• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Albedo

Wijs gebruiker
Het begint duidelijker te worden welke schade de draconische Corona maatregelen als gevolg zullen hebben. Er zal flink moeten worden bezuinigd, want een hoop geld is in rook opgegaan. Mensen hier nog voorstander van een langere lockdown?

Rivalrie

Wijs gebruiker
Het begint duidelijker te worden welke schade de draconische Corona maatregelen als gevolg zullen hebben. Er zal flink moeten worden bezuinigd, want een hoop geld is in rook opgegaan. Mensen hier nog voorstander van een langere lockdown?

Het is tijd om van de rijken het geld af te pakken. Iedereen met een spaarrekening van meer dan 200miljoen, moet alles daarboven inleveren.

Albedo

Wijs gebruiker
@Albedo
Of is een beetje geld belangrijker dan een hoop mensenlevens?
Een beetje geld?!
'Naar schatting zal er dit en volgend jaar voor minstens 9000 miljard dollar (8000 miljard euro) verloren gaan. Dat is net zoveel als de hele economie van Duitsland en Japan samen.'

De bezuinigingen kunnen nog meer doden als gevolg hebben. Nu zijn er al minder diagnoses van kanker, omdat mensen uit angst voor besmetting niet naar het ziekenhuis gaan. Kans dat ze in een later stadium pas worden geholpen met meer doden/leed als gevolg.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Albedo
Miljoenen doden is ook weer zioets he...

Overigens zijn er helemaal geen 'bezuinigingen', hoe kom je daar nu weer bij? Bij een bezuiniging geeft een overheid juist minder geld uit, nu gaan ze juist met geld strooien om veel mensen gedeeltelijk te kunnen compenseren.

We hebben net een recessie achter de rug, en daar zijn we ook uitgekomen.

Van mij mag de nadruk nu wel af van 'groei groei groei groei ten koste van alles' en mag er wat mij betreft wel wat zuiniger geleefd worden en het geld wat er is wat beter verdeeld worden. En dan is er volgens mij nauwelijks een probleem.

Maar ik ben bang dat de wereld gewoon doorgaat met 'ikke ikke ikke' en 'hebben hebben hebben'....

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Alle kipjes van de leg natuurlijk.

Dit is waarschijnlijk het dichtst dat ik ooit bij een pensioen zal komen, puur genieten dit.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Overigens zijn er helemaal geen 'bezuinigingen', hoe kom je daar nu weer bij? Bij een bezuiniging geeft een overheid juist minder geld uit, nu gaan ze juist met geld strooien om veel mensen gedeeltelijk te kunnen compenseren.
Natuurlijk waar maar dat geld gaat uiteindelijk wel weer uit onze zakken vandaan komen natuurlijk. Moet toch ergens vandaan komen. EN ergens zo verkeerd nog niet. Zo slecht hebben we het hier niet.
We hebben net een recessie achter de rug, en daar zijn we ook uitgekomen.
Ja natuurlijk maar ik ken er wel een paar die een heel hoop (bijna alles) kwijt zijn geraakt.
Van mij mag de nadruk nu wel af van 'groei groei groei groei ten koste van alles' en mag er wat mij betreft wel wat zuiniger geleefd worden en het geld wat er is wat beter verdeeld worden. En dan is er volgens mij nauwelijks een probleem.
100% en helemaal mee eens. Ik denk dat mensen als jij en ik niet eens zoveel hoeven in te leveren. Die ultieme rijken mensen natuurlijk wel, die zullen dan een hoop onnodige shit missen. Waardoor vele arme mensen een veel beter leven kunnen hebben. Gelijkwaardig aan die van ons, de gemiddelde Nederlander :wink: .
Maar ik ben bang dat de wereld gewoon doorgaat met 'ikke ikke ikke' en 'hebben hebben hebben'....
Ja daar ben ik ook bang voor.

Ik denk dat dit alles enorme gevolgen gaat hebben en dat er op dit moment ook zoveel achter de schermen gebeurd dat wij binnenkort mogen ervaren dat alles voor altijd anders is. Misschien wel ten goede hoor, maar ik denk eerder dat grootmachten en "de elite" al te machtig zijn en ervoor zullen zorgen dat ze het topje van de pyramide blijven. Ze gaan er echt wel voor zorgen dat het verschil tussen rijk en arm groter zal worden en het groepje rijk een stukje kleiner. Ik schat tot zo'n 500.000 rijke mensen en de rest...tja.....

Verder weet ik te weinig over de waarheid wat betreft het Corona. Express verspreid? Niet express verspreid? Echt dodelijker dan bijvoorbeeld influenza? ook dat betwijfel ik nog steeds. De "geregistreerde" dodelijke influenza gevallen zijn er nog steeds vele malen meer. Terwijl daaraan ook vele dood gaan die niet geregistreerd worden. In ieder geval niet zo nauwkeurig als bij deze Corona. Wil niet zeggen dat ik Corona niet serieus neem hoor maar wel dat ik er dus te weinig over weet om echt een goed oordeel te vellen. Zo betwijfel ik ook of de lockdown niet schadelijker is dan het virus. Waarom geen lockdown voor alleen 55+ ofzo. Zoveel vragen, zoveel twijfel en Ó zoveel leugen zijn er in de wereld..... Ik weet het niet meer maar wat ik wel weet:
"Worry never robs tomorrow of its sorrow, it only saps today of its joy"

Albedo

Wijs gebruiker
Waardoor vele arme mensen een veel beter leven kunnen hebben
Ik denk dat dit alles enorme gevolgen gaat hebben en dat er op dit moment ook zoveel achter de schermen gebeurd dat wij binnenkort mogen ervaren dat alles voor altijd anders is
Zo betwijfel ik ook of de lockdown niet schadelijker is dan het virus
Ongeveer 137.000 doden wereldwijd, waaronder de meesten met onderliggende ziekten.

Volgens het filmpje gaat 80% op de IC dood. Voor hun maakt de IC dus niks uit. Ze gaan toch dood. De overige 20% op de IC zal er niet meer goed van herstellen. Ervan uitgaande dat de zorg wereldwijd op hetzelfde niveau is als hier dan zijn er 34.250 IC overlevenden (obv bovenstaande 137.000). Voor hun doen we het voornamelijk. Alle genomen maatregelen waren bedoeld om het virus te vertragen vanwege de beperkte IC-capaciteit, althans in NL en een hoop andere landen.

Ervan uitgaande dat er alleen dit jaar wereldwijd 8000 miljard Euro verloren gaat (zie bovenstaand artikel). Om dit in perspectief te plaatsen; wereldwijd is er dan dit jaar per IC overlevende een bedrag van ca. 233,6 miljoen Euro verloren gegaan!

Vele levens zullen worden verwoest voor zo weinig overlevenden.

Als er geen lockdown was geweest, dan was zoals we het nu deden, de IC overspoeld en hadden we niet genoeg IC capaciteit. Echter veel landen, waaronder NL, negeerden tot 3 keer toe eerdere dringende adviezen om internationaal met een plan van aanpak te komen als er een wereldwijde pandemie uitbreekt.
"Nederland 'medeschuldig' aan problemen WHO"
"Door het uitblijven van internationale samenwerking zijn landen overvallen door het coronavirus en is er geen gemeenschappelijk beleid of visie over hoe uit deze crisis te komen."

Volgend jaar verkiezingen. In de aanloop hier naar toe zal er door politici veel gestrooid gaan worden met cijfers en aantallen.

Laatst bewerkt:

Jmths

Badass junkie
Tripreporter
Echt dodelijker dan bijvoorbeeld influenza?
Als een virus / ziekte zeer dodelijk is is deze meestal niet zo heel succesvol. Ik denk dat ze met deze SARS variatie vooral bang zijn voor mutatie.

Als ik Plague Inc. mag geloven in ieder geval. :relaxed:

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Ik heb me de laatste tijd vrij uitvoerig ingelezen in het hele Corona gebeuren. Veel wetenschappers gehoord, artikelen gelezen en conflicterende meningen gehoord. Ik kom vooralsnog tot de volgende conclusies:

- Corona is wel degelijk serieuzer dan een griepvirusje. Het is zeer besmettelijk en er gaan, zelfs met zeer zware maatregels, meer mensen aan dood dan bij een griepvirus. Ook het aantal mensen onder de 60 die ernstig/kritiek ziek worden is vele malen groter dan bij een griepvirus. Dus laten we de "corona is niet erger dan een griepje" discussie maar afsluiten;
- Het aantal officieel opgegeven doden schat ik op circa 50% van het werkelijke aantal
- De aanpak in Nederland was volgens mij veel te traag en gestoeld op de verkeerde wetenschappelijke inschatting dat we dit virus konden laten woekeren om uiteindelijk immuniteit op te bouwen. Wellicht begrijpelijk maar uiteindelijk wel de verkeerde keuze.
- Er is volgens mij door het RIVM te laat ingegrepen, te weinig getest en veelal verkeerde inschattingen gemaakt.
- De lockdown is economisch waanzinnig pijnlijk maar is/was wel noodzakelijk om onze gezondheidszorg niet over te belasten

Mijn hoop is dat we deze crisis gebruiken om een aantal zaken in onze samenleving fundamenteel anders aan te pakken. Waaronder:
- Meer begrip voor elkaar
- Eerlijkere verdeling tussen arm en rijk
- Meer aandacht voor klimaat

Mijn zorg is dat we dit allemaal niet gaan doen. Een eerlijke verdeling tussen arm en rijk kunnen we vergeten met de VVD als grootste partij. De klimaatramp die zich aan het voltrekken is, is vele malen trager maar ook groter dan deze corona-crisis. Maar net zoals bij corona negeren we massaal de waarschuwingen. En meer begrip voor elkaar is lastig als iedereen het zelf moeilijk heeft door deze crisis situatie.

Ik blijf hoopvol dat mensen inzien dat dingen echt anders moeten in de toekomst maar ik begrijp heel goed dat er ook mensen zijn die hier minder vertrouwen in hebben. Ik ben benieuwd naar jullie mening.

Albedo

Wijs gebruiker
Als een virus / ziekte zeer dodelijk is is deze meestal niet zo heel succesvol
Zag datzelfde in een docu. Het principe was dat deze ook willen overleven/vermenigvuldigen net als elk ander organisme. Dat gaat lastig als de geïnfecteerde 'host' snel doodgaat.

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless

Bovenstaande video is verwijderd door YouTube. Volgens Fox News was het meer dan 5 miljoen keer bekeken en duidt dit op censuur van afwijkende meningen over de lockdown. Schijnt nog meer aan de hand te zijn daar met oa inzet van drones.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless

Bovenstaande video is verwijderd door YouTube. Volgens Fox News was het meer dan 5 miljoen keer bekeken en duidt dit op censuur van afwijkende meningen over de lockdown. Schijnt nog meer aan de hand te zijn daar met oa inzet van drones.
Shit... Ik kan niet meer herinneren welke video dat was. Kun jij dat zeggen?

Laatst waren er ook al filmpjes van London Real offline gehaald om een vergelijkbare reden. Youtube/Google is shady business... Hebben maling aan vrijheid van meningsuiting.

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless

Klopt, van Dr. Rashid Buttar zijn video's verwijderd waarvan een met meer dan 9 miljoen kijkers in 6 dagen. Die van jou was een kortere versie, maar Fox News plaatste gisteren onderstaande reactie. Afwachten of deze wel blijft staan.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Shit... Ik kan niet meer herinneren welke video dat was. Kun jij dat zeggen?

Laatst waren er ook al filmpjes van London Real offline gehaald om een vergelijkbare reden. Youtube/Google is shady business... Hebben maling aan vrijheid van meningsuiting.
Ja inderdaad. Nu worden bijvoorbeeld alle video's dat Corona linkt aan 5g ook verbannen. Zie hier bijvoorbeeld:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Albedo
O ja ik weet het alweer, die met die dokter Eriksson.

Ga ik deze van jou nu snel kijken, voordat 'ie weg is.

Die Tucker is een oké kerel trouwens.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Albedo & @Mindless
Mja, Covid19 wordt gebagatelliseerd, en de lockdown wordt in twijfel getrokken. Je moet niet vergeten dat de lockdown gruwelijk veel invloed heeft op de cijfers, die heel snel de pan zouden uitrijzen als de lockdown te vroeg wordt opgeheven.

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless
Nieuwe video. Snel kijken voordat hij weg is!

EDIT; las dat dit misschien 'controlled opposition' is. Zag wat kritische opmerkingen erop, maar keuren censuur ervan en in het algemeen af.

VERBODEN VIDEO: Dr. Erickson over COVID19 en lockdowns

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Dank je @Albedo

Absoluut schandalig dat er zo'n grote kans is dat dit soort waardevolle informatie het zwijgen op wordt gelegd. Maar dan zie je meteen wat de motieven van sommige groepen zijn. Niet een zoektocht naar de waarheid of het helpen van de maatschappij, maar eigenbelang. Geld, macht, controle, etc.

Fantastisch van deze mannen dat ze toch zeggen waar het op staat. Het zou inderdaad zomaar kunnen dat deze ook gauw weer offline gehaald wordt... In een tijd waar veel mensen hun enige contact met de buitenwereld bestaat uit social media en youtube is censuur des te erger.

Ik en mensen in mijn omgeving beginnen de overdreven heisa rondom covid-19 al minder serieus te nemen. Inmiddels heb ik ook alweer contact gehad met familie en ik ben erg veel buiten. Een complete lockdown moet er in mijn ogen ook helemaal niet komen want dat is niet hoe wij als mensen en als maatschappij beter worden. We moeten naar buiten in de frisse lucht, we moeten afspreken met mensen. Dat is hoe wij geestelijk en lichamelijk gezond blijven. Ja, natuurlijk is er een virus en moet je je daaraan aanpassen in je dagelijkse leven, maar naar mijn mening wordt alles enorm opgeblazen door de hele wereld dan maar lam te leggen. Veel ervan is gewoon pure manipulatie middels angst en vele overheden en andere partijen smullen hiervan. Eindelijk kunnen ze er nu doorheen drukken wat ze al jaren willen want wij schaapjes laten het gebeuren.

Ik begrijp nu beter wat je bedoelde met zorgen maken en ben het met je eens. Mijn definitie van zorgen maken is meer het piekeren wat 8.6 eerder ook al noemde. Maar momenteel zijn we gewoon letterlijk op weg naar een wereld met steeds minder vrijheden en meer controle en toezicht van bovenaf. (1984) En in die zin moeten we ons 'zorgen' maken ja.

Eik

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Tripreporter
Volgens Fox News
Gaan we nu echt Fox news geloven? De prive-zender van President Trump? De enige Amerikaanse zender die Trump nog serieus neemt. De president die mensen het advies geeft om desinfecterende middelen te injecteren als medicijn tegen Covid-19? Ik heb altijd de gedachte gehad dat het geloven in wat Trump zegt een Amerikaanse "aandoening" was. Ik zou het toch wel erg zorgelijk vinden als we hier in Nederland de uitspraken van Trump en Fox News ook serieus gaan nemen...

Je hoeft echt niet blindelings te geloven wat de overheid, wetenschap of maatschappij je vertelt. Dat blijkt wel uit de belachelijke houding die de maatschappij heeft ten aanzien van drugs. Ik ben helemaal voor alternatieve, non-conformistische gedachtes en filosofie. Maar om nou zomaar alle onzin te geloven die iemand online slingert is wel echt het andere uiterste. En het gros van wat Trump (en dus Fox news) uitkraamt is gewoon simpelweg onzin.

Rivalrie

Wijs gebruiker
@Mindless
Nieuwe video. Snel kijken voordat hij weg is!

EDIT; las dat dit misschien 'controlled opposition' is. Zag wat kritische opmerkingen erop, maar keuren censuur ervan en in het algemeen af.

VERBODEN VIDEO: Dr. Erickson over COVID19 en lockdowns

Die gast is niet eens viroloog.

Quote:
Erickson is, in fact, a physician, although not an MD. He is not an infections disease expert, immunologist, epidemiologist, or researcher. He’s also not in active practice. But we must evaluate claims on their merits, and the argument presented in this video has no merits. It is complete bunk (to use a technical term).

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
zeg je dat op basis van deze video?
kheb momenten gezien waarin hij mensen met legitieme verhalen totaal voor lul zet en probeert de poten af te zagen.
het meeste wordt door een heel team voor ze geschreven btw.. een marionet.
Nee, van wat ik nog meer van hem heb gezien. Hij komt op mij juist over als iemand die zelf nadenkt. Van wat ik heb gezien dan.

Maar ik ben weer mooi weg uit dit topic. Oeverloos heen en weer gekibbel over wat nou echt is of niet incoming...

Albedo

Wijs gebruiker
Gaan we nu echt Fox news geloven? De prive-zender van President Trump? De enige Amerikaanse zender die Trump nog serieus neemt. De president die mensen het advies geeft om desinfecterende middelen te injecteren als medicijn tegen Covid-19? Ik heb altijd de gedachte gehad dat het geloven in wat Trump zegt een Amerikaanse "aandoening" was. Ik zou het toch wel erg zorgelijk vinden als we hier in Nederland de uitspraken van Trump en Fox News ook serieus gaan nemen...

Je hoeft echt niet blindelings te geloven wat de overheid, wetenschap of maatschappij je vertelt. Dat blijkt wel uit de belachelijke houding die de maatschappij heeft ten aanzien van drugs. Ik ben helemaal voor alternatieve, non-conformistische gedachtes en filosofie. Maar om nou zomaar alle onzin te geloven die iemand online slingert is wel echt het andere uiterste. En het gros van wat Trump (en dus Fox news) uitkraamt is gewoon simpelweg onzin.
Weer proberen he? Moderator onwaardig imo.

Trump is democratisch gekozen of je dat nu leuk vindt of niet. Het met hem oneens zijn en je mening daarover geven kan en mag natuurlijk, maar dit is imo demoniseren. Een veel gebruikte tactiek om de eigen politiek gekleurde denkbeelden kracht bij te zetten.

PS Wanneer kom jij met bronnen voor je conclusies in post #53.

Albedo

Wijs gebruiker

Die gast is niet eens viroloog.

Quote:
Erickson is, in fact, a physician, although not an MD. He is not an infections disease expert, immunologist, epidemiologist, or researcher. He’s also not in active practice. But we must evaluate claims on their merits, and the argument presented in this video has no merits. It is complete bunk (to use a technical term).
Daarom ook mijn EDIT. Heb nog geen tijd gehad het nader te bekijken.

Mezelf

DF Staff
Forumleiding
Moderator
@Albedo & @Mindless
Mja, Covid19 wordt gebagatelliseerd, en de lockdown wordt in twijfel getrokken. Je moet niet vergeten dat de lockdown gruwelijk veel invloed heeft op de cijfers, die heel snel de pan zouden uitrijzen als de lockdown te vroeg wordt opgeheven.
Niet alleen een reactie op jou hoor 8.6 maar meer in het algemeen.

Wij kunnen pas echt een mening vormen als we echt weten hoeveel mensen er daadwerkelijk geïnfecteerd zijn met COVID-19. Zolang dit niet bekend is, is het zelfs voor de meest intelligente viroloog niet in te schatten hoe ernstig deze virus is.

Stel er is nu al 80% van de bevolking geïnfecteerd, is het dan nog steeds een ernstige virus of is het dan vergelijkbaar met Influenza?

Als echt daadwerkelijk blijkt dat er maar 3% van de gehele bevolking is geïnfecteerd dan zal ik de laatste zijn dat zegt dat deze virus niet zo ernstig is. Maar dit weet helemaal niemand nog. Dus ook virologen verkondigen bull shit zolang ze niet weten hoeveel mensen er geïnfecteerd zijn of zijn geweest.
Maargoed is maar een mening van Mezelf :)
Weer proberen he? Moderator onwaardig imo.
Ik ben het in deze topic in het algemeen met je eens maar deze opmerking is niet echt nodig. Mogen moderators niet een andere mening hebben? Het onzin vinden wat een ander verkondigd?

Wat @Eik zegt over Fox News, kan over bijna elke nieuwszender gezegd worden, dus ben het niet zozeer met Eik eens. Vind de vorige presidenten net zo onbetrouwbaar al vond ik Obama wel redelijk eerlijk overkomen. Maar kijk eens naar de vorige presidenten, nee die waren lekker geloofwaardig. Daarbij zijn andere nieuwszenders weer verbonden met andere dubieuze figuren. Dus nee wat Eik zegt is waar maar andere zenders zijn net zo erg en ongeloofwaardig.
Maar hij mag dit wel zo vinden, ook als moderator.

Roze Olifant

DF Staff
Forumleiding
Moderator
Top Tripreporter
Vrijheid van meningsuiting betekent ook dat de moderators zich, al dan niet wat feller, in discussies mogen mengen. :wink: Zolang er niet gekwetst of gediscrimineerd wordt uiteraard maar ik heb persoonlijk niet het idee dat ons team uit mensen bestaat die zich hieraan schuldig maken. Natuurlijk schieten we allemaal wel eens uit onze slof (of ja, ahum, ik spreek eigenlijk voor mezelf, jawel, mezelf, dus niet Mezelf :tongueout: want ik vind niet dat Eik dit hier deed... laat ik zeggen, ík schiet zo nu en dan wel eens uit mijn slof) (wat een rare uitdrukking eigenlijk, uit je slof schieten... ik heb volgens mij geeneens sloffen... * correctie: ja toch wel, Rudolph the Rednosed Reindeer sloffen, die te groot zijn en waar ik dus inderdaad veel te vaak uitschiet!). Ik merk wel dat we regelmatig dit soort opmerkingen krijgen in ‘het heetst van de strijd’, het weerhoudt mij er soms van om me wat directer uit te spreken in discussies en dat is eigenlijk jammer. Ik ben hier als Roze Olifant en het is min of meer bijzaak dat ik daarnaast een vrijwilligerstaak doe. Maar goed, misschien is en blijft bovengemiddeld op onze woorden/toon moeten letten een automatisch gevolg van de taak die wij grotendeels dienen te accepteren.

Ik zeg dit niet omwille van vriendjespolitiek trouwens (wordt ook wel eens geroepen) of omdat ik me een slachtoffer voel of wat dan ook, maar omdat ik het oprecht zonde vind voor het verloop van discussies.

Verder wil ik dit topic verder niet nog meer ‘negativiteren’ (lol, dit is geen bestaand Nederlands woord vrees ik, ik verzin het ter plekke) en ik ga nu mijn mond ook houden want ik heb het topic ook niet voldoende gelezen om iets zinnigs te kunnen melden. In het weekend eens goed gaan bijlezen. Laten we in de tussentijd vriendelijk voor elkaar blijven, altijd belangrijk maar zeker in deze moeilijke tijden. Peace enzo.

Voordat ik nog meer zoetsappig off-topic hippegewauwel uit begin te kramen, want daar zit niemand op te wachten, slaap zacht allemaal!

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Voor wie er interesse in heeft. Vanmiddag is er weer een livestream met Brian Rose van London Real en David Icke over met name de vrijheid van meningsuiting en de Orwelliaanse maatschappij waarnaar we hard op weg zijn. Inmiddels is David Icke's Youtube kanaal verwijderd door Youtube zelf en is hij van Facebook gegooid. Dit, omdat Icke controversiële dingen zei over onder andere het corona virus. Van die dingen kun je denken wat je wilt, maar zo blijft er van de vrijheid van meningsuiting natuurlijk niets meer over. Omdat de livestream nu op een pagina van London Real zelf uitgezonden zal worden, is er tenminste niet meer het gevaar dat Youtube deze zal verwijderen terwijl je zit te kijken. Hier is de livestream straks over een kleine 4 uren te bekijken:

Livestream London Real David Icke

En een video vooraf die het een en ander uitlegt:

Ik dacht dat deze hier in dit topic wel paste, maar mocht je dat liever niet willen @Albedo, dan moet je het maar even zeggen.

Edit: je moet dus wel (gratis) inloggen zie ik. Hmm, dat maakt het weer een stuk ontoegankelijker... Wellicht komt 'ie ook gewoon op Youtube op London Real's kanaal, maar dan verwacht ik dat die video ook snel offline gehaald wordt en waarschijnlijk London Real's kanaal ook verwijderd zal worden...

Grappig dat ze door al dat bannen en verwijderen dit alles gigantisch onder de aandacht hebben gebracht onder de mensen. Het werkt alleen maar averechts.

Laatst bewerkt:

Gympie

Bewuste gebruiker
het punt met die gasten is imo.. ze slaan door.. waardoor de baby met het badwater wordt weggegooid.
er zit in sommige dingen wellicht wel een kern van waarheid.
het blijkt gevaarlijk wanneer in dit tijdperk mensen zichzelf van alles wijs maken omdat ze het van gekkigheid niet meer weten wat wat is
en diezelfde mensen er ook naar gaan handelen.. zoals 5G torens in de fik steken..
en auto's over de rand van de aarde duwen.. hmm, wach effe.. :tongueout:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
@Mindless
Inmiddels is David Icke's Youtube kanaal verwijderd door Youtube zelf en is hij van Facebook gegooid. Dit, omdat Icke controversiële dingen zei over onder andere het corona virus. Van die dingen kun je denken wat je wilt, maar zo blijft er van de vrijheid van meningsuiting natuurlijk niets meer over.
Ik ben over dit soort dingen van mening veranderd.

Die Icke heeft gewoon vrijheid van meningsuiting, hij mag gewoon zeggen wat hij wil hoor. Maar als mediabedrijf heb je ook de vrijheid om te beslissen wat je wel of niet op je kanaal wil hebben, dat is ook een vrijheid.

Ik vind het maar weer zo'n gekke henkie met zijn complottheorieen, holocaustontkenning en antisemitisme. Die zou ik ook geen podium geven als ik een mediabedrijf had.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En daar gaan we weer...

Stream stopt na een paar minuten al op youtube. De youtube chat is ook uitgeschakeld. Zelfs de stream op de site van London Real zelf doet het niet. Iemand is hard bezig om ze de mond te snoeren.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan