Geef me nadelen van Cannabis?

SittaMan

Belezen gebruiker
Omdat er hier precies zoveel misverstanden over cannabis op dit forum staan (zelfs de 'ervaren' posters zeggen dikwijls dingen die compleet nergens op slaan), wil ik eens weten wat volgens jullie de nadelen zijn van cannabis te roken (het gaat alleen over roken, over eten en vaporizen is gewoon niets slechts te zeggen).

Ik zal al beginnen, het enige bij mijn weten:
- Meer teer dan tabakrook.

Direct al een tegenargument hierop:
- Je krijgt inderdaad meer teer binnen, maar je zal er geen kanker van krijgen. THC dood alle gemuteerde of oude cellen. Dit is de kant van de zaak die er vaak niet bij wordt verteld. Je zult er alleen bij heel hevig gebruik ademshalingsproblemen van krijgen, zoals rokers.

Nu aan jullie om nog iets te vinden.

Ohja, kom hier niet zeggen "Nog iemand die zijn druggebruik probeert goed te praten." Sorry, maar dan lach ik u vierkant uit, ga jij zeggen dat wetenschappelijke FEITEN onzin zijn? Hou dan gewoon je mond toe, en laat het aan de mensen die deftig kunnen posten, met een redelijke inhoud.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
- Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
- Na langdurig gebruik vaak een neerslachtig gevoel
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Altijd moe/verkeren in een zombie-like toestand
- Antisociaal gedrag
- Luiheid
- Lethargie/Onverschilligheid

Oom Klaas

Badass junkie
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

Dit allemaal eigenlijk,
enkel hoeft het nog niet eens langdurig te zijn.

sittaman, noem eens voordelen die opwegen tegen de net opgenoemde nadelen.
Niet zeuren dat het topic daar niet over gaat, geef ze maar gewoon.

Chemical

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

wacht maar ff 2 minuten, sittaman zal alles wel weerleggen :grin:

Oom Klaas

Badass junkie
Chemical zei:
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

Dat zal hij tevergeefs proberen.
'k Ga maar weg uit dit topic, na de lsd-predikanten krijgen we misschien een beginnende thc-predikant.
Nadelen van cannabis vragen...die zijn er gewoon en zullen niet weg gaan.
Ciao, en veel plezier met je wetenschappelijk bewijs.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Chemical zei:
Hij zal wel met sterke argumenten moeten komen om mij te overtuigen, want al deze nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

Oom Klaas zei:
'k Ga maar weg uit dit topic, na de lsd-predikanten krijgen we misschien een beginnende thc-predikant.
Ik heb als ervaringsdeskundige geen wetenschappelijk bewijs nodig, dus dit is inderdaad onbegonnen werk.

Chemical

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Chemical zei:
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

Lsd predikanten hebben dan ook gelijk, net als de thc predikanten :wink:. Na jaren van Fabeltjes is het inderdaad wel moeilijk om de waarheid te accepteren. Ik weet bv zeker dat xtc veel minder is dan alcohol, maar toch is voor mij alcohol gebruiken veel makkelijker dan xtc gaan nemen

Chemical

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Chemical zei:
Hij zal wel met sterke argumenten moeten komen om mij te overtuigen, want al deze nadelen wegen voor mij niet op tegen de voordelen.

Oom Klaas zei:
Ik heb als ervaringsdeskundige geen wetenschappelijk bewijs nodig, dus dit is inderdaad onbegonnen werk.

No offence maar het zit in je kop hoor, als je wiet wilt gaan roken maar iemand zegt tegen je dat je geheugen gaat achteruit gaan, en na het gebruiken weet je iets niet meer, dan ga je deze 2 zaken meteen linken met elkaar terwijl dit eigenlijk helemaal niet relevant is.

SittaMan

Belezen gebruiker
-Het op magische wijze compleet verdwijnen van mn korte termijn geheugen
Kort termijn, na alle of het grootste deel uit uw lichaam is, zal het overgaan. Dat is gewoon een van de effecte van de THC, maakt dus niets kapot ofzo in je lichaam.

Als ik even de oorzaak hiervan mag uitleggen: tijdens de cannabis-trip daalt je bloedsuikerspiegel. Als je dit nooit na een trip bijvult, zul je inderdaad na een tijdje een loom, suf gevoel krijgen.
Je wist zelf denk ik niet waar je aan begon, wat je kon verwachten, hoe te verhelpen etc. Het is bijna een basic dat je altijd wel wat zoets (cola, snoepjes, ...) moet meenemen, of erna opeten om het energierijk gevoel terug te krijgen.

Als ik even mag zeggen hoe ik het wil: volgens mij ben jij mentaal niet zo sterk. Als je na een tijdje voelt dat je aanleg hebt voor een psychologische ziekte, dan zou je er normaal direct mee moeten stoppen, jij kon dit niet? Enja, cannabis zorgt voor 30% meer kans op paranoia en schzichofremie, 30 procent meer kans! Ow, van de 0.1% 30% meer, dat maakt 0.13% kans... Als je wat stevig in je schoenen zou staan...

Hierover weet ik het fijne niet, dus ga ik geen uitspraken kunnen geven. Het kan zeer goed zijn dat u hierin gelijk heeft.

- Slechte weerstand
Niet mee akkoord. THC en CBD zorgen voor een extra stimulatie van de witte bloedcellen, wat normaal je weerstand beter moet maken. Het kan omdat je wss vaak triptje, niet genoeg en gezond at?

- Altijd verkouden
Zie vorig

Zie eerte

- Antisociaal gedrag
Hierover weet ik het fijne niet, dus ga ik geen uitspraken kunnen geven. Het kan zeer goed zijn dat u hierin gelijk heeft.

Hieromtrent waren ook al veel onderzoeken: slechtere punten op school, etc, zogezegt door de wiet. Klopt niet, en dat is bewezen. Het komt wss door de invloed van uw 'slechte' vrienden?

[/quote]

En zoals Chemical zegt: Zelfs speed is minder schadelijk als alcohol. Geloof je dit niet? Dan ben je ook niet klaar om dit te aanvaarden.

Welcome to science

SittaMan

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

Dit allemaal eigenlijk,
enkel hoeft het nog niet eens langdurig te zijn.

sittaman, noem eens voordelen die opwegen tegen de net opgenoemde nadelen.
Niet zeuren dat het topic daar niet over gaat, geef ze maar gewoon.

Goed, je krijgt er geen kanker van, geen hersenschade, werkt tegen dementie, stimuleert uw witte bloedcellen, is GEEN gate naar harddrug, werkt tegen misselijkheid,... veel nadelen zijn er dan niet meer he? En het chille gevoel uiteraard.

SittaMan

Belezen gebruiker
Oom Klaas, volgens mij heb jij moeite met de waarheid te accepteren, en je eigen (foute) gedachten weg te zetten.

SittaMan

Belezen gebruiker
Oom Klaas zei:
Chemical zei:
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

Predikanten? Chemical en ik zijn gewoon mensen die geloven in de wetenschap, wij hebben de waarheid al aanvaard en onze eigen gedachten aan de kant gezet.
Geen offence, maar gaa maar weg uit dit topic? Echt een teken dat je het gewoon niet WILT horen, je sluit je gewoon af tegen de waarheid.

Dat noem ik nu eens een zwak karakter, niet openstaan voor nieuwe (al dan niet juiste(re)) sugesties.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
SittaMan zei:
Kort termijn, na alle of het grootste deel uit uw lichaam is, zal het overgaan
Dus dan is het positief?

SittaMan zei:
Als ik even de oorzaak hiervan mag uitleggen: tijdens de cannabis-trip daalt je bloedsuikerspiegel. Als je dit nooit na een trip bijvult, zul je inderdaad na een tijdje een loom, suf gevoel krijgen.
Je wist zelf denk ik niet waar je aan begon, wat je kon verwachten, hoe te verhelpen etc. Het is bijna een basic dat je altijd wel wat zoets (cola, snoepjes, ...) moet meenemen, of erna opeten om het energierijk gevoel terug te krijgen.
Welke mongool gaat er nou blowen zonder eerst vreetkick boodschappen gedaan te hebben? Je argument stinkt, verzin eens iets beters.

SittaMan zei:
Als ik even mag zeggen hoe ik het wil: volgens mij ben jij mentaal niet zo sterk. Als je na een tijdje voelt dat je aanleg hebt voor een psychologische ziekte, dan zou je er normaal direct mee moeten stoppen, jij kon dit niet? Enja, cannabis zorgt voor 30% meer kans op paranoia en schzichofremie, 30 procent meer kans! Ow, van de 0.1% 30% meer, dat maakt 0.13% kans... Als je wat stevig in je schoenen zou staan...
Maak jij deel uit van een sekte ofzo? Assumpties doen en daarop verder breien, jouw zelfgemaakte onzin als waarheid verkopen. Natuurlijk was ik klaar met wiet nadat ik alle nadelen bij elkaar optelde.

SittaMan zei:
Niet mee akkoord. THC en CBD zorgen voor een extra stimulatie van de witte bloedcellen, wat normaal je weerstand beter moet maken. Het kan omdat je wss vaak triptje, niet genoeg en gezond at?
Wederom kom je met een argument gebaseerd op een aanname. Welke ik meteen kan ontkrachten, want ik was bijna obsessief bezig met voeding.

SittaMan zei:
Hetzelfde antwoord weer dan.

SittaMan zei:
En weer.

SittaMan zei:
Hieromtrent waren ook al veel onderzoeken: slechtere punten op school, etc, zogezegt door de wiet. Klopt niet, en dat is bewezen. Het komt wss door de invloed van uw 'slechte' vrienden?
Jij bent echt gestoord hè? Waarop baseer je die aannamen? Hebben jullie een handboek met antwoorden op negatieve reacties? Een beetje zoals telemarketiers. En je geeft uberhaupt geen argument, dus ik eis hier een nieuwe reactie.

SittaMan zei:
En zoals Chemical zegt: Zelfs speed is minder schadelijk als alcohol. Geloof je dit niet? Dan ben je ook niet klaar om dit te aanvaarden.
En dat heeft er dan weer niets mee te maken.

SittaMan zei:
Welcome to science
Of scientology?

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
SittaMan zei:
Goed, je krijgt er geen kanker van, geen hersenschade, werkt tegen dementie, stimuleert uw witte bloedcellen, is GEEN gate naar harddrug, werkt tegen misselijkheid,... veel nadelen zijn er dan niet meer he? En het chille gevoel uiteraard.
Behalve dan alle nadelen die ik noemde die je niet met correcte argumenten ontkracht hebt.

SittaMan zei:
Oom Klaas, volgens mij heb jij moeite met de waarheid te accepteren, en je eigen (foute) gedachten weg te zetten.
Lees je posts eens na en vertel mij dan eens dat het niet doet denken aan een pot en een zwarte ketel.

SittaMan zei:
Predikanten? Chemical en ik zijn gewoon mensen die geloven in de wetenschap, wij hebben de waarheid al aanvaard en onze eigen gedachten aan de kant gezet.
Brainwashing, you're doing it wrong.

PepTalk

Badass junkie
Emeritus Mod
Damm, deze kerel heeft echt wel goed z'n best gedaan bij scheikunde en psychologie.
Hij weet alles :tearsofjoy: :wave:

Als jij denkt hier 10-tallen (ex)gebruikers te kunnen overtuigen met wat 'deftige' zogenaamd op wetenschap gebaseerde theorieen ga je denk ik toch de spijker flink mis slaan.

Maar als jij denkt dat het goed voor je is, dan is dat heel fijn.
Kun je nog ontspannender aan je blowtje beginnen.

smoker41

Experimenterende gebruiker
ik moet zegen dat ik het niet compleet eens ben met deze topic
ma bon

aan de andere kant
ken ik toch redlijk wat mensen die rond de 40-50 jaar zijn en die op zijn minst al 20 jaar smoren
de meesten hebben werk eigenhuis geslaagd leven achter de rug
en ook terwijl ze smoren

dus als je wil kan je wel nog een deftig leven leiden terwijl je smoort
)

Hislordship

Wijs gebruiker
Jij wilt nadelen? Jij krijgt nadelen :P

1 - Depressie
2 - Het nergens geen zin meer in hebben
3 - Saggo wanneer nuchter
4 - Kanker [duh rook is rook en dat is nooit goed voor je]
5 - Zweten wanneer nuchter
6 - Niet meer zo stoned worden bij overmatig gebruik
7 - Niet meer zo lang stoned blijven bij overmatig gebruik
8 - Pshygose [sorry ik weet niet hoe ik dat woord moet typen]
9 - trillen van bvb handen wanneer nuchter
10 - Hoofdpijn

En er zal vast nog veel meer zijn. Btw er staan ook afkicksverschijnsellen in mijn lijstje.

Chemical

Belezen gebruiker
hislordship zei:

1 - Depressie
10 - Hoofdpijn

En er zal vast nog veel meer zijn. Btw er staan ook afkicksverschijnsellen in mijn lijstje.

6 en 7 zijn niet per se nadelen, en zelfs als je al minder stoned bent zal het niet zo'n verschil maken met ervoor, wiet is bijna niet tolerant :wink:. 4 slaat al helemaal op niets, weed is zelfs goed om kankers te bestrijden aangezien THC de gemuteerde cellen ( kankercellen ) doodt. 8, wd verhoogt de kans op psychoses amper, mensen die van weed psychoses krijgen hadden het wrs anders ook gekregen zonder ooit wd gedaan te hebben.

Hislordship

Wijs gebruiker
Chemical zei:
hislordship zei:

1 - Depressie
10 - Hoofdpijn

6 en 7 zijn niet per se nadelen, en zelfs als je al minder stoned bent zal het niet zo'n verschil maken met ervoor, wiet is bijna niet tolerant :wink:. 4 slaat al helemaal op niets, weed is zelfs goed om kankers te bestrijden aangezien THC de gemuteerde cellen ( kankercellen ) doodt. 8, wd verhoogt de kans op psychoses amper, mensen die van weed psychoses krijgen hadden het wrs anders ook gekregen zonder ooit wd gedaan te hebben.

Ok dan noujah ik dacht altijd dat je kanker van zo'n beetje elke rook kon krijgen geen idee dat dit bij wiet eigelijk een hele kleine kans had.

6+7 zie ik eigelijk wel als nadelen want het is immers heel erg iritant als je blowed en blowed en nog meer blowed maar niet zo stoned meer word als vroeger, maargoed dit hoeft niet perse een nadeel te zijn.

Met 8 wil ik niet zeggen dat je het van wiet krijgt maar wel dat je de kans hebt het te krijgen van wiet ik weet immers zelf ook wel dat de kans vrij klein is om het van wiet te krijgen maar dat neemt niet weg dat het niet kan.

SittaMan

Belezen gebruiker
Ik ruik hier spanning xP Waarom zo opgefokt?
Na ik deze reacties gisterenavond las, lag ik volledig dicht door jullie o zo grappige, maar ook o zo foute reacties, en ben ik dus maar gaan slapen omdat ik van het lachen niet meer kon typen.
Nee, wij zitten niet in een sekte,
nee, niet welkom to scientology, het blijft welcome to science,
en nee, wij hebben opgelet op de les "waarheid", jullie duideljk niet, dus komen wij hier die les nog eens overdoen.

Maargoed, OT:

ExceptionalInsight zei:
SittaMan zei:
Kort termijn, na alle of het grootste deel uit uw lichaam is, zal het overgaan
Dus dan is het positief?
Dit hang af van de persoonlijke smaak, voor mij is dit zeker niet negatief. We zoeken hier ook de feiten, niet de meningen.

SittaMan zei:
Welke mongool gaat er nou blowen zonder eerst vreetkick boodschappen gedaan te hebben? Je argument stinkt, verzin eens iets beters.
Neen hoor, je geeft het zelf toe, zoals ik al zei at je wrs slecht. Door teveel zoets te eten breng je je bloedsuikerspiegel hélemaal in de war, waardoor je je na enkele uren moe gaat voelen.
En, verzinnen is dit niet. Of heb je dat nóg niet door?

SittaMan zei:
Maak jij deel uit van een sekte ofzo? Assumpties doen en daarop verder breien, jouw zelfgemaakte onzin als waarheid verkopen. Natuurlijk was ik klaar met wiet nadat ik alle nadelen bij elkaar optelde.
Alleszinds niet van de Sekte van de Naivelingen, waar jullie in zitten.
Voordelen ken je precies ook niet? Suikers? Daar heb jij nog nooit van gehoord.
En oh, ik vind het persoonlijk heel erg voor jou dat je niet kan inzien dat dit de waarheid is. Je blijft precies maar denken dat dit onzin is, die ik zelf verzin. Zo is het gewoonweg niet! Alles wat ik zeg, is wetenschappelijk bewezen. Wat jij zegt daarentegen, heb je door je eige domme fout zelf ervaren.

SittaMan zei:
Wederom kom je met een argument gebaseerd op een aanname. Welke ik meteen kan ontkrachten, want ik was bijna obsessief bezig met voeding.
Tjah, dan was je gewoon ziek? Of wil je weer zeggen dat de wetenschap het fout heeft, en dat jij in je persoon gelijk heeft? Omdat jij dit al ervaren hebt Ö

SittaMan zei:
Hetzelfde antwoord weer dan.
Ik zal alvast een standaard zin formuleren, om je zever aan de kant te zetten:
"Wetenschappelijk bewezen, het is gewoon zo. Als je dit niet gelooft, dan geloof je gewoon de foute kant, ook al weet je dan dat je de foute kant gelooft..."
Snap je dat?

SittaMan zei:
En weer.
Inderdaad, en weer: "Wetenschappelijk bewezen, het is gewoon zo. Als je dit niet gelooft, dan geloof je gewoon de foute kant, ook al weet je dan dat je de foute kant gelooft..."

SittaMan zei:
Jij bent echt gestoord hè? Waarop baseer je die aannamen? Hebben jullie een handboek met antwoorden op negatieve reacties? Een beetje zoals telemarketiers. En je geeft uberhaupt geen argument, dus ik eis hier een nieuwe reactie.
Gestoord omdat ik de juiste kant ervan weet?
Ik baseer mijn aannamen op 1000'en studies, waarop jij die van jouw? Neen, dat handboek is niet in mijn bezit.
Ik zal het opnieuw, wat langer formuleren: Je bent lui, in niets zin meer, als je nog op school zat toen, had je wrs lagere punten, lui in de klas, beetje onbeleefder tegen de leerkrachten, klopt dat?
Wel dan, dat heeft NIETS met wiet te maken. Het kan dus oftewel gewoon een karaktereigenschap/-verandering met de loop van de jaren zijn, oftewel komt het door de "slechte(re)" invloed van je mede-druggebruik-vrienden. Geef toe, je zal je niet hetzelfde gedragen moest je een neurtje zijn dat elke dag 100'en boeken uitleest en niets drugs doet hé. NO tegen neurtjes, ik moest gewoon een voorbeeld hebben.
Kom nu maar op met ja dat is een aanname dat ik mij anders zou gedragen. Sorry, dat weet wel iedereen dat dat zo is.

SittaMan zei:
En dat heeft er dan weer niets mee te maken.
Neen inderdaad, dit is ook maar een voorbeeld van dingen die eerst niet makkelijk zijn te geloven, zoals al wat ik zeg.
Dit is trouwens ook waar dat van speed en alcohol.

SittaMan zei:
Welcome to science
Of scientology?
Nope, science.

SittaMan

Belezen gebruiker
hislordship zei:
Chemical zei:
hislordship zei:

1 - Depressie
10 - Hoofdpijn

Ok dan noujah ik dacht altijd dat je kanker van zo'n beetje elke rook kon krijgen geen idee dat dit bij wiet eigelijk een hele kleine kans had.

6+7 zie ik eigelijk wel als nadelen want het is immers heel erg iritant als je blowed en blowed en nog meer blowed maar niet zo stoned meer word als vroeger, maargoed dit hoeft niet perse een nadeel te zijn.

Met 8 wil ik niet zeggen dat je het van wiet krijgt maar wel dat je de kans hebt het te krijgen van wiet ik weet immers zelf ook wel dat de kans vrij klein is om het van wiet te krijgen maar dat neemt niet weg dat het niet kan.

Wiet is 0% tollerant, je lichaam wordt het niet gewoon, dus je kan oftewel zijn bijgekomen, meer spieren hebben aangemaakt, of in het slechte geval meer vet, of je kan een andere wiet, die niet even straf is, gaan hebben gebruiken?
En de rest zei insight al, buiten je 1: Wiet is een emotieversterkende drug, dus je moest het maar niet gebruiken wanneer je je al slecht voelde. Dat is gewoon je eigen 'domme?' fout.

Hislordship

Wijs gebruiker
Dat wat je zegt over niet gebruiken wanneer je je slecht voelt is waar ok. Dit doe ik dan ook niet deze fout heb ik in me verleden een keer gemaakt geloof me is geen pretje wat daar van kan komen.

dat over tollerantie ben ik neit helemaal mee eens.
Bij veel gebruik merk ik dat er wel degelijk tollerantie optreed terwijl dit bij afentoe gebruik niet van toepassing is.

Met deze tollerantie bedoel ik neit dat je meer nodig hebt om stoned te worden maar meer dat je meer nodig gaat hebben om zwaar te spacen om egt knetter te worden zeg maar.
Dit gebeurd egter alleen bij dagelijks gebruik [Dit heb ik van eige ervaring dus dit lul je me niet uit me kop] Dit zou michien ook nog wel wat anders kunnen zijn inplaats van tollerantie.

blu

Bewuste gebruiker
Ik word altijd een beetje moe van mensen die "slechte" dingen gaan verdedigen met "wetenschappelijke feiten".

SittaMan

Belezen gebruiker
hislordship zei:
blu zei:
Ik word altijd een beetje moe van mensen die "slechte" dingen gaan verdedigen met "wetenschappelijke feiten".

+1

Ook word ik moe van mensen die denken dat wiet geen nadelen heeft.
Ik word ook moe van mensen die de foute kant blijven verdedigen.
Het heeft nadelen, maar alleen maar de teer, waarvan je rokerslongen krijgt. Niet dagenlijks gebruiken is de oplossing.

Wietje

Belezen gebruiker
Beste SittaMan.

Ik heb enkele posts van jouw gelezen, en er valt mij 1 ding nogal op.
Hoogmoed.
Je denkt telkens dat je gelijk hebt, wat dan wel zo kan zijn, maar je moet ook weten dat de door
jouw aangehaalde "waarheid" nooit dé waarheid kan zijn. er is zoiets als "Subjectieve waarheid" die volgens mij de bovenhand heeft gekregen in jou imago..

Waarheid heeft net zoals alles, 2 kanten.
Jij gelooft in wat jij wil, andere mensen in wat zij willen..
ik snap wel dat je wilt dat mensen naar jouw luisteren, of dat je, je idee overbrengt aan de mensen
maar ervaring leert me dat dit niet de juiste manier is die jij hier nu toepast..

Socrates, een Griekse filosoof was 1 van de grondleggers van de europese filosofie. wat deed socrates? niet vertellen tegen de mensen hoe hij dacht dat het was, hij vroeg ze, liet zich dom lijken, en luisterde alleen maar..

Ookal lijkt het in jouw ogen soms zo dat alleen jij gelijk hebt.. niets is minder waar.
-

Verder, cannabis 'messes' with the mind. als ik dagen aan een stuk smoor, dan wordt ook ik paranoia, denken is anders, je wordt vooral down & neerslachtig.

Ik ben er anderzijds wel van overtuigd dan een gebalanceerd gebruik niet echt slechte gevolgen heeft :)

Peace!

SittaMan

Belezen gebruiker
Wietje zei:
Beste SittaMan.

Ik heb enkele posts van jouw gelezen, en er valt mij 1 ding nogal op.
Hoogmoed.
Je denkt telkens dat je gelijk hebt, wat dan wel zo kan zijn, maar je moet ook weten dat de door
jouw aangehaalde "waarheid" nooit dé waarheid kan zijn. er is zoiets als "Subjectieve waarheid" die volgens mij de bovenhand heeft gekregen in jou imago..

Waarheid heeft net zoals alles, 2 kanten.
Jij gelooft in wat jij wil, andere mensen in wat zij willen..
ik snap wel dat je wilt dat mensen naar jouw luisteren, of dat je, je idee overbrengt aan de mensen
maar ervaring leert me dat dit niet de juiste manier is die jij hier nu toepast..

Socrates, een Griekse filosoof was 1 van de grondleggers van de europese filosofie. wat deed socrates? niet vertellen tegen de mensen hoe hij dacht dat het was, hij vroeg ze, liet zich dom lijken, en luisterde alleen maar..

Ookal lijkt het in jouw ogen soms zo dat alleen jij gelijk hebt.. niets is minder waar.
-

Verder, cannabis 'messes' with the mind. als ik dagen aan een stuk smoor, dan wordt ook ik paranoia, denken is anders, je wordt vooral down & neerslachtig.

Ik ben er anderzijds wel van overtuigd dan een gebalanceerd gebruik niet echt slechte gevolgen heeft :)

Peace!
Allereerst al bedankt dat er nog mensen zijn die deftige posten kunnen plaatsen.

Ok, ik snap volledig hoe je het bedoelt, en met dat Socrates-ding: bezie het dat ik nu gebruik wat socrates na een tijdje concludeerde. Ik zeg maar wat de wetenschappelijke onderzoeken als resultaat hebben. Bezie de onderzoeken dan met socrates zijn 'strategie'.
En, waarom zeg jij dat alles wat bewezen is, niet waar kan zijn?
Volgens mij is dat tegen de definitie van "bewijzen", denk je niet?
En waarheid heeft maar 1 kant, de juiste :wink:

Down en neerslachtig heb ik al eens uitgelegt, en dat denken ervaar ik eigenlijk als een positief punt.

Wietje

Belezen gebruiker
SittaMan zei:
Allereerst al bedankt dat er nog mensen zijn die deftige posten kunnen plaatsen.

Ok, ik snap volledig hoe je het bedoelt, en met dat Socrates-ding: bezie het dat ik nu gebruik wat socrates na een tijdje concludeerde. Ik zeg maar wat de wetenschappelijke onderzoeken als resultaat hebben. Bezie de onderzoeken dan met socrates zijn 'strategie'.
En, waarom zeg jij dat alles wat bewezen is, niet waar kan zijn?
Volgens mij is dat tegen de definitie van "bewijzen", denk je niet?
En waarheid heeft maar 1 kant, de juiste :wink:
Ik ga me niet herhalen..
1+1 = 2
maar er is ook een theorie dat 1+1 éénder welk getal kan zijn..
Zelfs de zaken waar we het meest zeker van zijn in ons leven, zijn niet zeker.
Bezie het leven als 1 groot paradox.. jouw waarheid zal dezelfde zijn volgens velen
maar volgens anderen weer niet.. en je kan nooit 100% zeker zijn van iets.. de natuur is iets complex, zeker de mens. daarom kan 1 waarheid, nooit dezelfde zijn voor 6,4 miljard mensen.
(en het down & neerslachtig gevoel, ervaar ik zeker niet als iets positief...)

peace

MDMA<3

Belezen gebruiker
Die gast zit zichzelf gewoon een beetje goed te praten..
Overmatig Cannabisgebruik is echt niet goed voor je.
Tenminste ik krijg er de instelling van; Fuck iedereen ik doe lekker toch wat ik zelf wil.

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Er valt met deze vent gewoon niet te discussiëren, zodra je een argument hebt dat sterker is dan die van hem dan komt hij met; "Oh, dan ben je vast gewoon ziek." of "Het is wetenschappelijk bewezen, dus is het waar." maar komt vervolgens niet met overtuigende bronnen.

Of "Je eet niet genoeg suiker." en als ik dat dan wel zeg te doen, kom jij met: "Oh, dan eet je vast te veel." Ja, godverdomme, zo blijven we bezig. Als je mijn posts een beetje doorleest zul je zien dat ik discussies niet uit de weg ga, maar jij bent zo vol van jezelf, hier is geen beginnen aan. Ik hoor je wel weer als je zelf de nadelen gaat ondervinden.

Hislordship

Wijs gebruiker
ExceptionalInsight zei:
Er valt met deze vent gewoon niet te discussiëren, zodra je een argument hebt dat sterker is dan die van hem dan komt hij met; "Oh, dan ben je vast gewoon ziek." of "Het is wetenschappelijk bewezen, dus is het waar." maar komt vervolgens niet met overtuigende bronnen.

Of "Je eet niet genoeg suiker." en als ik dat dan wel zeg te doen, kom jij met: "Oh, dan eet je vast te veel." Ja, godverdomme, zo blijven we bezig. Als je mijn posts een beetje doorleest zul je zien dat ik discussies niet uit de weg ga, maar jij bent zo vol van jezelf, hier is geen beginnen aan. Ik hoor je wel weer als je zelf de nadelen gaat ondervinden.

EINDERLIJK!!! iemand die het zegt.
+1 (en nog vele meer neem ik aan?)

ImmortalTech

Bewuste gebruiker
ExceptionalInsight zei:
- Paranoia
- Agorafobie
- Slechte weerstand
- Altijd verkouden
- Antisociaal gedrag
- Luiheid

Nja veel van de nadelen die je hier noemt, hoeven zeker niet altijd op te treden.

Mn korte termijn geheugen is uitstekend, ondanks dat ik dagelijks blow. Ik heb in de coffeeshop zelfs verschillende records gebroken met concentration(soort memory), terwijl ik knetterstoned was. Dan zou je zeggen: "Maar iedereen is daar ook stoned, dus die zal niet hoog staan." Ik kan je zeggen dat ik mn scores nuchter niet verbeter.

Heb nooit last gehad van paranoia.

Agorafobie is toch pleinvrees? Als ik stoned ben, hou ik inderdaad niet van grote menigte. Dus daar is wel sprake van als ik stoned ben. Zodra ik nuchter ben niet meer.

Ik ben heel zelden ziek en zelden verkouden.

Van de laatste vier punten is inderdaad sprake als je stoned bent. Daarna niet meer. Behalve moe zijn; dat werkt nog door als het is uitgewerkt.

Ik ben de laatste die zal zeggen dat blowen geen nadelen heeft naast een verslechterde gezondheid, maar ik denk dat het voor iedereen anders is wat de nadelen van blowen zijn. Als ik zou merken dat ik er sneller ziek van zou worden of antisociaal gedrag zou gaan vertonen buiten het blowen om, dan zou ik er ook mee stoppen.

ilyas

Bewuste gebruiker
In labojas verpakte mannen hebben altid gelijk ja.
[/sarcasm]

Denk toch eens na, wat is nu het meest juist? Wat een gebruiker je vertelt over wat zijn ervaringen zijn met de nadelen of wat een wetenschapper je wijsmaakt met wat zijn onderzoek heeft uitgewezen.
Wiet heeft zijn nadelen, en daar kun je niet omheen wat ze je ook willen wijsmaken.

MDMA<3

Belezen gebruiker
hislordship zei:
ExceptionalInsight zei:

EINDERLIJK!!! iemand die het zegt.
+2 (en nog vele meer neem ik aan?)

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
ImmortalTech zei:
Nja veel van de nadelen die je hier noemt, hoeven zeker niet altijd op te treden.
Zei ik dat? In dat geval had ik moet zeggen dat dit de nadelen zijn die ik zelf ondervond. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch?

Wietje

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:
ImmortalTech zei:
Zei ik dat? In dat geval had ik moet zeggen dat dit de nadelen zijn die ik zelf ondervond. Maar dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, toch?
inderdaad.. mensen zoude wat beter moeten lezen

Chemical

Belezen gebruiker
ilyas zei:
In labojas verpakte mannen hebben altid gelijk ja.
[/sarcasm]

Denk toch eens na, wat is nu het meest juist? Wat een gebruiker je vertelt over wat zijn ervaringen zijn met de nadelen of wat een wetenschapper je wijsmaakt met wat zijn onderzoek heeft uitgewezen.
Wiet heeft zijn nadelen, en daar kun je niet omheen wat ze je ook willen wijsmaken.

de wetenschapper deed testen met gebruikers he gast :wink:.

Chemical

Belezen gebruiker
ExceptionalInsight zei:

duh, van te weinig suiker ben je moe en van teveel suiker ben je moe, als er 1 ding algemeen geweten is, is het dit wel.

Bovenaan