Een hamvraag: Is er leven na de dood?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Dopemonster

Badass junkie
N.......
Stel, Charon heeft je overgezet, je bent langs de hond met drie koppen gekomen, en.....er zijn helemaal geen drugs, plus veeeeel te weinig vrouwen??
Wat doe je dan?
Ben benieuwd i.i.g.!
Tja dan zal ik het er maar mee moeten doen ik heb iigv nog nooit gehoort dat iemand walhalla heeft weten te verlaten🤐

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dat is een interessante bijdrage weer, Mindless.
Zou dhr. Hauwkins ook vanuit de visie over " oneindig", " groot t.o v. klein" uit het bewustzijn beredeneerd hebben, of zocht hij naar bewijs van deze visie teneinde dit alles wetenschappelijk te kunnen onderbouwen?
Ik ga uit van het laatst genoemde..het was een magistraal denkende persoon, vanuit zijn rolstoel middels een computer sprekende...helaas is hij overleden...

I.i.g. kan ik, simpel mens, zijn uitspraken en zijn bewijs ervan, niet eens bevatten...
Ik zag je bericht niet, misschien handig om me te taggen?

Ja Hawkins bekijkt het allemaal veel meer vanuit het verstand. Het jammere daarvan is, dat slechts enkelen op dat niveau kunnen denken. En dan nog zit je maar in concepten, terwijl het hier toch echt over onze ervaring, ons leven gaat. Wat geen concept is.

De Zandman

Badass junkie
Is het niet eerder: het lichaam gaat de 'ik' verlaten?

Bekijk bijlage 28384

Waar kun je heen? Je bent hier en nu. Je kunt nergens heen. Waar zou je heen kunnen gaan? Al je reizen vinden plaats in de geest en de geest vindt plaats in jou. Je bent altijd hier geweest en je zult altijd hier zijn, terwijl de wereld van vorm altijd veranderd.

Op een bepaald niveau verander je. Doe je ervaringen op. Groei je. Maar dieper dan dat is het onveranderlijke dat zichzelf tijdelijk vergeet (negeert eigenlijk) om het veranderlijke te ervaren.
Deze post heb ik bedoeld, Mindless.
Wat een ontzettend goede input!!
Hauwkibs was natuurlijk een genie.
Om deze wetenschapper te kunnen begrijpen, moet je zelf ook al een hoog eq hebben, alhoewel hij vanuit zijn rolstoel met de typerende spraakcomputer zijn visie glashelder kon overbrengen.
Wat een uitzonderlijke man was het!

Laatst bewerkt:

DrugsDoll13

Newbie
Je energie zal niet vergaan. Althans het ligt eraan hoeveel je je innerlijke energie heb laten groeien, denk ik. Ervaringen opgedaan, talenten uitgebreid en kennis vergaren en doorgeven schijnt best belangrijk deel daarvan te zijn....

Javelin

Belezen gebruiker
Ik vraag mij toch af, in hoeverre er leven na de dood is, of zou kunnen zijn.
Sommige religies zijn daarvan overtuigd, maar de wijze waarop is verschillend.
Wat denken we? Is er straks nog iets, of is echt alles voorbij?
" Uit stof zijt gij gekomen, tot stof zult gij vergaan".
En de rest dan?
De ziel, de geest, de entiteit, waarheen gaat deze?
Moeten we echt eerst over de rivier de Styx met Charon, en over de brug Es Siret, of is dat onzin?

Ik weet het niet.
Ik ben benieuwd naar wat anderen hiervan denken....
Ik weet het niet. Zo ja, dan word ik er niet blij van, te veel zonden gedaan om naar hemel te gaan:) zo nee- vind ook afschuwelijk niet meer te kunnen bestaan. :) no win win situatie

Geneesmiddel

Wijs gebruiker
Ik denk dat de 'ik', de geest, de ziel, je energie, de 'jou' als mens etc, allemaal het resultaat zijn van het stoffelijke brein. Gaat je lichaam, dan gaat alles. Niet zo een leuk vooruitzicht, maar je nalatenschap zal natuurlijk voortleven in wat jij achterlaat: familie, vrienden en alles waar jij invloed op hebt gehad.

En ja, dit blijft een subjectief en spiritueel onderwerp natuurlijk :)

De Zandman

Badass junkie
. Niet zo een leuk vooruitzicht, maar je nalatenschap zal natuurlijk voortleven in wat jij achterlaat: familie, vrienden en alles waar jij invloed op hebt gehad.

En ja, dit blijft een subjectief en spiritueel onderwerp natuurlijk :)
Ik laat niet zoveel achter....familie heb ik niet meer, iedereen is reeds overleden, en met de invloeden op anderen valt het ook wel mee.
De " ik". Daar gaat het om, we weten het niet wat er daarmee gebeurt, dat blijft idd speculatief.
Er is nog nooit iemand teruggekomen uit die situatie van de dood, behalve ene meneer Lazarus volgens dat oude boek als we dat geloven tenminste. Deze meneer werd door Jezus weer tot leven gewekt zegt dat boek maar ik geloof ik persoonlijk niet...

De Zandman

Badass junkie
Mijn visie is dat het leven bestaat uit een gigantische maalstroom van mensen, visies, ervaringen, gebeurtenissen, factoren, invloeden, kortom alles wat met ons leven te maken heeft.
Van sommige mensen blijft hun invloed ontzettend lang doorwerken. Zoals Einstein, Freud, Hitler, Stalin, Poetin, maar van de doorsnee mens zul je maar weinig terugvinden in de maalstroom...
En misschien is dat maar goed ook.

Nihilist88

Wijs gebruiker
Nog een ding, als er eventueel leve na de dood is, is er geen dood zoals we die nu zogezegd kennen. Soms denk ik dat ons lichaam, de gevangenis is van onze ziel en ons aards bestaan, maar een pietluttigheid is vh bestaan en leven tout court.

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Ik heb nooit gedaan aan geloven en ben wars van religies (waarbij ik het boeddhisme voor wat betreft het way of life gedeelte zover ik ervan af weet wel geinteresseerd in ben). Ik ben van het ervaren.

Er zijn verschillende gebeurtenissen geweest waarbij ik heb kunnen ervaren dat ik direct contact met mensen kan leggen. (zowel gewenst als ongewenst, maar daar vertel ik later nog wel eens over) Van geest tot geest. Zo was ik tijdens een paddo trip op een gegeven moment in die staat, waarbij ik de proef op de som ben gaan nemen. Thuis of de bank, compleet aanwezig en grounded, was ik compleet in control van deze staat. Ik besloot om contact met mijn moeder te zoeken. (Het was midden in de nacht). Ik ging naar haar toe en 'zag' / 'voelde' dat ze sliep. Ik besloot haar te roepen en wakker te maken. Dat lukte. Ik 'zag'/'voelde' dat ze wakker werd. Ik vroeg haar contact met me te zoeken en me te bellen. Ik merkte dat ze opstond, en naar de telefoon liep en de hoorn oppakte. Ik pakte alvast mijn telefoon en 5 seconden later ging die over. Mijn moeder. Hi mom! Ik vertelde dat ik contact met haar had gezocht. Heb je wat gebruikt? Ja, paddestoelen, en ik wilde testen of ik direct contact met je kon krijgen. 'Ik had het gevoel dat er een berichtje voor me was en dat ik je moest bellen'. Ik: Nu weten we dus dat we altijd met elkaar verbonden kunnen zijn, onafhankelijk van tijd en plaats.

Waarom deze inleiding? Omdat dit voor mij de (meest directe. er zijn er meer geweest maar dit is de mooiste) ervaring was die me liet zien dat er een andere dimensie is waarin de geest/ziel opereert en dat we vermogens hebben die onbenut zijn/onderontwikkeld. (Onder andere doordat we opgroeien een compleet individualiste society waarin het denken wordt overontwikkeld en we met zn alleen in een cocon zitten).

Tweede belangrijke ervaring voor wat betreft het topic;

Mijn DMT ervaringen waren voor mij de aanwijzing hoe een compleet andere dimensie bestaat waarin wij middels dit geschenk van de natuur (cheatcode, shortcut, easter egg, maar een geschenk in ieder geval) een 'kijkje' kunnen nemen in wat ik niet anders kan uitleggen als hetgeen waar we vermoedelijk vandaan komen bij geboorte en ook weer naar teruggaan als we fysiek sterven. Een dimensie waarin alles met elkaar verbonden is, 1 geest. En hoe meer je je ego verliest, hoe meer je dat kunt ervaren. Waarin je merkt dat als je een 'gesprek' voert met een ultra 'klaar' wezen, dat je voor een gedeelte een gesprek voert met jezelf. Dat je overal bent en nergens, er is geen verschil. Dat je het eigenlijk allemaal al weet maar het in ondergesneeuwd/onderontwikkeld of laten we zeggen gestoord door de ziekte van het denken en het ego wat voortdurend een verhaal tegen je verteld. De restjes daarvan houden je tegen, zelfs in een DMT trip soms. Maar het is er, desalniettemin. Mijn boodschap die ik kreeg was dat ik hier was om te leren zodat ik klaar kon zijn om daar te zijn en wellicht te blijven.

Deze ervaring samen met de vorige en soortgelijke hebben mij doen begrijpen dat fysieke leven niet stopt en wellicht ook niet start naar of vanuit 'niets'.
Wij zijn geboren in een society die ons een grote handicap meegeeft, zoals gezegd het denken, 'intellect' en het ego waardoor we geisoleerd zijn. We zijn babies en zijn aan het leren kruipen. En dat is het doel. Maar wij zijn 1 geest waarbij we ons grotendeels verschuilen in ons eigen hoekje. Maar de possibilities zijn endless. En dat gaan we ook ervaren.

Sindsdien ben ik ook totaal niet bang voor de dood. UIteraard wel voor het moeten missen van mn loved ones. Maar het sterven, ik ben eerder nieuwsgierig.

Ik heb je hele verhaal gelezen en ik wil je graag proberen te helpen. Ik weet wel wat meer van sommige dingen. Ik kan ook vrij goed nadenken. Ik weet alleen niet alles maar mijn wijsheid kan nuttig voor je zijn!

Wat er met nadenken bedoelt word is niet het hebben van te veel gedachten maar piekeren, te veel aantrekken van wat andere van je vinden, je negatieve zelfbeeld, je egoisme enz. Ook het van jezelf begrijpen waarom je precies zo denkt kan schelen. Hiervoor moet je net wel heel veel nadenken. Dit kan wel wat moeilijk zijn maar het scheelt een hele hoop. Dan wordt je bewust van jezelf. Hoe meer je over jezelf begrijpt hoe meer duidelijkheid je krijgt. Ik heb voor mijzelf wel echt helemaal duidelijk hoe ik in elkaar zit. Dat voel ik! Ik voel dat alles duidelijk is als ik over mezelf nadenk. Als jij jezelf begrijpt dan heb je minder geestelijke kwaaltjes omdat je lichaam dan weet hoe dit op te lossen is.

Je moet de perfecte balans vinden in alles. Balans is gewoon het in orde zijn. Dus egoisme kan geen kwaad als je er zelf maar compleet vrede mee hebt. Dat is echt zo! Volledig in balans zijn is volledig tevreden zijn en het hebben van een goeie gezonheid

Als jij gaat nadenken over hoe je in elkaar zit kun je dit het beste even opsommen. Ik heb een document in de app OneNote op de computer waar ik alles in bewaar en documenteer. Alles wat ik interessant vind sinds het begin dat ik de app begon te gebruiken staat daar in. Ik heb een document de vaagheid van het leven waar ik dagelijks dingen aan toevoeg! Het is een verzameling met complete onzin, nuttige informatie, gedichten en teksten, afbeeldingen, videos enz. Ook dit bericht staat erin.

Je kan bijvoorbeeld beginnen met het opsommen van hoe jou eigenschappen in elkaar zitten!

Hoe zit jou egoisme in elkaar? Je moet eigenlijk gaan begrijpen hoe je zelf in elkaar zit. Ik bedoel echt volledig begrijpen!
  • Heb je wel eens spijt van keuzes die een ander gekwetst heeft?
    • Is de spijt terecht of heb je de keuze gemaakt omdat jij jezelf echt belangrijker vond op dat moment? Logisch dat je kiest voor wat je het belangrijkste vind
    • Je kan proberen om minder voor jezelf te kiezen
    • Je kan het beste leren begrijpen dat het maar een menselijke fout is. Dit kun je ook doen door bij zon situatie elk punt dat invloed had voor jezelf duidelijk te krijgen. Dit moet weer opgesomd worden op de computer of met pen
      • Hierdoor leer je echt dat alles wat jij of iemand anders doet een reden heeft.
      • Het moet een gewoonte worden om alles leren te begrijpen
  • Hoe belangrijk vind jij jezelf tegenover een ander?
    • Waar uit zich dit in? Dit zorgt ervoor dat jij de volgende keer weet waarom je een keuze maakt.
    • Hoe vind je het dat je zelf zo denkt?
    • Hoe vind je het als iemand anders zo denkt?
Het is logisch dat je bij egoisme meteen denkt aan wat jij je naasten allemaal hebt aangedaan door de drugs. Je moet dan echt leren accepteren dat je dit gedaan hebt met een goede reden. Dat is het leren accepteren dat je te ver gegaan ben met een goede reden. Je kan dan het beste even goed nadenken wat er echt aan de hand is. Het is niet zo dat je dit gedaan heb omdat drugs gebruiken belangrijker vond dan je moeder ofzo.
  • Je was jong en besefte allemaal niet wat je deed
  • Je lied je meeslepen door de gezelligheid en je dacht niet aan de gevolgen
  • Of gewoon dat gebeurt als je verslaafd ben.
Elke reden is eigenlijk goed genoeg. Het is normaal. Iedereen die toen in jou voeten gestaan had had deze keuze zo gemaakt. Dit moet je eigenlijk leren toepassen op alles. Dan krijg je niet zomaar spijt meer omdat je van te voren al weet waarom je iets doet en of je erachter staat of niet.

Als je jezelf te veel schaamt dan moet je voor jezelf duidelijk krijgen wat nou realistisch is. Het enige dat telt is hoe jij er zelf door beinvloed word en dat is je gevoel "schaamte" en de "invloed op je leven". Je gevoel is niet fijn gewoon en wat je ook verkeerd gedaan heb veel invloed zal het niet hebben op je leven. Dus als je jezelf schaamt dan is het enigste dat erg is het gevoel "schaamte". Waarom zou jij jezelf nou moeten schamen als je heel goed door hebt dat hoe andere mensen over jou denken realistisch gezien niet belangrijk is. Dat maakt gewoon niks uit. Het enige dat telt dat jij het niet leuk vind om jezelf te schamen.

Als je te laag over jezelf denkt kun proberen om je min punten goed te praten met een realistische blik of gewoon denken aan wat er wel allemaal goed aan jezelf is. Als je alles afweegt kom je in de plus uit toch! Je moet echt leren om jezelf helemaal te begrijpen.
  • Wat vind je nou van je uiterlijk? En hoe voel jij je hierbij? Zijn het gemengde gevoelens of is het enkel tevreden of ontevreden. Als je hier negatief over bent praat je het dan wel eens goed of denk je enkel negatief. Weet je dat het tegenover gestelde geslacht al een voor liefde heeft voor het jouwe en dat zorgt ervoor dat ze best een foutje kunnen accepteren. Als in het bejaarde huis beland weet je dat uiterlijk niet belangrijk is hoor dan maak jij je daar niet meer druk over hoor. Dan kan het wel dus.
  • Wat vind je van jou persoonlijkheid?
    • Weet je dat wij als gebruikers vaak mooiere personen zijn dan we doorhebben. Wij zijn er gewoon aan gewend dat we zo zijn maar wij zijn interessant en ons zie je in films en de hele mensheid snapt eigenlijk waarom alleen zijn ze er te saai voor.
      • Ik vind bijvoorbeeld dat je geen goed mens bent als je nooit eens interessant doet. Als je niks meemaakt dan weet ik niet waarom ik met je om zou gaan. Verder zullen ze ook wel goede punten hebben maar dat vind ik gewoon niet te veel gevraagd.
    • Ben je wel eens trots op jezelf? Vast wel eens maar word je ook trot op jezelf als je heel je karakter bij elkaar optelt of is het enkel als jij aparte eigenschappen van jezelf beoordeeld. zo ja, welke eigenschappen zijn dit dan?
    • Zijn er dingen die je niet goed vind aan jezelf? Zo ja, welke zijn dit
    • Weet hier ook dat iedereen over deze eigenschappen van jou anders beoordeelt dus vaak ziet iemand anders wel gewoon de realiteit en jij niet. Uiteindelijk is niet alles wat je denkt realistisch gezien wat je zult denken als je de waarheid eens zou weten.
Als je te veel strest dan moet je voor jezelf goed afwegen of die stres terecht is. Wat is nou belangrijker? Dat jou werk nog snel af gemaakt word of dat je gewoon naar huis kunt.

Elk puntje dat je duidelijk hebt onthoud je weer en de volgende keer gaat het toch weer iets beter! Dat is bij alles wat je duidelijk hebt over jezelf. Als ik over mezelf nadenk voel ik de duidelijkheid omdat ik ooit zo ben gaan denken. Ik zweer het ik voel het!

Het is ook handig om te weten op welk gebied jij uit jezelf al begrijpt hoe je het goed kunt praten. Dat zijn dus de gebieden waar je niet makkelijk emotionelen problemen mee hebt. Dan weet je dus ook dat je brein op dat gebied goed met de situatie omgaat. Het brein moet ook weten dat het precies hetzelfde kan doen bij de andere gebieden waar dit moeilijker gaat. Je moet dus ook even duidelijk hebben waar je moeite mee hebt! Op die gebieden denkt je brein dus verkeerd en kan het beter een reden zoeken bij het probleem. Uiteindelijk leer je hiervan dat er bij elke keuze die een mens maakt een reden hoort. Hiervan leer je ook weer hoe je moet begrijpen enzo.

Met nadenken kun je al jou emoties te baas. Met nadenken kun je eigenlijk jou brein ontwikkelen. Dit kan ik best uitleggen maar dat moet je dan maar even vragen.

Ik snap dit: Als mijn vriendin vreemd zou gaan dan begrijpt mijn brein gewoon heel goed dat er verschillende factoren meespelen. Zoals ze is er misschien wel een beetje in getrapt omdat ze echt wel aan de bel wou trekken maar ze had niet helemaal door wat er gebeurde ofzo en toen ze het wel door had was het al te laat. Ik bedoel hiermee "ze wou echt wel aan de bel trekken". Het punt is dat een normaal iemand ervanuit gaat dat het komt door het feit dat ze sex wou hebben. Ik begrijp eigenlijk elke keuze die een mens kan maken. Dat komt omdat ik hier goed over nadenk. Als je weet hoe je dit moet doen leer je hier ook veel van en ga je dit beter doen.

Jij maakt je geen zorgen omdat jij weet dat je toch verder zal blijven bestaan maar jij snapt niet helemaal hoe dit zit denk ik. jij zult ooit ook naar een andere plek gaan waar je waarschijnlijk meer zult voelen dan hier geloof ik. Hier maak ik me nou net zorgen over! Hier is alles wel oke weetje, niks aan de hand en vooral goed gevoel enzo. Maar besef wel dat jij gewoon heel het universum kunt voelen! Elke mm van het universum kun jij gewoon helemaal compleet voelen. Het hele universum word ook steeds groter en dat allemaal sneller dan dat wij ons kunnen voorstellen. En alles daarvan is gevoel! 50% daarvan is eigelijk gewoon slecht gevoel. Er is ook wel een goede verklaring voor alles die eigelijk gewoon de waarheid is weetje. Die is het gewoon en sommige mensen weten ook gewoon 100% zeker dat dit zo is. Als jij dit op de goede manier ontdekt dan weet jij dit ook compleet zeker. Dat hoeft niet meer bewezen te worden dan, dat is gewoon zo! Als jij dood bent krijg jij met meer gevoel te maken en dit is vrij eng eigelijk. Ik kan dit wel uitleggen maar dan moet jij hier maar naar vragen.

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Ik ben me er bewust van dat er wel leven na de dood is. als je de weg volgt die je als doel hebt gekregen dan weet je hier meer over
Het is gewoon mogelijk om dat te weten ja. Dood bestaad eigelijk niet nee. Hoe weet jij zo zeker dat iedereen een doel heeft? Er zijn 6 miljard mensen die allemaal geboren zijn om de lessen van het leven te leren denk jij dus. Sommige zijn dan compleet niet gemaakt om zon pad te volgen en het is gewoon zo bedoelt dat ze simpel weg gewoon het leven leiden. Je legt het ook verkeerd uit eigelijk. Als jou doel in het leven niet het pad is met een doel dan heb je dit doel gewoon niet! Niemand anders gaat jou vertellen wat jou doel is hoor, echt niet! Degene die wel een doel hebben halen hem vaak toch niet geloof ik.

djiego

Wijs gebruiker
Ik heb je hele verhaal gelezen en ik wil je graag proberen te helpen. Ik weet wel wat meer van sommige dingen. Ik kan ook vrij goed nadenken. Ik weet alleen niet alles maar mijn wijsheid kan nuttig voor je zijn!

Wat er met nadenken bedoelt word is niet het hebben van te veel gedachten maar piekeren, te veel aantrekken van wat andere van je vinden, je negatieve zelfbeeld, je egoisme enz. Ook het van jezelf begrijpen waarom je precies zo denkt kan schelen. Hiervoor moet je net wel heel veel nadenken. Dit kan wel wat moeilijk zijn maar het scheelt een hele hoop. Dan wordt je bewust van jezelf. Hoe meer je over jezelf begrijpt hoe meer duidelijkheid je krijgt. Ik heb voor mijzelf wel echt helemaal duidelijk hoe ik in elkaar zit. Dat voel ik! Ik voel dat alles duidelijk is als ik over mezelf nadenk. Als jij jezelf begrijpt dan heb je minder geestelijke kwaaltjes omdat je lichaam dan weet hoe dit op te lossen is.

Je moet de perfecte balans vinden in alles. Balans is gewoon het in orde zijn. Dus egoisme kan geen kwaad als je er zelf maar compleet vrede mee hebt. Dat is echt zo! Volledig in balans zijn is volledig tevreden zijn en het hebben van een goeie gezonheid

Als jij gaat nadenken over hoe je in elkaar zit kun je dit het beste even opsommen. Ik heb een document in de app OneNote op de computer waar ik alles in bewaar en documenteer. Alles wat ik interessant vind sinds het begin dat ik de app begon te gebruiken staat daar in. Ik heb een document de vaagheid van het leven waar ik dagelijks dingen aan toevoeg! Het is een verzameling met complete onzin, nuttige informatie, gedichten en teksten, afbeeldingen, videos enz. Ook dit bericht staat erin.

Je kan bijvoorbeeld beginnen met het opsommen van hoe jou eigenschappen in elkaar zitten!

Hoe zit jou egoisme in elkaar? Je moet eigenlijk gaan begrijpen hoe je zelf in elkaar zit. Ik bedoel echt volledig begrijpen!
  • Heb je wel eens spijt van keuzes die een ander gekwetst heeft?
    • Is de spijt terecht of heb je de keuze gemaakt omdat jij jezelf echt belangrijker vond op dat moment? Logisch dat je kiest voor wat je het belangrijkste vind
    • Je kan proberen om minder voor jezelf te kiezen
    • Je kan het beste leren begrijpen dat het maar een menselijke fout is. Dit kun je ook doen door bij zon situatie elk punt dat invloed had voor jezelf duidelijk te krijgen. Dit moet weer opgesomd worden op de computer of met pen
      • Hierdoor leer je echt dat alles wat jij of iemand anders doet een reden heeft.
      • Het moet een gewoonte worden om alles leren te begrijpen
  • Hoe belangrijk vind jij jezelf tegenover een ander?
    • Waar uit zich dit in? Dit zorgt ervoor dat jij de volgende keer weet waarom je een keuze maakt.
    • Hoe vind je het dat je zelf zo denkt?
    • Hoe vind je het als iemand anders zo denkt?
Het is logisch dat je bij egoisme meteen denkt aan wat jij je naasten allemaal hebt aangedaan door de drugs. Je moet dan echt leren accepteren dat je dit gedaan hebt met een goede reden. Dat is het leren accepteren dat je te ver gegaan ben met een goede reden. Je kan dan het beste even goed nadenken wat er echt aan de hand is. Het is niet zo dat je dit gedaan heb omdat drugs gebruiken belangrijker vond dan je moeder ofzo.
  • Je was jong en besefte allemaal niet wat je deed
  • Je lied je meeslepen door de gezelligheid en je dacht niet aan de gevolgen
  • Of gewoon dat gebeurt als je verslaafd ben.
Elke reden is eigenlijk goed genoeg. Het is normaal. Iedereen die toen in jou voeten gestaan had had deze keuze zo gemaakt. Dit moet je eigenlijk leren toepassen op alles. Dan krijg je niet zomaar spijt meer omdat je van te voren al weet waarom je iets doet en of je erachter staat of niet.

Als je jezelf te veel schaamt dan moet je voor jezelf duidelijk krijgen wat nou realistisch is. Het enige dat telt is hoe jij er zelf door beinvloed word en dat is je gevoel "schaamte" en de "invloed op je leven". Je gevoel is niet fijn gewoon en wat je ook verkeerd gedaan heb veel invloed zal het niet hebben op je leven. Dus als je jezelf schaamt dan is het enigste dat erg is het gevoel "schaamte". Waarom zou jij jezelf nou moeten schamen als je heel goed door hebt dat hoe andere mensen over jou denken realistisch gezien niet belangrijk is. Dat maakt gewoon niks uit. Het enige dat telt dat jij het niet leuk vind om jezelf te schamen.

Als je te laag over jezelf denkt kun proberen om je min punten goed te praten met een realistische blik of gewoon denken aan wat er wel allemaal goed aan jezelf is. Als je alles afweegt kom je in de plus uit toch! Je moet echt leren om jezelf helemaal te begrijpen.
  • Wat vind je nou van je uiterlijk? En hoe voel jij je hierbij? Zijn het gemengde gevoelens of is het enkel tevreden of ontevreden. Als je hier negatief over bent praat je het dan wel eens goed of denk je enkel negatief. Weet je dat het tegenover gestelde geslacht al een voor liefde heeft voor het jouwe en dat zorgt ervoor dat ze best een foutje kunnen accepteren. Als in het bejaarde huis beland weet je dat uiterlijk niet belangrijk is hoor dan maak jij je daar niet meer druk over hoor. Dan kan het wel dus.
  • Wat vind je van jou persoonlijkheid?
    • Weet je dat wij als gebruikers vaak mooiere personen zijn dan we doorhebben. Wij zijn er gewoon aan gewend dat we zo zijn maar wij zijn interessant en ons zie je in films en de hele mensheid snapt eigenlijk waarom alleen zijn ze er te saai voor.
      • Ik vind bijvoorbeeld dat je geen goed mens bent als je nooit eens interessant doet. Als je niks meemaakt dan weet ik niet waarom ik met je om zou gaan. Verder zullen ze ook wel goede punten hebben maar dat vind ik gewoon niet te veel gevraagd.
    • Ben je wel eens trots op jezelf? Vast wel eens maar word je ook trot op jezelf als je heel je karakter bij elkaar optelt of is het enkel als jij aparte eigenschappen van jezelf beoordeeld. zo ja, welke eigenschappen zijn dit dan?
    • Zijn er dingen die je niet goed vind aan jezelf? Zo ja, welke zijn dit
    • Weet hier ook dat iedereen over deze eigenschappen van jou anders beoordeelt dus vaak ziet iemand anders wel gewoon de realiteit en jij niet. Uiteindelijk is niet alles wat je denkt realistisch gezien wat je zult denken als je de waarheid eens zou weten.
Als je te veel strest dan moet je voor jezelf goed afwegen of die stres terecht is. Wat is nou belangrijker? Dat jou werk nog snel af gemaakt word of dat je gewoon naar huis kunt.

Elk puntje dat je duidelijk hebt onthoud je weer en de volgende keer gaat het toch weer iets beter! Dat is bij alles wat je duidelijk hebt over jezelf. Als ik over mezelf nadenk voel ik de duidelijkheid omdat ik ooit zo ben gaan denken. Ik zweer het ik voel het!

Het is ook handig om te weten op welk gebied jij uit jezelf al begrijpt hoe je het goed kunt praten. Dat zijn dus de gebieden waar je niet makkelijk emotionelen problemen mee hebt. Dan weet je dus ook dat je brein op dat gebied goed met de situatie omgaat. Het brein moet ook weten dat het precies hetzelfde kan doen bij de andere gebieden waar dit moeilijker gaat. Je moet dus ook even duidelijk hebben waar je moeite mee hebt! Op die gebieden denkt je brein dus verkeerd en kan het beter een reden zoeken bij het probleem. Uiteindelijk leer je hiervan dat er bij elke keuze die een mens maakt een reden hoort. Hiervan leer je ook weer hoe je moet begrijpen enzo.

Met nadenken kun je al jou emoties te baas. Met nadenken kun je eigenlijk jou brein ontwikkelen. Dit kan ik best uitleggen maar dat moet je dan maar even vragen.

Ik snap dit: Als mijn vriendin vreemd zou gaan dan begrijpt mijn brein gewoon heel goed dat er verschillende factoren meespelen. Zoals ze is er misschien wel een beetje in getrapt omdat ze echt wel aan de bel wou trekken maar ze had niet helemaal door wat er gebeurde ofzo en toen ze het wel door had was het al te laat. Ik bedoel hiermee "ze wou echt wel aan de bel trekken". Het punt is dat een normaal iemand ervanuit gaat dat het komt door het feit dat ze sex wou hebben. Ik begrijp eigenlijk elke keuze die een mens kan maken. Dat komt omdat ik hier goed over nadenk. Als je weet hoe je dit moet doen leer je hier ook veel van en ga je dit beter doen.

Jij maakt je geen zorgen omdat jij weet dat je toch verder zal blijven bestaan maar jij snapt niet helemaal hoe dit zit denk ik. jij zult ooit ook naar een andere plek gaan waar je waarschijnlijk meer zult voelen dan hier geloof ik. Hier maak ik me nou net zorgen over! Hier is alles wel oke weetje, niks aan de hand en vooral goed gevoel enzo. Maar besef wel dat jij gewoon heel het universum kunt voelen! Elke mm van het universum kun jij gewoon helemaal compleet voelen. Het hele universum word ook steeds groter en dat allemaal sneller dan dat wij ons kunnen voorstellen. En alles daarvan is gevoel! 50% daarvan is eigelijk gewoon slecht gevoel. Er is ook wel een goede verklaring voor alles die eigelijk gewoon de waarheid is weetje. Die is het gewoon en sommige mensen weten ook gewoon 100% zeker dat dit zo is. Als jij dit op de goede manier ontdekt dan weet jij dit ook compleet zeker. Dat hoeft niet meer bewezen te worden dan, dat is gewoon zo! Als jij dood bent krijg jij met meer gevoel te maken en dit is vrij eng eigelijk. Ik kan dit wel uitleggen maar dan moet jij hier maar naar vragen.

Goed verhaal, beetje kort! :wink:

Maar alle gekheid op een stokje, ik begrijp dat het grootste gedeelte een copy/paste uit je logboek is, en alhoewel er interessante dingen (zal het later even helemaal lezen) tussen staan mis ik daarmee eerlijk gezegd de aansluiting nogal op mijn post (had je de juiste gequote?)

SantanaTerror

Belezen gebruiker
Goed verhaal, beetje kort! :wink:

Maar alle gekheid op een stokje, ik begrijp dat het grootste gedeelte een copy/paste uit je logboek is, en alhoewel er interessante dingen (zal het later even helemaal lezen) tussen staan mis ik daarmee eerlijk gezegd de aansluiting nogal op mijn post (had je de juiste gequote?)
Dit is wat ik zelf ontdekt heb. Als iemand die een boek schrijft dit kan dan zou iemand zonder boek dat misschien ook wel kunnen toch! Maar dat jij niet kunt geloven dat iemand werkelijk zoiets zegt is een compliment. Nee er is geen aansluiting te bekennen. Wie wil er nou aansluiting?

djiego

Wijs gebruiker
Dit is wat ik zelf ontdekt heb. Als iemand die een boek schrijft dit kan dan zou iemand zonder boek dat misschien ook wel kunnen toch! Maar dat jij niet kunt geloven dat iemand werkelijk zoiets zegt is een compliment. Nee er is geen aansluiting te bekennen. Wie wil er nou aansluiting?
Dude(ss), het spijt me maar ik heb geen geduld voor al dan niet bewust gecreëerde Babylonische spraakverwarringen. Sorry.

Laatst bewerkt:

Morethenafeeling🔒

Bewuste gebruiker
Het is gewoon mogelijk om dat te weten ja. Dood bestaad eigelijk niet nee. Hoe weet jij zo zeker dat iedereen een doel heeft? Er zijn 6 miljard mensen die allemaal geboren zijn om de lessen van het leven te leren denk jij dus. Sommige zijn dan compleet niet gemaakt om zon pad te volgen en het is gewoon zo bedoelt dat ze simpel weg gewoon het leven leiden. Je legt het ook verkeerd uit eigelijk. Als jou doel in het leven niet het pad is met een doel dan heb je dit doel gewoon niet! Niemand anders gaat jou vertellen wat jou doel is hoor, echt niet! Degene die wel een doel hebben halen hem vaak toch niet geloof ik.
geef ik je helemaal gelijk in! dit was ook verkeerd verwoord hihi

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan