Clean blijven!

r@r@

Wijs gebruiker
Sarori, elke keer als ik jouw opbeurende posts lees, voelt ik zoveel hoop en kracht opkomen; een heerlijk gevoel...

Nee, ik ben niet cynisch, ik meen het.

Dankjewel!

Kus,
R@ :wink:

silverfish

Bewuste gebruiker
Goed gezegd Sarori. Echt een mooie post! Dat meen ik.
Ik zie dit nu pas en wil maar 1 ding zeggen: vol houden Ra! Je bent goed bezig, die ene keer is gebeurd. Gebeurd is gebeurd, jammer dan, NO BIG DEAL.
Gewoon verder gaan zoals je ging, hoort erbij. Maak het niet groter dan het is want je kunt het!

r@r@

Wijs gebruiker
Hallo allemaal,

Hier even een tussenbericht van mij.

Voor iedereen (en Silver :wink:, maar bedankt voor je PB! ), nee, ik ben niet verder teruggevallen. Zit wel in een enorme strijd wat betreft toekomst etc.

Omdat mijn man geen werk heeft meer en ik ook niet, moet ik nu eigenlijk elke baan in het onderwijs aannemen. Veel MBO niveau 2 of VMBO dus. Dat is op dit moment te zwaar voor me. Ik ben helemaal opgebrand van het elke keer weer opnieuw moeten beginnen.

Wat daarbij komt: sinds die ene hele leuke baan in de Jeugdhulpverlening, weet ik nu dat dát is wat ik echt wil en ook kan. Ik heb al gesolliciteerd, maar elke keer krijg ik een afwijzing omdat mijn opleiding niet aansluit. Bij die andere werkgever heb ik dus wat dat betreft echt geluk gehad.

Ik moet dus gewoon SPH gaan studeren, maar ja, van welk geld. Het UWV zal het niet gaan betalen, omdat ik al goed geschoold ben, volgens hem. Of toch maar een gesprek aanvragen? Eeerlijk vertellen dat het onderwijs mij nu van binnen opvreet, dat ik daar echt geen toekomst meer heb en wil hebben?

Ik weet het even niet meer. Die andere baan (MBO, niv. 2), ziektevervanging is misgelopen omdat ik niet in het team paste, dat was ook echt waar en dat zal ik teveel hebben uitgestraald.

Anderen kunnen het wel volhouden, dag in dag uit naar werk gaan, wat je helemaal tegenzit, maar ik niet, dat maakt me van binnen dood en ik word er letterlijk uitgeput van.

En nu kan ik weer ergens anders gaan werken: korte reistijd, maar weer MBO niveau 2 (ironisch; vlakbij die prachtige baan in je Jeugdhulpverlening :rolleyes: ), maar ik wil het niet meer, maar wat ik wél wil kan niet omdat ik het diploma niet heb.

Nee, ik val niet terug, maar ben wel erg depri. Ik kijk veel t.v. en geniet gelukkig wel van de Herfstvakantie met mijn kindertjes.

Ik ben vooral boos nu, en ook boos op mezelf, op mijn verleden. Ik was die mooie baan niet vanwege mijn verleden verloren (dat was i.v.m. een ex van mijn man waar hij een kindje mee had blablabla, waardoor ik ook "betrokken" zou zijn), maar als ik nooit verslaafd was geweest, had ik al lang geld gehad (en uitgegeven) om de studie te doen die ik echt wil, die aansluit op wat ik wil: in de Jeugdzorg werken.

Ik weet het: terugkijken heeft geen zin en ja, ik blijf solliciteren. Ik doe "groot" in mijn handelen, maar ik voel me erg klein, verward en gewoon heel erg moe van alles.

En ook bang, want de sector waarin ik wil gaan werken, dat is ook precies de sector waar alle rechtbankstukken etc. over mijn verleden liggen.
Officieel mag een verleden geen reden zijn om iemand een baan te weigeren en er zullen er ook best zijn tegen wie ik op een gegeven moment eerlijk kan zijn over mijn verleden en tóch die felbegeerde baan krijgen, maar zie die maar eens te vinden.
De meesten zullen het toch teveel risico vinden.

Eén voordeel: ik heb geen strafblad, dus een Verklaring Omtrent Gedrag krijg ik altijd (logisch, anders zou ik geen les kunnen geven :wink: )...

En omdat ik boos ben op mijn drugsverleden, kwam ik ook even minder op DF, komt wel goed hoor, maar nu ff onregelmatig DF-bezoek :wink:

Groetjes,
Ra

Yoro

Bewuste gebruiker
Lieve Ra,

Ik kan me helemaal inleven in je situatie.
Het is gewoon allemaal even Kut.
Je doet zo je best, en het werpt niet de vruchten af die je gehoopt had.
Daar word je wel depri van.
Je verleden is een bagage die je nu eenmaal meedraagt.
Zoals je zegt: terugkijken heeft geen zin.
Maar het blijft wel irritant in je achterhoofd meespelen.
Wat als ik...
Had ik toen maar....

En dat is juist wat zo deprimerend is.
Die boosheid op jezelf. Steeds met die beredenering tot de conclusie komen: Je hebt het allemaal aan jezelf te danken. Je hebt het voor jezelf verpest.
Geloof me, die beredenering ken ik maar al te goed.
Je hebt er alleen zo weinig aan.
We zullen het moeten doen met het hier en nu.

Het enige wat we kunnen doen is ons uiterste best.
En ook al werpt dat niet direct zijn vruchten af, is dat de enige manier met hoop op een betere toekomst. Hoop blijven houden dat deze instelling uiteindelijk het meeste voor ons oplevert.
We weten immers allebei dat als we de handdoek in de ring gooien, het alleen nóg erger wordt...

Vol blijven houden dus meid!
En al is het niet direct op de korte termijn... op de lange termijn zul je jezelf er dankbaar voor zijn.

Gr, Yoro

Flameon

Badass junkie
Lieve Ra, je bent een sterke vrouw !!!!
Het gaat allemaal goed komen. Verder kan ik me bij bovenstaande post aansluiten!

r@r@

Wijs gebruiker
Thanx allebei! :wink:

Het gaat weer helemaal goed hoor, min of meer dan.

Nog geen baan, maar wel hoop. Al voel ik me regelmatig zó verdomd oud!
Ik weet het, ik ben net de 30 gepasseerd, maar ik heb al zoveel meegemaakt dat het meerdere levens lijken, nu al...
En ja, dat moet je juist benutten, die ervaringen, de verkregen wijsheden benadrukken en het kutgevoel erover toelaten zonder dat het je teveel in beslag neemt.
Ik weet het, maar toch, af en toe verdomd moeilijk. Inderdaad: "Had ik maar niet! WAAROM?"

Maar ik zoek altijd het licht weer op, mijn eigen vrijheidsgevoel. En echt: als je goed zoekt, vind je het!
Ik vertelde over mijn weer opgepakte hobby (theater) en daar haal ik erg veel energie uit; gisteren na het repeteren lekker stappen met z'n allen, dat was echt een tijd geleden!

Er zitten een paar mensen in mijn groep die alles weten over mijn verleden (ja, alles ja :flushed: ) en die ken ik al sinds mijn 17e (omdat ik al sinds mijn 14e aan theater/cabaret doe).

Het was mooi om te zien en vooral voelen hoe trots zij op mij zijn dat het me gelukt is uit de goot te komen (want ook in die paar verschrikkelijke maanden, nu alweer 5 jaar geleden, kwamen ze me wel eens tegen: graatmager, met een duffe blik in m'n ogen, terwijl ik vol overtuiging zei: "Ja hoor, het gaat wel goed met me!").

Ze vroegen: "Hoe heb je het gedaan"? Waardoor is het je gelukt? Was het de therapie?"
En ik antwoordde het eerste wat er in me opkwam: "Gewoon, het besef "DIT wil ik niet meer, nooit meer."
Eén van die vrienden had voorgesteld dat zijn dochter van 16 op mijn kinderen kan passen op onze vaste repetitieavond. Ik vroeg waarom hij zo'n vertrouwen in mij heeft en hij zei: "Omdat ik zie wat er écht in jou zit, daar gaat het om." Klinkt vaag, maar ik snap hem. En ze is al een keer komen oppassen.
Ik vind dat heel bijzonder, het geeft mij ook zelfvertrouwen dat anderen vertrouwen in mij hebben, ondanks mijn verleden...

Ik ben erg blij dat zij weer in mijn leven zijn, alsof ik weer een kans krijg om mijn leven weer op te pakken, alsof er geen periode-in-de-goot is geweest. Voelt erg goed...

Verder geniet ik lekker van de vakantie nu, volgende week ga ik toch maar wel naar die sollicitatie. Dan maar even werk wat ik niet leuk vind; van het geld kan ik de studie doen die ik wél wil.

En een R@ zittend en luierend, dat past gewoon niet. Met helemaal niet gaan werken zou ik alles enkel erger maken.

Dus ik heb besloten: dan maar even kutwerk doen, want het geld wat ik ermee verdien brengt me (d.m.v. studie) elke dag dichterbij de sector waar ik wil werken.

Het komt goed! Jawel!!! :wave:

nonna

Experimenterende gebruiker
Hai Rara,

Goed van je dat je het allemaal weer oppakt!
Het vertrouwen weer terugkrijgen van je vrienden, omdat ze de echte Ra weer terugzien.
Een baan aannemen om je studie te kunnen betalen voor wat je echt wilt.
Petje af, that's the spirit!

Alleen, geef jezelf niet teveel de schuld dat het allemaal door je verleden komt. Wat je zegt, je hebt ook heel veel wijsheid ontwikkeld wat je straks weer goed kan gebruiken in die baan.
Er zijn ook veel niet gebruikers die niet de studie hebben kunnen doen doordat hun leven anders verliep. Gelukkig heb je nu wel de keus, en de mogelijkheid, om dat te gaan doen wat je graag wilt.
Heeft ooit iemand gezegd dat het leven een makkie is......
groetjes, Nonna

BillyBilo

Badass junkie
Do I feel guilty, about an imperfect life?
It's time for me to take what's mine,
I don't want to
live in the present
I make myself ill, at times I'm happy.

But your society makes me scared.

My past involves my future,
I have to manifest my destiny...
If I lose myself, I lose what's precious
And if there's not something wrong with me
I know there should be.

But your society makes me sad.

If invisibility could be achieved
life could be so nice,
I could walk around, be around
and nobody,
nobody wouldd know I was around

But your society makes me scared

- Johnny Thunders.

Ninanina

Belezen gebruiker
Hey,

Ik heb vooral veel steun gehad met de posts van RARA, eend speedjunk fnea en kanarie!!
Voor mij is het niet zo zeer de craving, of zucht zoals jullie zeggen! Maar ergen zal da toch wel spelen! Na 4 dagen zonder heb ik toch wer 5mg meth. genomen ! Kna nie anders! Werken , kids etc. Heb nu ook wel xANAX maar toch , liever niet! Hoe raak ik van die 3 mg. mg. af zonder dat het m'n leven overhoop gooit! Tot 2mg. gaat het nog maar dan .... Heb vooral heel veel schrik voor fysiek, onrust enz.. Heb een job met verantw.? Twee kids etc... Craving, what hell nooo, alleen angst om ziek te worden en om mijn dagelijkse, niet altijd zo simmpele zaken normaal te kunnen afwerken!! Net zoals bij zoveel van jullie wet der hier niemand (quassi) over wat ik het heb!! Heb vorige week ziekteverloof wegens griep van mij en the kids gehad maar da kan nie elke week!!! Nu wil ik vooral van die 2,5 af zonder toestanden!!
Heb veel aan jullie forum gehad!!
Liefs, nina

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
Heb vooral heel veel schrik voor fysiek, onrust enz.. Heb een job met verantw.? Twee kids etc... Craving, what hell nooo, alleen angst om ziek te worden en om mijn dagelijkse, niet altijd zo simmpele zaken normaal te kunnen afwerken!! Net zoals bij zoveel van jullie wet der hier niemand (quassi) over wat ik het heb!! Heb vorige week ziekteverloof wegens griep van mij en the kids gehad maar da kan nie elke week!!! Nu wil ik vooral van die 2,5 af zonder toestanden!!

Hoi Nina,

Jawel hoor, ik weet precies hoe zwaar afkicken is met kleine kinderen en een zware baan :wink:
Knap dat je het toch zo goed volhoudt met al die ballen in de lucht houden. Kinderen vragen juist meer aandacht als je die als ouder net even minder kan geven; dan kom je in een vicieuze cirkel waar heel moeijk uit te komen is, I know...

Al eens aan een hele langzame afbouw m.b.v. Temgesic (= buprenorfine), net als de Eend, gedacht? Buprenorfine vermindert trek naar opiaten, wat toch iets meer rust geeft, en áls je zou gebruiken heeft het nauwelijks effect. Bovendien is de afkick veel minder heftig in vergelijking met bijv. Meet.

Je kan dit rapport bekijken, de info die hierin staat sluit goed aan bij hoe ik alles ervaren heb met de Bupe-afkick (meerdere keren):
http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier_buprenorfine.pdf

Of toch maar even stabiel blijven op de Meet?

Suc6!

@ Nonna:
Thanx... je hebt helemaal gelijk; juist de negatieve ervaringen bepalen onze levenservaring en levenswijsheid... als je het om weet te buigen naar positieve energie, althans :wink:

Groetjes,
R@ :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi,
Eerst en vooral thanks voor de response!! Probeer nu iets te schrijven met ne zoon van 8 naast me die de hele tijd vraagt "mama, wa wil da zeggen? Mama waarom schrijf je dat?...En ene van drie die zegt mamaaaa, ik wil chocomelk, mamaaa ik wil een knuffel; mamaaa ik wil; ik wil en ik wil.... Daarbij babysit ik ook nog op een klein, ontzettend lief klein Japans meisje van 11 maanden die de hele tijd whee whee zegt! Mijn lief is naar de nederlandse les, Heb toch weeral mijn 2,5 genomen, anders nie te doen!! Temgesic? Mag ik der dan zeker van zijn dat ik ervan af kom? Want dat is uiteindelijk wat ik wil!!! Of toch maar gewoon doorbijten. Mezelf niet goed maar ook niet enorm slecht voelen voor nog een aantal maanden (Van 2,5 tot 0 elke twee weken 10%... lange tijd).
Wil der vanaf!!
Hoe oud zijn jou kids en hebben die zich ooit vragen gesteld? En wat voor antwoorden had je dan? Eerlijk zijn of een verhaaltje vertellen?
Liefs,
en om mijn zoon een plezier te doen (want dit is een mail naar een vriendin!) :rockband :rockband: (wou proberen 'rockband smiley)

r@r@

Wijs gebruiker
Temgesic? Mag ik der dan zeker van zijn dat ik ervan af kom? Want dat is uiteindelijk wat ik wil!!! Of toch maar gewoon doorbijten.
Ik zou echt de Temgesic proberen, het scheelt echt een hoop; het is veel minder zwaar afkicken. Je kan het héél langzaam afbouwen.

Hoe oud zijn jou kids en hebben die zich ooit vragen gesteld? En wat voor antwoorden had je dan? Eerlijk zijn of een verhaaltje vertellen?

Mijn zoons zijn nu 2, 8 en 9 jaar. Ik heb longemfyseem en de eerste dagen van de afkick (laatste jaar 3x van Meet/Bupe) lag ik veel op bed en zei ik dat het daar van kwam. Ik kreeg ook altijd last van m'n longen, dus was het toch niet gelogen...

En verder: tijdens de afkick gaf ik mezelf veel rust. Dus: "Schat, om 4 uur doen we een spelletje, maar eerst wil mamma even rustig lezen/muziek luisteren etc."
Ik probeerde het altijd duidelijk voor de kinderen te houden en ze kort, maar krachtig aandacht te geven: even knuffelen, even een spelletje. Het gaat tenslotte om de kwaliteit en niet de kwantiteit. Maar in dat "even-moment" wel echt alle aandacht geven.

Ik heb nu sinds 3 jaar weer een partner; dat scheelt ook. En toen ik nog alleen met de oudste 2 kinderen was, waren zij maar de helft van de week en schoolvakanties bij mij (nu wonen we ruim een jaar fulltime met z'n 5-en). Ik ben altijd juf geweest (3-4 dgn. p.w.), dus dan plande ik de afkick altijd in de vakantie als zij bij hun vader waren.

En ik heb altijd vrienden, familie en bijv. ouders van vriendjes van de kinderen gehad bij wie ze ook konden spelen.

Ik moet wel zeggen dat het met de jongste het zwaarst was; die willen juist aandacht als jij het als moeder net even niet kan geven; dat voelen ze als de beste. Dus met hem: heel vaak korte momenten even spelen (een puzzel ofzo) en een megavette-knuffel, kiekeboe-spelen; dat soort dingen...

Verder: ik slikte Gabapentine tegen de spierpijn (dat was bij mij het ergste), misschien een tip voor jou?

Suc6! :wink:

labradoor

Belezen gebruiker
ik vind het knap om met kids om je heen af te kicken.dat lijk me niet makkelijk.
ik heb een hond 15 jaar gehad en dat vond ik al een verantwoording.
mag gezegd worden: PETJE AF.

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi ,

Sorry ra dat ik zo doorzaag over the kids, maar heb jij nog ooit iets gehoord over die jongen Fnea? Die is toch wel echt heel jong nog? Heb jij geen schrik voor jou kids? Hoe kan je voorkomen da ze dezelfde weg opgaan? Praten sure, maar is dat genoeg of is er toch ook iets genetisch?
Ben i.a.g. al eens blij om te kunnen praten zonder werk, fam. etc.
Ben trouwens nog altijd bezig met mijn stomme 2,5 meet te proberen af te bouwen! Waarom is da toch zo moeilijk!! Ben verdomd al bijn 4 jaar "clean"!!
Liefs

r@r@

Wijs gebruiker
Sorry ra dat ik zo doorzaag over the kids,

Geeft niets, hoor! :wink:

Heb jij geen schrik voor jou kids? Hoe kan je voorkomen da ze dezelfde weg opgaan? Praten sure, maar is dat genoeg of is er toch ook iets genetisch?

Toen ik ook nog aan het afbouwen en afkicken was wel, ja. Nu heel soms.
Het heeft geen zin om daarover te piekeren; ik doe mijn best als moeder om ze zo goed mogelijk op te voeden.

Ik merk wel dat ik bepaalde zaken in de opvoeding benadruk, zeker als gevolg van mijn verleden. Ik leer ze dat ze er mogen zijn, dat ze trots mogen zijn op zichzelf en zichzelf lief mogen vinden; ik geef veel complimentjes en ben echt een knuffeldier met mijn kinderen. Kortom: zelfliefde. Want ik denk dat een gebrek daaraan een grote oorzaak van drugsgebruik is; bij mij was dat in elk geval zo...

Enne: Fnea heb ik nooit gekend op DF, die was net weg toen ik kwam.

Hoihoi! :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Thanks!

Mijn hoofd is nu echt wel heel druk!! Waarschijnlijk moet ik ind. niet zo doorpiekeren!
Waarschijnlijk weer een van die domme bijwerkingen van stoppen! :(
Liefs

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
Mijn hoofd is nu echt wel heel druk!! Waarschijnlijk moet ik ind. niet zo doorpiekeren! Waarschijnlijk weer een van die domme bijwerkingen van stoppen! :(

Niet dom, maar ik weet: wél irritant voor jou en héél herkenbaar voor mij (zie al mijn posts van mei jl.) :wink:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi!

Heb net je mei posts nog es doorgelezen Ra! Voel me de laatste tijd ind. heel Remi!
Mijn vriend (sedert 5 jaar) heeft vroeger wel es geexperimenteerd met wat bruin, maar dat lag hem niet echt (ook andere dope niet echt trouwens, gelukkig!). Natuurlijk vindt ie mij nu een "dramaqueen" die alle kleine pijntjes overdrijft! Hij moest eens weten! Een paar maanden en dan stoppen, natuurlijk lijkt dat maar op een klein griepje! Ik wil hem er ook niet te veel mee lastig vallen maar kan soms best wel wat meer steun gebruiken!! Gelukkig heb ik jullie gevonden! Helpt echt!
Liefs :confused:

Ninanina

Belezen gebruiker
Sorry voor mijn gezeur (gezaag zeggen ze hier!! :wink: ) Ben er bijna maar heb bijna zin om vanavond 1mg extra te nemen (3 i.p.v.2)! En Ra, ik heb de gewricht en spierpijnen tot nu toe echt wel onderschat! Ik ga morgen zeker naar de doc. voor de med. die je hebt aan geraden!!
Volgende week vakantie! Pffff, kids de hele dag. Heb mijn oudste ook nog beloofd om met hem naar Londen te gaan voor drie dagen ( Z. blijft bij papa). Hij is helemaal into het oude Egypte, dus moet ik met hem naar British Museum!! Ben al moe van tevoren!! Energie, ik wil terug meer energie! En SLAPEN!! Inslapen ok maar daarna, om (ga meestal rond 23h. sl.) 02, 02:30 is het gedaan, onrust, opgedraaid, nadenken over alles wa 'k nog moet doen en amper kan doen!
Wanneer stopt dit nu eindelijk es!! Ben nu al bijna een jaar aan het afbouwen!! Waarom is deze laatste stap toch zo idioot moeilijk? Of ben ik dan echt een "dramaqueen" die niets kan verdragen :flushed: Nee, nee :angry:
Allez morgen (en vooral vannacht) der maar weer es tegenaan!!
Liefs :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Nee, je stelt je zeker niet aan! Ik ben een paar jaar geleden maanden aan het op- en afbouwen geweest met een kwart pil Symoron (= 1,25 mg. Methadon). Twee dagen nadat ik op nul stond begon de ellende dan; ik raakte dan ook echt in de war van de afkick, bijna psychotisch zelfs.

Dus ik geloof je zeker! Maar echt; de buprenorfine helpt echt; het haalt lichamelijk én geestelijk net de scherpe kantjes eraf.

Meet is de allergrootste rommel in opiatenland; dat is mijn ervaring na al die jaren...

nonna

Nee Nina, je stelt je zeker niet aan. Denk dat we allemaal hier begrijpen wat je doormaakt.
En het is zeker moeilijk voor de omgeving om het te begrijpen. Het moet toch na een paar weekjes wel over zijn? En is het nou zo moeilijk om van dat laatste pilletje af te komen?
Ik probeer het wel eens uit te leggen maar heb het idee dat mensen echt niet beseffen wat het inhoudt. Als je van 5 naar 2 kan dan kan je toch ook zo naar nul?
Dit soort vragen ken ik maar al te goed en heb eigenlijk vaak al geen zin meer om het uit te leggen. Soms heb je het gevoel dat mensen van je denken: wil ze er wel echt vanaf dan?
En je wilt ook niet als een zeur overkomen.
En tja, die benen! die rot kriebels, om gek van te worden. heb wel eens keihard tegen de muur geschopt van frustratie. Soms ging ik heel hard mijn kuiten masseren en met m'n vuist hard erop kloppen omdat ik dacht dat het iets met de doorbloeding te maken had. Weet bij God niet of dat zo is maar had soms wel het idee dat het hielp.
En dat energie-level, pfff....balen he? wat is meet toch klotespul.
sterkte en groetjes,
Nonna

Ninanina

Belezen gebruiker
Haydi girls (and natuurlijk,ook alle jongens daar),

Bedankt voor jullie antwoord :) !! Doet me echt goed om te horen dat ik niet aan het zeuren ben!!
Nu, volgende week, zal der van 2 naar 0 weinig sprake zijn!! Hup naar Londen!Ik neem in alle geval m'n pilletjes mee en als der 1 ne meer moet dan moet dat maar!! Nu gaat het even over de kids :cry: . Energie heb ik nog steeds niet, slapen doe ik nog steeds niet, dus nu ff doorbijten en zeker weer niet meer gaan nemen. En ja, Nonna, ook ik heb soms zin om niet meer te antwoorden!! Als het dan toch allemaal zo makkelijk is... :angry: Als het verlof voorbij is, ga ik echt toch wel es kijken voor subutex!!( Thx Ra!!), want dit ben ik echt meer dan zat!!
Als we allen 5 jaar 0 zijn geven we een groot feest!! :hearteyes:
:wave:
Nina

Marster

r@r@ zei:
Ninanina zei:
Heb vooral heel veel schrik voor fysiek, onrust enz.. Heb een job met verantw.? Twee kids etc... Craving, what hell nooo, alleen angst om ziek te worden en om mijn dagelijkse, niet altijd zo simmpele zaken normaal te kunnen afwerken!! Net zoals bij zoveel van jullie wet der hier niemand (quassi) over wat ik het heb!! Heb vorige week ziekteverloof wegens griep van mij en the kids gehad maar da kan nie elke week!!! Nu wil ik vooral van die 2,5 af zonder toestanden!!

Hoi Nina,

Jawel hoor, ik weet precies hoe zwaar afkicken is met kleine kinderen en een zware baan :wink:
Knap dat je het toch zo goed volhoudt met al die ballen in de lucht houden. Kinderen vragen juist meer aandacht als je die als ouder net even minder kan geven; dan kom je in een vicieuze cirkel waar heel moeijk uit te komen is, I know...

Al eens aan een hele langzame afbouw m.b.v. Temgesic (= buprenorfine), net als de Eend, gedacht? Buprenorfine vermindert trek naar opiaten, wat toch iets meer rust geeft, en áls je zou gebruiken heeft het nauwelijks effect. Bovendien is de afkick veel minder heftig in vergelijking met bijv. Meet.

Je kan dit rapport bekijken, de info die hierin staat sluit goed aan bij hoe ik alles ervaren heb met de Bupe-afkick (meerdere keren):
http://www.vad.be/docs/dossiers/dossier_buprenorfine.pdf

Of toch maar even stabiel blijven op de Meet?

Suc6!

@ Nonna:
Thanx... je hebt helemaal gelijk; juist de negatieve ervaringen bepalen onze levenservaring en levenswijsheid... als je het om weet te buigen naar positieve energie, althans :wink:

Groetjes,

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
Nu, volgende week, zal der van 2 naar 0 weinig sprake zijn!! Hup naar Londen!Ik neem in alle geval m'n pilletjes mee en als der 1 ne meer moet dan moet dat maar!! Nu gaat het even over de kids :cry: .

Hoi Nina,

Hoe was het in Londen? En hoe gaat het nu met je?

Groetjes,

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi,

Londen was eigenlijk niet zo erg als verwacht!!Misschien dat the mind toch wel meespeelt!! Thuis zit ik me af te vragen" wat voel ik nu eigenlijk, slecht of toch een beetje goed,". Daar moest ik vooral er voor zorgen dat alles goed verliep. Heel veel gelopen, veel gezien kid heel blij!! Heb wel enorme spierpijn nu, maar dat zal wel normaal zijn!
Dus nu vraag ik me weeral maar eens af of van 2 naar 0 echt zo moeilijk is :flushed:
En met jou Ra? Alles ok? Hoelang ben jij nu volledig 0? Voel jij je al helemaal terug "normaal"?
Ben wel terug begonnen sigaretten roken!! :flushed: Dom natuurlijk!!
Heb net hier ergens nog iets gelezen van een jongen die vond dat ie "recreatief" heroine gebruiker kon worden. Hij was boos dat het werd afgeraden etc etc maar hij had het wel over "zielige junks die niet meedraaien in de maatschappij", ik wou nog iets antwoorden maar toen las ik een reactie van jou Ra die alles zei wat ik wou zeggen! Cool!! :)
Maar nu verder naar status zero!!!

Liefs :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Dus nu vraag ik me weeral maar eens af of van 2 naar 0 echt zo moeilijk is :flushed:
Ja Nina, zo zwaar is het echt! Ik zou je graag telefonisch spreken om het nóg duidelijker te kunnen maken: het laatste stuk is hel! Zeker met werk, kinderen, huishouden etc. Dat is het lichamelijke stuk, maar dan heb ik het nog niet eens over alle pijn, onzekerheid en emoties van binnen. Laat nou eens los dat je je zou aanstellen, dat doe je niet!!! Hoe denk je nu over bijv. Buprenorfine, Nina?
En met jou Ra? Alles ok? Hoelang ben jij nu volledig 0?
Ik ben officieel nog steeds sinds 3 mei clean, nu een half jaar. Maar door dat ene trekje schreeuw ik dat niet meer van de daken :flushed:
Met mij gaat het niet echt lekker, kan me niet losmaken van die pr8ige baan en die nieuwe baan in het MBO is erg kut omdat het gewoon niet meer is wat ik wil. Ik heb geen energie, heeft niet met net clean zijn te maken, het komt echt omdat ik niet het werk kan doen wat ik echt wil. Mijn man heeft weer geen baan, dus voor mij is studeren nu geen optie. Ik merk zelfmedelijden bij mezelf en dat haat ik, wil ik niet toelaten...
Heb net hier ergens nog iets gelezen van een jongen die vond dat ie "recreatief" heroine gebruiker kon worden. Hij was boos dat het werd afgeraden etc etc maar hij had het wel over "zielige junks die niet meedraaien in de maatschappij", ik wou nog iets antwoorden maar toen las ik een reactie van jou Ra die alles zei wat ik wou zeggen! Cool!! :)
Thanx...
Waar was dat?

Ik ga nog even muziek luisteren, truste allemaal! :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi lieve Ra!

Voel me idd niet zo schitterend! Wat jammer van je job! Maar Hey, nu niet alles laten hangen he!! Je hebt zoveel moeite gedaan! En een beetje zelfmmedelijden soms is nog niet eens zo slecht! :angry:
Hier in Belgie zijn ze niet zo te vinden voor Temgisic, weet eigenlijk niet eens waarom??
Mijn "cleane vrienden " val ik der liever niet lastig mee, maar heb wel twee hartsvrienden die me begrijpen. Ene , hij is gay en al 25 jaar samen met z'n vriend, is er echt wel in geslaagd om die domme meet af te bouwen tot 0, zonder te veel probs. Hij heeft er wel bijna 3 maanden over gedaan om van 2 tot 0 te gaan, op het laatst zelfs met 0,10 enzo. Andere kameraad is al jaaaaaren aan het jojoen tussen 3 en 0 :confused: . Tot 0,5 en hup terug naar 5... :P !!
Maar echt op lette nu he! Zelfmedelijden soms ok, maar niet gaan denken" pf, nu kan ik wel weer ff"!
Ik geef je mijn nr. pb. Als je je echt slecht voelt kan je me altijd bellen!
Soms vraag ik me echt af waarom die 0? Het is echt wel het idee om niet meer te "hangen", onafhankelijkheid!!
Woon jij ver van Belgie? In de toekomst misschien es iets afspreken?

Liefs,

Ninanina

Belezen gebruiker
Was trouwens een trip report van ene Berbatov!
Ga hier nu nie copy - pastes doen, maar jou reactie zei alles wat ik wou zeggen! :)

r@r@

Wijs gebruiker
Hoihoi,

Gaat ok hoor :wink:

Ik heb besloten toch weer te stoppen met dat werk; ik kan en wil in deze fase niet meer lesgeven. Ik werk graag weer, want thuiszitten is niets voor mij, maar ik zoek gewoon naar iets anders.

Mijn man heeft ook geen werk; geeft wel stress ja. Met 3 kinderen en een hypotheek is dat toch niet echt romantisch te noemen, maar goed, ik heb nu even een paar weken tijd om iets anders te zoeken.

Het kan even niet anders, ik ben gewoon even helemaal op...

We hebben de serie Heroes gekocht via Marktplaats en kijken er samen naar. Verder gaat alles ook erg goed met de kinderen en daar geniet ik enorm van. We kunnen nu vaak spelletjes doen met z'n allen en als we allebei werkten kon dat eigenlijk alleen in de weekenden. Ach ja, Cruijff zei het al: "Elk nadeel heb z'n voordeel", een waarheid als een koe :wink:

Ben met mijn ouders en zus van de week naar het concert van Cliff Richard geweest in Ahoy; was echt heel erg gaaf! Bracht veel herinneringen aan mijn jeugd terug (mijn vader luisterde er altijd naar) en aangezien ik een hele fijne jeugd heb gehad, maakte me dat helemaal warm van binnen.

Ja, het gaat best ok, beiden geen werk maar wél hoop en geloof dat het best goed zal komen!

En nog steeds clean ja, ruim 6 maanden nu! Op dat ene trekje na dan :rock:

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
Hey Ra,

Alles ok? :confused:
Maak me een beetje zorgen, alhoewel, jij bent een sterke meid!!
Liefs,
Nina :wave:

Thanks! :)

En met jou? Ik bel je van de week even, leuk dat je je nummer hebt gegeven!

@ Nonna: hoe is het met jou nu?

Groetjes,

nonna

Hai Ra,

Begon me ook net een beetje zorgen te maken om je, en zie daar is je berichtje!
Misschien wel goed dat je gestopt bent met het werk, vooral omdat je het echt niet leuk vond.
Bij mij werkt dat altijd erg door in de rest van mijn leven en op een gegeven moment kan ik het dan niet meer opbrengen. Meestal ben ik dan al te laat en kost het weer tijd om al die verloren energie op te laden. Heb ook altijd erg veel respect voor mensen die werk doen dat ze helemaal niet ligt maar ze moeten wel om het geld.

Met mij gaat het z'n gangetje.
Ben druk met de studie en loop stages.
Blijf soms wel last houden van moeheid en daar baal ik wel van omdat ik me dat niet kan permiteren dit jaar.
Maar ja, als we het allemaal voor het zeggen hadden....

liefs, Nonna

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi ra,

Ben blij dat alles goed gaat!!
Vandaag was voor mij "horrible"! Grootooudersfeest, niet genoeg "herfst" toestanden (blaadjesetc--), woede aan val tot gevolg (drie jarige), 8 jarige ook in alle staten want hij mocht niet meer mee doen aan grootoudersfeest etc. etc.
En ik probeer me hier staande te houden met amper 3mg. iedereen denkt, ho da's toch niks meer!, Waarom moet ik hier altijd de sterkste zijn!! Soms wil ik ook wel es whee whee zeggen en in de armen van mijn mama kruipen!
Allez, genoeg zelfmedelijden voor van daag!
Liefs, Nina

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi ra,

Ben blij dat alles goed gaat!!
Vandaag was voor mij "horrible"! Grootooudersfeest, niet genoeg "herfst" toestanden (blaadjesetc--), woede aan val tot gevolg (drie jarige), 8 jarige ook in alle staten want hij mocht niet meer mee doen aan grootoudersfeest etc. etc.
En ik probeer me hier staande te houden met amper 3mg. iedereen denkt, ho da's toch niks meer!, Waarom moet ik hier altijd de sterkste zijn!! Soms wil ik ook wel es whee whee zeggen en in de armen van mijn mama kruipen!
Allez, genoeg zelfmedelijden voor van daag!
Liefs, Nina

r@r@

Wijs gebruiker
Hi Nina en Nonna,

Hoe gaat het met jullie nu? Ben erg benieuwd...

Lieve groet,

Ninanina

Belezen gebruiker
Hela Ra,

Hoop dat alles goed gaat met je!! Ik maakte me al zorgen!
Ik ben nog steeds aan 't sukkelen met mijn 2 mg. Hier in Belgie geloven ze niet dat temgisic bij zo'n lage dosis zin heeft.
Mijn dokter is het eens over bv. clonodine. Daarbij helpen voedingssup's mij voorlopig.
Nooit gedacht dat van 2 naar 0 zo' n verschil maakt! :(
Nu voel ik me niet zo heel slecht op 2mg. buiten het rusteloze en niet kunnen slapen. Maar het stopt maar niet. Ik heb echt soms het gevoel dat ik 5 gr. coke heb gesnoven maar dat mijn lichaam verlamd is!
En het gevoel van:"en nu moet het maar eens vooruitgaan, en snel liefst!"
Uitzitten en langzaam afbouwen dan toch maar zeker?

Allemaal makkelijk gezegd, het zit in je hoofd etc. dat ze het maar eens doormaken!

Hoop echt dat het je goed gaat,
Liefs :wave: :wave:

r@r@

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
Hela Ra,Hoop dat alles goed gaat met je!! Ik maakte me al zorgen!

Gaat goed hoor, still going strong :), zeker na een fijn Sinterklaasweekend waarin ik gewoon erg blij was dat ik voor alledrie de kinderen leuke cadeaus heb kunnen kopen. Juist omdat ik in het verleden veel geld aan drugs heb uitgegeven en er daardoor sommige jaren minder geld was voor Sinterklaascadeaus (1 keer was er maar twintig euro per kind, in dat verschrikkelijke jaar 2004 :flushed: ), ben ik zo blij dat ik dit heb kunnen kopen. Eigenlijk is 166,- euro voor 3 kinderen best veel geweest, noem het compensatiegedrag, zo je wilt, maar ja, het voelt gewoon goed :)

Ik heb vandaag een sollicitatie gehad, morgenmiddag word ik gebeld of ik naar de 2e ronde door mag, spannend... Er zijn in totaal 4 mensen uitgenodigd voor gesprek, waaronder ik (en er waren veel sollicitaties gekomen voor deze vacature).

Houd jullie op de hoogte :wink:

r@r@

Wijs gebruiker
Sarori zei:
De behoefte aan het 'verdwijnen uit de dagelijkse realiteit' is iets wat wij allemaal zonder uitzondering wel kennen. Het leven is soms ondraaglijk licht en heel vaak alles behalve rechtvaardig. Wie wil er niet eens ontsnappen aan die sleur van werk, af en toe vakantie en de nodige hoeveelheid shit die je in je leven over je heen gegooid krijgt. Soms lijkt het leven wel een grote baggerput! Wegvluchten heeft alleen geen zin, want als je weer nuchter bent zit je nog steeds in de bagger. De kunst is denk ik om ermee om te leren omgaan en in die bagger ook nog de mooie kanten van het leven te zien. Want die zijn er: altijd! Lieve mensen, grappige gebeurtenissenen, zingende vogeltjes...dat houdt nooit op.

Sarori,

Hoe gaat het met je? Je hebt lang niet ingelogd, zie ik. Jouw teksten, zoals die hierboven, zijn altijd prachtig, met zoveel hoop en kracht; je beschrijft alles heel nauwgezet, bijna poëtisch. Ik mis jou en jouw prachtige, opbeurende woorden...

Knuffel,

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi rara,

Ken dat! De sint komt ook maar een maal per jaar he!! Dus dat mag wel. Maar(ik weet niet of het in Nederland ook zo is :confused: ) komt Kerst, nieuwjaar (gelukkig vooral voor grootouders!!), dan weer het hele "paasboom" verhaal enz. enz. :wink:
Ik hoop dat je de job hebt!
Ik voel me nu voorlopig goed MAAR WIL DER VANAF VERDER, verdomme toch waarom is het nu zo moeilijk om die laatste 2 mg. te stoppen!!
Als ik al maar denk aan dat laatste beetje te stoppen word ik al ziek, terwijl ik me voor ik er aan dacht nog redelijk was!
Ik heb echt de laatste tijd vaak zin gehad om naar m'n arts te gaan en te zeggen, ok, ik ben hier te oud voor, 5 (of 2 of wat dan ook) levenslang!!
Maar hier gaan ze ervan uit dat 2mg. meet hetzelfde is als een apirientje!!
Ik heb voor het eerst :flushed: het volledige forum eens gelezen!
Ik moet zeggen dat ik vooral veel heb gehad aan Yoro, kanariepiet en eend!! (en jij natuurlijk ,maar dat wist je al :hearteyes: ).
Maar goed, we moeten verder, the kids, werken enz..
Dus ik hoop dat met jou alles ok is!!
Nina

Bovenaan