Mephedrone

Pepnoize

Belezen gebruiker
Hallo,

ik ben nog maar net begonnen met een RC'tje te proberen,
nl. Mephedrone.
Ik wou eigelijk methylone maar deze bleek niet te krijgen, en mephedrone wel dus ik dacht, let's give it a shot.

mijn eerste indruk was ; als niemand me vertelt had dat het mephedrone was , dan was ik er zeker van overtuigd geweest dat het pure mdma kristallen waren.
voor mij persoonlijk heeft mephedrone een heerlijk effect.

maar dan las ik op internet dingen over bij-effecten bij grotere hoeveelheden en frequenter gebruik... gevoelloze handen en voeten en verkleuringen van de huid enz,
hoeveel schrik moet ik hier eigelijk van hebben?
kan ik van deze toestanden makkelijk uit de buurt blijven bij een beetje verantwoordelijk gebruik?

of moet ik bijvoorbeeld na inname van meer dan een halve gram toch al rekening houden dat er kans is op rare (redelijk extreme?) bijwerkingen?

en hoe zit het met de verslavingsgrootte van mephedrone?
want ik kan makkelijk aan mephedrone komen maar ik wil hier niet verslaafd aan zijn binnenkort...
ik heb nl. wel gemerkt dat de craving heel groot is als de dosis uitwerkt... (ik neem het enkel oraal, door de neus brandt te hard en duurt minder lang)

grtzz
noiZe

tripkop

Belezen gebruiker
Als je het bij sporadisch gebruik van normale dosissen houdt loop je weinig risico op dat soort bijwerkingen. Het is pas als je dagelijks/wekelijks ettelijke grammen erdoor jaagt dat je bijwerkingen zal krijgen zoals onze Britse vrienden. Maar met een beetje gezond verstand weet je sowieso ook wel dat zo bingen te ver gaat. :tongueout:

Het is gezien de craving om te redosen stukken verslavender dan MDMA over het algemeen, maar als je je hiervan bewust bent en er zoals gezegd niet op gaat bingen valt dit allemaal wel mee.

honingolie

Bewuste gebruiker
Wat Oom Klaas zegt. Beperk je gebruik om het risico op problemen te verkleinen. Er is geen enkel wetenschappelijk onderzoek verricht naar (langetermijn)schade van deze drug. Er zijn mensen aan overleden - die welliswaar excessieve dosissen tot zich namen - maar ook bij lagere doseringen kunnen vervelende bijwerkingen optreden. Een gewaarschuwd mens telt voor twee..

Aldous

Belezen gebruiker
tripkop zei:
Het is gezien de craving om te redosen stukken verslavender dan MDMA over het algemeen, maar als je je hiervan bewust bent en er zoals gezegd niet op gaat bingen valt dit allemaal wel mee.

Dit hoor je idd vrij vaak maar toch snap ik dat niet, met mdma ben ik veel eerder geneigd tot bijnemen, mephedrone is echt leuk spul maar ik kan makkelijk een avond op een cap van 100mg gaan en dan heb bij het uitwerken echt geen overdreven trek in meer.

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Tuurlijk.
Al gedaan met LSD, 2C-B, 2C-D,...

Ik zie niet zo gauw in waarom dit niet zou kunnen.
Volgende keer wil ik het nemen op de piek van 2C-I.

Pepnoize

Belezen gebruiker
underworld zei:
is mephedrone geschikt voor op een feest te gebruiken, ook in combi met andere middelen? iemand ervaring?
ik heb het al gemengd met wiet, alcohol en coke, valt heel goed te doen. bij coke werd ik er wel een beetje para van en mijn hart ging echt heel snel... dus waarschijnlijk niet heel gezond.

icm wiet vond ik het een beetje een rare stonedheid als effect hebben. wel apart.

Ik heb nu mephedrone enkele keren al getest en vind het een lekkere drug.
wel enkele minpuntjes:

-ik persoonlijk kan er niet goed van slapen. als ik in mijn bed lig lijkt het alsof ik gewoon nog heel wakker ben, terwijl ik best wel moe ben lichamelijk. maar ik ben dan zo gefocus'ed op alles wat ik hoor , voel en denk, en ik hoor dan mijn hart kloppen enzo...
ik slaap ook in stukken (word een paar x wakker op een nacht / voormiddag) en ik word redelijk verward wakker, alsof ik diep in een wirwar van gedachten zit wanneer ik ontwaak en dat even allemaal moet ontwarren , voor ik verder kan slapen ofzo.

iemand ook zo'n nadeeltjes gemerkt aan Mephedrone? want de +- 6 vrienden van me die ook al getest hebben, zeiden allen dat ze dit niet merken of ervaren.

grtzzz
Noize

Alfa

Experimenterende gebruiker
De dosering van mephedrone ligt tussen 100 en 200mg.

Bij innamen van 600mg of meer binnen 24 uur(dus 3 doseringen), kunnen extreme bij-effecten optreden: knieën ellebogen worden paars, vasoconstrictie, hartproblemen, ademhalingsproblemen.

Op diverse forums word bericht over gebruikers die zich in het ziekenhuis moeten laten opnemen. De meeste incidenten betreffen geen extreem hoge dosering, maar gaan om 500mg+ binnen 24 uur.

Omdat Mephedrone een stimulant is die voornamelijk lijkt te werken op dopamine(zoals speed en coke), is het een drug waar je steeds meer van wilt. Veel gebruikers melden dat de voorraad mephedrone op gaat. Vaak in één sessie.

njirem

Belezen gebruiker
is dit een andere naam voor cathinone?
gebruik dat wel eens, love for music, trillend beeld, warm stromen over je nek en rug, maar niet zo stimulerend als speed bijvoorbeeld.
Merk helaas wel dat je er erg slecht van uit gaat zien, en het is ook geestelijk (erg) verslavend.

CHIASME

Belezen gebruiker
njirem zei:
is dit een andere naam voor cathinone?
gebruik dat wel eens, love for music, trillend beeld, warm stromen over je nek en rug, maar niet zo stimulerend als speed bijvoorbeeld.
Merk helaas wel dat je er erg slecht van uit gaat zien, en het is ook geestelijk (erg) verslavend.

nope

mephedrone = 4-methylmethcathinone :)

alcohol

Newbie
iemand hier toevallig bekend met de combi alchol+mephedrone?
ben van plan het zaterdag op een feestje te gebruiken, maar gezien het niet zo lang schijnt te werken, zal ik het pas laat pakken, in die tijd daarvoor zal ik wel een paar biertjes gedronken hebben.. ik weet dat er weinig bekend is over deze RC, maar misschien heeft er iemand ervaring met deze combi?
:wave: :beer:

Spor

Wijs gebruiker
Laatst op een pre party van een festival 200mg hiervan genomen, en later nog 150mg methylone... Heel de tijd bij geblowd, fijn spulletje :)

gister geprobeerd.. had nog niet echt het XTC gevoel gekregen, maar het is zeker leuk spul :)
Ik heb een soort van helderheid met daarbij een GHB gevoel. Verkocht aan vrienden van me en zien hier veel toekomst in. Er zijn twee dronken gasten over de vloer die na een dikke lijn weer helder overkomen. Met ons drieeen nu ongeveer 2.5 gram opgesnoven. Het is nu bijna 7 uur en we hebben nog steeds veel plezier aan dit spul :)

Aldous

Belezen gebruiker
keesbokhoven zei:
Met ons drieeen nu ongeveer 2.5 gram opgesnoven.
Ik vind het ook erg leuk spul maar dit lijkt me niet verstandig voor een stof waarover nog nauwelijks wat bekend is!

Debris

Bewuste gebruiker
Volgende week ofzo eens proberen, maar niks voor regelmatig gebruik iig.
Gewoon om in m'n lijstje te kunnen voeren.

Ik ben er eigenlijk serieus tegen. Van 't weekend nog tegen een maat gezegd.
Ik sta open voor alle drugs en de manier en mate van gebruik, zolang er maar controle is. Maar dit is de eerste drug waar ik gewoon tegen ben. Ik moet er niks van weten.
Ik heb al verhalen gehoord van mensen (die ik via via ken) die na Dour (6 dagen regelmatig gebruik) helemaal gek werden, mensen bedreigden voor een lijn 4MMC en op de armen gekleurde vlekken kregen. Nu is dit een voorbeeld dat ik ook al op speed heb gezien (op de vlekken na dan). Maar toch zeg ik dit niet voor te lachen, dit is geen drugs die lang rond mag blijven gaan.

tripkop

Belezen gebruiker
Debris zei:

Ik sta open voor alle drugs en de manier en mate van gebruik, zolang er maar controle is. Maar dit is de eerste drug waar ik gewoon tegen ben. Ik moet er niks van weten.
Ik heb al verhalen gehoord van mensen (die ik via via ken) die na Dour (6 dagen regelmatig gebruik) helemaal gek werden, mensen bedreigden voor een lijn 4MMC en op de armen gekleurde vlekken kregen. Nu is dit een voorbeeld dat ik ook al op speed heb gezien (op de vlekken na dan). Maar toch zeg ik dit niet voor te lachen, dit is geen drugs die lang rond mag blijven gaan.

Helemaal correct, Mephedrone is nasty shit en ik hoop voor het merendeel van de gebruikers dat er snel terug op grote schaal MDMA te krijgen zal zijn zodat deze rommel zo snel mogelijk terug kan verdwijnen.

PatrickBateman

Bewuste gebruiker
Ik hoef er ook niks meer van te weten, nadat ik een keer na gebruik tot tweemaal toe bijna in een epileptische aanval verzakte (waar ik verder nooit, maar dan ook nooit last van heb). Enge shit. Er ligt nog een half grammetje in de kast, heb het in geen maanden meer aangeraakt.. wellicht spoel ik het wel door de plee.

Jeller

Badass junkie
ik denk dat er met sommige van die boel dan toch wel iets mis is gegaan in het maken...

Ik vond het niet echt bijwerkingen hebben alleszins, toch niet in normale dosissen..

en het combineerde ook goed met andere drugs..

kheb eens op een avond op dour ongeveer 50 mg van dat, 50 mg speed en halve alex grey genomen en enkele uren later nog eens hetzelfde en was prima van effect

drwalibi

Newbie
Dit jaar heb ik een aantal keren mephedrone gebruikt. Over het algemeen heb ik mezelf redelijk in de hand als ik drugs gebruik, maar met dit spul niet. Ik heb twee keer een hele nacht doorgehaald omdat ik steeds meer wilde. Het spul is verdomd lekker, je krijgt een fijn euphorisch gevoel en een hoop energie. Daarnaast vind ik het sociaal een plezierige drug.

Maar ik heb geen enkele drug gebruikt die zo verslavend is als mephedrone, zelfs nicotine niet. Niet alleen kreeg ik zin in meer tijdens de trip, ook in de 2 weken daarna had ik moeite om het te laten liggen. Het maffe is dat het 'zin in meer' gevoel veel erger was als ik het snoof.
Pas dus alsjeblieft op met dit spul. Ernstige bijwerkingen heb ik niet gemerkt. Wel gaat je hart sneller kloppen, dus als je wel eens hartkloppingen of hoge bloeddruk hebt, niet aan beginnen. O ja, als je er niet van kan slapen, 5-HTP deed bij mij wonderen.

tripkop

Belezen gebruiker
Jeller zei:
ik denk dat er met sommige van die boel dan toch wel iets mis is gegaan in het maken...

Ik vond het niet echt bijwerkingen hebben alleszins, toch niet in normale dosissen..

en het combineerde ook goed met andere drugs..

kheb eens op een avond op dour ongeveer 50 mg van dat, 50 mg speed en halve alex grey genomen en enkele uren later nog eens hetzelfde en was prima van effect

De kans is klein dat -moest er echt ergens een vervuilde batch de ronde doen- die zo wijdverspreid zou zijn dat er overal ter wereld mensen zouden zijn met dezelfde negatieve side-effects.
Ik deel de mening van vele anderen dat het hoogstwaarschijnlijk gaat om de effecten van een nasty metaboliet, aangezien de negatieve effecten pas verschijnen als de mephedrone al uitgewerkt is en vooral bij mensen die over een korte periode veel gebruikt hebben door overdreven te redosen.

Telefoon

Wijs gebruiker
Het stofje kan hart problemen geven Boven 900mg Binnen 24 uur!

kijk daar dus mee uit

voor de rest is het stofje nog vrij nieuw op de nederlandse markt
dus je behoort nog tot de eerste 5000 mensen die het gebruiken

tast het voorzichtig af!

paddobenne

in combinatie met ghb vind ik het het zaligste drugje om op te sexen, urenlang...

maar de craving is inderdaad erg, nie te doen. heb mezelf meestal in de hand maar 5 gram kopen omdat dat goedkoper uitkomt doe ik niet meer want kan er niet afblijven.

groetjes

L

Lid 6909

Gast
Debris zei:

Dit gebeurd echt niet als je het verstandig gebruikt hoor.
Ik had 2 pilletjes met mephedrone erin, zo'n 70mg denk ik.
Deze 2 opgegeten, dus een dosis van 140mg binnen, en ik heb een fantastische avond gehad, en geen een keer het idee gehad dat ik wou bijpakken.

dus, mephedrone vind ik een fijn spulletje, mits je het niet over-used.

: gespannen kaken, maar niet te opvallend
: heerlijke tintelingen over mijn lichaam
: warm gevoel
: praatkick en king of the world gevoel ala coke

:wink:

ErnstJünger

Bewuste gebruiker
Tripreporter
Ivm tolerantie: als ik zo lees over sommige mephedrone-binges, stel ik me vragen bij de empathogene tolerantie van mephedrone.

Niet alleen bij MDMA, maar nog sterker bij methylone, buthylone,... is er een wetmatigheid van verminderend effect na herhaaldelijk experimenteren.
De eerste keer MDMA is magisch, de 10 opvolgende ook prachtig, maar nadien wordt diezelfde magie nooit meer bereikt.
Idem met methylone: na een 10tal trials is de grootste empathogene rush er wel af.

Ervaren jullie dit ook met mephedrone?

Al een paar keer geprobeerd. De eerste keren nasaal en telkens met ketamine er bij. Keer op keer was ik volledig van de kaart en kon zelf niet meer normaal wandelen. Dit was wss wel te wijten aan de ketamine. Daarna heb ik het gewoon een paar keer puur gesnoven. GVD, wat een pijn aan mijn neus, man. De effecten waren beetje zoals mdma maar zo subtiel al cocaine. Energie voor een hele stad te bevoorraden, maar toch geen klammende kaken zoals wel dikwijls voorkomt bij het slikken van een pilletje. Omdat mijn neus een hele week pijn heeft gedaan van een avondje mephedrone te snuiven heb ik dan maar beslist om de volgende week mijn overschot in bommetjes te doen.

Roos..

Newbie
Heb het vorige week en de week daarvoor in pil vorm gebruikt, geen idee hoeveel mg er per pil in zat.. Ik vind het echt super, ongeveer zelfde gevoel als MDMA maar met super veel energie en geen kater! Grote pupillen, strak staande kaak, maar wel een helder gevoel, je gaat er niet echt hard van. Een nadeel is inderdaad dat je het wil blijven in nemen, kon mezelf uit eindelijk goed handhaven, maar 8 pillen op een avond is toch redelijk veel ondanks dat ik de dosis niet weet.. Een ander nadeel is dat ik niet kon slapen!

Wacky

Badass junkie
En die drang naar meer in combinatie met de relatief grote gevaren bij overdosering maakt dat ik het zooi vind. Ik hoop dat het snel weer van de markt verdwijnt en iedereen die het me aanbied reageer ik ongeveer net zo op als mensen die me hero of crystal meth aanbieden. (enigzinds verontwaardigd en ontdaan door hun gebrek aan morele verantwoordelijkheid) Onverantwoord om mee te werken aan de verspreiding van deze zooi.

dopetester

drwalibi zei:
Dit jaar heb ik een aantal keren mephedrone gebruikt. Over het algemeen heb ik mezelf redelijk in de hand als ik drugs gebruik, maar met dit spul niet. Ik heb twee keer een hele nacht doorgehaald omdat ik steeds meer wilde. Het spul is verdomd lekker, je krijgt een fijn euphorisch gevoel en een hoop energie. Daarnaast vind ik het sociaal een plezierige drug.

Maar ik heb geen enkele drug gebruikt die zo verslavend is als mephedrone, zelfs nicotine niet. Niet alleen kreeg ik zin in meer tijdens de trip, ook in de 2 weken daarna had ik moeite om het te laten liggen. Het maffe is dat het 'zin in meer' gevoel veel erger was als ik het snoof.
Pas dus alsjeblieft op met dit spul. Ernstige bijwerkingen heb ik niet gemerkt. Wel gaat je hart sneller kloppen, dus als je wel eens hartkloppingen of hoge bloeddruk hebt, niet aan beginnen. O ja, als je er niet van kan slapen, 5-HTP deed bij mij wonderen.

Kan je alleen maar gelijk geven,als je het snuift is het wel heel verslavend.(na 25 min of zelfs korter na eerste lijntje ,zin in volgende)
Maar als je het oraal neemt is het veel zachter en duurt het x langer : 1 max 2 u

Oraal te vergelijken met mildere en zachtere mdma,met een kortere levensduur,nasaal ook,maar heftige en 10 min lange (korte)mdma rush,en daarna zoals gezegd, zin in meer.

Dus op feestjes (oraal)moet je al verschillende dosissen op voorhand klaargemaakt hebben,3 a 4 van100- 150 mg lijkt me goed.(DIT ALLEEN ALS JE AL ERVARING HEBT MET DIT EN ANDERE SHIT) En idd meer dan 500 a 600 mg op 1 avond zou ik zeker niet aanraden.

Snuiven op feestjes zou ik al helemaal niet doen of je moet om het half u naar het toilet. :cry:

Max 500 a 600 mg gaat wel moeilijk worden als je een gram koopt ,je gaat alleszins zin hebben om alles op te doen,tenzij je een echte doorbijter bent. Ik bv. heb ook nog zin,maar ik kan stoppen en de rest gewoon opzij leggen. Kan dit trouwens met alles... :) :beer:

Slapen word ook moeilijk ,zeker na 500 mg.Na 100 valt dit nog goed mee,of 2 a 300 en dan een jointje kan wonderen doen,en bedankt voor de tip !!! : in combinatie met een 5 htp capsule. :grin:

Om 1 of andere reden heb ik ook altijd koude,beetje zweterige handen,dit is te wijten, denk ik aan een verminderde bloedsomloop,dus heel gezond is het zeeeker niet,maar wat verwacht je.

Bij heel grote hoeveelheid inname,(2 gr - 10 gr) (SUPERDOM !!!) zijn er gevallen bekend van blauw wordende lippen,knieen en armen. :openmouth: (weeral die bloedsomloop??) Dus bij sommige mensen kan dit gerust bij 1 gr. al voorkomen.

Afkick is er eigenlijk niet,alleen dus zin in meer en niet kunnen slapen de eerste 2 a 3 u(bij inname van max 500mg) Bij groteren hoeveelheden inname zal dit uiteraard langer zijn.

Dus zou ik aanraden dit NIET te gebruiken,want ik wil niemand tot gebruik aanzetten,
maar als je dan toch gebruikt doe het met verstand en na genoeg opzoekwerk erover. :rock:

Grtz.

PS : ik denk wel dat dit niet lang meer legaal zal blijven,alhoewel het dat wel al minstens (sinds de opkomst ervan ) 4 jaar is...

afraidtech

Bewuste gebruiker
ben het nu voor het eerst aan het proberen, heb een uur geleden mijn tweede lijn genomen (2x 100mg). maar nu is het ook wel genoeg geweest vind ik.

vind mdma/xtc leuker.

dopetester

Wietpep zei:
Van mephedrone gaan je kaken en tanden helemaal stuk :xtc:
heb er meer last van als bij Mdma

Huh? raar ,dan moet je wel heel veel gebruiken toch? En euh,kaken stuk? Dan heb je wel heel rare meph,ik heb nooit last van m'n kaken ofzo,zeker geen tandklemming ofzo,zoals bij mdma...

Mdma duurt ook veel langer ,vind het veel "gezonder" voelen dan md maar das maar relatief natuurlijk... :wink:

Peace !

Grtz.

Naj

Werkt mephedrone ook zwaar op je seronotine? Naar aanleiding van het effect zou ik denken van wel, maar sinds het dichter bij de coke en amfetamine zou dit gevoel toch door een grote hoeveelheid dopamine komen?

Ik ben hiernaar benieuwd omdat ik mijn seronotine huishouden graag zoveel als mogenlijk in stand hou met lang pauzes en zo nog een lange tijd kan genieten van mdma.

PS: Mephedrone vind ik maar kut spul, uurtje lekker hard gaan dan een kei harde crash afgetakeld lichaam en een reuze crave, niet waard voor mij, maar toch even kijken wanneer ik weer aan de mdma kan :)

Taeoum

Newbie
Keiharde crash en compleet afgetakeld lichaam is beetje kort door de bocht... mits genoeg slaap heb je daar niks van last van :) kunt natuurlijk ook dag en nacht aan stuk doorgaan, maar ni verwonderlijk dan da ge pokkehard crasht

L

Lid 6909

Gast
Ik had 2 leeuwenkopjes (pillen) met mephedrone genomen, en ben de hele avond lekker waus geweest, en heb geen een keer gedacht aan meer pakken.

Sochtends lekker jointje gerookt voordat ik in bed ging, heerlijk geslapen, en de volgende dag geen kater!

Bovenaan