Mijn ervaring leert dat 400 mg mephedrone zeker een acceptabele dosis is. Neem t niet ineens, dan ga je wel erg hard (je beeld gaat extreem heen en weer), maar 200 mg en dan twee keer 100 mg redosen lukt prima.
Heb trouwens hele vreemde ervaringen wanneer ik de dosis opschroef. Recent 800 mg gehad (2 x 200 mg oraal, 4 x 100 mg nassaal) en heb toen enkele stukken gemist. Ja, met XTC gaat de tijd ook sneller (een uur is zo voorbij), maar met meph stond ik aan het begin van DWDD in een rare houding met lucifers te prutsen (vond ik nogal interessant), en ineens werd ik 'wakker' en stond ik nog steeds indezelfde houding en was DWDD net afgelopen. En een last van mn rug dat ik had. Heb 3 kwartier in dezelfde houding gestaan, dezelfde handeling vericht, zonder me ervan bewust te zijn, zonder besef van het lekkere gevoel van de meph. Dat was behoorlijk naar moet ik zeggen, en ik ben er van geschrokken. De dag erna was ik (los van de gebruikelijke gruwelijke meph kater, die is echt ernstig vind ik vergeleken met speed en mdma) ook heel erg vervreemd van mezelf. Mezelf aankijken in de spiegel was verschrikkelijk, had t gevoel alsof het iemand anders was die mee aankeek. Niet zozeer door mn brakke kop

, maar ik leek mijn eigen ik buiten te hebben gesloten en als een toeschouwer naar mezelf te kijken. Verbaal liep ik vast in gesprekken, ik had moeite met mijn motoriek wanneer ik een boterham smeerde of een sleutel in het slot deed, en ook lopen was moeilijk, alsof ik aan het revalideren was na 3 maand plat te hebben gelegen.
Het voelde alsof mijn geest en lichaam de natuurlijke verbinding was kwijt geraakt. Nou is t met mijn ptss al niet zo slim om drugs te gebruiken aangezien ik nogal wat paniekaanvallen en randpsychoses heb doorgemaakt, ik voel dat de meph mij makkelijk over t randje kan duwen in een psychose of angstaanval. Nu ben ik natuurlijk geen doorsnee 'patient', maar ik vrees dat ook 'gezonde' mensen hier bij langdurig en veelvuldig gebruik last van kunnen krijgen. Ik heb de afgelopen 2 maanden een keer of 5 meph genomen, en telkens ben ik een dag of 3/4 raar geweest erna, heb me hersteld, en toen weer gebruikt. Echter, de 800 mg, die heeft de grond onder mijn voeten doen bewegen, en me laten besluiten om geen meph meer te nemen.
Ik raad mensen aan om niet meer dan 400/500 mg te gebruiken, en als t kan 1malig. Meph blijft in je hoofd zitten, zoals nicotine, maar elk weekend (en laat staan vaker) gebruiken is desastreus. Beter nog, doe t niet, wacht gewoon een weekje langer op die MDMA, of nas een lijntje speed. Bij beide is de impact gewoon een stuk minder erg.
Ik heb een vermoeden dat wanneer Meph in populariteit blijft toenemen, het in potentie het CHrystal Meth van Noord-west europa kan worden. Zwaar verslavend, makkelijk verkrijgbaar, en zeer schadelijk.