Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Discussie in 'Drugs' gestart door Psychedelibee, 24 jan 2016.

Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius Smartshop headshop cannabis seeds
Azarius vaporizers and accessories
  1. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Re: Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen

Vandaag weer een ronde gedaan.

18mu LSD voor mij maar ook voor mijn vriendin.

Rond 10:00 sochtends down the hatch.

Het humeur werd langzaam erg positief. We zijn de afgelopen 6 maanden enorm druk allebei en zien elkaar te weinig voor ons gevoel. We wouden lekker samen een dagje doorbrengen. We stapten om 11:30 op onze racefietsen en hebben ruim 3 uur rondgetrokken. Dit was de eerste keer dat ik sporte met een microdosis en heel eerlijk het was echt geweldig. Wel voelde het als doping zon beetje haha. Maar goed ik ben Lance Armstrong niet dus lekker belangrijk.

Bij thuiskomst hadden we hele fijne goeie gesprekken over onze toekomst en dat ging allemaal heel open en warm. Nu is dat normaal ook wel maar de LSD hielp er wel bij.

Nu 20:00 en het gevoel van LSD is zeker nog niet weg. Ik ben erg alert en energiek

2. Trinity

Trinity Belezen gebruiker

Dank allemaal voor dit bijzonder interessante en informatieve topic! :hearteyes: Ik heb via andere kanalen al wel eens wat studies/ervaringen over microdosing gelezen en het leek me altijd echt heel interessant om er meer te van weten te komen en eens uit te proberen. Jullie hebben me dus zeker geïnspireerd! :smile:

Langzaamaan maar eens aan een behoorlijk aantal stabiele zegeltjes komen en dan lijkt het me tof om eea eens te gaan uitproberen. Tzt houd ik jullie hier op de hoogte!

3. Mindless

Mindless DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Ik blijf hier wel in geïnteresseerd en heb 't ook één keer gedaan (met lsd), maar toen had ik de hele tijd het gevoel dat ik toch liever een normale dosering had genomen. Ik heb nu ook twee keer gefietst na lsd genomen te hebben, maar dat was een normale (weliswaar lichte) dosering en dat was allemaal prima te handelen (en geweldig!). Alles lichter dan dat had er denk ik voor gezorgd dat het weer zo'n net-niet ervaring was geweest. Wat betreft eens een microdosering doen tijdens werk heb ik nog wel interesse. Dan moet het natuurlijk ook juist alleen aanwezig zijn op de achtergrond.

Of ik heb gewoon nog geen goede microdosering gehad, dat kan natuurlijk ook.

4. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Ik heb ondertussen een hele poos geleden alweer wat geëxperimenteer met 'micro doseringen', vrijwel enkel met BK-2C-B echter.

De BK-2C-B leek me hiervoor geschikt omdat het voor 'micro doseren' zeer makkelijk te doseren is, de gewenste doseringen liggen tussen de 10 en 25mg wat dus simpelweg met de 0.001 weegschaal afgewogen kan worden.
    Eveneens lijkt het veel op 2C-B wat perfect is voor 'casual' gebruik als je het mij vraagt, het is echter iets helderder en actiever van aard wat me eveneens perfect leek voor 'productieve doeleinden'.
    Duratie is net als met microdoseringen LSD ideaal, je doseert het 1x op een dag en je hoeft er de rest van de dag niet meer aan te denken. De psychedelische phenylethylamines bouwen over het algemeen eveneens aanzienlijk minder tolerantie op dan de tryptamines wat een pluspunt is bij 'dagelijks' gebruik.
    Wat ook een pluspunt is is dat BK-2C-B belachelijk goedkoop en makkelijk aan te komen is.

Ik heb geëxperimenteerd met doseringen van 10mg, 15mg en 25mg.
    De 10mg was net iets te mild voor mijn gevoel destijds, ik wist niet zeker of ik überhaupt iets merkte. Daarna had ik 25mg BK-2C-B gebruikt alleen dit pakte weer iets te goed uit, ik was de hele dag zeer actief, constant aan het babbelen en mijn concentratie voor productief werk was ver te zoeken.
    Daarna heb ik nog 2x 15mg BK-2C-B uit geprobeerd en dit voelde vrij ideaal voor me, voelde me zeer positief, energiek en ik had het gevoel dat mijn concentratie er niet significant onder leidde.
    Momenteel ondervind ik iets teveel werkdruk om er verder mee te experimenteren maar het lijkt me op zich wel heel leuk om nog weer eens op te pikken in de toekomst. :smile:

Ik heb eveneens destijds 100µg DOC uit geprobeerd maar die dosering was waarschijnlijk zelfs voor een microdosering iets te laag. DOC is sowieso al extreem helder dus sowieso heel moeilijk in te schatten of ik er iets van merkte. Van wat ik online heb gelezen en zelf afleid uit een 1,5mg ervaring geeft DOC eerder amfetamine gelijkende effecten dan psychedelica gelijkende effecten op lage dosering. :')

5. Bobsacamano

Thanks voor de info lijkt me ook een interessante om het mee te proberen.

