• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Deel je inzicht!

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

NiandraLades

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Anytime. Jij bent zo goed bezig! En je gaat hier zo goed mee om, niet er omheen maar er doorheen. Dat gaat helemaal goed komen.

En ik ben blij met mijn DF klusteam die mij morgen komt helpen. 6 linkerhanden kunnen meer dan 2 linkerhanden! :sunglasses:

Syl

Wijs gebruiker
Ik had vandaag op therapie afgesproken dat ik daarna wel even terug naar bed mocht, maar niet de hele dag. Toch van 11 tot 17 uur in bed gelegen waar ik van baalde toen. En de neiging had om er dan maar gewoon helemaal in te blijven, niet te koken, want alles was toch al verpest voor mn gevoel en ik had het toch al fout gedaan.

Maar toen appte justme83 dat de dag nog niet voorbij was. Dus dat had ik net ff nodig om er toch uit te gaan, te douchen, aan te kleden, zelfs de afwas nog te doen voor ik eten ging koken. En nu ga ik er gewoon nog een fijn avondje voor mezelf van maken. Nu voel ik me toch een stuk beter dan wanneer ik wel in bed was blijven liggen. Dus de les is dat je meteen de draad kunt oppakken en niet tot de volgende dag hoeft te wachten. En dat het niet zo zwart-wit is dat meteen alles verpest en fout is..
Dat is ook het fijne eraan als support hebt. ☺👍

Syl

Wijs gebruiker
Nou,

Na een heel drukke week die overigens echt perfect is gelopen ben ik zaterdagnacht wezen stappen en heb ongelooflijk genoten. Maar gisteren werd ik dus niet lekker en ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest. Daar bleek er lichamelijk niks aan de hand te zijn, het was emotie die er niet uit kon en dat bouwde een enorme spanning op die dus lichamelijk zijn uitwerking had en daar ben ik van in paniek geraakt en heb ik de paniekaanval dus niet als zodanog herkend. Gelukkig zag de dokter wel wat er aan de hand was en die heeft me wat gerust kunnen stellen en de emotie er uit kunnen krijgen. Ik heb heel erg veel gehuild, en ben thuis gelukkig opgevangen door vrienden.

Ik heb dus jeugdtraumas en ben van mijn 6de a 7de jaar van mijn gevoel afgesloten geweest. Ik dacht dat ik er was met het terugvinden van mijn gevoel, maar ik had niet in de gaten dat ik daar door nog heel heel erg veel te verwerken heb.

Bedankt dat jullie er voor me waren gisteren @NiandraLades @verwondering @AphexTwin @Psilocyloner

Ik moet de komende tijd zo min mogelijk drugs gebruiken. Want hoe minder drugs, hoe sneller ik mijn trauma's en alles wat ik nog verder onderdrukt heb kan verwerken.

Ik ga dan ook proberen een stuk minder op dit forum te zijn ook.
Het kan ook juist helpen te schrijven over dingen op het forum.
Mischien dat je hier juist steun erbij kunt ervaren.
Maar kan ook voorstellen dat je het voor jezelf houd.
Dat was zeker schrikken dat je je zo voelde zeg.
Hoop dat je je nu iets rustiger weer voelt.
Fijn dat je goed bent opgevangen.

benzzzy

Badass junkie
Hier heb je een leuk mini vlaggetje en wat glitters.
Mooie stront is het niet?

Ja zeker doe mij die maar de concurrent heeft er alleen maar glitters op!
En daar zit je dan met 1000 onschuldige mensen in de gevangenis met het idee dat het drugs probleem is opgelost terwijl er nogsteeds volop gebruikt word en er nogsteeds volop mensen dood gaan.
En daar zit je dan met je billionen euro's die je van mensen hebt gestolen.

Daar zit je dan meet een systeem dat fundimentaal naar de typhus is en toch gewoon doen alsof het perfect op orde is!

Sterker nog betere tijden hebben we nog nooit gehad!

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Nou,

Na een heel drukke week die overigens echt perfect is gelopen ben ik zaterdagnacht wezen stappen en heb ongelooflijk genoten. Maar gisteren werd ik dus niet lekker en ben er zelfs mee naar de eerste hulp geweest. Daar bleek er lichamelijk niks aan de hand te zijn, het was emotie die er niet uit kon en dat bouwde een enorme spanning op die dus lichamelijk zijn uitwerking had en daar ben ik van in paniek geraakt en heb ik de paniekaanval dus niet als zodanog herkend. Gelukkig zag de dokter wel wat er aan de hand was en die heeft me wat gerust kunnen stellen en de emotie er uit kunnen krijgen. Ik heb heel erg veel gehuild, en ben thuis gelukkig opgevangen door vrienden.

Ik heb dus jeugdtraumas en ben van mijn 6de a 7de jaar van mijn gevoel afgesloten geweest. Ik dacht dat ik er was met het terugvinden van mijn gevoel, maar ik had niet in de gaten dat ik daar door nog heel heel erg veel te verwerken heb.

Bedankt dat jullie er voor me waren gisteren @NiandraLades @verwondering @AphexTwin @Psilocyloner

Ik moet de komende tijd zo min mogelijk drugs gebruiken. Want hoe minder drugs, hoe sneller ik mijn trauma's en alles wat ik nog verder onderdrukt heb kan verwerken.

Ik ga dan ook proberen een stuk minder op dit forum te zijn ook.
Sterkte acht! Paniekaanvallen zijn zó naar en inderdaad soms heel moeilijk te herkennen, want erg fysiek. Fijn dat er dan lieve mensen om je heen zijn die je opvangen. :)

Lijkt me een goed idee om de komende tijd even minder drugs te gebruiken. We zien je wel weer op het forum als je eraan toe bent. <3

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Alles is mogelijk, the sky is the limit. Maar dat wil niet zeggen dat je dat je zo maar alles kan doen en al zeker niet alles tegelijk. Daarom zullen er keuzes gemaakt moeten worden in het leven en zal je van tijd tot tijd stevig op de rem moeten trappen anders ga je het niet volhouden op de lange termijn!

inner_search

Badass junkie
Ik kan mijn gevoelens niet/moeilijk uiten en krop alles op tot het te laat is.
Eindelijk in therapie nu.
Geleerd dat opschrijven voor mezelf alleen , zeeeer goed doet.
Nu schrijf ik al een tijdje door de dag men gedachten en gevoelens op in het Engels, dan kan ik me beter uiten zeg maar omdat het niet men moedertaal is , en probeer ik door de dag inplaats van heel de dag te mindloopen over 1 1 1 1 1 1 1 7 7 7 6 6 7 7 7 7 5 6 6 6 6 6 , dier , mens , mens , mens dier , 7 7 7 7 7 6 6 6 6 9 9 9 , irritant mindloopshit :rage: een rap/cypher te maken over de gedachte die ik opgeschreven heb ,wat het mindloopen zeer ten goede komt..

Conclusie voor mezelf , van jezelf afschrijven helpt.
Ik had al langer in therapie moeten gaan , thx aan @Ikbeneenfiets om me over de drempel te trekken met je tekst een paar weken geleden in een topic van me.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
nice..
komt dit ergens uit, aangezien het tussen aanhalingstekens staat?
Komt hier vandaan :)

Optimistic Nihilism: Since nothing matters, you're free to assign value to whatever you want. So you don't have to feel like you've wasted your life playing video games and reading comic books. It made you happy. So it mattered. And if it mattered to you, you mattered too.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Nou, gisteren kwam dan uiteindelijk het inzicht dat ik nu nodig heb.

Ik blow dus al 33 jaar elke dag. En dat wil ik niet meer.

Het was vroeger een middel om mijn hoofd boven water te houden. Zelfmedicatie. Maar ik ben gegroeid, ik heb het niet meer nodig. Wat rest is een heel hardnekkige gewoonte. En met die gewoonte ga ik afrekenen de komende tijd. het zal niet gemakkelijk zijn, het zal zelfs heel lastig worden. Maar ik kan het, zeker met de hulp van de mensen die mij liefhebben!

De bewustwording is er, dat is de eerste stap. Zonder bewustwording zie je het probleem niet.

Ik vraag jullie om me heel veel succes te wensen om ook hierin te slagen!

8

benzzzy

Badass junkie
Beautiful how capable the mind is.
I mean drugs are just a key to a set of possible states of minds.
The thing is keys open locks they don't cast spells.
There is a room after that door no matter if it's closed or not.

Benzzzy ergens in de duistere hoekjes van discord.gg

AphexTwin

Wijs gebruiker
Nou, gisteren kwam dan uiteindelijk het inzicht dat ik nu nodig heb.

Ik blow dus al 33 jaar elke dag. En dat wil ik niet meer.

Het was vroeger een middel om mijn hoofd boven water te houden. Zelfmedicatie. Maar ik ben gegroeid, ik heb het niet meer nodig. Wat rest is een heel hardnekkige gewoonte. En met die gewoonte ga ik afrekenen de komende tijd. het zal niet gemakkelijk zijn, het zal zelfs heel lastig worden. Maar ik kan het, zeker met de hulp van de mensen die mij liefhebben!

De bewustwording is er, dat is de eerste stap. Zonder bewustwording zie je het probleem niet.

Ik vraag jullie om me heel veel succes te wensen om ook hierin te slagen!

8
De eerste tijd zal het je lukken op (intrinsieke) motivatie, daarna zal je discipline moeten kweken om op lange termijn vol te houden. Geen eenvoudige reis idd, maar wel een leerzame die je ook op andere levensgebieden zal kunnen implementeren.
So enjoy the journey!

Perenijsje

Badass junkie
Vanochtend heel lang met een vriendin gebeld en wel wat inzichten opgedaan. Ik ben heel streng voor mezelf ( dat is niet nieuw :sweatsmile:) en ik vind al snel dat ik faal en het niet goed doe en ik mislukt ben etc.
Maar stel nou bijvoorbeeld de situatie dat ik na 2 weken geen pep gebruikt te hebben gisteravond wel weer ben gebruiken. En dat het dus niet gelukt is om die derde week tot het feest volgende week zaterdag vol te houden. Ik kijk dan vooral naar die ene week die ik niet volgehouden heb, maar ik heb er 2 van de 3 wel volgehouden. Ondanks dat ik toen ook heftige situaties heb meegemaakt en ik het wel in huis heb liggen.

En ook al heb ik nu sinds gisteren weer gebruikt, ook daarin heb ik wel weer stappen gezet. Want ik gebruik dan wel, ik zorg wel beter voor mezelf dan toen ik samen met justme83 gebruikte. Toen konden we zo 5 dagen doorgaan zonder te slapen, douchen, amper te eten en te drinken, veel te veel te ondernemen op een dag of juist urenlang verkrampt in 1 houding op de bank zitten en dus echt roofbouw te plegen op ons lichaam en ver over onze grenzen te gaan.

Nu heb ik dan wel gebruikt, maar ik doe het wel op een gezondere manier:
- Ik neem minder vaak en minder grote lijnen
- Ik heb wel gedoucht en schone kleren aan gedaan
- Ik dwing mezelf wel tussendoor wat te eten
- Ik heb een fles drinken in de buurt staan zodat ik makkelijk kan bijschenken
- Ik heb elk uur een alarm aan staan zodat ik niet in een urenlange loop kom van alleen maar internetten of opruimen/schoonmaken/reorganiseren zonder dat ik eet/drink/pauze neem.

Dus dat is ook allemaal winst natuurlijk. En hiermee wil ik het gebruiken echt niet goedpraten, maar het helpt me wel om er zo met een andere blik naar te kijken. Om het niet meteen als 1 grote terugval te zien en dat ik nu toch hopeloos gefaald heb en dat het geen zin heeft en ik het toch niet kan/wil etc. Want dan ga ik me juist alleen maar weer waardelozer voelen waardoor ik weer meer trek krijg en ik zo in dat vicieuze cirkeltje blijf. In mijn hoofd heb ik natuurlijk ook nog wel die stem dat ik nu toch al de fout in ben gegaan en ik net zo goed nog 4 dagen door kan gaan nu. Maar ik ben juist op een gezondere manier bezig en als ik nog dagen doorga dan ga ik wel weer extreem bezig en extra roofbouw plegen.

Inmiddels heb ik ook wel zoveel gepraat en geschreven de afgelopen dag dat de dingen en emoties waar ik mee zat wel gezakt zijn. Dus ik heb het NU ook niet meer nodig daarvoor. En ik weet ook wel uit die ervaring dat je na 2 dagen toch niet echt effect meer voelt, dat het meer een onderhoudsdosis is dan en de risico's/bijwerkingen juist groter worden. Dat weet ik ook allemaal prima. Dus door daar op deze manier bij stil te staan hoop ik dat het makkelijker is om weer op te staan en hier weer van te leren en mezelf niet teveel te straffen of schamen, maar dat ik mild naar mezelf kan kijken en het niet zo zwart-wit is als ik vaak denk.

Edit: Ik zie dat mijn vorige post van 6 december ook al een beetje dit thema had. Maar het is ook wel echt een belangrijk thema waar ik mee aan het werk ben.

Laatst bewerkt:

Thelittlegirl

Experimenterende gebruiker
Ik heb eindelijk een antwoord gevonden op mijn vraag die ik mezelf al heel mn leven veel te vaak heb gesteld aan mezelf. (en ook letterlijk 100 keer opgeschreven in dagboeken met de gedachten dat ik ooit dat gevoel ging bereiken..)

Maar nee, ik ga nooit 'normaal' worden. Gelukkig maar en gelukkig heb ik eindelijk een antwoord kunnen vinden :thinking:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik heb eindelijk een antwoord gevonden op mijn vraag die ik mezelf al heel mn leven veel te vaak heb gesteld aan mezelf. (en ook letterlijk 100 keer opgeschreven in dagboeken met de gedachten dat ik ooit dat gevoel ging bereiken..)

Maar nee, ik ga nooit 'normaal' worden. Gelukkig maar en gelukkig heb ik eindelijk een antwoord kunnen vinden :thinking:
Good 4 you :)

We zijn allemaal eigenlijk vreemd... En als je wel "normaal" bent: volgens de norm. Dan ben je misschien wel ergens in je leven je unieke vreemdheid kwijtgeraakt.

R

Revolutionair

Gast
Na een zware LSD trip had ik even wat te verwerken.
De langste trip die ik heb gehad ooit in mijn leven.
Pas een paar weken later de drang om naar de action te gaan terwijl ik weinig op mijn lijstje had.

Het was koud die dag wou naar huis en had al besloten om ketamine te bestellen en alleen te gebruiken.
Toch gegaan en heel veel dingen gekocht zoals toilettasjes, opbergvakjes, dienblaadjes, cosmetica en ga zo maar door.
Ook naar blokker en suplementen winkels.
Voor een paar honderd euro uitgegeven aan de meest aparte dingen erbij.
Met tassen vol met spullen heen en weer.

Mijn inzicht was al begonnen op die dag met de gedachte dat ik aan de keta ging en bepaalde dingen moest organiseren.
Toen ik aan de keta begon kon ik alles een plek geven. Nieuwe tandenborstels en scheermesjes in nieuwe toilettasjes.
Drugs en medicijnen in nieuwe doosjes en kistjes op orde en ga zo maar door.

Al was dit heel materialistisch ik ging er nuchter met een waas er in en onder de keta kon ik het een plek geven.
Wat ik had gekocht en wat ik er nou mee wou.
Het hoorde bij het proces dat ik dingen moest ordenen en daar ook geestelijk mee bezig was wat ik wil gaan doen en nu weer wil bereiken in het leven en alles op orde wil maken.
En dit was een proces wat daar bij hoorde.
Alles schoonmaken en netjes.
Rust creëeren in mijn hoofd en ketamine gewoon normaal gedoseerd geeft mij juist die boost om dingen in mijn hoofd een plek te geven en een soort rebound van mijn Lsd ervaring terug te roepen.

Inzichten die heb gekregen door bepaalde middelen te nemen en dat dan te verlengen.
Sessie 2 met Lsd zit er aan te komen.
Nog een stap verder om mijn inzichten te versterken waar ik nu mee bezig ben.

Laatst bewerkt door een moderator:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik was eerst van plan om weer eens een reportje te schrijven over mijn mdma ervaring (van gisteren), maar ik merk dat die reports altijd heel erg op elkaar lijken. Het is natuurlijk ook geen psychedelica waar je allemaal spectaculaire dingen ziet en meemaakt. Maar meer een ervaring waar je diepe empathie voor anderen en/of jezelf voelt. Toch kreeg ik onverwacht een heel helder inzicht tijdens deze roll:

Gisteren zag ik tijdelijk helderder dan ooit tevoren wat het zogenaamde derde oog is. Nee, dit is niet je bruine ster, om de grapjassen even voor te zijn. :sweatsmile: Het klinkt heel mysterieus: het derde oog. En in bepaalde zin is het dat ook zeker. Maar het is tegelijkertijd ook heel erg simpel. Onze twee fysieke ogen zien de buitenwereld, het derde (niet-fysieke) oog ziet de binnenwereld. Dit "oog" lijkt ervaren te worden op de locatie tussen je ogen en daar net iets boven op je voorhoofd. Dit is vrij bekende informatie, maar gisteren zag ik het voor mezelf. En het is echt een soort 'zien', waardoor het even heel erg duidelijk werd waarom dit een oog wordt genoemd. Het "openen van het derde oog" is wel een beetje misleidend. Het derde oog staat constant open, alleen kijken we er meestal niet door. Als je visualiseert dat je vanaf het punt van je voorhoofd naar de locatie van je hart (gevoel) kijkt, dan begin je ermee te kijken. En als je gedachten niet te afleidend zijn, dan begin je de zogenaamde binnenwereld te observeren. Dit wordt dan de primaire wereld, boven de buitenwereld. En er is daar binnen een hele kosmos, net zoals er daarbuiten een hele kosmos is. As above, so below... Eigenlijk is het derde oog hetzelfde als 'intuïtie', maar het concept van het derde oog legt wat meer uit waar in het lichaam dit ervaren wordt.

Hoe apart is het hoe zo'n fundamenteel deel van onszelf praktisch nooit wordt besproken in onze maatschappij... Soms kan ik er zelfs boos om worden dat mij deze super belangrijke kennis niet vanaf jonge leeftijd geleerd is, al kunnen mijn ouders en schoolmeesters van vroeger daar natuurlijk ook niet echt wat aan doen. Hen werd het ook niet geleerd. Maar dit zouden we wel moeten gaan doen vind ik. Kijken door het derde oog (kijken met diepe intuïtie) corrigeert namelijk "verkeerde" perceptie, waardoor allerlei geestelijke kwalen automatisch beginnen te worden gecorrigeerd.

Toch goed om zo nu en dan weer eens mdma te doen dus, al ben ik flink katerig vandaag. :(

Hmm, is dit eigenlijk toch zowat een report geworden...

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Mindless
Zoals ik het zie registreert het derde oog universele energie en het collectieve bewustzijn wat daarmee gepaard gaat. En dat is iets wat niet te meten valt, en daarmee niet te bewijzen. En dan haalt het de wetenschap niet, en wordt het niet onderwezen.

Ik denk dat het derde oog een beetje weggeevolueerd is, sommige mensen hebben dat meer dan anderen. Maar met oefening/dicht bij jezelf staan/langdurig positieve in het leven staan kan je het weer activeren.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan