drugs en ouders

gamezz

Bewuste gebruiker
dit is dus inderdaad het probleem veel ouders denken van drugs oh nee straks ligtie daar
laatze wat lezen en praat er over met je ouders de drempel is misschoen moeilijk maar het loont de moeite (meestal dan tog)

psychopsychedelic

Wijs gebruiker
mijn ouders zijn af en toe wel eens bezorgd maar ik zeg altijd dat ze dat niet moeten doen,, want ik let zelf wel op wat ik met mn lijf doe.. maargoed,,
ik heb ze ook alle drugs verteld die ik gedaan heb.. vonden ze alleen maar fijn,, sinds kort heeft mn ma zelfs zelf een paar x xtc gedaan :P,, maargoed,, heel nederland slikt pillen ongeveer.. maar verder is me pa er wel op tegen enzo, maar dat boeit me eigenlijk vrij weinig :rolleyes:
achjaa :wink:

:mrgreen:

:wave:

Twilight

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Tjonge, heb ik gisteren hier zo'n verhaal gepost over de tolerantie van mijn ouders, droomde ik vanochtend dat m'n ouders woedend waren over die drugs boekjes die ik heb en ze wilden er niks van weten, etc. :confused:

Nouja, gelukkig maar een droom, lol.

vode

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Mijn moeder is overleden dus die heb ik t het ooit kunnen vertellen, maar ik heb zo het gevoel dat ze er wel mee overweg had kunnen gaan omdat ze zelf blowde en ooit vroeger een hele 'handleiding' had geschreven voor verslaafden om rustig aan af te bouwen, dus ze moet er zelf ook ervaring mee gehad heben.

Mn vader kan ik het echt niet vertellen want onze relatie is niet zo goed, hij is heel ongemakkelijk naar mij toe en ik vind het dan ook wel heel moeilijk om zulke dingen te zeggen. Maar ik weet bijna 100% zeker dat hij zelf vroeger ook LSD gebruikt heeft en nu blowt hij nog steeds. Mijn zus heb ik het gelukkig alemaal unnen vertellen en die vond het prima zolang ik maar oplette. :hearteyes:

shokora

Wijs gebruiker
Het probleem is vooral dat veel ouders ontzettend slecht geinformeerd zijn. Doordat zij zelf vaak niet in de drugs subcultuur hebben gebivaceerd en je vroeger weinig vrije informatie had over drugs (je had geen internet, dus erowid kun je wel vergeten). Hierdoor zijn ze eigenlijk hun halve leven blootgesteld aan achterlijke indoctrinerende propaganda vanuit de overheid en hebben ze maar 1 ding onthouden 'drugs zijn slecht'. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar van de 100 mensen is er misschien 1 die kritisch nadenkt over wat hem verteld wordt.

Wat jammer is, is dat de huidige jeugd ook niet heel erg open staat voor drugs, want er wordt nog steeds aan ze verteld dat drugs slecht is. Dat dit ongelofelijk hypocriet is, omdat die zelfde mensen wel bijna allemaal caffeine en alcohol gebruiken komt niet eens bij ze op :( (ik heb echt al ontelbare discussies over dit onderwerp gehad).

Mijn ouders waren er op zich wel relaxt mee toen ze uitvonden dat ik blowde. Ik kwam op een dag boven van school en toen lag alles op mijn bureau. Verschillende pakjes vloei, shag, sigaretten, wiet, tipblokjes, grinder, pijpjes alles :P Daarvoor verstopte ik het altijd, maar ik was zo 'lui' geworden dat ik het maar gewoon allemaal in een la had gepleurt. Ze werden niet boos maar hadden de hele realistische kijk van 'we kunnen het toch niet tegenhouden, dus we hebben liever dat je er eerlijk over kunt zijn'. Toen ik dit hoorde... schrok ik gewoon van de rationaliteit.

Drientje

DF-koning
Mijn vader klaagde pas over hoofdpijn toen hij geen koffie kon drinken. Ik riep 'junk, je bent zelfs nog erger dan ik want ik heb geen koffie nodig om mijn dag op te starten.' Zo kreeg ik hem wel aan het denken en we hadden een interessante discussie over drugs!... Ik krijg hun gedachtegoed niet uit hun hoofd maar misschien kan ik ze laten inzien dat ik niet slecht bezig ben en zelfs gelukkiger ben dan eerst!

X

Mirrorball

Bewuste gebruiker
Ik vond onwijs prettig om het met mijn ouders over mijn 'drugsgebruik' te hebben..
Zelf ben ik niet zo'n gebruiker.. Blow zo nu en dan, af en toe aan de lachgas, en binnenkort eerste keer paddo's. Na paddo's beni k niet vna plan om nog andere drugs te gebruiken, (sluit niets uit though).
Het is voormij dan ook niet lastig om erover te praten aangezien ik dus weinig gebruik..
Toen mijn ouders erachter kwamen (ze hadden vloe gevonden in mijn kamer, ik ben behoorlijk slordig), heb ik het ze gewoon verteld.. Ze hadden er totaal geen problemen mee, als ik ermaar mee uitkijk..
Heb het er later nog met ze over gehad, ze weten dat ik er verantwoordelijk meeomga dus het is geen probleem

Qocaïne

Badass junkie
Hahaha, ik moet nog lachen om mijn openingspost. :grin:
Dat is alweer een tijdje geleden, maar ondertussen heb ik al een aantal dingen toegegeven.

Zo heb ik niet mijn mond kunnen houden over mijn paddo en LSD ervaringen.
Veelal kwam ik na zo'n mooie lange dag thuis met tientallen ervaringen die ik graag wilde delen, maar kon het toendertijd nog niet over mijn lippen verkrijgen.
Laatst ben ik bezweken bij een prachtige LSD ervaring en heb ik deels verteld wat ik allemaal heb meegemaakt. (Misschien ook omdat ik nu al een tijdje veilig op mezelf woon :wink:)

Pfff, ze pakte het erg zwaar op en wist niet hoe ze moest reageren.
LSD en Paddo's vallen nog wel mee... maar als ik ga vertellen over de rest is het eind ver te zoeken. Vanaf nu dan maar netjes mijn mond houden.

Hoewel ik ook wel weet dat ze niet gek zijn :)

kiekert

Bewuste gebruiker
Ik kan gewoon echt GEEN inschatting maken hoe mijn ouders zouden reageren. Ik heb een ontzettende goede relatie met mijn ouders, woon niet meer thuis enzo, maar toch heb ik geen enkel idee.

Zou het ze heel graag vertellen. Vertellen over de mooie momenten onder invloed enzo. Maargoed.. Misschien als het ooit ter sprake komt.

Zou wel eens een pilletje willen doen met men pa ofzo :grin: Lijkt me geweldig.

Zijn hier mensen die wel eens gebruikt hebben met hun ouders?

pbwebmaster

Bewuste gebruiker
tjah ouders, ouders... Als jullie dit lezen, laat je kind z'n gang nou maar gaan, want als je het gaat verbieden gaan ze het juist of mischien toch doen want het boeit de jeugd van tegewoordig nou eenmaal niet meer zoveel wat hun ouders ergens van vinden want je bent tenslotte oud genoeg. Zolang je je zelf maar in de hand houd en als je op je 30ste dement bent is dat dus je eigen schuld en rot je lekker eenzaam weg, dan is dat dus je eigen keus geweest. Het is jouw lichaam jij moet er voor zorgen, en ik denk dat de jeugd deze tijd heel goed met drugs om kan gaan, hoewel ik dat elke dag smoken ook niet echt gezond vind, maar pirkie op z'n tijd moet kunnen :xtc: :mrgreen:

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Ik heb mijn ouders alles verteld! Niet alleen drugs, maar nog een hoop andere dingen, en ze reageerden superlief :hearteyes:

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Ik heb mijn ouders maandag ook even goed ingelicht over mijn hele pepgebruik van de afgelopen jaren in combinatie met mijn eetstoornis. Het was heftig en emotioneel, maar ik ben zoooo blij dat ze nu echt ALLES weten. Ook mijn ouders zijn me dankbaar dat ik het heb verteld. Ik wil er gewoon mee stoppen en hoe meer mensen het weten, hoe beter...... Ze staan compleet achter mij en willen me heel graag helpen met stoppen!

Spor

Wijs gebruiker
Wat dat betreft heb ik het goed getroffen :sunglasses:

mijn vader blowd en gebruikt (voorgeschreven) benzo's
mijn moeder gebruikt (voorgeschreven) benzo's

Ze hebben beide vroeger lsd, coke, speed, paddo's, en nog een aantal dingen gedaan. Nooit xtc dat vinden ze maar eng

Ik mag al jaren gewoon blowen thuis, op mijn kamer maar ook gewoon in huis als ze er niet zijn zelf. Ze weten van bijna al mijn gebruik wel af... Ze weten van mijn coke en benzo verslaving voorheen. Ik mag ook gewoon thuis paddo's, dmt, dat soort dingen doen. Snuifjes hebben ze natuurlijk liever niet, maar zolang ik het onder de rader houd gaan ze er vanuit dat ik er goed mee om kan gaan. Airsealed pakjes mag ik gewoon ontvangen :P snoepen ze soms zelfs een beetje van mee.

Over mijn zelfgemaakte neusspray ben ik maar nooit begonnen :P

Maar hiermee heb ik het dus erg getroffen :sunglasses:

Drientje

DF-koning
TechNora zei:
Ik heb mijn ouders alles verteld! Niet alleen drugs, maar nog een hoop andere dingen, en ze reageerden superlief :hearteyes:

Wauw, ik ben echt blij voor je Technora!! Volgens mij is dit toch wel een enorm pak van je hart!!!

Marla Singer zei:
Ik heb mijn ouders maandag ook even goed ingelicht over mijn hele pepgebruik van de afgelopen jaren in combinatie met mijn eetstoornis. Het was heftig en emotioneel, maar ik ben zoooo blij dat ze nu echt ALLES weten. Ook mijn ouders zijn me dankbaar dat ik het heb verteld. Ik wil er gewoon mee stoppen en hoe meer mensen het weten, hoe beter...... Ze staan compleet achter mij en willen me heel graag helpen met stoppen!

En jij mag ook heel trots zijn op jezelf!!! Volgens mij is zoiets vertellen als ze echt van niets weten een behoorlijke opgave, fijn dat ze je willen helpen, zulke steun kan je goed gebruiken. Vraag ook aan ze of je ze kan bellen als je weer een minder sterk moment hebt! Een soort buddy idee, heeft mij erg goed geholpen...

Toevallig had ik er vanmiddag over met mijn ma, wat als mijn oma erachter komt dat ik drugs gebruikt heb... Ze zou een rolberoerte krijgen, waaropmijn ma slim zei, zullen we het dan maar vertellen...

Mijn moeder kan niet zo goed opschieten met de moeder van mijn vader.... :grin: hihi

X

Ewie

Belezen gebruiker
Dan heb je geluk :) maar je hebt helaas ook meer als genoeg ouders die er echt niks van weten moeten en niet positief reageren..

Mn moeder weet alleen dat ik wiet rook, ik wil niet weten hoe ze op de rest reageerd :wink:

tomz0r

Badass junkie
Ik heb ze verteld dat ik 1 keer xtc heb gebruikt, en geinterresseerd ben in lsd maar daar nog even mee wacht. Als ik zeg dat ik maandelijks trip en om de 3 maanden xtc gebruik zullen ze wel schrikken ook al vallen de risico's met zulke tussenpauzes mee.

Mijn ma leefde in de jaren 60, en kende iemand die een psychose kreeg door LSD. Dat verhaal vertelt ze dan ook vaak aan mij. Ze hebben ook gezegd dat ik zelf moet beslissen, maar dat ze me wel dom vinden als ik het doe. Zo hopen ze dat ik het minder spannend vind en ik het niet gebruik, maar ik weet gewoon dat als ik alles zou zeggen ik ze heel ongerust en bang zou maken. Daarom zeg ik het liever niet. Misschien zou ik het wel zeggen als ze er direct naar vragen, zoals die keer toen ik xtc had gebruikt. Ik denk gewoon dat het beter voor hun is als ik niks zeg.

Ewie

Belezen gebruiker
Dat denk ik juist ook; meestal maak je je ouders onnodig ongerust en het vertrouwen daalt; iedere keer als je opstap gaat zullen ze vast denken dat je gebruiken gaat.

Natuurlijk kan het ook omslaan en vertrouwen ze je júist omdat je eerlijk bent.. :)

Miss Kittin

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Drientje zei:
TechNora zei:

Wauw, ik ben echt blij voor je Technora!! Volgens mij is dit toch wel een enorm pak van je hart!!!

Marla Singer zei:

En jij mag ook heel trots zijn op jezelf!!! Volgens mij is zoiets vertellen als ze echt van niets weten een behoorlijke opgave, fijn dat ze je willen helpen, zulke steun kan je goed gebruiken. Vraag ook aan ze of je ze kan bellen als je weer een minder sterk moment hebt! Een soort buddy idee, heeft mij erg goed geholpen...

Toevallig had ik er vanmiddag over met mijn ma, wat als mijn oma erachter komt dat ik drugs gebruikt heb... Ze zou een rolberoerte krijgen, waaropmijn ma slim zei, zullen we het dan maar vertellen...

Mijn moeder kan niet zo goed opschieten met de moeder van mijn vader.... :grin: hihi

X

Mijn ouders wisten wel dat ik af en toe pep deed, maar ik had ze nooit ingelicht over mijn periode's van dagelijks gebruik en dat ik het deed om af te vallen. Enfin, ze weten nu alles en ik voel me bevrijd! Mijn ouders zijn ook altijd heel openminded geweest, mocht vroeger thuis jointjes roken, heb zelfs een keer paddo's gegeten met mijn mam (hahaha, niet voor herhaling vatbaar overigens!) en ze wisten ook wel dat ik pilletjes slikte op feesten. Dit was nooit een probleem en kon ik openlijk met ze bespreken, daarom ook blij dat ik niet meer schijnheilig hoef te doen over pep, eerlijkheid duurt het langst!

VidaLoCa

Bewuste gebruiker
Flugeltje zei:
Als ik eerlijk ben over mijn drugsgebruik mag ik direct mijn valies maken
Inderdaad bij mij is dit ook het geval.
Ik ben bijna 16 en ze weten dat ik eens 1x wiet heb gerookt.
ze vonden het junk, een dom middeltje om aan de realiteit te ontsnappen.
Zulke vooroordelen haat ik echt.

Worstenjongen

Bewuste gebruiker
Men moeder Weet het.,,,
Ze wilt het niet...
Maar ze kan het niet helpen...

Voor de rest..
Als men pa erachter zou komen ..,, Mag ik mijn spulletjes pakken

TechNora

Wijs gebruiker
Tripreporter
Marla Singer zei:
Drientje zei:
TechNora zei:

Marla Singer zei:

X

Mijn ouders wisten wel dat ik af en toe pep deed, maar ik had ze nooit ingelicht over mijn periode's van dagelijks gebruik en dat ik het deed om af te vallen. Enfin, ze weten nu alles en ik voel me bevrijd! Mijn ouders zijn ook altijd heel openminded geweest, mocht vroeger thuis jointjes roken, heb zelfs een keer paddo's gegeten met mijn mam (hahaha, niet voor herhaling vatbaar overigens!) en ze wisten ook wel dat ik pilletjes slikte op feesten. Dit was nooit een probleem en kon ik openlijk met ze bespreken, daarom ook blij dat ik niet meer schijnheilig hoef te doen over pep, eerlijkheid duurt het langst!

Ik voel me ook bevrijd, dat is echt het goeie woord ervoor. Steeds als ik eraan denk heb ik even zo'n geluksgevoel. Het voelt echt goed om er met mijn ouders over te kunnen praten, en hun reactie had ik nooit kunnen voorspellen. M'n moeder zei zelfs dat zij het in de jaren 60 ook graag allemaal had willen proberen, ze wist alleen niet hoe ze eraan moest komen :grin:

Drientje

DF-koning
Ik heb net het boekje 'uit je bol besteld voor mijn ma, ze zei dat ze toch wel nieuwsgierig was naar wat ik allemaal deed... haha

Drientje

DF-koning
Leuk verjaardags cadeau? Mijn vader moet er overigens niets van weten, die is gewoon bang... Misschien kom ik hem nog wel eens spaced tegen tegen de tijd dat we allemaal zijn overleden... En pa? Valt toch wel mee he, die DMT....? :grin: :grin: :grin:

RSW

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Eigenlijk de enige manier waarop ik drugs kan gebruiken zonder me er schuldig over te voelen is door netjes iedereen te vertellen wat ik doe, mocht er naar gevraagd worden. Al zou ik er over willen liegen, ik kan het gewoon niet. Gelukkig vond mijn moeder het interessant om verhalen over paddo's, dmt en mdma te horen. Mits niet wekelijks :)

SoSSoS

Experimenterende gebruiker
ik ben een keer tijdens het eten er over begonnen.
toen ben ik er achter gekomen dat me pa vroeger ook aan de sos zat en geloof ik 2x pilletje heb genomen.
dus ik verteld wat ik gedaan heb...
ze hebben er wel vrede mee als het maar niet te gek wordt.
een keer op een feestje ofzo.
maar niet dat ik elke week vdk tuis kom(alcohol niet meegerekend)
mvg

buzzrider

Wijs gebruiker
de mijne weten enkel van mijn wiet-gebruik, al de rest in mijn onderschrift (met uitzondering van nicotine en caffeine) daar weten ze niets van. dan zou de bom pas losbarsten, ik denk dat mijn moeder ipv superkwaad te zijn eerder zou teleurgesteld zijn, dat vind ik nog veel erger

Snuifdoos

Belezen gebruiker
Ze weten het van wiet, maar dat was toen zo'n hel dat ik nooit nog van plan ben ze iets te vertellen. straffen, maatregelen, zelfs een afspraak bij een psych. Oer-conservatief zijn ze. Ze drinken wel iedere dag onder hun tweeën een fles wijn leeg, maar een joint, HO maar. Er valt niet met hen over te discussiëren. En dat zal altijd zo blijven.

Vanadesse

Wijs gebruiker
Snuifdoos zei:
Ze weten het van wiet, maar dat was toen zo'n hel dat ik nooit nog van plan ben ze iets te vertellen. straffen, maatregelen, zelfs een afspraak bij een psych. Oer-conservatief zijn ze. Ze drinken wel iedere dag onder hun tweeën een fles wijn leeg, maar een joint, HO maar. Er valt niet met hen over te discussiëren. En dat zal altijd zo blijven.
Je zou eigenlijk een lijstje moeten maken met concrete feiten over de gevolgen van alcohol gebruik en wiet gebruik. Het taboe gaat misschien vanzelf wel weg als je het er maar vaak genoeg over hebt. Stel ze gerust, en in het begin zullen ze het niet fijn opvatten maar hoevaker je het er met je ouders over hebt en als ze zien dat je er verstandig mee omgaat (bijvoorbeeld alleen 's avonds ofzo) dan zullen ze misschien wel bijdraaien.

vdk

Bewuste gebruiker
mijn vader en moeder weten het, vader blowed zelf ook, dus van wiet weten ze het.. en laatst zeiden ze, hee, moet je nog paddo's kopen als geintje :stoned: (achter in de tuin stonden wat normale paddestoelen)

Maar ik woon niet thuis jammer genoeg en hier weten ze ook van mijn wiet gebruik maar mag het niet gebruiken in en om het huis..

En de rest van de harddrugs weten ze allen niet vanaf, behalve mijn tante. maar die zei alleen pas op he.

niet slecht als ik dat zo hoor hier en daar.. met een blowtje op meteen t huis uit.. :stoned:

Wile-E-Peyote

Badass junkie
Tripreporter
Ik krijg het bijna altijd te horen(als het woord of synoniem voor drug) op tv te horen is, meteen een enorm felle kritiek tegen drugsgebruikers... er word dan meteen na gezegd als er ook maar één kruimeltje in huis ligt, dan word ik er keihard uitgeschopt, mijn pasjes afgepakt. en worden de sloten veranderd.

Laatst keek ik naar spuiten en slikken(bnn) Meteen werd er weer een rotopmerking gemaakt "Kijk je weer naar een drugsprogramma? waag het niet om zelf iets ermee te doen, je weet wat de straf daarop is!"

Helaas, heeft niet iedereen van die ouders die willen horen en weten over dingen. Ze zijn zo vreselijk klote ***** ***** **** ouderwets, we leven verdorie in 2008.....

Jammer, bij drugs in onze encyclopedie staat als beschrijving : "onbespreekbaarheid van het allerhoogste niveau"

Je had haar moeten horen toen de doc over medi-wiet begon..... :openmouth:

Mindgamer

Badass junkie
Mijn moeder is te simpel daarvoor. Ze heeft nog net het vermogen, om te kunnen snappen; wat normen en waarden zijn. Mijn vader; kan zich er niet druk om maken. Hij maakt zich liever druk, om de kinderen van zijn vriendin. Vandaar dat ik ook geen contact met hem heb.

Dus kan ik vrij drugs gebruiken: ja!

sanelco

Newbie
Ouders kunnen behoorlijk in paniek raken. Wanneer ze in de gaten krijgen dat ze aan alle kanten voorgelogen worden door hun kinderen. In Volendam is een stichting Moedige Moeders in het leven geroepen. Deze stichting gaat verder dan de jongeren zou verwachten. Zij zijn overgestapt op het checken van hun kroost via drugstesten! Geen leugen meer, hard bewijs! En vervolgens afspraken maken over de hoeveelheid die er nog genuttigd mag worden. Het blijft natuurlijk zo dat de jeugd de gevolgen niet overziet zoals veel ouders dat wel doen. Er is niks op tegen dat de ouders eens een grens trekken. Maar dan wel een grens, die duidelijk is en gebaseerd op een vage toezegging van de jongere in de trant van: "OK, ik ga het alleen nog in het weekend doen".

(grappig trouwens dat dit forum in zijn spellingscontrole het woord "drugstesten" fout vindt.)

Drientje

DF-koning
Als je het berichtje typt krijg je een rode streep onder woorden die 'hij' niet herkent. Die 'hij' is overigens niet drugsforum maar gewoon jou instelling van de taalkeuze op jou pc...

zommes

Badass junkie
Drientje zei:
Als je het berichtje typt krijg je een rode streep onder woorden die 'hij' niet herkent. Die 'hij' is overigens niet drugsforum maar gewoon jou instelling van de taalkeuze op jou pc...

:grin: Of het is een kaboutertje die continu kijkt of je geen fouten maakt...

Bovenaan