Moestuinier

DF-koning
Tripreporter
Oh dan hou ik daar niet van als slapeloosheid erbij hoort. Ik vind juist dingen waar je heel moe van word en dan echt he best moet doen om wakker te blijven lekker.

Na een avondje mdma met keurige pauzes tussen, als ik een joint rook op de comedown, dan hebben mijn ogen de allergrootste moeite om open te blijven. Die slapeloosheid ligt meer om de hoek als je hoge doseringen aan houd. MDMA is de enige upper waar ik op de comedown vredig als een baksteen in slaap val.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
soortgelijk effect..maar net zoals bijv. pizza's is de één lekkerder, zwaarder, beter bereid etc. dan de ander.
ook de ingrediënten kunnen verschillen.. dus het is vaak toch net wat anders..
Hoe groot is die kans in de realiteit echter, dat pillen echt verschillen. In Nederland zijn toch het merendeel van de pillen gewoon puur MDMA met bindmiddel erbij?

Veel praten hier alsof die pil consistent dit en dat doet, en die pil weer dit en dat. Maar zit dat niet vooral tussen de oortjes denk ik dan? :wink: Natuurlijk is het verschil in gewicht en hoeveelheid MDMA reëel.

geflipt

Wijs gebruiker
Hoe groot is die kans in de realiteit echter, dat pillen echt verschillen. In Nederland zijn toch het merendeel van de pillen gewoon puur MDMA met bindmiddel erbij?

Veel praten hier alsof die pil consistent dit en dat doet, en die pil weer dit en dat. Maar zit dat niet vooral tussen de oortjes denk ik dan? :wink: Natuurlijk is het verschil in gewicht en hoeveelheid MDMA reëel.
Ja ok, maar tussen batches mdma kan toch ook wel wat verschil zitten, niet?

Gebruiker 0012685732

Badass junkie

mag ik vragen naar het aantal tabletten dat jij op hebt?

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ja ok, maar tussen batches mdma kan toch ook wel wat verschil zitten, niet?
Misschien wel hoor.

Ik lees dit op drugsinfteam.nl, laatste update 27 februari 2020:

Op de Nederlandse markt vind je voornamelijk MDMA in XTC-pillen. Zo'n 98% van de XTC-pillen, aangeleverd bij de testservices, bevat MDMA. Het is een fabel dat wanneer je 'hard gaat' van een pil, dat het door speed komt. Speed (amfetamine) komt nauwelijks voor in XTC-pillen. Op dit moment bevatten 80% van de aangeleverde xtc-pillen meer dan 140 mg MDMA.

De XTC-markt is steeds onderhevig aan verandering. Een XTC-pil kan een bepaalde kleur, vorm, of logo hebben. Dit zegt echter niets over de inhoud van de pil. Er zijn bijvoorbeeld pillen met hetzelfde logo en kleur die toch een verschillende inhoud of sterkte hebben. Je kunt daarom het beste je XTC laten testen.

Ik vraag me wel af of er dan naast de MDMA in die 98% van de pillen nog iets anders aangetroffen wordt. Dat is me niet helemaal duidelijk.

mag ik vragen naar het aantal tabletten dat jij op hebt?
Verschillende tabletten zal tussen de 10 en 20 liggen denk ik.

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
En je voelde geen verschil daartussen?
Niet veel, maar ik breek ook altijd kwartjes af en dan weet je niet precies hoeveel je binnen hebt. Heb ook niet altijd geteste pillen gehad... Wel thuistest sowieso, maar wist niet altijd de kwantiteit MDMA in de pil. Je eigen mindset heeft trouwens ook nog zoveel invloed op je ervaring.

Ik vind het moeilijk om echt te zeggen: die pil was zo en die was weer zo, etc.

Spyro

DF-koning
MDMA is toch gewoon MDMA? Alleen is de ene wat sterker dan de ander. Ik geloof dat het placebo is.

Tenzij iemand me nu kan uitleggen wat dan precies het verschil écht is. Dan heb ik niets gezegd.

geflipt

Wijs gebruiker
Niet veel, maar ik breek ook altijd kwartjes af en dan weet je niet precies hoeveel je binnen hebt. Heb ook niet altijd geteste pillen gehad... Je eigen mindset heeft trouwens ook nog zoveel invloed op je ervaring.

Ik vind het moeilijk om echt te zeggen: die pil was zo en die was weer zo, etc.
Ik vind net dat er echt wel grote verschillen zijn. Van hele zachte mdma-waas, tot pillen die bij dezelfde dosis mdma erin beuken als een gabbertje...

En uiteraard is set en setting belangrijk. Maar bij de meeste pillen die ik ken kan ik perfect inschatten wat voor effect ze zullen geven.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Misschien wel hoor.

Ik lees dit op drugsinfteam.nl, laatste update 27 februari 2020:

Ik vraag me wel af of er dan naast de MDMA in die 98% van de pillen nog iets anders aangetroffen wordt. Dat is me niet helemaal duidelijk.

Verschillende tabletten zal tussen de 10 en 20 liggen denk ik.

uit jouw stukje:
" Er zijn bijvoorbeeld pillen met hetzelfde logo en kleur die toch een verschillende inhoud "

ja, naast mdma andere dingen kan.
maar ik maak niet voor niets de vergelijking met koken.. pizza.
zelf al probeert de chef nog zo minitieus het recept te volgen..
al doet hij het honderd keer..pakt die pizza toch wel eens anders uit.
temperatuur schommelingen..
langer of korter bakken.
ingrediënten die niet optimaal zijn..
vooral die laatste..
ideale grondstoffen verdwijnen en worden door alternatieven vervangen..
ze moeten telkens weer nieuwe methodes vinden om aan die bepaalde stofje te komen
door ze bijvoorbeeld weer uit andere dingen te synthetiseren.
en soms vervangen ze die wel eens door vergelijkbare stofjes.

wat ik al eerder schreef..
vroeger werd er wss meer gerommeld met wat er precies in zat en kreeg je de meest uiteenlopende effecten..
mda, mdea maar ook wazig 'eindbaksels' die mss haast niet in formules uit te schrijven zijn..
beetje dit beetje dat.. heb je wel eens foto's van garage labjes gezien in de krant?
tegenwoordig is die industrie geprofessionaliseerd..
maar wordt het natuurlijk gewoon in "gehuurde" boerenschuren geproduceerd.
zoals geflipt ook zegt: de ene batch lukt gewoon beter dan de andere.
of mss doen ze er express wel een dotje dit of dat bij om er een bepaald effect/element te versterken?
ik ben ook zeer nieuwsgierig naar dit proces.

persoonlijk heb ik redelijk veel ervaring over 3 decennia.. en binnenkort 4 😅😇
in mijn beleving kan ik zeker verschil in werking van verschillende tabletten ervaren.
als je dat af wil schuiven onder set en setting dan mag dat..
zo worden trippers ook vaak weggezet.. ' je bent te veel onder de invloed om dingen objectief te beoordelen '

ik zou graag een chemicus of een 'chef' horen over deze dingen.. mss eens wat fora op het darkweb lezen
daar gaan recepten en tips heen en weer.
na wat meer research kom ik bij jullie terug.. met een zelfgemaakte pil! lol smiley_mad.gif

Mindless

DF-koning
Zweefkees
Emeritus Mod
Top Tripreporter
Ik vind net dat er echt wel grote verschillen zijn. Van hele zachte mdma-waas, tot pillen die bij dezelfde dosis mdma erin beuken als een gabbertje...

En uiteraard is set en setting belangrijk. Maar bij de meeste pillen die ik ken kan ik perfect inschatten wat voor effect ze zullen geven.
Hmm, oké ik zeg niet dat het niet kan hoor.

Ben wel benieuwd naar een blind onderzoek waarbij gekeken kan worden hoeveel invloed placebo hier heeft.

uit jouw stukje:
" Er zijn bijvoorbeeld pillen met hetzelfde logo en kleur die toch een verschillende inhoud "
Ik had het gezien, maar vraag me af hoeveel dat dan voorkomt. Of dat het meestal toch gewoon puur mdma + bindmiddel is.

Maar de punten die je daaronder maakt, dat heeft mogelijk toch invloed op het uiteindelijke effect ja. :)

zo worden trippers ook vaak weggezet.. ' je bent te veel onder de invloed om dingen objectief te beoordelen '
Bij trippen is de set en setting in mijn ogen wel immens bepalend. Met precies hetzelfde middel en precies dezelfde dosering heb ik totaal verschillende ervaringen gehad. Dit zal bij een entactogeen/empathogeen als MDMA wel wat anders werken, maar het zal ook tot zekere mate meespelen schat ik zo in.

Laatst bewerkt:

geflipt

Wijs gebruiker
Zit tussen je hersenen. Heeft denk ik meer met de setting te maken en hoe je je die dag voelt. En natuurlijk vrienden die je op hypen oh oh dit zijn echt goeie.
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zo mijn favoriete pillen, en die doen exact hetzelfde in verschillende settings. Kan aan mij liggen ook hoor... Maar er vanuit gaan dat mdma gewoon mdma is geloof ik niet echt.

Alakazam

Bewuste gebruiker
Tja, daar ben ik het niet mee eens. Ik heb zo mijn favoriete pillen, en die doen exact hetzelfde in verschillende settings. Kan aan mij liggen ook hoor... Maar er vanuit gaan dat mdma gewoon mdma is geloof ik niet echt.
Maar MDMA is toch gewoon een molecuul met een bepaalde samenstelling en structuur? Dezelfde atomen zitten op dezelfde manier aan elkaar, anders is de structuur anders en is het geen MDMA meer.

Kan natuurlijk dat er wat fout gaat tijdens productie en er soms inderdaad wat anders in zit, maar als het MDMA is, is het niet iets anders. Dan maakt het ook niet uit of er bij de productie elvenstof of schoenzolen gebruikt. Lijkt me :laughing:

En al je pillen hebben dezelfde dosering?

Wowflow

Experimenterende gebruiker
Het blijft grappig om te zien dat veel mensen een bepaalde ervaring koppelen en danken aan het vormpje waarin hun mdma gegoten is.
Wat te denken van de variabelen:
- het feestje
- je mindset
- gezelschap
- dosering
- en nog veel meer factoren die allemaal een (kleine) rol spelen in de ervaring.

MDMA= C₁₁H₁₅NO₂
XTC= leuk vormpje((C₁₁H₁₅NO₂* hoeveelheid) + bindmiddel)

Met de aantekening dat er behalve de mdma en het neutrale bindmiddel soms bijvoorbeeld caffeine aan je pil is toegevoegd, wat mogelijk een klein verschil kan geven in effect en ervaring.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Maar MDMA is toch gewoon een molecuul met een bepaalde samenstelling en structuur? Dezelfde atomen zitten op dezelfde manier aan elkaar, anders is de structuur anders en is het geen MDMA meer.

Kan natuurlijk dat er wat fout gaat tijdens productie en er soms inderdaad wat anders in zit, maar als het MDMA is, is het niet iets anders. Dan maakt het ook niet uit of er bij de productie elvenstof of schoenzolen gebruikt. Lijkt me :laughing:

precies.. maar het test wel alszijnde bevattende mdma.. dus een xtc tablet.
net zoals chocolade.. zullen koetjes repen en chocolonely als cacao zouden testen..
maar daar zit toch een heel groot verschil van smaak in.
kwaliteit van de bonen, aanleng middelen en idd percentage cacao.

je kunt het fouten noemen of fluctuaties..
het is een utopische gedachte dat het productie proces iedere keer exact hetzelfde en volgens het protocol verloopt

en dan heb je nog door zaken als winstbejag.. of noodzaak ( of experimentatie )
dat er bepaalde stofjes vervangen worden door vergelijkbare.
er komt uit pillentesten vaak ook een percentage unknown uit.
mss hebben bepaalde "misbaksels" geen bekende formule maar wel een bepaald effect.

tuurlijk is er Schulgins recept en ideale ingrediënten voor mdma.. pure mdma = mdma 😅
maar daar heb ik zelfs echt merkbare verschillende batches van gehad om dezelfde bovenstaande redenen.
net zoals je bij andere drugs verschillende batches hebt..

maar goed de insteek is dus:

verschillende ervaringen op xtc pillen.

en mdma wordt een pyschedelische amfetamine genoemd dus ervaringen kunnen wat subjectief zijn...
maar zijn ( drugs ) ervaringen dat niet per definitie?
op een gegeven moment kun je wel wat vergelijkingen maken lijkt me.

'98 of '99 denk ik..
Hamer en Sikkeltje.. khad blauwe.
wat er in zat ik weet het niet.. laat ik het maar een gewoon een pilletje noemen.
iedereen ging er aardig raar van doen.. op een leuke manier 😅

1608141126605.png

Wowflow

Experimenterende gebruiker
Even uitschrijven hoe het hele proces eruit zien, van productie tot je hersenen, als je slecht geproduceerde pillen hebt, door een gaar proces waardoor de zuiverheid niet al te hoog is.

Productieproces:
1 gram
Matige productiekwaliteit: 60% MDMA moleculen, 40% mislukte moleculen (dus geen MDMA)

Stel hiervan maakt iemand 5 xtc pillen:
200mg in elk. (Waarvan 60% geslaagd en 40% niet)

Ik koop deze, en laat deze testen. Dan komt er volgensmij uit de test: 200mg*60% = 120mg mdma.

Ik neem deze pil, en die 120mg wordt in je leipe harses opgenomen.

Uiteindelijk gaat het dus (volgensmij) gewoon om het aantal mg MDMA (dus geslaagde moleculen) dat je naar binnen gooit, hoe slecht ook geproduceerd.

Rivalrie

Badass junkie
Het blijft grappig om te zien dat veel mensen een bepaalde ervaring koppelen en danken aan het vormpje waarin hun mdma gegoten is.
Wat te denken van de variabelen:
- het feestje
- je mindset
- gezelschap
- dosering
- en nog veel meer factoren die allemaal een (kleine) rol spelen in de ervaring.

MDMA= C₁₁H₁₅NO₂
XTC= leuk vormpje((C₁₁H₁₅NO₂* hoeveelheid) + bindmiddel)

Met de aantekening dat er behalve de mdma en het neutrale bindmiddel soms bijvoorbeeld caffeine aan je pil is toegevoegd, wat mogelijk een klein verschil kan geven in effect en ervaring.
Klopt. Ik hou echter van sterke pillen en ik neem er eigenlijk altijd maar 1 mee. (Wil geen strafblad). Dus voor mij is hrt soort pil zeker belangrijk:tongueout:

geflipt

Wijs gebruiker

LOL. Tijdens het productieproces kan er vanalles gebeuren dat een batch potenter of 'anders' van effect maakt. Lijkt me...

Nee natuurlijk niet, maar als je eenzelfde pil in een totaal andere setting en mindset getest hebt, dan weet je toch min of meer hoe zo'n pil 'is' tegenover andere pillen. Het gaat hier niet over sterkte, maar veeleer over een verschil in effect. Hoe subtiel ook...

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Even uitschrijven hoe het hele proces eruit zien, van productie tot je hersenen, als je slecht geproduceerde pillen hebt, door een gaar proces waardoor de zuiverheid niet al te hoog is.

én de werking veranderd.. klaar 😉

iets té gesimplificeerd imo 😅

mijn mening is gebaseerd op gelezen artikelen,
jaren ervaring.. en verhalen uit overlevering.

vroeger waren er testertjes..
via de dealer kregen afnemers, lees: proefkonijnen, dan "xtc pilletjes" .. om kijken hoe die vielen..
met uiteenlopende ervaringen.
xtc pilletjes tussen haakjes want dat was het doel maar er werd een hoop geknoeid met ingrediënten.

ik denk dat we het alleemaal wel een zijn dat puur mdma iedere keer hezelfde zou moeten zijn.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
LOL. Tijdens het productieproces kan er vanalles gebeuren dat een batch potenter of 'anders' van effect maakt. Lijkt me...

Nee natuurlijk niet, maar als je eenzelfde pil in een totaal andere setting en mindset getest hebt, dan weet je toch min of meer hoe zo'n pil 'is' tegenover andere pillen. Het gaat hier niet over sterkte, maar veeleer over een verschil in effect. Hoe subtiel ook...

geflipt gozer.. wij gaan een pilletje delen! 🤩

Uptempo

Newbie
Dat is de enigste foto die ik nog heb.
Lijstje wat ik me kan herrinderen is:
Gele breitling
Salmiak hartjes(repress)
Klaver kaarten
2 kleurige Minions
Roze lamborghini
Roze flugel(de goede)
Gouden king kong
Gele max verstappen
Domino stenen (verschillende kleuren)
Roze kenzo
Blauwe philip plein
Bert en ernie
Takeshi 69

2cb:
Gele north face
Gele batman
Meerkleurige monclair

Waarbij de
Lamborghini veruit favoriet is.

Alakazam

Bewuste gebruiker

Denk dat ik je dan gewoon niet helemaal begreep, bedoelde er niks mee hoor (:

Het effect kan uiteraard verschillen als er ongewenste stoffen in pillen zitten door een verkeerde productie. Dan is de batch alleen niet meer enkel MDMA en bindmiddel.

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Voor de 2cb lief hebbers deze zijn nu op de markt 23mg getest. Dikke aanrader foto van internet:

heyy.. het is ten eerste een xtc topic.. ten tweede mag deze thread blijven bestaan als het niet op een uistalling/ verkoop plek
gaat lijken.. zou je je foto voor de eerste reden en voor de zekerheid voor de tweede reden alsjeblieft kunnen verwijderen?
thx! 🙂

Uptempo

Newbie
heyy.. het is ten eerste een xtc topic.. ten tweede mag deze thread blijven bestaan als het niet op een uistalling/ verkoop plek
gaat lijken.. zou je je foto voor de eerste reden en voor de zekerheid voor de tweede reden alsjeblieft kunnen verwijderen?
thx! 🙂
Heb hem weggehaald kopje staat deel je pillen pics. 2cb zijn ook pillen met vormpje enz. Daarnaast verkoop ik niks maar adviseer. Foto komt van reddit

Gebruiker 0012685732

Badass junkie
Heb hem weggehaald kopje staat deel je pillen pics. 2cb zijn ook pillen met vormpje enz. Daarnaast verkoop ik niks maar adviseer. Foto komt van reddit
Oreos ^^

thx! 🙂 ..en gelijk heb je!
er staan tags boven aan de pagina en in de aanhef heb ik het over xtc tabletten..
maar er staat idd nergens dat het persé over mdma moet gaan.
mss mail ik een mod om de titel aan te laten passen.. 🤔

Bovenaan