Hallucineren door speed

TsaarvanDrugsland

Newbie
Tripreporter
Speed en andere amfetamine-achtige substanties hebben van zichzelf geen hallucinerende eigenschappen. Dat je visuele of auditoire hallucinaties krijgt, dat is het gevolg van een veel te lang slaaptekort, omdat je hersenen de prikkels om je heen niet goed kunnen verwerken en je oververmoeide brein er toch steeds kaas van probeert te maken met iets dat erop lijkt.

Daarom kan een pedaalemmer eruitzien als R2D2 uit Star Wars of de ruis van de radio klinkt als watergolven die stukslaan op rotsen. Hetgeen wij werkelijkheid noemen, is dan ook niets anders dan de interpretatie van de wereld die de hersenen ons voorschotelt.

Zolang je maar niet je verstand verliest en werkelijk gaat denken dat je een ark moet bouwen als je op het weerbericht hoort dat het het gaat regenen en stormen.

Of je tanden eruit vallen.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
Speed en andere amfetamine-achtige substanties hebben van zichzelf geen hallucinerende eigenschappen. Dat je visuele of auditoire hallucinaties krijgt, dat is het gevolg van een veel te lang slaaptekort, omdat je hersenen de prikkels om je heen niet goed kunnen verwerken en je oververmoeide brein er toch steeds kaas van probeert te maken met iets dat erop lijkt.

Daarom kan een pedaalemmer eruitzien als R2D2 uit Star Wars of de ruis van de radio klinkt als watergolven die stukslaan op rotsen. Hetgeen wij werkelijkheid noemen, is dan ook niets anders dan de interpretatie van de wereld die de hersenen ons voorschotelt.

Zolang je maar niet je verstand verliest en werkelijk gaat denken dat je een ark moet bouwen als je op het weerbericht hoort dat het het gaat regenen en stormen.

Of je tanden eruit vallen.
en dan zit je daar met je ark....

StimsalaBanne

DF Stuff
Forumleiding
Moderator
Tripreport Analist
Tripreporter
En nu ,bijna 3 jaar later ...nog steeds geen kennis gemaakt met de schaduw mensen en dergelijke fenomenen ?:blush:

Haha, wat geinig om die vraag 3 jaar later te krijgen!. :grimacing:Ondanks dat ik inmiddels dagelijks gebruik, ook wel eens teveel, en zelfs intraveneus en vaak alleen om de 3 dagen slaap, heb ik dergelijke dingen nog steeds niet meegemaakt. Blijkbaar ben ik daar echt niet gevoelig voor.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Haha, wat geinig om die vraag 3 jaar later te krijgen!. :grimacing:Ondanks dat ik inmiddels dagelijks gebruik, ook wel eens teveel, en zelfs intraveneus en vaak alleen om de 3 dagen slaap, heb ik dergelijke dingen nog steeds niet meegemaakt. Blijkbaar ben ik daar echt niet gevoelig voor.

Omdat jij niet nuchter gaat slapen. Jij hebt zoveel tolerantie dat je onder invloed van speed in slaap valt. Je komt dus zelden op dat echte kantelpunt denk ik.

Blijf maar eens drie/vier dagen wakker en ontnuchter dan volledig zonder in slaap te vallen (wat jou denk ik niet lukt want je zou gewoon omvallen jou kennende, maar puur theoretisch) :tongueout: dan zul je nog staan te kijken van hoe vaag het slaaptekort je speedloos maakt. Die paar keren dat ik zoiets gedaan heb, dat zijn dus ook de keren waar ik de ‘schaduwmensen‘ van herken. Jij hebt toch wel eens vaker hallucinaties van een net andere orde gehad door slaaptekort/te hoge dosis? Rook, dingen die bewegen, rondvliegen etc.?

Verder zal er zeker een gevoeligheidskwestie meespelen.

bosenlommer

Newbie
Ben nieuw hier maar daar ga ik. Ik gebruik al dertig jaar speed cocaïne xtc valium loramet. Niet aan een van de middelen verslaafd behalve de slaappillen loramet.
Ik las de topic over hallucineren en speed en wil er wel iets over schrijven. Na vijf dagen speed te hebben gebruikt, wel met zes uurtjes loramet slaap elke dag, zag ik in de een verre hoek van mijn kamer een hele grote spin langs een draad naar beneden glijden. Door dat hij zo groot was als twee handen wist ik dat een hallucinatie moest zijn. Ogen tien seconden dicht gedaan en weer gekeken. Hij zat opeens weer tegen het plafond en daalde weer af. Ik werd niet angstig en moest zelf erg lachen in mijzelf. Mijn eerste “echte” hallucinatie. Tijd om naar bed te gaan met seroquel valium en loramet.
Ik kende de schimmen in mijn ooghoeken maar nog nooit zo duidelijk iets gezien wat er niet was. Bijzondere ervaring maar ik hoef dit niet elke keer mee te maken.

Sterocco

Newbie
Dat hallucineren is niet fijn. Heb het ook meegemaakt. Ik keek uit mijn raam en zag echt dingen die er niet waren. Verkeersborden leken mensen. Voorwerpen ook. 1 keer meegemaakt. Gelukkig had ik een zaklamp. Elke keer ik wat zag er even het licht op gezet en dan zag je dat het gewoon een voorwerp was.

Anunnaki

Wijs gebruiker
Onder andere de reden dat ik van dexamfetamine ben afgekickt.

Moeite met dieptes zien, dingen zien en horen die er niet zijn etc.

Chr0nic

Bewuste gebruiker
Toevallig nu voor het eerst dat ik het meemaak. Gisteren een nacht overgeslagen door de 3MMC en vandaag nog 2 lijnen pep gehad met wat GHB en een Benzotje. Merk nu dat ik in me ooghoeken dingen zie vervormen.. Ook keek ik net uit het raam en leek het alsof de stofjes/vuil wat op het raam zit los kwamen van het raam en er een paar cm vanaf aan het morphen waren..

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Onder andere de reden dat ik van dexamfetamine ben afgekickt.

Moeite met dieptes zien, dingen zien en horen die er niet zijn etc.

Echt waar? Welke dosis gebruikte je?

Toevallig nu voor het eerst dat ik het meemaak. Gisteren een nacht overgeslagen door de 3MMC en vandaag nog 2 lijnen pep gehad met wat GHB en een Benzotje. Merk nu dat ik in me ooghoeken dingen zie vervormen.. Ook keek ik net uit het raam en leek het alsof de stofjes/vuil wat op het raam zit los kwamen van het raam en er een paar cm vanaf aan het morphen waren..

Dit klinkt voor mij typisch als te-lang-wakker verschijnselen. Ik krijg dat ook als ik wel eens speed gebruik, de nacht oversla en dan de dag erna nog wakker blijf en/of ga uitchillen met een benzo. Die benzo roept het dan vaak ook wat op, omdat de stimulanteigenschappen gedempt worden. Kan me voorstellen dat dit helemaal zo is als je (uitwerkende) stimulanten gaat combineren met GHB en een benzo, overigens een gevaarlijke cocktail.

Randle M

Experimenterende gebruiker
Normaal nooit. Alleen bij na 3 nachten wakker, niet dutten, slecht eten en drinken ga ik tegen mezelf mompelen en zie ik schimmen naast me zitten o.I.d. Wist dat dit mijn eigenschuld was en het van de drugs kwam.
Gebruik verstandig je hebt maar 1 lichaam en jezelf toetakelen dat het tot hallucineren overgaat is voor mij persoonlijk een waarschuwing

Randle M

Dat hallucineren is niet fijn. Heb het ook meegemaakt. Ik keek uit mijn raam en zag echt dingen die er niet waren. Verkeersborden leken mensen. Voorwerpen ook. 1 keer meegemaakt. Gelukkig had ik een zaklamp. Elke keer ik wat zag er even het licht op gezet en dan zag je dat het gewoon een voorwerp was.
Op straat in centrum van de stad hahaha? Hee tijd zo’n zaklamp

Randle M

Omdat jij niet nuchter gaat slapen. Jij hebt zoveel tolerantie dat je onder invloed van speed in slaap valt. Je komt dus zelden op dat echte kantelpunt denk ik.

Blijf maar eens drie/vier dagen wakker en ontnuchter dan volledig zonder in slaap te vallen (wat jou denk ik niet lukt want je zou gewoon omvallen jou kennende, maar puur theoretisch) :tongueout: dan zul je nog staan te kijken van hoe vaag het slaaptekort je speedloos maakt. Die paar keren dat ik zoiets gedaan heb, dat zijn dus ook de keren waar ik de ‘schaduwmensen‘ van herken. Jij hebt toch wel eens vaker hallucinaties van een net andere orde gehad door slaaptekort/te hoge dosis? Rook, dingen die bewegen, rondvliegen etc.?

Verder zal er zeker een gevoeligheidskwestie meespelen.
Dit is overigens scientifically bewezen

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Gemiddeld 50/60mg per dag met regelmatig wat meer tussendoor.

Jaar volgehouden en toen was het wel klaar hahah

Late reactie maar: dit is ook wel een heel erg hoge dagelijkse dosis dex. :openmouth: Sorry als het al ergens aan bod was gekomen en ik het vergeten ben maar was het zelfdokteren of gebruikte je het een soort van recreatief? Lijkt me heel sterk dat je zo’n dosis op voorschrift kreeg? Dex is nog een stukje potenter dan racemische speed en van die laatste zou ik toch al never nooit 60 mg per dag willen verorberen. Zou niet fatsoenlijk meer slapen en eten en er minimaal als een verlepte en incompetente zombieverschijning bij gaan lopen op termijn. :’)

@Danny0531: Die minimensjes die random een dorp begonnen te bouwen in een lege vissenkom klinken echt fucking awesome. Want ja, waarom zouden ze dat ook niet doen eigenlijk. :’D

Randle M

Late reactie maar: dit is ook wel een heel erg hoge dagelijkse dosis dex. :openmouth: Sorry als het al ergens aan bod was gekomen en ik het vergeten ben maar was het zelfdokteren of gebruikte je het een soort van recreatief? Lijkt me heel sterk dat je zo’n dosis op voorschrift kreeg? Dex is nog een stukje potenter dan racemische speed en van die laatste zou ik toch al never nooit 60 mg per dag willen verorberen. Zou niet fatsoenlijk meer slapen en eten en er minimaal als een verlepte en incompetente zombieverschijning bij gaan lopen op termijn. :’)

@Danny0531: Die minimensjes die random een dorp begonnen te bouwen in een lege vissenkom klinken echt fucking awesome. Want ja, waarom zouden ze dat ook niet doen eigenlijk.

een oude Southpark episode

seamen hahhhagaha misschien legt je brain daar een connectie mee

Anunnaki

Wijs gebruiker

Ik kreeg niet zoveel op voorschrift nee, ik kreeg voor zo'n 30mg per dag op voorschrift maar in het begin nam ik het vrij weinig.. Dus dan heb je na een tijdje wel wat op voorraad :grimacing: .

edit: Ik kreeg het voorgeschreven voor ADD maar raakte er vrij snel verslaafd aan.

Bovenaan