Clean blijven!

Aricanary

Newbie
dan is het wel een asperientje met flinke gevolgen en nadelen zeg maar :wink:

ik ben een tijdje weggeweest vant forum en heb dus eigenlijk nix gelezen over jou, maar begrijp ik goed dat je vast zit op 2 mg meet per dag en dat voor geen meter omlaag krijgt zonder ziek te worden?

hoe heb je geprobeerd omlaag te gaan? hoe krijg je eigenlijk die dosis van twee milligram per dag binnen? met drank ( die ik alleen ken van 2 mg/ml ) of pillen ( die ik eigenlijk ook alleen maar ken als 5 mg van symoron, al zijn er andere ) ..

wat ik bedoel is : is er geen mogelijkheid je dosis verder te verdunnen, zodat je kunt afbouwen met een kwart gram bijvoorbeeld, of misschien zelfs een tiende of een vijfde van een gram afhankelijk van hoe goed je dosis nu nog te verkleinen is ...

het kan best alleen maar in je hoofd zitten ninanina maar dat maakt het voor jou nou eenmaal niet minder echt :wink: verder afbouwen met hele kleine stapjes is misschien een idee om het voor jezelf acceptabel te krijgen zodat je verder kunt met die laatste zwaarst wegende loodjes :wink:

:wave:
AkA

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi AKA,

Ik krijg een grote fles mee bij de apotheek, voor een maand. De laatste was 4mg. op 10 ml.Dus tot 1 mg is dat nog te doseren met dat maatbekertje.
De apother maakt een mix met een of ander gesuikerde substantie en ik weet niet of dat met water te verdunnen is :confused:
Maar zoals ik al elders gelezen heb, heb jij ook een beetje "met de natte vinger" gewerkt op het einde. Daarom geen 24h. maar op het gevoel.
Dus ik ga dat maar eens proberen. Ter info, ik gebruik al 8 jaar meet waarvan 4 jaar zonder bijgebruik (buiten alcohol en sigaretten, waar ik trouwens ook van af wil!). Heb nooit meer dan 40 mg/ daags gebruikt maar ik denk dat ook de lengte meespeelt! Had ik het maar geweten, maar dat zegt iedereen! :(
En idd. het zal vast ook wel psychologisch zijn maar ik zit der wel mee!
Buikkrampen, niezen enz. wil ik er nog wel bijnemen maar die rusteloosheid, die benen, dat niet slapen :angry:
Dus, naargelang humeur, vrouwelijke hormonen, kids die zeuren... denk ik soms "ok, heel m'n leven op 2 mg. OF "in een keer stoppen en een aantal weken ziek zijn" OF "langzaam afbouwen"!
En het laatste is misschien nog het beste! Maar moet ik me dan met elke 0,10 mg. dat ik eraf haal me weer een week slecht voelen om dan de volgende week weer te ongeduldig te zijn om verder te gaan :confused:
Wat een rotzooi die meet!!!!!!
Liefs,
Nina :wave:

Aricanary

Newbie
ik denk dat uiteindelijk je gevoel van de dag het beste kan bepalen wat je neemt, maarrrrrrr dan moet je wel zeker weten wat je neemt. en vooral hoeveel je neemt :wink: in de hoeveelheid die je neemt kan absoluut geen natte vingerwerk bestaan..
hoe kun je tenslotte afbouwen als je niet zeker weet wat je eerder op hebt :wink: ik speel met het tijdstip van inname en ik probeer zo hard mogelijk omlaag te gaan, maar dat kan alleen als je precies weet wat je inneemt :wink: want dan weet ik ook als ik teveel omlaag ben gegaan wat ik moet nemen om op mn vorige dosis te zitten en dus om niet ziek te zijn, zonder meer te nemen dan wat nodig is :wink:

dat rusteloze en dat van die benen herken ik trouwens helemaal ... sterker nog dat klote gevoel in je benen ( en bij mij soms ook in mn armen ) hield ik dus ook zo heel af en toe nadat ik jaren clean was. Ken wel meer mensen die daar last van hebben gehouden ook al zijn ze inmiddels tien jaar clean ...
grappig is wel dat toen ik clean was en ik dat klote gekriebel aan de binnenkant van mn benen kreeg steeds, nam ik wel eens een beetje meet om dat op te laten houden. had het toch nog liggen van mn laatste 'val' majah dat kon alleen maar werken omdat het zelden gebeurde en ik alweer een tijdje clean was. ( blijkbaar toch niet lang genoeg grinnik :wink: )

maar na wat ik hiero zo lees nu van je.
ik zou langzaam afbouwen .. je zit nu inmiddels al zo lang aan de meet, dan maakt dat weekje maandje of kwartaaltje extra ook niet uit lijkt me. heb je een keer een 'slechte' week bouw je toch niet af, heb je een goeie week, misschien wel wat extra of geniet gewoon van die week :)

het probleem is dat ik me tijdens het afbouwen nooit echt superslecht voelde, ik zat altijd op dat randje van net niet ziek zijn en toch bouwde ik af met milligrammen op het eind, in het begin zelfs met tientallen milligrammen, in feite gaat het allemaal om verhoudingen, in welk percentage verminder ik mn dagelijkse dosis... en 10 mg van 50 (een vijfde, 20 % ) is nu eenmaal veel makkelijker dan 1 mg van 3 ( een derde, 33.3% ) .. nu heb ik ook niet zo lang als jij meet gebruikt, dus misschien is dat wel een mazzeltje. ik weet niet wat ik zou doen als ik zou moeten lijden bij elke milligram die ik af zou bouwen... of ik het dan wel zou kunnen ..

maar dan bedenk ik me ook weer dat het toch wel erg fijn is om me niet bezig te hoeven houden met mn dagelijkse dosis .. of vooral het ziek worden bij het niet hebben van die dosis :)

gewoon door blijven zetten, na een tijdje komt het vanzelf :wave:

Ninanina

Belezen gebruiker
Thxs A chan( da's japans voor lieve AKA),

Ok? IK ga dan maar es proberen met kleine hoeveelheden per aantal dagen.
Ook al duurt dit voor mij enorm lang (ik ben nu eenmaal ongeduldig van aard :wink: ),Ik ga maandag zo'n injectiespuit (voor puppy's of baby's) halen en dan maar met microgrammen als het moet!!Maar ik moet, wil en zal er van af!!!
Maar met 2mg. moet dat toch lukken op een paar weken??? :confused:
En daarna, target 0, Nog steeds die benen enzo? Maar doenbaar ofwat? Rusteloosheid?
Qua sport, want dat helpt natuurlijk, ik heb mijn paardjes??? Of is dat niet genoeg en zou ik beter gaan joggen of de gym? En heb ik daar genoeg energie voor??
Idd, ik moet ook weer niet gaan overdrijven met dat "natte vinger werk",maar hoe anders???
Sorry voor het gezeur he! Jullie zijn der vanaf! Wil ik ook (zonder teveel pijn natuurlijk!)!!
Wat stel jij voor A chan, hoeveel % per hoeveel en op hoeveel weken? Liefst zo kort mogelijk (10% in acht houdende??).Zonder dat ik me ellendig hoef te voelen!! :(
Of bestaat dat niet en moet ik me der bij neerleggen dat het sowieso vervelend is (denk ik wel he :( ).
Liefs, N :wave:

speeseend

Wijs gebruiker
Niet teveel vragen aan jezelf stellen. Ga er gewoon voor. Het zal zo nu en dan zwaar zijn, uiteindelijk is het een verlichting van alle bezwaren die je nu hebt.

Kijk, nu ben je waarschijnlijk een ongeduldig type, maar het zal langer duren indien je niet je stoppen behaald :) Neem er de tijd voor die jij denkt nodig te hebben. Zolang je maar vooruit gaat, over het grote geheel bekeken.

Succes Nina, ik hoop van harte dat het je gaat lukken.

De Eend

p.s. dat ongeduldige is zeer herkenbaar..

nonna

Experimenterende gebruiker
Hoi Nina,

Je zoekt nog steeds naar de oplossing om binnen een paar weken van die 2 mg. af te zijn.
Zonder al teveel nare afkickverschijnselen.
Blijkbaar reageer je heftig op 1 mg. minder. En ja zoals Ari al zei, van 3 mg naar 2 mg is inderdaad 33% minder, best veel dus.
Zorg eerst dat je je goed voelt op die 2 mg. en ga dan weer een klein beetje zakken.
Gun jezelf die tijd. Anders ben je de hele dag bezig met je afkick en geeft dat weer veel frustraties. Zoals Eend ook zegt; stel jezelf niet zoveel vragen, het geeft zoveel onrust.
Je moet, je moet, je moet....je bent al zo ver! Maak jezelf niet gek . Je kunt altijd nog buprenorfine gaan halen voor een tijdje. Of als je echt problemen krijgt met de meet op 0 is er ook nog clonidine.
Weer heel cliche...maar geef het tijd en laat los dat je binnen een paar weken zonder al te veel problemen verlost bent van de meet, en je dan ook nog eens goed voelt.
Het moet zeker gaan lukken, die 2 mg. Probeer al tevreden te zijn dat je zover bent gekomen, want dat is al heel wat! En laat die frustratie los, dat het je irriteert dat je maar niet makkelijk af kan bouwen.
Ik snap het ongeduld ook heel goed en blijkbaar hebben, vooral heroineverslaafden, een hekel aan die meet waar ze aan blijven hangen. Daar willen we dan ook zo snel mogelijk van af.
Had ik ook altijd, alleen na 30 jaar ben ik daar toch anders in gaan staan. Eerst me goed voelen, stabieler, en dan ga ik weer afbouwen. Zit nu op 17,5 mg en ga binnenkort naar 15. Daarna zie ik het wel weer en misschien duurt het nog een paar jaar. Het is nog steeds wel mijn doel. Maar goed, ik wil maar zeggen ....take it easy. Waarom mogen die paar weken geen paar maanden duren? Blijkbaar is een paar weken te heftig voor je. Bovendien zie ik het nog steeds als een proces wat je niet in een paar weken doet. Als je op 0 staat heb je nog een hele weg te gaan, denk niet dat je er dan al bent. Accepteer dat het een lange weg is, maar niet onmogelijk!
Ik weet dat je dit niet wilde horen en dat je op zoek bent naar de wonder-remedie. Helaas, die is er op dit moment nog niet. Wel mogelijkheden die het misschien wat milder kunnen maken zoals, bupeprenorfine, clonidine, voedingssupplementen zoals multivit. extra vit. C en zink, magnesium en melatonine en sporten. Maar dat is allemaal al langs gekomen, dus dat weet je al.
In ieder geval wens ik je heel veel sterkte!!

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi lieve vrienden,

Nonna, dat is zo'n ding waarmee je baby's of puppy's medicijnen in de mond spuit. Daarmee kan je hele fijne doseringen afmeten.
Hoe is het nou mogelijk dat ik zo tegelijkertijd ongeduldig ben en tegelijkertijd zo moe ben!!
Wat een klote toestand!! :smilingimp:
Ik moet, denk ik, nu vooral stoppen met zoeken naar "wondermiddelen" (indeed nonna)!Anders ben ik de hele dag met niks anders meer bezig :flushed: !
Dus morgen aan de slag met m'n baby spuit! Ook al is het 0,001 per keer! En vooral het objectief niet uit 't oog verliezen! Na al dat dempen van gevoelens en pijntjes kan ik natuurlijk niet gaan verwachten dat op 1,2,3 alles terug op z'n plaats valt!
Maar in alle geval, ik hou de moed erin! Wat was dat ook alweer van op die blaren te gaan zitten :wink:
En idd A chan, natte vinger ok, maar wel de dosis in' t oog houden!
Ik weet natuurlijk ook dat jullie dit alles al triljoen keren hebben verteld, maar het helpt me toch!!! Dus bedankt!
Voila, zoals iedereen ze heeft, heb ik ook m'n goede, minder goede en verschrikkelijke dagen!

Ciao,
Nina

Ninanina

Belezen gebruiker
En nog 'n klein ps.je

Allemaal goed en wel als iedereen (kids, ma, pa, partner etc.....) me dan ook een beetje zouden met rust laten!!!
Hoe kan ik nu, terwijl ik mezelf al niet zo goed voel, me gaan bezig houden met hoe, waar en met wat soort ornamenten die kerstboom moet versierd worden!!! :mrgreen:
Verschrikkelijk!!
Reeds mijn verjaardagsfeest (dat ze natuurlijk allemaal goed bedoelden) was een "marathon"!!
Alle goeie bedoelingen ,blij dat ze aan me denken, maaaaar!!!
Maar goed het leven gaat door! Mijn zoon van 8 wil alle koningen van Egypte kennen dus hup, ikke naar Londen. Brittish museum. Maar als de Juf zegt om de koningen van B. te kennen zegt ie nee, nee en nee!! Dat helpt allemaal niet om mij (want ik tel soms ook nog es mee), van mijn domme, domme meet adiction af te helpen!!
Jongens (en vooral meisjes) Pfffffffff.
Moe en moe en moe!!!
A chan en ook eend, kunnen jullie je voorstellen dat er iemand, terwijl je bezig bent met je te concentreren op jezelf en die domme 2 mg. , de hele tijd "mama, maaaamaaa, " roept!! Mama waar is mijn huiswerk, maaaaaamaaaa, waar zijn mijn boterhammen, Maaaaaaamaaaaa!!!! Mijn broer pest me, Maa, hoe noemt die koning ook al weer???Mamaaa, waarom luister je niet???? Waar is die afbeelding van de steen van rossetta,....En mama is vooral moe en wil energie en slapen!!!! Opositie van Kai (8 jaar), tegen de juf (klasieke juf die vindt dat Het Belgisch Koningshuis belangrijker is), oppositie van Zios (3jaar) die vindt dat een kerstboom meer dan 1 meter moet zijn!!!
Ik word daar zo moe van!!
Een wens voor 2010, laat mij 3 weken in een afkick paradijs (alla whinehouse ofzo) tv, sauna, beste voedingssup's, massages etc...
Maar bon, sorry, weer maal es, voor het gezeur!!
Liefs en fijne feestdagen voor allen!!
Nina

speeseend

Wijs gebruiker
Ninanina zei:
..
A chan en ook eend, kunnen jullie je voorstellen dat er iemand, terwijl je bezig bent met je te concentreren op jezelf en die domme 2 mg. , de hele tijd "mama, maaaamaaa, " roept!! Mama waar is mijn huiswerk, maaaaaamaaaa, waar zijn mijn boterhammen, Maaaaaaamaaaaa!!!! Mijn broer pest me, Maa, hoe noemt die koning ook al weer???Mamaaa, waarom luister je niet???? Waar is die afbeelding van de steen van rossetta,....En mama is vooral moe en wil energie en slapen!!!! Opositie van Kai (8 jaar), tegen de juf (klasieke juf die vindt dat Het Belgisch Koningshuis belangrijker is), oppositie van Zios (3jaar) die vindt dat een kerstboom meer dan 1 meter moet zijn!!!...

In mindere mate; jazeker :) En soms is het een bitch om met de zaken des levens te dealen :) Maar wil jij iets anders, als je eerlijk bent? Zorg dat je van je afhankelijkheid af komt en je kan werkelijk aan genieten toekomen. Niets is mooier dan opgroeiende kinderen!

Ninanina

Belezen gebruiker
Ja natuurlijk, eendje!!!

Ik wil niet liever!! En Londen met Kai was reuze!!! En Ik wil meer van dat!!
Maaaar je moet ook dealen met het alledaagse klote gedoe!! En dat is sowieso al niet zo simpel!!
Dus, met mijn adictie erbij pffff, (gelukkig niet de hele tijd hoor)
'K weet t, ik zeur alweer!!
Gelukkig dat ik op z'n minst tegen jullie kan zeuren, zagen (zeggen we hier in B.land)!!
Maar voor mij is het nu echt genoeg geweest!! Begrijp je? Het moet stopppen. Zelfs die 2 mg. hangt me m'n keel uit :kots:
Bon, jullie begrijpen, zoals geen anderen, hoe ik me voel!! :)
Morgen moet ik m'n chanel pakske aan
doen en met een aantal industrielen gaan eten! Fuck en fuck en fuck!!! Ik voel me niet goed, maar ik moet!! Maar dat is het leven!! En als voor mijn kids een goede, realistische, toekomst wil, moet ik dat doen!
Wat ik hoop is dat ik binnen een aantal maanden hier kan posten dat ik me super voel, en voor jullie hetzelfde!!
Liefs voor allemaal (en be sure, ik heb echt veel aan jullie))!

Ninanina

Belezen gebruiker
Nog een grapje by the way, (want da mag ook wel soms);
Ik ben mijn muis kwijt (allez, ze is kappot, of stuk zoals jullie zeggen), en nu ben ik "afhankelijk" van dan vervelende ding op m'n labtop!! Da gaat hier op en neer zonder da ik da wil???Pagina's die ik nie vraag??? Coôrdinatie links/ rechts?? :(
Ok, nieuwe muis morgen of ik moet me hier gaan reorganiseren :smilingimp:
Maar nu ga ik slapen! Morgan haar mooi maken, pakje aan en v ooruit!! (met de geit zegde ze hier vroeger)!!
Hou de moed derin!!
Slaap lekker allemaal!!
Liefs Nina

Aricanary

Newbie
domo nina :wink:

ik woonde ooit samen met een moeder die een kind met asperger en een kind met adhd heeft .. denk dat ik prima weet wat je doormaakt ghegheghe :wink:
uiteindelijk 'kreeg' ik meer van ze dan dat ze me aan stress 'kostten', maar dat kan ook komen omdat ikzelf vrij makkelijk ben :tearsofjoy:

om maar op zn japans te blijven shinpai suna nina .. maak je geen zorgen .. gewoon door blijven zetten en vooral je momenten pakken.

:wave:
AkA

Ninanina

Belezen gebruiker
Hoi allen,

Heb m'n chanel pakske al weer (gelukkig!) Kunnen uitdoen. Straks moet ik terug maar ff. rust nu!
Hey A chan ik wist niet dat je Japans sprak!!! :)
T'is shinpai shinai de ne, maar whow, dat je dat wist!!!
Heb vandaag 0,3 ongeveer minder genomen (% tages he!), en hola, 2 kids, 1 asperger en de ander ADHD! Dat zal wel vuurwerk geven! Gelukkig ben jij zo'n "coole" jongen!! :sunglasses:
Liefs,

Ninanina

Belezen gebruiker
Hey allemaal,

1,5 nu. 'K merk eigenlijk weinig verschil met 2 dus misschien valt 't allemaal nog wel mee?????
Voor A. watashi wa kanbarimasu!!
En voor al de rest vooral bedankt voor de steun!!
Liefs,

Sasex

Newbie
Ik ben bij een buitenlandse kliniek behandeling gehad en Naltrexone inplant gekregen.
Sinds toen ben ik clean (15 maanden al) en ik voel me prima, alsof ik nooit heroïne had gebruikt :):):):):)

WithciZ

Er zitten veel filosofische wijsheden in dit topic, +1 voor dat.

Mijn ervaringen:

Clean blijven doe je uiteindelijk altijd voor jezelf. Doe je het voor iemand anders, dan doe je dat omdat jij daar mee instemd of gelukkig van wordt, dus nog steeds voor jezelf. Je zou het immers niet voor die ander over hebben als je er zelf niet gelukkig van werd (want anders zou je het niet doen toch? Even gezond emotioneel relativeren). Maar als je gedachten niet staan op stoppen, gaat het je ook niet lukken. Je wilskracht baant de weg, maar je zal hem toch echt zelf moeten bewandelen.

Stoppen is vrij simpel, gestopt blijven is de kunst: Verkoop al je shit (ook je cruncher, pijpe, cappies, weegschaaltje en-de-rest) en koop het gewoon niet meer. Wis telefoonnummers van mensen die het pronto voor je kunnen regelen. Misschien betekent dat je zo'n 2-3 maanden een aantal "goede" vrienden stukken minder zal zien, maar ga eens voor jezelf na: Als die goede vriend een goede vriend is zal die deze beslissing vast wel supporten. P.S.: Zelden zijn dealers goede vrienden. Ze zijn meer bevriend met je portemonnee dan met jou.

Stel straffen op voor jezelf, iets wat echt pijn doet. Doe dit alleen als laatste redmiddel, en als je 100% eerlijk tegen jezelf kan zijn, anders kan dit je hele geloofwaardigheid verzieken. Maak dit publiekelijk, laat het ondertekenen/stel een "contract" op. Dit ideetje heb ik ik overigens hier vandaan gejat. Zo heb ik op 2 nov 2009 mensen uitgenodigd mijn blog te ondertekenen; Als ik voor 2 jan 2010 weer iets zou gebruiken, zou een ieder die getekend heeft van mij 50,- krijgen. Dat was de enige voorwaarde. Ik zou niets krijgen als het me zou lukken om 2 maanden te stoppen. Binnen enkele dagen tekende 15 man (of ze 't nou voor 't geld of de support deden boeit me niet, ik heb waar ik voor kwam, die "handtekeningen"), wat dus inhield dat m'n eerste jointje, pilletje of lijntje me 750,- zou kosten. Dan is de lol er al gauw van af :). Ik kan nog prima een joint draaien zonder te gaan beven, een lijntje leggen zonder te gaan zweten, of een coffeeshop inlopen zonder mezelf helemaal op te vreten van binnen. Dat komt omdat er gewoon keiharde consequenties zijn.

Ik raad overigens ook aan om Delirium van Javier Guzman te kijken. Daar hoor je een vlijmscherpe mening over verslavingen. Javier legt haar-fijn uit dat een verslaving (in zijn geval alcoholisme) een ziekte is, die je voor het leven hebt. Je zal altijd herstellend-verslaafde zijn, maar nooit genezen. En volgens mij zijn er genoeg stoppers hier die kunnen beamen dat de crash na een relaps de ergste crash is die je ooit hebt meegemaakt, al dan niet je eerste crash. Dit is een van de pittige stukjes, voor de mensen die niet de hele show willen zien: vanaf 8:28 tot 'ie afgelopen is, en dan tot 0:39 kijken.

Denk niet dat je het alleen kan, dat kan je niet. Dat dacht ik ook, maar uiteindelijk heb ik wel 50,- aan 15 man moeten beloven. Het feit alleen al dat je waarschijnlijk met iemand besproken hebt dat je gaat stoppen geeft aan dat je op zoek bent naar support. Zoek de support die bij je past, waar jij je het veiligst bij voelt, en schaam je nergens voor als je beslist een andere levensstijl aan te nemen.

Verder ben ik nu bezig met het boek Healing the Addicted Brain van meneer Urschel, omdat ik nieuwsgierig ben wat nou eigenlijk het verhaal achter "verslaving" is :).

r@r@

Wijs gebruiker
Voor iedereen die clean is, het even moeilijk heeft met al die ballen in de lucht te houden en behoefte heeft aan kracht...

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Reiziger888

r@r@ zei:
Voor iedereen die clean is, het even moeilijk heeft met al die ballen in de lucht te houden en behoefte heeft aan kracht...

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/yn22miUZqrA&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

IK HOU VAN MIJ....en ook een beetje van jou,Ra..thanks :)
Groet De Reiziger :wave:

Bovenaan