• Beste Bezoeker,

Het zal je niet ontgaan zijn dat er een wereldwijde uitbraak is van een nieuw coronavirus met officiële naam SARS-CoV-2. De naam van de ziekte die dit virus veroorzaakt is COVID-19. De ziekte is besmettelijk en verspreidt zich snel. Het is niet 'zomaar een griepje'. De gevolgen van de ziekte, mede omdat er geen vaccin tegen is, kunnen ernstig zijn. Niet alleen voor ouderen en mensen met onderliggende medische problemen: momenteel betreft het in de helft van COVID-19 patiënten op IC's in Nederland mensen van onder de 50; de jongste patiënt is slechts 16 jaar oud.

De overheid heeft maatregelen ingesteld om de snelheid van verspreiding af te remmen, zodat de druk op de gezondeidszorg en andere cruciale sectoren niet in een keer te groot is. Hoewel het aantal kritieke patiënten nog relatief klein is, betekent een IC-opname wel een verblijf van een paar weken en de noodzaak tot beademing. COVID-19 kan namelijk ernstige longproblemen veroorzaken.

Veel mensen die besmet zijn met het virus zullen alleen milde klachten ervaren. Ook is het inmiddels erg aannemelijk dat mensen zonder klachten de ziekte kunnen verspreiden. Om deze reden is op 15 maart besloten tot vergaande maatregelen. Grotere bijeenkomsten worden geschrapt, scholen en horeca- en sportgelegenheden worden gesloten, iedereen wordt gevraagd sociale contacten te minimaliseren en in het dagelijks leven anderhalve meter afstand van elkaar te houden.

Help mee om de verspreiding van dit virus af te remmen. Op deze manier kan voorkomen worden dat niet teveel mensen tegelijk de ziekte krijgen. Als iedereen een steentje bijdraagt, is het mogelijk om Italiaanse toestanden te voorkomen. Wil je weten hoe je kan helpen? Kijk dan op de website van de Nederlandse overheid, het RIVM of de WHO. Op deze pagina kun je zien hoeveel bevestigde COVID-19 meldingen er in Nederland zijn.

Belangrijk: vermoed je dat je klachten hebben die duiden op een besmetting met het nieuwe coronavirus? Ga dan niet naar je huisarts toe, maar bel deze indien je hulp nodig hebt. Kijk op thuisarts.nl voor meer informatie.

Stay safe!

Kees de Kort: Schokkende cijfers over sterftecijfers IC's tijdens coronacrisis. Klopt dit echt?

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories

Rivalrie

Wijs gebruiker
Daar heb je zeker een punt. Het is absoluut geen warme persoonlijkheid.

Alsnog denk ik niet dat dat gelijk staat aan kwade intenties hebben. De man kan oprecht goede idealen hebben, maar flink in de knoop zitten met zichzelf.

Maar wie weet, ben ik 1 van die te goedgelovige mensen...

Jammer van de sfeer hier. :( Als ik dit had geweten had ik dit hier nooit gepost.
Meningen mogen verschillen toch?:)

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Jammer dat je dit zegt...
Vind dat iedereen ergens zijn eigen mening over mag hebben.
Het is een discussie die niet persoonlijk naar iemand op dit df gericht is.
Het gaat over een algemeen onderwerp.
Dat merk ik ook bij dit hele corona gebeuren.
Er zijn 2 groepen, de mensen die met mondkapjes lopen en handschoenen aan.
Die er heilig in geloven dat dit alles daadwerkelijk zo in elkaar zit zoals de media zegt.
En de mensen die geen bescherming dragen en denken dat er iets anders achter zit.
Ongeacht wat iemands mening erover is, heeft iedereen het recht om er op zijn of haar manier tegen aan te kijken.
Je eigen mening erdoor willen drukken bij een ander werkt niet en hoeft ook niet.
Je kunt iemand jouw inzicht erover geven maar meer ook niet.
Dus ik vind niet dat het jouw schuld is dat de sfeer "verpest" is.
Je hebt gelijk...

Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij als de sfeer zo negatief is en draag dat soms zo een tijd met me mee. (Weet ook wel dat ik dat niet moet doen) In die zin had ik dat liever willen voorkomen.

Als het alleen maar een kwestie is van de ander overtuigen van je gelijk, dan komen we nergens nee... Ben hier zelf natuurlijk ook schuldig aan.

"Opinions are like assholes. Everyone has one and they all stink."

:tonguewink:

Albedo

Wijs gebruiker
Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij als de sfeer zo negatief is en draag dat soms zo een tijd met me mee. (Weet ook wel dat ik dat niet moet doen) In die zin had ik dat liever willen voorkomen.
Voortaan met bepaalde mensen geen discussie (meer) aan gaan, er meer rekening mee houden en voorzichtiger zijn met je bewoordingen of het helemaal niet meer plaatsen? Je steeds gaan afvragen in hoeverre het op zal opleveren met wat je in gedachten hebt?

Intussen weet je vast ook wel welk gedachtengoed in het algemeen door het gros hier wordt gedeeld en wat je zoal aan wie hebt? Dat velen geen interesse hebben in (bepaalde) andere denkbeelden of overtuigingen en vaak niet eens de moeite nemen goed te lezen wat er staat en zich erin te verdiepen of te verplaatsen. Reacties lezen die nagenoeg niks of weinig toevoegen/bijdragen, zoals elkaar blindelings napraten, dingen verdraaien of woorden in de mond leggen, bepaalde zinspelingen maken en suggesties doen over iemands verstandelijke vermogens, geestelijke capaciteiten, karakter eigenschappen, volggedrag, etc. Dat sommigen vooral reageren en zelf met weinig/geen afwijkend nieuws of topics komen. Dat is mij de laatste tijd (meer) opgevallen en is mijn mening.

Ik had de afgelopen week andere dingen aan mijn hoofd buiten dit forum en dit heeft me goed gedaan. Kees de Kort heeft nog een nieuwe video over wat oa de economische gevolgen kunnen zijn en die zijn volgens hem mogelijk zeer fors. Deze video is eenvoudig zelf te vinden, maar is voor velen misschien nog te vroeg om over te hebben of aan te denken. Dat komt daarin ook ter sprake. Verder heb ik info gevonden op Amerikaanse fora die sommige dingen in een ander/beter perspectief plaatsen. Voorlopig zijn er nog meer dingen die ik moet afmaken en zal ik hier weinig zijn.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
@Gympie

Die ben ik ook tegengekomen, alsook zijn reactie in een brief (per 20 april) aan de Inspectie. De Inspectie argumenteerde zelfs met een ander middel.

"Wij stellen vast dat u met ons heeft gebeld, maar dat u ons niet gevraagd heeft om gegevens aan te leveren, niet de gegevens over de patiënten, of om het behandelprotocol op te sturen, noch naar de literatuurstudie of naar de context te verwijzen en te delen, en ook heeft u niet gevraagd wanneer de behandeling heeft plaats gevonden. Volgens ons heeft u als inspectie te weinig onderzoek verricht, zeker gezien het feit dat er binnen een half uur na beëindiging van de telefoongesprekken op 8 april een publicatie op de website van de inspectie Gezondheidszorg en Jeugd op internet stond."

"De inspectie kiest blijkbaar direct voor 'name and shame' zonder hoor en wederhoor over de gang van zaken."

"Helaas heeft de inspectie met deze wijze van ingrijpen nu bereikt dat wij gestopt zijn met het helpen van onze Corona patiënten die hiervoor in aanmerking komen. Hierdoor wordt behandeling in een vroeg stadium van het ziekteverloop geblokkeerd. Deze patiënten worden nu doorgestuurd naar het ziekenhuis. Jammer en ook moeilijk voor te stellen voor ons als zorgverleners, aangezien diezelfde inspectie op haar website aangeeft 'In ons toezicht houden we natuurlijk ook rekening met de situatie nu. We laten het aan de verantwoordelijkheid van zorgaanbieders zélf om eigen, professionele en verantwoorde keuzes te maken rond het coronavirus.'

Al met al kunnen wij niet anders dan constateren dat de inspectie haar rol als onafhankelijk toezichthouder uit het oog is verloren in deze Corona crisis. Zij heeft zich niet als een onafhankelijke autoriteit laten gelden, maar als richtinggevende instantie die bepalend is voor de inhoud van de behandelrichtlijnen. Als eerstelijns zorgverlener is ons hiermee de mogelijkheid ontnomen om als (mede)behandelaars de belangen van onze patiënten zo goed mogelijk te behartigen, dit door toedoen van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Bijzonder ook, aangezien in Nederland de zorg zo is georganiseerd dat patiënten eerst de eerstelijn dienen te passeren alvorens patiënten in het ziekenhuis terecht kunnen. Patiënten moeten dan echter wel de mogelijkheid krijgen om daar terecht te kunnen komen. Helaas constateren wij dat niet alle Corona patiënten gebaat zijn met slechts paracetamol als medicamenteuze behandeling. Het kan dan toch niet zo zijn dat wij als eerstelijns zorgverleners met lege handen staan omdat ons de middelen door de toezichthouder gezondheidszorg worden ontnomen.

Wij zijn van mening dat arts en apotheker geprotocolleerd off-label moeten kunnen blijven voorschrijven en afleveren als daarbij voldaan is aan een aantal zorgvuldigheidscriteria en er veilige en verantwoorde zorg wordt verleend. Wij zijn overtuigd dat wij zo gehandeld hebben. Wij verzoeken u hierbij om uw standpunt te heroverwegen en zien uw reactie met belangstelling tegemoet."

Wat ik elders tegenkwam over een RNA vaccin is dat dit minstens 5 jaar ontwikkelen duurt.

Hij is een pleidooi gestart met een petitie.

Intussen steunen 42 medici dit initiatief en het loopt op.

De petitie;

Een soortgelijke petitie noemt in de uitleg ook het succes van Rob Elens;

Update;
"Ondanks intensieve gesprekken en vriendelijke verzoeken blijven de overheidsinstanties hardnekkig weigeren het behandelprotocol aan te passen. Gebrek aan bewijs zou de reden zijn terwijl wereldwijd voorbeelden van succesvolle toepassing van HCQ en zink zich opstapelen."

Ik ga ze beide tekenen.

Gympie

Bewuste gebruiker
@Gympie

Die ben ik ook tegengekomen, alsook zijn reactie in een brief (per 20 april) aan de Inspectie. De Inspectie argumenteerde zelfs met een ander middel.

"Wij stellen vast dat u met ons heeft gebeld, maar dat u ons niet gevraagd heeft om gegevens aan te leveren, niet de gegevens over de patiënten, of om het behandelprotocol op te sturen, noch naar de literatuurstudie of naar de context te verwijzen en te delen, en ook heeft u niet gevraagd wanneer de behandeling heeft plaats gevonden. Volgens ons heeft u als inspectie te weinig onderzoek verricht, zeker gezien het feit dat er binnen een half uur na beëindiging van de telefoongesprekken op 8 april een publicatie op de website van de inspectie Gezondheidszorg en Jeugd op internet stond."

"De inspectie kiest blijkbaar direct voor 'name and shame' zonder hoor en wederhoor over de gang van zaken."

"Helaas heeft de inspectie met deze wijze van ingrijpen nu bereikt dat wij gestopt zijn met het helpen van onze Corona patiënten die hiervoor in aanmerking komen. Hierdoor wordt behandeling in een vroeg stadium van het ziekteverloop geblokkeerd. Deze patiënten worden nu doorgestuurd naar het ziekenhuis. Jammer en ook moeilijk voor te stellen voor ons als zorgverleners, aangezien diezelfde inspectie op haar website aangeeft 'In ons toezicht houden we natuurlijk ook rekening met de situatie nu. We laten het aan de verantwoordelijkheid van zorgaanbieders zélf om eigen, professionele en verantwoorde keuzes te maken rond het coronavirus.'

Al met al kunnen wij niet anders dan constateren dat de inspectie haar rol als onafhankelijk toezichthouder uit het oog is verloren in deze Corona crisis. Zij heeft zich niet als een onafhankelijke autoriteit laten gelden, maar als richtinggevende instantie die bepalend is voor de inhoud van de behandelrichtlijnen. Als eerstelijns zorgverlener is ons hiermee de mogelijkheid ontnomen om als (mede)behandelaars de belangen van onze patiënten zo goed mogelijk te behartigen, dit door toedoen van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Bijzonder ook, aangezien in Nederland de zorg zo is georganiseerd dat patiënten eerst de eerstelijn dienen te passeren alvorens patiënten in het ziekenhuis terecht kunnen. Patiënten moeten dan echter wel de mogelijkheid krijgen om daar terecht te kunnen komen. Helaas constateren wij dat niet alle Corona patiënten gebaat zijn met slechts paracetamol als medicamenteuze behandeling. Het kan dan toch niet zo zijn dat wij als eerstelijns zorgverleners met lege handen staan omdat ons de middelen door de toezichthouder gezondheidszorg worden ontnomen.

