• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

verwondering

Bewuste gebruiker
Top Tripreporter
Hoi Syl, wat een leuk bericht!

Dat is nog eens een mooie opsteker. Zie je wel dat je dochter trots op je is? :) En dan weet ze nog niet eens over het afkicken dat er ook nog eens bij komt.

En een splinternieuwe telefoon is ook een erg mooi kado.

Je hebt het ook dubbel en dwars verdiend! :)

Syl

Wijs gebruiker
Hoi Syl, wat een leuk bericht!

Dat is nog eens een mooie opsteker. Zie je wel dat je dochter trots op je is? :) En dan weet ze nog niet eens over het afkicken dat er ook nog eens bij komt.

En een splinternieuwe telefoon is ook een erg mooi kado.

Je hebt het ook dubbel en dwars verdiend! :)
Dank je wel super lief!!:redheart::relaxed:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Is het zwak om voor de makkelijkste weg te kiezen en dus antidepressiva te gaan slikken?
Ik sta er wat sceptisch tegenover maar ik durf mij er niet over uit te spreken. Als je weet welke antidepressiva valt er wellicht wat meer over te zeggen. Blijft ook lastig aangezien het niet zozeer aan mensen onbekend met je context is besteed tegen het woord van de huisarts in te gaan. Normaal gesproken hoop je er vanuit te kunnen gaan dat ze met kennis van zaken professioneel advies geven en hetgeen dat ze voorschrijven ook opvolgen. Als je denkt dat het zonder lukt gok ik dat dit de meest constructieve lange termijn optie is. Met drugs in algemene zin blijft het verhaal toch wel dat alles dat omhoog gaat uiteindelijk ook weer naar beneden komt.

Wanneer iemand zich te heftig aan negatieve emoties blootstelt kan dit echter ook averechts werken in plaats van helpen bij de verwerking. Dit kun je het beste zelf inschatten, een ander persoon kan de depressieve klachten wat lastiger inschatten. De optie zal ook wel niet zomaar aangeboden worden, lijkt mij sowieso wel prettig dat er opties zijn.
Ik heb het de afgelopen dagen niet geluisterd omdat ik het niet kon opbrengen ondanks ik weet hoe belangrijk het is.
Sommige dingen moet je niet teveel forceren lijkt me, dat je momenteel nuchter door het leven gaat lijken mij al gigantische stappen vooruit. Als je 8 jaar lang frequent amfetamine hebt gebruikt kan het al snel een jaar duren voordat je een beetje over de veroorzaakte vermoeidheid heen bent is mijn ervaring. Van de langdurige vermoeidheid veroorzaakt door amfetamine misbruik heb ik mij zeer lange tijd futloos en depressief gevoelt, daarvan heb ik meer dan een jaar thuis gezeten voordat ik weer een beetje energie kon opbrengen voor leuke dingen. Uiteindelijk heeft het wel anderhalf jaar geduurd voordat ik mij weer een beetje de oude voelde en nog steeds gebruik ik wel af en toe amfetamine om wat productief te kunnen wezen. Op momenten was het extreem moeilijk voor mij om van de amfetamine af te blijven ironisch genoeg omdat ik regelmatig het gevoel had gevangen te zitten in mijn lichaam. Ik denk ook niet dat ik stimulanten in dezelfde mate heb gebruikt als jou. Misschien val ik een beetje in herhaling maar ik denk dat je prima bezig bent, overduidelijk actief en bewust gericht op herstel en vooruitgang in brede zin.

Stoppen met benzodiazepines is natuurlijk ook geen lachtertje, benzodiazepine ontwenning staat berucht om het faciliteren van suïcidale gedachten, zo heb ik dat ook wel sterk ervaren destijds terwijl dit mij niet bepaald eigen is.
"Stilstaan bij hoezeer ik vooruit ga"

Lieve mama,
ik ben echt super trots op hoe je alles doet en ik weet hoe zwaar het voor je is.
ik hou super veel van je en je kunt altijd bij me terecht!
Wat een droppie, ik hou het er ook niet geheel droog van hoor.

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Als je weet welke antidepressiva valt er wellicht wat meer over te zeggen.
Ik heb " Duloxetine " voorgeschreven gekregen.
Ik moet starten met een lage dosis 30 mg en moet na 1 week gebruik voor controle terug komen bij dokter.
De eerste periode moet ik wekelijks dan voor controle naar de dokter.

Wanneer iemand zich te heftig aan negatieve emoties blootstelt kan dit echter ook averechts werken in plaats van helpen bij de verwerking.
Dat klopt , dat begon ik nu te merken bij trauma-theraphie.
Ik krijg ineens zoveel over me heen met dat verwerken en terug halen van trauma's dat ik me zo klote voelde dat ik tijdens theraphie niet in staat was een nieuwe geluidsopname te maken.
Volgens de dokter zal de antidepresiva me ook beter door de theraphie heen helpen.

Misschien val ik een beetje in herhaling maar ik denk dat je prima bezig bent, overduidelijk actief en bewust gericht op herstel en vooruitgang in brede zin.
Dank je wel ja ik werk op div vlakken momenteel hard aan mezelf .

Wat een droppie, ik hou het er ook niet geheel droog
Ik denk dat ze toch wel geschrokken is dat ze nu ook een andere kant ziet van mij.
Dat ik mijn emoties meer laat zien en ze ziet dat ik het zwaar heb .
Ze steunt me enorm en het voelt echt dat we een goed team zijn en dat geeft mij extra kracht .

Dank je wel voor je mooie bericht !:redheart:

AphexTwin

Wijs gebruiker
@Syl
Jullie hebben alle reden om trots te zijn op elkaar.
Lijkt me ook vooral jouw verdienste dat je dochter zich ontwikkelt tot zo’n empathische, betrokken jonge vrouw.
Wat een topteam idd! :grin:

Syl

Wijs gebruiker
vandaag dag 137 zonder speed.
:pensive::pensive::pensive:
Vandaag zou ik dan eindelijk samen met mijn dochter een dagje uit gaan.
Ik had tijdje terug bij de kruidvat 2 goedkope trein dagkaarten gekocht.
Mijn dochter wou heel graag naar de Haagse markt en naar Scheveningen.
Eigenlijk zouden we paar weken geleden al gaan.
De nacht voor we toen zouden gaan werd ik snachts wakker met enorm heftige koppijn.
Ook s'ochtends toen ik op stond knalde mijn kop nog uit elkaar en voelde ik me hondsberoerd.
Nou vandaag de grote dag en wat denk je ...
Juist ja vanacht om 4 uur word ik wakker en mijn hoofd explodeert!!!.
Heb daarna heel kort nog ff geslapen en stond net op en voel me hondsberoerd.
Ben misselijk,pijn in mijn maag en echt onwijze koppijn.
Wat ik voorheen had als ik met vrienden afsprak dat vlak van te voren mijn gezicht ging opzwellen en vuurrood werd heb ik dus nu bij mijn dochter als we dagje weg gaan.
Ondanks dat ik echt enorm had verheugd op vandaag heb ik het WEER verpest.
Ik ging net na mijn dochters slaapkamer en ik vroeg of ze mischien een vriendin had waar ze mee zou willen gaan.
Toen moest ik huilen en vertelde dat ik WEER zon enorme koppijn heb en me hondsberoerd voel.
Mijn dochter trooste me en zei dat ik daar niks aan kan doen en ze geen zin heeft om met iemand anders te gaan.
Ik heb mijn excuus aangeboden dat ik het weer verpest hebt.
Mijn dochter was niet boos en neemt mij niks kwalijk .
Maar ooh wat voel ik mij klote zeg!!.
Ik lig weer op bed en ik verga van de koppijn en moet mezelf dwinge om niet meer te huilen omdat dan mijn kop echt explodeert.
Waarom ,waarom als ik er zon zin in heb werkt mijn lichaam weer tegen .
Wat is het ?is het de drukte van al die mensen ?is het het idee van de hele dag weg zijn?.
Ik voel me enorm klote nu omdat ik weer mijn dochter terleurstel want zo voelt het voor mij
Bij revalidatie zei de vrouw van hapto therapie dat mijn geest verlangt naar warme contacten en leuke dingen ondernemen maar mijn lichaam nog steeds in de verdedigingsmodum staat en alles en iedereen die te dichtbij komt mijn lichaam zich daar tegen verzet.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Syl
Heb je echt veel last van somberheid?

Ik hoor vaak mensen zeggen dat die wel eens depressief zijn, maar technisch gezien kan dat eigenlijk helemaal niet, want officieel ben je pas depressief als je je meerdere weken lang 5 dagen van de 7 (of meer) je echt klote voelt.

Wat ik wil zeggen is dat negatieve gevoelens eigenlijk heel normaal zijn en dat iedereen die in meer of mindere mate heeft en dat is dus normaal. Als je niet aan de criteria van depressiviteit voldoet zou ik er nog eens over na denken in ieder geval. Maar als de somberheid je leven echt gaat overheersen dan zou je wellicht wat stabiliteit kunnen hebben van een TIJDJE een antidepressivum. (nooit standaard gebruiken antidepressiva, wellicht ben je na een tijdje over je depressiviteit heengegroeid, en dat kan je alleen maar testen door er af en toe eens mee te stoppen. Depressiviteit is maar zelden echt chronisch iets wat heel veel mensen niet schijnen te willen snappen).

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik hoor vaak mensen zeggen dat die wel eens depressief zijn, maar technisch gezien kan dat eigenlijk helemaal niet, want officieel ben je pas depressief als je je meerdere weken lang 5 dagen van de 7 (of meer) je echt klote voelt.
Joh, bagatelliseer dat arme mens niet zo, we krijgen ruzie hoor. :tongueout:

Probeer maar eens 8 jaar frequent amfetamine en dan zien hoe je je voelt na 4 maanden gestopt te zijn met gebruik, die heeft haar reserves gewoon opgebrand en moet nu op de blaren zitten.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Je hebt eigenlijk wel gelijk @Jmths ik heb hier te weinig rekening gehouden met de persoonlijke onstandigheden. Excuus!

het zal het weer zijn (goeie smoes voor dagen als vandaag)

Syl

Wijs gebruiker
In 2014 toen ik midden in het huiselijk geweld zat wou de huisarts mij al antidepresiva voorschrijven .
Omdat ik toen met mijn speedverslaving zat wou ik dit niet(durfde dokter niet te vertellen en durfde de combi speed/antidepresiva niet aan).
Toen in 2015 door psychiater ptss werd vastgesteld wouden ze me ook antidepresiva geven .
Ook toen heb ik dit afgewezen ookal was ik toen al depresief.
De klachten welke ik heb door de ptss zorgen ervoor dat mijn depressie in stand blijft .

-nachtmerries
-slaapproblemen
-op de hoede zijn
-altijd waakzaam zijn
-schrikachtig zijn
-vermijdingsgedrag
- constante angst hebben.

Deze klachten hebben erg veel invloed op je dagelijkse leven en kunnen dus depresie veroorzaken.
Ik loop dus al een paar jaar met een depressie alleen nu ik met trauma theraphie bezig en alles weer moet worden terug gehaald is dit heel erg zwaar.
Daarnaast door het afkicken van speed komen alle emoties en gevoelens welke al die tijd waren afgevlakt nu keihard binnen.
Ik ben dus al een paar jaar depresief en voor mij is de glans al heel lang van het leven af .
Ik strijd nog door dag in dag uit voor mijn kinderen.
Ik probeer mijn leven weer op te pakken en op nieuw te vullen met nieuwe doelen niet zo zeer voor mezelf maar omdat ik grote verandwoordelijk voor mijn kinderen draag.
Ik heb de afgelopen jaren 24/7 door gestreden hoe moe en depresief ik ook was.
Ik ben nu eindelijk op een punt beland dat er gewerkt kan worden aan mijn verleden en ik kan leren verwerken en ik er over kan praten met iemand.
Al die jaren heb ik al deze last met mij mee gedragen en nu ben ik gewoon op !.
Ik krijg nu alle shit over me heen wat ik ver weg gestopt had en dit kost me zo onwijs veel energie wat ik gewoon ook niet meer heb.
Ik heb mezelf gedwongen te gaan sporten , te wandelen , me rust te pakken door bv een serie te kijken enz enz enz.
Ik heb het geprobeerd om zonder medicatie zelf op te vangen naast mijn afkickproces .
Ik wil verder met mijn trauma theraphie en zonder medicatie ben ik nu achter gaat me dat gewoon niet lukken en sta ik stil in mijn verdere ontwikkelingen.
Ik heb totaal geen zelfvertrouwen maar ik kan wel van mezelf zeggen dat ik onwijs sterk ben geweest de afgelopen jaren en het toch maar ff heb weten te doen in mijn eentje .
En nu kies ik ervoor om toch antidepresiva te proberen onder strenge controle .
Dit zodat de diepste dalen van mijn depresie verminderd zullen worden en ik mijn trauma theraphie kan afmaken.

