1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Info Microdoseren van psychedelica (achtergrond en ervaringen)

Discussie in 'Drugs' gestart door Psychedelibee, 24 jan 2016.

SGGZ, 110% hulp bij verslaving
  1. Bexel

Bexel Newbie

Die rush was inderdaad duidelijk aanwezig inderdaad, ik heb de druppels ongeveer 7/8 min in m'n mond gehouden voordat ik het doorslikte. Ik hou inderdaad voor deze experimentele fase het fadiman schema aan, 2 dagen er tussen laten.

Het leuke begint nu pas inderdaad, nu ik op de goede weg zit qua dosering kan ik er iets meer uitproberen qua bezigheden. Ben erg benieuwd hoe de komende weken zullen gaan. Leuk trouwens om met iemand je ervaringen te delen die het zelfde heeft gedaan. Merk wel dat het erg lastig is om dit te vertellen aan mensen in je omgeving, tenslotte staat niet iedereen er zo open in. Hou het ook lekker voor me zelf (en vriendin) om dat leuke gevoel van "no one knows I'm on acid" te hebben.

@cheiron heb jij met de coming down ook een beetje dat drukkende hoofdpijn gevoel?

Laatst bewerkt: 26 jan 2018
  2. Psychedelibee

Psychedelibee Badass junkie Oppersjamaan Emeritus Mod Tripreporter

@Bexel, die tweede keer klinkt meer als een geslaagde microdosering. Fijn dat het zo goed beviel.

Het is een beetje experimenteren de eerste paar keer. Mijn eerste keer was juist net iets aan de hoge kant, waardoor ik net iets te high voor werk werd. Vanaf mijn tweede keer zat ik eigenlijk altijd goed, maar heb ik nog wel gezocht naar een voor mij perfecte range qua dosering.

Als ik op werk microdoseer en ik moet me goed kunnen concentreren dan neem ik meestal tussen de 10 en 15ug. Het effect is dan echt heel subtiel, maar ik herken wel echt duidelijk de effecten van LSD terug. Na zo'n 30 a 45 minuten merk ik dan vaak eerst dat mijn humeur iets beter wordt en ik meer energie krijg, meer zin om dingen te doen. Dan ontstaat er inderdaad een beetje een rush die, zeker bij doseringen aan de hogere kant, soms voor mij zorgt dat ik me juist slechter kan concentreren. Ook krijg ik het vaak een beetje warm tijdens het opkomen. Maar die rush verdwijnt meestal na zo'n uur alweer en daarna blijft het goede humeur hangen en kan ik me juist heel goed concentreren.

Als ik veel afspraken op werk heb en ik dus meer sociaal wil zijn neem ik soms iets meer, rond de 18ug. Ook bij deze dosis kan ik me nog altijd prima concentreren, maar dan moet ik er iets meer moeite voor doen. Sociaal vind ik het juist perfect aangezien ik door de energie ook een stuk actiever wordt. Enige nadeel is dat ik vanaf deze dosering het vrijwel continu vrij warm begin te krijgen, wat aanhoudt tot ver in de avond.

Niemand heeft het verder door inderdaad. De eerste paar keer was ik hier nog wel mee bezig als ik het op werk deed, maar inmiddels denk ik er niet eens meer aan eigenlijk. Wat me al wel een paar keer gebeurd is, is dat ik nog een stukje zegel op mijn tong had terwijl ik op werk kwam en met een collega stond te praten.

Verder is het een beetje zoeken naar de voor jou gewenste frequentie. Ik heb zelf niet echt een vaste frequentie, soms doe ik het weken niet en soms een paar weken achter elkaar. In de weken dat ik het neem doe ik het meestal ook maar 1 keer per week, heel soms 2. Het schema van fadiman heb ik slechts een keer een weekje gedaan in het begin, maar vond ik persoonlijk net iets te vaak. Ik merkte na zo'n 3 keer al lichte tolerantie en had ook niet echt zin in elke derde dag microdoseren.