6. Bobsacamano

Ik heb voor het eerst geëxperimenteerd met ALD-52 microdosering. Mijn dosering lag op de 15ug. Normaal merk ik het met LSD na ongeveer 45 minuten. Nu duurde het anderhalf uur. Het effect was nogal apart. Ik werd lichamelijk lui inplaats van actief. Mijn gedachte stroom was erg rustig maar ligt inplaats van enorm actief.

Ik was niet vrolijker of minder vrolijk als anders. Met LSD ben ik zeker een stuk vrolijker. Eigenlijk heb ik er niks aan gehad. Ik wil het nog een keer proberen om te zien of het aan me dag lag of aan de ALD-52.

Later op de dag kreeg ik een hoofdpijn aan de achterkant van mijn hoofd.

Mijn conclusie is dus niet mega positief eigenlijk redelijk negatief. Wellicht word dat nog veranderd.

7. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Mja, kan natuurlijk ook gewoon wezen dat de ALD-52 al aanwezige hoofdpijn/vermoeidheid/slaaptekort of wat dan ook uitvergroot.
    Wanneer ik moe ben willen psychedelica me nog wel eens extra lui maken, loop ik hem een paar uur op de matrasje te maffen terwijl ik aan het trippen ben. :tongueout:

Laatst ging ik aan een lichte dosering O-PCE (8mg, weinig gezien mijn tolerantie) en ik was simpelweg een tikkeltje overspannen van de laatste dagen met als gevolg dat ik er flinke hoofdpijn aan over hield.
    Wellicht had je dezelfde conclusie al getrokken, kan er ook naast zitten met mijn gevoel, ik ken de context immers niet.

8. autysd

autysd Bewuste gebruiker

@Psychedelibee
    goed verslag
    ik moet nog ooit lsd en 2C-B proberen (2C-P ?) :stoned:

@oosscaar
    goeie verslagen ook
    het brengt een nieuwe variant bij me in beeld : 2C-P, naast 2C-B :rockband:

9. Mentat

Mentat Experimenterende gebruiker

Ik heb vandaag, enigszins last-minute, ook een microdose (truffels) gebruikt. Het oorspronkelijke plan was om vanavond 15 gram truffels te nuttigen, maar er is waarschijnlijk iets fout gegaan tijdens het inpakken van mijn bestelling waardoor ik helaas maar 10 gram heb mogen ontvangen.

Dit vond ik eigenlijk net iets te weinig voor een trip thuis op de bank en weer net wat teveel om buiten in de natuur te nemen, maar misschien biedt deze vergissing wel een mooie kans om eens te experimenteren met microdoseren.

Middel: Psilocybe galindoi

Dosering: Ik heb nog geen precisieweegschaal, maar een gewone (op één gram nauwkeurig) keukenweegschaal schatte het gewicht rond de 2 gram (1.5-2.5g).

Datum en tijd van inname: 22 maart 14:15

Totale duur van effecten: dit vind ik heel moeilijk vast te stellen omdat de effecten zo subtiel zijn. Ik denk dat ik zo'n drie uur lang wel het idee had dat het iets deed.

Kort verslag van mentale effecten: wederom erg moeilijk vast te stellen. Ik ben naar de bossen gefietst en heb daar een stuk gewandeld. Normaal gesproken ben ik ontzettend ''zelfbewust'' en heb ik het idee dat ik een reden of ''doel'' nodig heb om op dat moment daar te zijn.

Misschien komt het omdat ik nooit leeftijdsgenoten tegenkom die ook gewoon lekker, zonder concreet doel, door de bossen dwalen?

Meestal trek ik dus mijn sportkleding aan en ga ik naar de trimbaan zodat ik een reden heb, maar het liefst loop ik gewoon maar wat rond. Dat heb ik vandaag dus maar eens gedaan!

Ik leef over het algemeen echt heel erg ''in mijn hoofd'' en ook vanmiddag maakte mijn denken overuren, maar ik had tegelijkertijd ook het idee dat ik wat intuïtiever handelde.

Zo zag ik op een gegeven moment iets in de bossen liggen wat manmade leek te zijn. Waarschijnlijk heb ik dit wel eens eerder gezien (ik heb dit pad immers al vaak belopen), maar was mijn interesse niet echt gewekt (ik had een ander doel) of vond ik het raar om zo nieuwsgierig dwars door de bossen te lopen.

Mijn nieuwsgierigheid won het deze keer echter en het bleek een oude boot te zijn. Een boot, midden in de bossen waar (zelfs in de wijde omtrek) geen water te bekennen is. Toen twijfelde ik wel heel even of ik niet meer dan 2 gram truffels achter mijn kiezen had, maar het was er echt!

Het kan ook gewoon toeval of placebo-effect zijn, maar misschien helpt zo'n microdosis psilocybine je wel om letterlijk en figuurlijk eens wat vaker van de gebaande paden af te wijken.

Daarna ben ik ergens in de zon gaan zitten, heb ik geluisterd naar alle geluiden om me heen en dacht ik: dit moet ik echt vaker doen (en dan ook thee meenemen).

Kort verslag van fysieke effecten: misschien was ik een beetje moe/gaar en ging het fietsen iets moeilijker, maar ook dit is erg moeilijk met zekerheid vast te stellen aangezien ik ook wat verkouden ben (en wind tegen had!).

Overige opmerkingen: alles wat ik hierboven heb geschreven kan ook puur placebo-effect zijn of komen door de eerste zonnestralen van de lente. Er was niets dat ik niet eerder heb gevoeld zonder psilocybine. Het voelde een beetje alsof alles gewoon oké was; een soort algehele tevreden of acceptatie van het moment.

Een gesprek voeren ging ook gewoon prima, maar misschien is 1.5-2.5 gram wel teveel als je je écht goed moet concentreren/studeren. Dat zal ik de volgende keer eens testen.

Ik heb trouwens nog wel een vraagje over de houdbaarheid en het bewaren van truffels. Ik heb nu namelijk nog 8 gram in de koelkast liggen. Als ik er, voor het gemak, even van uitga dat ik de volgende keren weer 2 gram of minder neem, dan zal ik mijn laatste portie pas nuttigen over 12 dagen (3 april). Zullen truffels waarvan de verpakking is geopend twaalf dagen goed blijven in de koelkast of moet ik iets anders gaan verzinnen? Ik las wat over het drogen van truffels om de houdbaarheid te verhogen. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

10. aldcmenen

aldcmenen Newbie

Dag iedereen,

Mijn naam is Alexander, ik studeer criminologie in Gent en momenteel schrijf ik mijn eindscriptie over psychedelica.

Voorlopig ben ik bezig met een literatuuronderzoek over de psychedelische ban, het cognitief vermogen van psychedelica en het therapeutische potentieel van psychedelica.

Daarnaast wijd ik ook een hoofdstuk aan micro-dosing en de mogelijkheden voor de toekomst

Indien geïnteresseerd, deze zondag vindt er een lezing over microdosing plaats in Amsterdam, ik zelf zal op de lezing aanwezig zijn en blijf in Amsterdam tot en met woensdag 29/03.

de evenementpagina: https://www.facebook.com/events/277575662675742/

Mensen die ervaring hebben met micro-dosing en die interesse hebben om over hun ervaringen met mij te spreken zijn zeer welkom! Gegevens uit deze gesprekken zullen in mijn thesis worden verwerkt als "mondelinge mededeling" en kunnen als de persoon dit wenst ook anoniem worden verwerkt.

Heeft u tijd tussen zondag 26/03 en woensdag 29/03 en wil u over uw ervaringen met microdosing praten, twijfel dan niet om mij te contacteren.

Ook voor meer info over mijn thesis mag u mij zeker contacteren!

Alexander

11. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

12. Jmths

Jmths Bewuste gebruiker

Vandaag heb ik 20ml gedistilleerd water vermengt met een 200mcg LSD blotter en zal vanaf morgen dagelijks 10mcg LSD innemen om informatie bij te dragen aan onderzoek hier na. Ik zal nog laten weten hoe het verloopt. :smile:

SkittlesAndMe vindt dit leuk.
  13. Fool

Fool Badass junkie

Niet om de 4 dagen?

SkittlesAndMe vindt dit leuk.
  14. Psychedelibee

Psychedelibee DF Staff Medewerker Moderator

Inderdaad, met dagelijks gebruik zal er heel snel tolerantie optreden.

15. Liefhebbertje

Liefhebbertje Bewuste gebruiker

Heb niet alles gelezen
    Er kwam na het eerste bericht meteen het verlangen wat te vragen:

Kan dit 'systeem' elke dag?
    Zo ja :
    Is er een middel wat de scherpe randen eraf haalt?
    Heb nogal veel wat dagelijks op speelt wat ik dacht weg te hebben gewerkt
    Maar nu wil het feit dat ik soms/ nogal vaak verkeerd reageer op situaties gebeurtenissen en vooral tegen mensen die op mensen uit het verleden lijken
    Dat wil ik helemaal niet
    Maar dat is er die waas/ gedachtekronkel die me ongewenst 'overneemt' en ik in situaties beland waarvan ik later denk '***'

16. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Het heeft niet zo veel zin om elke dag te microdoseren. Vanwege de opgebouwde tolerantie heb je weinig effect de overige dagen, plus het schijnt dat één dosis 4 dagen doorwerkt. Waarom je het elke dag zou willen weet ik dus niet.

17. Liefhebbertje

Ik omschrijf toch wat mijn probleem is en daarbij stel ik de vraagr of dit zou kunnen helpen.
    Ik bedoel dus meer dat het elke dag zijn werk doet als je het niet elke dag in kan nemen
    Maar ligt het aan mij of zoek je in elk bericht iets op om over te kunnen beginnen??

Laatst bewerkt: 3 mei 2017
  18. Fool

Fool Badass junkie

Dat was mij ook niet duidelijk, liefhebbertje, maar nee. Je zult mogelijk best verschil merken op dagen dat je niet microdoseert, maar dat komt niet in de buurt bij een echte microdosering-dag.

19. Liefhebbertje

Er staat toch echt bij 'systeem'
    Oftewel ik geef geen invullig aan de doseringen en of dagelijks etc
    Maar of het op dagelijkse basis kan werken

20. Psychedelibee

Microdoseren is helaas niet perse een methode om de scherpe randjes eraf te halen. Wel zou het je wellicht een nieuwe kijk op die scherpe randjes kunnen geven, maar vraag me af of het daar nou heel effectief voor is.

21. Liefhebbertje

Heb alles al geslikt en geprobeerd dus waarom dit niet
    Maarja wie durft dat aan :sweatsmile:

22. Psychedelibee

Je kan het best proberen, het geeft in ieder geval geen trip ofzo.

Maar ik meen me te herinneren dat je antipsychotica of iets dergelijks slikt toch? Zo ja, dan zul je er weinig van merken.

23. Liefhebbertje

Nee heb ik niet meer

24. SkittlesAndMe

SkittlesAndMe Badass junkie

Ik gaf toch gewoon netjes antwoord :blush:

Maar ik denk eerlijk gezegd dat het wel valt of staat met coke gebruik. Als je dat nog regelmatig gebruikt zal het voordeel denk ik overschaduwd worden. Daarnaast veroorzaakt dat ook een deel van de klachten die je probeert te counteren als ik je goed begrijp. Als je geen coke meer gebruikt kan het je misschien wel voordelen bieden maar dus niet op dagelijkse basis :blush:

25. Propps

Propps Experimenterende gebruiker

Dag 1 beginnen
    Dag 2
    dag 3
    Dag 4 weer een dosis nemen.

Op een geven moment is er een gewenningseffect.
    Soms geven mensen aan na een maand maar af en toe te gebruiken dus 2 keer in de maand bijvoorbeeld of mensen blijven het gewoon elke 4e dag doen dit is een beetje verschillend.

Ik heb het vorige week een dagje geprobeerd met 1p lsd.
    De dosis zal niet precies 12,5 geweest zijn omdat ik het geknipt heb.

Kreeg na een half uur een aardig euforisch gevoel dit zakte na een tijdje weer.
    De rest van de dag waren mijn zintuigen net iets scherper afgesteld. Kleuren waren feller, zicht was scherper, reuk en smaak was beter en gehoor was erg bewust van alle geluiden om me heen.
    Meditatie ging erg makkelijk, kwam snel in de zen mode :wink:
    Ook had ik heel de dag geen negatieve gedachtes en was ik ontspannen maar toch ook weer actief.

Mensen geven wel aan dat er soms gevoelens naar boven kunnen komen hetzelfde als bij een normale dosis psychedelica alleen dan natuurlijk in mindere mate.
    De bedoeling is dan wel dat je hier iets mee doet.

Voor de liefhebbers James Fadiman die op dit moment alle onderzoeken bij houd over microdoseren.
    Dit is van een psychedelica conferentie die vorige week is geweest.

26. Liefhebbertje

Waarom bouw je tolerantie opvoor deze middelen maar bvb anti psychotic enzo

27. Propps

Anti psychotica zorgt voor een vermindering in het dopamine systeem.
    Psychedelica heeft weer een werking op de serotonine receptoren.
    Als je het een langere tijd achter elkaar doet rapporteren mensen ook dat het effect aanhoud als je er mee stopt tijdelijk.

Ik denk dat het ook een leerzaam proces is voor bepaalde mensen omdat ze dan hun leven in een ander perspectief bekijken wat hun misschien bij blijft.

Even een vraag uit bezorgdheid slikte je anti psychotica tegen psychoses?
    Er is hier nog niet echt onderzoek naar gedaan de verband tussen mensen met aanleg voor psychoses en psychedelica dus pas er mee op als je in het verleden er last van heb gehad.

28. Liefhebbertje

Om die reden durf/ doe ik het ook niet
    Maar ik wil zo graag

29. Propps

Ben je gevoelig voor psychoses dus of psychoses gegad? Drugs psychoses zijn net weer iets anders?
    Er is helaas nog niet echt onderzoek naar gedaan, er zijn wat berichten op internet die schizofrenie hebben en psychedelica gebruiken maar ik zal het er niet op wagen.

30. Mindless

Ik was ook weleens benieuwd naar microdoseren, dus 1/8 van een 100mic 1p-lsd zegel genomen. Het is nog net te aanwezig. Het zou denk ik iets teveel afleiden tijdens werk.

Propps vindt dit leuk.
  31. Propps

Bij mij was het vooral in het begin dat ik een euforische bodyload kreeg, later trekte dat weer weg.
    Als ik me helemaal ontspande dan kwam dat licht weer terug.

Het beste is wel om het met gedistilleerd water of alcohol eruit te trekken zodat je weet dat je een goede dosis heb.
    Het kan zijn dat de druppels niet mooi verplaatst is op de zegel.
    Sommige mensen zeggen met 1/10 ook genoeg te hebben.

Hou ons op de hoogte, leuk om ervaringen van andere te horen.
    Binnenkort wil ik het ongeveer een maand proberen maar ik durf het alleen maar op mijn vrije dagen te doen omdat ik bang ben dat het misschien verkeerd valt.

32. Mindless

Ik heb er de hele dag wat aan gehad. De hele tijd een goed humeur, volop energie en rustig in m'n hoofd. Erg fijn zo.

Ik wil het nog weleens tijdens werk doen, maar dan met nog een iets lagere dosering. En misschien dan inderdaad toch maar laten oplossen in gedistilleerd water.

Hoe bedoel je, verkeerd vallen? Als in bad gaan? Nah, dat zie ik eigenlijk echt niet gebeuren. En fysiek je niet goed voelen ook niet.

33. Propps

Voor de zekerheid doe ik het liever niet, als ik een keer misschien teveel pak kan je natuurlijk wel lichte hallucinaties krijgen, of mensen rapporteren dan dat ze juist minder goed kunnen concentreren omdat je natuurlijk iets meer het effect krijg van een hogere dosis, best ongemakkelijk als je met iemand in gesprek zit lijkt me :grin:

Ben je het van plan om er mee door te gaan of was het om even te proberen?

34. Mindless

Maar je kunt er immers door het op te laten lossen voor zorgen dat je elke keer een correcte dosering hebt?

Ik wil het wel weer eens proberen, ook tijdens werk. Maar ik heb geen zin om dit meerdere dagen achter elkaar te doen. Het moet voor mij niet iets gewoons worden.

35. Propps

Yes dat klopt alleen kan de zegels natuurlijk ook misschien licht verschil maken de een misschien net iets puurder is dan de andere.
    Als ik de juiste dosis heb gevonden en het gaat een tijd goed ga zal ik het misschien doen.
    Moet nou alleen nog een goede periode uitkiezen om het voor iets langere tijd te doen.
    Eerst staat DMT nog op mijn lijstje :wink:

36. Mudita

Mudita Experimenterende gebruiker

Gelukkig zijn er zegels die voor speciaal voor het microdoseren gemaakt zijn :smile:.

37. Propps

Die ben ik nog niet tegen gekomen?
    Wat moet ik mij daar bij voorstellen zegels met een lichte dosis erop?
    Het verschilt nog al per individu wat de hoogte van de juiste dosis is.

38. Mudita

Mudita Experimenterende gebruiker

Jup, gewoon normale zegels met een microdosis erop (10 microgram).

Deel Deze Pagina