neo-Shulginist

Het lichaam probeert altijd homeostase te bereiken. Dus receptoren maken zich ongevoelig voor overstimulatie door zich gedeeltelijk terug te trekken in de cel.

Dat is ook gelijk waarom je zo'n vervelende kater krijgt van amfetamine. Want dan is de (over)stimulatie van de drug weg, maar zijn de receptoren nog gedeeltelijk ongevoelig voor de natuurlijke stimulatie, wat resulteert in een gebrek aan activiteit in dopamine- en noradrenaline-neuronen, wat resulteert in een lusteloos, ongelukkig, en uitgeput gevoel.

Techneut, Sammeke47 en Mezelf vinden dit leuk.
  13. Roze Olifant

Roze Olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Ik lees hier altijd over die ‘vervelende kater’ van speed. Ikzelf ben over het algemeen erg katergevoelig (MDMA, alcohol etc.), maar de kater van speed vind ik juist relatief heel erg mild. De come down kan even wat nasty zijn, maar dat is alleen/vooral zo bij flink gebruik. De echte kater bestaat voor mij vooral uit vermoeidheid.

Techneut en Sammeke47 vinden dit leuk.
  14. Neo-Shulginist

Dat hangt denk ik mede af van de dosering die gebruikt wordt, en andere factoren zoals hoe lang je wakker blijft, hoeveel/hoe weinig je eet, hoe energiek je bent, etc.

Onderzoeken van de Multi-disciplinary Association for Psychedelics Studies (MAPS) zien juist geen dinsdagdip bij proefpersonen die MDMA-assisted therapie ondergaan. Ze zien eerder een afterglow. Dus het lijkt erop dat de dinsdagdip van MDMA vooral veroorzaakt wordt door omgevingsfactoren.

https://www.vice.com/en_uk/article/8xw5j5/mdma-avoid-comedown-how-to

15. Kleine J

Kleine J Experimenterende gebruiker

Ik heb af en toe wel eens, dan pak ik denk ik 100mg, ik heb dan al een aantal weken niks gepakt dus ik ben gewoon nuchter en uitgerust en ik pakte die lijn in de avond op mijn slaapkamer en 3 uur later lag ik al te slapen, terwijl ik eigenlijk wakker wilde blijven

16. Justme83

Justme83 Bewuste gebruiker

Nah!!!! Wat een rotstreek!

Klantenservice gebeld en hebben ze er wat mee gedaan?

Je weet dat het niet verboden is om nog is een lijn te nemen? :tongueout:

Purplext en Perenijsje vinden dit leuk.
  17. Techneut

Techneut Belezen gebruiker

Same here, ik heb bij coke daarentegen wel een vreselijke comedown & day after, soms tot janken aan toe. Terwijl andere hier weer helemaal geen last van hebben. Toch gek hoe ons brein verschillend werkt.

Azarius vaporizers and accessories
Laden...