3. Bexel

Bexel Newbie

Klopt inderdaad, nu ik de dosering redelijk te pakken heb kan ik een beetje heen en weer qua dosering en frequentie. In de praktijk zal het inderdaad een stuk minder worden, maar voor deze experimentele fase is het fadimann schema prima te doen.
    Ik zie overigens absoluut wel de potentie van microdosering kan genoeg situaties bedenken waarin het best waardevol kan zijn.

4. Ontdekkingsreiziger

Ontdekkingsreiziger Experimenterende gebruiker

Bedankt iedereen voor het delen van jullie ervaringen. Ik ben na mijn tweede geslaagde LSD trip drie weken terug enorm geïnteresseerd geraakt in microdosing en zodra ik terug ben ik Nederland zal ik het ook snel gaan uitproberen.

Ik hou jullie op de hoogte!

Bexel vindt dit leuk.
  5. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

Psychedelibee vindt dit leuk.
  6. MacLeod

MacLeod Admin Medewerker Beheerder

7. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Afgelopen vrijdag mijn eerste experimentje met een microdosis gedaan. Ik heb 12ug genomen rond 10.30 uur 's ochtends.

Na een half uurtje merkte ik wel iets van effect. Ik kreeg een positievere mood en had opeens geen behoefte meer aan meer koffie. Ik was vrij en kon een beetje experimenteren met verschillende dingetjes doen. Al mijn activiteiten waren net een klein beetje leuker dan normaal en ik kon me goed concentreren. Ik merkte wel dat ik niet te lang bij 1 activiteit bleef maar snel wilde wisselen van activiteit.

Lichamelijk viel het me op dat ik een hele milde positieve bodyload kreeg van deze dosis. Mijn lijf voelde prettig aan. Wel kreeg ik het op gegeven moment redelijk warm. Geinig ook om te merken dat LSD, zelfs op deze minimale dosis, als aphrodisium werkt voor mij :sweatsmile:

Ik vond eigenlijk het effect nog het meest opvallen in een sociale context. Ik had duidelijk meer zin in sociale interactie en had ook het idee dat het me beter afging dan normaal.

Al met al een bijzonder geslaagd experiment. Ik denk dat 12ug een prima dosis is voor een werkdag. Vooral een werkdag met veel vergaderingen. Als recreatieve dosis voor thuis of op een festival vond ik het wat te mild.

Fenrir, Roze olifant en Psychedelibee vinden dit leuk.
  8. Sally Tessio

Sally Tessio Bewuste gebruiker Tripreporter

Echt een zeer interessant onderwerp, microdoseren. Geweldige thread, goed bedacht @Psychedelibee!
    Ben jij verder een beetje onderlegd wat de huidige staat van dienst is op wetenschappelijk vlak met betrekking tot dit onderwerp? Enig idee bijvoorbeeld wat de lange termijn effecten van het microdoseren van LSD zijn op de karakterdimensie openheid, of wat er bijvoorbeeld over de schadelijkheid van langdurig gebruik bekend is? Andere relevante kennis die je hebt is meer dan welkom. :upsidedown:

9. Psychedelibee

Dank je, maar het idee voor het topic kwam destijds van @Bobsacamano, dus daar kan ik geen credits voor nemen. Ik heb het toen vervolgens uitgewerkt omdat ik me er toch in wilde verdiepen.

Ik volg het niet op de voet, maar zover ik weet is er nog nooit echt wetenschappelijk onderzoek naar gedaan. De propageerder, James Fadiman, kon er gezien het onderwerp geen goedkeuring en fondsen voor krijgen en is toen maar mensen gaan vragen om ervaringen te delen. Maar echt gedegen en gecontroleerd onderzoek is er naar mijn weten nog niet geweest over microdoseren. Hopelijk komt het er snel, maar met zoiets als dit ligt dat helaas nog ingewikkeld.

Daarbij zijn lange termijn effecten op het moment al helemaal niet in te schatten, aangezien het pas enkele jaren bekend en populair. Er is wel anekdotisch bewijs, Albert Hofmann zelf heeft jaren gemicrodoseerd bijvoorbeeld. Fadiman heeft er zelf ook al jaren ervaring mee. Maarja dat is dus allemaal anekdotisch en van weinig generalistische waarde.

Wel wordt LSD natuurlijk al jaren gebruikt zonder echte incidenten, maar of dat zich ook vertaald naar frequenter lage doseringen gebruiken is de vraag.

Zelf microdoseer ik nu zo'n 2,5 jaar en heb het denk ik rond de 20 keer gedaan. Het schema van Fadiman zou ik persoonlijk veel te frequent vinden, misschien voor kortere tijd te doen maar op de wat langere termijn lijkt mij dat veel te vaak. Ik doe het nu als ik er aan denk en het voor iets kan gebruiken.

Andere relevante kennis is me iets te algemeen en vaag, mocht je concreet meer willen weten dan hoor ik het van je.

Fenrir, Quinn en Sally Tessio vinden dit leuk.
  10. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

zorgt de microdosering niet dat je tolerantie voor het middel veel groter wordt dan aan het begin?

11. Sally Tessio

@Psychedelibee Thanks voor de info. Je zou zeggen dat de lange termijn consequenties wel mee zouden vallen als je het microdoseren vergelijkt met 'gewoon' doseren. Maar je hebt gelijk, dat is niet hoe onderzoek werkt en hoe je conclusies moet trekken.

Met relevante kennis doelde ik gewoon op zaken die onmiddellijk in je opkwamen die van belang zijn. Als dat niet gebeurde, dan is het prima zo en dank ik je voor je kennis. :upsidedown:

12. Psychedelibee

Persoonlijk zorg ik wel dat ik niet microdoseer in de week voordat ik ga trippen, gewoon voor de zekerheid. En vanwege tolerantie kun je ook geen dagen achter elkaar gaan microdoseren trouwens.

Quinn vindt dit leuk.
  13. Psychedelibee

Gezien de gebruiksgeschiedenis van LSD is dat ook mijn verwachting, maar ja dat is wel een enorme aanname inderdaad. Maar voor mij persoonlijk wel de reden dat ik het voor mezelf kan verantwoorden. Overigens doe ik het zelf ook zo sporadisch dat ik daardoor verwacht dat het risico helemaal minimaal is. Ik gebruik ook research chemicals, waarvan ik het risico veel groter acht.

Quinn en Sally Tessio vinden dit leuk.
  14. Sally Tessio

@Psychedelibee Snap ik hoor, als ik zou microdoseren zou die realisatie ook voldoende voor me zijn om er mee door te gaan. Sowieso is 20 keer in 2,5 jaar inderdaad niet zoveel, dus als het dan gek genoeg een onverwachts negatief effect met zich meedraagt dan zal het jou de kop niet kosten.

15. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

zijn de effecten bij een microdosering dan niet zo minimaal dat het alleen creativeit en positieve effecten oplevert en niet zo zeer andere effecten of kunnen er ook andere effecten plaatsvinden tijdens microdosering en tot hoe verre

16. Psychedelibee

Heb je het topic gelezen? Want hier gaat het topic zo ongeveer over namelijk.

17. Quinn

Quinn Bewuste gebruiker

jaja dat zeker wel. vind de uitleg ook wel goed maar vind het moeilijk eruit op te merken wat tot hoe verre

18. Psychedelibee

Zal het nog een keer samenvatten dan, microdoseren is heel subtiel ja is het ook het idee ervan. Als je er high van wordt heb je teveel gehad en is het al geen microdosis meer. Maar ondanks dat je je eigenlijk nuchter voelt, zijn er toch dingen merkbaar zoals meer energie, meer creativiteit, socialer zijn, meer mindful, etc. Maar uiteindelijk moet je het een keer ervaren om echt te weten wat het met je doet denk ik.

Quinn vindt dit leuk.
  19. Eik

Eik DF Staff Medewerker Moderator Tripreporter

Kleine update - Micro dosis op het werk!

Na mijn geslaagde experimentje thuis heb ik vorige week woensdag besloten om eens een micro dosering op het werk te testen. Ik heb ’s ochtends om 11 uur mijn kleine stukje zegel onder de tong gelegd. Omdat ik die 12ug alsnog best wel merkte heb ik geprobeerd de dosis nog iets kleiner te maken. Ik denk dat ik uiteindelijk in totaal 10 of 11 ug genomen heb.

De effecten waren vergelijkbaar met de vorige keer. Iets opgewekter, creatiever en socialer. Ik kon me goed focussen op mijn werk en had ook meer plezier in mijn werk dan dat ik gemiddeld genomen heb. Gesprekken liepen vlot en wat ik moest doen gebeurde ook. Toen ik thuis kwam heb ik niet meteen verteld dat ik een micro dosering op had. Later op de avond heb ik aan mijn vrouw gevraagd of ze iets aan me had gemerkt. Het antwoord was “nee je bent gewoon jezelf. Maar dan wel een actievere en vrolijkere versie van jezelf”.

Alweer een leuke, en nu ook productieve, dag gehad met een microdosis LSD. Ik vond het opvallend om te merken dat de 1 a 2 ug kleinere dosis ook een merkbaar subtieler effect lijkt te hebben. Maar relatief gezien is het ook daadwerkelijk zo’n 9-18% minder dan de vorige keer. Wat een potent stofje is LSD toch!

Ik hoop echt dat er wat meer serieus onderzoek komt over de lange-termijn effecten van micro-doseren. De onzekerheid daarover is voor mij de enige reden om er nog zo terughoudend mee om te gaan.

Quinn, Roze olifant en Psychedelibee vinden dit leuk.
  20. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Het grappige is ook dat twee vrienden van mij graag lsd wouden proberen maar niet echt durfden. Gezien ik nog steeds vaak microdosis doe wouden ze dat wel doen. Ik heb ze dus 10mu gegeven pp en ze zeiden later dat ze niks merkte de hele dag. Ik denk dat je ook een beetje moet weten wat lsd doet wil je de subtiele push van MD kunnen herkennen.

21. Bobsacamano

Bobsacamano Badass junkie

Hey Allemaal,

Met welke stoffen hebben jullie allemaal een microdosis gedaan. Ik ben toch benieuwd naar de andere stoffen. Zelf alleen LSD ALD-52 en 1 keer DOC. Natuurlijk kan je met heel veel microdoseren. Ik ben zelf benieuwd naar de kleine verschillen. Zo vond ik ALD-52 en LSD heel erg verschillend, uiteraard leek het op elkaar maar nu na 3 keer ALD-52 te hebben gedaan als microdosering vind ik het vooral relaxter en rustiger het ontspand meer. Niet persee goed of slecht het is maar net wat je wilt.

Ik heb hier nog zoveel psychedelica liggen dat ik er de rest van mijn leven op zou kunnen microdoseren. Maar bijvoorbeeld misschien de niet voor de hand liggende varianten zoals 2C-E en DOM ben ik wel nieuwschierig naar.

Iemand hier gedachten over.

22. Joehoe

Joehoe Newbie

Hoi allemaal,

Ik wil graag graag beginnen met microdoseren. Nou heb ik een klein flesje met een pippetje met daarin pure LSD. Heb het vandaag laten testen en het is echte lsd. Nou is mij geadviseerd om de pure lsd te mengen met gedistilleerd water en/of alcohol en dan met die substantie te gaan microdoseren. MAAR HOE MOET IK HET MENGEN? Met wat en hoeveel? Heb veel artikelen en filmpjes opgezocht maar ik vind nergens het juist antwoord.
    Wie kan me helpen? Mijn dank is zeeeeer groot!
    Xx

23. Game&Watch

Game&Watch Belezen gebruiker Tripreporter

Hey iedereen,

Ik ben een nieuw lid maar ik ben hier al een tijdje aan het lurken, nu toch ook maar eens tijd voor een reportje in de relevante topic, misschien heeft iemand er iets aan, of vinden mensen het leuk om te lezen en anders heb ik het toch mooi voor mezelf opgeschreven en het op een rijtje gezet :)

Eigenlijk sinds een paar maanden heb ik interesse gekregen in drugs. Het begon op een festival toen iemand (een kwart pilletje!) XTC aanbood, en ik na een paar biertjes overmoedig dacht: "Dat piepkleine stukje? Dat zal niet veel doen." Waanzinnige ervaring gehad, en het zaadje naar mijn tweede jeugd was geplant. Dertig jaar oud en toch nog zo groen achter de oren, soms ben je echt dankbaar dat dingen niet eerder op je pad zijn gekomen. Verder is die ervaring een verhaal op zich en niet waarom ik in deze thread mijn eerste post plaats trouwens.

Sindsdien heb ik veel gelezen over verschillende drugs en ben ik (onder andere) erg geïnteresseerd geraakt in psychedelica. Ook microdoseren leek me een potentiële verrijking op mijn leven, maar in eerste instantie toch vooral belangstelling voor een keer echt trippen. Bij een online vendor dus 1p-lsd 100 mics gekocht, en sindsdien heb ik een velletje zegels liggen thuis. Vendor maakte een betrouwbare indruk, wat contact gehad en hij stond al lang ingeschreven bij de KvK en had ook al lang een website, wat recensies online, dus ik vertrouwde het wel.

En zo kwamen we dus bij vandaag. Velletje nog onaangebroken en al weken een onbedwingbare nieuwsgierigheid. Ik weet dat ik de komende weken geen enkele dag heb om hier eens voor te gaan zitten om een echte dosis te testen (bijv. 50mics). Werk, verjaardagen, familie, hobby's, druk. En vandaag had ik besloten thuis te werken, alleen in de ochtend wat telefonische afspraken en ontelbaar veel domme klusjes die ik al tijden uitstel en geen zin in heb.

Hmmmm, misschien tijd om iets geks te doen?

10.05: Wat een miniscule zegeltjes zijn dit zeg, echt niet normaal. Met een schaar knip ik het minizegeltje in 2. Best netjes voor iemand die altijd een onvoldoende kreeg voor knippen op de basisschool! Nog twee keer knippen en het resterende stukje is met recht microscopisch klein te noemen. Het ziet er wel echt heel netjes uit en ik denk oprecht dat het niet ver van exact 1/8ste zegeltje zit. De rest gaat terug in het zakje die ik weer zo luchtdicht mogelijk probeer af te sluiten. Als de lsd goed verdeeld zit over het velletje krijg ik zeker tussen de 11 en 14 mics binnen, en anders zien we wel wat er gebeurt.

10.10: Het flintertje papier ligt op of onder de tong. Ik ben hem continu kwijt; een rijstkorrel is een gigant in vergelijking hiermee.

10.40: Ik ben lekker taakjes aan het uitvoeren, het minimal techno op en ben ergens rond deze tijd het velletje kwijt geraakt in mijn slokdarm. Voel ik nou eigenlijk iets of niks?

11.00: Ja ik voel toch echt wel wat. Heb iets meer behoefte dan normaal om met collega's te ouwehoeren dus ik chat wat met ze over werkgerelateerde dingen. Dit doe ik wel vaker maar nu heb ik ook echt zin om veel dingen te plannen en te organiseren! Een aangename verrassing en ik heb heel wat skype gesprekken open om afspraken te maken en heb mijn agenda weer goed gevuld. Denk dat ik in lange tijd niet zoveel afspraken heb ingepland meestal ben ik hier niet zo pro actief in.

12.00: Stipt 12 uur is altijd lunchtijd, geen eten in huis dus even naar de supermarkt. Ik voel me verdomd goed op dit moment, jammer dat ik nu de muziek achter moet laten want dit was wel lekker zeg.

12.10: Ik dwaal door de supermarkt en merk toch dat ik niet 100% helder ben. Terwijl ik kipfilet wil pakken voor op brood denk ik plotseling: "Maar dat is zielig voor de kippetjes :(" en pak smeerkaas. Dit is het moment waarop ik merk dat ik misschien over de microdosis heen ben gegaan.

12.20: Ik zit thuis redelijk hersenloos mijn broodjes op te eten. Merk op dat ik het terwijl ik buiten rond liep het behoorlijk warm had, en nu juist erg fris. Ik voel me een beetje koortsachtig ofzo. Niet een heel fijn gevoel in mijn lichaam.

13.00: Ik ben alweer een tijdje aan het werk, gefocust op simpel werk. Toch voel ik mij lichamelijk nog steeds niet super. Hier bel ik ook een tijdje met een collega en dit gaat redelijk maar ik vind goed concentreren op het gesprek toch een beetje lastig. Het is het net niet.

14.00 Nu wil ik wat grotere taken oppakken waar ik ook mijn hersens echt voor nodig heb. Wat software debuggen, wat programmeren. Ik merk dat het totaal niet gaat. Zo gefocust als ik vanochtend was zo slecht gaat het me nu af. Ik merk dat als het niet meteen goed gaat ik er weinig zin in heb. Wel ben ik weinig afgeleid door andere dingen.

17.00 Ik heb er genoeg van en besluit er mee te kappen, de laatste uren ben ik helaas niet echt productief geweest. Tijd om nog een uurtje wielrennen te kijken en te chillen.

18.00 Nog steeds een beetje last van dat ik het koud heb en ik besluit te douchen. Hierna is dat nare gevoel weg en voel ik me weer helemaal normaal.

21.30 Ik besluit een reportje te typen en dit kost veel te veel tijd haha. Voel me wel al uren weer helemaal normaal.

Conclusie: Voor simpele dingen als plannen en een beetje ouwehoeren met collega's werkte dit vandaag voor mij prima motiverend, echter als het lastiger werd had ik juist omgekeerde motivatie en was ik geneigd te denken: "morgen ben ik hier helderder voor." Lichamelijk voelde ik me vandaag dus niet top. Geestelijk valt weer onder te verdelen in gevoel en ratio. Hierbij merkte ik dat mijn denkvermogen toch wel minder is dan normaal. Het gevoel was vanochtend wel heel goed maar vanmiddag (ook doordat ik dus merkte dat mijn denkvermogen niet 100% was) kakte het wel behoorlijk in.

Overall gemengde gevoelens dus, geen spijt dat ik het geprobeerd heb. Thuiswerken is altijd moeilijk om die 8 uur laptop-zit te voltooien dus ik ben ook niet totaal ontevreden. Nog maar een keer microdosis proberen op een vrije dag want dit durf ik nog niet aan als ik echt tussen mijn collega's zit.

Ik vraag me nog wel af of dat lichamelijke gevoel normaal is of niet, hebben anderen hier last van? Ik wil sowieso nog even een zegeltje laten testen, alhoewel ik wel vrij zeker weet nu dat er in ieder geval 'iets' inzit.

Groet!

24. Psychedelibee

Welkom op het forum!

Ik heb zelf alleen nog maar echte LSD gemicrodoseerd, dus geen ervaring met 1P-LSD, maar ik voel me met een microdosis juist vaak fysiek een stuk energieker. Vaak wel een beetje een ontregelde temperatuur, waardoor ik vaak vrij warm heb en dan soms juist in enen een beetje koud. Maar die temperatuur ben ik aan gewend en vind ik meestal niet echt een probleem.

Ik heb overigens ook juist dat ik met een microdosis, naast veel socialer zijn, ook makkelijker kan programmeren of andere taken waarbij veel concentratie vereist is.

25. Game&Watch

Oh ja fysiek was ik zeker energieker! Het lijkt me echt perfect als je een dag hebt waarin je veel fysieke dingen moet doen zoals boodschappen, wassen, schoonmaken, etc, etc. Alleen van werken ben ik nog niet helemaal zeker. Maar ik heb het nog niet opgegeven hoor. Gewoon nog een keer proberen. :)

Die lichaamstemperatuur.moet ik maar aan wennen dan, hopelijk is het wat minder volgende keer

Ik heb het gevoel dat de grootte van de microdosis ook veel uitmaakt trouwens. 11 of 14 mics is een groot verschil vermoed ik.

26. Psychedelibee

Ja ik merk zeker verschil tussen 10 en 15ug. Mijn persoonlijke sweetspot is 12ug. Maar afhankelijke van het doel speel ik wel eens met de dosering, boven de 18ug wordt ik dromerig en is het duidelijk geen microdosering meer.

27. Casaan

Casaan Bewuste gebruiker Tripreporter

Ik overweeg mijn laatste zegel 1p lsd in stukken te knippen om te kijken wat een micro dosis doet. Lijkt me trip report waardig.

28. Game&Watch

Niet zo sarcastisch he :wink:

29. Casaan

Dont get me wrong, ik heb eerder geprobeerd om een trip report te schrijven over mijn 1p-lsd ervaring, is finaal de mist in gegaan omdat ik verkeerde keuzes maakte. Ik hoop dat een tweede keer beter te kunnen doen nu ik kennis heb wat 1p-lsd kan doen.

Jouw report waardeer ik, ik vraag me af of ik het zou durven om te micro doseren als ik moet werken. Ik wissel graag ervaringen uit.

30. Game&Watch

Ah ja, het is een stuk makkelijker op een microdosis he, zo'n report :) Ik ga zeker binnenkort ook een echte trip proberen en denk dat het daarna ook erg moeilijk is om het allemaal samen te brengen. Maar als het lukt ga ik het zeker een trip report schrijven!

Je kan sowieso eerst micro proberen op een vrije dag toch? Voor mij zou iedere zaterdag of zondag in principe gewoon geschikt zijn voor een microdosis. Ik vermoed dat jij ook niet 7 dagen per week werkt :)

31. Casaan

Nee, 7 dagen werken doe ik gelukkig niet. Regelmatig kom ik wel aan 6 dagen. Ik moet vaak even zoeken naar geschikte dagen om te trippen. Zeker wanneer ik het effect nog niet goed ken heb ik de dag erna liever geen verplichtingen.

32. Game&Watch

Ah ja, ik voelde de dag erna echt niks meer hoor, zou ik me niet te druk om maken als ik jou was. (als we nog over microdoseren praten dan :))

33. Game&Watch

Ik kon het niet laten om aan het begin van de middag allebei de kleine stukjes van mijn knipactie eerder deze week in mijn mond te stoppen en kan nu wel zeggen dat 37,5 mics geen microdosis is. Waus

Nog wel helder genoeg om te typen gelukkig, maar op mijn werk zou ik me zo niet durven vertonen haha

34. Game&Watch

35. Spongebob

Spongebob Newbie

Hoe zit het eigenlijk met microdoseren van middelen zoals: XTC, Speed, Ghb, Cocaine etc etc..

36. Roze olifant

Roze olifant DF Staff Medewerker Moderator Top Tripreporter

Is zinloos bij mijn weten. Deze middelen hebben een duidelijke treshold, je merkt of helemaal niets, of je merkt (boven een voor iedereen andere drempelwaarde) een licht effect dat toeneemt met de dosis. Als je zonder tolerantie 10 mg speed snuift - ik noem maar wat, moet eerlijk zeggen dat ik de gemiddelde treshold van speed niet ken - dan zul je als je daar iets van voelt vast nog prima in staat zijn om naar je werk te gaan zonder dat iemand iets door heeft, maar je bent toch 'onder invloed'. Het idee van microdoseren is net dat de dosis zo laag is dat je het niet bewust voelt, terwijl het ongemerkt wel effect heeft op je denken en handelen.

Psychedelica zijn m.i. ook geschikter omdat ze van zichzelf al meer gelaagdheid hebben, doordat ze niet alleen de functie van genotsmiddel vervullen maar ook creativiteit en inzichten geven. Dit beperkt zich niet alleen tot het moment van gebruik, maar kan ook daarna nog een invloed hebben op hoe iemand in het leven staat. Ik denk dat die eigenschappen ook een rol spelen bij microdoseren, je zet bepaalde kwaliteiten van je hersenen 'aan' zonder zelf echt door te hebben dat ze aan staan, maar je kunt er toch de vruchten van plukken.

Dat is hoe ik het zie btw; heb weinig tot geen ervaring met microdoseren.

Game&Watch en Mindless vinden dit leuk.
  37. Spongebob

Spongebob Newbie

Dankje wel voor het duidelijke antwoord :). Heb wel eens een keer een lage dosis xtc genomen, maar vond het geen effect hebben en kreeg een beetje een boos/deprimerend gevoel. Het gevoel was echt niet leuk. Toen nam ik een halfje bij en ging ineens kneiterhard! Uiteindelijk had ik een enorm lekkere trip, sinds ik dat halfje bij had genomen!

38. Mesh

Mesh Belezen gebruiker

Iemand enig idee of er een verschil tussen LSD en truffels is qua microdosering?

39. Psychedelibee

Sowieso de werkingsduur natuurlijk, LSD werkt de hele dag en met truffels is dat meer een halve dag.

Ik heb alleen nog maar LSD gemicrodoseerd, dus kan truffels niet vergelijken helaas. Met LSD microdoseren merk ik wel duidelijk het karakter van LSD in ieder geval en met name het stimulerende en intellectuele van LSD vind ik persoonlijk wel een pre bij microdoseren. Mijn vermoeden is dat truffels microdoseren dus wel net iets anders zal zijn en wellicht wat minder geschikt voor tijdens het werk.

40. Iskra

Iskra Bewuste gebruiker

Ik microdoseer regelmatig met truffels/paddo's.
    Toevallig heb ik net een klein paddenstoeltje opgegeten en drie dagen geleden ook.
    Ik voel altijd precies wanneer het inwerkt, opeens is het dan stil.
    Er komt meer openheid, openheid gaat gepaard met goed voelen, socialer, creatiever, energieker.
    Ik ben mij meer bewuster wanneer ik vanuit mijn pijnlichaam reageer/handel.
    Ik heb het gevoel als ik dit blijf volhouden dat er dan daadwerkelijk een nieuwe verbinding ontstaat en het mij niets meer doet wanneer ik wordt getriggerd door iets.

Lang leve de openheid is dan maar de conclusie na mijn relaas.

"Aandacht is liefde" die zin kwam ik laatst tegen in een film.
    Aandacht is liefde, liefde is aandacht. Ik vind het mooi gevonden.

Echt doseren doe ik niet.
    Ik ga altijd op mijn gevoel af welke paddenstoel of truffel ik tot mij neem.
    Soms is de dosering iets te hoog maar dan had dat dan blijkbaar zo moeten zijn.

en vooral doen wat goed voelt,
    maar dat geldt eigenlijk voor modder fucking alles.

Laden...