paracodin

haaitand

Experimenterende gebruiker
Ja kben net terug van reis gaan skiën in Oostenrijk en twas zalig maar dat doet er niet echt toe. Het toeval lukt dat ik daar een beetje ziek werd en wat moest hoesten. Dus naar de apotheek en ik krijg druppels voor de hoest. Raar druppels voor de hoest (alle in België toch). Genaamd Paracodin ik zo als ik ben de bijsluiter lezen om te kijken voor wat effecten er mogelijk zijn. Nu zie ik daar MAO Hemmern staan dus denk ik (aangezien het alleen in het duits is) MAO remmers inersant. Ik kijk op het doosje en wat staat er, een driehoekje met de tekst Achtng dieses Arzeneimittel kann die ......und Verkehrstüchtigkeit beeienträchtigen. Handig dus lees ik de volledige bijsluiter en ergens staat denk ik bij hoge dosis ontstaat euforie en niet mengen met alcohol. Dus nu met veel chocolade (MAO) alcohol en paracodin kan leuk worden. de werkzame stof is dihydrocodeinhydrorhodanid (duits) als je dat op Google indrukt krijg je duitse drugsforums maar kversta er geen zak van. heeft iemand meer informatie?

Stylus

Belezen gebruiker
Ik vermoed dat het actieve bestandsdeel codeine is of een zeer er op lijkende stof, zoek maar even naar codeine op het forum, je vind genoeg. Of de MAO remmers een goed idee zijn weet ik niet, MOA remmers + wat dan ook is altijd link, en als je niet zeker weet wat de stof is die je tot je neemt al helemaal.

Stylus

haaitand

Stylus zei:
Ik vermoed dat het actieve bestandsdeel codeine is of een zeer er op lijkende stof, zoek maar even naar codeine op het forum, je vind genoeg. Of de MAO remmers een goed idee zijn weet ik niet, MOA remmers + wat dan ook is altijd link, en als je niet zeker weet wat de stof is die je tot je neemt al helemaal.

Stylus
daarom vraag ik eerst raad en de MAO is om het langer te laten werken toch? tragere afbraak door de lever?

zazzoo

Bewuste gebruiker
Ben je zeker dat er niet stond, gelijktijdig gebruik met MAO-remmers (antidepressieva) wordt afgeraden? MAO-remmers en opiaten kunnen een serotonine syndroom veroorzaken, geen lachertje.

Paracodine=dihydrocodeïnewaterstoftartraat ietsje sterker dan gewone codeïne of codeïnefosfaat.

haaitand

zazzoo zei:
Ben je zeker dat er niet stond, gelijktijdig gebruik met MAO-remmers (antidepressieva) wordt afgeraden? MAO-remmers en opiaten kunnen een serotonine syndroom veroorzaken, geen lachertje.

Paracodine=dihydrocodeïnewaterstoftartraat ietsje sterker dan gewone codeïne of codeïnefosfaat.
Zou zeer goed kunnen ik heb maar 1jaar duits had. Niet echt de moeite dus om te proberen en beter gewoon houden voor mijne hoest. Ik eb wel nog een vraag over chocolade ik dacht dat chocolade een licht MAO remmer was maar kan het zijn dat je geen chocolade mag nemen met een andere MAO remmer?

zazzoo

Bewuste gebruiker
Nee je zou al 10tallen kilo's moeten eten en dan pure chocolade geen melk, chocolade is dus veilig.
Chocolade op zich is geen MAO-remmer ze hebben gewoon een heel licht effect op de serotonine huishouding in je hersens, dus echt te verwaarlozen.

Peterblaat

zazzoo zei:
opiaten en serotonine hebben toch niets met elkaar van doen? Opiaten zijn dacht ik meer op het vlak van endorfine actief.

Wat ik mij wel kan voorstellen is dat opiaten en MAO-remmers het effect kunnen hebben dat er te veel endorfines in het systeem komen; gevolg: snellere overdosering.
Enderfines maken je rustiger, en hebben bijv. ook invloed op je ademhaling, hartspier en bloeddruk. Een overdosis opiaten (heb ik altijd begrepen) is het gevolg van te veel endorfineachtige stoffen in het lichaam waardoor de ademhaling steeds langzamer word (en bij een OD zelfs stopt), je hartspier die het steeds rustiger aan gaat doen en je bloeddruk die z'n eigen gangetje gaat.
Evengoed niet leuk, maar volgens mij niet zoveel met serotonine te maken.

Bovenaan