Wij zijn van mening dat arts en apotheker geprotocolleerd off-label moeten kunnen blijven voorschrijven en afleveren als daarbij voldaan is aan een aantal zorgvuldigheidscriteria en er veilige en verantwoorde zorg wordt verleend. Wij zijn overtuigd dat wij zo gehandeld hebben. Wij verzoeken u hierbij om uw standpunt te heroverwegen en zien uw reactie met belangstelling tegemoet."

Wat ik elders tegenkwam over een RNA vaccin is dat dit minstens 5 jaar ontwikkelen duurt.

Hij is een pleidooi gestart met een petitie.

Intussen steunen 42 medici dit initiatief en het loopt op.

De petitie;

Een soortgelijke petitie noemt in de uitleg ook het succes van Rob Elens;

Update;
"Ondanks intensieve gesprekken en vriendelijke verzoeken blijven de overheidsinstanties hardnekkig weigeren het behandelprotocol aan te passen. Gebrek aan bewijs zou de reden zijn terwijl wereldwijd voorbeelden van succesvolle toepassing van HCQ en zink zich opstapelen."

Ik ga ze beide tekenen.

én je paranoten (brazil nuts) eten voor het nodige selenium!
trouwens at ik die zwz al want ik had begrepen dat je daar delen van het regenwoud kan redden omdat paranoten niet goed groeien op plantages
en wel in het wild!.. win-win!

Albedo

Wijs gebruiker
@Gympie

Ik begrijp niet dat er (nog steeds) zoveel producten in de supermarkten liggen die eerder onze gezondheid verminderen dan verbeteren, nog afgezien dat vele daarvan imo niet eens 'voeding' genoemd mogen worden.

Ik krijg nu door alles steeds meer het vermoeden dat er andere (grotere) belangen op de achtergrond meespelen en we in een bepaalde richting worden geleid.

Ganggang💯

Badass junkie
@Gympie

Ik begrijp niet dat er (nog steeds) zoveel producten in de supermarkten liggen die eerder onze gezondheid verminderen dan verbeteren, nog afgezien dat vele daarvan imo niet eens 'voeding' genoemd mogen worden.

Ik krijg nu door alles steeds meer het vermoeden dat er andere (grotere) belangen op de achtergrond meespelen en we in een bepaalde richting worden geleid.
Goedkoop voedsel maakt de producent meer winst op. En er zijn meer mensen die goedkope producten kopen dan de duurdere.
Het hele leven is ondertussen een verdienmodel.

Albedo

Wijs gebruiker
Goedkoop voedsel maakt de producent meer winst op. En er zijn meer mensen die goedkope producten kopen dan de duurdere.
Het hele leven is ondertussen een verdienmodel.
Dat weet ik. Alles is met elkaar vervlochten tot de tandarts en dokter (pharmaceuten) aan toe, Laten we het hier wat dat betreft even bij laten, voordat de huidige situatie naar de achtergrond verdwijnt.

Albedo

Wijs gebruiker
Aanvullende video met Rob Elens over tekorten in onze voeding, het nut van de aanbevolen supplementen op aangeven van kijkersvragen. Het gaat overigens om hydroxychloroquine. Er is volgens genoeg bewijs voor uit andere landen. Bovendien is het een eenvoudig, veilig en goedkoop middel. Een lockdown is niet nodig volgens hem en er is geen tekort aan dit middel in NL. Hij overweegt naar de rechter te stappen, maar hoopt dat het niet zover komt.

Vegetariërs extra opletten en in vlees zit zink. Ben zelf geen voorstander van veel van het huidige vleesaanbod eten, maar in dit geval het vermelden waard.

Albedo

Wijs gebruiker
Wat mij verbaasd is de ogenschijnlijke kalmte en gelatenheid. Ik denk dat de meesten in vertrouwen afwachten, dat we het gaan oplossen en de regering 'ons' zal helpen en anders de volgende wel.

De overheid heeft bakken met geld uitgegeven en door de lockdown is er nauwelijks wat binnen gekomen. Dit moet ergens vandaan komen en ooit terug worden betaald. Ik denk dat de stemming bij een groot deel van de bevolking snel omslaat als de belastingen (flink) worden verhoogd, de economie moeizaam op gang komt en er nog meer ontslagen gaan vallen.

Hier toch het volgende filmpje met Kees de Kort. Is inmiddels wat gedateerd en de volgende zal binnenkort komen, gebaseerd op meer recente cijfers en gebeurtenissen.

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Dit was eerder in het nieuws en het lijkt erop dat het middel goed werkt. Toch veel kritiek erop vanuit het Westen.

"In an exclusive interview with FRANCE 24 and RFI, Madagascar's President Andry Rajoelina defended his promotion of a controversial homegrown remedy for Covid-19 despite an absence of clinical trials. "It works really well," he said of the herbal drink Covid-Organics. Rajoelina claimed that if a European country had discovered the remedy, people would not be so sceptical."

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Albedo
Ik begrijp het scepticisme aan de ene kant, maar soms denk ik ook weleens dat we in het westen te sceptisch zijn. En teveel van de regeltjes en procedures, die daadwerkelijke oplossingen tegenhouden. Natuurlijk begrijp ik dat het nu eenmaal zo werkt, maar toch...

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless

Er staan veel goede reacties onder de video. Waarom wordt het gelijk al 'controversieel' genoemd? Waarom dit soort kritische vragen? Om het in diskrediet te brengen omdat er een vaccin moet komen? En 'Follow the money'.

Ik zag ook iets staan over Nederlandse patenten op "Ethiopian tiff". Nog gaande volgens 'poster'. Las dat in 2019 een Nederlandse rechter het heeft verworpen, maar ik heb niet verder gezocht.

Wat ik eerder ben tegengekomen;
Zag dat er een rapport is uitgelekt van het Duits Binnenlandse Ministerie. Wordt nu ontkend. Er is daar veel ophef over. In de UK ook gezien, maar hier nog niet. Ik volg de media hier al een tijdje niet meer, tenzij ik een verwijzing tegenkom.

Verder in de UK daagt een bedrijf via Crowdfunding de regering voor de rechter over de 'social distancing' maatregelen. Verweer van de Engelse regering is een paar dagen geleden gekomen. 13 pagina's lang! In de US ook veel onrust. Zag wat kritiek op Fauci.

Las ook in de UK artikelen dat er door de lockdown en de (economische) gevolgen daarvan er (wereldwijd) meer doden zullen zijn. Velen door uitgestelde zorg. In Afrika geschat meer dan een miljoen doden.

Maurice de Hond heeft ook kritische video's en artikelen erover. Zijn ideeën over luchtvochtigheid en hoe het virus zich verspreidt klinken helder.

Ik weet niet wat er allemaal van klopt, maar ik heb inmiddels genoeg twijfels dat het niet de goede kant opgaat.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Mindless
Er staan veel goede reacties onder de video. Waarom wordt het gelijk al 'controversieel' genoemd? Waarom dit soort kritische vragen? Om het in diskrediet te brengen omdat er een vaccin moet komen? En 'Follow the money'.
Er wordt meteen al een negatieve lading aan gegeven op die manier ja. Wat als dit natuurlijke medicijn gewoon echt helpt?

Er zijn culturen met duizenden jaar oude kennis van geneeskrachtige planten. Ik krijg het idee dat het westen dat te gauw afdoet als kwakzalverij en dergelijke. Best een arrogante houding eigenlijk.

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless

Klopt, zoals bijv. in China. Veelal ook bijgeloof, maar het is daar zo verankerd dat het moeilijk wordt dit aan te pakken als het een mogelijke nieuwe uitbraak kan voorkomen. Wordt te makkelijk over gedacht hier. De moderne westerse 'geneeskunde' bestaat veel korter en daar is ook genoeg op aan te merken.

Van een chirurg in opleiding keer gehoord dat veel of alle medicijnen uit de natuur komen. Er was eerder grote zorg dat met het kappen van de vele bossen er onontdekte 'bronnen' verloren kunnen gaan. In de strijd tegen bijv. kanker, maar ook bij nieuwe ziekten. In het Westen 'werkt' het over het algemeen via de dokter en farmaceuten (patenten).

Hoorde dat er een grote run kwam op bepaalde supplementen de dag nadat het bekend werd in de media. Is nu niet of moeilijk meer te krijgen.

Las eerder in de UK dat er bij 29% al groepsimmuniteit is. Ook over Zweden als voorbeeld. Heb er de afgelopen dagen niet op door gezocht.

Laatst bewerkt:

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter

Wat mij betreft klinkt dit toch vrij aannemelijk. Natuurlijk zou dit verder onderzocht moeten worden, maar wat een verademing om dit te horen vergeleken bij al die constante bangmakerij.

Kijk en oordeel zelf...

Gympie

Bewuste gebruiker

Wat mij betreft klinkt dit toch vrij aannemelijk. Natuurlijk zou dit verder onderzocht moeten worden, maar wat een verademing om dit te horen vergeleken bij al die constante bangmakerij.

Kijk en oordeel zelf...
ja man, ik probeer het ook allemaal een beetje luchtig te houden :wink:

Gympie

Bewuste gebruiker
ja, hier zou echt naar gehandeld moeten worden..
baat het niet dan schaadt het niet in dit geval.
frustrerend.

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.

Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.

Kijk en oordeel zelf...
Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie. :)

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.

Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.

Gympie

Bewuste gebruiker
Uit deze discussie stappen was het beste wat ik ooit deed op dit forum.

Inmiddels is er wat veranderd, ik ben wat meer naar het midden gegaan betreffende de materie en ik heb besloten me niet meer te mengen in discussies over complotten en corona want het levert mij gewoon niks op behalve verspilde tijd en frustratie.

Ik pas dus en wens jullie nog een prettige discussie. :)
waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)

Laatst bewerkt:

Albedo

Wijs gebruiker
Verder in de UK daagt een bedrijf via Crowdfunding de regering voor de rechter over de 'social distancing' maatregelen. Verweer van de Engelse regering is een paar dagen geleden gekomen. 13 pagina's lang!
"A judicial review is the only effective means of challenging what the Government is doing and holding them properly to account."

Laatst bewerkt:

Gympie

Bewuste gebruiker
@Mindless
M. de Hond heeft op zijn website een oproep en gebruikt hierbij hetzelfde filmpje als ik eerder heb geplaatst.

Er is nog geen overtuigend bewijs dat verspreiding via de lucht een groot aandeel heeft in het aantal besmettingen maar er zijn genoeg onderzoeken die aantonen dat het op deze manier mogelijk is. Vooralsnog alleen dichtbij (6 foot) maar hangt van de omstandigheden af en zgn. superspreaders. Ventilatie speelt waarschijnlijk ook een grote rol.

eeww gross! lol 😳😅

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
Corona. Ik woon in België. Het enige dat ik onthouden heb, is corona-gestapo. Een woord uit Nederland, maar het omschrijft mijn gevoel. Ik ben groot genoeg om zelf na te denken. Een groot aantal mensen denkt dat ze zich plots in het leven kunnen wringen van andere mensen door de politie uit te hangen. Ik kan dood vallen van dit gedrag. Wij zijn hier nog altijd gezond. Doch hebben wij blijven "swingen". Ik ben te oud, teveel meegemaakt, te veel verstand (sorry) om mijn leven door anderen te laten bepalen of te leiden. Ik volgde de situatie via alternatieve kanalen van 15 januari, was voorbereid, eigen keuzes gemaakt. Voor mij nog altijd niets aan de hand. Moest ik het krijgen, ze moeten mij niet beademen. Maar iemand met gezond verstand, krijgt het niet. Veel buiten, geen kleine niet verluchte ruimtes (aerosollen). Geen langdurige contacten in kleine ruimtes. Voila. Verder gaat mijn leven de gewone gang. In mijn kring is niemand dood, in mijn kring kent zelfs niemand iemand die dood is. Voila. Wees realistisch en geloof niet al die onzin van de WHO en overheid.

Mindless

Badass junkie
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.

Larocca1971

Belezen gebruiker
Tripreporter
@Albedo
Aan dat filmpje te zien speelt ventilatie blijkbaar een hele grote rol... Shit, dat van die micro druppels wist ik niet. Dat die zo lang blijven hangen zonder ventilatie en zo erg verspreiden. Het is toch van enorm belang dat dit soort informatie bekend wordt? Want nu heb je dus bijvoorbeeld gewoon buschauffeurs die weigeren raampjes open te zetten in de bus. Dan zit je daar dus al die micro druppels van iedereen die hoest/niest in de bus in te ademen...

Maar nee, we blijven maar hameren op die 1,5 meter regel. Ik zag een filmpje van parken waar cirkels op het gras waren getekend zodat iedereen een plekje heeft 1,5 meter van elkaar af. Voor hetzelfde helpt dat dus geen zak, omdat buiten ideale ventilatie is... En binnen helpt het wellicht niet goed als mensen niet ventileren.
Wat ik daarvoor schreef, voila :)

Albedo

Wijs gebruiker
Eigenlijk een leiderschapscrisis al sinds 2007;

Ze doen alles, alles fout, het is te krankzinnig voor woorden. [..] De regering voert oorlog tegen de eigen bevolking.”

De Kort waarschuwt voor de economische gevolgen, maar bekritiseert ook de getroffen maatregelen.
“Er is eigenlijk nergens in de literatuur, in de wereld, enige basis voor. [..] En de kwetsbare groep heeft er sowieso niets aan!”

“Wat de centrale banken tot in de perfectie beheersen is het bespelen van de verwachtingen.” Zo worden grote verrassingen voorkomen zodat de economie het goed blijft doen. De Kort schetst dat dit tot een vicieuze cirkel leidt: “Met gratis geld, honderd miljard er tegenaan, dan worden het publiek en de bedrijven steeds voorzichtiger. [..] Daardoor zakt de economie door haar hoeven, en moeten er steeds grotere bedragen ingezet worden om dat te voorkomen. Maar die grotere bedragen maken het publiek en de bedrijven weer nerveus.

De economische crisis zal uiteindelijk ook doorsijpelen in de financiële sector, zo schetst De Kort. Hierbij kunnen onze banken het misschien wel goed op orde hebben, “maar het zijn geen stand alones, het zijn netwerken. Als je partners problemen hebben, kun je zelf in de problemen komen. [..] Het gaat als een olievlek door dat stelsel heen, dat is het cruciale punt.”

Uiteindelijk zal iemand de verliezen moeten nemen om van de onderliggende problemen af te komen. “We zijn eigenlijk al twaalf jaar bezig verliezen vooruit te schuiven in de hoop dat ze kleiner worden." Maar dat gebeurt niet: de problemen worden alleen maar groter. “Daardoor worden de verliezen groter, worden reddingsbedragen groter”. Bovendien zijn de schulden daarmee op een absoluut hoogtepunt. “Daar gaan we nu de prijs voor betalen.”

Hoe we nu uit deze crisis kunnen komen? “Mijn verhaal is al heel lang: ga ongelimiteerd geld steken in het beschermen van de zwakkeren en gooi de rest gewoon open.” Tegelijkertijd moeten de dieper liggende financiële problemen eerlijk aangepakt worden, zo betoogt De Kort. “We leven op dit moment boven onze stand, maar dat willen we niet accepteren.” De enige oplossing is dan ook het betalen van het verlies. “Zo lang we niet het verlies nemen, hoef je niet te denken dat het beter gaat.”

0:26 Ben je inmiddels al wat vrolijker gestemd?
3:52 “De discussie moet alleen maar zijn: hoe helpen wij opa en oma, en voor de rest moet je iedereen z’n gang laten gaan”
11:20 Over de werkeloosheid als gevolg van de crisis
16:19 Hoe kijk jij nu naar de beurs? Het staat behoorlijk hoog.
21:09 De reële economie wordt hard geraakt terwijl de financiële markt naar boven gaat. Wanneer treedt daar een keer een correctie op?
28:05 Hoe groot acht jij de kans dat we in een hyperinflatie komen, wat is voor jou het toekomstbeeld?
34:02 Heb jij een idee van hoeveel de schuld dit jaar toeneemt?
36:45 Zie je dat men nu, bijvoorbeeld in China of andere plekken op de wereld, recupereert?
45:52 Hoe denk jij dat we nog uit deze verkramping kunnen komen?

Albedo

Wijs gebruiker
@Mindless

"Angst und Macht"

"Warum schweigen die Lämmer?"

Diffuse angst en hoe dit werd of wordt gebruikt door de machthebbers. Ook informatief. Deel 2 ga ik later bekijken.

Laatst bewerkt:

8️⃣6️⃣

Badass junkie
De Leukste Thuis!
waarom deze post dan nog vraag ik me af?
zoals veel dingen zegt het meer over jezelf/ men zelf hoe je op bepaalde dingen reageert.

dit stuk gaat vooral het nut van ventileren en luchten..
dus wat dat betreft.. goed dat je je hart even hebt gelucht :)
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat. Sommige mensen zijn erger dan het leger des heils....

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.

Laatst bewerkt:

Gympie

Bewuste gebruiker
Volgens mij zegt het juist iets over jezelf als je een ander per se wil overtuigen van wat jij denkt dat de realiteit is, en ik ben daar gewoonweg mee gestopt. videootjes van mensen met een mening worden voor de ultieme waarheid aangenomen en worden opgedrongen aan anderen en dat puur uit frustratie en angst. En dat is iets dat niet eens zal stoppen als de coronacrisis voorbij is, het is altijd wel wat.

Ach ja, ieder zo zijn/haar hobby.
lol.. ik probeerde niemand te overtuigen..
jullie hadden een discussie en ik heb alleen de materie op internet opgezocht en hier gepost..
schreef nog: "oordeel zelf", geloof ik.
ofwel vrij interpretabel.. en geen conclusie door mij.
ik vond het persoonlijk lastig om er uit op te maken wat hij precies bedoelde.. verwarrende man..wss is D.I. ook een verwarde man lol.

verder heeft iedereen zich tegen anti-semitisme uitgesproken geloof ik.
..
en is alleen het feit dat dingen gezien mogen worden in deze vrije wereld bepleit...
maar dat was tussen jullie guys.

Albedo

Wijs gebruiker

It was feared that virus was rampant with each person infecting two or three others – and only lockdown could get this exponential growth rate (the so-called R number) down to a safe level of 1. This was the hypothesis advanced in various graphs by Imperial College London for Britain, Norway and several European countries.

But the Norwegian public health authority has published a report with a striking conclusion: the virus was never spreading as fast as had been feared and was already on the way out when lockdown was ordered.

This raises an awkward question: was lockdown necessary?

‘Our assessment now, and I find that there is a broad consensus in relation to the reopening, was that one could probably achieve the same effect – and avoid part of the unfortunate repercussions – by not closing. But, instead, staying open with precautions to stop the spread.’ This is important to admit, she says, because if the infection levels rise again – or a second wave hits in the winter – you need to be brutally honest about whether lockdown proved effective.

Norway’s statistics agency was also the first in the world to calculate the permanent damage inflicted by school closures: every week of classroom education denied to students, it found, stymies life chances and permanently lowers earnings potential. So a country should only enforce this draconian measure if it is sure that the academic foundation for lockdown was sound. And in Stoltenberg’s opinion, ‘the academic foundation was not good enough’ for lockdown this time.

There is a wealth of UK data to draw from
: 999 calls, infections, hospital data, weekly figures on respiratory infections and some 37,000 Covid deaths. And from this it’s not hard for the UK government to do what the Norwegian and Swedish authorities have done: produce an estimate of the R number dating back to February or March. And use observed data – rather than assumptions and models – to measure the lockdown effect. The results of such a study might make for uncomfortable reading for a government still asking police to enforce lockdown. But these things have a habit of becoming public eventually.

There might be a strong story to tell. The UK data, when assembled, might well show that hundreds of thousands would have died without lockdown – and that, while brutal, it was vital. But if the data points to something different, as it has in Norway, then this is a discussion worth having. Our leading article concludes with this point:

“It is time to restore liberty and move to a voluntary system: to ask for continued caution but ask people to use common sense
. The country is ready to be trusted. The question is whether the Prime Minister feels ready to trust us.

Azarius vaporizers and accessories
Bovenaan