Rookvrij bazentopic!!!

Manonnie

Wijs gebruiker
Ik stop :rock:
En het is moeilijk :cry:

Ik mis ook echt echt iets.. DAMN!
Maar het komt goed, hihi.
Normaal op school hebben we op het plein 3 bankjes waar je mag roken, maar die zijn niet in de zon.
Dus ik zit altijd een bankje verder te roken, die is wel in de zon!
Vandaag, de éérste dag dat ik het niet deed, en ook nog een behoorlijk aantal bankjes verder zat met een vriendin, toekijkend op de rokende menigte, en zelf het weerstaan, zag ik dat er door de conciërge's namen opgeschreven werden, van mensen die bij het 4e of 5e bankje stonden te roken.
Later even nagevraagd wat er nou de consequenties van zijn, ze moeten vegen!
Nou, ik blij dat ik gestopt ben :mrgreen:
Lekker niet vegen, geld bespaard, en weer een stukje van mijn leven gered! Heerlijk. :sunglasses:

Manonnie

Wijs gebruiker
tomz0r zei:
Manonnie zei:
zag ik dat er door de conciërge's namen opgeschreven werden

De conciërge? Ik zou echt weglopen en mijn naam nooit geven. Of een naam die niet bestaat. :P
Ach, middelbare school. Sowieso kennen ze mij nu wel, ik zit er al 7 jaar op school, volgend jaar wordt het me 8e jaar en dan ben ik er eindelijk vanaf (heb eerst Havo gedaan, ben blijven zitten en doe nu vwo)
Dus sowieso is dat voor mij geen optie, verder.. ach, ik kon er wel om lachen.
1e dag dat ik stop met roken, gelijk dit :grin:

Exceptional Insight

DF-koning
Emeritus Mod
Manonnie zei:
1e dag dat ik stop met roken, gelijk dit :grin:
Karma.

Andrew

Badass junkie
Ik ga voortaan mn adem en neus dichthouden als ik hierzo naar beneden ga, dan inhaleer ik die lucht van moeders sigaretten niet. :sunglasses:

Dreuge

Badass junkie
Irezz zei:
Ik heb er, tegen alle regels van alle natuurwetten geen zin meer in :openmouth:

das toch niet zo gek? als je weet dat het slecht is en je blijft daar elke keer dat je rookt aan denken vind ik het logisch dat je op een gegeven moment zo tevreden wordt over jezelf dat je geen eens zin meer hebt om te roken

Irezz

Bewuste gebruiker
Maar dat heb ik nou altijd! Door een of ander stom toeval worden mijn mogelijke verslavingen gesaboteerd :confused:

-Ik drink meerdere liters cola per dag, maar elke paar weken smaakt cola plots gewoon afgrijselijk goor, hélémaal niet vergelijkbaar, is het ondrinkbaar! En dat ligt niet aan de fles... Dan is m'n colaverbruik een tijdje lager, maar wordt het weer meer, is het net of m'n lichaam beschermt zich ertegen!

-Na wiet kwam xtc, xtc fijn, goedkoop, overvloedig en van 2-wekelijks gebruik naar zovaak mogelijk, al kostte het me pillen met hopen. Ga ik superhard, komt m'n moeder binnen, zegt ze: internet gaat uit, slaapzacht (ik moest toen nog om 10 uur naar bed. Ja, ik was degoutant jong! :flushed: ) en toen heb ik d'r in een impulsieve rage bijna van de trap geduwd.
Ik ben NOOIT agressief. Enige drang naar pillen was óver, en nooit meer teruggekeerd!

-Wiet werd simpelweg saai. Ik hou ervan, ik blow soms weken aan één stuk door als het een overvloedige tijd is. Maar voor hetzelfde geld vind ik het plots gewoon saai en debiel, zodat ik een paar weken ophou.

-MDMA, GHB, ALCOHOL, POPPERS, KETA,...: Al probéér ik er verslaafd aan te worden, ze spreken me gewoon niet aan, zijn niet lekker, zijn af en toe fijn POOOKKE irritant imo na één dag. Ik had 'n gram keta, die ik voor de helft heb weggegeven, omdat ie echt over datum ging gaan. Fijn spul, maar nét lang genoeg tot ik wel weer nuchter wil zijn.

-Speed: Iedereen valt wel 's zonder... Alleen was het een hele maand, en ik er heus niet m'n huis uitkwam vroeger te hebben. I cursed 'few times, maar amuseerde me evengoed. En sinds eergisteren is het gewoon plots niet fijn meer. M'n lichaam verzet zich, en als er 'n lijntje voor me wordt gelegd stel ik het zo lang uit dat ie gewoon weer in het zakje eindigt.

-games en tv vervelen me al heel m'n leven na 2 minuten max.

Vertel me, ben ik gedoemd om nooit verslaafd te raken? ;'o (ik moet wel zeggen dat m'n beiden blowende ouders echt abnormaal flexibel zijn in een tijd nietmeer gebruiken. Mam's helemaal gestopt, zonder echte problemen nu.) Ook, drugs in het algemeen, hetgeen ik abnormaal easy zou vinden van mezelf, boeien me steeds minder en minder. Ik zou bijna krampachtig vasthouden aan de cravings, ware het niet dat m'n cravings eerder ''ugh, doe het weg, ik mot 't niet''s zijn geworden... Ik zie wel hoe't loopt. Een vals veilig gevoel is 'n eng idee, maar ik blijk gewoon vrij resistent voor verslaving... :smoke:

WOW! offtopic! maar ik wou er geen nieuwe thread rond maken <<;; uhm... Om m'n hachje te redden:

SCHRIJF ME MAAR IN! IK ROOK JULLIE ALLEMAAL NIET te pletter8 :smilingimp:

Liesette

Bewuste gebruiker
AMSTERDAM – Sigaretten zijn duur en ongezond en aan dat rijtje kan nu tijdrovend toegevoegd worden. Uit een Britse rondvraag blijkt namelijk dat fervent liefhebbers van sigaretten ongeveer een jaar van hun carrière in rook zien opgaan.
De gemiddelde roker besteedt dagelijks vier keer 15 minuten boven de kantoorasbak, wat hun werkgever op jaarbasis 240 werkuren kost, aldus Express die donderdag over de enquête van OnePoll bericht. Op een (werk)leven zou dit omgerekend neerkomen op een jaar.

Vrouwen zijn hierin iets erger dan mannen, omdat zij een sigaretje vaak ook als aanleiding zien om met collega's bij te kletsen. Eén op de tien van de ondervraagden geeft zelfs toe geregeld met een sigaret de deur uit te glippen, zonder deze überhaupt aan te steken.
Uit de rondvraag, die heeft plaatsgevonden onder 2500 rokers, bleek bovendien dat de economische crisis nauwelijks aanleiding is om het aantal rookpauzes naar beneden bij te schroeven.
Loopje
"De gemiddelde roker neemt een loopje met zijn baas en collega’s", reageert een woordvoerder van OnePoll. “Een uur per dag minder werken dan de anderen is schokkend."

Volgens de zegsman zullen de resultaten zowel werkgevers als collega’s irriteren: "Zij komen immers ook niet weg met vier keer een kwartier koffiepauze."

Donaldduck88

Experimenterende gebruiker
Mischien omdat het mag/geen taboe is Want kweet wel dat toen ik stiekem rookte het leuker is dan dat het geaccepteerd word :P Maarja als het met drugs ook zo is weet ik niet xD.

Irezz zei:
Maar dat heb ik nou altijd! Door een of ander stom toeval worden mijn mogelijke verslavingen gesaboteerd :confused:

buzzy

Badass junkie
Ik wil ook stoppen, vandaag al de hele dag niet gerookt even zien hoe het vanavond en morgen gaat daarna wil ik wel mee doen :mrgreen:

sebatian

Bewuste gebruiker
aantal jaren geleden gestopt met zyban en patches totaal geen last van ontwenningsverschijnselen plus motivatie maar weer gaan roken na aantal jaren en op dit moment geen behoefte om te stoppen nergens last van
Als weer behoefte heb om te stoppen met zyban of chantrix en patches meer success dan alleen patches of cold turkey

sebatian

Bewuste gebruiker
Pontius yes zo'n 12 jaar geleden keer x ray longen nou die zijn van een oude man
nou toen maar is gestopt 5 of zo jaren ; weer x ray alles prima
rookte vanak 15 dus nu weer schoon nou kan wel vooruit misschien goed lichaam cleans it na een period vanzelf
goed anti stress middel, gezellig en ja zonder met uitgaan vind ik niks

Manonnie

Wijs gebruiker
Bij mij in de familie rookt ook iedereen, ieder zonder kanker..
Alleen mijn opa had dan lonyemfyseem en die is wel gestorven, maar het kan denk ik wel.
Om het risico niet te nemen ben ik een trotse stopper :sunglasses:

Dreuge

Badass junkie
Ja ik doe nog tabak bij mn joint en ik blow alleen in het weekend. Meestal 2 of 3 joints verspreid over de dag/nacht.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Dreuge zei:
Ja ik doe nog tabak bij mn joint en ik blow alleen in het weekend. Meestal 2 of 3 joints verspreid over de dag/nacht.
Nog wel tabak bij je joint, haha. Noem je dat stoppen.

Irezz

Bewuste gebruiker
Het is een feit dat longen herstellen van roken. In hoeverre, tsjah, een anti-roker zegt iets heel anders dan een fervente roker, en ze zeggen beiden iets anders dan objectieve onderzoeken, in hoeverre die al bestaan. Maar goed nieuws dus: het is nooit te laat om te stoppen. :)

Manonnie

Wijs gebruiker
Oom Klaas zei:
Hoe doen de blowende ex-rokers het hier?

Doe je nog tabak bij de joint, hoe vaak rook je nog een joint?
Ja, maar niet extra veel ofzo.
Hoe vaak? Nou laten we het houden op doordeweeks 1-2 keer in de week, en in het weekend 2-3, dus max. 5 in de week.
Oei, zo klinkt dat toch ineens wel veel..
Ach, het komt wel goed met me. :)

Dreuge

Badass junkie
Petrovic zei:
Dreuge zei:
Nog wel tabak bij je joint, haha. Noem je dat stoppen.

Ik zie het probleem niet? Ik stop met roken, niet met blowen.. Als ik nou elke dag 5 joints zou roken snap ik je punt, maar dat is zeker niet het geval.

Petrovic

Badass junkie
Emeritus Mod
Tripreporter
Als ik zou roken en zou stoppen zou ik geheel met tabak stoppen. Ik snap gewoon niet de toegevoegde waarde van tabak bij wiet in een joint niet. Waarom gewoon niet puur?

Dreuge

Badass junkie
Geld groeit me niet op de rug.. En ja, je kan een joint uit laten gaan en bewaren maar dat komt niet altijd goed uit. Het heeft in mijn ogen niet echt toegevoegde, maar ook geen afgetrokken ( :grin: ) waarde..

sebatian

Bewuste gebruiker
no smoke its crazy why you do it
you feel alive just keep on
who gets to test it just social consruction

Bovenaan