• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Dagboek van verslaafde die afkickt van speed

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Syl

Wijs gebruiker
Jaaaaa daar ben ik weer met goed nieuws !!.
De gijzeling is afgewezen !!:rock::nevergonnagiveyouup::cheerpompom:

Ik vroeg aan de rechter of ik in het kort iets mocht vertellen .
Heb uitgelegd uit wat voorn relatie ik kom en hoe het destijds gelopen is kwa heel die bekeuring.
Hij vroeg of ik zo wist wat mijn inkomen en uitgave waren en ik zei dat ik een overzicht voor hem had gemaakt.
Samen met mijn uitkeringsspecificatie gaf ik hem die.
Daarna zei ik dat ik ook een gezondheidsverklaring bij me had van mijn huisarts .
De rechter zei dat dat niet nodig was en hij de gijzeling afwees.
Hij vond dat het al erg genoeg was hoe alles zo voor mij gelopen heeft en ik me keurig netjes had voorbereid.:blushing::blushing:
Ik was erg blij dat ik de kans kreeg toch kort iets te vertellen .
Ik ben nu echt kapot moe en ga zo ff proberen uurtje te liggen .
Zo dit is ook weer achter de rug met goede afloop !!:relaxed:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 175 zonder speed.
Gisteren een goede afloop van de rechtzitting.
S'middags om 3 uur mijn dochter opgehaald bij de bus.
Wat was ik blij dat ze weer terug was van kamp !.:blush:
Het was echt veelste stil in huis .
Thuis hebben we eten besteld en tot 22 uur samen op de bank gehangen.
Vanacht best goed geslapen alleen naar gedroomd.
Mijn si-gewricht doet steeds meer pijn en de pijn straalt steeds verder uit.
Bewegen doet pijn maar ook zitten en liggen .
Omdat de medicatie voor de pijnzenuw moest stoppen en deze ook zit in de antidepressiva heeft dit tijd nodig helaas.
Ik ben begonnen met 30 mg om te kijken hoe mijn lichaam erop reageerd.
Nu zit ik op 60 mg en maandag word het door huisarts opgehoogd naar 90 mg.
Omdat ik dus nog niet op de gewenste dosis zit en dit ook tijd nodig heb kan het wel nog 2 mnd duren voor het effect op de pijnzenuw kan hebben.
Maandag toch maar even aangeven bij dokter dat ik er steeds meer last van heb.
Steeds als de antidepressiva word opgehoogd krijg je weer te maken met meer vermoeidheid.
Zodra je lichaam net beetje gewend is aan de dosis word het weer opgehoogd.
Maar mijn drang naar speed ondanks deze vermoeidheid is er totaal niet.
Ik heb geen behoefte er aan en ik geniet nu toch wel wat meer van hoe ik me voel zo zonder speed.
Minder in mijn eigen wereldje.:blushing:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 177 zonder speed.
Ik kom net van mijn huisarts af .
Hij heeft me aangemeld bij longarts voor een slaapapneu test.
Ik krijg een deze dagen bericht wanneer ik moet komen.
Ze gaan me dan volhangen met apparaatjes en snoertjes en dan mag ik daarmee na huis.
Volgende dag weer terug naar ziekenhuis om alles er af te laten halen.
De dokter zei ; niet je jas open trekken dan inde bus hoor dan denken ze dat je een bomgordel draagt !.:lolol:
Omdat de dokter eerst wil afwachten wat eruit de uitslag komt word de antidepressiva niet opgehoogd vandaag.

Ik gaf aan dat ik weer enorm veel pijn heb al week aan mijn si-gewricht en dit uitstraalt naar mijn lies.
Ik moest gaan liggen en hij ging me onderzoeken.
Toen ging ie met volle kracht op mijn bekken duwe en ik zat bijna in het plafon van de pijn.
Hij stuurde me gelijk door naar de assistente waar ik mijn urine moest laten testen en bloed moest laten prikken.
Daarna haalde de dokter me weer op en zei dat ik zo geen ontstekingswaarde in mijn bloed heb maar wel beetje bloed in urine.
Morgevroeg moet ik terug komen met ochtendurine en gaat assistente van te voren weer bloedprikken.
De dokter zei dat het zou kunnen dat ik nierstenen heb.
Wat een ellende weer zeg ik ben kapot moe maar liggen is amper te doen en ik mag tot onderzoek van slaapapneu is geweest ook geen slaapmedicatie.
Nou zoals ik altijd zeg ; we gaan gewoon weer door !:pensive:

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 179 zonder speed.
Inmiddels bekend wanneer ik de slaapapneu-test heb.
Deze is op 26 sept en op 16 okt krijg ik hier de uitslag van.
Het valt me best beetje tegen dat nog zo lang duurt omdat online wachttijd veel korter stond.
Ook zie ik er best tegen op omdat ik totdat de uitslag bekend is geen slaapmedicatie mag gebruiken.
Ik kom nou eenmaal niet in slaap .
Zo bij zo zie ik enorm op tegen het slapen gaan .
Ik word om de 2 a 3 uur wakker en moet dan plassen en ik word kapot moe wakker.
De keren dat ik dan snachts opsta om te plassen ben ik heel erg van de wereld .
Het is een soort gevecht geworden om de nacht door te komen .
Ook droom ik extreme dingen .

Gisteren weer terug bij mijn huisarts geweest ivm pijn van mijn si-gewricht.
Mijn urine en bloed was verder in orde.
De dokter heeft mij nogmaals onderzocht en een verwijsbrief geschreven om een echo te laten maken.
Op donderdag 19 sept staat deze gepland.
Er zal dan worden gekeken aan de voorkant bij mijn lies/onderbuik.
Het kan ook volgens de dokter een virus zijn in mijn buik/darmen.
Ik heb wel op verschillende plekken in mijn buik pijn .
Ook heb ik sinds gisteravond last van kortademigheid.
Het voelt alsof er iemand op mijn buik zit en ik daardoor moeilijk kan ademen.

Alles staat momenteel dus even op een heel laag pitje.
Ik ben overdag enorm moe en ik voel me op moment erg beroerd .
Ik wil graag van alles doen zoals sporten en verder mijn huisje schilderen maar het gaat helaas ff niet.
Ik doe wat ik moet doen zoals boodsch, huishouden en eten koken en tussendoor ga ik af en toe even liggen .
We gaan gewoon weer door alleen even op een lager pitje.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Oei veel beterschap dan Syl. Wordt je niet makkelijk gemaakt zo. Toch blijf je doorzetten en het goed doen. Knap hoor topper dat je bent. Gefeliciteerd met de afwijzing van de gijzeling. Toch flinke lichtpunt lijkt me zo:).
:blushing:

• Like
Waarderingen: Syl

Syl

Wijs gebruiker
Oei veel beterschap dan Syl. Wordt je niet makkelijk gemaakt zo. Toch blijf je doorzetten en het goed doen. Knap hoor topper dat je bent. Gefeliciteerd met de afwijzing van de gijzeling. Toch flinke lichtpunt lijkt me zo:).
:blushing:
Dank je wel ..!!:redheart:
Het merendeel van mijn lichamelijke klachten word veroorzaakt door mijn ptss en stress.
Ik werk er momenteel hard aan dus daarmee zullen hopelijk in toekomst de meeste klachten afnemen.
Het heeft toch allemaal wel verbamd met elkaar denk ik.
Jaaa ben blij met hoe rechtzaak is geëindigd en zeer tevrede over hoe de rechter mij behandeld heeft !:relaxed:

Syl

Wijs gebruiker
Blijven doorzetten!! Ook al heb je een terugslag, blijf goed bezig!
Het is wel beetje apart vind ik zelf dat nu ik clean ben ik met veel meer lichamelijke klachten te maken heb.
Zal zo vast zijn redenen voor zijn.
Ik ben 9 sept precies een half jaar clean dus dat is alvast een aardige overwinning!!:blushing:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 180 zonder speed.
Gisteravond bedacht ik ,ik maak een screenshot van mijn startscherm als ik wakker word.
Zo kan ik s'ochtends precies zien hoevaak en hoelaat ik s'nachts wakker was.
Nou uitkomst van afgelopen nacht; 1 uur , 2 uur , 3 uur en half 6.
Voel me ook nog steeds beroerd dus ga proberen nog paar uurtjes te slapen.
Vanmiddag even naar de apotheek mijn astma medicatie ophalen en supermarkt lopen.
Fijne dag iedereen !

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
Het is wel beetje apart vind ik zelf dat nu ik clean ben ik met veel meer lichamelijke klachten te maken heb.
Zal zo vast zijn redenen voor zijn.
Ik ben 9 sept precies een half jaar clean dus dat is alvast een aardige overwinning!!:blushing:
Ouwe sh*t die eruit komt, nieuwe sh*t die aangewakkerd is door therapieën en je helingsproces.
Zo zie ik het (vanaf de zijlijn).

Qua slaap, is je slaapkamer goed op slapen ingericht? Zo donker mogelijk, koel, raam open voor zuurstof, geen rommel, geen beeldschermen, boek lezen voor je gaat slapen etc. En heb je een vast slaapritme? Allemaal basiszaken om je slaap in orde te maken.

En 09 september party dus!

Syl

Wijs gebruiker
Ouwe sh*t die eruit komt, nieuwe sh*t die aangewakkerd is door therapieën en je helingsproces.
Zo zie ik het (vanaf de zijlijn).

Qua slaap, is je slaapkamer goed op slapen ingericht? Zo donker mogelijk, koel, raam open voor zuurstof, geen rommel, geen beeldschermen, boek lezen voor je gaat slapen etc. En heb je een vast slaapritme? Allemaal basiszaken om je slaap in orde te maken.

En 09 september party dus!

Daar zou je best eens gelijk in kunnen hebben ja!.
Kwa mijn slaap, inderdaad raam stukje open, zo donker mogelijk,geen rommel , heb ook geen tv of laptop op slaapkamer,.
Heb zelfs als extra oordopjes en slaapmasker en ga altijd rond zelfde tijd slapen.

Ja 9 sept zal toch wel speciaal zijn is toch wel mooi begin van mijn overwinning al ben ik pas aan het begin .:relaxed:

Syl

Wijs gebruiker
Vandaag dag 181 zonder speed.
Kom net weer van de dokter vandaag.
Ik was al 3 dagen heel erg kortademig en begin nu ook te hoesten erbij.
Heb gisterenavond laat nog tijd onder de douche gestaan in de hoop dat kortademigheid minder zou worden door de damp.
Geen idee of dit daadwerkelijk helpt weet alleen dat mijn moeder mij vaak vroeger op de douche zette als ik benauwd was voor de damp.
Heb waarsch luchtweginfectie en heb nu antibioticakuur , prednisonkuur en een andere inhalator.
Heb zwaardere maagbeschermers gekregen ivm de combi antidepressiva en prednison.
Ben totaal niet blij met feit dat ik nu ook weer aan de prednison zit .
Ik heb al geruime tijd last weer van me maag dus ik hoop dat ondanks de maagbeschermers dit niet erger word.
Vanacht ook weer om 1 uur, 3 uur , half 4 en 5 uur wakker.
Heb op terug weg van dokter boodsch gedaan en thuis beetje opgeruimd en lig nu lekker op bed.
Ben gesloopt en voel me echt beroerd.
Maarrrr we gaan gewoon weer door en ook dit zal wel weer over gaan .

Syl

Wijs gebruiker
:questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark::questionmark:
vandaag dag 182 zonder speed.
Heb vanacht voor eerst in tijden de gehele nacht doorgeslapen !.
Ik voel me gewoon uitgerust !!.
Iets waar ik minder blij mee ben en dat ik enorme soort van hartkloppingen voel bij mijn buik door medicatie.
Ook trillen mijn handen best heftig.
Ik voel me er best onrustig door en het voelt akelig.
Ik heb voordat ik alle medicatie innam eerst gegeten en maagbeschermer ingenomen.
Toen dokter antibiotica en prednison voorschreef vroeg ik hem direct of dat wel samen kan met de antidepressiva.
Ja dat kon gewoon als ik maar wel goede maagbeschermer slik.
Gister had ik ookal gehele dag soort van hartkloppingen bij mijn buik .
Nou weet ik dat daar je aorta loopt en het heel normaal is dat je daar je hart voelt kloppen maar dit is toch echt best heftig.
Ik heb dus echt grote vraagtekens bij het feit dat de dokter zegt dat deze combi medicatie gewoon kan.
Jullie nog tips of advies voor mij ?????

lees net wel dat je door prednison hartkloppingen kunt krijgen .

Laatst bewerkt:

Syl

Wijs gebruiker
Nou besloten om vanaf morge geen prednison meer te nemen.
De antibiotica kuur maak ik wel netjes af.
Ik vind wel best , dit voelt zo niet ok !

Syl

Wijs gebruiker
:cheerpompom::cheerpompom:Vandaag ben ik precies een half jaar clean !!!:cheerpompom::cheerpompom:

Wat ben ik trots op mezelf !!.
Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar voor nu is het voor mij een topprestatie.
Mis ik de speed? nee geen moment!!.
Ik zit niet meer zo in mijn eigen wereldje en voel de dingen weer zoals het hoort.
Ik zeg op naar de volgende 6 mnd !!!:blushing:

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
:cheerpompom::cheerpompom:Vandaag ben ik precies een half jaar clean !!!:cheerpompom::cheerpompom:

Ik weet dat ik er nog lang niet ben maar voor nu is het voor mij een topprestatie.
Ik zit niet meer zo in mijn eigen wereldje en voel de dingen weer zoals het hoort.
W
A
U
W
!

Ik zou maar heel trots zijn als ik jou was.

Heb je jezelf nog met iets leuks beloond?

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Daar was ik weer even .
Helaas gaat het nog steeds niet goed met me.
Mijn luchtweginfectie is wel zo goed als over.
Ben afgelopen zondag gestopt met de prednison omdat ik enorme hartkloppingen had.
Ben nog wel bezig met de antibiotica-kuur.
De pijn rechts onder in mijn buik zit er nog steeds.
Heb ook al tijd lang geen normale stoelgang meer gehad.
Ben net na de winkel gelopen heel rustig ( ong 10 min) en weer terug .
Toen ik thuis kwam ben ik gelijk weer gaan liggen want zweet stond op me rug van pijn en voelde me heel beroerd.
Volgemde week donderdag echo afwachten dus maar weer.

Syl

Wijs gebruiker
Vanacht weer 5 x wakker en zo raar gedroomd joh.
Mijn ex en ik waren in 1 ruimte en hij had een hele zooi speed op tafel liggen om te drogen.
Toen het droog was ging ik het klein maken met een pasje.
Daarna deed ik het in een zak en legde het weg.
Mijn ex vroeg gelijk waarom ik niks nam.
Ik voelde gelijk weer een soort van druk net zoals vroeger.
Maar vol trots zei ik dat ik gestopt ben en al half jaar clean ben.
Dat ik blij ben met waar ik nu sta en niet voor niks deze zware strijd heb onder gaan.
Het was maar een droom maar de druk die ik voelde van mijn ex voelde zo echt.
Maarrrr zelfs in mijn droom ben ik er vanaf gebleven!^_^

mod4fun

Belezen gebruiker
Dromen zijn een erg raar iets, de ellende die ik elke nacht droom.. Brrrr

Maar ik heb ook wat je zegt, ik ben al een half jaar droog van de alcohol. En ik droom regelmatig dat ik naar een feestje ga, en dat ik dus denk "ik mag nu niet drinken". Wat dan ook lukt, en idd als ik wakker word ben ik ook trots op mezelf dat ik ook in mijn droom droog ben gebleven!

Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat het iets is waarmee je dus bezig bent, dus nu.
Geef je dromen niet teveel waarde, maar positieve dingen eruit halen kan naar mijn idee geen kwaad.

Zet um-op!

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Dromen zijn een erg raar iets, de ellende die ik elke nacht droom.. Brrrr

Maar ik heb ook wat je zegt, ik ben al een half jaar droog van de alcohol. En ik droom regelmatig dat ik naar een feestje ga, en dat ik dus denk "ik mag nu niet drinken". Wat dan ook lukt, en idd als ik wakker word ben ik ook trots op mezelf dat ik ook in mijn droom droog ben gebleven!

Ik weet niet wat het is, maar ik weet wel dat het iets is waarmee je dus bezig bent, dus nu.
Geef je dromen niet teveel waarde, maar positieve dingen eruit halen kan naar mijn idee geen kwaad.

Zet um-op!
Wat goed dat je al een half jaar droog staat van de alcohol !!.
Ze zeggen inderdaad dat dromen het verwerken van dingen is.
Ik huil soms in een droom en als ik dan wakker word heb ik ook echt gehuild.
Soms blijft een droom de hele dag in mijn hoofd hangen.
Maar inderdaad niet te veel waarde aan hechten is beste.
Al vind ik het altijd wel interessant wat een betekenis achter een droom kan zijn.
Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er achter elke droom een betekenis zit.

Syl

Wijs gebruiker
Gisteravond viel ik voor mijn doen best vroeg in slaap .
Mijn dochter sliep ook al.
Rond 00:00 uur werden we beide wakker door een gestoorde buurtbewoner van een andere flat.
Die man (jaar of 60) is heel apart en heeft zijn balkon en woonkamerraam beplakt met grote teksten als; EU rotop !!! & vrede !!!
Maar vanacht stond ie op zijn balkon als een bezetene te schreeuwen ; ik maak jullie allemaal kapot!! en ik maak jullie allemaal dood!!!.
Mijn dochter zei ; nou beetje apart hoor hij wil vrede maar ondertusse schreeuwd ie dat ie ons allemaal dood maakt ^_^.
Tja wat moet je er van denken ....
Is dit zon persoon die straks ineens flipt en gekke dingen gaat doen??.

Gelukkig toch weer in slaap gevallen en maar 1x snachts op gestaan om te plassen.
Wel werd ik drijfnat wakker van het zweet.
Voor mij is slapen niet meer iets om na uit te kijken maar meer een strijd om de nacht door te komen.
Ik mag niks slikken als slaapmedicatie totdat uitslag slaapapneu er is.
Nou we gaan gewoon weer door en ik probeer wel om met frisse moed de nacht in gaan :innocent:

Syl

Wijs gebruiker
Daar ben ik weer ff.
Omdat ik nog steeds veel pijn onderin mijn rug en lies heb ben ik een beetje beperkt in mijn doen en laten momenteel.
Ik ga wel elke dag buiten een stukje lopen maar daarna moet ik wel weer liggen van de pijn.
Omdat ik op zoek was naar iets anders om te ontspannen dan netflix of tv heb ik een gratis proefabbo van 14 dagen bij storytel genomen.
Eens kijken of dat iets is gewoon rustig liggen met je ogen dicht en luisteren.
Ik luister nu het nieuwste boek van Astrid Holleeder " familie geheimen".
Haar vorige 2 boeken heb ik zelf thuis en vind het erg boeiend.
Nou ik wens jullie een fijne dag!

Syl

Wijs gebruiker
Daar ben ik weer !.
Vanmiddag ben ik met een vriend een stuk wezen wandelen .
Mijn dochter heeft me gister echt gepusht om te gaan .
Ze wil dat ik meer uit huis ga en nee niet omdat ze dan huis alleen heeft want ze zit op school .^_^
Mijn dochter haar school zit nu tegenover de begraafplaatst van haar opa.
Ik ben er helaas na 2015 nooit meer geweest.
Wel wist ik via mijn oudste dat mijn ex een hartenbeeld dat ik destijds op het graf had gelegd achterin zijn kofferbak had liggen.(was zogenaamd omdat ie ff overgeschilderd moest worden ).
Gisteren vertelde ik mijn dochter dat opa hield van roze bloemen dat vond ie lekker fleurig.
Vandaag is mijn dochter ook voor het eetst sinds 2015 naar het graf toe gegaan.
En inderdaad wat we al dachten het hartenbeeld van mij was verdwenen.
Mijn exschoonmoeder heeft het destijds verwijderd omdat ik haar zoon volgens haar van alles had aangedaan.
Ik had van iedereen de hechste band met pa en waren 2 handen op 1 buik.
Hij heeft alleen van mij bewust afscheid genomen de nacht voor hij stierf dus dat zegt ook genoeg .
Eerst was ik woest toen ik hoorde wat ze hadden gedaan maar ik houd de eer aan mezelf.
Dit laat alleen maar zien wat een triestvolk het is .
Ik weet dat pa vanaf boven walgt van hoe ik door de rest ban de fam behandeld ben en dat hij trots op me is.
Me dochter appte me straks en stuurde een foto.
Kijk mam ik heb 2 roze bloempjes bij zijn graf gezet ,1 van jou en 1 van mij !:pinkflower::pinkflower:
Ik ben er echt door ontroerd en wat ben ik toch super trots op mijn lieve dochter!!.:blushing::redheart:

Krullen

Belezen gebruiker
Ik heb een tijdje je topic gemist vanwege drukte, maar wat ben je goed bezig! Half jaar alweer gaat snel! Echt super keep it up

• Like

Fenne

Belezen gebruiker
Hi Syl,

Even niet meer gereageerd hier, maar wel af en toe bij gelezen. Ik wilde je laten weten dat ik nog steeds je proces volg. Ik vind het mooi om je groei te volgen en dat het steeds beter en beter gaat. Soms wat minder en soms ook heel wat minder zoals ik het lees.....En weet je, dat is helemaal niet erg. Je weet nu dat je het over gaat en dat er eenmaal periodes zijn dat het beter en minder goed gaat. Zo gaat dat eenmaal met het leven.

Verder is er weer van alles weer gebeurd in je leven. Enerzijds breekt mijn hart hoeveel ellende je meegemaakt en waar je in het dagelijks leven nog meer worstelt. Ik gun jou zo van harte dat je een soort van fundamentele basisliefde voor jezelf voelt. Dat je niet het gevoel hebt dat je de wereld tot last bent. Verder ook zoveel bewondering hoe je het elke dag maar weer flikt om het beste te maken. In de kleine dingen die je doet en met sommige gedachtes die je hebt. Ik hoop dat je realiseert dat je een ontzettend krachtig en moedig persoon bent. Voor de meeste is het leven makkelijk. Ze staan op, gaan naar werken, komen thuis bij een partner, sporten of leuke dingen doen. Dat is een fijn leven en meesten leven (gelukkig) dit allemaal vanzelfsprekend. Voor jou zijn zoveel dingen niet vanzelfsprekend. Wees trots op jezelf en vier het leven

• Like

Fenne

Belezen gebruiker

FEEST!!!!!!!!!!!
Super goed gedaan vrouw! Helemaal zelf gedaan en dat kan niemand van je afpakken :smiley:

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Hi Syl,

Even niet meer gereageerd hier, maar wel af en toe bij gelezen. Ik wilde je laten weten dat ik nog steeds je proces volg. Ik vind het mooi om je groei te volgen en dat het steeds beter en beter gaat. Soms wat minder en soms ook heel wat minder zoals ik het lees.....En weet je, dat is helemaal niet erg. Je weet nu dat je het over gaat en dat er eenmaal periodes zijn dat het beter en minder goed gaat. Zo gaat dat eenmaal met het leven.

Verder is er weer van alles weer gebeurd in je leven. Enerzijds breekt mijn hart hoeveel ellende je meegemaakt en waar je in het dagelijks leven nog meer worstelt. Ik gun jou zo van harte dat je een soort van fundamentele basisliefde voor jezelf voelt. Dat je niet het gevoel hebt dat je de wereld tot last bent. Verder ook zoveel bewondering hoe je het elke dag maar weer flikt om het beste te maken. In de kleine dingen die je doet en met sommige gedachtes die je hebt. Ik hoop dat je realiseert dat je een ontzettend krachtig en moedig persoon bent. Voor de meeste is het leven makkelijk. Ze staan op, gaan naar werken, komen thuis bij een partner, sporten of leuke dingen doen. Dat is een fijn leven en meesten leven (gelukkig) dit allemaal vanzelfsprekend. Voor jou zijn zoveel dingen niet vanzelfsprekend. Wees trots op jezelf en vier het leven
Aaaaah dank je wel Fenne super lief ..!!:relaxed::redheart:
Nu ik clean ben voel ik alles weer zoals het hoort.
Ook de trauma theraphie doet erg veel met me .
Dit alles zorgt ervoor dat ik nu eindelijk kan beginnen met dingen te verwerken.
Helaas hoort hier ook bij dat je met je neus op de feiten word gedrukt.
Hoe ik ben behandeld door mijn ouders en mijn ex en zijn fam ...
Dit zet je aan het denken over het feit wat ben ik waard .
Door de therapie leer ik dat ik hier geen schuld aan heb .
Dat is voor mij best verwarrend omdat dat dan betekend dat de mensen waar ik oprecht van hield vonden dat ik zo behandeld mocht worden .
Wat ben je waard als x op x je als stront word behandeld ...
Ik weet gelukkig wel dat ik een goed persoon ben en ik mezelf in de spiegel durf aan te kijken.
Heb alleen vaak nog wisselende buien kwa mijn emoties en gevoel.
Bv dat mijn beeld van het graf is weg gehaald.
Het ene moment ben ik daar zooo woest om en wil ik nieuw beeld er neerzetten en zelfs vastkitten !!^_^
Het andere moment denk ik weer ; laat het lekker gaan en houd de eer aan jezelf en verlaag jezelf niet tot hun niveau.
Dat hoop ik te leren bij psycholoog met verwerken hoe om te gaan met deze emoties.

Ik hoop en daar werk ik ook hard aan dat mijn levensgenot weer terug komt.
Vind het erg soms dat ik zo tegen het leven aan kijk omdat ik me gelukkig moet prijzen met mijn lieve dochter.
Daar doe ik dan ook mijn uiterste best voor om weer wat meer te kunnen genieten van dingen.
Ben al een eind op weg ,clean , trauma therapie en hulp bij o.a financien van wijkteam .
Nu nog zorgen dat mijn sociale contacten meer op gang komen.
Wat voor mij lastig is omdat ik moeite heb met mensen vertrouwen en ook bang ben weer gekwets te worden.
We gaan gewoon door opgeven is geen optie en zeker niet nu ik al zoveel bereikt hebt :blushing:

Syl

Wijs gebruiker
Daar ben ik weer even.
Vanmiddag heb ik een echo gehad van mijn buik.
Ik werd geholpen door een arts die net opgeleid was en de radioloog keek mee in andere kamer naar mijn echo.
Op de plek waar ik voor kwam ,rechts onderin mijn buik zagen ze geen bijzonderheden.
Toen ze met apparaatje over bovenkant van mijn buik ging deed dat zo onwijs zeer.
Ik keek mee op het scherm en zag een vleesboom.
Ik weet al sinds 2008 ong dat ik aan de achterzijde van mijn baarmoeder een vleesboom heb.
Ze ging hem op het scherm opmeten en hij was zeker wel 8 cm groot.
Toen ze klaar was met het maken van de echo moest ik even blijven liggen .
Ze ging even naar de radioloog in kamertje ernaast om te kijken voordat ik me weer ging aankleden of alle beelden duidelijk waren gelukt.
Ze zei ik ben gelijk weer terug hoor ...
Ik heb zeker een kwartier daar liggen wachten.
Toen kwam ze terug samen met de radioloog en wou de radioloog ook zelf even kijken.
Ze zeiden dat ze niks gevonden hadden op plek waar ik aangaf pijn te hebben en ik met huisarts maar moet overleggen.
Ik gaf aan dat ik wel weet dat ik een vleesboom heb en ik daar misch dan last van kan hebben .
Daar kreeg ik geen enkele reactie op.
Ik heb de laatste x dat ik bij de huisarts was nog aan hem gevraagd goh kan ik mijn klachten niet hebben door die vleesboom?.
Neee zei dokter .
Maar nu heb ik toch wel mijn bedenkingen want bijna alle klachten wat
je erdoor kunt krijgen heb ik al geruime tijd.

-drukkend vol gevoel
-steeds moeten plassen/gevoel dat blaas niet leeg is
-Problemen met stoelgang
-pijnklachten bij bekken
-lage rugpijn.

Nou ik zal netjes moeten wachten totdat ik de uitslag krijg van mijn huisarts.
Ik lig nu op de bank met onwijze pijn in bovenbuik door echo .

Syl

Wijs gebruiker
Daar was ik weer.
Vanochtend heeft mijn huisarts mij gebeld over de uitslag van de echo.
Rechts in onderbuik was alles verder in orde.
Ik gaf aan dat ik toch echt denk dat het door die vleesboom komt.
De dokter zei ; nee dat is niet zo .ik wil dat je maandag langs komt en dan praten we verder.
Nou afwachten dus maar hoe nu verder.
Vanmiddag heb ik 2 nieuwe spijkerbroeken gekocht want dat had ik wel verdiend vond ik.
Vanavond gezellig samen met mijn dochter sushi gegeten.
Nu lig ik op bed ben kapot moe ,dus ik zeg slaap lekker !!

Syl

Wijs gebruiker
Daar was ik weer ...
Maandag bij mijn huisarts geweest voor mijn buikklachten.
Volgens hem is het absoluut niet de vleesboom die deze problemen veroorzaakt.
Hij heeft mijn buik weer onderzocht en bovenin mijn buik zit enorm veel spanning op de darm.
Mijn darm werkt te langzaam waardoor er soort luchtbellen in darm ontstaan.
Ik moet nu naast de zakjes vezels een week yakult proberen.
Verder wil de huisarts eerst de uitslag van de slaapapneu test afwachten.
Dit omdat slaapapneu invloed kan hebben op je darmen .

Morgenavond moet ik om 18:30 uur in het ziekenhuis zijn voor de slaapapneu test.
Daar bevestigen ze het appatuur aan mijn bovenlichaam en mag ik weer na huis.
De volgende ochtend moet ik het zelf verwijderen en voor 8:00 uur weer ingeleverd hebben in het ziekenhuis.

Mijn nachten zijn echt verschrikkelijk.
Nog steeds ong om het uur wakker en heftige dromen .
Als ik dan wakker word ga ik uit bed om te plassen maar ben zo duf dat ik me goed vast moet houden anders val ik.
Ik word s'ochtends elke x wakker met hoofdpijn en ben de gehele dag kapot moe.
Ik krijg de uitslag 16 okt dus dat duurt voor mij nog een eeuwigheid.

Ik heb het gevoel dat ik stil sta in mijn verdere ontwikkelingen .
Wat niet geheel zo is, omdat ik bezig ben lichamelijke klachten te laten onderzoeken.
Door de vermoeidheid en hoofdpijn voel ik me ook meer depri.

Afgelopen zaterdag ben ik wel gezellig met mijn dochter de stad in geweest en ergens samen wat wezen eten.
Ik heb daar echt van genoten !.
Toen we thuis waren ben ik wel gelijk na bed gegaan omdat ik kapot was.
Maarrrr het was het meer dan waard!!

Gisteren weer trauma-theraphie gehad.
We zijn nu dus mijn thuissituatie van vroeger bij mijn ouders aan het behandelen.
Ik merk dat dit toch wel heel veel met me doet.
Al die jaren heb ik dit ver weg gestopt .

Terwijl ik met mijn ogen dicht terug ga in de tijd vertel ik over heftige gebeurtenissen.
Over de mishandelingen door mijn vader en mijn moeder die niet ingreep en zelfs het soms uitlokte.
De psycholoog zegt dan div malen dat het absoluut niet normaal hoe mijn ouders zich gedragen.
Hierdoor begin ik in te zien dat niet Ik abnormaal was maar mijn ouders met hun opvoeding!.
De psycholoog vroeg op gegeven moment ; had je toen je 13 was en je zusjes zo wou beschermen wat niet jou taak was zelf wel een volwassene om je heen die voor JOU zorgde ...???
Nee dat had ik niet ....

Ook het feit dat ik op mijn 13e al als ik uit was van school en wist dat mijn pa thuis was ik rondjes ging fietsen om maar niet na huis te hoeven .
De psycholoog zei ; normaal als je zou vragen hoe was het thuis kunnen de meeste met slechte jeugd toch ook nog wel iets positief opnoemen over thuis.
Bij mij was er helemaal niks positief .
De psycholoog zei ; je werd niet gezien door je ouders als een persoon maar als een ding.
Ik moest oppas spelen voor mijn zusjes en de huishoudelijke taken doen.

Dat is iets wat ik nog steeds enorm mis in mijn leven ...iemand die zo af en toe eens voor mij zorgt.
Mijn dochter is super en we zijn echt een goed team maar het is niet haar taak.
Ook ben ik zelf een echte strijder en ga altijd gewoon door .
Toch lijkt het me super fijn om iemand te hebben die beetje een ouderrol heeft .
Waar je op terug kan vallen en waar je je gewoon veilig en geliefd bij voelt.

Voor nu moet ik nog even doorzetten kwa slaapproblemen en vermoeidheid en mijn darmklachten.
We gaan dus weer gewoon door en blijven positief!!

Wel heb ik laatste tijd best vaak dat ik verlang naar weer een keer xtc.
Gewoon ff helemaal wappie voelen en relax en alles ff vergeten om me heen.
Dit ga ik niet doen want drugs is een NO GO nog steeds voor mij.
Maar ik denk soms terug aan de momenten waarop ik xtc op had en me zoooo chill voelde en dan kan ik daar echt weer na verlangen.

Ik richt me nu volledig op mijn herstel (afkicken speed en ptss) en daar hoort zeer zeker geen drugs bij ook gezien mijn medicatie niet .
Dit is helaas waar ik door heen zal moeten en ik weet dat me dit gaat lukken !!

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Maar Syl....?
Volgens mij heb je nu dag 200 aangetikt!!! Van harte gefeliciteerd met je 200ste dag clean!
Ondanks alle tegenslagen blijf je doorzetten! Maar er zijn veel meer overwinningen geboekt, vergeet dat niet hé!

Ik heb in ieder geval ongelofelijk veel bewondering voor jou doorzettingsvermogen. Ik ben zelfs wel een beetje jaloers daarop :flushed:.

Dikke:blushing:

*.exe2.0

Bewuste gebruiker
een lange, hele heftige en gevarieerde struggle zit je in

je hebt al veel overwonnen ondertussen
en als je zo doorgaat meer op komst

power voor jou en je dochter!

• Like

Syl

Wijs gebruiker
Maar Syl....?
Volgens mij heb je nu dag 200 aangetikt!!! Van harte gefeliciteerd met je 200ste dag clean!
Ondanks alle tegenslagen blijf je doorzetten! Maar er zijn veel meer overwinningen geboekt, vergeet dat niet hé!

Ik heb in ieder geval ongelofelijk veel bewondering voor jou doorzettingsvermogen. Ik ben zelfs wel een beetje jaloers daarop :flushed:.

Dikke:blushing:
Dank je wel , ja ik was 9 sept een half jaar clean!!:relaxed:
Het is ook meer dan logisch dat dit alles gewoon zwaar is daar moet ik me bij neerleggen.
Als beloning voor mezelf en mijn lieve dochter heb ik voor ons beide hot stone massage geboekt .:blushing:
Weer eens iets leuks om na uit te kijken !.
Dank je wel voor je lieve bericht waardeer ik echt! :redheart:

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan