Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Syl

Badass junkie
81 dagen klinkt als een nachtmerrie om eerlijk te zijn, bij mij komen cravings pas na enkele weken, hoe was het voor jou met speed?

Voor mij zijn 81 dagen zonder speed absoluut geen nachtmerrie.
Het is eerder een droom die uit gekomen is.
Tuurlijk ben ik er nog lang niet en hoop ook snel te kunnen starten bij de verslavingszorg.
De eerste weken waren een nachtmerrie ,en had ik enorme cravings.
Dat kwam voornamelijk omdat ik de enorme vermoeidheid zo onwijs zat was.
Het is echt iets waar je helaas door heen moet om je uiteindelijke doel te behalen .
Het nergens energie voor hebben en jezelf zwaar uitgeput voelen was voor mij het allerzwaarst van het afkicken.
Ik moet mijn taken volbrengen als moeder en er worden gewoon dingen verwacht van je .
Die verlangens om toch weer speed te gaan halen waren heeeel sterk die periode .
Ik heb bloed laten prikken en bleek een ernstig te kort aan vitamine B12 te hebben.
Ik slik nu al paar weken vitamine tabl. B12 en ik slik nu ook magnesium tabl.
Mijn energie komt heel langzaam aan weer wat op gang en ik ben dagelijks nu in de sportschool te vinden .
Mijn ervaring met het afkicken van speed is dat de cravings juist in de eerste weken heel heftig was.
Maar dat dit zoals ik het zelf heb ervaren heb grotendeels kwam door de vermoeisheid.
Als de vermoeidheid af neemt zijn er echt nog wel momenten dat je cravings hebt.
Dat ik dacht ; hmmm heb best zin in een lijntje .
Dat zal ook best nog wel een tijd zo blijven dat er cravings zijn maar het word wel steeds minder ervaar ik zelf .
Als ik nu een craving heb denk ik bewust aan de vieze smaak en geur van speed en dat maakt al dat ik er al minder zin in heb.
Sporten helpt bij mij ook enorm om je gedachten op iets anders te focussen .

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Het nergens energie voor hebben en jezelf zwaar uitgeput voelen was voor mij het allerzwaarst van het afkicken.
Ik moet mijn taken volbrengen als moeder en er worden gewoon dingen verwacht van je .
Die verlangens om toch weer speed te gaan halen waren heeeel sterk die periode .
Ik heb bloed laten prikken en bleek een ernstig te kort aan vitamine B12 te hebben.

Het grappige is dat heel veel mensen niet weten dat niet alleen afkicken je moe kan maken. Ooit gehoord over verhalen van veganistische mensen die helemaal bleek en vermagerd zijn geworden door een tekort aan vitamine B12? Die wisten niet waardoor het kwam. Wat we vaak vergeten is dat kleine tekorten van vitaminen /mineralen, slechte levensstijl, te weinig slaap, en dergelijke ons ook helemaal kapot kunnen maken, heb ooit een vrouw gezien die verslaafd was aan Meth maar wel gewoon netjes voldoende slaap had en man wat was zij knap! Ik vind persoonlijk dat de negatieve effecten van drugs op je gezondheid lichtjes worden overschat, al die beelden van 'voor' en 'na' verslaving zijn meestal akelig doordat de mensen heel ongezond leefden en ook nog eens op straat want een verslaving is niet goedkoop. Toch slim van je om bloed te hebben laten prikken, als je toch nog niet genoeg energie hebt dan kan je ook iets veiligers proberen zoals cafeïne, guarana
of kanna, weet niet zeker hoe je je daarbij voelt.

Syl

Badass junkie
Vandaag dag 87 zonder speed !.
Ben nu 3 maanden van de speed af en wat een verbetering van leven merk ik nu al !.
Ben net gebeld door de verslavingszorg waar ik ongeveer 11 weken op wachtlijst heb gestaan.
Op dinsdag 11 juni heb ik er mijn eerste gesprek .
Ik kijk er erg naar uit en hoop hier hulp te krijgen bij mijn herstel .

Het sporten gaat goed en ik vind het echt heerlijk om te doen .
Helaas kreeg ik vorige week een grote blaar bij mijn voet en was het te pijnlijk om een schoen aan te hebben.
Heb nu paar dagen geen schoenen gedragen en de blaar is goed aan het helen .
Vandaag ga ik weer een poging doen om te sporten .
Ik baal wel enorm want ik zat er net lekker in kwa sporten .
Maar we gaan gewoon weer verder ,de motivatie is er nog steeds en dat is het belangrijkst.
Ben laatste paar dagen best moe als ik wakker word ondanks ik goed door geslapen heb.
Ik droom enorm veel en heb gevoel dat ik totaal niet uitgerust wakker word.
Schijnt bij het verwerken van trauma's te horen dus we moeten het er maar mee doen .
Het zal zo zijn redenen hebben.

Morgenvroeg heb ik weer gesprekje bij de POH-GGZ.
Het is even afwachten wanneer ik definitief kan beginnen met mijn behandeling bij verslavingszorg.
Zodra ik daar start zal de POH-GGZ stoppen.

Donderdag start ik bij de psycholoog met mijn behandeling voor mijn ptss.
Ik ben heel erg benieuwd naar deze psycholoog omdat ik haar nog niet ontmoet heb.
Het is toch altijd de vraag of er een klik is .

Vind het wel erg fijn dat ik zon beetje te gelijk met psycholoog en verslavingszorg start.
Het verwerken van mijn trauma's bij psycholoog kan veel met me gaan doen .
De vraag is dan ook wat dit weer zal gaan doen met mijn afkickproces.
Ik ben al op de goede weg maar nu gaat het echte werk beginnen.
Het verwerken van dingen en het werken aan mezelf en aan mijn toekomst.:raisedhands1:

Syl

Badass junkie
Het grappige is dat heel veel mensen niet weten dat niet alleen afkicken je moe kan maken. Ooit gehoord over verhalen van veganistische mensen die helemaal bleek en vermagerd zijn geworden door een tekort aan vitamine B12? Die wisten niet waardoor het kwam. Wat we vaak vergeten is dat kleine tekorten van vitaminen /mineralen, slechte levensstijl, te weinig slaap, en dergelijke ons ook helemaal kapot kunnen maken, heb ooit een vrouw gezien die verslaafd was aan Meth maar wel gewoon netjes voldoende slaap had en man wat was zij knap! Ik vind persoonlijk dat de negatieve effecten van drugs op je gezondheid lichtjes worden overschat, al die beelden van 'voor' en 'na' verslaving zijn meestal akelig doordat de mensen heel ongezond leefden en ook nog eens op straat want een verslaving is niet goedkoop. Toch slim van je om bloed te hebben laten prikken, als je toch nog niet genoeg energie hebt dan kan je ook iets veiligers proberen zoals cafeïne, guarana
of kanna, weet niet zeker hoe je je daarbij voelt.

Dank je wel voor je reactie!.:blushing:
Guarana en kanna ben ik niet in thuis en zal ik eens op zoeken op internet.
Ik ben iemand die altijd erg veel van zichzelf eist en verwacht .
Zo ook wil ik zo snel mogelijk weer energie voor 10.
Ook het jarenlange dagelijkse speedgebruik heeft mijn lichaam uitgeput.
Ik zal dus ook gewoon moeten accepteren dat dit tijd nodig heeft om zich te herstellen.

Syl

Badass junkie
Vandaag dag 89 zonder speed !.
Ben net bij de psycholoog geweest die mij gaat behandelen.
Super lieve vrouw waarbij ik me direct op me gemak voelde.
We hebben een top 5 gemaakt van de meest traumatische mishandelingen door mijn ex.
Ook hebben we een top 5 gemaakt van de meest traumatische mishandelingen door mijn vader vroeger.
We beginnen met dat van mijn ex omdat ik daar de meeste hinde van onder vind.

Vanaf volgende week moet ik met mijn ogen dicht gaan vertellen over zon trauma.
Ook zal zij vragen stellen zoals welke geur ik me nog herrinner of wel blik mijn ex toen in zijn ogen had bv.
Dit alles zal worden opgenomen door een voice-recorder app op mijn tel.
Ik moet dan thuis elke dag dit opnieuw beluisteren.
In een boek moet ik dan aangeven elke x wat dit met me doet en welk cijfer ik het die x geef kwa wat ik er bij voel kwa angst.
Door steeds op nieuw het te beluisteren moeten de scherpe randjes van de trauma's af gaan.
Ik krijg 12 sessies en ze zei dat dat waarschijnlijk niet genoeg zal zijn om ook alle trauma's door mijn vader te verwerken.

We hebben ook een lijstje opgesteld uit voorzorg.
Ze vroeg bij welke personen kun je terecht als je tijdens of na het beluisteren thuis het je ff te veel zou worden .
En welke dingen of activiteiten zou je kunnen gaan doen zodat je ff afleiding hebt.

Ook stelde ze voor dat ik mijn gedachten en emoties zou gaan opschrijven .

Zie er best wel tegen op en het lijkt me heel erg pittig.
Hoe ga ik dit ervaren clean en dus vol emoties en gevoel.
Maar ik ga er voor en zie dit als een stap in de goede richting.
Ik pak alles aan om van mijn dagelijkse angst af te komen .
Mensen om me heen zeggen wel eens ; je bent nog te veel met je ex bezig daarom kom je niet vooruit.
Ik snap die gedachtengang vanuit een ander maar 24/7 allert zijn en angst voelen door ptss is geen knop die je ff kunt uitzetten .
Mijn lichaam staat nog steeds in de overlevingsstand .
Het doet ook pijn als mensen dat zeggen want daardoor voel ik me zwak terwijl ik in werkelijkheid een enorme strijd voer dag in dag uit .
Angst voelen van wat gaat er gebeuren , de straat in lopen en eerst scanne welke auto's er staan en of niet toevallig de auto van mijn ex of zijn ma er staat.
Ik weet dat ik enorm sterk ben en niet op geef en dat heb ik meer dan bewezen al.
Ik wil niet mijn leven laten beheersen door angst.
Ik ga me dus met de volle 200 % inzetten voor mijn theraphie !!.
Ik laat alles over me heen komen en gewoon ervaren wat dit alles met me zal doen .

Het begin is gemaakt nu met het afkicken van speed .
De speed mag niet meer mijn doen en laten beheersen .
Door deze theraphie hoop ik dat mijn angst straks ook niet meer mijn doen en laten bepaald .
Dat ik straks weer baas ben over mijn eigen lichaam en geest daar doen we dit alles voor !!

De Dunne

DF-koning
De Leukste Thuis!
Zo fijn dat het goed gaat @Syl !
Therapie kan idd erg hulpvaardig zijn. Ga zo door! We zijn echt trots op ke hoor!

• Like
Waarderingen: Syl

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Fijn dat therapie bij je werkt, ik vind het verschrikkelijk en voel me er zeer ongemakkelijk bij. Weet je nog dat ik een tijdje geleden een topic heb gemaakt over mentale problemen? Daarin ben ik zeer onduidelijk geweest wat er eigenlijk aan de hand was, mijn school had namelijk contact opgenomen met het GGZ en volgens mij waren de eerste paar keren therapie gewoon om te kijken of er wel iets mis was en, heb afgelopen 2 weken zo'n enorme vragenlijst moeten invullen en toen ik zag dat de assistent van mijn therapeut al gelijk begon met het lezen van mijn antwoorden voelde ik mij zeer ongemakkelijk en rot. Over 2 weken moet ik weer langs voor een uitgebreid gesprek en volgens mij hebben ze dan ook een diagnose, dan zal ik wel een nieuw topic maken.

Syl

Badass junkie
Fijn dat therapie bij je werkt, ik vind het verschrikkelijk en voel me er zeer ongemakkelijk bij. Weet je nog dat ik een tijdje geleden een topic heb gemaakt over mentale problemen? Daarin ben ik zeer onduidelijk geweest wat er eigenlijk aan de hand was, mijn school had namelijk contact opgenomen met het GGZ en volgens mij waren de eerste paar keren therapie gewoon om te kijken of er wel iets mis was en, heb afgelopen 2 weken zo'n enorme vragenlijst moeten invullen en toen ik zag dat de assistent van mijn therapeut al gelijk begon met het lezen van mijn antwoorden voelde ik mij zeer ongemakkelijk en rot. Over 2 weken moet ik weer langs voor een uitgebreid gesprek en volgens mij hebben ze dan ook een diagnose, dan zal ik wel een nieuw topic maken.

Ik kan nog niet oordelen of de theraphie bij mij werkt omdat ik pas volgende week echt ga beginnen.
Die vragenlijsten krijgt iedereen die ingeschreven staat bij psycholoog.
Dit is allereerst om een inschatting van jou gemoedstoestand te kunnen maken .
Op verschillemde momenten tijdens je behandeling zul je dezelfde vragenlijst weer krijgen.
Dit is allemaal om inzicht te krijgen of de behandeling goed aanslaat.
Begrijp wel dat het ongemakkelijk voelt als de assistente jouw ant gaat lezen waar jij bij zit.
Bij mij gebeuren het invullen van die vragenlijsten online .
Probeer hoe moeilijk soms ook het eerlijk aan te geven als iets je geen goed gevoel geeft .
Maar vergeet vooral niet dat ze er zijn om jouw te helpen .
Ben benieuwd naar de diagnose .

Syl

Badass junkie
Vandaag dag 92 zonder speed en dus 3,5 maand clean.
Het gaat goed met me !!.
Het enigste waar ik het momenteel best moeilijk mee heb zijn mijn dromen.
Ik droom elke nacht en het gaat elke nacht over mijn ex .
Ik word kapot moe wakker en moet voor mijn gevoel eerst ff bijkome als ik wakker word.
Ik voel me heel ellendig en soms heb ik ook in mijn droom schijnbaar echt liggen huilen.
Volgende de POH-GGZ komt dit omdat ik destijds door de speed mijn emoties en gevoel heb afgevlakt.
Nu komt alles veel harder binnen .
Ik weet dat dromen een verwerkingsproces kunnen zijn en het er bij hoort.
Maar ik ben ook gewoon niet uitgerust terwijl ik wel heel vast slaap.
Die dromen / nachtmerries roepen ook heel veel emoties bij me op.
Ik denk dat nu ik clean ben ik pas echt aan de slag ga met mijn verwerkingsproces.
Donderdag ga ik voor het eerst uitgebreid praten over de mishandelingen door mijn ex bij de psycholoog.
Ik heb nooit uitgebreid aan iemand hier over verteld .
Als ik er alleen al aan terug denk krijg ik enorme buikpijn en misselijk.
Ik zie er enorm tegen op maar ik denk dat er wel een last van mijn schouders zal vallen als ik er over ga praten.
Nu mijn emoties niet meer worden afgevlakt en ik alles weer voel zoals het hoort.
Ik onderga het maar gewoon heb ook weinig keus en ga er maar vanuit dat dit mij helpt bij mijn verwerking.

Dinsdag EINDELIJK mijn intake bij de verslavingszorg.
De POH-GGZ die ook bij die instantie gewerkt heeft zei dat ik apart geval zal zijn.
Ik kan bepaalde stappen al overslaan en voor mij zal het vooral gaan om nazorg en hulp om terug te voorkomen.
Ik kijk er echt enorm na uit om eindelijk te kunnen praten over mijn verslaving met iemand en hier goede hulp bij te krijgen .

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
Vandaag dag 94 zonder speed .
Vanochtend heb ik een intake- gesprek gehad bij de verslavingszorg.
Ik ga een makkelijk behandeltraject krijgen aangezien ik al ben gestopt met de speed.
Dit houd in dat ik hulp krijg om niet terug te vallen en begeleiding in mijn verdere afkickproces.
In totaal krijg ik 3 intake-gesprekken en aan de hand daar van volgt een behandelplan.
Mijn volgende intake-gesprek is 15 juli .
Omdat dat nog best wel even duurt kan ik wel volgende week vrijdag weer bij deze vrouw langs komen .
Ook omdat ik nu niet meer wekelijks na de POH-GGZ ga en ik dan toch ergens terecht kan.
Ze vonden het erg knap dat ik al 3 mnd clean ben .
Deze vrouw zei dat ze mij een sterke vrouw vond en dat ik alles zelf goed regel en doe.
Het viel haar ook op dat ik met stalen gezicht over mijn verleden vertelde zonder enige emotie.
Ze zei dat het leek alsof ik iets over iemand anders vertelde ipv over mezelf.
Ze zijn dan ook erg benieuwd hoe of het gaat verlopen nu ik met theraphie ga starten donderdag.
Wat of dit zal gaan doen met mijn afkicken en of de drang naar speed terug zal komen door bv emoties van theraphie.
Ik ben erg blij dat het bij de verslavingszorg nu begint te lopen .
Weer een stap verder in de goede richting !!!:blushing:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Knap hoor! Ruim 3 maanden gestopt al!

Ik rook nog steeds, wel een stuk minder. Alcohol gaat ook redelijk nu, en de andere beloftes gaan eigenlijk wel goed.
Ik ben wel tevreden op dat roken na, maar ooit zal ik er mee stoppen!

• Like

Syl

Badass junkie
Knap hoor! Ruim 3 maanden gestopt al!

Ik rook nog steeds, wel een stuk minder. Alcohol gaat ook redelijk nu, en de andere beloftes gaan eigenlijk wel goed.
Ik ben wel tevreden op dat roken na, maar ooit zal ik er mee stoppen!

Dank je wel !!:relaxed::redheart:
jij ook goed bezig hoor!!.
Fijn dat dat je goed af gaat .

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Jezus, stel je voor dat je verslaafd was aan methamfetamine, dat is 10x erger dan speed en dan kan ik me voorstellen dat je binnen enkele jaren dood was, afhankelijk van je levensstijl. Zelf ben ik aan niets verslaafd, heb wel een probleem met masturberen omdat het ongezond voor me is op dit moment ook al zeggen heel veel sites etc. dat het integendeel gezond is, maar voor mij wordt het elke dag minder interessant dus ben van plan om binnenkort helemaal te stoppen.

Syl

Badass junkie
Vandaag dag 98 zonder speed !.
Het gaat redelijk met me.
Ik ben de laatste dagen zo onwijs moe !!.
Ik ben helemaal gestopt ook nu met oxazepam te nemen voor het slapen.
Omdat er in de bijsluiter staat dat als je het voor het slapen gebruikt je overdag ook hierdoor moe nog kunt zijn.
Heb moeite met het in slaap komen zonder de oxazepam en lig veel te draaien in bed.
Toch wil ik zonder medicatie weer gaan slapen.
Ik heb geen idee waar deze vermoeidheid zo vandaan komt want het ging best heel goed.
Ik sporte bijna dagelijks en ik heb er nu echt geen energie voor.
Mischien dat het komt doordat ik nu actief bezig ben bij de psycholoog met het verwerken van mijn trauma's en begonnen ben bij de verslavingszorg.
Voor mij is deze vermoeiheid wat ik ineens weer ervaar toch een groot gevaar.
De drang na speed voel ik toch wel weer wat meer nu.
Dat was ook iets waar zowel de verslavingszorg als ikzelf benieuwd naar was.
Dat hoe of het gaat zijn als ik actief bezig ben met mijn trauma's verwerken en wat voorn invloed dit op mijn verslaving zal hebben.

Afgelopen donderdag heb ik mijn eerste behandeling gehad bij de psycholoog.
Ik moest met mijn ogen dicht over mijn meest heftigste mishandeling vertellen.
Dit werd opgenome met een voice-recorder app.
Zag er enorm tegen op ookom met mijn ogen dicht te moeten gaan zitten.
Ik heb dan geen controle over wat er om me heen gebeurd.
Toch heb ik het gewoon geprobeerd en het over me heen laten komen.
Ik moet nu elke dag een paar x dit luisteren via de app en bijhouden wat mijn spanningsniveau is voor,tijdens en na het beluisteren.
Heb gisteren toen mijn dochter weg was er naar geluisterd voor het eerst en het was best heftig.
Ik voelde een hele hoop emoties zowel verdriet als woede.
Heb tegen mezelf gezegd dat het ok is dat ik er zo om moest huilen en het toegelaten.
Na een tijdje besloten om iets te gaan gaan om afleiding te hebben zodat ik er niet in bleef hangen .
Ik denk dat dit een hele goede behandeling is wat voor mij echt kan gaan helpen .
Het feit dat ik mijn emoties al kan laten gaan is al heel wat.

Helaas is mijn linkerwang ook weer vuurrood en gezwollen en brand.
Ook dit zal wel te maken hebben met mijn therapie ,aangezien de huisarts denkt dat het door stemmingswisselingen komt.

Gisteren ben ik bij mijn huisarts geweest omdat ik laatste dagen last heb van kortademigheid.
Heb astma en had idee dat mijn medicijn hiervoor niet voldoende werkte.
Mijn huisarts heeft mij in de praktijk een longtest laten doen en volgens hem komen mijn klachten door allergie .
Waarschijnlijk hooikoorts ofzo ookal slik ik daar ook al het een en ander voor.
Heb nu andere allergietabl en een neusspray gekregen .

Ik moet even weer beetje meer motovatie zien te vinden .
Ik ben afgelopen week wel na sportschool geweest maar toen ik daar was dacht ik; wtf doe ik hier ik ben kapot!!.
En ja ik weet ik eis altijd te veel van mezelf en mag best toegeven aan dat ik gewoon nu ff minder energie heb .
Vind erg moeilijk omdat ik er echt lekker in zat en me best goed voelde.
Toch denk ik dat het samenhangt met mijn traumaverwerking op moment.

Bij mij kwam mijn speedgebruik altijd door vermoeidheid dus ik heb het op moment wel lastig .
De gedachten aan speed zijn op moment weer meer aanwezig en ik zal hier toch iets op moeten gaan verzinnen.
Vrijdag heb ik weer een afspraak bij de verslavingszorg en zal ik het hier ook voorleggen .

Mijn dochter is geslaagd voor school dus ben super trots op haar !!.
Ondanks dat ze door ons verleden heeft moeten instromen op een nieuwe school .
Ze heeft een super mooie cijferlijst en ze heeft enorm veel zin na de zomer te beginnen aan haar nieuwe opleiding.

Laatst bewerkt:

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Laten we hopen dat ik ook geslaagd ben ondanks mijn mentale onstabiliteit ... ben gezakt van 70-80% 2 jaar geleden naar 50-60% momenteel dus waarschijnlijk haal ik het nog net. Maar het gaat hier om jou, dus wil ik je eerst eventjes feliciteren! Ik kijk al uit naar de toekomst want dan gaan ze waarschijnlijk MDMA/XTC gebruiken voor PTSD-therapie (volgens mij is dat bij jou het geval?) en dan is praten veel makkelijker omdat het helpt met eerlijk zijn. Ben zelf gestopt met sporten omdat ik niet wil dat anderen tijdens het omkleden mijn littekens zien (wat al een keer is gebeurd en heel ongemakkelijk was ...) en omdat ik er sowieso totaal geen zin meer in heb.

Syl

Badass junkie
Laten we hopen dat ik ook geslaagd ben ondanks mijn mentale onstabiliteit ... ben gezakt van 70-80% 2 jaar geleden naar 50-60% momenteel dus waarschijnlijk haal ik het nog net. Maar het gaat hier om jou, dus wil ik je eerst eventjes feliciteren! Ik kijk al uit naar de toekomst want dan gaan ze waarschijnlijk MDMA/XTC gebruiken voor PTSD-therapie (volgens mij is dat bij jou het geval?) en dan is praten veel makkelijker omdat het helpt met eerlijk zijn. Ben zelf gestopt met sporten omdat ik niet wil dat anderen tijdens het omkleden mijn littekens zien (wat al een keer is gebeurd en heel ongemakkelijk was ...) en omdat ik er sowieso totaal geen zin meer in heb.

Dank je wel voor je reactie!:relaxed:
Ik hoop dat jij ook slaagd !!
Wat jammer dat je gestopt bent met sporten o.a door je littekens.
Die littekems draag je voor altijd bij je en ik denk zodra je ze zelf kunt accepteren het ook minder moeilijk zal zijn als anderen ze zien.
Dit is wie jij bent en je bent goed als mens zoals je bent of dat nu is met of zonder littekens.

Mr. Brosnan

Belezen gebruiker
Heb nog niet gereageerd hier. Ik wil wel even zeggen dat je echt goed bezig bent Syl! Ondanks dat ik je niet ken ben ik trots op wat je hebt bereikt!

Ik zag laatst een programma over mensen die aan het afkicken waren van speed en die hadden het zo zwaar en vielen gewoon terug, heel droevig eigenlijk. Maar jij houdt het gewoon vol, chapeau!

Laatst bewerkt:
R

Revolutionair

Gast
Echt super goed van je!
Mijn vraag is nu je zo ver bent en je weet dat je het kan, en je bent er al vanaf.
Waarom nog verslavingszorg?
Je bent er al doorheen voor het grootste deel.
Wat denk je nog te bereiken?
Nu ga je weer over Speed praten en misschien kom je in contact met andere die gebruiken.
Dat kunnen ook valkuilen zijn.

Verslavingszorg hoeft niet altijd zoals je nu al ziet, kost veel geld en is niet altijd de manier.
Zo te lezen red je jezelf prima!
Iig ga zo door :praying3:

• Like

Syl

Badass junkie
Hoe gaat het nu @Syl ? al een tijdje niks van je gelezen terwijl je bijna dag 100 clean had gehaald.
Had wel een feessie verwacht bij dag 100. Uiteraard een nuchter feestje, maar wel een feestje :)

Jaaaaaaa daar ben ik weer hoor !!!.
Vandaag dag 107 zonder speed !!!
Het gaat best goed met me en ik ben sinds vrijdag weer elke dag wezen sporten .
De trauma theraphie die ik nu krijg is erg zwaar maar het sporten is een goede uitlaatklep!!.
Hoe gaat het met jou?

Laatst bewerkt:

Syl

Badass junkie
Heb nog niet gereageerd hier. Ik wil wel even zeggen dat je echt goed bezig bent Syl! Ondanks dat ik je niet ken ben ik trots op wat je hebt bereikt!

Ik zag laatst een programma over mensen die aan het afkicken waren van speed en die hadden het zo zwaar en vielen gewoon terug, heel droevig eigenlijk. Maar jij houdt het gewoon vol, chapeau!

Dank je wel voor je reactie !:blushing:
Ben nu 107 dagen van de speed af.
Op momenten dat ik heel erg moe ben maar wel dingen wil ondernemen heb ik het soms nog wel zwaar.
Dan verlang ik soms nog wel naar speed.
De trauma theraphie die ik nu krijg vergt ook veel van me en daar ben ik ook moe door.
Maar ben nu weer elke dag aan het sporten wat een goede uitlaatklep is.:relaxed:

Syl

Badass junkie
Echt super goed van je!
Mijn vraag is nu je zo ver bent en je weet dat je het kan, en je bent er al vanaf.
Waarom nog verslavingszorg?
Je bent er al doorheen voor het grootste deel.
Wat denk je nog te bereiken?
Nu ga je weer over Speed praten en misschien kom je in contact met andere die gebruiken.
Dat kunnen ook valkuilen zijn.

Verslavingszorg hoeft niet altijd zoals je nu al ziet, kost veel geld en is niet altijd de manier.
Zo te lezen red je jezelf prima!
Iig ga zo door :praying3:

Waarom ik nog verslavingszorg heb is omdat ik nu wel 107 dagen clean ben maar nog steeds wel verslaafd.
Er zijn nog geregeld momenten dat ik verlang naar wat speed.
Ik wil graag hulp bij mijn afkickproces en leren om geen terugval te krijgen .
Zeker nu ik begonnen ben met trauma theraphie bij psycholoog is het belangrijk dat ik geen terugval hierdoor krijg.
Tuurlijk is er een kans dat ik andere verslaafden tegen kom daar in bv wachtruimte maar als ik op centraal station ben kom ik daar ook genoeg verslaafdem tegen .
Dat is niet iets waardoor ik getriggert word weet ik van mezelf.
Ik ben dan nu 107 dagen clean maar ik ben er nog lang niet en het is voor mij prettig om er toch met iemand over te kunnen praten .
Ik begrijp wel hoe je het bedoeld en snap dat je je dat afvraagt.
Ik ben persoonlijk van mening dat ik nog veel kan leren op gebied van het afkicken en het voorkomen van een terugval.
Ik ben 8 jaar verslaafd geweest en dan is in verhouding daarmee 107 dagen clean maar kort.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Jaaaaaaa daar ben ik weer hoor !!!.
Vandaag dag 107 zonder speed !!!
Het gaat best goed met me en ik ben sinds vrijdag weer elke dag wezen sporten .
De trauma theraphie die ik nu krijg is erg zwaar maar het sporten is een goede uitlaatklep!!.
Hoe gaat het met jou?
Poeh he gelukkig! Maakte me bijna zorgen maar het gaat gelukkig dus goed met je.
Geen feestje op dag 100 maar wel al 107 dagen clean en dat is natuurlijk veel belangrijker. Erg knap nog steeds hoor en ik weet zeker dat je met dit dagboek veel mensen veel hebt geleerd en kracht hebt gegeven om eventueel hetzelfde te doen of gaan doen. Geweldige prestatie dat je met ons deelt.

Met mij relatief goed. Erge spannende periode ivm werk wat voor nu een te lang verhaal is. Wel kan ik zeer binnenkort alle tijd krijgen om goed werk te zoeken. Maar de handtekeningen zijn nog niet gezet, dus ben nog voorzichtig dit hardop te benoemen. Duim maar voor me dat het goed komt, want dat zal vast helpen :)

Voor nu ben ik blij dat het met jou nog steeds goed gaat en je al 107 dagen clean bent.

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Waarom ik nog verslavingszorg heb is omdat ik nu wel 107 dagen clean ben maar nog steeds wel verslaafd.
Er zijn nog geregeld momenten dat ik verlang naar wat speed.
Ik wil graag hulp bij mijn afkickproces en leren om geen terugval te krijgen .
Zeker nu ik begonnen ben met trauma theraphie bij psycholoog is het belangrijk dat ik geen terugval hierdoor krijg.
Tuurlijk is er een kans dat ik andere verslaafden tegen kom daar in bv wachtruimte maar als ik op centraal station ben kom ik daar ook genoeg verslaafdem tegen .
Dat is niet iets waardoor ik getriggert word weet ik van mezelf.
Ik ben dan nu 107 dagen clean maar ik ben er nog lang niet en het is voor mij prettig om er toch met iemand over te kunnen praten .
Ik begrijp wel hoe je het bedoeld en snap dat je je dat afvraagt.
Ik ben persoonlijk van mening dat ik nog veel kan leren op gebied van het afkicken en het voorkomen van een terugval.
Ik ben 8 jaar verslaafd geweest en dan is in verhouding daarmee 107 dagen clean maar kort.

Had ooit gelezen in een boek waarvan de informatie niet kan kloppen dat na 10 jaar afkicken bijna onmogelijk is, dus je hebt geluk gehad denk ik, en er zijn zeker mensen die nooit tot dag 100 zouden komen.

Fenne

Belezen gebruiker
Hi Syl,

Een berichtje om je te laten weten dat ik nog steeds je topic volg en lees. Ik wil even zeggen dat ik het echt super goed vind dat je al zo lang clean bent! Super trots op jou!!! :grin:

Het is ook zwaar om je trauma's verwerken. Maar het wordt echt beter, echt. Het is mega zwaar en dat mag het ook zijn. Maar jij kan dit!

• Like

Syl

Badass junkie
Hi Syl,

Een berichtje om je te laten weten dat ik nog steeds je topic volg en lees. Ik wil even zeggen dat ik het echt super goed vind dat je al zo lang clean bent! Super trots op jou!!! :grin:

Het is ook zwaar om je trauma's verwerken. Maar het wordt echt beter, echt. Het is mega zwaar en dat mag het ook zijn. Maar jij kan dit!

Dank je wel !!:relaxed::redheart:

Syl

Badass junkie
Vandaag 121 dagen zonder speed , oftewel 4 maanden clean !!!.:rock:

Vandaag weer bij verslavingszorg geweest.
Er is nog geen definief behandelplan opgesteld omdat ik nog in de intake-fase zit.
Volgende week maandag heb ik weer een gesprek met mijn regie-behandelaar.
Vandaag is gewoon gesprek zodat ik tenminste bij ze terecht kan totdat behandelplan is opgesteld.

Het gaat goed met me !!.
Ben wel erg moe weer maar denk dat dat mede komt door de trauma theraphie die ik volg.
De trauma theraphie werkt goed en daar ben ik erg blij mee.
Afgelopen zaterdag en zondag was ik zo onwijs moe dat ik alleen maar op bed heb gelegen.
Verder gaat het tussen mij en mijn dochter erg goed!!.
Ze heeft inmiddels der diploma binnen en ik ben onwijs trots op haar.
Kortom ik ben nog steeds clean en ik werkt hard aan mezelf en aan mijn toekomst.
Zo zonder de speed voel ik me minder depressief dan met speed .
Zit niet meer zo in mijn eigen bubbel en kan weer zin hebben in de dag.

gebruiker292744

Bewuste gebruiker
Vandaag 121 dagen zonder speed , oftewel 4 maanden clean !!!.:rock:

Vandaag weer bij verslavingszorg geweest.
Er is nog geen definief behandelplan opgesteld omdat ik nog in de intake-fase zit.
Volgende week maandag heb ik weer een gesprek met mijn regie-behandelaar.
Vandaag is gewoon gesprek zodat ik tenminste bij ze terecht kan totdat behandelplan is opgesteld.

Het gaat goed met me !!.
Ben wel erg moe weer maar denk dat dat mede komt door de trauma theraphie die ik volg.
De trauma theraphie werkt goed en daar ben ik erg blij mee.
Afgelopen zaterdag en zondag was ik zo onwijs moe dat ik alleen maar op bed heb gelegen.
Verder gaat het tussen mij en mijn dochter erg goed!!.
Ze heeft inmiddels der diploma binnen en ik ben onwijs trots op haar.
Kortom ik ben nog steeds clean en ik werkt hard aan mezelf en aan mijn toekomst.
Zo zonder de speed voel ik me minder depressief dan met speed .
Zit niet meer zo in mijn eigen bubbel en kan weer zin hebben in de dag.

Heb recent Speed geprobeerd en vond er geen zak aan. Het rook smerig (ik kan de zeer lichte geur amfetamines zoals ritalin en speed ruiken), gaf 10% euforie, 0% zin in seks en 30% stimulatie. Volgende stap wordt lage crystal meth oraal, maar wel HEEL VOORZICHTIG want tijdens het proberen van Speed was ik doodsbang om verslaafd te raken en uiteindelijk voelde ik 0% comedown. Amfetamines zijn blijkbaar niks voor mij, dan vrees ik dat mijn zwakke plek licht bij opiaten of benzo's.

Syl

Badass junkie
Vandaag dag 125 zonder speed.
Ik heb het erg zwaar momenteel en voel me best klote.
Ik ben zo onwijs moe dat is niet normaal meer.
Aangezien ik bij niemand me ei kwijt kan omdat ik gewoon simpelweg niemand heb doe ik het hier.
Gister heb ik weer " imaginaire exposure " gehad bij de psycholoog.
We zijn begonnen aan het 2e trauma ( ook een mishandeling door mijn ex).
Tijdens deze mishandeling lag ik in bed en mijn ex gaf mij een duw terwijl hij naast het bed stond.
Dit was voor mij de welbekende druppel en na al tig x door hem mishandeld te zijn geweest knapte er iets in mij.
Ik trapte 3 x keihard van me af vast in zijn ribben .
Ik had nog nooit terug geslagen of iets en terwijl ik dit nu wel deed schrok ik wel zo enorm van mezelf en besefte ook gelijk dit had ik beter niet kunnen doen.
Mijn ex zei woest dat dit niet in verhouding stond met de duw die hij me daarvoor gegeven had en hij nu ook ff mocht ...
Hij dook bovenop mij op bed en sloeg met zijn vuist volop mijn mond.
Hij droeg een kapotte zegelring en ik voelde direct dat mijn lip gescheurd was en ik proefde bloed.
Na nog aardig wat stompen geincasseerd te hebben gehad heeft mijn ex mij toen een week genegeerd.
Ik kwam 2 dagen later bij zijn ma om te helpen in het huishouden en ze zei dat ze het abnormaal vond dat ik zomaar mijn ex in zijn ribben had getrapt.

Mijn psycholoog vroeg mij wat of ik hier van vond.
Ik zei dat ik het verdiend had omdat het ook inderdaad niet inverhouding stond met die duw.
De psycholoog vroeg wat of ik er van had gevonden als een vriendin dit zou zijn overkomen en mij dit zou vertellen.
Of ik dan ook van mening was geweest dat het haar eigen schuld was geweest.
Ik zei dat ik het dan niet haar schuld vond zijn omdat die duw al niet had gemogen en dit de druppel was geweest na al tig x mishandeld te zijn geweest.
Daarna vroeg ze of ik nu nog steeds van mening was dat het mijn schuld wel was.
En ja dat vond ik nog steeds ...

De psycholoog zei dat ik mijn eigen grenzen heb weg gefaagd en dit wel zorgelijk is .
Ze zei dat die eerste duw al niet had gemogen en feit dat ik mezelf bescherm en daarna nog verder in elkaar werd geslagen echt niet had mogen gebeuren.

Dit doet veel met mij en zet mij enorm aan het denken .
Ik merk ook dat ookal lijkt het weinig voor te stellen mischien maar dat ene uur " imaginaire exposure " heel hard werken is .
Ik ben heeeel erg moe hierdoor !!.

Daar naast ben ik momenteel ook gewoon ff heel erg moe van het alles moeten regelen .
Het altijd maar sterk moeten zijn omdat er gewoon niemand anders is die het voor je doet of je er bij ondersteund breekt me ff op.
Ik heb hulp gevraagd bij het wijkteam bv en het duurt allemaal weken voordat je een keer iets hebt bereikt.
Tuurlijk begrijp ik dat ik niet alleen op de wereld ben en andere het ook druk hebben.
Maar als je verder geen fam hebt om eens op terug te kunnen vallen of vrienden dan duurt elke week dat je moet wachten een eeuwigheid.

Het zal er allemaal bij horen , het verwerkenen herbeleven van trauma's is nou eenmaal zwaar en vermoeiend.
Wel had ik straks voor het eerst in tijden weer echt ff behoefte aan speed.
Vermoeidheid is voor mij de trigger om speed te gebruiken.
Ik typ nu ff van me af en ik weet dat ik sterk genoeg ben om geen speed te gaan halen .

Ik doe echt enorm hard mijn best een goede moeder te zijn , alle financieen op rolletjes te laten lopen en daar naast bezig te zijn met afkicken en trauma-verwerking.
Maar soms wou ik dat ik mijn lichaam als een soort van overal open kon ritsen en even uit me eigen lichaam kon.
Even helemaal niks of niemand hoeven zijn .
Gewoon heeeeel even rust ...

Laatst bewerkt:
Bovenaan