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Ik heb " Duloxetine " voorgeschreven gekregen.
Ik had mij nog een beetje proberen in te lezen. Ik ben normaal niet zo'n fan van SNRIs (serotonine plus noradrenaline heropname remmers) omdat ik denk dat de extra noradrenaline stimulatie onwenselijk is. Maar Duloxetine lijkt in een andere categorie te liggen dan het gebruikelijke en ze schrijven de linksdraaiende en rechtsdraaiende stereoisomeren voor. Zegt mij helemaal niets dus, ben benieuwd. Wel apart dat het ook als pijnstiller wordt gebruikt maar dat zal het rechtsdraaiend stereoisomeer dan wel wezen.

Ik had nog wat reviews doorgenomen: https://www.drugs.com/comments/duloxetine/for-anxiety.html
De meeste mensen lijken aan te geven dat het goed werkt maar voor sommigen dus ook iets te goed, zal wel leuk spul zijn in ieder geval.
En nu kies ik ervoor om toch antidepresiva te proberen onder strenge controle.
Klinkt als een prima keuze, hopelijk heb je er wat aan.

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 141 zonder speed.
Afgelopen donderdag ben ik begonnen met de antidepresiva.
Ik zit dus vandaag op dag 4.
Heb geen last tot nu toe van bijwerkingen.
Ik heb alleen totaal geen eetlust de afgelopen dagen.
Ik moet mezelf echt dwingen om iets te eten en dat gebeurd dan met zware tegenzin.
Ik ben ook 2 kilo afgevallen in paar dagen tijd.
Nu weet ik niet of dit komt door het extreem warme weer waar iedereen last van heeft of door de medicatie.
Ik heb 10 jaar lang ook medicatie geslikt voor de pijnzenuw.
Deze medicatie kreeg ik via de internist.
Ik heb een prikkelbare darm en zonder die medicatie had ik de gehele dag krampen in mijn onderbuik en pijn bij mijn bekken.
Omdat deze medicatie niet samen mag met de antidepresiva moest ik hier afgelopen woensdag mee stoppen.
Deze antidepresiva schijnt ook voor pijn voorgeschreven te worden dus zal dan hetzelfde doen als mijn eerdere medicatie.
Dit zal neem ik aan tijd nodig hebben voordat het zijn werk zal doen.
Ik heb nu sinds donderdag weer krampen in mijn onderbuik en een zeer vervelende pijn aan mijn bekken .
Ik ga dit donderdag navragen als ik voor controle naar de dokter moet.
Verder nog niks gemerkt kwa dat ik een kort lontje heb of gekke dingen doe.
Ben wel heel erg moe maar dat is iedereen door deze hitte en slecht slapen .

Susanne

Bewuste gebruiker
Ik heb het meeste teruggelezen en echt respect. Het klinkt heel moeilijk, al helemaal omdat de gewone verplichtingen wat betreft de kinderen gewoon doorgaan. Hoe gaat het nu met je klachten? En red je het nog zonder antidepressiva?

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 143 zonder speed en dag 6 met antidepressiva.
Ik heb nog steeds geen last van bijwerkingen van de medicatie.
Wel ben ik nu in een week tijd 3 kilo afgevallen.
Het gaat moeizaam momenteel.
Daar waar ik dacht dat mijn dochter begrip had voor mijn situatie doet ze nu erg dwars.
Ze wil van alles doen met mij bv na bios en is gefrustreerd dat het niet kan zoals zij wil.
Ik heb haar uitgelegd dat momenteel elk klein dingetje een enorme opgave voor me is en dat dit niks met haar te maken heeft.
Ze doet kortaf tegen me en kan ook best gemeen tegen me zijn.
Dit doet erg veel met me en doet me ook zeker geen goed
Gister wou ze de stad en ik zou ik mee gaan.
Om 4 uur lag ze nog in bed en ik ben lekker zelf stuk gaan wandelen .
Toen ik weer thuis kwam was ze boos want ik had haar ook wakker kunnen maken en dan wou ze een ijsje samen gaan halen .
Ik was net terug van mijn stuk wandelen /boodsch doen en moest ook nog koken .
Ik gaf aan dat ik nu kapot was en dus niet nu weg ging.
Toen was ze weer boos want waarom kon ik niet ff 10 min mee.
Aan de ene kant voel ik me schuldig omdat ik weer iets heb maar aan de andere kant ze is 17 en ik hoef haar niet te vermaken .
Ik snap dat ze graag leuke dingen wil doen maar het gaat momenteel gewoon niet zoals ik wil en ik kan daar helaas niks aan doen .
Tuurlijk het is en blijft ook gewoon een puber en ze zal het er ook moeilijk mee hebben maar ik ben erg verdrietig van haar gedrag .

Ik ben vandaag ook weer naar theraphie geweest .
Het gaat erg goed en de psycholoog zei dat ze hoopt dat ik na mate de theraphie vordert ik leer om me minder te verstoppen .
Dat ik weer gewoon zichtbaar wil zijn in de mensenmassa en niet me het liefst verstop.
Ook zei ze dat ik best mijn grenzen aan mag geven bij mijn dochter .

De momenten dat ik s'ochtends wakker word zijn momenteel loodzwaar.
Dat is het moment dat ik besef dat er weer een nieuwe dag is aangebroken en dat is waar ik oooh zo geen zin in heb.
Op die momenten verlang ik momenteel maar naar 1 ding en dat is er niet meer zijn.
Ik ben op van al het strijden en vechten en altijd maar sterk moeten zijn.
Maar goed ik dwing mezelf op te staan en wat te eten en gewoon mijn ding te doen .

Syl

Wijs gebruiker
Ik heb het meeste teruggelezen en echt respect. Het klinkt heel moeilijk, al helemaal omdat de gewone verplichtingen wat betreft de kinderen gewoon doorgaan. Hoe gaat het nu met je klachten? En red je het nog zonder antidepressiva?
Hoi Susan,

Dank je wel voor je bericht !.
Ik ben inmiddels al aan de antidepressiva nu 6 dagen .
Het gaat nog erg moeizaam maar goed ook hier zullen we wel weer door heen komen .

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 144 zonder speed .
kreeg net brief dat ik volgende maand moet voorkomen .
Schulden die mijn ex bewust gemaakt heeft op mijn naam en waar destijds een rechtzaak van is geweest .
Meneer hield zich al vrij snel niet meer aan de aflossingsplicht naar mij toe.
Ik heb al heel veel tijd en energie in deze zaak gestoken .
Maar goed nu moet ik voorkomen om te beslissen of ze me in gijzeling mogen nemen.
Ik ben hier niet bang voor van ik doe gewoon mijn zegje en neem alle bewijzen mee .
Maar nu moet ik daar dus weer mijn tijd en energie in gaan stoppen.
Ik laat huisarts en psycholoog brief opstellen dat ik een depressie heb.
Maar jongens ben dit gezeik zo spuugzat onderhand mischien neem ik me koffertje wel mee en bied me vrijwillig aan om gegijzeld te worden .
Vraag ik wel of ik in de icoleercel mag dan heb ik echt ff rust van alles en iedereen :sleeping::handwaving1:

Hey,

Ik heb je hele verhaal tot nu toe in een ruk uitgelezen vandaag. Het is super indrukwekkend wat je al hebt bereikt zeker gezien je omstandigheden. Je mag echt trots op jezelf zijn! En weet dat anderen ook trots op je zijn :). Het gaat niet altijd even makkelijk natuurlijk, wat zeg ik, soms is het gewoon super moeilijk! Ik weet dat je gaat kunnen doorzetten en uiteindelijk je leven heel veel beter gaat zijn :).

Nog heel veel succes!

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Wijs gebruiker
Hey,

Ik heb je hele verhaal tot nu toe in een ruk uitgelezen vandaag. Het is super indrukwekkend wat je al hebt bereikt zeker gezien je omstandigheden. Je mag echt trots op jezelf zijn! En weet dat anderen ook trots op je zijn :). Het gaat niet altijd even makkelijk natuurlijk, wat zeg ik, soms is het gewoon super moeilijk! Ik weet dat je gaat kunnen doorzetten en uiteindelijk je leven heel veel beter gaat zijn :).

Nog heel veel succes!
Aaaah dank je wel voor je lieve bericht !!:redheart:
We blijven gewoon door gaan en soms gaat dat wat beter af dan andere keren maar opgeven is geen optie .

Syl

Wijs gebruiker
Jaaa daar ben ik weer even .
Vandaag dag 146 zonder speed.
Vandaag heb ik eindelijk weer eens een goede fijne dag gehad!.
Heb vanochtend uit kunnen slapen en tussen de middag wat boodschappen gedaan.
Daarna warm eten vast gekookt omdat mijn dochter moest werken tot s'avonds.
Beetje schoongemaakt en opgeruimd en toen mijn dochter naar der werk was heerlijk film gekeken met een slapende cavia tegen mij aan .:blushing:
Ik had eindelijk weer een beetje energie en voelde me relax en rustig.
Ik ben afgelopen woensdagavond met mijn dochter naar de bios geweest,naar Alladin.
Was super leuke film en nu was niet ik tijdens film moe maar mijn dochter viel bijna in slaap ^_^.
Ik geef vandaag een dikke 10 !!:handok1::praying1:

Syl

Wijs gebruiker
Daar was ik weer ff ...
Vandaag dag 151 zonder speed.
Het gaat langzaam aan weer wat beterder met me.
De ergste vermoeidheid door de antidepressiva is weg.
Vandaag weer bij het wijkteam geweest en ze namen alle tijd voor me!.
We hebben het over mijn dochter gehad en over de rechtzaak die ik eind deze maand heb over het feit of ze me mogen gaan gijzelen.:policeofficer:
Ook gaan we een begin maken met mijn oude schulden.
Ik ben erg blij met hun hulp en de tijd die ze nu voor me hebben.
Morgen moet ik voor controle van de antidepressiva terug na de dokter.
Maandag heb ik een kennismakingsgesprek bij de verslavingszorg met mijn nieuwe behandelaar.
Ik vraag mezelf toch wel af of dit nog is wat ik echt nodig ga hebben.
Ik zit nu nog in de intake periode en datgeen waar hun mij mee willen gaan helpen helpt het wijkteam mij nu ook al mee.
Ze willen ook met mij kijken wat mijn triggers zijn .
Mijn triggers waren vermoeidheid dan snakte ik vooral naar speed.
Zeker vorige week door de antidepressiva had ik het ff zwaar kwa vermoeidheid.
Ik heb toen wel de gedachtes gehad van " speed zou nu wel ff fijn zijn" .
Maar het was niet meer dan dat, ik voelde totaal geen drang om het te halen en zelfs als je het toen voor me neus zou hebben gehouden had ik niet genomen .
Als ik nu aan speed denk ruik ik vooral die vieze geur en proef ik de vieze smaak.
Dus ja wat is wijs om te doen ...
Kreeg trouwens straks nog een vriendschapsverzoek van mijn dealer .
Hij had nooit fb dus stond wel ff te kijken maar daar begin ik dus niet aan .

Ik merk dat ik wat rustig word en iets minder last heb van "het opvallen tussen de mensen".
Daar waar ik mezelf liefst onzichtbaar maak buiten en niet eens op mijn balkon ga zitten zonder parasol omdat andere mij dan kunne zien ..
Daar heb ik vandaag op de terugweg van het wijkteam een lekker stukje nog gewandeld en uiteindelijk heerlijk op een bankje met uitzicht op het water genoten .
Dat is voor mij echt een enorme soort van bevrijding!!.:clapping1:
Ik zat gewoon alleen op een bankje te genieten van de zon en het uitzicht tussen andere mensen !.
Ik merk door de antidepressiva dat ik soort kalmte in me voel en stukje angst wegvalt.
Morgen heb ik mezelf voorgenomen ga ik als ik klaar ben bij de dokter weer lekker ergens buiten zitten heb er nu al zin in !!:sunface::tulip:

Laatst bewerkt:

Twirley Bird

Bewuste gebruiker
Beste Syl heb het hele topic gelezen en heb groot respect voor jou zelfdiscipline. Ook Ik ben supertrots dat je al zolang geen speed meer gebruikt. En ben erg blij voor je dat je huisarts zijn/haar best doet om je zo comfortabel (zover mogelijk) te maken.

Volhouden zo , en met je dochter zal het ook langzaam steeds beter gaan.
Veel mensen lukt dit niet en jij gaat er gewoon bikkelhard doorheen.

Nogmaals groot respect en helaas kost dat behoorlijk wat tijd. En neem je rust wanneer je tijd hebt zoals je al doet.
Kudo's voor je doorzettingsvermogen!

Heel veel succes

AphexTwin

Wijs gebruiker
Daar was ik weer ff ...
Vandaag dag 151 zonder speed.
Het gaat langzaam aan weer wat beterder met me.
De ergste vermoeidheid door de antidepressiva is weg.
Vandaag weer bij het wijkteam geweest en ze namen alle tijd voor me!.
We hebben het over mijn dochter gehad en over de rechtzaak die ik eind deze maand heb over het feit of ze me mogen gaan gijzelen.:policeofficer:
Ook gaan we een begin maken met mijn oude schulden.
Ik ben erg blij met hun hulp en de tijd die ze nu voor me hebben.
Morgen moet ik voor controle van de antidepressiva terug na de dokter.
Maandag heb ik een kennismakingsgesprek bij de verslavingszorg met mijn nieuwe behandelaar.
Ik vraag mezelf toch wel af of dit nog is wat ik echt nodig ga hebben.
Ik zit nu nog in de intake periode en datgeen waar hun mij mee willen gaan helpen helpt het wijkteam mij nu ook al mee.
Ze willen ook met mij kijken wat mijn triggers zijn .
Mijn triggers waren vermoeidheid dan snakte ik vooral naar speed.
Zeker vorige week door de antidepressiva had ik het ff zwaar kwa vermoeidheid.
Ik heb toen wel de gedachtes gehad van " speed zou nu wel ff fijn zijn" .
Maar het was niet meer dan dat, ik voelde totaal geen drang om het te halen en zelfs als je het toen voor me neus zou hebben gehouden had ik niet genomen .
Als ik nu aan speed denk ruik ik vooral die vieze geur en proef ik de vieze smaak.
Dus ja wat is wijs om te doen ...
Kreeg trouwens straks nog een vriendschapsverzoek van mijn dealer .
Hij had nooit fb dus stond wel ff te kijken maar daar begin ik dus niet aan .

Ik merk dat ik wat rustig word en iets minder last heb van "het opvallen tussen de mensen".
Daar waar ik mezelf liefst onzichtbaar maak buiten en niet eens op mijn balkon ga zitten zonder parasol omdat andere mij dan kunne zien ..
Daar heb ik vandaag op de terugweg van het wijkteam een lekker stukje nog gewandeld en uiteindelijk heerlijk op een bankje met uitzicht op het water genoten .
Dat is voor mij echt een enorme soort van bevrijding!!.:clapping1:
Ik zat gewoon alleen op een bankje te genieten van de zon en het uitzicht tussen andere mensen !.
Ik merk door de antidepressiva dat ik soort kalmte in me voel en stukje angst wegvalt.
Morgen heb ik mezelf voorgenomen ga ik als ik klaar ben bij de dokter weer lekker ergens buiten zitten heb er nu al zin in !!:sunface::tulip:
Nou, ik lees heel wat positieve signalen!
Het wordt een zonnige dag, dus geniet er maar zo goed mogelijk van. :thumbsup1:
En veel succes bij de dokter straks. :)

Syl

Wijs gebruiker
Beste Syl heb het hele topic gelezen en heb groot respect voor jou zelfdiscipline. Ook Ik ben supertrots dat je al zolang geen speed meer gebruikt. En ben erg blij voor je dat je huisarts zijn/haar best doet om je zo comfortabel (zover mogelijk) te maken.

Volhouden zo , en met je dochter zal het ook langzaam steeds beter gaan.
Veel mensen lukt dit niet en jij gaat er gewoon bikkelhard doorheen.

Nogmaals groot respect en helaas kost dat behoorlijk wat tijd. En neem je rust wanneer je tijd hebt zoals je al doet.
Kudo's voor je doorzettingsvermogen!

Heel veel succes
Aaaah dank je wel voor je lieve reactie !:redheart:
Doet me erg goed te lezen !!:blushing:

Syl

Wijs gebruiker
Nou, ik lees heel wat positieve signalen!
Het wordt een zonnige dag, dus geniet er maar zo goed mogelijk van. :thumbsup1:
En veel succes bij de dokter straks. :)

Dank je wel voor je lieve reactie !:redheart:
Kom net van de dokter af en omdat het goed gaat met de antidepressiva ga ik vanaf vanavond met hogere dosis starten.
En nu .... zit ik weer op mijn plekje waar ik gister ook zat in de zon met uitzicht op het water !!.:blushing::sunglasses::sunface::tulip:

Syl

Wijs gebruiker
Daar was ik weer ,vandaag dag 155 zonder speed.
Zojuist heb ik een mail gestuurd naar de verslavingszorg.
Ik heb aangegeven dat ik stop met de behandeling bij hun.
De reden hiervoor is omdat ik nu 5 mnd clean ben en nog steeds in de intake fase zit.
Dat gene waar hun mij nog bij zouden kunnen helpen was het op de rit verder brengen van mijn leven.
Ook hier ben ik al druk mee bezig en het wijkteam helpt mij op meerdere vlakken hierbij.
Ook het kijken naar mijn triggers wat ze wouden ,ik weet wat die zijn.
Ook leer ik nu door mezelf en theraphie dat ik mag toegeven aan mijn vermoeidheid.
Daar waar ik voorheen 24/7 door moest gaan van mezelf omdat ik niet wou falen vooral als moeder.
Daar heb ik mijn dochter nu uitgelegd dat ik gewoon momenteel op ben door mijn depressie.

Al eerder vroeg iemand op dit forum mij waarom ik nog na verslavingszorg wou en of ik dan niet juist er meer mee bezig ben weer.
Ik ben nu tot de conclusie gekomen dat dit inderdaad ook deels zo is.
Ik ben niet bezig met speed in mijn hoofd ,tuurlijk op de momenten dat ik echt heel moe ben denk ik wel eens eraan.
Niet dat ik er na verlang maar meer omdat dit de trigger was van mijn gebruik.
Na mate de tijd strekt en ik steeds verder ben in mijn afkickproces en hulp van verslavingszorg nog steeds niet in gang gezet is maar nog steeds in intake periode zit vind ik het goed zo.
Als ik ook maar een beetje zou twijfelen aan mijn eigen kracht en doorzettingsvermogen in het afkicken op het punt waar ik nu sta zou ik het niet gestopt hebben.

Het wijkteam wou mij helpen met mijn oude schulden.
Ik gaf eerder aan dat ik dit heel graag wil maar dit nu ff te veel word .
Toch heb ik besloten het niet voor me uit te schuiven en op mijn eigen tempo er vast een begin aan te maken.
Gisteren heb ik alle papieren voor zo ver gesorteerd en het vervelendse werk gedaan.
Heb mezelf voorgenome elke dag gewoon stukje verder te gaan.
Het hoeft niet in 1 x af en het moet geen frustratie gaan worden.
Het voelt goed dat ik er mee begonnen ben en als dit eenmaal op gang komt hoop ik in de toekomst wat meer rust te kunnen ervaren op financieel gebied.

Mijn antidepressiva is sinds afgelopen donderdag opgehoogd.
De eerste 2 weken zat ik aan de 30 mg en nu aan de 60 mg.
Ik merk nu wel net als bij de eerste week dat ik meer last van vermoeidheid heb .
Ook word ik nu standaard wakker om 5 uur s'ochtends waarna ik niet meer kan slapen.
Ik heb afgelopen woensdag en donderdag mogen ervaren hoe het weer voelt om gewoon tussen andere mensen ergens te zitten .
Heb beide dagen in het zonnetje gezeten bij het water .
Ik voelde me op mijn gemak en had totaal geen last dat andere me zagen .
Dit geeft mij enorm veel hoop dat het dus mogelijk is om mijn echte ik weer voor deel terug te kunnen krijgen .
Onbezorgd te kunnen genieten van iets en gewoon tussen de mensen .
Het is voor mij een enorme ervaring weer en wat heb ik er van genoten !!!.
Was helaas ff vergeten dat ik niet in de zon mag met mijn gezicht dus heb nu wel mijn wang aan 1 kant weer dik en rood.
Maarrr dat was het dubbel en dwars waard !!!.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Syl
Ik heb afgelopen woensdag en donderdag mogen ervaren hoe het weer voelt om gewoon tussen andere mensen ergens te zitten .
Heb beide dagen in het zonnetje gezeten bij het water .
Klinkt goed, dat is iets wat ik dit voorjaar/deze zomer ook enorm veel heb gedaan, lekker in het park aan het water zitten in mn eentje en genieten van de rust terwijl het hoofd wordt leeggemaakt. Ik prefereer dan wel een meter of 10 van het pad op een kleedje in plaats van een bankje direct aan het pad. Dan zit ik toch net iets rustiger, terwijl ik de mensen die langskomen meestal toch nog wel groet...

We hebben het over mijn dochter gehad en over de rechtzaak die ik eind deze maand heb over het feit of ze me mogen gaan gijzelen
Wat bedoel je met 'gijzelen'? Ik heb werkelijk waar geen idee.

edit;
iets met schulden gemaakt door je ex-man lees ik nu, ik zal even googlen wat zo'n gijzeling nou precies inhoudt...
edit; edit;
Ah, ze sluiten je dus op in de gevangenis om je te dwingen om boetes te betalen, dat wist ik dus niet.
Veel sterkte, en probeer dit niet in je hoofd te laten zitten, hoe moeilijk dat ook is!

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
@Syl

Klinkt goed, dat is iets wat ik dit voorjaar/deze zomer ook enorm veel heb gedaan, lekker in het park aan het water zitten in mn eentje en genieten van de rust terwijl het hoofd wordt leeggemaakt. Ik prefereer dan wel een meter of 10 van het pad op een kleedje in plaats van een bankje direct aan het pad. Dan zit ik toch net iets rustiger, terwijl ik de mensen die langskomen meestal toch nog wel groet...

Wat bedoel je met 'gijzelen'? Ik heb werkelijk waar geen idee.

edit;
iets met schulden gemaakt door je ex-man lees ik nu, ik zal even googlen wat zo'n gijzeling nou precies inhoudt...
edit; edit;
Ah, ze sluiten je dus op in de gevangenis om je te dwingen om boetes te betalen, dat wist ik dus niet.
Veel sterkte, en probeer dit niet in je hoofd te laten zitten, hoe moeilijk dat ook is!
Ja ik wou dat al heel erg lang als het mooi weer was maar ik heb daar altijd moeite mee in mijn eentje.
Dus vond het bijzonder mee te maken dat ik het nu toch kon .

Die rechtszaak over gijzeling maak ik me ook niet druk om.
Ik zeg je eerlijk ik ben inmiddels zo veel al gewend op dat gebied door mijn ex dat ik er niet wakker om lig.
Mijn dokter gaat een briefje schrijven voor de rechtzaak dat ik een depressie heb en antidepressiva slik en ik ga aantonen dat ik gewoon van min.uitkering leef waar ookal beslag op ligt.
En als ik wel gegijzeld mag worden dan prima als ze denken daar wat mee te kunnen bereiken .
Tuurlijk als moeder zijnde is dat niet waar je op zit te wachten natuurlijk maar ik lig er niet wakker van.
Ik ben altijd open en eerlijk en dat zal ik tijdens die zitting ook doen en dit heeft me tot nu toe altijd in mijn voordeel gewerkt .

Syl

Wijs gebruiker
Daar was ik weer even ,vandaag dag 164 zonder speed.
Vandaag bij dokter geweest ivm gezondheidsverklaring voor rechtzaak over gijzeling.
De dokter snapte er niks van en vond het echt te belachelijk voor woorden dat ik aansprakelijk gesteld word voor iets wat mijn ex gedaan .
Hij gaat een brief voor me maken en daarin o.a vermelden dat ik een longziekte heb en aan een depressie lijd.
Over 2 weken moet ik terug komen voor controle van de antidepressiva.
Deze is nu van 30 mg opgehoogt naar 60 mg en zal dan naar 90 mg worden verhoogd.
Ik heb dokter verteld dat ik gestopt ben bij de verslavingszorg omdat ik nu bijna 6 mnd clean ben en nog steeds in intake fase zit.
Hij vond het belachelijk lang duren als ik nu nog in intake fase zat.
Ik heb geen behoefte meer aan speed , ondanks het nog wel geregeld in mijn gedachte zit.
Ik voel me op moment vrij rustig en voel iets minder angst.
Vandaag samen met mijn dochter spullen wezen kopen voor school en schoolkamp wat ze volgende week heeft.
Het gaat momenteel erg goed tussen mijn dochter en mij.:relaxed:
We zitten elke avond samen op de bank en hebben soms echt samen de slappe lach .
Vrijdag heb ik weer een afspraak bij het wijkteam .
We zouden dan kijken hoe ver ik gekomen ben met het overzicht van oude schulden.
Nou ik ben helemaal klaar !!:nevergonnagiveyouup:
Heb vandaag een map en insteekhoesjes gekocht en hoef de papieren alleen nog maar daar in te doen .
Dus ja alles gaat hier zijn gangetje , en we blijven er elke dag weer iets positiefs van te maken .:relaxed:

KropSla

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Wel heftig, dat gijzelen (is inderdaad ook niet hoe ik de term kende) / opsluiten..
Knap hoe je je overal doorheen lijkt te willen en kunnen slaan en hoe goed je telkens met allerlei uitdagingen om gaat zeg. Sterk. Echt fijn om te horen dat het goed gaat tussen jou en je dochter ook!

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 167 zonder speed.
Gisteren bij het wijkteam geweest.
Ik had alle oude schulden gesorteerd en overzichtelijk in een map gedaan.
Ze vonden dat ik het super goed had gesorteerd en ook heel overzichtelijk en velen hier voorbeeld aan kunnen nemen.
Ze waren er dus ook zo door heen gebladerd.
Nu ben ik bezig een soort levensloop op papier te zetten om in kaart te brengen hoe destijds financiele problemen zijn ontstaan.

Ik ben vanavond voor het eerst in weken weer eens wezen sporten.
Ik was al heel erg moe maar ben toch gegaan.
Na 25 min op de loopband te hebben gelopen was ik gesloopt en hield het voor gezien.
Ben blij dat ik gegaan ben omdat als ik eenmaal weer ff geweest ben ik het wel weer op pak.
Ik had van de dokter om te slapen temazepam gekregen ipv oxazepam.
Dit omdat volgens de dokter temazepam minder lang door werkt kwa vermoeidheid.
Ik heb het nu 3 nachten geprobeerd en ik voel me veel vermoeider overdag juist.
Vanacht ga ik proberen om zonder medicatie te slapen.
Ik ben kapot moe van dat ff sporten en wil niet afhankelijk worden van medicatie om te kunnen slapen.
Als ik echt niet kan slapen kan ik altijd nog iets proberen.

Ik vraag me af of ik volgende week de rechter een foto onder zijn neus mag duwe .
Ik heb destijds bij allerlei instanties aangeklopt om hulp te vragen wat de auto betreft waar mijn ex in reed welke op mijn naam stond.
Er werd gewoon gezegd ; had je hem maar niet op je naam moeten zetten.
Graag zou ik hem een foto laten zien waarop ik net een beuk gehad heb in mijn gezicht welke bond en blauw is .
En hem dan de vraag stellen of hij van mening is als ik uit zon relatie kom dat ik wat in te brengen had ....
Toen de auto van mijn ex op mijn naam moest wou ik dat niet ,ik was al stiekum bezig om bij hem weg te komen dus een auto op mijn naam terwijl ik geen rijbewijs heb zat ik al helemaal niet op te wachten.
Maar we gaan het wel zien volgende week hoe het loopt .
Mocht het niet goed aflopen ga ik nieuwe toppic maken ; dagboek van een gegijzelde .:lolol::lolol::lolol:

Syl

Wijs gebruiker
Wel heftig, dat gijzelen (is inderdaad ook niet hoe ik de term kende) / opsluiten..
Knap hoe je je overal doorheen lijkt te willen en kunnen slaan en hoe goed je telkens met allerlei uitdagingen om gaat zeg. Sterk. Echt fijn om te horen dat het goed gaat tussen jou en je dochter ook!
Dank je wel !!:redheart:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 171 zonder speed.
Vandaag weer trauma theraphie gehad.
we zijn nu gestart met de mishandelingen door mijn ouders vroeger.
De psycholoog lijkt het verstandig als ik straks ook schema theraphie ga krijgen en mischien in later stadium groepstheraphie.
Ze zei dat ik dan wel rekening moet houden dat ik dan zeker wel een jaar nog bezig ben.
Hoe of ik daar tegen over stond...
Ik was er eigenlijk heel erg blij mee !!.
Ik was namelijk bang dat ze binnenkort zouden zeggen dat het erop zit en ik ben voor mijn gevoel nog lang niet klaar.
Schema theraphie kan o.a helpen bij aangeleerd gedrag.
Zo heb ik nu nog steeds als ik thuis bv iets stuk maak per ongeluk dat ik een enorm heftige schrikreactie krijg.
Ik ga in paniek snel iets verzinnen om het te maken .
ik moet dan echt tegen mezelf zeggen ; doe rustig je zit niet meer in die situatie!.
Als ik vroeger per ongeluk iets knoeide of stuk maakte werd mijn vader extreem kwaad en sloeg er gelijk op los.
Dat is iets bv wat ik o.a heel graag zou willen afleren .

verder vandaag met mijn dochter der spullen ingepakt voor kamp morge.
Heb er dubbel gevoel bij ...
Vind het fijn ff 3 dagen met niemand rekening te hoeven houden maar ze is een echte sfeermaker en dat zal ik wel gaan missen .

Donderdag moet ik weer naar de psychologen praktijk.
Ik heb dan een gesprek met de psychiater om over het verloop tot nu toe van mijn trauma theraphie te praten en hoe het gaat nu met medicatie.

En vrijdag natuurlijk de rechtzaak over de gijzeling.

Dussss zo blijven bezig en we gaan gewoon weer verder.

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 173 zonder speed.
Ben net bij de psychiater geweest voor een gesprek over hoe de trauma theraphie tot nu toe verloopt.
Ze maakte zich wel wat zorgen of mijn drang naar speed niet terug kan komen door de theraphie.
Ik heb aangegeven dat ik daar geen last van heb en ik juist geniet van hoe ik me nu voel zonder de speed.

Voordat ik met de antidepressiva begon slikte ik al jaren medicatie voor de pijnzenuw.
Ik heb een darmaandoening en hierdoor pijn onderin mijn buik o.a.
De antidepressiva die ik nu slik werkt ook op de pijnzenuw .
Dit heeft alleen even de tijd nodig voordat dit gaat werken .
Hierdoor heb ik enorm veel pijn weer aan mijn si-gewricht onderin mijn rug en schiet ie weer geregeld op slot.

Ook hadden we het over hoe het gaat met slapen .
Ik vertelde dat ik volgens mijn dochter enorm hard snurk en rare geluiden maak in mijn slaap alsof ik stik.
Omdat ik een middenrifbreuk heb ging ik ervan uit dat het daar door komt.
De psychiater wil nu dat ik me laat testen op slaapapneu.
Tot die tijd heeft ze me geadviseerd geen medicatie te gebruiken voor het slapen zoals oxaxepam of temazepam.
Dit omdat dat er juist voor kan zorgen mocht ik slaapapneu hebben dat het erger word.
Maandag moet ik weer naar mijn huisarts omdat de antidepressiva weer word opgehoogd en dan moet ik dit aan hem doorgeven.

Net bij huisarts brief opgehaald die dokter heeft gemaakt voor de rechtzitting morge.
Hij heeft erin gezet dat ik meerdere chronische medicaties gebruik waar ik afhankelijk van ben en ik regelmatig gecontroleerd moet worden voor werking en of bijwerking van de medicatie.

Verder ben ik heel erg moe en vind het toch wel erg stil zo zonder mijn dochter nu ze op kamp is ,aangezien ze echt een sfeermaker is.

Ik ga nu zo lekker een serie kijken en beetje proberen te ontspannen .

Laatst bewerkt:

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Snurkbeugel! Heeft mij iig veel geholpen. En dan geen cheape versie, die zijn zo kapot en passen net niet:
https://mrantisnurk.nl/anti-snurkbeugel-op-maat/

Voor de rest wel eens gedacht aan floaten? Waanzinnig helend op verschillende manieren en niveau's.
Lees je in op Google en gaaannnnn....

Einde reclamebericht :)

Voorts zoals altijd respect voor je opwaartse gang van zaken!

Syl

Wijs gebruiker
Snurkbeugel! Heeft mij iig veel geholpen. En dan geen cheape versie, die zijn zo kapot en passen net niet:
https://mrantisnurk.nl/anti-snurkbeugel-op-maat/

Voor de rest wel eens gedacht aan floaten? Waanzinnig helend op verschillende manieren en niveau's.
Lees je in op Google en gaaannnnn....

Einde reclamebericht :)

Voorts zoals altijd respect voor je opwaartse gang van zaken!

Dank je wel voor je reactie!!.
Nooit van gehoord joh snurkbeugel !.
Dat floaten ziet er interresant uit en ik ga hier eens verder over zoeken op google .
Dank je wel !!:blushing:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 174 zonder speed.
Nou daar zit ik dan buiten bij de rechtbank.
Ben ietsjes te vroeg want mijn zaak is om 9:10 uur.
Heb vanacht WEER zwaar klote geslapen.
Was om 22 uur gaan slapen en werd om 1 uur ,3 uur en 5 uur wakker.
Van ellende om 5 uur maar opgestaan.
Ik heb me goed voorbereid en ik ben altijd open en eerlijk dus we zullen zien hoe het gaat verlopen.
De uitspraak is volgens mij over 2 weken.
Vandaag komt godzijdank mijn dochter weer terug van kamp .:cheerpompom:
Daar waar ik normaal echt kan genieten van alleen zijn vond ik het nu 3 dagen afzien .
Het was veelste stil in huis en ik had niks om te lachen .
Nou wish me luck en ik laat straks weten of mijn " bambi blik " geholpen heeft :lolol:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan