Drogen van paddos

J0rrit

Badass junkie
Hoelang duurt het droogproces van een portie paddos ongeveer? heb ze nu sinds vrijdagmiddag liggen, en zijn wel iets droger maar niet veel, ook ng niet veel kleiner. IK heb ze in een geldkluisje liggen met in de deksel van het kluisje 2 gaatjes en de deksel van de paddos eraf., is dit te weinig lucht, moet ik ze per se helemaal open ergens laten staan?

en zal het helpen ze te drogen met een föhn ofzo?

Ik wil ze namelikjk nog een week bewaren en had begrepen dagt ik ze moest laten drogen, en anders zouden ze in de koelkast moeten, wat niet kan bij mij thuis.

azgaza

Badass junkie
GEEN FÖHN!!!!!!
Van hitte gaan ze stuk, de psilocybine erin athans, en dat moet je dus niet hebben.

Om ze goed te drogen: Pak een flinke laag keukenrol papier en leg ze er op in een open plek waar genoeg lucht bij komt en geen direct zonlicht.
Dan duurt het ongeveer een weekje.

J0rrit

Badass junkie
uhm thnx. hij zit in een kluisje met maar 2 luchtgaten, kan hem niet open en bloot leggen, miss dat k ng een goeie plek vind.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
natuurlijk laten drogen, geen hulpmiddelen gebruiken zoals bijvoorbeeld een fohn of warme lamp om bovengenoemde reden, paddo's drogen in optimale toestand ongeveer binnen een week. Reken in jou kluisje maar op 1,5 week of langer (ijzeren kluisje? Kouder dus, meer vocht enz.)

azgaza

Badass junkie
Psycho_Chrono zei:
natuurlijk laten drogen, geen hulpmiddelen gebruiken zoals bijvoorbeeld een fohn of warme lamp om bovengenoemde reden, paddo's drogen in optimale toestand ongeveer binnen een week. Reken in jou kluisje maar op 1,5 week of langer (ijzeren kluisje? Kouder dus, meer vocht enz.)

Daar voeg ik nog aan toe: iets grotere kans op rotting en schimmel. Gebruik ook in de kluis vocht absorberend papier, en vervang dat liefst elke twee dagen of meer. Dat vermindert het overschot aan vocht wel.

J0rrit

Badass junkie
ja, een ijzeren kluisje. Heb wc-papier eronder gelegd, en dit vervangen na 1 dag. Ze lagen er al 4 dagen in ongeveer, en waren maar iets droger. Verder zit er een soort schimmelachtig iets op de stengels, een beetje maar, zit dit sowieso al erop of is dit gekomen? heb er namelijk niet op gelet op het begin.

Heb ze nu op mijn kast liggen, op wc-papier, allemaal uit elkaar. Mijn kast is natuurlijk wel best hoog, maakt dit wat uit ivm de lucht?
En hoelang kunnen ze zo liggen stel ze worden niet echt droog?

Doerak

Bewuste gebruiker
Door een van onze vrienden van dit forum kwam ik terecht bij de video Mushroom Growing Made Easy. Hierin wordt op een gegeven moment verteld over een vochtabsorberend materiaal. Grote kans dat je dan zelfs je paddo's in de koelkast kunt drogen. Is hygienischer en voorkomt rotting, dunkt me.

J0rrit

Badass junkie
zijjn nu goed gedroogd, sommige stukjes zwart-achtig, waren ze al maar meer, is dat rotten, en dan wordt ik ziek neem ik aan?

azgaza

Badass junkie
Als je ze aanraakt worden ze beurs of iets in die richting, donkere vlekken zullen voor kunnen komen waar je ze hebt gepakt, maar als ze helemaal zwart worden is er echt iets mis. Maar kneuzingen van aanraking is niet erg dus. Neem anders ff een foto? Dan weet ik beter wat je bedoeld?

J0rrit

Badass junkie
ik kan helaas geen foto uploaden op deze pc, en dit is helaas de enige met internet hier, ik probeer een omschrijving te geven.

Ze zijn echt super droog, voel geen klein beetje natheid meer. Ze zijn op sommige plekken zwart zoals jij zegt, niet overal natuurlijk, maar bij sommige ook de kop ( de hoed van de stengel zeg maar ).

Verder zijn ze heel hard geworden, ik heb het gevoel dat ik ze als het ware door kan breken of helemaal kan crushen, ze zijn heel krokant om het zo maar ff te noemen, verder ruiken ze nog hetzelfde ofzo.

Kun je hier iets mee misschien, ik zit een beetje in over die hardheid, ze waren ervoor nogm zacht?

azgaza

Badass junkie
Ja als ze droog zijn worden ze hard, als ze hard en droog en makkelijk te breken zijn is het gelukt, een paar beetjes zwart kan geen kwaad, zolang het niet veel is; ik denk da tje poging zojuist geslaagd is.

Psycho_Chrono

Wijs gebruiker
Tripreporter
Inderdaad, die hardheid komt dus ook gewoon heel simpel omdat het vocht uit je paddo is :). Het vocht erin zocht voor de zachtheid.

J0rrit

Badass junkie
uhm klinkt ook wel logisch, maar ze zijn echt heel crushie ofzo, zo zou je ze nooit verwachten. Het zijn idd maar kleine stukjes zwart, maar ze ruiken toch wel iets anders. Ze roken eerst ( toen ze nat waren ) nog iets meer naar aarde en grond. Nu ruiken ze wel iets meer naar paddo, maar de het is niet meer zo een lekkere geur, beetje rare geur,misschien zelfs wel beetje vies. toen ze nat waren roken ze nog wel wat lekkerder, klopt dit?

en, ikk moet er eig niet aan denken om dit op te eten, wat zien ze er vies uit nu ze droog zijn. Ik crush ze helemaal en doe ze door de yoghurt, goed idee of niet?n

En, een van jullie schrijft dat een beetje zwart niet erg is, maar wat ia dat zwarte dan eigenlijk, verrotte delen? want anders zijn ze in principe iets minder sterk, en heb hje meer kans op ziekte/bad trip, door de verrotte deeltjes, lijkt me?

J0rrit

Badass junkie
hoelang kan ik ze gedroogd nog bewaren? ik heb ze nu precies een week, ik kocht ze nat en heb ze laten drogen.

azgaza

Badass junkie
Verrot kan alleen als er nog vocht in zit, alsie keihard is zal dat denk ik niet zo snel kunnen. Zwart/paars/blauwe plekken zijn meestal kneuzingen van de paddo's, of gewoon wat verkleuringen.

Je kan ze ongeveer een half jaar bewaren uit het zonlicht in een afgesloten zakje geloof ik. Dan nemen ze pas wat kracht af.

En keihard en verschrompeld hoort echt; de geur wordt iets.. lichter, maar ook.. intenser. Ze smaken voor mij walgelijker dan verse maar ook iets minder .. sterk ofzo. Viezer maar minder sterk.

Als ze niet zwart en plat zijn en donkere vlekken ahter laten waar je ze neerlegd kan je er vanuitgaan dat het goed zit denk ik. Aan je omschrijven te horen wel.

J0rrit

Badass junkie
azgaza zei:
Verrot kan alleen als er nog vocht in zit, alsie keihard is zal dat denk ik niet zo snel kunnen. Zwart/paars/blauwe plekken zijn meestal kneuzingen van de paddo's, of gewoon wat verkleuringen.

Je kan ze ongeveer een half jaar bewaren uit het zonlicht in een afgesloten zakje geloof ik. Dan nemen ze pas wat kracht af.

En keihard en verschrompeld hoort echt; de geur wordt iets.. lichter, maar ook.. intenser. Ze smaken voor mij walgelijker dan verse maar ook iets minder .. sterk ofzo. Viezer maar minder sterk.

Als ze niet zwart en plat zijn en donkere vlekken ahter laten waar je ze neerlegd kan je er vanuitgaan dat het goed zit denk ik. Aan je omschrijven te horen wel.

ow en die kneuzingen hebben geen invloed op de kracht? ik heb ze gewoon in het orignele bakje zitten, met de deksel goed afgesloten, daar kan ik ze dan neem k aan ook een half jaar bewaren?

Radeon915

Wijs gebruiker
Tripreporter
DarkScope zei:
en, ikk moet er eig niet aan denken om dit op te eten, wat zien ze er vies uit nu ze droog zijn. Ik crush ze helemaal en doe ze door de yoghurt, goed idee of niet?n

brokkel ze aan kleine stukjes en doe ze in een lekker pittig tomatensoepje :wink: (niet meekoken, gewoon op het laatst erinflikkeren) dan is het net fermicelli ofzo.

azgaza

Badass junkie
DarkScope zei:
azgaza zei:

ow en die kneuzingen hebben geen invloed op de kracht? ik heb ze gewoon in het orignele bakje zitten, met de deksel goed afgesloten, daar kan ik ze dan neem k aan ook een half jaar bewaren?

Als ze goed droog zijn.. en het orginele bakje ook schoongemaakt is kan dat wel ja denk ik. Volgensmi jzeker wel een paar maanden.

Therion

Newbie
Bedankt voor goede topic:). Maar als je ze gewoonlijk maar 2-3 dagen buiten koeling kunt bewaren, hoe kun je ze dan in een week laten drogen en toch goed houden? Dat vraag ik me wel af. Maar even kort: je legt je paddestoeltjes op een dikke laag keukenpapier, eventueel ventilator op laag standje erop gericht, uit het zonlicht. Dank

azgaza

Badass junkie
Therion zei:
Bedankt voor goede topic:). Maar als je ze gewoonlijk maar 2-3 dagen buiten koeling kunt bewaren, hoe kun je ze dan in een week laten drogen en toch goed houden? Dat vraag ik me wel af. Maar even kort: je legt je paddestoeltjes op een dikke laag keukenpapier, eventueel ventilator op laag standje erop gericht, uit het zonlicht. Dank

Je samenvatting klopt helemaal.
De rede dat je ze normaal maar 2-3 dagen buiten te koeling kan bewaren is omdat je ze dan niet droogt, als ze je niet op speciaal papier legt, of in hun bakje houd waar het vochtig is, gaan ze namelijk rotten. Als je ze droogt onttrek je al het vocht eraan dus rotten ze niet.

Bovenaan