• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Albedo

Wijs gebruiker

The World Health Organization and a number of national governments have changed their Covid-19 policies and treatments on the basis of flawed data from a little-known US healthcare analytics company, also calling into question the integrity of key studies published in some of the world’s most prestigious medical journals.

On Wednesday, the NEJM and the Lancet published an expression of concern about the hydroxychloroquine study, which listed respected cardiologist Mandeep Mehra as the lead author and Desai as co-author.

“The very serious concerns being raised about the validity of the papers by Mehra et al need to be recognised and actioned urgently, and ought to bring about serious reflection on whether the quality of editorial and peer review during the pandemic has been adequate. Scientific publication must above all be rigorous and honest. In an emergency, these values are needed more than ever.”

Mandeep Rajinder Mehra
Professor at Harvard Medical School
Medical Director of Brigham Heart and Vascular Center

As the controversy spiralled, the NEJM joined The Lancet in withdrawing the study.[12] Mehra apologised for rushing to publish during the COVID-19 crisis: "I did not do enough to ensure that the data source was appropriate for this use. For that, and for all the disruptions—both directly and indirectly—I am truly sorry."

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!

The World Health Organization and a number of national governments have changed their Covid-19 policies and treatments on the basis of flawed data from a little-known US healthcare analytics company, also calling into question the integrity of key studies published in some of the world’s most prestigious medical journals.

On Wednesday, the NEJM and the Lancet published an expression of concern about the hydroxychloroquine study, which listed respected cardiologist Mandeep Mehra as the lead author and Desai as co-author.

“The very serious concerns being raised about the validity of the papers by Mehra et al need to be recognised and actioned urgently, and ought to bring about serious reflection on whether the quality of editorial and peer review during the pandemic has been adequate. Scientific publication must above all be rigorous and honest. In an emergency, these values are needed more than ever.”

Mandeep Rajinder Mehra
Professor at Harvard Medical School
Medical Director of Brigham Heart and Vascular Center

As the controversy spiralled, the NEJM joined The Lancet in withdrawing the study.[12] Mehra apologised for rushing to publish during the COVID-19 crisis: "I did not do enough to ensure that the data source was appropriate for this use. For that, and for all the disruptions—both directly and indirectly—I am truly sorry."
hoe is het verders, Albedo?

Albedo

Wijs gebruiker
hoe is het verders, Albedo?
Redelijk. Heb zoveel gelezen om uit te zoeken wat er van alles klopt. Het is lastig goede internationale bronnen te vinden. Hier in NL door de massamedia kijk ik al lang niet meer naar.

Ik twijfel nog tussen of het virus mogelijk toch erger is en dat er daarom is afgeweken van groepsimmuniteit naar het uitbannen ervan. Echter ga ik steeds meer de richting in dat de overheid bijna alles fout heeft gedaan (behalve in het begin misschien) en dat er alles aan wordt gedaan om de maatregelen (lockdown) te rechtvaardigen en dat de enige oplossing een vaccin is (Bill Gates).

Maurice de Hond krijgt intussen steeds meer gelijk dat zijn theorie over aerosolen klopt. Het is eerder andersom. Meer besmettingen hierdoor dan door contact.

Rob Elens methode met oa HCQ (Hydroxychloroquine) in de eerste lijn (huisarts) had veel opnames op de IC kunnen voorkomen. Dat FAKE onderzoek hierboven blijkt te zijn gebruikt door de overheid om dit als kwakzalverij af te doen alsook door het huisartsengenootschap om het niet toe te staan. Het SWAB ontraadt het off-label gebruik nog steeds. Er zijn genoeg internationale onderzoeken die aantonen dat het werkt. Rob Elens heeft het niet zomaar gedaan natuurlijk.

Heb rapporten gevonden van een kritische deskundige die de RT-PCR als ook de Antibody test afkraakt. Die laatste kan gebruikt worden om aan te tonen dat er geen groepsimmuniteit is en dat er daarom een vaccin moet komen. Ik zoek nog naar een video die dat helder uitlegt.

Zag deze video, op basis van het werk van deze deskundige, die een mogelijke verklaring geeft dat het geen virus is maar exosolen. Ga je die met een open blik bekijken? Lees ook de 83 reacties eronder op die van Charles Eisenstein.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Hier die 2 rapporten. Eruit citeren gaat lastig met mijn tekst verwerker. Verhelderend en genoeg om te twijfelen aan wat ons niet wordt verteld door de 'deskundigen'.

Interessant is Appendix A vanaf blz. 43; Confusing test results.

Ouder rapport. Vanaf blz. 76 nav Koch's Postulates neemt hij Dutch Researchers al in 2003 op de hak!

Korte samenvatting RT-PCR test;
Conclusions

RT-PCR testing for the Coronavirus seems to be designed to produce as many positive tests as possible. The fear of missing a true positive is so great that those designing the specific testing methodology based on RT-PCR completely ignore the risk of false positives. False positives make the epidemic appear larger, and justify the complete shutdown of the economy, locking people in their own homes, and destroying just about everything in the lives of people that brings them joy, such as playing ball in the park, going for coffee with a friend, going to the theater or a sports event, going swimming, going to the county fair.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Redelijk. Heb zoveel gelezen om uit te zoeken wat er van alles klopt. Het is lastig goede internationale bronnen te vinden. Hier in NL door de massamedia kijk ik al lang niet meer naar.

Ik twijfel nog tussen of het virus mogelijk toch erger is en dat er daarom is afgeweken van groepsimmuniteit naar het uitbannen ervan. Echter ga ik steeds meer de richting in dat de overheid bijna alles fout heeft gedaan (behalve in het begin misschien) en dat er alles aan wordt gedaan om de maatregelen (lockdown) te rechtvaardigen en dat de enige oplossing een vaccin is (Bill Gates).

Maurice de Hond krijgt intussen steeds meer gelijk dat zijn theorie over aerosolen klopt. Het is eerder andersom. Meer besmettingen hierdoor dan door contact.

Rob Elens methode met oa HCQ (Hydroxychloroquine) in de eerste lijn (huisarts) had veel opnames op de IC kunnen voorkomen. Dat FAKE onderzoek hierboven blijkt te zijn gebruikt door de overheid om dit als kwakzalverij af te doen alsook door het huisartsengenootschap om het niet toe te staan. Het SWAB ontraadt het off-label gebruik nog steeds. Er zijn genoeg internationale onderzoeken die aantonen dat het werkt. Rob Elens heeft het niet zomaar gedaan natuurlijk.

Heb rapporten gevonden van een kritische deskundige die de RT-PCR als ook de Antibody test afkraakt. Die laatste kan gebruikt worden om aan te tonen dat er geen groepsimmuniteit is en dat er daarom een vaccin moet komen. Ik zoek nog naar een video die dat helder uitlegt.

Zag deze video, op basis van het werk van deze deskundige, die een mogelijke verklaring geeft dat het geen virus is maar exosolen. Ga je die met een open blik bekijken? Lees ook de 83 reacties eronder op die van Charles Eisenstein.

@Albedo
Ik ben er niet meer mee bezig, met de Corona.

Zoals je weet zat ik van het begin in het kamp van de mensen die uiterst voorzichtig waren, maar inmiddels zit ik al een tijdje in het midden. Met al die uitersten zou je bijna vergeten dat er ook een middenweg is, dat wil zeggen zo veel mogelijk aan de maatregelen houden zonder je ergens druk over te maken.
Ik denk dat de overheid en ook de onderzoekers ons niet voorliegen, ik weet uit eerste hand dat het waar was dat onze ziekenhuizen in eerste instantie veel te weinig IC capaciteit had (mijn zus werkt in het ziekenhuis) dat de maatregelen dus terecht waren, dat de maatregelen effect hadden (de cijfers gingen dalen), en dat de cijfers inmiddels laag genoeg zijn om de maatregelen te versoepelen (zo liggen er in mijn stad geen coronapatienten meer op de IC). Maar de oorlog is nog niet gewonnen, ik denk dat het een goeie beslissing is om de komende tijd voorzichtig te zijn en nog maar even geen handen te schudden en aan massa-bijeenkomsten te doen. Maar ik ben wel inmiddels gewoon weer aan het werk, sprek met vrienden af, zal binnenkort weer een terrasje pikken enzovoort.
Ik heb dus geen enkele reden om info te vergaren buiten eens in de paar dagen de cijfers te checken en dat doe ik dan ook niet. Dus het spijt me dat ik je links niet ga bekijken. Ik ben niet ziek, dus is er ook geen enkele reden om me op Corona te laten testen.

Hoe de toekomst er uit zal zien weet ik niet, dus daar ga ik me ook al niet druk over maken. Ze zijn overal aan het proberen een vaccin te ontwikkelen, misschien komt die er, misschien dat het onmogelijk blijkt om een vaccin tegen Corona te ontwikkelen. Mocht dat vaccin er wel komen, dan zie ik nog wel of ik voor vaccinatie ga of niet (eigen keuze, geen enkele reden om aan te nemen dat een vaccin verplicht zal zijn). Dus geen vaccinatiestress, sowieso lijkt het me geen goed idee om nu te gaan stressen over iets wat er nu niet is en de kans bestaat dat een vaccin er niet eens zal komen. en of een toekomstig vaccin al dan niet risico's met zich mee brengt.

Maar goed, genoeg over Corona, hoe is het met jou zelf bedoelde ik eigenlijk te zeggen, dus afgezien van de Coronaproblematiek. Lijkt me leuk om weer eens gezellig ouderwets over vanalles en nog wat te keuvelen, er zijn nog genoeg andere gespreksonderwerpen behalve Corona.

Maar dat zal niet voor nu zijn, want het is maandagochtend, ik moet aan het werk.

Een fijne dag nog, aan iedereen trouwens!

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Maar goed, genoeg over Corona, hoe is het met jou zelf bedoelde ik eigenlijk te zeggen, dus afgezien van de Coronaproblematiek. Lijkt me leuk om weer eens gezellig ouderwets over vanalles en nog wat te keuvelen, er zijn nog genoeg andere gespreksonderwerpen behalve Corona.
Zou leuk zijn inderdaad. Als mannen onder elkaar :) Ik zou alleen niet zo snel weten welke gespreksonderwerpen. Zal moeilijk zijn de Corona-knop om te draaien. Het is immers nog lang niet over. Direct of indirect komt het daarop terug. Voor Corona ergerde ik me al genoeg aan alles.

Ik ben nog zeker een jaar bezig met alle klussen afwerken binnen en buiten. Deze zomer probeer ik meer te gaan sporten om een buffer te hebben voor de winter en de 2e golf die dan waarschijnlijk gaat komen. Als vaper ben ik misschien gevoeliger voor het virus ivm ACE-2 en als mijn bronnen kloppen dan gebruikt dit virus de immuniteits antilichamen, zodat de ziekte nog heftiger is. Een vaccin zal daarom niet werken. Tevens schijnt dit virus nog sneller te muteren. Las dat het komende vaccin geen gewone zal worden, maar een die ons DNA zal veranderen.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Zou leuk zijn inderdaad. Als mannen onder elkaar :) Ik zou alleen niet zo snel weten welke gespreksonderwerpen. Zal moeilijk zijn de Corona-knop om te draaien. Het is immers nog lang niet over. Direct of indirect komt het daarop terug. Voor Corona ergerde ik me al genoeg aan alles.

Ik ben nog zeker een jaar bezig met alle klussen afwerken binnen en buiten. Deze zomer probeer ik meer te gaan sporten om een buffer te hebben voor de winter en de 2e golf die dan waarschijnlijk gaat komen. Als vaper ben ik misschien gevoeliger voor het virus ivm ACE-2 en als mijn bronnen kloppen dan gebruikt dit virus de immuniteits antilichamen, zodat de ziekte nog heftiger is. Een vaccin zal daarom niet werken. Tevens schijnt dit virus nog sneller te muteren. Las dat het komende vaccin geen gewone zal worden, maar een die ons DNA zal veranderen.
Ik kan wel degelijk over andere onderwerpen praten en Corona vermijden, daar ben ik al een tijdje mee bezig.

Om toch nog even in te gaan op jouw reactie, er is helemaal geen zekerheid dat een vaccin er zal gaan komen, zo is het nog nooit gelukt om een vaccin te ontwikkelen tegen een virus uit de Coronafamilie. Dan denk ik dat je er ook niet van uit kan gaan dat een mogelijk virus bij jou niet werkt of dat dit virus sneller muteert of uberhaupt muteert, wij hebben daar geen onderzoek naar gedaan. Dan is er al helemaal geen sprake van dat welk vaccin dan ook ons DNA veranderd en/of dat er in de toekomst uberhaupt een vaccin/medicijn zal komen die ons DNA (of RNA of weet ik veel) zal veranderen. Van een tweede golf is ook geen sprake, en het lijkt me niet vanzelfsprekend dat die er gaat komen. Mij lijkt het dat de maatregelen weer strenger zullen worrden als de cijfers gaan stijgen, en dan zullen die 2 weken later weer zakken omdat de maatregelen dan effect hebben.

Dat waren mijn 5 centen betreffende Corona deze week. Mijn advies is: gewoon de maatregelen naleven en je verder niet druk gaan lopen maken over dingen die er niet eens zijn. En zelf zoeken naar informatie vind ik ook onverstandig, er staat vanalles op het internet, zelfs als ik zou vermoeden dat Corona door 5G wordt veroorzaakt kan ik daar bevestigingen van vinden.

Overigens is er een kleinere meeting over ruim een maand, als je wil ben je wat mij betreft welkom, je was er vorig jaar ook als ik me niet vergis? Met een eigen huis ben je volgens mij nooit klaar, althans, dat hoor ik van mensen die een eigen huis hebben want je bent zelf verantwoordelijk voor alle onderhoud en wellicht wil je ooit nog eens een nieuwe badkamer of een uitbouw of iets dergelijks.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Godzijdank heb ik zelf geen kinderen in deze wereld gebracht... Maar ik vrees wel voor het soort samenleving die er aan zit te komen en waar we al deels in zitten. Voor onszelf en de toekomstige mensheid die deze samenleving zullen overerven en zelf nooit zullen weten wat de vrijheid was die wij tot voor kort nog kenden.

Als je wilt, kun je deze petitie tegen de spoedwet ondertekenen.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan