spuiten echt erger???

es een vraagje...
ik heb net een hele discussie gehad met mn vriend over spuiten, chinesen, enz.
mijn mening is dat als je spuit dan komt 't gelijk in je bloed terecht, 't maakt geen omwegen en beschadigd verder niks.
bij chinesen worden je longen eerst aangestast, en bij snuiven hou je geen neus meer over...
het verschil zit m in 't effect ik heb liever een shotje dan een lijntje
maar waarom is spuiten meer in risico voor verslaving??? omdat 't gelijk je hersens een opdonder geeft?
bij een lijntje voel e toch ook wel wat?

Feestgirl

Newbie
als je spuit dan komt 't gelijk in je bloed terecht, 't maakt geen omwegen en beschadigd verder niks.
:confused:
hoezo beschadigt het verder niks je bloed stroomt door je hart en door al je andere organen die jou in leven houden.

snuiven is ook niet goed maar dan komt het rechtstreeks in je maag en als je goed eet verbrand het je eten en word je kort maar als je niet goed eet brand het in je maagwand dus eet goed voor je iets gebruikt :stoned:

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
je aders gaan ook kapot tenzij je het heel goed kan (dokter)

verder zorgen je longen en neus als filter voor de schadelijke stoffen, beter daar dan in je hart/zenuwstelsel/brein toch??

en ja daarmee houden ze ook een deel van de werkzame stoffen tegen, maar bij chinezen (van bruin denk ik dat je bedoelt?) is dat niet eens zo gek veel, bij snuiven wel belahcelijk veel. chinezen is de beste manier, het geeft wel een flash als je snel chineest in tegenstelling tot snuiven.

hoewel zon flash wel de verslaving in de hand werkt!! zeker bij spuiten is de flash nog erger dan chinezen, hoewel ik gelukkig :flushed: nooit heb gespoten, bij chinezen is er ook wel een flash maar dat is veel minder intens heb ikme laten vertellen. dus ik denk dat het de verslaving wel dichterbij maakt hoor.

spuiten is gewoon een riskante bezigheid :confused:

HCmf

Newbie
je kan ook spuitend oud worden
zo heel erg is het niet..
het is meer zo dat je jezelf gewoon verwaarloosd en daardoor de pijp uitgaat
of een od natuurlijk maar dat is een ander verhaal

Mac...

Badass junkie
Dat zijn toch dingen die je niet zo snel gebeuren als je niet spuit, spuiten is dan toch erger of niet?

HCmf

Newbie
ja maar dan is het dus niet zo dat er door t spuiten veel meer kapot gemaakt word in je lichaam dan bij andere drugs

Mac...

Badass junkie
Nee goed, maar het is wel zo dat je door te spuiten jezelf, je leefomstandigheden enz sneller naar de klote helpt, vind ik ook al een goeie reden om niet te spuiten. Maar das idd off-topic, geloof ik

needlefreak

Bewuste gebruiker
staffordlover zei:
maar waarom is spuiten meer in risico voor verslaving??? omdat 't gelijk je hersens een opdonder geeft?
bij een lijntje voel e toch ook wel wat?

moest je zelf spuiten zou je geen zulke vragen stellen. :wink:

Mac...

Badass junkie
Begin er nog maar niet aan, want dan is het einde meestal ver zoek
Bekendste speedspuiter van nederland was Herman Brood, en die gebruikte er bruin bij om niet helemaal door te flippen.

fneawognfkgln

Bewuste gebruiker
oh, dat van die bruin erbij wist ik niet, wel dat ie een flinke IV.tweaker was.

lijkt me heerlijk btw, die combi... een goedkope speedball :mrgreen:
(speedball = hero+coke cocktailtje)

lijkt me trouwens handiger dan om iedere ochtend netjes wat methadon te nemen en als die dan zo graag een kick wil af en toe heroïne erbij...; methadon werkt 20-30 uur, kan je beter mee functioneren, het effect is minder uhh ja hoe beschrijf je dat; recreatief, was subtieler, je leeft wat minder in een droomwereldje, maar zeker nog steeds heeeeeeeerlijk (pers. neem ik ook liever meth dan hero), nadeel is wel dat een methadon verslaving aanzienlijk hardnekkiger is dan een heroïne verslaving maargoed verslaafd voor t leven was die toch al. :grin:

Bovenaan